hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. október 23. kedd 
Gyöngyi

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 541 oldal

Keri
válasz erre | email2015-02-17 08:55:28
Mennyire tört bele?
Ha kilóg valamennyire én ráhegesztenék és könnyedén ki lehet szedni.
A hegesztős hője még jót is tesz a csavarlazításnak. De mindenesetre érdemes beáztatni csavarlazítóba.

Az alu és az acél nagyon keményen össze tud rohadni.
sorszám: 26737 (143853)
(előzmény: hzoltaan, 2015-02-16 10:48:52)

 
 
Árpád
válasz erre | email2015-02-17 01:14:32
Mert nekem nem a hengeren, pontosabbban hengereken van a karbi felfogatása, hanem a blokkon. Tehát nem a hengerbe törne bele a csavar hanem a blokkba. A 634 hengerek benyulnak a blokkba, ott vannak a szívó réseik a blokkon belül. A karbi bemenetet a labirint tömítés felső része osztja ketté a két henger számára.
sorszám: 26736 (143852)
(előzmény: Atilla, 2015-02-16 21:18:01)

 
 
Atilla
válasz erre | email2015-02-16 21:18:01
"De nálam egyértelműbb a helyzet. Nekem blokkot kellene ilyen estben cserélni."

Ezt nem értem. Miért?
sorszám: 26735 (143849)
(előzmény: Árpád, 2015-02-16 12:31:28)

 
 
Atilla
válasz erre | email2015-02-16 21:17:09
Hát, a berohadt tőcsavarokat azt nagy szopás kiszedni.
De még beletörve sem lehetetlen, és nem olyan drága mutatvány. Én mindenképp kiszedném, ha nincs hozzá felszerelésem elvinném egy gépműhelybe. Még az is sokkal olcsóbb, mint egy új henger.
sorszám: 26734 (143848)
(előzmény: hzoltaan, 2015-02-16 10:48:52)

 
 
Árpád
válasz erre | email2015-02-16 12:31:28
Én próbálkoznék. Megfelelő csavarkiszedővel ki lehet venni. Talán még akkor is megéri a dolog ha sérült a menet a hengeren is. Lehet hogy olcsóbb a menet javító(helicoil), mint egy másik henger.
De nálam egyértelműbb a helyzet. Nekem blokkot kellene ilyen estben cserélni.
sorszám: 26733 (143845)
(előzmény: hzoltaan, 2015-02-16 10:48:52)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2015-02-16 10:48:52
szepen beletörtem mindkét karbi tőcsavart a hengerbe... már alig volt rajta menet (effektíve nem fogta meg a karbit) és paff ki sem bírtam szedni...
Érdemes vele nyüszögni? kivenni?
sorszám: 26732 (143844)

 
 
csati
válasz erre | email2015-02-14 21:49:06
Üdv! Segítséget szeretnék kérni. Egy restaurált papíros 1953-mas Cz150-c típusu motornak milyen értéke van. Alig találok róla valamit a neten. Van aki tud segíteni ilyen téren? Nagyon megköszönném. :)
sorszám: 26731 (143839)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2015-02-02 15:12:21
háhááh, akkor nem tömöm le! :D

végül is, mentem vele, mielőtt megvettem, a motor stabilan járt, nem mutatott semmi falsos tünetet...
sorszám: 26730 (143771)
(előzmény: Tibi2T, 2015-02-01 14:18:30)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2015-02-01 14:18:30
Szerintem nincs olyan ember, aki a történet minden elemével tisztában lenne, annyit tudok, hogy a 3lovas fojtatlan 05-ösön is volt 2915. A 4lovas 20, 21, 23-on 2916. Ezeknek nagyobb komressziója és élesebb vezérlése is van, meg sok más eltérés.
sorszám: 26729 (143770)
(előzmény: Rudolph B, 2015-02-01 12:27:28)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2015-02-01 12:27:28
Mivel korábban nem ismertem ezeket a típusokat, (Tomosokon nőttem fel) meglep, hogy ennyi sok verzió létezett, pl. egy magyar váznyaktáblás Mustangon Jikov 2915 volt, valószínűleg a 2 LE miatt.Persze, azon is volt az a kis furat.
Hogy a régebbiek miért jobbak, nem tudom, talán jobban illesztették a motor tulajdonságaihoz.

üdv.: R
sorszám: 26728 (143768)
(előzmény: Tibi2T, 2015-01-31 15:57:35)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2015-01-31 15:57:35
Érdekesség, hogy az 550 és 555-ösökön (Jikov 2914) nem volt ez a furat, és ezen a primitiv modellen a subertűn kivül semmit sem lehet állitani, ennek ellenére megbizhatóbb a 2916-osnál.
sorszám: 26727 (143767)
(előzmény: hzoltaan, 2015-01-29 10:54:13)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2015-01-30 22:04:00
Ezeken a típusokon mindig ott van az a furat, valószínűleg a túlfolyás ellen véd, de persze bele van kalkulálva a beállításba, ezért nem minősül fals levegőnek.Így tervezték.
Amikor átcsatornáztam a hengert nagyobb teljesítményre, akkor zavarokat okozott ez a furat, ezért elzártam, minden beállítás ehhez igazodott, jó is lett.

üdv.: R
sorszám: 26726 (143766)
(előzmény: hzoltaan, 2015-01-29 10:54:13)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2015-01-30 13:57:52
Ok, köszönöm, letömítem.

sorszám: 26725 (143764)
(előzmény: Tibi2T, 2015-01-29 21:31:10)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2015-01-29 21:31:10
Az a furat gyárilag ott van... Nem tudom miért. Le szokták tömíteni.
sorszám: 26724 (143762)
(előzmény: hzoltaan, 2015-01-29 10:54:13)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2015-01-29 10:54:13
Van egy kerdesem, levettem a pionierről a karbit, és észrevettem, hogy a szívócsont előtt van egy kis bütyök allul, ami nálam ki van fúrva. Ergó ott szerintem falsot szív... A fura, hogy ezzel a motorral én mentem és stabilan járt, gondolom be volt állítva az extra levegőhöz.

Nnamost, szerintem nem ildomos ilyet csinálni, szóval láttatok-e már ilyen "segédlevegő" bevezetést?

cSak hogy lássátok, ez egy jó fotó:
http://www.mototechnik.cz/images/karbecfchhtl.JPG

Látszik, hogy a szívócsonk felőli oldal alján van egy furat, talán valami mérőcsonk volt a beállításhoz, amit később lezártak, valami önjelölt tuningmester meg kinyitotta, gondolván ez a "folytás" ami ducatit csinál ebből??

itt viszont van alul is luk...
http://www.bazos.cz/img/5/573/43380573.jpg

nemértem... kérem világosítsatok fel. ;)
sorszám: 26723 (143759)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2015-01-29 10:46:40
nemreg mertem egy pioniert, az 7-nel adta. De kerdeses, hogy hideg, meleg motor, mikor volt benne olaj utoljára, illetve, hogy fent van-e a karbi. Álltalában jó értéket ad, ha azért nem olyan rég még futott (nem totál száraz rozsdapor próbál tömíteni olajfilm helyett) és csőgázzal megrúgod a motort5-6szor.-

Bocsánat, ha ezt tudtad, ha így mérve is 5.5 és jó a mérő, akkor egy csepp olajat is tehetsz bele, az segíti a gyűrűk zárását. Ha így jobb, akkor gyűrűcsere, ha nem, akkor hengerfej. Szerintem. ;)
sorszám: 26722 (143758)
(előzmény: Ze78, 2015-01-29 08:28:41)

 
 
Ze78
válasz erre | email2015-01-29 08:28:41
Mérj meg valami másik motort is ! Legyen mihez viszonyítani. Viszonyítás képen én ezeket mértem :
jawa 350 10
simson 12
Etz 9 és 10
Pannonia 6,5
babetta 8
sorszám: 26721 (143757)
(előzmény: taliga, 2015-01-29 05:54:57)

 
 
taliga
válasz erre | email2015-01-29 05:54:57
Mero 1-rol indult, 6,5-ok allt meg...
sorszám: 26720 (143756)
(előzmény: Ze78, 2015-01-28 20:50:28)

 
 
Ze78
válasz erre | email2015-01-28 20:52:19
??
sorszám: 26719 (143755)

 
 
Ze78
válasz erre | email2015-01-28 20:50:28
7-8 kellene,de biztos hogy jó a mérő. Mást mértél vele referenciának.
sorszám: 26718 (143754)
(előzmény: taliga, 2015-01-28 20:16:13)

 
 
taliga
válasz erre | email2015-01-28 20:16:13
Kaptam kolcson egy kompresszio merot. Hat a babetta 5,5-ot surit. Az nem sok ugye?...
sorszám: 26717 (143753)

 
 
taliga
válasz erre | email2015-01-07 06:15:46
Ettol meg oregszunk...😊
sorszám: 26716 (143690)
(előzmény: Árpád, 2015-01-06 20:57:18)

 
 
Árpád
válasz erre | email2015-01-06 20:57:18
Megvigasztaltatok. Azt hittem hogy elért az öregség és már zavarnak a modern dolgok. De ezek szerint nem bennem van a hiba.
Amúgy egyszerű lenne a probléma megoldása. Nem az eredetileg beírt megtartásához kellene rátapicskolni, hanem a cserébe felajánlottra, ha tényleg elrontottuk a beírást. De így tényleg borzalmas. A végén még feladom a kényelmes pozícióm és ülve, az asztali gépen fogok beírogatni.
sorszám: 26715 (143688)
(előzmény: Keri, 2015-01-06 12:27:41)

 
 
Árpád
válasz erre | email2015-01-06 20:47:18
Azt hiszem hogy lehet az olajtól. De akkor melegen még rosszabb lesz. A 634 w90est szereti. Legalábbis az enyém. Az is fontos hogy ha lehet mechanikus váltóban ajánlottat vegyünk, nehogy valami adalék belezavarjon a képbe.
sorszám: 26714 (143687)
(előzmény: taliga, 2015-01-06 17:53:41)

 
 
taliga
válasz erre | email2015-01-06 17:53:41
Neztem egy 634-et Gyorben. Egesz jo volt a megjelenese. Csak a kuplungja nem akkor kezdett el fogni, mikor elengedtem a kart, hanem 2-3 masodperc utan. Azt mondta a tulaj, hogy 20-50-es olajat rakott bele a valtoba. Talan attol van? Hideg volt, mint a fene.
Motorja szep csondesen jart.
sorszám: 26713 (143686)
(előzmény: Árpád, 2015-01-04 13:57:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2015-01-06 12:27:41
Engem csak az bosszant, hogy régen ezt egy gagyi nokia telefon is egészen jól csinálta, most meg ezek a hiper szuper okos eszközök nem tudják normálisan megoldani, mert fejlesztik őket, de arra már nem veszik a fáradságot hogy használható is legyen.
sorszám: 26712 (143684)
(előzmény: Atilla, 2015-01-05 21:51:23)

 
 
Atilla
válasz erre | email2015-01-05 21:51:23
Hogy én azt mennyire utálom. Nem is értem hogyan lehetne ezt a funkciót használni. Hacsak nem szövegbevitel lassítóval kombinált felhasználó idegesítőnek találták ki, mert akkor tökéletes.
sorszám: 26711 (143682)
(előzmény: Árpád, 2015-01-04 14:03:55)

 
 
Árpád
válasz erre | email2015-01-04 14:03:55
Most nézem, megint zsibbadt voltam amikor ezt a beírást megejtettem.
A tablet lelkesen feülbírálja azt amit beírok. Mindig egy csomót kell visszajavítanom.
Ha nem vagyok zsibbadt.
Most pl a zsibbadt helyett a zsinattal erőszakoskodiik. A zsinattal helyett pedig a zsinat tálat írja be.
sorszám: 26710 (143678)
(előzmény: Árpád, 2015-01-02 16:27:27)

 
 
Árpád
válasz erre | email2015-01-04 13:57:08
Biztos nem örülne.
De ha nem bírja elviselni két csavar kicsavarását, akkor ne áruljon motort. Ugyanis csak két csavar tartja a dinamó oldali deklit. Mivel ez a száraz oldal, még tömítés sincs.
Én se néztem meg vásárláskor a kotyogást. Ez 15 ezer forintomba került. Plussz szét kellett húzom a blokkot. Ez már jópár éve volt, azóta gondolom még drágábban visznek fel anyagot a megkopott főtengelyre. A perselyezés se sokkal lehet olcsóbb. De ha csak a csapágya van kikopva akkor is szét kel húzni a blokkot, stb.
Szóval szerintem ne legyél félős, Kapd le azt a deklit.
sorszám: 26709 (143677)
(előzmény: taliga, 2015-01-04 10:46:10)

 
 
taliga
válasz erre | email2015-01-04 10:46:10
Hat nem tudom, mit szolna az elado, ha ott nekiallnek "szetszerelni" a motorjat meg a vetel elott...
sorszám: 26708 (143676)
(előzmény: Árpád, 2015-01-02 16:27:27)

 
 
Árpád
válasz erre | email2015-01-02 16:27:27
Jobb oldalon, a dinamójárda oldali délig kell levenni. Az excentert kel figyelni. A csavarjának a közepe nem szabad hogy ide oda kovályogjon forgás közben, bár a dinamóforgórész és egyébb dolgok is okozhatják az excenter ütését a főtengely ütésén kívül, de vásárlásnál már a gyanú is elég lehet. Meg kell próbálni megmozgatni az excentert. Ha fel le, jobbra balra megmozdul, régen rossz.
Valamennyi olajfolyás szinte minden szoci gépen van, a berugó-váltó karnál pici szivárgás majdnem természetesnek vehető. A kuplung kinyomó pálca sem mindig csontszáraz. Elviselhető a lánkerék tengelyénél is egy pici olaj. Szerintem csak a túl gyakori olaj utántöltés vagy a parkolásnál magunk alatt hagyott olajfolt nagysága miatti szégyenkezés határozza meg hogy mi számít nagy olajfolyásnak. Ha jól emlékszem a gyakoribb olaj szivárgások mindegyike olcsón és könnyen megszüntethető, csak a hatás nem tart mindig sokáig. Én nem törődök a dologgal túl sokat, ha nem kell évente többször olajjal feltöltenem. Bár a jawám egészen szobatiszta. Az ETZ talán mert nem volt a szívemcsücske, neveletlen volt. Minden parkolóban megjelölte a területét mint egy jobb kutya.
sorszám: 26707 (143674)
(előzmény: taliga, 2015-01-02 13:45:44)

 
 
taliga
válasz erre | email2015-01-02 13:45:44
"Ellenőrid a főtengely kotyogását, ütését." Hogyan tudom ellenorizni? Itt-ott olajfolyasoknak van komolyabb jelentosege?
sorszám: 26706 (143673)
(előzmény: Árpád, 2014-12-28 21:59:21)

 
 
Ze78
válasz erre | email2014-12-30 21:10:47
Javaslom bízd szakemberre akinek megvan hozzá a felszerelése. Az elfordulást meg Árpád pontosan leírta. Láttam olyan motor amit egyszer meghajtottak felújított főtengellyel és kb. 90-ven fokkal elment a jobb oldali henger.
sorszám: 26705 (143657)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-12-30 18:13:06
Egyetértek Árpival.
Én nagyon ügyes, okos, szép, és természetesen szerény gyerek vagyok. :D Sokmindent megcsinálok magamnak. Valószínűleg ezt is meg tudnám, legfeljebb az első 1-2 főtengelyt tenném tönkre, de több a macera vele mint amennyiért megcsinálja egy ügyes gépműhelyes. Persze rég volt, de 20ezerért hengerek felfúrva, csapágyak kicserélve a főtengelyen, meg még dugattyút is adtak csapszeggel, gyűrűkkel.
sorszám: 26704 (143655)
(előzmény: Zokesz, 2014-12-30 16:17:39)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-12-30 17:14:13
Ha óriási szakértelemmel szét is lehetne húzni majd újra össze nyomni házilag, a kérdésből már eleve kiderül hogy neked reménytelen lenne. Ugyanis aki meg tudná csinálni, az nem kérdezte volna.
De én azért vitatom még nagyon ügyes, nagy tudású embernél is a siker esélyét.
Hidegen osszepréselve nem lesz elég masszív. Pedig ki fog hűlni mire megfelelő pontossággal össze nyomja az ember.
Ha gyengéjbbre sikerül akkor pedig ha véletlenül leáll az egyik henger, meg fogja csavarni a főtengelyt.
Legalábbis szerintem ez a helyzet.
De ha tévednék is, gondold végig, érdemes e kockáztatni. Rohadt drága a szállítás ha elég messze robbansz le. Én tuti nem hogy házilag nem csinálnám, de még a műhelyt is lekáderezném előbb.
sorszám: 26703 (143654)
(előzmény: Zokesz, 2014-12-30 16:17:39)

 
 
Zokesz
válasz erre | email2014-12-30 16:17:39
Ezt hogy érted hogy elfordul menet közben? csak a közepét akarom széthúzni, csapágyat cserélni... Lehet hogy az lesz a vége hogyha nm boldogulok vele, keresek valaki szakit itt Győr környékén. Elbizonytalanodtam ennyi véleménytől hogy "szét lehet húzni".. "nem lehet csak úgy" stb stb :)
sorszám: 26702 (143653)
(elözmény: taliga, 2014-12-27 13:04:26)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-12-29 21:57:11
Ha föld felé zárlatos akkor biztos. Én már csak a saját motoromon kétszer cseréltem, Eső azért volt mert már úgy vettem, a második túlterhelés miatt. Ismerősök motorjainál háromszor. Ebből kettő ugyanazért. A levett forgorészt talpával tették le kemény helyre. Néha már ez elég, de ha nem terheled túl nagyon, nem ütőgeted oda semmihez, akkor egészséges szokott maradni. De ha nem akarsz forgórészt cserélni többet, akkor ne cseréld most se a forgorészt hanem tekertesd át 12 voltosra.
Tehetnek alá papírt, a vékonyabb húzal is jobban bírja valamiért a kiképzést. Pluszban utánna már tudsz 12 voltos cuccokat használni. Persze akkor már nem viheted oldtimer vizsgára,
sorszám: 26701 (143649)
(előzmény: VGGábor, 2014-12-29 19:54:09)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2014-12-29 19:54:09
Kössz ;) Akkor lehet forgórész csere lesz...
sorszám: 26700 (143648)
(előzmény: Árpád, 2014-12-29 15:49:32)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-12-29 16:04:05
Az áram alatt lévő vezeték pont olyan mint amelyik nincs áram alatt.
Csak más a tapintása.
sorszám: 26699 (143645)
(előzmény: Atilla, 2014-12-29 14:18:54)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-12-29 16:01:48
Ezt el is felejtettem leírni. Igazad van, az oldalkocsi jópofa találmány, de tényleg nagyon megváltoztatja a menetbtulajdonságokat, én nem használnám semmilyen motoron. Nem úgy mint te. :D
Nem szeretek pl vészféknél bekanyarodni a szembenjövő elé. :)
Utast nem viszek, a cumó elfér a dobozban és mellé, mögé kötözve. De ha vinnék utast is túrára, akkor is el kellene tudnom helyezni a holmikat oldalas nélkül is.

Én csak a 634re kncentráltam, az olalasságára nem reagáltam. Eddig.
sorszám: 26698 (143644)
(előzmény: Atilla, 2014-12-29 14:15:50)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-12-29 15:49:32
Picit pontosítanom kell. Nem annyira menet zarlatosak szoktál lenni a jawa dinamók, hanem inkább testzárlatosak. Vagy a kettő egyszerre. Ha van testbzárlat(is), akkor egyszerű a dolog.kivett grafitok mellett is földet mérsz a kommutátoron. Vagy le kell kötni mind két elvezetést. A jawa dinamók azért lesznek testzárlatossak mert a forgórészre közvetlenül van tekerve a huzal. Ezért akár mechanikai ütés, akár tulmelegedés okozta lakk hiba rögtön a forgórész testjéhez zár. Én vásárlásnál a töltő fesz mérését ajánlottam. Olyankor mindegy miért nincs töltés, ha nem muszály, nem kell megvenni. Ha el akarod dönteni jó e a dinamó, aksival kell járatni a motort. Alapjárat közelében 6-7 voltának kell lennie, ha a szabályzótt kimenetét az állórésznek főldre kötöd. A másik kivezetése a jawa állórésznek a dinamó vesz kimenetére van kötve. Tehát más mint az mz, ez föld felé szabályoz.
Ha megálapítottad hogy a dinamó így ad le áramot, de kicsi a fesz, kommutátort, keféket ellenőrizted, cserélhetsz forgórészt mert gyakorlatilag mindig a forgórész a hibás, az állórész sose.
sorszám: 26697 (143643)
(előzmény: VGGábor, 2014-12-29 13:41:04)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-12-29 14:18:54
Egyszer már leírtam 230V, egy 100W-os izzó meg némi kábel és mint próbalámpával szépen végigméregeted vele.
Egyszerű és működik, viszont könnyű belehalni.
sorszám: 26696 (143640)
(előzmény: VGGábor, 2014-12-29 13:41:04)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-12-29 14:15:50
A jó öreg JAWA-MZ vita. Igazi örökzöld! :-)
Én egyébként a kettőt vegyíteném, a Superelastic sokkal jobb oldalkocsi mint a Verolex. A Jawa meg sokkal alkalmasabb oldalkocsit vonszolni mint az MZ.
Bár megjegyzem, hogy ettől függetlenül az oldalkocsis Jawa is még bőven életveszélyes szerkezet.

Így végül azt kell venni amelyik tetszik, biztonságos közlekedésre nem alkalmas egyik sem.
sorszám: 26695 (143639)
(elözmény: taliga, 2014-12-24 13:29:11)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2014-12-29 13:41:04
A forgórészt azt hogy lehet kimérni? Szakadásvizsgálat? Én is kíváncsi lennék rá, állórészt azt már ki tudtam aksival is mérni..
sorszám: 26694 (143638)
(előzmény: Árpád, 2014-12-28 21:59:21)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-12-29 09:05:45
Koszi, pont ilyen osszefoglalora vagytam!😊
sorszám: 26693 (143637)
(előzmény: Árpád, 2014-12-28 21:59:21)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-12-29 09:01:30
Ti hitelesek vagytok.
sorszám: 26692 (143636)
(előzmény: Keri, 2014-12-28 21:27:34)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-12-28 22:02:10
Én az MZ fórumon is a jawát szoktam ajánlani,. :)
sorszám: 26691 (143635)
(előzmény: Keri, 2014-12-28 21:27:34)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-12-28 21:59:21
Én nagyon szertem a 634est, pedig pár ezer kilométert le nyomtam 250-és ETZM-vel.
A 634 stabilabb út fekvésű, kevesebbet fogyaszt egy literrel, a végsebessége 10 km/h nagyobb, a gyorsulás kb egyforma. A 6 voltos rendszer gyárilag problémásabb mint az ETZ 12 voltosa, de lehet segíteni a dolgon. Nem véletlenül az ETZ-t adtam el két motorom közül.

A szoci motorok nem hibásodnak meg sokkal gyakrabban mint nyugatiak, ha a felhasznált alkatrészek gyári minőségűek. Ami nem igazán tud teljesülni. Nem kell hatalmas szerszám készlettel járni ha megfelelő időközönként karbantartod a motort. Ha jól végzed a dolgod pár ezer kilométert lemotorozhatsz karbantartás vagy javítás nélkül. A biztonság kedvéért vinni célszerű pár szerszámot , tartalék alkatrészt. Én nem igazán használtam őket, de az ördög sohase alszik, De ezek elférnek a nyereg alatt és a baloldali dekliben. De rakhatod villatáskába is, az nagyon elegáns.
Vásárláskor vedd figyelembe hogy a 634 nagyon lepukkant állapotában is egész jól elmegy. Az indulási kedvét ellenőrizd, ne fogadj el semmilyen magyarázatot arra ha nehezen indul. A nehéz indulás egyik oka lehet a kopott henger illetve bármi mástól lecsökkent kompresszió Ellenőrid a főtengely kotyogását, ütését. A próba körnél többször kapcsoltd végig az összes sebesség fokozatot. A 634 léptető villája, szerkezete hajlamos a kopásra. Ezek javítása nem drága, de szét kell húzni a blokkkot. Ez újonnan vett motornál nem lenne nyerő. Mérd meg a töltő feszt az aksinál mert sok a dinamó forgórész menetzárlat. Olcsón szerezhetsz másik forgórészt, de ha nem nézed meg és nem töltődik az aksi, az nagyon kínos lehet az első utadon.
Így hirtelen ennyi jutott eszembe,
sorszám: 26690 (143634)
(előzmény: taliga, 2014-12-28 20:50:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-12-28 21:27:34
Jawa fórumon kérded hogy ajánlják e a Jawa-t? :D

Nekem nem tetszik pár műszaki megoldása, ez adja a szervízigényességét, de mint motor jó. Ha odafigyelsz rá, karban tartod, akkor elvisz bárhova.
sorszám: 26689 (143632)
(előzmény: taliga, 2014-12-28 20:50:20)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-12-28 20:50:20
Van esetleg velemenyetek?😊
sorszám: 26688 (143627)
(elözmény: taliga, 2014-12-24 13:29:11)

 
  Összesen: 541 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17652)
MZ (48890)
Jawa (27037)
police (1763)
Simson (3404)
Izs (609)
Pannónia (6541)
Motorszervíz (2866)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu