:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Köszönöm a segítséget,egyenlőre csak érdeklődök,majd,ha meglesz a jogsim és hajtom a gépet,akkkor derül ki kell-e.
Gyula bá keresni foglak mindenképp.
Minden esetre olyan kell majd,amit minnél kevesebb átalakítással fel tudok rakni.
Dávid
Modell- és évjáratfüggően van ilyen is meg olyan is.A 477-ig fent volt az egyes, utána a 488, 485 stb. lent van az egyes.
A vezérlőtárcsán múlik, hogy melyik verzió.
üdv.: R
Jawák/CZ-ken hogy van a váltómű? Lefelé vagy felfelé kell kapcsolni a sebességeket? Egyik haverral csináltunk egy 175ös Sport CZt, és ma mondta hogy kipróbálta volna, de vagy 10szer lefulladt mire rájött hogy azon lefelé van a 2-3-4.
Keress a reruamalugy@gmail.com címen.
Fetes gyújtást pl én szoktam csinálni.
Egyszerűen felszerelhető.Áll egy mágnesből ami az excenter helyére csavarozandó. két lapocskából amin a jeladók vannak, ezek a megszakítók helyére mennek fel, és egy valamiből ami a két végfet hűtőbordák közé szorítva. ezt a két gyújtótrafó közé kell felerősíteni a tank alá.
Én 8ezerért szállítok. Szerintem ez elég drága, de ha nem kapsz mást, szóljál. De elsőnek néz körül a piacon, hátha kapsz olcsón trabant gyújtást. Azt is fel lehet tenni egy kis ügyességgel.
Egyetlen hibája hogy nem szabad rajta felejteni a gyújtást, mert azt nem szereti.
Köszönöm a válaszokat! A vape árát én is sokallom,sokan dícsérik,de szerintem se ér annyit.Kezdő vagyok(Most lett meg a rutin fél 13).A gépem egy 638-as,2200km van benne,egyenlőre a gyújtásával nem volt gonde,de ha lesz...
Gyula bá kb mennyi az ára egy ilyen gyújtásnak?
Köszönöm :Dávid
Nagyjából annyiba, mint egy átlagos 638 a hirdetésekben.Jó a Vape, félreértés ne essék, de olyan kis példányszámban gyártva, mint ahogyan csinálják, nagyon drága, nem ér annyit.Egyébként egy a sok közül, száz ilyen van a piacon és olcsóbb.
Gyula-bá gyújtásával sokkal jobban jársz, hazai, van háttér, kérdezhetsz, nagyon régi (ergo jól kipróbált) kapcsolás.
Nem ismerem személyesen a gyártót, nem reklám, nem kapok jutalékot, szóval, semmi közöm hozzá, de működik a dolog vettek páran, eddig nem volt gond vele.
Van más is FET-es gyújtás, de azt nem zudom, beszerelésre kész állapotban kapod-e.Az is jó elvileg.
Volt Siemens gyújtás is (meg sok más régebben), de ezt már nem gyártják, lényegében a világban a kétütemű halott, ami megmaradt, az gurigáz még, amíg el nem hal.
üdv.: R
Keress rá a neten, ha sokallod az árát (nem csodálkoznék) akkor nézd meg ezt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=WjbORxpYOI .
Szép napot mindenkinek!
A kérdésem az lenne mennyibe kerül a vape gyújtás kompletten 638-ra?Előre is köszönöm!
Sziasztok!
Jawa 21-esbe milyen hőértékű gyertya való?
Köszi előre is a válaszokat!
Nincs ezen semmi. Az villogás üteme jó, az elektronikus rendszer, na az ami nem jó. Magas fordulatszámon mikor tölt a dinamó viszonylag jól működik, ha felkapcsolom a lámpát akkor már kevésbé. kipróbáltuk, hogy az egyik indexlámpa helyére bekötöttünk egy ledes (6V) irányjelzőt ( a másik 15w-os izzó elég volt ahhoz, hogy működjön, 2 ledes irányjelzővel már nem működött). Így is működött de semmivel se jobban, tehát magának az indexrelének kevés a 6 volt.
Villogás üteme nem jó?
Nincs rajta egy potméter?
Azzal lehet hogy kell egy kicsit korrigálni.
Beszerelték az elektronikus indexrelét. aki eladta állította, hogy jó 6 voltos rendszerhez. Ami igaz is. Működik, magas fordulatszámom, alacsony fordulatszámon csak pislákol. Viszont a visszajelzéssel nincs gond szépen sípol. Ami a honlapon található elektronikus indexrelé az ledes indexhez jó?
Már régen szemezek ezzel a csodával, a kérdésem az lenne, hogy ez 638-ra jó-e és milyen csomagot lehet rákötni pl: "műanyagdoboz"?. Használ-e valaki ilyet? vagy esetleg tudtok jobbat amit ilyen célra használhatnék?
Mindkét oldalra szeretnék viszont ilyenből csak balosat találtam :(
http://e-motorparts.addel.hu/product_picture.php?product=JAWA%20350%2012V%20CSOMAGTART%D3%20OLDALS%D3%20BAL%20/640/%20*%20451964077010-CZ&url=http%3A//www.addel.hu/store/termekfotok/2178/nagyarufotok/453931_nagyarufoto.jpg
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=193250424058908&set=a.187432387974045.74950.100001218564010&type=3&theater
Az enyém is fekszik. A kép régi, azóta állt az oldaltámaszra döntve 4 évet. Szerintem azóta még közelebb van a viszinteshez.
akko... jovanakko.
Me reggel lett oldaltamaszom! Szepen bele is reszeltem egy butorcsavart, igy a rugo nem akad meg a csavaron. Erdekes, hogy eleg melyre donti a motort, pedig attol feltem, hogy tul hosszu lesz az ultetes utan... A felfogatofule nem tunik meghajlottnak, agyonvagottnak, szoval erdekes. Mindegy, mukodik, van, boldog vagyok.
Az enyém is ilyen, ne aggódj. Csak akkor füstöl, ha félgáznál többet húzok.
Lehet benne valami! :D
Akkor majd adok neki megint a gyorsforgalmin. Amugy meg akar hagyhatom is. Nagyon ritka, hogy 80-90 fole menjek. :)
Sztem túlparázod.
Inkább fordulat, mintsem sebességfüggő a füstköd, az okozó pedig a forrósodása a kipufogónak, és a kiégés. Ez nem hiba, hanem normális üzem:)
Erre mondják népiessen, hogy kicsit égesd ki a kipufogót: húzzad meg a szarvát külterületen, amíg el nem fogy a füst. Ha a városban tötymörögtél, vagy lassabban és kisebb fordulattal közlekedsz, akkor összegyűlik a szmötyi,korom, stb a kipufogóban, ami nagyobb fordulaton elkezd kiégni. Ha kiégett, akkor örülünk! :D
Ha vmi karbi gond lenne, akkor zabálna a motor a füstöléssel együtt. Ha 4-5 között eszik a 638-as, akkor az rendben van.
És a végére egy népi bölcsesség Dávid barátomtól: ha jó, brümmög, megy, akkor használjuk, ha elromlott, akkor javítjuk !
Egyik nap, gondoltam megeresztem a vasat a gyorsforgalmin. (tobbsavos, autopalya szeru) Erdekes jelensegre lettem figyelmes. amig 80-100 korul megyek, nem latok keket a tukorben. Ha atlepem a szazat, 110-et (csak kb mert az oram nagyon ala mer) kod mogottem... :D
Felszintetikus olajam van, es mondom, alacsonyabb sebessegnel nem latszik, hogy ennyire fustolne. Talan tul sokat kap a motor es valamit allitanom kellene? komolyabb terhelesen a fofuvoka merete a meghatarozo, nem? A tu az reszterhelest szabalyoz...? Ugye? :D
Ja és nagyon tisztán kell dolgozni. Kézkrémet előtte egy héttel felejtsd el és a többi kozmetikumot is kerüld. A szilikon tipikus fényezés gyilkos. Néhány molekula elég hogy centis körben szétugorjon körülötte a festék fújásnál.
FÉnyezés előtt közvetlenül szilikon lemosóval és spéci szöszmentes ronggyal szoktam áttörölni. Ezek is a festékboltban kaphatóak. Hogy hol, keress rá. Újpesten legalább 2 van 1km-es körzetben.
És miért nem a festőt kérdezed meg hogy ő mit akar, meg honnan vegyél festéket? Én legalábbis utálnám ha megmondanák nekem, hogy ezzel és így fessem mert a fórumon azt mondták :D
Ahol a festéket adják ott kikeverik odavitt minta alapján.
Én 2K-sat szeretem, jó festékből 1 réteg ha egyszínű, ha metál akkor erre még egy lakkréteg is jön.
1 szín 10ezer kilója ez elég is szerintem bőségesen az oldalkocsira, metál passz. de jóval drágább.
Előkészítés...bár ezt is annak érdemes csinálnia, de legalább felülvizsgálnia az egyes lépések között aki festeni fogja, mert ez azért nem kerítés festés, legalább is ha szépet akarsz, hiszen itt lényegében optikai felületet kell csiszolni.
De a lépések felcsiszolod a régi festéket, sérüléseknél különösen, ha kell rozsdagátló alapozót szoktam a kibukkanó fém felületre. Hibákat kitt-el, nagyobbakat üvegszálas kittel feltöltöm, lesimítom, ráhagyással és száradás után visszacsiszolom a síkba (~300-as vizes papír) ha egységes a felület szóró kitt-el homogén felületet fújok (piros alá talán a szürke felel meg, de létezik fehér és fekete is a világos és sötét színek alá. Ezt felcsiszolom úgy hogy a vizes felület már fénytörés mentes optikai felületet alkosson. 400-800-as vizes papír atól függően mekkorát kell korrigálni. Ahol torzít a tükörkép ott javítani kell. Ha megvan az egységes homogén és sima felület, lehet fújni. Ha jól csinálod 1 réteg. Én elsőre nem tudtam lefújni, nem ez a szakmám. Ilyenkor fogom az oldószeres flakont és rongyot, lemosom a festéket és újra próba. Kisebb hibákkal nem érdemes foglalkozni. Száradás után nagy részük eltűnik, ami nem azt pedig 1200-as 2000-es vizes papírral egy kemény felületre ráfogva ki lehet csiszolni, utána polírpasztával visszafényesíteni. Az egyes fázisok között 24 óra száradás ajánlott 20 fok feletti hőmérsékleten. Pormentes helyen fesd, vagy legalább szösz és bogár mentes helyen, de legalább portalaníts és locsold fel előtte a környéket. Így is lesz ami beleragadjon. Legidegesítőbb a darázs ami végigszenvedi magát a fényezésen.
A 2k festék 1-2 óra után már nem ragad így kevesebb vacak tud beleszállni de ezért keveset keverj be, és gyorsan dolgozz vele és mosogasd el a pisztolyt.
Az oldalkocsit szeretném lefestetni, kompresszorral. Sajnos nem értek hozzá, ember lenne, aki lefújja, de az előkészületek...milyen fajta festéket ajánlanátok (vízbázis, 2K, vagy mik vannak és mik a különbségek), és mennyi lehet belőle elég? A csónak felső része a jawa 634 pirosát kapná, az alja fekete, a fém vázrész szintén fekete. Illetve a legfontosabb ,hogy a jawa piros festékét hol lehetne kikevertetni, elsősorban Budapesten és mik lehetnek az árfekvések, hány réteggel kell lefújni, előkészületek, stb (bár ezt a festő is tudja, de jobb, ha én is tudom). Köszönöm
2012. Május 26. Szombat Agárd
Pünkösdi Old Motors Fesztivál és
Pannónia P20-21 országos márkatalálkozó
Ha van kedved a velencei-tavat megkerülni akár kerékpárral akár motorkerékpárral, vagy kíváncsi vagy azokra akik megkerülik, akkor ott a helyed.
Részletek:
www.pannoniamgtsz.hu
Forrás: Szakirodalom/Jawa 250-559/350-360 kezelési utasítás/56-57 old. Az összes 634-et megelőző típusnál motorolaj a gyári ajánlás, valószínűleg a parafás kuplung miatt.
http://www.olajinfo.hu/index.php/fogalomtar/14-viszkozitasi-osztalyok-egy-es-toebbfokozatu-olajok
A vége felé van egy összehasonlító táblázat a motor és hajtómű olaj viszkozitáshoz.
A 80W90hajtómű olaj és a 15W40-es motorolaj viszkozitása nagyon közel esik egymáshoz, csak mivel mások a felhasználási körülmények és hőmérsékletek, más hőmérsékletre vannak megadva a viszkozitások. Természetesen az adalékolásban is eltér, de egész nyugodtan belerakhatja a motorolajat, lehetőleg olcsót, mert a kuplung a spéci hi-tech motorolaj adalékoktól csúszik.
kérlek írd le, melyik oldalon találom ezt.
Biztos igazad van, de csodálkozom a dolgon. A 360as kuplungja meglehetősen hasonló a 634 hez. A 634be ha 20w 40es olajat teszek, tehetek bármit, csúszni fog a kuplung. Igazából nem is találkoztam eddig olajos kuplungú motorral amibe 20w40es kellett volna. A valóságban, nem leírtan. De ettől még igazad lehet, közel sem ismerem az összes motor lelkivilágát.
Szóval nem vagyok biztos a dologban, de továbbra is gyanakszom. :)
Gyula-bá megint küldtem emailt. Az indexem még mindig nem jó a héten megy villamossági szerelőhöz.
A váltóhoz a gyári előírás nyáron 40-es télen 30-as motorolaj, lásd Szakirodalom. Mai körülmények közt 20/40 motorolaj.
Szerintem is az lesz, kipróbálom, köszönöm a tapasztalatokat, meglátjuk majd mit bír a 19essel
A keverési arány bronz/siklócsapágyas hajtókar esetén 1/30, tűgörgős hajtókar esetén 1/50. Régebben a silány olajak miatt 1/40 volt az elterjedt a tűgörgősökre, de én sima rész szintetikus olajjal 1/60-1/70-el járok(1/80-nál már ragadozott néha)...amit nyilván nem javaslok senkinek, csak azért írtam hogy ekkora tartalék van az olajmennyiségben.
Mivel a válaszokból kiderült, hogy nem egyértelmű az előnye hátránya, simán próbáld ki, hogy neked tetszik e.
Versenyen is mindig kérdezgetik ki milyen lánckerékkel megy, de nincs egyértelmű válasz mert nagyon sok múlik a vezetési stíluson is, a motor állapotán, és nem utolsó sorban a pályán amin használjuk. Ugyan ez utcai motorozásnál is érvényes. MZ-n is 15 és 21 között sok mindent használnak.
Szóval vegyél egyet és ha nem tetszik, visszarakod a régit, ez meg jó lesz tartaléknak. Nem olyan drága az a lánckerék, hogy ne porosodhatna a fiókban.
A benzinbe szerintem 3 literenként 1 dl olajat tegyél, bármilyen 2T motorolajat.
A váltóba W80-ast. Bármilyen jó.
Az elektromos hiba elhárítását kezd a szénkefék átvizsgálásával, a kommutátor megtisztításával. De jó, feltöltött aksinál nem lenne szabad ilyesminek történnie. Tehát pucold meg a megszakítók érintkezőit, állíts hézagot.
Ha ez nem jönne be, kezdheted átvizsgálni az egészet, legalábbis ami a gyújtáshoz megy vezetékeket, van e oxidálódott, rosszul érintkező csatlakozás.
Mérj rá a megszakítóra nyitott állapotban, meg van e a fesz. Ha nincs, akkor kezdőtdhet a bogarászás. Az aksi testtelő vezetékét nézd meg először, annak nagyon gyakran oxidos a csatlakozása a vázhoz.
A kondi bármilyen gyújtókondi lehet. Én általában a skodáét használom. A rossz kondi is okozhatja természetesen a rossz szikrát a gyertyánál.
Szia Gábor, küldtem emailt...
Tamás
Sziasztok!
Segítséget és tanácsokat szeretnék kérni. Szert tettem, egy 1954-es jawa 350/360-ra. Kérdésem: milyen olajat érdemes a benzibe keverni ennél a típusnál? Milyen olajat használjak a sebváltóba?
Elektromos porblémám is van sajnos: ha menetközben, bekapcsolom a világítást, akkor hopp.. leáll a motor. Szerintem szintén ugyanez okozhatja, hogy az egyik kondenzátormál nem elég erő a szikra és elégg rendszertelen is. Kicseréltem a máisknál, ugyanez a jelenség. Szerintem nem kap megfelelő feszültséget. Előfordulhat ez? Egyébként milyen kondenzátort érdemes használni, mert most két különböző gyártmányú van benne.
Hány féle hengerfejjel szerelték ezeket a motorokat? Az enyémen nem olyan kerekek a hengerfejen a bordák, mint amit az erről a típusról talált képeken látok.
A válaszokat előre is köszönöm!
Természetesen, egy linket is elfogadok a témárólt.
Üdv: Gábor
Nekem a 634-hez (részben az oldalkocsi miatt, amit néha felrakok) a 16 fogason kívül mindegyik van, és szólóban a 18-as vált be legjobban...a 19-essel nálam azért érezhetően lomhább, lassabban gyorsul, és nálam pl. a városi 50-es utazósebesség az, amit a 18-assal nagyon kényelmesen be lehet lőni, de a 19-esnek nemnagyon áll jól, mert alacsony a fordulat, alatta lévő fokozatban meg magas...elviselhető azért persze, de a 18-as jobb...végsebesség-növekedést érdemben tulajdonképpen nem produkált, bár az utóbbi időben hengerfej-kifújással küszködtem ,amit nagyjából megoldott a hengerfej-lesíkoltatás...viszont a dombnak fel 3.-ban az tényleg úgy van...
Én használtam 19-est is. Teljesen sík úton jó volt, egyébként kínlódás. Visszafújt a szél, sokat kellett harmadikban húzatni, túl nagy sebességre tolódott ki a használható fordtartomány- kanyargós úton ez nem jó nekem. Mivel 90-nél keveset pörgött, el is kormolódott teljesen. Ha MZ-s stílusban szeretnéd használni, akkor próbáld ki. Egy vágyott 5. fokozatnak megfelelne az áttétele.
Hát most megint felcsigázott a 19es. Tetszik amit írtál,mert most járok80-90 el. Ezt keveslem.....
Nagyobb utazósebesség mellett, az alacsonyabb fordulatszám miatt erőtlenebb lesz a motor, de egyúttal kevesebbet is fogyaszt, ha mértéket tudsz tartani a csuklóddal. Nekem 19-es lánckerék van fent, némileg lomhábban viselkedik a motor, de cserébe harmadik sebességi fokozatban kaptam egy olyan áttételt, amivel 2személlyel, megrakva, dombnak fel 80 feletti utazót lehet menni és ez hosszútávon nagy segítség.
Ha a lustasággal meg tudsz barátkozni elvileg kisebb fogyasztást fog eredményezni, nálam nem nyerő, részben azért szeretek motorozni mert jobban "robban" mint az állag autó.
Akkor ha jol értem, szinte ugyan az a végseb. de kissebb fordulaton. Akkor csak jobb, vagy nem?
Lényegesen nem lesz lustább, de erezhető, viszont a végsebesség nem fog nőni mert a motor azzal "védekezik" a megnövekedett nyomaték igénnyel szemben, hogy nem forog ki az eddigi fordulatszámig IV.-ben. Nem ajánlom, hacsak nem növelted meg a kompressziót, mert akkor kiforog.
HALIHO!
Van e valakinek tapasztalata, hogy az elsô lánckereket18 fogast ,19re cserélem, mit csinál? Mennyire lesz lustább?
Végsebesség mennyit nô? Esetleg valakinek elfekvô 19es lánc kereke van?
Merre megy a túra? Olvastam azt a topikot is,de annyira el van már nyújtva,h nem volt kedvem 8-10 oldalt visszalapozni :)
Jó módszer. Elteszem az eszköztáramba.
Keri!
az tényleg falslevegő lesz, fújkáld hidegindítóval ahol falsot szívhat, aztán ahol felpörög, ott a hiba.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|