:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Danamit, nem dolomit. A dolomit az egy ásvány.
én kifurtam a bakelitet a lukbol és egy dolomitdugot esztergálttatam bele amibe van egy nut abba o gyürü minek a belsőátmérője egyezik a pálca külsőjével és kivülröl van mégegy sima dugó ami bent tartja az o gyürüt a helyén és amotoromat igy használom 6éve!!!
Másik motor vásárlása miatt eladnám építés alatt lévő oldalkocsisomat:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/jawa/jawa_350_typ_634_oldalkocsis-5665585
Az ár természetesen irányár. Ha szocimotoros vagy, akkor már engedtem is az árból-:)
Hú az annyát! Akkor nem lesz egyszerű a dolog... Lehet, hogy egyelőre akkor így hagyom. Nem akarom széthúzni a blokkot... Köszi az infót mindenkinek!
Így jártam el. illetve lehet hogy ötös volt a tömítés és el is fért a bakelit alatt, már nem emlékszem. A bekelitet esztergáltattam. Csak azután be kellett ragasztanom. Nem volt semmi zsírtalanítani a ragasztás helyét. még jó hogy volt kéznél szénkénegem (széntetraklorid).Erre pontosan emlékszem.:D Vagy huszszor lemostam, mindig visszaszivárgott valahonnan az olaj. :D
A sajátomon kivártam amíg úgyis szét kellett kapnom a blokkot és fogaskerekestül cseréltem. Nem volt kedvem ragasztgatni. A símán bevert dugóban pedig nem bíztam. :D
Biztos vannak jobb megoldások, tőlem ennyi tellett.Nem vagyok gépész.Villanyos létemre még ennyire is büszke vagyok:D
Tényleg hülye megoldás de van "gyógyszere", esztergálsz(tatsz)egy új dugót amibe D6x12x2 tömítésnek (lásd SKF katalógus)van hely. soha többé nem fog ereszteni.
Mindenesetre hülye egy találmány. Ha egy picit is rossz a dugó, nem lehet beverni törés nélkül, vagy nem marad bent. Talán ha tökéletes akkor sem. Meleg fogaskerékbe kellene beütni, de ugyebár ahhoz szét kell húzni. Ha pedig széthúzza az ember akkor a fogaskerék tömítésestül 2500 volt négy éve.
Kevés dolog van amit utálok a 634en, de ez pont azok közé tartozik.
Sajna nem találom de biztosan láttam valamelyik (talán német) webshop kínálatában a bakelit "dugót".
Szerelési ... 13. és 24. kép.
Kerestem délelőtt de nem találtam, pedig gondolom benne van!
634be? Lehet hogy igazad van, de fura egy találmány. egy belepréselt bakelit van benne. Filc és gumi. A bakelitet nem tudom hogy préselnéd bele házilag megbízhatóan. Talán nem véletlen hogy a robbantotton sem szerepel külön. A Futárpeti sem árulta külön a tömítést, csak fogaskerékkel együtt. Ha lehet tömítést kapni bele, és az benne is marad, akkor persze lehet kívülről szerelni. Ha mégiscsak fogaskerekestöl kell cserélni akkor nem. Én a bakelitet beleragasztottam, mert nem maradt a helyén. Ezért mondtam hogy sufnituning volt.De még egyszer, lehet hogy igazad van és egy jó bakelit jől betéve megbízhatóan bent marad.
Keresd meg a "Szakirodalom"-ban.
"váltó utolsó fogaskerekével(vagy minek nevezzem) együtt lehet cserélni ha minden igaz." - tévedsz a tömítés külön is kapható és a blokk szétborítása nélkül is cserélhető.
Normálisnak nem teljesen normális, bár gyakori hiba. Van a kuplungpálcának is tömítése. Hivatalosan a váltó utolsó fogaskerekével(vagy minek nevezzem) egütt lehet cserélni ha minden igaz. Én megbuheráltam házilag széthúzás nélkül az ismerős motorján, úgy ment három évet az eladásáig. De félek tőle hogy ez kókányolás volt. De majd a szakik megmondják....
Váltóba mennyi olajat és milyet? (Jawa 350/638)
Ez jelezhet valamilyen problémát? Tehát ez normális dolog, vagy kezdjek aggódni? :)
Szerintem jöhet még az olaj a kuplung pálcánál is.
Sziasztok!
A 350/634-es lánckerék szimeringje 30x52x8-as? Esetleg a lánckerék környékén szokott más probléma lenni, ahonnan jöhet az olaj?
Szilárd
Dunakesziről Ákosnak: Köszi a segítséget, írd meg az e-mailedet.
(lerohadtam, Ákos elment mellettem, visszafordult, és már bontottuk is le a Jawa jobb deklijét!) nem lett tökéletes, de hazaértem vele :)
Még 1x Köszi!
Nincs valakinek egy kormánycsapágy-készlete 634/634-ashoz? Adnék cserébe csepptankos készletet.
Szép napot! Az enyém nem volt annyira szép!
No szóval: A kuplungot működtető rudazatot ha kiakarom varázsolni a helyéről melyik végéről kell megközelítenem és mennyire kell megbontani, hogy teljesen kijöjjön minden?
Értem amit mondasz, ebben nem tudom parafás van-e de kevés esélyt látok rá, inkább bakelitre gyanakszom! A váltóhoz meg annyit, hogy eddig semmi baja nem volt olyan lágy volt a váltás mint az álom! - Lehet, hogy csak a kuplung miatt szarakszik (remélem)
Parafás lamellánál előfordult fiamnál is, hogy megdagadt magas hőmérsékleten és akkor nem emel ki azaz kuplung nélkül történik a váltás. A sebesség kidobálását is javítottuk. Ez a hiba szintén hegyes úton jelentkezett. Szétszerelés után mindkét léptető villát bontott hibátlanra, továbbá a kopott kapcsoló körmű, kivert lukú fogaskerekeket kicseréltük jóra. Ezután kihézagoltuk a váltót. Nem fordulhat elő, hogy a hidegebb henger ki ki hagy? A két tr egyforma meleg? A tr hiba alattomos. Hidegen működik melegen elsikkaszt néhány szikrát.
A motort Twin és gyári porlasztója van, ami egy gumitorokkal kapcsolódik az szívótorok elosztóhoz!
Az nem világos, hogy hidegen old a kuplung melegen meg nem?
Megvan a hőszigetelő réteg a hengerek és a porlasztó között? Mert ha nincs könnyen kifőzheti a benzint az úszóházból. "henger jobban melegszik" ha a külömbség nem nagy nem kell vele foglalkozni 1001 oka lehet.
újabb problémám adódott! Ma meg lett tisztességesen hajtva a gép (Mátrába) de csak zöld sávon belül a fordulatszámmérő szerint!
A probléma az egyik henger jobban melegszik és melegen az erő is elmegy a motorból!
Ha bemelegszik a sebességeket sem akarja venni, és néha a ki is dobja őket! Ezért nem vettem ETZ-t mert utáltam, hogy melegen nem lehet váltani rendesen és az orra is túl könnyű amellett az alakja is borzasztó ronda!
A problémám eléggé összetett lehet! Tippeket véleményeket szívesen veszek!
A melegen nincs erőre a szimeringet gyanítom...
A kuplunglamellát, honnan tudom, hogy elkopott-e ha nem szedem szét?
Ólom csak a régi 4ütemű motoroknak kellet, amelyiknek nem volt külön kemény szelepülék.
2T motornál többnyire csak arra volt jó hogy zárlatos legyen a gyertya a kicsapódó ólomtól.
Persze kenést biztosít, de manapság a magas oktánszámú benzinek és modern olajak mellet szerintem csak döglött macskának a göndör szőr kategória az ólompótló 2T motorhoz.
A teleszkóp gondom egyre jobban áll, de még nem az igazi a dolog! Ma szereztem csavart, nem olcsón de legalább van! A gondom az, hogy a 5w villa olajjal felkoppan a kátyúkban is nemhogy földúton!
A gépkönyv 30 és 40-es olaj keverékét írja a villába! Most ez komoly?
Ólompótlót igényel-e a motor? A gyári adat érdekel, nem a ti véleményetek! (Erre nem találtam semmit)
akkor tegyek bele egy komplett 634-es kupplungot? azzol sosem volt bajom.
kiderult, a fura futyules, nyiszogas eredete! :D a baloldali karburatortarto-tocsavar mar a veget jarja, eszre is vettem, mikor multkor visszatettem a karbit, de meg ugy tunt, birja. Hat nem, egy menetnyit "lejjebbugrott" az anya es a kis resen falsot szivott, ez okozta a fura hangot. Meghuzas utan allithattam is utana a karbinak. Remelhetoleg igy mar indulni is szebben fog es bal henger nem csak 5perc jaratas utan fog beleszolni a jatekba. Orulok!
Igen, megegyezik, az 559/360/634 lamellái ugyanazok. Ha biztosra akarsz menni, akkor az alkatrészjegyzék-szám: 633-28-020.
helló!
s.o.s kérdés lenne!
meglehet hogy a 350 6V-os jawa kuplunglamella megegyezik a 250-es 559-ével??szemre megegyezik(anzomotor.hu)
ui.:ma kaptam meg az újrendszámot és egy 40km-es "túra"alkalmával az egyik lamellából kipotyogott a parafa....
helló!
s.o.s kérdés lenne!
meglehet hogy a 350 6V-os jawa kuplunglamella megegyezik a 250-es 559-ével??szemre megegyezik(anzomotor.hu)
ui.:ma kaptam meg az újrendszámot és egy 40km-es "túra"alkalmával az egyik lamellából kipotyogott a parafa....
Ha a menet fajtájét és méretét megmondjátok is sokat segítetek!
Hol lehet szerezni teleszkóp csúcs csavart? mert nekem a menet leszakadt róla és így sajnos nem tudom összerakni (első teló 638)- Biztos, hogy a csavar a rossz mert a másik csavar fog mindkét szárban!
A rángatás inkább a hullámos fém lamelláktól szokott.
Amúgy nem hiba ha kicsit tapad hidegen a kuplung, és viszi magával a hátsó kereket üresben is.
Ha elindulsz hamar bemelegszik és nem lesz ilyen gondod. Ha nagyon zavar, akkor próbálkozz motorolajjal olyan 15W45-ös vagy 10w40-es kb. jó szokott lenni.
akkor ezert van az, hogy hidegen indulva kerreg meg rangat az elso par pillanatban, ahogy engedem ki a kupplungot...?
Hajtomuolajat hasznalok, nem is a legszarabbat. :D Hiba?
ETZ esetén nincs komoly minőségi gond a tajvani lamellákkal,annyi hogy vastagabb mint a gyári, és nem fér be a helyére.
Vagy le kell csiszolni sík lapon egy picit, vagy csak annyit kell cserélni, hogy meglegyen a szükséges összes vastagság.
Nem függetlenek egymástól a feladatok. Az alapidőt a fordulat adja.
Feszültség is csak egy van, ha ügyeskedek. A tápfesz. Anak függvényében változtato a itöltési tényezőt az impulzus trafónál.A fesszab is kapcsoló üzemű, ennek a kitöltését is a tápfeszből számolom.
Illetve a kilométer óra kilóg a sorból.
Anélkül temát a feszből az impulzustrafó kitöltése, a fesszab kitöltése. két jeladó közötti időből a gyujtás időzítés, az impulzustrafó tiltása, a fordulatszám léptetőmotor kitöltési tényezője. Tehát csak két változó. Ezt nem olyan nagy merészség megpróbálni.
Az USBhez ragaszkodom mert égető nélkül is szeretném programozni, akár valami kis kézi vacakról. Nem akarom az USB-t programból megcsinálni, akkor tényleg bonyolult lenne a dolog. USB pedig csak a drága 16f sorozatnál van néha és a 18fnél. Ha minden feladatra ilyent használnék külön, a gatyám rámenne.
De ha tudsz ajánlani 500 alat usb-s picet, akkor meggondolom magam. :D
http://e-motorparts.addel.hu/product_picture.php?product=JAWA%20350%2012V%20KUPLUNG%20LAMELLA%20KLT.%2012V%20*%20451963828025-TW&url=http%3A//www.addel.hu/store/termekfotok/2178/nagyarufotok/454042_nagyarufoto.jpg
Ezzel van valakinek tapasztalata?
Mert most rendelek egy marék cuccot, aztán ez is kellene, de a Taiwani az kicsit meg rémít! Nincs ebből jó áron Cseh?
Azt hiszem rátapintottál a lényegre.
Leszámítva azt hogy lehetne több eszem. Kerestem USB-s bővítést, de nem találtam. D
A jobb minőségű motorolajok tartalmaznak olyan csúszásjavító adalékokat, amitől az olajos kuplung megcsúszhat.
A MOL hykomol hajtómű olajban ilyen nincs, illetve az olcsó tescós motorolajakban sincs, viszont ezeket évente érdemes cserélni, mert tényleg pocsék a minőségük. Hykomol és egyébb hajtómű olajak viszont jól bírják hosszútávon is ha nem kerül bele víz.
Saját tapasztalatom írom. A legolcsóbbat. Van aki hajtómű olajat használ (Hikomol K), hidegben tapad a kuplung. Nekem a 10-40, 15-40 motorolaj(ami éppen volt kimaradva) parafás lamellával vált be. Azt tapasztaltam, hogy a piros lamella csúszott a motorolajtól. 1971 évi kezelési utasítás szerint: Castrol Grand Prix SAE50,Shell X100,Motor Oil 40, Mobiloil BB.
Mellesleg, 30 feladatot egy PIC-re rábízni elég nagy önbizalomra vall. Elvileg lehet, de időkritikus folyamatokat nem keverném.
Ha 1 PIC-re egy feladatot bízol akkor tuti nincs probléma, jóval egyszerűbb a programozás, megbízhatóbb az eredmény és 200forintért megkapod.
Ráadásul egymástól független feladatok...
Másik hogy jól hangzik az USB, de tudsz te programot írni a PC-hez amivel kezeled az USB-t? Mert én nem tudok. Akkor már inkább SD kártyáról töltöm fel az adatokat, mert az lényegesen egyszerűbb.
"Ha valaki ilyemikhez hozzászól. illene ismernie a tranziens folyamatokat."
Megint nem tudod, kiket oktatsz ki...
"A normális számoláshoz minimum integrál és diferenciál számítás szükségeltetik."
Több évet lehúztam egy villamos laboratóriumban, utána egy villamos kísérleti műhelyben, több fejlesztésünket - többek között egy tranzisztoros gyújtást - is publikáltuk. jelenleg gyakorló mérnökként fejlesztéssel foglalkozom, szoktam ilyen jellegű és bonyolultságú számításokat csinálni. (Ha már vetíteni akarsz, figyelj az apróságokra: diffenrenciált két f-fel írják.)
"Vagy pár éve tapasztalat, azzal lehet saccolni."
Saccolni, bazz... itt a lényeg, kiállítottad a bizonyítványod. Legszívesebben ízekre szedném a mondókádat, de "laikusokkal nem igazán szeretnék vitatkozni", ugyebár... A pár év(tized) tapasztalat sokunknak megvan - ez alapján inkább azt javaslom, hogy a süketelés helyett akassz rá egy oszcilloszkópot, és mindjárt meglesz a jelalak.
Kell ez ide?
Értem én hogy konkurencia és fikázni kell, de ezzel nem lehet ügyfelet fogni.
Árpád neked meg több eszed lehetne annál hogy belemenj egy ilyen többször körbefutott vitába, amikor egyértelmű hogy csak sértegetni akarnak.
És ne is álmodj róla hogy elkezdek számolgatni hogy kinek van igaza, magasról tojom le az egészet.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|