:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Én is hiába csavargatom, semmi sem változik.:)
Nincs fordulat. De nálam az üzemanyag ellátással van a gond.:D Egy kis tisztogatás segítene. A kormánnyal kellene kezdeni.:D
Előfordul. :)
A jawák valahogy kevésbé reagálnak a levegőre.
Ha viszont reagálnak, akkor egész a tövig betekerés környékén van hatása a csavarnak. Ezért írtam hogy a max motor fordulatnál csak negyedet vissza. Más motoroknál legalább felet kell visszatekerni.
Azért ha nagyon nem reagál a levegő csavarra, akkor pucolás következik. A karbiban lévő furatok is el szoktak tömődni és az alapjárati fúvóka is. Az is előfordul hogy az alapjárati fúvóka nem zár rendesen és mellette megy el benzin, nem keresztül rajta. Én legalábbis tapasztaltam erre utaló dolgokat. Ha gond van az alapjáratuval akkor a levegőcsavar nem túl sokat befolyásol.
De különböző okok miatt van olyan hogy csak nagyon nyitott állapotában a karbinak van elégséges alapjárat. Akkor se változtat semmit se a csavar. De fals levegő szívása is hatástalanítja.
De elsőnek mégis a karbi pucolásval, sürített levegős átfulyásával kezdeném a hiba elhárítását.
Akkor már meg is van a problémád. El van dugulva a mellék levegőjárat, vagy falsot szív a szimmering, esetleg a karburátor csonknál.
En hiaba csavargatom a levegot semmi nem valtozik.
1971 évi kiadású kezelési utasítás szerint JIKOV 2796 SDb porlasztó 92 főfúvóka 50 üresjárati fúvóka,tű: bejáratáskor felülről a 2 horonyba, utána az 1-be. Üresjárati csavar bejáratáskor 1/4 fordulat, utána 1/2 ki. És megemlítem megszakító hézag 0,3-0,35 mm, előgyújtás 3,5-4 mm. Megjegyzés: Ha nem vagy olyan erős, hogy nagy erővel átrúgd a főtengelyt és ráuntál a sok visszarúgásra indításkor, akkor úgy állítod az előgyújtást, hogy be bírd indítani. Úgy is elmegy 100km/h-val.
Keress a reruamalugy@feeemail.com címen.
A levegő csavart maxig betekerni. utána addig tekerni vissza amíg maximális lesz a fordulat. Ekkor negyedet vissza.
A tű középső hornyába kel tenni a lemezt. Majd később, járatás során derül ki hogy jó e ott. A gyertya színe alapján kell majd később modosítani.
Az alapjáratot egy ütköző csavarral kell beállítani ami a karbi túl oldalán van. Ez a dugattyú ütközését állítja, azaz azt hogy elengedett gázkarnál, laza bowdennél mennyire nyisson a karbi. A karbi tetején van egy csavar amin keresztül bemegy a gázbowden. Ezt úgy kell beállítani hogy megfelelő alapjáratnál pont ne legyen laza a bowden, de a dugó le tudjon menni a beállított ütközőig.
Arra készülj fel hogy jelentős eltérés lesz a hideg és a meleg motor alapjárata között. Hidegen úgy kell beállítani az alapjáratot hogy épp ne álljon le a motor. Akkor melegen nem lesz elviselhetetlenül magas a fordulat.
Természetesen először a levegőt kell beállítani, utána az alapjáratot. esetleg addig ismételegetni a levegő és az ütköző állítást amíg nem lesz a legjobb.
Autósboltban kérjél valami régebbi modellhez valót, például Skoda Favorit. Nem lesz több 1500 forintnál. A vezetékek bekötését már tárgyalták itt a fórumban, de majd valaki biztos válaszol, ha a kezedben lesz.
Hello, én egy kezdő Jawa-s vagyok van egy 250 559-es gépen. Valaki legyen szíves segítsen a karbi beállításában levegőcsavart hova kell beállítani, és a suber tűt melyik horonyba tegyem? Egyszerűen nem tudok alapjáratot állítani. Az úszótű bele van forrasztva az úszóba úgyhogy azon nem tudok állítani.
Hol lehet venni ilyen elektronikus gyújtást és kb mi az ára?
Köszönöm a segítséget. Én sajnos nem értek hozzá megpróbálok keresni valakit aki ért az elektronikához és csináltatok egy elektronikus indexrelét. . A 12 voltos indexrelén ha jól láttam csak két saru van nekem a Cz-n meg három megy az indexreléhez, esetleg a vezetékezést is át kell alakítani?
Nem tudom,hogy mi van a nagykönyvben de lehet, hogy az sem az ideális megoldás amit a gyár előírt.
Tegnap este láttam Pesten este kilenc-fél tíz tájban az Üllői úton egy szép piros JAWA oldalast hasítani.Nem közülünk való volt??
hat ez az, azt kapta ami kell bele. :D
"a meleg bejottevel jo lett a kupplungom. 15 fokkal melegebb, es vegre kiemel rendesen... fene erti."- pedig egyszerű a magyarázat túl "sűrű" az olaj a váltóban és hidegen ragad a kuplung.
A kuplung bowden nekem is akad, ezt olyan egyszerűen oldottam meg, hogy megtanultam a lábkuplungot használni, ha meg kell a kézi ott van csak vissza kell tolni mert magától nem megy...
Viszont azt nagyon élvezem, hogy így sebességbe rakva tudok állni akárhol anélkül, hogy tartanám a kuplungot...
:)
Háj,
ha Bp.-n élsz vagy jársz, ott lehet nagyot szakítani...Egy mintát azért magammal vittem, legyen mire rábólintani a kollégáknak
A szénsuhantót a Gyömrőin cseréltem forintra, ott van ugyanis a szénkefe birodalom, aztán csak át kell döcceni a Sibriken, és belebotlasz a Bosch midenesbe, magába a Robert Bosch szervizközpontba, ahol szerszámgépektől az autóvillamosságig minden felhajtanak neked, persze nem ingyen. A megszakítók agroker üzletből származnak, azt az Üllői elején szedtem fel, ott forgalmaznak olasz MPM10 típusú Brumital holmit, ennek a megszaggatója teljesen csereszabatos a 360-nal, de írok egy mai-t hamarosan is,
üdv
Próbáld meg a kuplung félautómatikát le zsírozni a bovdent megolajozni.
Meglehet úgy törni a bowdent, nagyon is könnyen.Főleg az s alaku törésre érzékeny.
Javán is sikerült már megszorítanom így a bowdent, etz-n pedig sokszor is. Pedig tudom mire kell figyelni. Jó, az hogy nem tér vissza kar az ritka. De előfordul.
De próbáld ki magad is. Tegyél bele szándékosan egy s törést. Majd képzeld hozzá a kenetlen, új, vacak minőségű bowdent.
De lehet persze más is, látni kellene a kart. Az is tud fura dolgokat művelni.
szerintem az eletben nem lehet ugy megtorni azt a bowdent, hogy a rugok ne huzzak vissza...? Volt ez jo valaha? :D
esetleg maga a kar nem akad? labvaltoval mukodik a kupplung rendesen? ha igen, akkor mar csak kiemeloszerkezet, bowden, konzol lehet a ludas. szerintem.
mellesleg a meleg bejottevel jo lett a kupplungom. 15 fokkal melegebb, es vegre kiemel rendesen... fene erti. :D
nekem defektem lett, eljen. gumit is csak rendelni tudok, a kornyeken senkinek nem volt. :(
Olajozd meg a bowdent. De ami igazán valószínű az az hogy rosszul vezetted valahol a bowdent. A lehető legegyenesebben kell vezetni, hirtelen törés még véletlenül se legyen benne.
Sziasztok!
638-asomon elszakadt a kuplung bowden így kicseréltem,DE egyszerűen nem tudom JÓL beállítani a kuplungot.
Ha behúzom a kuplung karral a kar úgy marad nem áll vissza..
Várom az ötleteket,hol keressem a hibát?
Keresd Gyula-bát, vagy vegyél Vape-t. Mindkettő hatásos a megszakító problémákra. :-)
A trabi gyújtás jól feltöltött akku esetén működik, a lemerültetnem szereti viszont csak faragva építhető be ha faragás menteset és hülye biztosat akarsz itt http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=WjbORxpYOI megtalálod.
Szia, a trabi gyújtás 6V-os rendszerre is megfelelő vagy van erre másik bevált elektronika?
Köszi: Robi
Szia Bodnár,
A megszakító, kondi, szénkefe tipusát és beszerzési forrását megadnád ?
e-mail címem: schmidtr@duropack.hu
Üdv.Robi
Háj,
én 360-ast purrantok, az abszolút autentikus gyári gyújtást használom, igaz, kissé vértezetebb szériát: az alaplap megerősített, spéci csavarokkal rögzített, a megszaggatók magneti marelli gyártmányúak, a szénkeféket a morgan szállítja, a kondik bosch szerelvények, a kenőfilc spéci, nyomdaipari filcecske, nem hordja szanaszét a kenőcsöt, a körhagyó pedig felületkezelt. Ezek mellett semmi gondom a villannyal, szuper gyújtás, "méteres" szikra, kiegyensúlyozott villamos teljesítmény...
Így van.
Nekem sincs 6 anyám. Illetve a hátitatyóban van annyi, de azt hiszem nem olyanra gondoltál. :D
Milyen megszakítót ajánlanátok?
Semmit :-) magush leírta, csak elektronikusat. Mikor megvettem az enyémet, pár hónapra rá elkezdtem pöcsölni a gyújtásbeállítással. Nem ment. Első dolgom volt trabit tenni rá. Azóta kétszer -háromszor vettem le a deklit, mikor kupplung bovdent cseréltem. Állítgassa a gyújtást akinek hat anyja van :-)
ceterum censeo trabant gyújtást rá, vagy valami egyenértékű elektronikusat. Míg veszel tisztességes cseh megszakítót 2db-ot darabját 2ezerér, addig picivel többől kijön a komplett villanygyújtás és soha többé nem lesz rá gondod.
Üldöz a balszerencse mostanában…
Kezdődött avval, hogy erőtlennek éreztem a gépet 70 felett, de - a tanácsaitok alapján - az előgyújtás beállításával megoldódott a dolog.
Rá pár napra észrevettem, hogy a karbi főfúvóka alatti csavarjánál csöpög a benzin, miután amúgy sem reagált a karbi a beállításokra úgy ahogy kellett volna, levettem és kitakarítottam …és kiderült, hogy meg van szakadva a menet a kabriházban.
Persze a szezon elején.
Sikerült egy idős, segítőkész fószertól szereznem egy megfelelő karbit, igaz hogy ez még az enyémnél régebbi fajta amelyik nem rendelkezik külön szívatórésszel, hanem a „pöcögtetős”.
A fúvókaméretek: főfúvóka - 97 / 105, alapjárati – 50/55 , tisztítás után feltettem, pöccre indult, behangoltam, sose volt még ilyen jó :)
Végre jól ment a gép, de elment a töltés. Én egy Mecseki Úr féle 559-eshez épített teljesen elektonikus fesszabot használok, ez ugye csak úgy nem mehet tönkre, tehát átnéztem a többi szereplőt: vezetékelés, szénkefék, álló és forgórész – csak nem jó…
Végül meglett, egy az ülés alatt menő vezeték testelt le a vázzal.
Így indultam neki a hosszú hétvégének, jól beállított motor és karbi, megfelelő töltés.
Ma én is pihentem, lementem a Tiszára: énekelt a gép, ezres volt az idő, ahogy annak lennie kell.
Aztán hazafelé 25 km-rel az otthon előtt egyszer csak leáll a gép. Az útszélen felállított diagnózis: nincs szikra. Gyújtótrafó, gyújtókábel, gyertya rendben, oldaldekli le…a megszakító nem követi a bütyök mozgását, elpattant a bakelit. Szerencsére annyira közelebb tudtam állítani a maradék bakelitcsonkot a bütyökhöz hogy legyen nyitás zárás, - persze csak szemre, mert a lapkakészletem nem volt ott velem - elsőre indult, így értünk haza.
Szóval így esett az eset :)
Milyen megszakítót ajánlanátok?
Az biztos, hogy ilyen bakeliteltörős Duduko nem megy bele többet :)
Szép napot: Robi
Gondolom, hogy nem Schmitt triger IC-t használtál és e miatt lettek más küszöb feszültségek.
május 1én veterán bőrze és találkozó a siófoki tescó parkoloban akit érdekel szeretetel várúnk minden érdeklödöt !!!
Én a kedvenc IRLZ44N-es fetemmel építettem meg. Eredetileg 12V-ra de probléma nélkül megy 4V felett. Annyi hogy a villogás üteme kicsit változik, azt utána kellet állítani. Illetve nem tudom ki hogy van vele, nekem az időzítő ellenállások teljesen más értékre jöttek ki. Gondolom más az IC küszöb feszültsége, mert annak típusával sem ragaszkodtam az eredeti leíráshoz :)
Az elképzelhető, hogy a 100 uF tároló kondenzátor helyére nagyobbat kell berakni.
Köszi, Gyula-bá, tudod miért érdekel ez engem, a CZ 485 6 voltos és arra kell egy (a gyárinál jobb) indexrelé.Innen már világos.
üdv.: R
Az áramkörnek 6 V-ról is felépítéséből adódóan működnie kell FET csere is csak azért kell mert a BUZ 11 6 V feszültséggel nem nyitható ki tejesen tehát a FET melegedni fog és nem ad tejes feszültséget az izzókra.
A 634 6 voltos rendszerű, más átalakítás nem kell a 12 voltos tápra tervezett villogóadóhoz, csak a Fet csere?
üdv.: R
ok!
beszélünk emailben!
babcsanyp@freemail.hu
Én a Futár Petinél vettem már vagy 6 éve.
Tudomásom szerint nem de ennek http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/36 alapján készíthetsz magadnak, mindössze a BUZ 11 FET-et kell kicserélned egy "logikai" típusra pl. IRL 540.
Köszönöm a tanácsokat, a hétvégén átnézem.
Sziasztok! valahol lehet kapni 634-hez elektronikus indexrelét?
"a súber koppanásig lentvan!" és mégis pörög akkor valahol máshol nem a porlasztón át kap levegőt, pl. a jobb oldali simmering.
sorszám: 24227 (132984)
( előzmény: MTZtraktor82, 2012-04-26 23:25:13)
Az általad leírt jelenség szerintem általános a 634nél. Nálam most alapjáraton 800at, melegen 1200at pörög. A karbi újnak számít.
Nem különösen zavar a dolog. Hidegen nem áll le, melegen az 1200 elviselhető.
Menetközben a motor jól húz(végre úból), a gyertyakép szép őzbarna.
Ha a tiednél zavaró lenne a különbség, az azt hiszem karbival nem orvosolható. Akkor az valami kompresszió hiányra vagy hasonlóra utal leginkább.
sorszám: 24226 (132981)
( előzmény: MTZtraktor82, 2012-04-26 23:25:13)
Sziasztok!
A 634 esem porlasztóját hogyan hangoljam, hogy hidegen és melegen is nagyjából azonos legyen az alapjárat?
mert most hidegen alig alig tötyörög, melegen meg majd kilöv a gyertyát :D
tippet tudtok adni? a súber koppanásig lentvan! :D
Már én se vagyok a régi, nem csak a motorom. Egyre nehezebben indult, aztán sehogy. Jó hosszú időbe került mire megleltem a hiba forrását. Egyszerűen fellazult az idők folyamán a hengerfej és kifújt. régen secperc alatt találtam meg a hibát, most meg még mindig keresném ha nem hallottam volna meg a szörcsögést. :(
Úgy látszik mind a motor, mind én nagyon öregszünk. :(
Köszönöm a segítséget,80w90 tettem bele,nagyon jó.Kaptam egy suzuki gs400 plexit,felszerkesztettem,szerintem nagyon izléses lett.
pff...akkor ez is ilyen többtényezős 7vége lesz...
pont akkor lesz a Velencei tó körül a motorozás is... Pont egymással ellentétes irányban. :-(
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|