:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
3 mm, én ezt találtam a legjobbnak.
üdv.: R
Akkor be kell állítanom a gyújtást. A felső holt pont előtt hány milliméterrel kell nyitnia a megszakítónak?
13-as kulcs kell elvileg. Ha kicsi, akkor valaki lecserélte valami érdekeisre az anyákat. Én még nem tapasztaltam hogy hengerfej tömítés miatt durrogna. Az inkább gyújtás hibára utal.. Illetve láttam már eldugult kipufogók rendszer miatti durrogást. Pontosabban hallottam. Hibás gyújtás miatt lehetne a hibajelenséged, csak mintha nem lehörgéssel, csak sima lefulladással.
Köszi srácok a segítséget. A karbit újra szétszedtem és kitisztítottam. A főfúvóka átlátszó ha fény felé tartom.
Viszont azt tapasztaltam, hogyha elindítom, akkor nagyokat durrog. Talán az egyik hengerfej tömítés rossz. Az is okozhatja ezt a hibát? Hányas csőkulcsal tudom után húzni? Nekem 13-asom van, de az kicsi.
Nekem dinamó oldali szimeringtől csinált ilyent. A jobboldali gyertya mindig olajos lett, mert az állt le mindig először.
De ha mégis karbi, akkor valószínűleg főfúvoka dugulás lehet.
A leírtakból úgy tűnik, hogy a porlasztóban csak az alapjárati rendszer megy, a főrendszer nem.Ezen próbálj elindulni.
Sok minden lehet, de elsőre ezt nézném meg.
üdv.: R
Sziasztok!
Van egy kis baj a Jawammal. 634-es. Beindul, van alapjárata is. De amikor próbálok vele elindulni hörögve leáll. Semmi ereje sincs. Kipucoltam a karburátort, megtisztítottam a gyertyákat, de a helyzet változatlan. Segítsetek, mit kellene még megnéznem?
Üdv: Lali
Jogos a kérdés, a képen egy orosz verzió látható, talán hiba vagy elírás, a lényeg, hogy a gyújtótrafók a 15-ös ponton kapják a tápfeszt, az 1-es vezeték mindig a megszakítóhoz kell hogy vezessen.
Pontos a megfigyelés, köszi, ez mindenki másnak is szól.
üdv.: R
Tiszteletem az uraknak!
A letölthető szakirodalmak között található jawa350/638 kapcsolási rajz. (jawa 350/638 elektromos bekötése cseh ismeretlen Ambruzs Gábor)
Meg szeretném kérdezni, hogy a gyújtótrafón a vezeték számozás van elírva vagy valóban így kell bekötni?
Köszönettel.
Keger
Igen a Jawa 638 negatív testelésű.
Tisztelt Topiktársak!
Pár napja hozzájutottam egy 638-as Jawahoz amin trabi gyújtás van.Bocs a láma kérdésért de elvileg ez negatív testelésű ugye? Most akarok akkumulátort rakni bele nem akarom hazavágni..:) Esetleg valaki tudna csinálni egy képet az akku bekötéséről? Hálás lennék érte..
Köszönöm!
Nagyon szívesen, örülök, hogy jó irányba indul a dolog, nemsokára dörmögnie kell!
Jó munkát, szerencsét: R
:D Én is arra gondoltam. De elnézést kérek nem voltam elég specifikus :)
Úgy értettem az oldalát hogy a csapágy fészeknél, mindkét oldalról van hézag, a labirintot meg nem ütöttem, hanem úgy raktam bele a blokk félbe ahogy azt kell (tengely hűt, csapágy, blokk fél melegit)
De szerintem akkor az lesz hogy itthon megmérem, és vissza viszem a szakinak hogy ő mit mér hosszra, meg akkor kióráztatom vele újra. köszi a segítséget.
Tengelyirányú méretről van szó, nem a sonkák átmérőjéről.
Tehát ha hosszabb kicsit az egész tengely, akkor nem fér bele.
Valaki azt is mondhatná: az axiális méretekkel lehet baj.
Egy átmérés kiderítheti ezt.
A labirintházat nem látjuk, sérült- vagy deformált-e esetleg, vagy más típusé vagy akármi, erről nem tudok mit mondani, talán azt, hogy ha nem érte erőszak (kalapál, feszít), akkor ritkán van vele bármi.
üdv.: R
De az oldalaihoz nem ér hozzá...
Akkor középen lesz a baj. lehet labirint házat is cserélnem kell?
Ha meggyőződtél róla, hogy a két csapágy teljesen a fészkében van, akkor az lehet, hogy a főtengely szélességi mérete kissé nagyobb, mint a blokk befogadó mérete.
Volt ilyen, azt hiszem Balázs kapta így vissza a javított főtengelyét, azt mondta akkor: Nem fér bele...
üdv.: R
Próbáld óvatosan ide-oda megkopogtatni a főtengelyt.
Ha így is szorul akkor a két belső sonka távolsága nem megfelelő, itt: szocimotoros/szakirodalom/CZ350 szerelési.. találod a méreteket.
Üdv! Valaki tud nekem segíteni?
Adott egy Jawa 350 6v
Felújítás alatt van a blokk, a főtengely felújítva, csapágyak újak.
Probléma az hogy az egyik blokkfélbe beraktam a tengelyt, szépen forog ahogy kell, de ma a másik felet is rárakom akkor megszorul az egész főtengely. mi lehet a baj?
Előre is köszi a segítséget!
Ha néhány hsz-el lejjebb nézelődsz, ott van Gyula-bá írása, a címmel is, persze.
onnan már írhatsz neki.
üdv.: R
Elfeledtem..., bmilyen elérhetőséget tudsz hozzá??
Vagy hol rendel :) ?
Ezen a fórumon is szokott írni, Gyula-bá nicknéven, nála érdeklődj van-e most pillanatnyilag kész cucca.Tranzisztoros elektronikus gyújtás, megszakítók nélkül, a felhasználók szerint jó minőségű.
Ezzel a megszakítós gyújtás problémáit el is felejtheted, ha egyszer finoman be volt állítva.
Jó munkát, üdv.: R
Üdv minden kedves SzociSOKKnak!
Új vagyok itt de egy régi jól ismert kérdéssel...
Minden bátorító szóért köszönet!
Régebben volt 634-esem, 6 voltos változat.Jöttek aztán a nyugati gépek de a fenébe újra visszahúzott a szívem a jóóóó kis jawahoz :) !
A kérdés:a 6 volt az egyik problémám...Bp-en tudtok valakit ajánlani aki segit kiküszöbölni a mechanikus gyujtás általi problémán elektronikusra való változtatással?Akire nyugodtan bízhatom a gépsárkányt, nem húz le és jó szaki...!
Minden segítséget, infót előre is köszönök!
Ott egy o-gyűrü van a méretét nem tudom de ha szétszeded letudod mérni csere.
Szia. oda egy speckó tömítés való.
Futár motoros bolt.Keress rá. Póstáz is.
Üdv.a klubban:-)))
Ne törődj vele.Az oldalsztender miatt a bal kicsit olajosabb szokott lenni.
Hányas keverékkel jársz??
Sziasztok!
Új Jawa 350 638 TS használó vagyok, és sajnos nem értek a motorhoz. A lényeg az, hogy a váltó/berúgótengelynél van egy kis olajfolyás, azt szeretném megszüntetni. Kérlek segítsetek abban, hogy mi hivatott ott megakadályozni az olajfolyást (szimering, stb.)?
És ha abban is tudnátok segíteni, hogy hol találok teljes szerelési könyvet hozzá, azt megköszönném. Egyenlőre csak egy hiányost találtam.
Előre is köszönöm a segítséget!
Szia
Nem valószínü,hogy szimeringes.
Akkor erősen füstőlne is+nehezen indúlna.
De a biztonság kedvéért nézd meg a gyertyákat,egyforma özbarnának kell lenniük.
Erre gondoltam:http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/JAWA_350_12V_KIPUFOGO_DOB_KROMOZOTT.php Válaszokat köszönöm.
Üdv mindenkinek!Szeretnék venni a 638-asomra új kipufogókat,a régi rozsdás néhol.Az lenne a kérdésem hogy ez a odormotoros kipufó jó lehet,van valakinek ilyen?
Üdvözlet mindenkinek! (Jawa 350-634 ről van szó az alábbiakban.)
Újabb jelenség okoz fejtörést mostanában, ami a következő: Mindkét henger egyenletesen jár és kb egyformán dolgozik, mégis a bal oldali kipufógóból (kuplung oldali), szinte folyik ki az olaj, ha hosszabb távra megyek. Mindkét kipufogó ki volt tisztítva alaposan áttörölgetve, szinte szárazra. A következőre gondoltam: A hajtóműnél a főtengely szimering nem zár tökéletesen talán azt jó lenne cserélni, de addig nem akarom megbontani amíg nem ez a legvalószínűbb kiváltó ok.
Ami számomra furcsa, hogy jó tempós (110-120 km/h-nál) haladás esetén sem füstöl a motor. Lehet, hogy mégsem ez a gond? Azt sem tudom, hogy az aral 2T motorolaj okozhat-e ilyesmit és ez akár normálisnak tekinthető-e? A bal oldali kipufogónál is van egy kis olaj szivárgás, de fele annyi sincs. Előre is köszi a véleményeket!
Ha eddig jó volt, nyilván a változások hozzák a hibát.
Az hogy új a csap, csak egy információ, meggyőződtél róla, hogy az áteresztőképessége megfelel?
Mindentől függetlenül a gyújtást pontosan be kell állítani, minden érintkezést ellenőrizni.
Ha fullad (ahogy mondod), akkor próbáld meg olyankor bekapcsolni a szívatót, ha javít valamit a helyzeten, gyanúsabb az üzemanyagellátás, ha semmit nem reagál, esélyesebb a gyújtáskimaradás (1 vagy akár mindkét hengeren).
Menet közben kissé nehézkes a szívatót kezelni, vigyázz magadra.
üdv.: R
Hát, azt sosem jó dolog eladni... :-(
Nem csúszik. Húzom neki és néha néha megugrik a motor, majd ismét fullad.
Kuplung nem csúszik?
Mert ha "pörög, de a sebesség nem nő", ez is lehet.
üdv.: R
Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulnák hozzátok, hogy a 638-as Jawam nem akar menni. A motor pörög, de a sebesség nem nő. Olyan mintha nem kapna üzemanyagot, pedig most lett kipucolva a karbi, most kapott új csapot. Most cseréltem rajta a légszűrőt, meg most takarítottam meg a gyertyákat is. Az lehet hogy a gyújtás végett viselkedik így???
Kérdésekre itt: reruamalugy@gmail.com válaszolok.
Úgy gondoltam, hogy először csak nektek.
JAWA 634-7 (kék, arany) motor 140 + 40 (tartalék blokk) eFt-ért ELADÓ - csak egyben!
Főbb jellemzők:
- Mz futóművek, Mz tárcsa fék, merevített váz
- krómozott sárvédők, egyedi rozsdamentes kormány és csomagtartó
- Mz fényszóró és indexek egyedi hátsó világítás, LED-es műszerfal
- Mz dinamó, elektonikus gyújtás és fesz szabályozó
- tuningolt motor, Mz porlasztó, egyedi hajtókarok és csapágyazás
- 18' Mz alu. felnik, jó gumik
- mindkét blokk alap furatú, a tartalék felújításhoz szétszedve, jobb henger sérült
Még a 10 000 is kevés.
Egyébként kíváncsi lettem mi lehet az igazság és megnéztem egy szerelési könyvben.
Nem írja csak teleszkóp javításkor. Azon kívül még a karbantartási táblázat sincs. (pedig abban minden marhaság benne van.)
Magyarul akkor kell cserélni, mikor teleszkóp javítás van, amúgy meg nem kell vele foglalkozni.
sorszám: 26778 (144167)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2015-05-06 15:18:55)
szerintem egy 0-lemaradt.
Valami nem stimmel, az baromi kevés!
Nálam ez egy átlag nyári túrán 4-5 olajcsere lenne.
Ezzel szemben (szerencsére) évek óta nem láttam a teleszkópot belülről.
1000km?? Nem kevés az?
És mi van ha én egy évben 20ezret motoroztam? :)
Én akkor szoktam olajat cserélni amikor a szimeringet is.
140 ccm száranként.1000 km után szerintem illik.Castrol,motul,repsol.Elötte 200 CCM benzinnel átmosni megnyomkodni,leereszteni útána az új olaj.
Sziasztok!Kérdezném csepptantankos jawanál az első teleszkópban mennyi kilométerenként kell olajat cserélni? Mennyi olaj kell bele száranként,és milyen fajta?
Eladó jawa 30/360 typ. főtengely centirozsa,beszerelhető állapotban
http://veteranapro.hu/fotengely/47323-jawa-fotengely
Szia!
Mert a tőbbsége élőben nemis látott még ilyet,nem hogy kezébe került volna.
Szerintem úgy vannak vele "ha az új rakétákba jó akkor a régibe főleg" pedig veszettül nem így van.
A bowden állító csavarát tekerd össze,lazitsd fel a bowden alsó "bütykét",tekerd be az autómata állító csavarját addig amig az autómata karja megközelíti a mögötte lévő villát kb 2mm-re,utána a karban "bowden bütyök" feszessen rögzíted,végül a bowden állító csavarját addig tekerd szét, amíg a kormányon lévő kuplungkar holtjátéka kb 2mm lesz.
Ez a beállítás az alap,ha a hiba nem szünt meg akkor kuplung lamellák kopottak vagy rugók elgyengültek.
Kuplung lazulás kizárva,az nem igy néz ki.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|