hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. június 23. szombat 
Zoltán

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 541 oldal

Atilla
válasz erre | email2003-11-10 16:17:26
Hello
Bele lehet tenni, nem is olyan bonyolult,le tudom írni, hogy működik, és az tis, hogy hova mit köss, de ez a D,M,B nekem nem sokat mond.
Elvileg kell lenni egy gerjesztő szálnak (2 álórész tekercs van, és a teljes teljesítményt csak a 2 együtt tudja leadni. Vagyis az egyik tekercsel tudod szabályozni a dinamót.
Vagyis kell lenni egy - nak (ez lehet a dinamó házán is testelve) egy + nak (amin tölt a dinamó) egy szabályzó nak, és persze egy visszajelzőnek. ennyi. Ez a D,M,B biztos valami Jaffa háziszabvány :-) Általában a dinamó felé 2 szál megy a vékonyabb a gerjesztés. Viszont a MZ sima Bosch szabvány így a bekötése egyszerű.
Következőképp:
51= + (az akku felé)
DF= gerjesztés (a dinamó felé a vékonyabb szál)
D+= töltőszál ( + a dinamóról, a vastagabb szál)
61= Visszajelző
D-= test (ha külön jön test szál a dinamóról az is ide)
Mint mondtam a jawa-t nem ismerem, de úgy tudom a régi jawa pozitív testelésű volt. Na ha ez is olyan akkor nem lehet átkötni, mivel a MZ fesszabályzó D- szála össze van kötve a fesszab házával. Vagyis ha + testelésű a jaffa, akkor nagy marha zárlat kerekedik a dologból!

Üdv Attila
sorszám: 80 (3336)
(előzmény: pole, 2003-11-09 16:35:34)

 
 
Pali
válasz erre | email2003-11-10 15:26:59
Ahoj!

Kérdés: Ha küldök a gépemröl képeket, az is felkerülhet az oldara?

Üdv,
Pali
sorszám: 79 (3335)
(előzmény: HyGy, 2003-11-10 13:18:02)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-11-10 13:59:24
Hali!

Na vegul is 638-as is jo lenne neki.

bye
HyGy
sorszám: 78 (3334)
(előzmény: HyGy, 2003-11-10 13:54:26)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-11-10 13:54:26
Hello!

Egy kedves ismerosom akarna venni egy aranylag rosszabb allapotu jawa350-est de nem a 638-ast hanem a regebbi verziot azt a csepptankost. Tud valaki valami ilyet olcso penzert?

bye
HyGy
sorszám: 77 (3333)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-11-10 13:18:02
Ha netan sikerul szerezned, es be is scanneled akkor szivesen latjuk itt az oldalon a szakirodalom reszben.

bye
HyGy
sorszám: 76 (3331)
(előzmény: rétiboglárka, 2003-11-10 10:54:46)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2003-11-10 10:54:46
skacok
Megneztem,es egy jawa350/472/4 es modellem van.ha valaki tud hozza valami dokumentaciot,legyen szives szolni....
elore is koszonom.
sorszám: 75 (3322)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-11-09 17:19:40
Az indexes jawa forumban irta valaki, hogy o vissza rakta a regebbi jawaket az nem kopik igy be viszont az kissebb erore lett meretezve ezert hajlamos megcsuszni a kuplung. :) Szoval nem tom.

A sarokba dobalos megoldas nem teccik tulzottan.

En jelenleg igy hagytam es par ezer kilometerenkent leszedem a kuplungot es megcsiszolom. Eddig 1x csinaltam. Vagy 2? Nem tom de mar kb 12-et tettem a jawaba.

bye
HyGy
sorszám: 74 (3301)
(előzmény: Atilla, 2003-11-06 18:16:58)

 
 
pole
válasz erre | email2003-11-09 16:35:34
Hi.
Még mindig fesszabbal vesződöm. :((
Nem tudja valaki, hogy Trabant 6vos fesszabot bele lehet e applikálni jawaba (természetesen 6vosba). Aki ért hozzá esetleg leírná, hogy kell bekötni.
jawa lábak: D,M,B
trabantnál: 51,DF,D+,D-,61 -hasonló, mint MZ-nél.
Köszi!
sorszám: 73 (3296)

 
 
boki
válasz erre | email2003-11-09 15:33:01
Eladnám '91-es JAWA 350-638 típ. motoromat. Új gumikkal, új aksival,
törzskönyvvel, műszaki 2005. aug.
100ezer az irányár. Sok-e?
sorszám: 72 (3294)

 
 
Matya
válasz erre | email2003-11-08 21:02:09
Attila!

A végleges megoldás, szó szerint:szétszeded a kuplungot, utána a fémlamellákat behajítod a sarokba jó erősen, utána összerakod a kuplungot.
Lehet hogy hülyén hangzik, de működik.Pont annyira hajlanak meg, hogy csúsztatni tudd a kuplungot.
sorszám: 71 (3281)
(előzmény: Atilla, 2003-11-06 18:16:58)

 
 
sano
válasz erre | email2003-11-08 04:15:10
Köszi!

Akkor kérdés: használható 85W állórész kerestetik...
Illetve elkezdem visszakalapálni az eredetit, a frász tuggya hátha sikerül. Annyi a baja hogy az elülső része amire a gyujtás megy rá összevissza van horpadva ezér se a szénkefeház sea gyújtás nem fekszik fel rendesen a helyére:(
Eddig ugyan minden formálási próbálkozástól csak rosszabb lett, de hátha:)

Olajat meg lassan úgyis kell cserélnem, majd kap valami jobbat, bár lehet hogy a telet még ewel kihúzatom vele...

sano
sorszám: 70 (3271)
(előzmény: furfarag, 2003-11-07 10:36:07)

 
 
furfarag
válasz erre | email2003-11-07 10:36:07
Köszi Atilla! Pont úgy van ahogy írtad Sanónak.
sorszám: 69 (3260)
(előzmény: Atilla, 2003-11-06 16:22:19)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-11-06 18:16:58
Köszi

Akkor majd reszelünk rajta, azután meglátjuk.

Egyébként ez mindíg ilyen lesz, vagy esetleg van valami végleges megoldás is?
Valami olyan amit ha egyszer megcsinálunk, akkor ez többet nem jön elő. (Venni valami keményebb ötvözetből új forgó részt, stb)
Még egyszer köszi Attila
sorszám: 68 (3245)
(előzmény: HyGy, 2003-11-06 16:52:51)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-11-06 16:52:51
Ez tipikusan a kuplung szerkezetben rejlo 638-as jawa hianyossag. :)

Ugy tudod orvosolni, hogy szetszeded a kuplungot, es latni fogod abban az aluminium forgo reszen, hogy ahol a kuplung tarcsak fogai vannak ott pici bemarodasok vannak, ameg hideg az olaj addig jobban tapad, es ezaltal ugrik a motor kuplungfelengedeskor, nekem is szokta csinalni. Szal fogni kell es egy fonom reszelovel ezeket a bemarodasokat eltuntetni. :) Ezt par ezer km-nkent megismetelni.

bye
HyGy
sorszám: 67 (3244)
(előzmény: Atilla, 2003-11-06 16:43:17)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-11-06 16:43:17
Hello

A saját problémám majdnem elfelejtettem.
Van egy ismerősömnek egy 350-es gépe.
Itt a téli felújítás ideje, de van egy probléma amit se ő se én nem tudok megoldani.
Induláskor ha engeded ki a kuplundot, akkor minden átmenet nélkül elindul a moci. (nem lehet csúsztatni)
Vagy teljesen kiemel, vagy csúszás mentesen fog, a kettő között semmi.
Melegen normálisan (normálisabban) működik.
Szemre a kuplung teljesen jó, szétszedve a kiemelő szerkezeten sem látszik semmi.
Valamelyik Jawa-s szakember tud nekem segíteni mitől van ez?

Köszi Attila
sorszám: 66 (3243)
(előzmény: Atilla, 2003-11-06 16:22:19)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-11-06 16:22:19
Akkor ne is keress tovább, A forgó-rész ugyanis az állórészhez van méretezve, és fordítva.
Ha bármelyik alultervezett, akkor ott minden lesz, csak rendes töltés nem!
Pl, Fogsz egy nagy bazi állórészt, és egy kis mágnest (az egyszerűség kedvéért) pörgetsz benne, akkor ott akkora a veszteség, hogy sokkal kevesebbet tölt, mint ha kis teljesítményű állórászben pörgetnéd ugyanazt a mágnest.
Fordítva, ha nagy a mágnes és alultervezett az állórész akkor a terhelés hatására egyszerűen leég.
Üdv Attila

Ui. A kuplungon szerintem egy jó minőségű olaj sokat segítene. (De biztos nem ártana:-))

sorszám: 65 (3242)
(előzmény: sano, 2003-11-06 15:34:02)

 
 
vintman
válasz erre | email2003-11-06 16:11:08
Bár eddig még csak Read only üzemmódban olvastam a fórumot és egyik szocimotoros túrán sem tudtam résztvenni, de ezúton is jelzem egyetértésemet:))))))

Jövőre elkészül a teljesen felújított Jawa Cruiser és akkor szívesen becsatlakoznék Hozzátok.
A magyarországi vár-túra Nekem is régi vágyam.
Az idei szezon igen karcsú volt kilométerek és túrák szempontjából csak a környéken ( Mezőkövesd + /- 100 km )motoroztam (kb. 1500 km-t ), teszteltem a Jawán az átépítéshez szükséges kiegészítéseket, de a jövő szezonban már tavasztól őszig szeretnék újra túrázni.

A kényelmesebb ülés a szélesebb kormány a pihentető lábtartók, oldaltáskák, oldalsztender és kóracél csomagtartó mind arra szolgálnak, hogy a gép hosszabb utakon is stabil ( kormány!!! ) és kényelmes legyen.
A másik fő szempont a megbízhatóság, ami a blokkfelújítással és az átvezetékeléssel bízom benne, hogy továbbra is megmarad. A szépség ennél a motornál alapfelszereltség :))))))))

Őszintén mondom, sokszor többen megbámúlnak vele mint egy sokkal komolyabb, de új gépet.

Ha pedig vidéki utakon motorozik vele az ember, akkor olyan mintha visszamenne az időben.




Képek a Gépről, amelyeket most töltöttem fel:

http://kep.tar.hu/vintman/index.phtml?aid=27606464

Vélemények?

Most jó sok témát érintettem a túra topicban :))))))))


Üdv.Mindenkinek:

Vintman


sorszám: 64 (3240)

 
 
sano
válasz erre | email2003-11-06 15:34:02
75ös...
De mikor most Cetka állórész van rajta amire meg 55W van írva, mert az eredeti összevissza van görbülve:(
Az olaj meg újkorában is ilyen volt, bár a minőség akkor is messze volt tőle(hykomol)
A tötyögés elkerüléséér meg eccer a régi rossz hűtőventillátorú dácsiánkkal már megfizettem egy ronda koccanással a hungária kőrúton:(
sorszám: 63 (3237)
(előzmény: furfarag, 2003-11-05 23:57:02)

 
 
furfarag
válasz erre | email2003-11-05 23:57:02
Sanó!Hány wattos a dinamód? Van 45,és75w.-os is.A kuplung problémádra válaszolva,tegyél bele minőségi olajat,ami nem veszti el hamar a viszkozítását.Én ShellSpiraxot használok,és minden évben tavasszal cserélem.Különben ez tipushiba a Jawa-nál,próbáld meg elkerülni a tötyögős részeket.
sorszám: 62 (3219)

 
 
Pali
válasz erre | email2003-11-05 11:04:40
Ahoy!

Viszont beleeshetsz a börgyár meg a szennyvíztistító trutyijába. Meg az erömü zagytavába. Kb mint duna Dunaújvárosnál. Én inkább Fehérváron a Gaját választom, abba még némi hal is akad azt van mit keresni szonárral....:)

Üdv,
Pali
sorszám: 61 (3191)
(előzmény: Atilla, 2003-11-04 16:20:51)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-11-04 18:46:05
Na jo de akarok ra rakni kocsinak a generatorat. :)
sorszám: 60 (3165)
(előzmény: Matya, 2003-11-04 15:29:01)

 
 
sano
válasz erre | email2003-11-04 17:53:39
Igen, terheléssel is tudja, aztán valahogy fogja magát és csak lemerül. Városba egy agyrém, 20km után már érezni... Pörgetni meg feleslegesen nem fogom... Mikor nem jelez nemtöltést egész úton a töltésjelző, aztán a végire kiderül, hogy mégis megszívta az aksit...
Meg az alacsony fordulat nehogy megmelegedve túl hamar beragadjon már a kuplung...

áhh, mindegy eccerűen nem arra használom amire való.

sanó
sorszám: 59 (3164)
(előzmény: Atilla, 2003-11-04 17:39:17)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-11-04 17:39:17
Hát elvileg terheléssel is (vagyis lámpával) normális fordulaton (dinamó alapjáraton nem tölt rendesen) nagyából állandó 7,2 V-nak kell lenni.
Ez az életben úgy néz ki, hogy alapjáraton nem tölt semmit (csak azt méred amit az akku produkál), de max 2000-től amit pörögni bír-ig a 7-7,2 között kell töltenie.
Üdv Attila
sorszám: 58 (3162)
(előzmény: sano, 2003-11-04 17:28:33)

 
 
sano
válasz erre | email2003-11-04 17:28:33
Helló

Tudod meglelpő volt milyen könnyen szaladt fel a sebesség, nem bírtam ki eccer nem kipróbálni... Télleg pöpec lett. Amúgy már százhuszönötször mértem meg a töltést, a dinamónál5,5-töl kb 7,5-8V-ig változik, mivel analóg a multiméter nemtok pontos értéket mondani. Ez OK, nem?

sanó
sorszám: 57 (3161)
(előzmény: Matya, 2003-11-04 15:26:22)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-11-04 16:22:46
Közben eszembe jutott, hogy a Tesco-ban vetted. Akkor viszont nyugodtan rárakhatod nem fogyaszt sokat, hiszen Tesco gazdaságos :-)
sorszám: 56 (3158)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-11-04 16:20:51
Hello

Micsoda igények! Én ködkürtöt is szerelnék rá na meg radart, és szonárt is.
Mert mi van akkor ha mondjuk éjjel nagy ködben beleesel a Dunába? Akkor is tájékozódni kell valahogy! Bár ez Pécsen ritkán fordul elő, de biztos ami biztos! :-)
Üdv Attila
sorszám: 55 (3157)
(előzmény: Matya, 2003-11-04 15:29:01)

 
 
Matya
válasz erre | email2003-11-04 15:29:01
Pali, HyGy!

Ködlámpa tök felesleges.Csak szétcseszi a forgórészt hosszútávon.Csórikám elég kevés hozzá, és hajlamos leégni.Tapasztalatból mondom.
sorszám: 54 (3154)

 
 
Matya
válasz erre | email2003-11-04 15:26:22
Sano!

Két dolog:
1:a töltést mérd ki, hogy mennyi jön le a dinamóról, esetleg aksicsere, ha sehogyse akarja az igazságot.
2:Ha nekem megszorítod azt a gyönyörű hengert kikelek magamból, az tuti.Nincs már több itthon.szóval finoman azzal a csutka gázzal is.Ja és tavasszal pótbejáratás, ha megjön a nagy meleg.

Csákány.
sorszám: 53 (3153)

 
 
sano
válasz erre | email2003-11-04 13:52:00
Mókás?

Nálam általában muszáj...:((
(bár már lassan megszoktam)
(megy az ember helyzetjelzővel, nem lát semmit, 3000 felett ha olyanom van talá bekapcsolom, de ahogy város és esik le a fordulat, lámpa le, majd lassan helyzetjelző is, úgyis olyan hangos, nem?)

6V jaffáknál norális hogy félnem kell a világítástól hogy eccercsak ott állok üres akkuval?

sano da sötét mint nigger feneke
sorszám: 52 (3150)
(előzmény: rétiboglárka, 2003-11-04 12:23:15)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2003-11-04 12:23:15
hy:)
szal srácok igy jártatok:))Nevet nem fogok változtatni,mert ez ragadtt rajtam még a középsulibol:)Én már megszoktam...jah még valami:minek ködlámpa??most vakitani akartok,vagy motorozni?sokkal mokásabb ugy döngetni,ha a lámpa le van kapcsolva..Persze csak olyan helyen,ahol nem veszélyeztetek másokat.....
sorszám: 51 (3145)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-11-04 09:51:00
En a tescoban vettem.
sorszám: 50 (3138)
(előzmény: Pali, 2003-11-03 21:08:35)

 
 
Sneiderferenc
válasz erre | email2003-11-04 09:32:38

Cserna László a MOL-tól nemkudok válaszolni mert ezt a címet nem fogadja al a gépem, hívj fel a 06 20 984 67 47
számon . Sf
sorszám: 49 (3137)

 
 
Pali
válasz erre | email2003-11-04 00:56:43
Azt legyegyszerűbb esetben kiherélődésnek hívják (bár akkor se nem férfi, se nem nőci lesz belőle....)
sorszám: 48 (3132)
(előzmény: Pool, 2003-11-03 21:54:28)

 
 
Pool
válasz erre | email2003-11-03 21:54:28
Basszus!!! Ezt a megtévesztést! Ilyent nem ér csinálni! Azonnal átkeresztelődni! :-)))
sorszám: 47 (3124)
(előzmény: rétiboglárka, 2003-11-03 18:23:12)

 
 
Pali
válasz erre | email2003-11-03 21:08:35
Ahoy!

Ködlámpa engem is érdekelne. Merre lehet kapni, mennyiért? Én ködben nem akarok motorozni, csak jóóól néz ki :)

Üdv!
Pali
sorszám: 46 (3122)
(előzmény: HyGy, 2003-11-03 17:54:31)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2003-11-03 18:23:12
hy srácok:)
Van két rossz hirem...
1,még mindig nem tom szétszedni azt az irányjelzöt...
2,Nem vagyok lány ,és nem fözök senkinek semmit,és nem mesélek elalvás elött,mert nem vagyok olyan..:))
magyar vagyok,de pécstöl kicsit meszse...,de már találtam egy-két embert,aki ismeri a jawat,már konzultálok velök..

na pá:)
sorszám: 45 (3118)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-11-03 17:54:31
Hat most azt akarom, hogy rajta legyen az a ket kodlampa amit vettem es vilagitson is. :) Mert laaatni akarok kodben. :)

Persze egy mobil miniaturizalt pont hegeszto allomas jo lenne, egy mobil tusoloval. :)

bye
HyGy
sorszám: 44 (3116)
(előzmény: Atilla, 2003-11-03 10:39:51)

 
 
sano
válasz erre | email2003-11-03 17:01:10
na, péteken leműszakoltam a drágát, kivittem pomázra, meg se nézték rendesen csak lámpa+fékek a fékpadon...
Mégcsak meg se húzkodták a villákat... Fickó megkérdezte van e elsőscsomag+tartizzó, meg se kellett mutatnom, azé én csak megmutattam neki, ha már a kedviért vettem olyat:)

aztán szombaton jót tekertem vele a szentenderei szigeten, várom már hogy csutkán kihúzathassam az új henegerekkel... még 500km

Amúgy a töltésem továbbra is szar (dinamós), de akárhogy méricskélem, nem látom hol megy el az áram... Nemtom. Ha a fesszabot nézem, ott alapjáraton már tölt, de ha az akku gyenge vagy merült, ami heti jelenség, akkó nem megy, mintha akkor is az akkuról próbálná szedni az áramot vagy annyira nem lenne elég a dinamó... Városba meg 10km és feldagad a kuplung, utána meg nem lehet üresbe rakni... pedig nem csúszik...

szóval megvan a bukéja a dolognak:)

na hali

sano
sorszám: 43 (3115)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-11-03 10:39:51
Hello
Hygy
Mit akarsz te szegény Jawa-tól? :-)
Következő túrára hozol Jawaról működtetett mobil hegesztőt is? :-)
Üdv Attila
sorszám: 42 (3106)
(előzmény: HyGy, 2003-11-01 15:51:09)

 
 
Sneiderferenc
válasz erre | email2003-11-02 12:56:41
Haji fiúk.

Tele vagyok vadonatúj csepptankos 250-350 jawa alkatrészekkel, akit érdekel
jelentkezzen itt.

Sneider Ferenc Balassagyarmat
sorszám: 41 (3092)

 
 
chuvary
válasz erre | email2003-11-02 03:00:06
Üdvözletem!, Cross CZ-t keresek 250/513 vagy 380/514 esetleg korábbit, ill. ezek alkatrészeit, de ha valaki ötlettel tudna szolgálni azt is nagyon megköszönném!...
sorszám: 40 (3090)

 
 
Pali
válasz erre | email2003-11-01 22:37:00
Ahoy!

Hát 20 fok már csak tavasszal lesz és nincs fűtött garázsom.
Beraktam az új akksit. Teljes díszkivilágítás mellett 1000 környékén kezdett csak a töltéslémpa világítani. A biztonság kedvéért majd rámérek, ha lesz érkezésem.

Üdv,

Pali
sorszám: 39 (3088)
(előzmény: Atilla, 2003-11-01 14:36:41)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-11-01 15:51:09
Na jo de az MZ generatorjabol sem birok kiszedni 330W-ot.... :)
sorszám: 38 (3085)
(előzmény: Atilla, 2003-11-01 14:36:41)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-11-01 14:36:41
Hello

HyGy
Természetesen az elektronikus fesszabályzó sokkal pontosabb, és általában tovább is szokta bírni.
A hagyományos viszont otthon egyszerűen állítható, és javítható is.
Mindenki döntse el magában melyik kell neki. (Pl a zselés akku nem nagyon szereti a töltés ingadozásait, így ott sokkal jobb az elektronikus.)
Jó hogy nem raktál a Jawara Mz fesszabályzót, mert az sokkal agyamentebb megoldás!
Generátor ügyben nem nagyon tudok segíteni, de az a véleményem, hogy egy stabil mágnesű forgórészes szutyok szabályozhatatlan japán generátornál a Mz generátor sokkal jobb!

Pali
Na akkor tisztában vagy a mérés alapvető szabályaivan, csak azt kéne megtudni mennyi a gyári ellenálása a 3 fázisnak egymás között. (szerintem úgy 0,5 - 1 ohm között lehet, de itt a tizrdek is számítanak)
Ha meg nem tudsz adatot szerezni, akkor legalább egymás között legyen egyforma.
Szóval akkor menni fog! :-)
Üdv Attila

Ui.: még annyit, hogy 20 fok környékén mérd, mert baromi nagy eltérések tudnak lenni a melegtől/hidegtől!
sorszám: 37 (3083)
(előzmény: HyGy, 2003-10-31 20:15:31)

 
 
Pali
válasz erre | email2003-11-01 01:39:20
Ahoy!

Köszi a javaslatokat, nagyjából tiszta hogy hogy működik. Ezen kívül némi alapképzettségnek és a szerelési könyvnek köszönhetően szerintem nem lesz probléma a beméréssel. (szakközép + már csak diplomamunka van hátra és villanymérnök leszek...) Egyébként az elektronikus fesszabályzót is lehet állítani, csak kicsit macerás. (némi alkatrészcsere, szabályozó talpontjának/hibajelének eltolása, trimmelés). Szoval ha ven egy jól belőtt , kész szabályozó, (és nem 17 éves alkatrészek vannak rajta, mint az enyémen) akkot érdemesebb cserélni. De ezt majd kimérem, ha lesz némi időm. Akksit is cserélek, mivel a régi némi töltésleadás után inkább volt fogyasztó, mint forrás (Amper nagyságrendben) szóval már nem volt akksi. A vadi új itt csücsül melettem frissen etetve.

Üdv,
Pali
sorszám: 36 (3076)
(előzmény: Atilla, 2003-10-31 17:22:44)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-10-31 20:17:32
Viszont ez az hatranya (az allitasi lehetoseg hianya) egyben az elonye is. Mert ugye nem lehet allitni de kevesbe kepes tonkre menni. Ha elromlik ki kell cserelni es kesz.

Inkabb azt mond meg, hogy melyik jappan auto generatorjat lehet felaplikalni a jawa-ra.
sorszám: 35 (3068)
(előzmény: Atilla, 2003-10-31 17:22:44)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-10-31 20:15:31
Hmm. :) En regebben bele akartam aplikalni a jawaba egy MZ fesszabalyzot. De nagyon at kellett volna kotni. Szal nem csinaltam.
sorszám: 34 (3067)
(előzmény: Atilla, 2003-10-31 16:55:05)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-10-31 17:22:44
Hogy tovább erősítsem a jawa topikot, még elfelejtettem, hogy a fesszab mindegy milyen (HyGy írta, hogy gyárilag elektronikus) a kimérése ugyanúgy történik. Csak ez ha rossz nem lehet állítgatni hanem ki kell dobni.
De aki csak ezen leírások alapján előzetes hozzáértés nélkül meg tudja javítani a töltését annak kijár valami Nobel díj szerűség :-)
Szóval Pali ha a nem látod át hogy működik akkor inkább ne állj neki, mert a generátor nem dinamó, és elég érzékeny szerkezet, inkább vidd el valami ampervadászhoz! :-)

Üdv Attila
sorszám: 33 (3059)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-10-31 16:55:05
Hello
Földre (testre) semmi esetre sem! Ez generátor nem dinamó!!!!
A generátor az meg generátor, és a többi az csak a sallang! :-)
Van sok fajta, de az elv ugyanaz.
Az a relé amit írsz a visszajelzéshez kell, ez(csillagpont) az MZ-n nincs kivezetve, hanem a gerjesztő szálon van egy izzó, ami a + és a gerjesztő szál közé van kötve, és ez adja az alap gerjesztést, majd amikor tölteni kezd, csak akkor kapcsol a fesszab, és akkor a + (fesszabon át) megjelenik a gerjesztőszálon, és az izzó ettől ugye elalszik.
A dolog hátránya az, hogy ha kiég az izzó, az egész folyamat nem indul meg, és nincs töltés. vagyis ha gyújtásra rakod, és nem világít a visszajelző akkor ha elindítod a gépet akkor sem fog tölteni.
A jaffán (és a többi épesszű generátoron) meg a csillagponton van egy relé ami ha gyújtási áramot kap be van húzva, és a rákötött visszajelző világít, ha a generátor tölt akkor megjelenik a csillagponton a zeus (váltóáram) ettől a relé elenged az izzó meg elalszik. Ez ugye jobb megoldás! Én át is kötöttem a MZ-t ilyenre!
Mivel a te véleményeddel szemben ugyan olyanok, ezért az MZ-n ha ráforrasztassz a csillagpontra egy vezetéket, és a másik felére teszel egy relét+ jawa fesszabot...(én ladát használtam) na akkor ugyan olyan lesz mint a jawa. (bekötésre)
És fordítva, ha Jawan hanyagolod a relét, és MZ fesszabot raksz rá....stb akkor ugyanúgy fog működni mint a MZ.
Szóval ha lecsupaszítod a generátort ugyanaz a szerkezet mind a kettő.
Az ellenálásokat meg lecsupaszítva illik méregetni.
Vagyis a relét(meg minden mást is) le kell venni mielött a tekercsek ellenálását mérjük.
Gondoltam ez elég egyértelmű, így nem tértem rá ki.
De akkor most azt is megjegyzem, hogy az ellenálást a tekercsek végén kell mérni, nem a diodák elött(ezeket is le kell ugye kötni!!), mert a saruk érintkezései, és a vezeték ellenálása miatt már ott is más!!

Üdv Attila

Ui.Van valami olyan érzésem, hogy ezt már valahol írtam. Nem itt?
sorszám: 32 (3057)
(előzmény: HyGy, 2003-10-31 13:39:51)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-10-31 13:39:51
A 638-ban mar gyarilag elekronikus fesszabalyzo van. Azon allitan nem nagyon tudsz mit.

Javaslom a fesszabalyzotol a generatorig meno vezetekek atnezeset, a szenkefek megnezeset, bar nekem is cserelnem kellett a fesszabalyzot mert nekem meg tultoltott.

Javaslom toltsd le az oldalrol a szakirodalom reszbol a 638-as jawa szerelesi leirasat.

Attila a jawa generatorja nem olyan mint az MZ-je. Mert MZ-n ha jol tudom a 3 fazispont kozos pontja foldre van teve. :) Javan az egy relere megy.
sorszám: 31 (3049)
(elözmény: Atilla, 2003-10-31 11:45:21)

 
  Összesen: 541 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (48856)
Motoros túra (17577)
Jawa (27030)
Pannónia (6539)
Izs (607)
Motorszervíz (2866)
police (1762)
Simson (3402)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu