:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Háj,
idén összefuthatunk 2012. június 23-án szombaton Cegléden a Jawa-fesztiválon, böngésztem a Veteránon, ott (is) szerepel (www.veteran.hu)
üdv
A jawa 634/638 váltójába 80w90 hajtóműolaj kell. Ötven éves technológia, nem kell túlgondolni, bemész az első boltba és veszel ilyent. Általában van, és nem kell csúcsminőség, nem lesz jobb, és úgyis évente cserés. Én legutóbb mezőgazdasági gépboltban vásároltam valami név nélküli 80w90 olajat, GL4-es minősítéssel, egy litert 1250,- Ft-ért, és kiváló lesz.
Háj,
én 360-ast purrantok, korábbi években rendszeresen túráztunk a kizárólag 360/0-ás gépekkel (nyolcan utaztunk, mindenki szólóban). Jártunk Finnországban, tettünk Magyaroszág-Ausztia-Svájc-Franciaország-Olaszország-Horvátország-Magyarország kanyart, bő kalandokkal, rengeteg útszéli kalapálással, a legutóbbi mélyebb léglegzetvételű túránk (Jávára Jawaval) elmaradt, sok "támogató" visszavett a gázkarból...Rendszeresen járunk Erdélybe, Kárpátaljára, Felvidékre és a Balatonra is.
szerdán tervezem felönteni km óra hajtás csere után,ha van öltet addig tudok változtatni.Am 2200km van benne valószínűleg a gyári olajjal.
Már csak azért is ezt gondoltam ,mert az eredeti használati útmutatója is ezt írta shell spirax 80W90,de csak 85W140 van,nem volt olcsó,meg nem szeretnék motorolajat önteni bele,ha nem ezt,akkor mit ajánlanátok?Hogy érted,hogy lassan váltsak?
Nyáron jó lesz. Majd csak lassan válts vele. A kuplung tutira nem fog csúszni :)
Peti attól függ milyen állapotban van, mennyire sérült a blokk kívülről, vannak-e mély barázdák az oldalburkolaton, letört deformálódott bordák. Ha esztétikusan jó, akkor kb 15-20e. A belseje igy is úgy is csere. Van-e korábbi szerelésből problémája? Stb... Ez egy reális ár szerintem, e felett big daddy aki megveszi, mert a bele mindig kuka. Ha felújításhoz kell, akkor nem szabad a blokkon spórolni. Küldj róla a címemre képet, akkor többet tudok mondani.
Hello!
Köszi a segítséged már beindult az öreg!:D
A gyújtással volt a baj, be kellett állítani.
Szia, az új akksi mellett van szikra? Ha igen, akkor a gyertyanyíláson keresztül pici benzint nyomj a hengerekbe, és gáz nélkül indítsd szivatóval.
Szia, hát ez jóval sűrűbb mint kellene, hidegen nagy le fogja fojtani a motort és a váltások is nehezebbek lesznek, én kerülném a használatát.
futár motors boltban lehett venni 638 útángyártott főtengelyt.
Van valakinek ilyen? 40 píz.
sziasztok!
szerintetek mennyit érhet egy 350/360blokk kompletten papír nélkül????
Utolsó mondat vége lemaradt:)........és onnan haza is hoz:D
Sziasztok!
Volna nekem egy Jawa 350es motorom.
Az a helyzet hogy kb 6 évet állt és most szeretném feléleszteni.
Kapott új levegőszűrőt,gyertyákat és egy új akkumlátort is.
A karburátort kitakarítottam, fúvókák rendben vannak.
Toltam,rúgtam de az istenért sem akar beindulni.
Mit érdemes vele csinálni még?
Szép estét mindenkinek!
Olajat szeretnék cserélni Jawa 638-ban,a karbantartási papírja szerint Shell Spirix kell bele,na sikerült is ilyet venni,de ez nem 80W90-es,hanem 85W140-es,szerintetek jó lesz ez bele?
Előre is köszönöm a segítséget.Dávid
A regi 634-el kb 10000-t mentem 1 ev alatt, dolgozni is azzal jartam par honapot napi 50 km-t. Leghosszabb ut: Szemenye (vas megye) - Stansted (Londontol eszakra 60km) 1800km volt 3 nap alatt. Igen csiptem.
Nekem a kupplungbowden dioja "azott" le gyakran, esoben lecsuszott... Az elektromos reszet atterveztem es soha nem volt vele gondom. Egyszer egy valtooldali szimmeringet kellett cserelni, az par ora melo volt. Ezenkivul midig volt valami tekergetni-villaskulcsolni valo vele, de semmi veszes.
A 638-al, ami most van, dolgozni jarok, 30km naponta, hosszabb utra meg nem is vittem el. Miota megvettem es osszeraktam komoly baja nem volt. Megy.
Én viszonylag keveset.
az előző 2 évben kb. 4000 km sikerült.
Ebben az évben még kb 50km -nél tartok.
Viszont a simoval minden nap elmegyek dolgozni:-), az napi 5 kilométer.
Uhh, nem semmi távolságok és kalandok :)
350-esem volt.
Fénykoromban 20ezret is.
Mostanában csak 10ezret.
Legnagyobb táv egyhuzamban Salsburg-Budapest, és két hetes nyaralás. NEm volt gond.
Én Bp-Debrecen, néha Győr-Debrecen távon jártam heti rendszerességgel, plusz Budapesten a napi mozgás, plusz néha csak úgy.
Mechanikus fesszabbal volt bajom 1-2 alkalommal, de nem maradtam az út szélén, volt hogy a piros lámpánál zárlatos lett az gagyi magyar akku, egyszer a lánc elszakadt, mert nem volt pénzem cserélni, meg amíg fel nem újítottam hajlamos volt szorulásra ha emelkedőn csutkáztam, de ha kihűlt ment tovább.
Ja meg a durvábbak. Egyszer eltört a váltótengely, és beállít mint a bot, ráadásul Győrben, szóval buszozhattam haza. Egyszer kilőtte az egyik gyertyát, de 1 hengerrel hazajutottam még, és ugye ez is a szétgyalázott menetnek köszönhető.
Szóval alapvetően amit a Jawa számlájára írok a fesszab, és a váltótengely, de különben nem kell félni tőle, ha karban van tartva, bárhova elvisz.
Sziasztok,
Lenne egy körkérdésem:
Éves szinten mennyit mentek a Jawaitokkal és mekkora távokat?
Kezdetnek álljon itt a tavalyi évem mérlege:
2011.május 10. sikeres műszaki vizsga, utána egész évben ~1200 km-t mentem kizárólag jó időben, kikapcsolódás céljából.
A leghosszabb távom 2011-ben ~500 km, Füzesabony-Tiszaföldvár oda-vissza, ráadásul a júliusi 35 fokos melegben, de jól bírta a gép, főleg hogy akkor volt benne ~600 km. a felújítás óta.
A tolasrol: :D engem is mindig elvitt a kovetkzeo szerelopontig az oreg talicska. A Z650bezzeg treleren hagyta el a zaeg-i motorostalalkozot en meg vonatozhattam... :)
Remelem hamar rajossz, hogy mi a gondja, amig nem femes csattanas-csorrenes jon a blokkbol, addig kb minden javithato az ut szelen is. ;)
ha csak melegen szaggat es hidegen nem, akkor en inkabb gyujtasproblemanak vennem, nem toltesnek. Ha a toltes miatt halt be, akkor az a gyujtas energia csokkenesevel magyarazhato, de akkor hidegen aztan vegkepp nem indulna be gyenge akksival...
En inkabb trafo-kabel-pipa-gyertya korul keresgelnek. Mindket henger, vagy csak az egyik?
638-hoz lattam karbifelujito szettet, de hogy volt-e benne tuszelep... azt tudom, hogy az en karbimba szinte semmi nem stimmelt, ami mokas, mert gyari jikov van rajta...
Sz@r egy napom van...A motorom beadta a derekát, becsületére legyen csak 50 métert kellett gurulnom a többit szaggatva végig hozott!
A kérdés szerintetek a generáltor relé ha tönkre megy - ki be kapcsol állandóan - akkor lehet gyújtás gondom (szaggat, nem megy az istennek sem!) Töltés 1200-as fordulat fölött van csak de ott is néha ki-ki hagy és folyton hallom, hogy ki-be kapcsol.
Esetleg javítható a relé?
A jelenség, hogy szaggat csak melegen jelentkezik... hidegen szép az alapjárat semmi baja, de amint eléri az üzem meleg állapotot vége...
A karburátorra is gyanakszom még, hogy valami baliba van... Hol szerezhetek új tűszelepet?
A motorom tipusa Jawa 350/638
Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket,egyik pillanatról a másikra lettem tulaj,a jogsim is csak folyamatban van,lesznek még kérdéseim.
Örülök,hogy vannak ilyen segítőkész emberek.Dávid
hm... nekem ereszt az egyik oldal, de igazabol mindkettore rafer egy alapos szetszedes-tisztitas. Mindig tologattam a telofelujitast, mert terveztem a GS450 telokat betenni, de az istennek nem talalok passzolo tarcsafekes kullos kereket. Valszeg egyik nap nekiallok. 638-asnal van valami ordongossege a teloszimmering-cserenek? Szimmering az sima, csapagyboltbol beszerezheto, vagy interneten kell kutakodnom?
Eredetileg ha nem tévedek hernyó csavar volt, imbusz biztosan nem, annak idején még nem használták.
Volt, bár nem tragikus mértékű. Az egyik oldalról elfolyt a lengéscsillapító olaj mert a szar tömítés elmozdult. Még a kezdet kezdetén volt, letörölgettem a kereket és így mentem haza. Ma már nem tennék ilyent. Ha frissen vett motor ezt művelné, inkább leereszteném a másik oldalról is, jawánál nem öröm, de ki lehet bírni. jobb mint a féloldalas állapot.
Szóval szerintem lehet eltömődés, sérülés telószárakban. Akár a szárak félodalas görbülése is okozhatja a hibát. Szerintem
nekem 6-os imbusz van ott ahol Gyulaba leirja. Konnyen lehet, hogy a felvert sar, szivargo olaj betomte... drotkefe a baratod azon a kornyeken.
Mas: Most, hogy van diszno fekem, probalgattam a varosban motorozgatva es az jott le, hogy mikor fekezek, es kezd osszenyomodni az elso teleszkop, akkor valahogy megbillen a motor es ki akar terni balra. Zavaro. A kerekcsapagy jonak tunik, ugyanez igaz a kormany-nyakra. Esetleg a teleszkopok nem azonosan nyomodnanak ossze es "elforditjak" a kereket? Az okozhatna, nem?
Valakinek volt hasionlo problemaja?
A blokk alsó oldalán, a km spirál bemenetele mögött van egy kb függőlegesen felfele menő csavar, az tartja.
Szép Estét mindenkinek!
Most tettem szert egy 350-es Jawa-ra,
nem működik a Km-óra és nem tudom,hogy kell a spirált alul kiszedni,ha valaki tudna nekem segíteni annak nagyon örülnék.
Dávid
Sziasztok!
nemtudna valaki küldeni egy jól kivehető jól látható nemfukimuki robbantott ábrát 350/360-as blokkról?
babcsanyp@freemail.hu
köszi
Beallitottam a kupplungot es voltakepp mukodik. (soha nem volt sokkal jobb... )
szerintem meg lehetne vele jatszani, hogy rendesen kiengedjen. Mi is ez az alatetes buli a rugokkal? Esetleg a kupplungot tarto csavarok vastagabb alatetjeivel? Konnyen lehet, hogy mar nem eredeti, akitol vettem az ganyolta a blokkot, latszik rajta, igy a kupplunggal is biztos jatszott...
Amugy meg... mukodik... :D
Beallitottam az elso feket empirikusan, ugy hogy mindket kulcs (fog) hehejj, talan meg sosem volt ilyen effektiv dobfekem! :D
Otletet varok: Masmilyen hatso kerekem van benn, 15-os felni, szelesgumi, blabla, jol nez ki. De. Szelesebb az egesz holmi, es persze a lanckerek sem az eredeti ezert most nincs fent lancvedom, pedig a tokozott lancot a vilag legjobb otletenek tartom. A lanckerekem 41-es (jelentosen kissebb, mint a Jawa eredetije) ehhez szeretnek kitalalni valami lanctokot. Sajna a Jawa eredetije tul nagy, a lanc beleerne a fem lancvedobe. Esetleg MZ?
Sértődékeny nem vagyok, :) , a véleménynyilvánítással semmi bajom, azért kérdeztem, mert nem volt ilyen irányú tapasztalatom.
Nagyon jó arcok vannak a fórumon, szerintem mennek itt a dolgok személyeskedés nélkül is :)
Köszönöm meggyőztetek, nem bántom a hengerfejet inkább legyen tartós a gép.
Üdv.Robi
Köszönöm, így mostmár megvan :)
Ez a 350-es Jawa beállítása. A 250-esnek valóban jó a 3,5 mm.
Ha akarsz megsértődhetsz, engem nem zavar, de akkor is értelmetlen reszelgetni egy ilyen gépet.
Mert van egy nálam, talán jó lesz neked.A többit magánban.A címed a régi?
üdv.: R
Régen kb. 15 éve a 634 jawa hengerfejéből levettem 1,5 mm nem volt vele gond szépen ment vele sokáig. Viszont ETZ-nél már ez nem volt jó.
A mostani 638-asomon viszont 2 mm res "alátét" van a hengerfely alatt, hogy ne kapjon annyit a főtengely. Igaz én oldalkocsival használom és igy nem melegszik anyira.
Nem javaslom hogy megpiszkáld mert nem fogja bírni a főtengelyed sokáig.
Ha emlékeim nem csalnak akkor a te géped sürgetési aránya 7,5/1 körül van, a hajtókar csapágyak életének rovására, akár 10-12-ig is növelhető.
Mielőtt személyeskedéssé fajulna az ügy... szerintem elég érthetően és világosan leírtam miért szeretnék kompressziót növelni, abból látszik hogy nem szimpla tuningolás a cél.
1997-óta Jawazom, a Gépemet a saját kezemmel újítottam fel, nem feltételezem magamról és másról sem -ismeretlenül - hogy gányolnék.
Üdv.Robi
Nem, nem akkor zárjon hanem akkor nyisson!
"A gyertya belelóg az égéstérbe.Nézd meg mennyire van a dugó a gyertya végétől, már alap esetben is." - a gyertya nem lóg a hengerfejbe csak a test elektróda, az is kb. 15-20 mm-re van a dugattyú tetejétől, hacsak a normál helyett nem használsz hosszú menetű gyertyát, nem javasolt mert a belógó menetre rárakodó olajkoksz kicsavaráskor tönkre teszi a menetet.
Értem, ez azt jelentené, hogy FHP előtt 2,8-3,2 mm-rel legyen 0 a hézag, tehát zárjon a megszakító?
Köszi:Robi
Van itt a szakirodalomban magyarul is az 559-250-es kezelési útmutatója, ami a következőket írja:
"felső holtponton 0,3 mm-es, felső holtpont előtt 3,5 mm-rel 0,05 mm-es megszakítóhézag."
Amit leírtál 4,2-4,5mm előgyújtást hogy kell értelmezni?
A FHP előtt 4,2-4,5 mm-rel legyen 0 a megszakítóhézag?
Pedig egyszerű a dolog. A gyertya belelóg az égéstérbe.Nézd meg mennyire van a dugó a gyertya végétől, már alap esetben is.
Amúgy tényleg nem szabad egy bizonyos kompresszió fölé menni mert a könyvek szerint akkor is iszonyú kemény járása lesz a motornak ha a gyújtást jól belövöd hozzá.
De szerintem nem is lehet.Bizonyos nyomás érték fölött máshogy fog működni a dolog a gyűrűk pozicionáló pöckeinél lévő résnél. Egyszerűen fogalmazva ott át fog ereszteni. De biztos csak a rendőr. :D
"Határt szerintem az szab, hogy a gyertya is ott van." - nem értem mire gondolsz, mi köze a gyertya elhelyezésének a sűrítési arányhoz? Geometriailag különben a "határ" ott jelentkezik, hogy a hengerfej alsó felületéből is el kéne venni ami a hővezetést veszélyeztetné. De idáig egy utcai motor esetében (1/12 fölé) szerintem nem szabad menni.
Nem tudom mennyit lehet a hengerfejből leszedni. De sokat, azért amit írtál. Határt szerintem az szab, hogy a gyertya is ott van.Az is igaz hogy szoktak a hengerfejből leszedni a kompresszió miatt. A 95 benzin ad erre lehetőséget. Az más kérdés hogy viszonylag gyorsan eltűnik a nagyobb kompresszió a kopás miatt. A gyűrűk tömítését nem a nagyobb nyomáshoz méretezték. Legalábbis a kémeim erről számoltak be. :)
De ameddig megvan a plusz kompresszió, addig lényegesen jobb a motor. Én is meg akarom már régen csinálni, csak ilyen-olyan okok miatt mindig elmarad.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|