:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Jó bele,drágábbat sokat találsz de jobbat nagyon keveset.
Egy kozdarabert odaadom. ;)
En szeretnem a regi 634-es karbeszt vissza, mert fenetuggymiert, szerettem. Egy szepen megcsinalt kozdarabert becserelhetem az amugy tokeletesen mukodo 638 karbit...
Nem tudom, de esetleg Jikov 2928 CE nincs valakinek?Más szóval Jawa 638-as-ra való porlasztó.
üdv.: R
Nyernél vele 2 mm torokátmérőt, de felfogató peremet gyártani kell hozzá, a blokkon hozzá kell illeszteni a szívónyílást és a végén ráhangolni a motorra.
Lényegében azt kapod, amit hzoltaan kolléga írt lentebb.
üdv.: R
a jawa 634 melyik gyertyát szereti? a brisk jó bele?
nem itt keresett valaki jikov 2792-es porlasztót, hee?
Van aki szereti, van aki nem. Alapvetoen precizebb konstrukcion, vagy mondjuk inkabb modernebbnek. A fogyasztasa a motornak jobb lesz, jobban porog, de allitolag alacsony fordulaton nincs akkora nyomateka. A tobb fuvoka miatt konnyebben eltomodik, es gyakrabban kell pucolni.
En szemely szerint jobban szerettem a regi "felespohar-szenyvizcso" bonyolultsagu karbit, de a 638-asra sem panaszkodhatok.
Ha a teljesitmeny / fogyasztas a cel akkor 638 karbi, ha esetleg oldalkocsiznal, vagy szeretnel tobb kraftot alacsony fordulaton, akkor a regebbi fog jobban tetszeni.
(nekem a 634-em konnyebben indult az elarasztos szivatoval telen, de az egy masik motor volt, igazan osszehasonlitani a ket karbit nem tudom.)
Egy 638-as karbijával jobban járnék?
Nem volt világos teljesen az első leveled, azért kérdezősködtem tovább.26-os Jikov helyett nincs értelme 26-os Jikovot feltenni, mert ugyanaz.Azt hittem, a minősége, kidolgozása működése miatt akarsz másikat.Ha nagyobbat teszel, többnyire alakítani kell valamit.
A legfontosabb azonban, hogy hiába teszel rá nagyobb karbit, ha az összes paraméter marad, nem kapsz semmit.
Nagyobb teljesítményhez át kell hangolni, alakítani a motort (vezérlési idők, keresztmetszetek, stb).Ez pedig sokszorosan több és komolyabb munka, mint pl. egy szívócsövet gyártani.
Egy bizonyos szintig az eredeti porlasztó is megfelel, "csak" a motort kell átmunkálni.
üdv.: R
A fek az en hibam volt... :D
(minden kokanyolasnak ez a vege...) Kiderult, tul hosszunak talaltam az eredet sym kerek fekkarjat, es ezert egy rovidebb fekkart akartam ratenni... ahhoz mar egy masik fekkulcs kellett, amit egy kozdaab-csovel sikerult is betenni. Nna, de ebben lotyogott most es ezert volt egy jateka a fekkulcsnak. Ez okozta a problemakat. Visszaalakitottam az egeszet az erdetire es voila jo. Miert is csereltem ki tavaj azt mar nem tudom...
Fel kellene ujitanom a teleszkopokat... fan egy femes kattanas, mikor osszenyomom oket, illetve szerintem boven rafer egy felujitas... Szintugy a hatsokra, szerintem csillapithatna jobban. 80-90 felett mar kesz retteges menni a geppel, mert uthibakon rendesen behajozik.... (a hatso telo is sym, ugy nezem a szetcsavaros fajta) Hogyan kell ezt megcsinalni, illetve milyen alkatreszek vetelere keszuljek az eslo villahoz?
Még egyszer mondom ezt a gyújtást: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=WjbORxpYOI fel lehet tenni csak szereléssel, minden "faragás" nélkül.
Ja, hát úgy persze h nem. De így egyik másik különösen jó minőségű utángyártott alkatrészt sem lehet. :)
Én csak azt állítom(tottam), hogy csupán szereléssel vagyis csavar(anya) - ki, alkatrész csere, csavar(anya) - be a Trabi gyújtás nem rakható fel a JAWA-ra. Az, hogy mennyit kell "faragni" az a tulaj ötletességétől függ de kell.
Ha jól emlékszem,akkor nekem az alsó lap van felhasználva a trabant "patkójának" felfogatásához. Mert ugye 2 lap volt a kalapácsos gyújtáshoz,az alsó egy teljes kör,a felső pedig csak egy fél. Tehát az alsóhoz lett fogatva a patkó, a főtengely végén lévő bütyük pedig le lett szedve és egy távtartó aminek végébe 6-os menet lett fúrva, a mágnes rögzítéséhez. Szerintem nem olyan nagy átalakítás ez sem.
De ha beszűkítem a torok átmérőjét akkor nincs értelme nagyobb karbit feltenni,m úgy a teljesítmény nem fog változni. vagy igen? nekem elsősorban az lenne a célom, persze tisztában vagyok vele h nem lesz tőle 100 lóerős,de én a kicsinek is örülnék :)
A 350-es és 250-es jawa és CZ modelleknek is 26 mm a porlasztó torokmérete, nem nagyobb a 250-esé sem.
A nagy MZ-k 30-as torkot használnak, de ott kell valami szívócsövet gyártani.
Nem muszáj egyébként a hengertalpat munkálni, hanem a nagyobb torkú porlasztóba tesznek szűkítőt ("choking"), a szerkezetben minden marad a régi, csak a torokméretet illesztik ezzel, nem ritka megoldás.
üdv.: R
Itt: http://users.atw.hu/peti74/gyujtas/jelado/jawa/jawajelado.html van egy lehetséges "faragás"
"mást nem kellett alakítani rajta."- ez csak akkor igaz ha olyan szerencséd volt, hogy egy már "átfaragottat" vettél mert a Trabi gyújtólapjának átmérője (lásd itt: http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=43090dd511257 10. fotó) sokkal nagyobb mint a JAWA-CZ-é és ennek a helyére kell a 11. fotón látható jeladó rendszert szerelni és más különbségek is vannak.
ctrl+scroll(középső egér gomb) :-)
Viccet félretéve ha letöltöd a képet utána tudod nagyitani..., ha máshogy nem.
Tamás
Igazad van oda kell figyelni, lekapcsolni ..., de ha mégis elfelejted, sokakkal megesett már, akkor 6V-os üzem esetén nem biztos de 12 V-nál tuti, hogy meghal a végfok, (nem a trafó).
Ennél: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=WjbORxpYOI nincs szükség semmilyen átalakításra, hacsak nem tekintjük átalakításnak a bekötést és a jeladó felszerelését.
Igen, azt tény,h ha rajta marad a gyújtás,akkor melegszik a trafó,észrevettem én is,de együtt lehet élni vele. Amúgy meg minek van rajta gyújtás ha nem indítom épp vagy nem jár. A kocsin sem hagyom rajta a gyújtást. De mindegy ha megszokja az ember h figyelni kell rá,nem jelent gondot.
Nekem zselés aksim van,télen sem veszem ki,3 évve nem merült le. nemtom hány V van benne,de eddig mindig indult, lehet h nem ment 5 V alá.
Szerintem bármilyen nem gyári gyújtás felszereléséhez átalakításra van szükség. Ehhez cs a bütykös tengelyvéget kellett lecserélni egy távtartóra, mást nem kellett alakítani rajta.
A felfogatás stimm,de gondolom a 250-esnek nagyobb átmérőjű a karbija nem? TS 250 karburátort csináltam már 360-ashoz, mármint a közdarabot,de szerettem volna/szeretném elkerülni h megint csinálni kelljen. Igazából cs egy ötlet volt,nem akarok napokat tölteni azzal h a hengertalpban a szívórészt is kireszeljem arra az átmérőre.
Valószínűleg a többségnek ilyen Mitas gumija van, többek között nekem is. Elől-hátul. Nem rossz, de nem is a legjobb. Hidegben, esőben is ugyanannyira tapad, mint a 40 fokos aszfalton: sehogy. Cserébe sosem kopik el. Jó lesz :-)
Szép napot mindenkinek!
Mitas h-06 350X18 gumit tudtam venni a jawara hátra,a kérdésem az lenne használt-e már valaki ilyent,és mik vele a tapasztalatok?Heidenaut akartam,de jelenleg nem engedhetem meg magamnak(A másik szempont,hogy nem találtam 350est azokban a boltokban ahova járok).
köszönöm:Dávid
Köszi mindenkinek! Kedves tpapp, a képeket látom, hogy lehet őket nagyítani?
M
Szia Kacsás, meginvitállak egy javitási könyvre. Habár angol/német nyelvű a fúvóka méret ua az. :-) Az én 353-asom most lett darabokban. :-) A reges email cimedre küldtem...
Tamás
a swimmelős karbit én olymódon használom, hogy: nyitom a csapot, néhány sec. alatt az úszóház teleszalad erőlevessel, aztán néhány (3-4) pöccintés az úsztatón. ezek után gyújtás nélkül 2-3szor átforgatom a motort, aztán gyújtás, rúgás és már indul is, a gázkart nem is kell babrálni. igaz, én elsőszériás 360-ast használok,
A szívató mindig csak alapjáraton fejti ki igazán a hatását.
Megúsztatod, gyújtás fel, rárúgsz kettőt és beindult. Persze csak ha jó a motor.
ha csak pöffen, de nem akar járni, akkor kis gázzal játszhatsz. Ez is akkor a leghatásosabb ha rúgás pillanatában alapjárat, és amikor hallod hogy pöffen, résnyire rányitod, hogy életben tartsad. Ha ráhúzod a csutkát garantáltan elszegényedik a keverék és nem indul be.
Sziasztok.
Tudtok-e 353/250-es JAWA-hoz a karburátor helyes beállításához gyári adatokat (fúvókaméret, mi mennyire kitekerve), illetve hogy hogy kell egy ilyen "úsztatós" karbival hidegindítani? Megúsztatom, aztán nyélgáz, vagy többször úsztatom, pumpálom a berúgókart, úsztatom, aztán semmi gázzal jól megrúgom? Ilyesmi. Köszi, M
Akkor ez egy rendszámos, papiros gép? Hol lehetne helyileg, ill. képileg megnézni? És mennyit szeretnél kapni érte?
Sziasztok.
Eladósorba kerültek motorom földi maradványai.
Főtengely széthúzva, darabjai eladók, valamint a komplett motor de darabokban.
Sajnos anyagilag nem tudom megengedni, hogy összerakjam, így továbbadom, hátha valakinél donorként jó célt szolgálhat.
Typ.: 350/638 évj.: 1988
Tel.: +36702717737
A legjobb megoldás valóban az általad leírt azzal a megjegyzéssel, hogy a dob felszabályozása csak indokolt esetben,ha üt,végzendő.
nyilván alaposan elkophattak már a betétek, és egy-egy utánállításnál a fékkulcs közelít az átfordulási helyzethet, emiatt ugyan a haladasi irányú fékhatás javul, mivel azonban a fékkulcs (egykulcsos)"közelében lévő" betétrészek így intenzívebben kopnak, mint a "távolabbi" részek, ezért, ha mondjuk tologatod a garázsban, parkolóban hátrafelé, olyan érzés, mintha fékeződne, egyébként fékeződik is. sztem cserélj betéteket, szereld le a gumit, és szabályoztasd fel a dobokat is. legjobb az lenne, ha az új betéteket is hozzászabályoznád a dobhoz, (a kerék forgási irányának függvényében)
üdv
Tehetsz bele erősebbet de nem sokat fog érni. Mégis csak a fordítva összerakás esete lesz. Ha jól értettem nem nagyon rég szét volt szedve, ha igen akkor szedd szét ismét és nézd meg egyforma vastagak e a fékpofák. Ha nem, ami használt pofák esetén valószínű mert a felfutó pofa jobban kopik. Nézd meg, hogy úgy raktad vissza ahogy volt benne, a vékonyabb elöl volt.
Hat ez egy 15 collos Sym kerek... valami Japan felni, meg sima dobfek, nem kulonbozik a jawatol, talan csak annyi, hogy ennek csak 1 rugoja van... ezert is gondoltam a gyengebbet... De a kretast kiprobalom, nem arthat.
Valahonnan szereznem kell kretat... :D
Zsirkreta nemjo mi? :D :D csak vicceltem. Szenet azt tudok szerezni konnyebben... az nol a foldbol... Katowice. :D
Fizikai lehetetlenség fordítva összerakni.
Krétázd be a pofákat, kézzel forgasd meg(tengelyen!) a dobba-enyhén ráhúzva a fékkart- majd smirglizz, krétázz-smirglizz. Fasza lesz.
őőő, hülyeségeket beszélek, igazából nem tudod nagyon fordítva összerakni. Asszimetrikus a fékezés, akár abból az okból amit Gyulabá írt.
De szétszeded és ki fog szerintem derülni.
van egy erzesem, hogy a multkor veletlenul forditva raktam ossze... Mindegy, szombaton tervezem kivenni, aztan atnezem... honnan a rakbol tudom, hogy jol van-e osszerakva? :D
Gyula ba, erosebb rugo jo lesz neki?
Egy lehetséges ok, a fékpofákat összehúzó valamelyik rugó törött.
Ja bocs ez a hátsó, akkor ott simán nem egyszerre ér hozzá.
Szét kell szedni, kulcs csere, és normálisan összerakni.
Fordítva raktad össze.
Forgásirányra kell nyitnia a pofáknak.
Ráadásul hozzáér kiengedett állapotban is, ez nem jó, mert megég a pofa és visszafogja a motort, még akkor is ha amúgy tolásnál nem érzed.
Sracok, az mitol van, hogy ha ugy allitom be a hatso feket, hogy hamar elkezdjen fogni, akkor hatrafel tolve a motort befog?
Tok latymatag a hatsom de huzni nem leeht rajt, mert akkor meg nem tudom kitolni a garazsbol. x)
GYula bá!Amúgy kis hazánk mely részét nevezed otthonodnak?
Avagy merre laksz?
Köszönöm mindenkinek a segítséget és a gyors válaszokat,meglepő,hogy a mai világban van még ilyen segítőkész közösség.
"trabant van 6V-ról megy a 12-es gyújtás 7 éve utánállítás nélkül tökélesen."- egyetértek.
A Trabant gyújtásnak azért van egy néhány hátránya az általam ajánlottal szemben, pl.:
- egyre nehezebben beszerezhető
- lemerült akku esetén (kb. 5,2-5,3V) már nem működik (legalábbis azok a példányok amelyeket mértem)
- ha bekapcsolva felejted meghal
- a felszereléshez "faragásra" van szükség. ...
Az említett CZ-n és a Jawa 634-en, de sok más elődön is a porlasztók ugyanazok, nemcsak a felfogatás módja, hanem a gyártmány is azonos.Az 559-nek (csepptankos 250)volt más rendszerű a szívatója, de ez is csak apró részlet.
A 638-nak kicsit nagyobb, 28 mm-es a torka, de a felfogatás más, biztosan gyártani kell közdarabot.
Szóval, ugyanolyanra kicserélni nem érdemes, nincs különbség.Olyat találni más márkában, ami egy az egyben felszerelhető (Bing, Dell'Orto, vagy japánok)nem könnyű, a porlasztók döntő része csőbilincses felfogatású, de akadhat kivétel.
Szereltem fel 362-re Dell'Orto 32-t, de közdarab oda is kellett, ami ugyan nem egy probléma.
üdv.: R
Kérdésem lenne,h (CZ 472.4-en) érdemes-e vagyis h jó-e kicserélni a karbit egy valamilyen ugyanolyan felfogatással megoldott karbira. Jawa pl,m nem szeretnék közdarabot leesztergálni. Tudom h nagyobb a torok átmérő(?)de ha egy TS vagy ETZ karbira cserélem is leg,akkor is nagyobb lesz meg még a felfogatással is p*csölni kell.. Szóval valaki próbálta már?
nekem trabant van 6V-ról megy a 12-es gyújtás 7 éve utánállítás nélkül tökélesen. (néha azért ránéztem,de semmi gond) Nincs kopó alkatrész meg semmi..érdemes sztem
:D Kelleni fog. Hidd el. En a 6 voltossal atlag 600km-enkent gyujtast allitottam, telen volt, hogy gyakraban is. Ha 5 rugasbol nem indult be csak mondjuk 7-bol, akkor mar tudtam, itt az ideje ujra beloni a hezagot. Nagyon megbizhato volt, de azert zavaro a heti gyujtasallitgatas, ha dolgozni jarsz vele. A 638-amat mar Vapeval vettem. (vettem volna inkabb egy CZ-t feleannyiert, es csinaltam volna ra gyujtast...) a gyujtassal abszolute nincs gondom. A motor megbizhatoan indul, a gyertyakat nem kopi be, minden faja. De. A Vape nem allithato, es ha a fotengely nincs precizen 180 fokban (nem lesz) vagy valami csoda folytan (lsd szoci ipar) a ket henger nem epp 180 fonkban eltolt szikrat igenyelne, akkor nem lesz tokeletes. Menni megy, de akkor is. Az az igazi, mikor egy merooraval felevente beallitod, es akkor tudod, ez most JO.
A Vapenal sem beallitani, sem ellenorizni nem lehet, es ez engem zavar. Szoval vegyel elektromost, rad bizom kitol, milyet, kell az.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|