:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Ha a hátsó ülésre nagyobb csomagot rakok, akkor felülés válik lehetetlenné a motorra.
Legalábbis eddig még sose sikerült. Idén pedig még kötöttebb a lábam.
De megpróbálom újra. :)
Egyébként nem megyek egyedül. Velem jön a majré. :)
Árpi, mivel magad jössz gondolom, ha hátsó ülésre felraksz egy nagyméretű sporttáskát abba belfér mindened. Az aljába belerakod a sátrat, hogy merevítse ki kész is vagy. A hátsó kapaszkodóhoz könnyen ki lehet kötni.
Eső esetére meg beteszel egy zsákot amit ráhúzol, hogy ne ázzon el a cuc. DE NEM FOGY ESNI AZ ESŐ!!!!! remélem.
Én nem szoktam kiváltani. Elég sokáig szuperál ha jól van megcsinálva. Ha elöregedett, skoda féklámpa kapcsolót használok hozzá. Majdnem ugyan olyan mint az eredeti, csak egy picit kell a lukat bővíteni rajta, mert a java nyomó szerkentyűje vastagabb.
Kis ügyeskedéssel megoldható hogy állítható legyen a cucc és rugalmas is annyira hogy tovább tartson.
A lábféknél lehet variálni a bowden rögzítésével, oda lehet egy rugót és efegy csavart beiktatni. Értelem szerűen ez az első fékre is hat.
ETZ féklámpa kapcsolón edződtem. Így a jawáét egyszerűen imádom. :D
Én még mindig a csomagolással vagyok gondba. A szerszámokat az első villára teszem. A ruhákat, hálózsákot hengerbe kötve az oldalsó kapaszkodókra kötöm. A sátor a hátsó ülésre megy a hátsó kapaszkodóhoz kötve. De hova rakjam a pokrócok és a polifoam alkotta hengert?!! A hátsó kapaszkodó túloldalára kellene tenni, a sátor mögé. De hogy érjem el hogy ne feküdjön rá a hátsólámpára?
Tegyem fel az etz krauzert csőbilincsekkel ? A pokrócok és a polifoam súlyát csak elbírja.
Kösz. Ez az a válasz amit legbelül én is tudok, de inkább nem szeretnék meghallani :D
Najó, és a bowdenes féklámpa kapcsolót hogy szoktátok kiváltani, mert az egy nagyon idióta megoldás és a motor kiváló, gyakorlatilag "gyárból kigurult" állapota ellenére az nem működik rajta. Nekem egy sima húzó kapcsoló volt berakva a hátsó fékre az elsőre meg semmi, de rokonnak lesz, és nem akarok vele problémát.
Szimering. Vagy főtengely kopás a szimeringnél. Vagy a szimeringház.
Roszzul érintkeznek a blokkfelek. Repedés a blokkon. Bármi amitől a forgattyús ház levegőt kaphat. Azt hiszem az elősürítés csökkenése látszik a hengernél mért kompressziónál is. Szerintem mérj rá, hátha igazam van. Szintén csak szerintem egyformának kell kb lennie a két henger kompressziójának.
Amikor megvettem a jawát, hamar előjött ehhez nagyon hasonló hiba. Cseréltem szimeringet, egy darabig jó volt. Aztán megint. Újra cseréltem szimeringet. Ismét jó lett. Amikor szétkaptam a blokkot, láttam a főtengely kopott. Érdekes módon a csapágyról a szimeringig. Amikor a szimeringet cseréltem nem láttam a kopást.
Beszéltem olyan emberrel akinek ilyesmit a labirintet tartó darab okozott.
A jawa a két hengere és egy karbija miatt fura dolgokat tud művelni. Ha valamelyik henger nem tökéletes a kompenzáció a másik hengert a másik irányba tolja el.
Ötleteket szeretnék kérni.
350-es 12V-os Jawa.
Beállíthatatlan kategória. Szerelőnél volt aki állítólag kitakarította. A levegő csavarra reagál, de teljesen sztochasztikusan viselkedik. Jól megy de csutkázásra csak hörög (kevés benzin) könnyen indul, stabil és alacsony alapjáratot tudok állítani, de ha felpörgetem úgy marad, fél óra mire visszaesik az alapjárat, ha valahogy nem fékezem meg, ha meg sok levegőt adok neki visszaesik, de akkor nem megy rendesen és nincs alapjárat.
Legrosszabb esetben marad a két dió izzós visszajelző esetben. De jobb lenne valami 10 amperes tipus.
Annál a Jawa típusnál amiről szó van az földelt a visszajelző és 3 vezetékes kellene bele. Külön vezérelt ágon van a visszajelző.
Érdekes, de az én motorjaim közül mind a kettőben kétsarkú az indexrelé. Az etzé is, a jawáé is. Ezek szerint nálam mégis két vezeték megy a visszajelzőkre. Ugyanis ebből a szempontból mindegy hogy elektronikus a relé, vagy bimetálos.
Egy lehetőség még van. van egy relé a körben amit a relé felé folyó áram huzogat és a visszajelzőt kapcsolgatja. De ez felettébb valószínütlen.
Az biztos hogy az indexreléken két szál madzag van, az indexkapcsolóba egy megy be és kettő jön ki.
Majd megnézem a visszajelző izzót. Az etznél gyanús a dolog mert úgy emlékszem, az egyik izzo nincs földelve a műszerben, hanem két madzag megy oda. Ezért a jawát veszem majd szemügyre. De ott meg minta az összes foglalat földfüggetlen lenne. Évekkel ezelőt nézegettem utoljára.Majd kiderül.
Mondjuk én abból indultam, ki, hogy 1 vezeték megy a visszajelzőhöz mert a foglalata le van testelve. LED-esnél viszont tényleg elég a 2 ellenállás, nem kell semmit módosítani a vezetékezésen.
Mondom, ha izzó van, akkor dióda sem kell. Csak az izzót a két kapcsolható pont közé kell kötni.Ami áram átfolyik a visszajelző izzón, attól nem fog a nem kapcsolt izzó világítani.
Ledes visszajelzésnél sem kell két dióda. Elég két ellenállás. az egyik elenálás a led és az egyik ág között van, a másik a másik ág és a led között a led másik lába földön van. Így a nem kapcsolt láb az ellenállással a led nyitófeszültségére van kötve. Ha ettöl világítani tud egy 15 wattos irányjelző izzó, akkor nagyon elcsodálkozom. :D
2dióda 40forint :)
Mennyi a 3 lábú 6V-os elektronikus? :D
Ezért kell a két dióda, hogy ne világítson egyszerre, ugyanis nem engedi az áramot átfolyni a másik ágba csak és kizárólag a visszajelző izzó felé.
Ha izzó a visszajelző, akkor lehet kötni a kapcsoló után, a két kapcsolt szál közé.
Mivel a visszajelzés 1 wattos, a nem kapcsolt izzon 0,4 volt lesz 15 wattos izzó esetén. Attol pedig nem fog világítani.
Ledes visszajelzést úgy is be lehet kötni hogy a kapcsoló után kötöd , a két kapcsolt szálra egy-egy diódán megy a fesz, a led másik lába földön van. A diódák és a led polaritása értelem szerű.
Ilyen bekötések melett a viszajelzés normálisan fog működni.
Egyébként meg venni kell egy 3 lábú relét és meg van oldva :D
A 638 többet zabál mint a 634. A 634 szorítható le 4 literesre. Enyém zabált a leállítása előtt 4.2 litert 80as tempo mellett. most nem tudom mennyit eszik, majd kiderül a jövő héten.
Ez alá a fogyasztás alá szerintem csak előgyújtás szabályzóval vihető le.
A 638 jó ha 5 literrel elmegy. Tehát elégedett lehetsz, főleg ha nem 81al, hanem 90el mész.
Én azért a túrára 5 litert számolok száz kilométerenként. anyit az etzm is megeszik, ha épp takarékos kedvében van.
Nekem led van betéve,de nem igazán értem a válaszod. A visszajelzőt én a kapcsoló elé kötöttem,m ha mögé kötöm akkor 1: vagy csak az egyik irányva működik 2: a mindkettőre kötöm akkor meg mind a 4 egyszerre fog villogni mint az elakadásjelző. így most világít és villog helyzettől függően.
Melyik típussal csináltad ezt meg mert pl a csepptankos 559-esnek nagyon gáz ez a fogyasztás a 350-eseknek meg ideálisnak mondanám! Mert azt mondták 4-4,5 liter alá nem vihető a fogyasztása ezért nyugodtam bele a kb 5 literes fogyasztásba rövidtávokon! (638)
Bocs elírtam a címet, helyesen reruamalugy@gmail.com .
fene egy meg, a motor bezabalt 12.5 litert egy kb 250-es tavolsagon... persze, az oram erzes alapjan 10-15%-ot alamer, szoval az a 250 epp lehet 280km is, a tankolas meg ide-oda fel liter...
ha a legjobban szamolom (12 litert evett 280-on) akkor 4.3. Ha az szamolom amit kaptam (de mondom, csal az ora, ide a bokot...) az 5 liter... szeretnem minnel jobban levenni a fogyasztasat.
Dolgozni jarok vele, 2 km a garazstol es fent vagyok egy expresszuton, ahol stabil 80-al lehet menni, tobbel kar, lassabban halalos. :D 12km igy, utana parszasz meter es melohely. Gyakorlatilag idealis ut alacsony fogyasztashoz. :D
Ja a "katód" az a vonalas fele a diódának.
Szerintem nincs.
Na kibogarásztam neked.
Sajnos a bonyolultabb változat van, ami magyarázza azt is hogy a sporttársnak miért világít folyamatosan ha nem használja az indexet.
Az index kapcsoló után a jobb és bal ágba be kell kötni 1-1 diódát az anód felöli végével és a két katódot rákötni a visszajelző izzóra, akkor jól fog működni, persze lehet hogy kicsit halványabb lesz, mert 0,6V-ot levesznek a diódák, de mást nem befolyásol. Ha nagy fényerőt akarsz akkor LED-et érdemes betenni visszajelző izzónak egy ellenállással. 6V esetén ha jól emlékszem 240Ohm kell. Vannak 10mm-esek is az szerintem egy az egybe bemegy az izzó foglalat helyére, mellékesen meg soha nem ég ki.
Gyula-bá a múltkor küldtem mailt a gyújtással kapcsolatban,megkaptad?
Nekem mindegy csak az index villogjon. Megírhatnád, hogy mit hova kell kötni, hogy működjön. A visszajelzőre meg csak műszakin van szükség,addig meg lesz valahogy. Most beleraktam egy 2x21w-os relét de ez nagyon lassan villog. Eredetileg 2x15W-os volt benne, de ilyet nem lehet kapni.
A szakirodalomban a "Cz szerelési könyv" 25. oldalán is van kapcsolási rajz. A kapcsolási rajzon a 472.5 kapcsolása van az enyém meg 472.1-es. Nem tudom van e különbség a kettő között.
Megjött, csak elfelejtettem az admin jelszót :))))) Ha előkerül HyGy megkérdezem tőle és felrakom.
eladó motor!
http://www.hasznaltauto.hu/motor/jawa/jawa_250_250_559-5759898
De,nekem van kapcsolási rajzom Cezet 472.4-eshez és 472.5-öshöz is!
Igen a kompresszió növekedik az előgyújtást egy picit csökkentsd.
És nincs egy kapcsolási rajzotok?
Már csak azért mert egyrészt fel lehetne tenni a szakirodalomba, másrészt meg utálom a félbehagyott rejtélyeket :) és szerintem össze tudunk hozni egy egyszerű "3. kivezetést" még szét sem kell szedni a bilux relét hozzá.
A 634-es kapcsolása alapján nincs gond a visszajelzővel, de leírásodból úgy tűnik nem úgy van bekötve.
MZ TS-en pl, a töltés visszajelző és az index visszajelző ugyan az az izzó. Két vezetékes elektronikus szabályzóval amikor nincs töltés és világít a lámpa nekem akkor is villog. Ez inkább vicces mint zavaró, mert amikor jár a motor és van töltés akkor rendben működik a visszajezés is. Igaz TS-en gyárilag is 2 vezetékes volt, csak úgy volt méretezve, hogy a 2W-os visszajelzőre még nem kezdett villogni.
Nem tartom valószínűnek, nekem 2,5 mm van levéve a hengerfejből és változatlan (3 mm) előgyújtással (elektronikus gyújtással) nem akar fordított irányba menni. Sokkal valószínűbb, hogy elállítódott az előgyújtásod.
Az lehetséges, hogy önmagában fél mm leszedése a hengerfejből változatlan (elő)gyújtásbeállítással azt eredményezze, hogy a motor legszívesebben hátrafelé megy?
Ha neked így is jó,akkor működik de cs így
Hagyjad! Nem fog működni! Ugyanilyen motorom van,de ez most nem is lényeg,3 lábú relé kell hozzá,v nem fog normálisan működni. Próbáltam => eredmény: a visszajelző folyamatosan világít,cs indexelésnél villog utána megint világít folyamatosan tovább.
Lásd "Szakirodalom" 634 el. kapcsolás.
A JAWA-cz bekötésnél az index izzó egyik pólusa testen (mínusz)van, tehát a kapcsolóról jövő vezeték a "plusz", ide kötheted a visszajelzőt is.
Mindent meg lehet oldani. Látni kéne a kapcsolási rajzát a motorodnak.
Legrosszabb esetben két diódával visszaközösíteni a kapcsolótól, de az is lehet, hogy elég valamelyik felére rákötni a visszajelző vezetékét.
Legegyszerűbb ha kipróbálod. Bajt nem okoz.
Köszönöm, megpróbálom. A visszajelző vezetékét rá kell ,lehet kötni vagy hagyjam?
Nagyon nem tudod elrontani.
A régi bimetálos helyére kell berakni azonos polaritással.
A bimetálos 3. lába az a visszajelző izzóra megy.
Sikerült vennem egy elektronikus indexrelét ami állítólag jó a 6 voltos jáwába. Itt van a kezembe, van rajta egy - meg egy + saru kérdés mit hova kell kötni. Próbáltam visszaolvasni mert említetted, hogy volt már szó róla de nem találtam használható infót. A motor amibe be szeretném szerelni egy 472 CZ.
szívesen,
azért egy-egy mintadarabot mindenhova cipelj magaddal,
üdv
Köszönöm a segítséget mindenkinek.
Minden címet köszönök Peti.
A Morgan műveket már a jövő héten útbaejtem :)
Üdv.Robi
ja, a kisütőműveket a Boschnál keresd, ez az ő címűk...
Nu,
a e-levelezőrendszer eldobta a kalapácsot, ezért itt adok infót a korábban beszéltekről...
szénkeféket: 1103-Bp., Gyömrői u 118.
www.morganhungary.hu
kondikat: 1103-Bp., Gyömrői u 120.
tel.: 431-3800, gépjárműfelszerelések
megszaggantatót: Üllői u. 9.
www.kerteszgepek.hu,
üdv, Bodnár Peti
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|