:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
sziasztok
kellene nekem hátsó műanyag sárvédő 638ashoz és olyan felfogató szerkezet ami a blokk előtt van és a bölcsözához fogatja a blokk elejét meg olyan oldal kepaszkodó is jó lenne, meg bukócső se lenne rosz ...
előrre is köszi
Hello!
Javasolnam, hogy toltsd le a 638-as szerelesi konyvet.
De elvileg ugy kell, hogy beallitasz egy 2000-2500 koruli alap jaratot az alapjarati csavarral, aztan a keverek allito csavart teljesen betekered, majd kitekered 1.5-2 fordulatot aztan elinditod a motort (persze a stabil alapjaratot is jaro motornal allitasz) es akkor elkezded lassan kitekerni a levegot, egeszen addig ameg a fordulatszam meron a fordulat nol, ha mar nem nol tovabb akkor leviszed az alapjaratot olyan 1500 korulre, es probalod ismet finoman tekerve, novelni a fordulatot, ezt addig csinalod, meg a keverek allito csavarral mar nem tudsz erezheto fordulatszam novelest okozni.
Ezutan az alapjarati csavarral beallitasz egy szep alacsony alapjaratot, ahol szepen es stabilan jar a motor.
De elvilge a gyari allitas asszem a levegonel 2 fordulatot ki kell tekerni.
De a szerelesi konyvben pontosabban benne vannak az adatok.
bye
HyGy
Hello!
Rétibogi:
Íme a kívánt adatok:
Megszakítóhézag: 0,3 mm
Gyertya elektródatávolsága: 0,6 mm
Előgyújtás: 2,7-3,2 mm a felső holtpont előtt
Váltóolaj: SAE 80-as, ajánlom a Castrol ST 90-est, nagyon jó télen-nyáron.
Keréknyomás: elöl: 1,6 hátul 1,9 bar
Benzin: MOL 1:40-es bőven jó, de jobb a motornak a házilag kevert 98-as keverék, szintén 1:40 arányban
HyGy:
Naná, hogy rá van húzva a szívató, hülye vagyok, de nem annyira :)) Kicsit variáltam a karbival, totál leengedtem a gázdugattyút, most aztán kap anyagot, de így se akar megindulni, csak néha-néha röfög 2-3-at. Ha meg tudnád írni, hogy melyik csavart mennyire tekerjem, vagy hogy nálad hogy állnak a dolgok, hálás lennék.
További metálos napot!
Papi
sorszám: 167 (4258)
( előzmény: rétiboglárka, 2004-01-05 11:35:49)
hy skacok!
gyors válasz kellene a kérdéseimre..
CZ JAWA:hányas keveréket javasoltok bele,milyen motorolaj kell a váltooba?,mekkora legyen a kerékben a légnyomás?megzsakitohézag,gyertyahézag mérete,elögyujtás mértéke.. Skacok elöre is köszi
Tisztelettel:Rétibogi:)
Rahuzod te a szivatot a motor inditasakor? Vagy max a szivato rendszer van eldugulva.
Hello!
Gergő, a helyzet a következő: szikra OK, gyújtási időpont OK, ha benzint lökök a gyertya alá, akkor szépen beindul elsőre, de amint azt megette, elhallgat. Néha-néha elindul, akkor megy, mint a golyó, melegen gyönyörűen indul, de hidegen az istennek se akar megmoccanni. Szerintem nem lehet szimmeringes, mert nem füstöl túlságosan, csak amennyire illik egy kétüteműnek. A gyertyák színét azért nem tudom megnézni, mert eddig nem ment eleget ahhoz, hogy kialakuljon a színkép, de ahogy elnéztem sötétszürke színű (mondjuk a Schuber tű is a 3. bevágásba van téve). Most itt fekszik előttem a karbi szétbontva, megpróbálom beállítani. Amire gondoltam még, mint a baj okozója: a karbi és a légszűrőház között a gyári gumicső helyett porszívóról levágott gégecső van, ami lehet hogy nem tömít eléggé. Fontos az?
Köszi!
Szevasztok!
Ha valakit érdekel egy 634-es Jawa váz papírokkal, szóljon, van itt nálam egy.Adásvételi is van hozzá.Az árban megegyezünk, csak ne foglalja már a helyet nálam.Egyébként Budapesten van.
Előre is köszi.
Huha ez sok minden lehet.
Elso korben probald meg megmerni az akkumlatorodat, hogy nem rosz e, ilyenkor telen a hideg miatt csokken a kapacitasa.
A masodik amit megprobalhatsz hogy kitekered a gyartyakat fecskendovel nyomsz bele egy kis benzint es utana elinditod.
Egyebkent hogy szoktad elinditani?
A jo modszer:
- gyujtas nelkul, szivato rahuz rug 3-4-et.
- gyujtas raad
- rarug
ha a motor elindult akkor egy darabig hagyod menni szivatoval es kozben finoman probalod huzni a gazt, ha mar szepen felporog akkor visszanyomhatod a szivatot.
Ha ez nem valik be akkor probald ugy hogy szivatot rahuzod, raadod a gyujtast, es finoman nyomkodod le a labaddal a berugokart, de tenyleg csak finoman nehogy eltorje a labad mikor vissza rug. Amikor erzed az elso visszarugast akkor rendesen rarugsz egyet es el kell indulnia.
De ez olyan tunet mintha nem huztad volna ra a szivatot.
A gyertyakat is megprobalhatod kicserelni. Tenyleg milyen szinure egnek ki a gyertyak?
Uszoszint rendben?
bye
HyGy
ui.: az oldalon van egy 638-as szerelesi konyv az sokat tud segiteni.
Szivhat falsot is. :)
Ezen kivul meg lehetnek komolyabb gondok is olyan mint a szimeringek tokremenetele, igy nincs rendes kompressziod.
A az semmi sem volt. :) Csak egy sima trafo csere. :)
Elotte kb 500 meterenkent allitottam csukotszemmel hatrakotott kezzel gyujtast. :) Cirka fel ora alatt oras muszerrel/leddel. :)
Mar igen nagy rutinom volt a gyujtas allitasban.
bye
HyGy
Sziasztok!
Van egy nagy problémám, emberek! Most vettem egy 638-as Jawa-t és az istenért se akar elindulni. Gyújtást állítottam, megszakítókat belőttem és mindent kimértem multiméterrel, olyan szikra van, hogy majd megvakulok tőle. Ennek ellenére ha kihűl a motor, nem hajlandó újra beindulni. Úgy sejtem, hogy a karburátorban lehet a hiba. A vicc az, hogy azt is most pucoltam meg, az összes fúvóka tiszta, mégse jó neki. Van valakinek valami ötlete? Segítsetek, mert már elvonási tüneteim vannak!!! :))))
Motoros üdvözlettel:
Papi
Aces High - Siklós
Nyugodtabb????
Láttam a 2. szoci túrán! :-)
Képzelem milyen lehetett az életed elötte? :-D
Üdv Attila
Hello Pdaranyi melyikhatárhozvan legközelebb Kassa? és a6800sk as főtengely ottvan ?
és enyi ott1 nyűanyagsárvédő mert az ényém eltörött
638asra
meg aza rezgéscsillapitó bakerlit fefüggasztés ami a blokk előtt van. köszi előrreis
hello
Hali!
Szerintem jo ottlet, en amiota kicsereltem elektronikusra es megszakito mentesre a gyujtasomat, sokkal nyugodtabb az eletem. :)
A tobbit meg koszi elore is. :)
bye
HyGy
Hello HyGy,
Ok. Hogy minden kérdésre kielégítő választ tudjak adni, elmegyek abba a boltba személyesen (eddig csak telefonon keresztül érdeklődtem), és összeírok mindent ami kell.
Egyébként is terveztem menni, mert nekem meg kell egy komplett gyújtás a 640-esről, amit bele szeretnék rakni az én 638-asomba. Technikailag tuti, hogy lehetséges, mert az eredeti szervizkönyvben le van írva hogy kell kicserélni. Erre a drasztikus lépésre azért akarok sort keríteni, mert elegem van azokból a hülye kalapácsokból. Az ára nem a legkisebb, de ha a motoromra nem költök, akkor mire ? :)
Szerinted jó ötlet?
Legközelebb már csak januárban fogok a fórumba írni, mert az ünnepek alatt otthon leszek, ott pedig elég macerás internethez jutni.
Ezúton kívanok mindenkinek KELLEMES KARÁCSONYT és BOLDOG ÚJ ÉVET!
Aki esetleg még most is motorozik, annak pedig ESÉSMENTES ÜNNEPEKET!
Üdv!
Attila: Nem meg nem, csak az uj fotengely jott meg csehbol. Azt meg bele kell rakni a motorba, aztan osszerakni es akkor kiderul, hogy viselkedik ezzel a fotengellyel a regi hengerrel. :) Ha akkor sem jo akkor uj henger furas, gyuruzes....
bye
HyGy
Es osszesen pontosan mennyibe is jon akkor a tarcsas elso fek a 638-ra, ha a regibol a jo alkatreszeket beszamoljuk?
kerekagy + csapagy -> 700sk
fektarcsa -> 1895sk
kullo (40 db van benne vagy mennyi a regi kullok nem jok?)
Es akkor az elso teleszkop ami fogja a feknyerget? Meg a fekolajtartaly? Fekcso?
bye
HyGy
Hello achenobarbus,
Megérdeklődtem, lehet venni kerékagyat. Az árak:
kerékagy+csapágyak 640-es típushoz - 700 Sk (az kell)
féktárcsa - 1895 Sk, lehetséges 10% engedmény
küllő - 5 Sk/darab
komplett első kerék - 4350 Sk
Ez a bolt egyébként Kassán van (szlovákul Košice).
Remélem segített a döntésben.
Üdv!
sorszám: 153 (4016)
( előzmény: achenobarbus, 2003-12-17 12:08:06)
Kösz! eloszlattál egy félreértést, mielőtt megvettem volna...
most akkor kéne egy jaffára való.
:(((
sano da szomoró nyomorú
Hello
Ha jól értem kész a moci?
És milyen lett a Jaffa?
Szép hangja van?
Üdv Attila
Hat az valtozo hogy mennyibe kerult de a maximalis 31000.- ha minden rosz rajta.
Nekem az elrontott magyarorszagi felujitas utan most a cseh 12000.- be kerult.
Most mar csak tarcsafek kell elore. :)
bye
HyGy
Hat szerintem nem azonos, legalabb is a foncsor resze tutira nem de szerintem a tobbi sem. :) nekem van jawa is meg 100-as skoda is van. :)
Hello HyGy hgyan szerezted be az ujjjj főtengelyt? és menyi ft ben?
Hello achenobarbus,
Szerintem lehet venni csak kerékagyat, de nem tudom gondoltál-e arra, hogy a dobfékes kerékagy nagyobb, ezért a küllők rövidebbek. Tehát ha csak kerékagyat veszel, akkor meg kell venni az összes küllőt is.
Ha nem felejtem el, holnap megkérdem mennyibe kerül egy tárcsafékes kerékagy+küllők.
Szerény véleményem szerint nem lesz nagy a különbség, ugyanis csak a ráfot tudod felhaználni az eredeti kerékből. Maga a féktrárcsa szerintem a leghúzósabb tétel.
sorszám: 147 (3980)
( előzmény: achenobarbus, 2003-12-17 12:08:06)
Udv Mixer!
http://mujweb.cz/zabava/jawatech/index_e.htm
A garage szekcioban van egy 1936-os 175-s Jawa, aminek ugyanolyan a vaza.
Szolok hogy nekem nem kell. :-)
uff,
ocs.
Fiúk!
Igaz, hogy a jaffa lámpa azonos a skoda kereklámpájával? (s100 vagy mi)
tegnap összetörtem, így kéne egy... meg két indexbúra is, az a masszív, szögletesen kerek változat...
no? télleg skoda? mert akkor veszek a skodabontóban olcsóbbért mint amit egy motorosbolt elkér az ún. spéci jáwa lámpáért...
kösz
sano
udv pdaranyi!
Megneztem ket es fel oran belul valaszoltal, szerintem ez a gyors valasz kategoria :-)
Csak tarcsafekes kerekagyat nem lehet vasarolni? Gondolom olcsobb lenne otthon atfuzni, mint keszen megvenni.
uff.
ocs.
Urak
Senki nem válaszolt, hogy ez biztosan milyen típusú Jawa váz: http://ural.hu/v2/keptar.php?mid=34
Ha kell valakinek, az szóljon.
Mixer
Mit értesz az "utcai fék" alatt?
Ha azt, hogy nem versenyeken használt fék, akkor miért jobb az egy dugattyús a versenyeken?
Szerintem sokkal kiralyabb a kullos kerek. :)
A 2 dugattyus szerintem az ilyen utcai fekeknel jobb lehet.
bye
HyGy
Hello achenobarbus,
Bocs, hogy csak most írok. Mikor legutóbb néztem a fórumot, még nem volt ott a kérdésed.
1. a fék egy dugattyús, ha ez azt jelenti, hogy csak az egyik dugattyú nyomja a pofát a tárcsára, a másik meg sem mozdul. Ezt azért írom így, mert először hallom magyarul a nevét. Szlovákul "jednoduchá" - egyszerű, vagy "plávajúca" - úszó.
2. Én küllőset vettem. Eredetileg öntöttet akartam, de akkor cserélni kellet volna a hátsó kereket is. Annyi pénzt meg nem akrtam rá költeni.
Lenne egy kérdésem mindenkihez aki tud rá válaszolni:
Melyik a jobb - az egy vagy a két dugattyús fék? Én mindig azt hittem, az utóbbi, de néhány gyár használja az előbbit szupersport modellekhez. Úgy emlékszem, hogy pl. a Ducati 998, de nem vagyok benne biztos.
sorszám: 140 (3951)
( előzmény: achenobarbus, 2003-12-16 09:27:34)
Udv pdaranyi!
a tarcsafekkel kapcsolatban lenne ket kerdesem.
1. egy dugattyus a fek mint az Etz-e?
2. az uj kerek amit vettel ontott felni vagy kullos?
uff,
ocs.
Hello!
Megszuletett az otlet, Belafi David reszerol (neki is igy van), siman fel lehet rakni a 110W kodlampat, csak nem kell felkapcsolni a tompitottat, ugy kell bekotni, hogy vagy a kodlampa megy vagy a tompitott. :)
bye
HyGy
Rulez lesz franko kodlampam a mocin.
Hja es ugy nez ki jovoheten meglesz az uj fotengelyem.
udv, pdaranyi!
kosz, az arakat... hat egy uj fotengely eleg huzos osszeg, akkor inkabb tarcsafek e snem lesz mit pofazzanak az Etz-sek :-)
uff,
ocs.
Kedves Pole!
Mint ahogy írtam ne áramot, hanem FESZÜLTSÉGET mérjél az akku. + és a test között. AZ ÁRAM MÉRÉS NEM MOND SEMMIT, legfeljebb arról tájékoztat, hogy a szabályzó által tartott feszültségnél az általam ismeretlen töltöttségi állapotban levő akku.ba 2 A áram folyik, de továbbra sem ismert, mekkora FESZÜLTSÉGET tart a dinamó kb 1000 1500-tól max. fordulatszám tartományban.A beállításról és az értékekröl már korábban irtam.
Üdvözlettel Laci
pdaranyi erdekelni fog de csak a nyar elejen, mert egyenlore a fotengelyt kellene ismet felujittatnom mert nem sikerult elsore jol, es most arra kell a love :(
bye
HyGy
Na tehát:
638-asra
főtengely - 6800 Sk
dugattyú - 330 Sk
henger - 2000-2300 Sk
sorszám: 134 (3865)
( előzmény: achenobarbus, 2003-12-08 12:49:21)
üdv!
khm, igen, ezt elfelejtettem mondani...
638-as 12V-os Jawahoz...
eik,
ocs.
Nem probléma. Csak írd meg, melyik típushoz.
sorszám: 132 (3827)
( előzmény: achenobarbus, 2003-12-07 13:18:15)
Üdv!
Meg tudnád érdeklődni mennyi egy főtengely, egy dugattyú, és egy henger szlovákiában?
Kiváncsi vagyok az árakra, például a mz.b.de áraival összehasonlítva.
eik,
ocs.
Ez attól függ, mennyi a szlovák korona vételára - ugyanis neked forintot kellene koronára váltani, tehát koronát venni forintért. Ez szinte napról-napra változik. Ha úgy gondolod, hogy itt szeretnéd megvásárolni a cuccokat, akkor nézz utána hány forintba kerül 7000 korona.
Hozzá kell még tennem, hogy én 2002 telén csináltam az átalakítást. Lehet, hogy most már többe kerül.
Ha komolyan gondolkozol azon, hogy itt akarsz vásárolni, megkérdezhetem mennyibe kerül. Sajnos csak egy Jawa szaküzletbe van módom elmenni, mert az Kassán van, ahová egyetemre járok. Tudok még egyről, de csak a várost és nagyon problémás lenne odajutnom.
Ez a fékrendszer, amit én vettem a 640-esé. Én semmi különbséget nem látok a 639-es és 640-es tárcsafék között, csak magát a tárcsát, persze lehet hogy tévedek. :) Szerintem viszont a 640-es tárcsa nagyságrendekkel jobban néz ki. Na meg persze könnyeb valamivel és a hűtése is jobb.
Lehetnek korrekt ertekek, de az a baj, hogy nem az aksi polusat kellene merni, hanem a generatorrol kijovo aramot, amit tulajdon keppen csak a diodak utan tudsz merni. De kivancsi lennek ezekre a meresi eredmenyekre is. Pole neked CPI van fent? Erdemes lenne egy sima gyujtas rendszert osszehasonlitan a CPI-ssel.
bye
HyGy
Ez mit jelent nekem? Mennyi magyar forintba fajna egy ilyen elso fek rendszer? Es ez a 639-es jawaje?
Hali.
Végre volt egy kis időm mérni.
Áramot mértem úgy, hogy az árammérőt az aksi pozitív szárához kötöttem be.
Gyújtás be: ~3A
Világítás fel: ~7A
Akkor most indítsuk be.
Inditás után alapjáratnál kicsit nagyobb forulaton (még nem melegedett be)
Világítás nélkül: ~-3A
Világítással: ~-2A
Ezek szerintetek korrekt értékek?
Üdv:pole
Még valamit.
Nekem ez az egész móka 7000 Sk-ba került. Ez amolyan elismervény nélküli ár. Amúgy drágább.
A jelenlegi árfolyamnál ez kb. 45000 Ft, mikor csináltam kb. 35000-40000 Ft lehetett. De ez akkor van, ha én Sk-t adok és Ft-t veszek. Ha te akarnál itt venni cuccokat akkor Ft-t adnál és Sk-t vennél.
Üdv
pdaranyi
HyGy,
A művelet nem olyan nehéz. Én képes voltam elvégezni szinte zéró tapasztalattal rögtön az első télen azután, hogy június közepén megvettem a motort.
Kell venni egy komplett fékrendszert - fékkar, az a kis dobozka amiben a fékolaj van, fékcső, féknyereg, fékpofák és még kell venni egy új első kereket féktárcsával, kell még a jobb villakar alsó része is (ha jól tudom ezt rugóstagnak hívják), mert a 638-asén nincsenek azok a fülek, amikhez oda kell fogni a féknyerget.
Ezután egyszerűen kiveszed az első kereket, sárhányót és a rugóstagokat.
A bal villakarra visszakerül az eredetileg jobb rugóstag, mert az eredeti bal oldalin van az a bütyök, ami gátolja a fékdobot hogy ne forogjon, és ez hozzáérhet az új kerékagyhoz.
A jobb villakarra meg az új rugóstag kerül a fülekkel.
Aztán felszereled a féknyerget és a fékkart. Nálam az eredeti fékkar rá volt heggesztve, ezért le kellett törnöm.
Most jön a legnehezebb rész.
Vissza kell tenni a sárhányót és az új első kereket. A gond csak az, hogy a kerékagy és a jobb villakar között van egy hézag, amire létezik egy gyári alátét hogy kitöltse. A boltban, ahol én vásároltam a cuccokat azt mondták, hogy ilyet szinte lehetetlen kapni. Ezért azt a hézagot egy pár klasszikus alátéttel kellet kitöltenem.
Aztán jöhet a harc a tengellyel, amivel bele kell találni a kerékagyba, minden egyes alátétbe és végül a jobb villakarba. Lehet hogy ez neked sokkal ügyesebben fog menni - én nagyon megszenvedtem vele.
Amúgy a féknyereg nálam hozzá ért a sárhányóhoz, de ezt nem gond megoldani.
Ha ezen túl vagy és elmész kipróbálni hogy milyen, ne ilyedj (nem vagyok benne biztos hogy ezt a szót ly-al írjak) meg ha a fékpofák és a féktárcsa összeérnek. Én azt hittem, hogy rosszul csináltam valamit egészen addig, amíg nem láttam egy 639-est ugyanígy viselkedni. Nem is volt soha semmi bajom vele, azóta is gyönyörűen fékez.
Elnézést kérek, ha valamit nem szakszerűen fogalmaztam meg. Nekem főleg cseh nyelvű irodalmam van, szlovák havilapot olvasok és minden boltban szlovákul kérek alkatrészeket. Ennél fogva a magyar "szakszókincsem" nem igazán gazdag, amit nagyon sajnálok.
Remélem segítettem.
Üdv!
pdaranyi
Az első tárcsa a legegyszerűbb.Meg kell rendelni a gyárit.50 ropi a komplett eleje a motornak.
Hja es a tura. Pool is kulhonbol jon, szoval te is nyugodtan megteheted. A kituzott indulasi pont es ido meg nincs tisztazva kicsit talan messze van meg. Javaslom figyeld a tura forumot ott majd megbeszeljuk, hogy hol s mi legyen.
bye
HyGy
Hello pdaranyi!
Most megkonditottal az agyamban egy harangot. Hogy tettel tarcsa feket a 638-asodra? En mar ezzel szenvedek egy jo ideje. :) Mert az enyemre is kellene.
Felezot aranylag egyszeruen tudsz csinalni otthon is, kell egy vastag fem ami ater a blokkon, ennek a kozepen kell furni egy nagy lyukat abba bele egy csavar, majd kifurod a szelen a tarto csavarokat, azokba bele par hosszu imbusz csavar es mar kesz is a lehuzo stuff.
bye
HyGy
Szevasztok!
Már régebben rátaláltam erre az oldalra, de csak most ültem le olvastgatni a fórumot.
A fő ok amiért most írok az az, hogy szeretnék résztvenni a legközelebbi szoci.motoros túrán.
Ez így még nem is hangzik nehéznek, de van egy kis baj. Mégpedig az, hogy Szlovákiában élek - sajnos itt születtem. A határtól éppenséggel nem lakok messze kb. 30 km Sátoraljaújhelytől és Pácintól egyaránt. Amúgy az ukrán határ sincs messze, talán még közelebb. Szóval Szlovákia délkeleti sarkában. Aki esetleg ismeri a környéket - Királyhelmecen.
Azt szeretném megtudni, honnan indul a túra, merre vezet, és hol ér véget.
Egyébként egy 638-asom van. Múlt télen kicsit javítgattam - sárgára fújtam a felniket (a gép maga fekete), áthuzattam az ülést, gyújtáskapcsoló csere FAB-ra, de ami a legfontosabb - előre egy vadonat új tárcsafék került a régi dobfék helyére. A különbség ÓRIÁSI.
Ezen a télen egy teljes generál van betervezve (a motor már félig szétszedve) egy kis tuninggal. Na meg új fényezés.
Még egy utolsó kérdés:
A motor felezéséhez szükséges célszerszámom nincs. Hogyan tovább? Gyártassak valami hasonlót, esetleg lehet venni eredetit? Ha igen, hol és mennyiért?
Előre is köszönöm.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|