:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hali!
Kellene egy kis segítség! Szétkaptam az 1982-es Cetka-Jawa-mat ami naygon hasonlatos a 634-eshez (felépítést és a 6V-os gyújtást tekintve). Nem tudom, hogy a két sonka között lévő középső csapágyházat hogy kellene összeszerelésnél rögzíteni, kell-e rögzíteni a pozícionáláson kívül (a 634-nál egy csavar feszíti, de itt az öntvénybe nincs bemünkálva a helye), illetve kell-e tömíteni a blokkhoz.
A továbbiakban pedig szeretném 12V-osra átalakítani, elektronikus gyújtással ellátni. Ehhez KERESEK 12V-os (638-as) generátort!
üdv!
Hello,
Van nálam két alumínium kör, amiből ki kell vágni egy darabot, hogy patkóformája legyen és be kell tenni a főtengely lendkerekei közé hozzácsavarozva a blokkhoz.
Egy cseh oldalról rendeltem - www.jawa.mysteria.cz. A gyártó azt állítja, hogy a patkók berakása után csökken a szabad tér a főtengelynél (logikus), ezáltal nő a kompresszió és a teljesítmény, főleg alacsony fordulaton.
Egy másik srác - www.cztun.tkmoto.cz, aki nagyon ért a témához, azt mondja, hogy nem egészen így van ez.
Szerinte a patkók beszerelése után a friss anyag hamarabb az égéstérbe jutna, minek hatására magas fordulaton nőne a teljesítmény 1-2 lóval. Alacsony fordulaton viszont túl hamar kerülne az anyag az égéstérbe és egy kicsi el is szökne a kipufogón keresztül, csökkentve a teljesítményt.
Vélemények?
Üdv!
Hello,
Jawa 350/638 kuplung:
Milyen vastagnak kell lennie a lamellának? Mikor szuper? Mikor OK? Mikor kell cserélni?
Kösz a segítséget!
Üdv!
Hello HyGy,
Ma (vagyis tegnap :) ) vettem hőlégfúvót.
A "nem túlzottan melegre" allatt mit értesz?
Nem lesz gond, ha a hideg csapágy meg a meleg blokk találkoznak?
Hogy érted, hogy nézzem meg üt-e a kuplung kosár?
Amúgy a lánc eléri a dekni alját, már meg is vettem az újat.
Bocs a béna kérdésekért, még nem vagyok igazán járatos a dolgokban. Most szedtem szét először a motort. Egyetlen segítségem ez a fórum és a szervízkönyv.
De azért a dobféket kicseréltem tárcsára már az első télen azután, hogy megvettem a gépet, azaz a múlt télen. :)
Kösz a segítséget!
Üdv!
Hali Mindenkinek!
Most léptem fel a fórumra, és az érdekelne, hogy 350-es Czetka-Jawa-hoz kormánycsapágyat honnan és mennyiért lehetne szerválni, mert nem szabványos a benne lévő.
Hello Sanyi,
Kösz a magyarázatot.
Egyébként azért gondoltam erre, mert egy motorostalálkozón láttam egy Jawa 500 OHC-n direkt légszűrőt. Rögtön a karburátoron volt olyan kicsi, kerek légszűrő. Sehol nem találtam ilyet, ezért rukkoltam elő ezzel az ötlettel.
Azt hiszem inkább tovább folytatom a keresést. :)
Üdv!
Szia pdaranyi!
A légszűrős ötleted szerintem nem igazán jó, mert a gyári megoldásban olyan helyről szívja a levegőt ahova kevés por jut (ülés alatt). Ezért a légszűrő papír hamar eltömődik, és sajnos a felülete is parányi az eredetiéhez képest, ezért nagy a fajlagos igénybevétele. Még hamarabb eltömődik, és nem szűr olyan jól, amitől elkopik a moci.
HALI
Hello Sanyi,
A blokkot teljesen korrekten kaptam szét, ugyanis teljes mértékben a szerelési kézikönyvben leírtak alapján csináltam. Még olyan spec. lehúzót is esztergáltattam, amivel a főtengelyt kell kisajtolni a blokkból. Persze nem pontosan ugyanolyan, de majdnem tökéletes helyettesítése az eredetinek.
A primér fogaskereket egyszerű csapágylehúzóval szedtem le.
Amúgy a hátsó tarókonzolhoz nem tettem semmit, az tökéletesen elvállt "testvérétől". Legközelebb majd úgy fogom csinálni, bár remélem az a legközelebb nem lesz közelebb, mint 5-6 év. :)
Egyébként mindenkinek köszönöm a hasznos tanácsokat. Fals levegőre gyanakodtam én is.
Erről jut eszembe:
Támadt egy olyan gondolatom, hogy kiiktatom az airboxot meg azt a gumit ami a karburátorral összeköti. Aztán kivágnék egy darabot a levegőszűrőből és azt egyszerűen rászorítanám a karburátorra azzal a fém gyűrűvel, ami eredetileg azt a gumit fogja. Így talán könnyebben szívná a levegőt és kisebb az esély, hogy szennyeződés kerül bele.
Mit szóltok hozzá? Lehet hogy totál baromság.
Kösz mindent!
Üdv!
Szia pdaranyi!
Most olvasom, hogy szétkaptad a blokkot, remélem nem vésővel és hidegvágóval és csavarhúzóval feszegetve, mert akkor szar lesz összerakni. Apropó szétszedésnél a hátsó blokk tartó konzol felső csavarjához be kell iktatni egy széthúzó szerszámot, így megkezdve nem sérül a blokk. Én mindíg így csinálom.
Az összeszerelésnél a csapágyházakat nem szoktam felmelegíteni, csak belekocogtatom a csapágyakat, ügyelve arra, hogy a csapágyház jól megvezesse a csapágyat, és ne ferdén menjen bele. Fontos az is, hogy csak a csapágy külső gyűrűjét üsd, hogy ne sérüljön. Nem egy precíz dolog ez a 638-as, úgyhogy ne legyél szívbajos. Nekem van néhány méretű cspágyhoz ilyen beütőm, ami csak a külső gyűrűt üti, de annélkül is simán megoldható.
A tömítésről annyit, hogy csak blokk tömítő pasztát rakok bele, eddig semmi problémám se volt vele. Ha minden igaz papír tömítést nem is lehet hozzá kapni.
Nekem sose csörgött a primer láncom, de azt azért érdemes cserélni, mert lezabálja a fogakat a kuplungházról, ha laza.
Ha azt akarod, hogy csillogjon a blokk, akkor polírpaszta és rongykorong(ez gépi). Én így políroztam fel egy kicsit.
Hali
Hello!
A blokkot csak holegfuvoval es nem tulzottan melegre, a csapagyakat elotte celszeru par orara fagyasztoba tenni.
A ket blokk fel kozott nincs tomites, arra kell ugyelni, hogy a blokk ket fele ossze van szamozva. Gyarilag hermeticcel tomitik, de jo akar milyen ho es benzin/olaj allo tomito paszta.
Ha nagyon log es eleri a dekni aljat akkor csereld ki. Nezd meg hogy ut e a kuplung kosar ha igen akkor erdemes kicserelni a 634-esere.
Polirozas, arrol irtunk regebben valahol itt a forumban probald meg megkeresni. De roviden csiszolod durvaval, finomabban, megint finomabbal, aztan polirpaszta+polirkorong, aztan kezzel nagyon finom pasztaval polirozas.
bye
HyGy & David
Ha valakit érdekel,egy tuningbuher vizhűtésű Jawa,az ezt nézze meg.Hygy,te feltétlen nézd meg,hogy jövőre is legyen munkád:-))))http://kep.tar.hu/furfarag/index.phtml?aid=27628543
Hello
pdaranyi
Nem kell megilyedni, ez csak egy egyszerű túlmelegedés volt. a nagy hő + a sürítés hatására a keverék magáról berobbant.
Tisztára mint a diesel :-)
Más kérdés, hogy mitől melegedett be ennyire a gép, ez lehet rossz dugó, porlasztó beállítási probléma, stb. Az is lehet, hogy egyszerűen lassan mentél, és nagy volt a hegy. :-)
Na meg az is, hogy nem is volt az olyan meleg, csak a benzin oktánszáma volt alacsony.
Szóval semmi vész léghűtésnél nagy melegben, dugóban, nagy terhelésnél, stb előfordul az ilyesmi!
A másik probléma a felpörgés, az meg fals levegőtől lehet. Nézd át a tömítéseket, meg a főtengely szimeringet (a gyújtás oldalon)
Üdv Attila
Ha jól belegondolok:
Fals levegő=szegényebb keverék=rosszabb kenés+rosszabb hűtés szóval melegedhet ettől is!
Hali!
Velorex 560 típusú oldalkocsit keresek Jawamhoz. Lényeg, hogy meglegyen hozzá minden.
Ha tudna vki ebben segíteni, vagy hozzászólni, megköszönném!
Bye
Főtengelyszimmering csere, égéstér tisztítás (dugó teteje is),új gyertya, precíz gyujtásállítás.Ez a gyógyír.
Szevasz!
A generátor elfér,de a deknit át kell alakítanod.
Udv Sanyi!
Ize, mondom nem probaltam, de mostmar kezdek en is kivancsi lenni :-)
Amint egy kicsit jobb ido lesz megprobalom felszerelni a kozdarabot, es a generatort, hogy lassam elfer e a dekni alatt.
uff,
ocs.
ps: ha surgos, akkor meg figyelemeztess neha eme igeretemre :-)
Hello,
Ahogy olvasgattam a Motorszervíz topicot, eszembe jutott egy érdekes probléma.
A motorom egy Jawa 350/638.
Sok esetben mikor váltásnál elvettem a gázt, a fordulat hirtelen felugrott, csak úgy, magától. Ez nem tetszett, de nem tudtam vele mit csinálni.
Aztán történt egy érdekesebb eset. Csak úgy cél nélkül motoroztam. Gondoltam most megfordulok, és megyek a másik irányba. Visszaváltottam szépen kettesig, onnan üresbe. Mikor felengedtem a kuplungot a motor hirtelen felpörgött. Ez nagyon nem tetszett, ezért gyorsan leálltam az út szélére és levettem a gyújtást. A motor nem állt le, a fordulat viszont n?tt. Hát levettema a pipákat a gyertyákról. A fordulat tovább n?tt. Elzártam a benzincsapot, de a benzinsz?r?ben még volt elég benzin ahhoz, hogy a dugók besüljenek. Ekkor a fordulat kb. 4500 környékén járt. Nem maradt más hátra - kuplung be, hatalmas recsegés-ropogással egyes (a szívem majd megszakadt), kuplung ki.
A blokk rettenetesen forró volt. Vártam tíz percet, hogy leh?ljön, aztán probléma nélkül folytattam az utat.
Mi okozhatta ezt?
Üdv!
Hello Sanyi,
Igazat adok neked abban, hogy a 638-as nagyon ráz. Tudom, nekem is az van.
Írod, hogy tudsz olyan gépről ami letörte a saját tartókonzolját. Bár korántsem vagyok szakember a témában, csak amolyan szerelemből szerelő, de szerintem ez főleg a dugókra fogható (persze a főtengely is lehet a hibás). Csehben találtam egy céget, www.tkmoto.cz, ami Jawa tuninggal és javítással foglalkozik. A tulaj csinál hengercsiszolást, amihez ad dugókat is. Tőle tudom, hogy van olyan gyári Jawa, ahol a két dugó közti súlykülönbség akár 40g is lehet. Gondolom ez meglehetősen rázza a blokkot, főleg magasabb fordulaton. Persze lehet hogy tévedek.
Egyébként pár dologban segítséget kértem 2004-02-15 22:40:00-kor, azt viszont elfelejtettem odaírni, hogy a motorom egy Jawa 350/638. Kérek bárkit, aki tud, segítsen.
Előre is köszönöm!
Üdv!
Szia achenobarbus!
A következő lenne a kérdésem: hogyan fér bele a dinamó helyére a generátor??? Mert én úgy láttam, hogy geometriailag nem fér bele, nem tudod utána felrakni az oldalát. A múltkori irományomhoz még annyit hozzátennék, hogy aki JAWA és MZ között vacilál, annak azt üzenem, hogy a JAWA 4000-es fordulatnál szinte leráz magáról, ezzel szemben az MZ szinte nem is remeg, sőt siklik. AZ én JAWA-at ha 120 körül huzatod annyira remeg, hogy lezsibbadsz róla és meg kell állnod pihenni. Tudok olyan 638-asról ami annyira remegett, hogy letörte a saját blokk tartó konzolját.
Üdv.
Sanyi
sorszám: 302 (5627)
( előzmény: achenobarbus, 2004-02-16 07:17:01)
Hello
Hát a válaszodban te is leírtad a szénkefék halálának az okát: "6000RPM-nél lejön a névleges teljesítmény több mint duplája" Szóval ez mind a szénkefén át jön!
A generátosnál az álórészen keletkezik a zeus, és a szénkeféken csak a gerjesztés folyik át. (ráadásul ugye komutátor sincs)
A generátor viszont sérülékenyebb, ha akksi nélkül használod, vagy túlterheled leég!
Nekem volt egy junakom, ott a dinamót évente fel kellett újítanom és persze este szart nem láttam, azután vettem bele egy (kb) 25W-os 6V-os halogént. (fegyver boltban árulják mint puskalámpát) Ezt egy közdarabbal beletettem, és lőn világosság!
Van rajta refi/tompított is, csak egy baja van rövid az élettartama, de utánna a dinamóval semmi baj nem volt!
Neked ugye még egyébb elektronika is kell, így ez nem elég rajtad csak a generátor csere segít meg a 12V!
Viszont én a jawahoz nem értek, sajnos nem tudom milyen generátort lehet belefabrikálni. Vannak itt viszont Jawa szakik, biztos megmondják!
Üdv Attila
A 638 as a legjobb Jawa amég a középső csapágyak ki nem "mennek"...
Cső
Sziasztok!
Jawa 250-eshez (typ 353) keresek Velorex 560 típusú oldalkocsit. Csak olyan érdekelne, amihez megvan minden, kompletten. Az állapota nem annyira lényeges. Előre is köszi! Aki tud segíteni esetleg, az is írjon. Bye
Udv!
Igen a 6V Jawa dinamos toltese ugy szar ahogy van, nekem is allandoan lemerult a varosban es csak hosszabb turan istencsapas volt ha ram esteledett :-(
Minthogy mestere vagy a 638-as butykolesenek, javaslom szereld fel a 638-as generatorat a motorra. Ugy tudom a fotengelyben kell a dinamo feloli csapot generatoros valtozatra lecserelni es kell egy tarcsa alaku kozdarab hogy az alloreszt fel lehessen szerelni.
Ha minden igaz nekem van egy ilyen tarcsam (thx to Keri Laci), de nem probaltam meg felszerelni, most meg eladosorban kerult a motor...
uff,
ocs.
Helló Attila!
Köszi a tanácsot, de már így is infra szemüveg kell az éjszakai közlekedéshez, és ez magas sebességnél elég "SZAR" (vak vezet világtalant). Ennél kisebb izóval csak már csak arra jó, hogy téged lássanak, de te ne lássál semmit. Az a vicces, hogy erről a dinamóról 6000RPM-nél lejön a névleges teljesítmény több mint duplája, de alatta semmi. Utánanéztem a dinamó karakterisztikáinak, és ott volt a válasz, sajnos az alacsony fordulaton lejövő teljesítmény igen csekély, ezzel szemben a generátor görbélye már alacsony fordulaton emelkedik. És ez a 6V ez egy isten csapása. Semilyen elektronikám nem működik itt, emellett a tranzisztorokon maradó feszültség igencsak összemérhető a tápfeszültséggel. Erre a haverom azt mondta, hogy FET, de elfelejtett egy apróságot, amit én se tudtam, hogy a katalógusban megadott alacsony maradékellenállás dinamikusan értetödö, és az én esetemben nemsokkal kevesebb feszültség maradt a FET-en mint a sima tranyón. Ha valaki tud a dinamó problémámra választ, akkor azt szivesen fogadnám. Nem lehet valahogy valamilyen moci generátorával helyettesíteni??????
Üdv Sanyi
Hello,
Végre sikerült "megfelezni" a blokkot!!!
Lenne azonban pár kérdésem.
Az összeillesztésnél, meg csapágycserénél mivel hevítsem a blokkot?
Milyen tömítést tegyek közé?
A primér láncom csörög. Cseréljem, vagy ez olyan "tökmindegy, előbb-utóbb úgy is csörögni fog" dolog?
Hogyan érjem el, hogy a motorblokk, hengerek, hengerfejek tükorként is funkcionáljanak?
Üdv!
Hello
Sanyi
Nekem ugyan nem jawam van, de annyit azért tegyünk hozzá a jawa védelmében, hogy ez nem a moci bűne! A dinamó az ilyen és kész, enyit tud! Mivel a dinamón a töltés az a szénkeféken át folyik, ezért ha leterheled (és a dinamót is átalakítod, hogy bírja)akkor bizony beég a cucc. (És ráadásul a 6V miatt dupla akkora az áramerősség!!)
Kissebb terheléssel nem fog elégni a kefe. Fő terhelés a fényszóró, na meg a gyújtás. Vagyis cseréld az izzót kissebre. (Igaz nem fogsz látni!)
A másik gond meg sz öngerjesztés miatt van, ha nincs meg egy minimális fordulat, akkor nincs rendes gerjesztésnem azaz nem tölt. Ennyi!
Ezzel nem, sok mindent lehet csinálni.
Összegezve a dinamó,(pláne a 6V-os) egy ritka hitvány szerkezet. Nem csak a jawaban hanem minden motor/auto-ban, ahova belerakták.
A korabeli tervezők mentségére azért azt is el kell mondani, hogy akkoriban nappal nem világítottak, ráadásul a forgalom nulla volt, így nem volt fő szempont hogy lásson is az ember. :-)
Bár gondolom ez téged nem vigasztal :-)
Üdv Attila
Sziasztok!
SZükségem lenne egy kis segítségre, mert én már tanácstalan vagyok. Szóval van az egyik barátomnak egy 350/634-ese, és töltésproblémákkal kütködünk. A régi hagyományos elektromágneses vackot már rég kivágtam belőle, mert szinte használhatatlan volt (ketőt is). Az általam 6V-osra átalakított SIEMENS kapcsolás tényleg kihozta a maximumot a dinamóból, hozzátéve azt is , hogy kettészedtem a gerjesztő tekercssort és párhuzamosan kötöttem a 3-3 tekercset. Na szóval a probléma a következő, a barátom nem szereti széthuzatni a mocit, és sajnos a városi tötyögésben és ácsorgásban szinte semmit sem tölt (azonnal lemerül). A másik, hogy így tuningolva szétégeti a saját szénkeféit. Ha minden cucc be van kapcsolva, akkor már 1900RPM-nél tölt, de erre nem sokáig hajlandó, mert hamar takarítani kell a komutátorát. Ez a dinamó most tényleg 60W-os, ez ekkora nagy rakás szar? A barátommal már arra gondoltunk, hogy kimegyünk a csehekhez, leálítjuk a mocit a gyár elé, és ráírjuk, hogy "Baszák meg!!!". Vagy rituálisan elégetjük. Még egy úton se fordult vele elő, hogy ne kellett volna szerelni, és ezt már baromira unom. Nekem 638-asom van, annál minden klappol, elől 75W-os izzó van, két BOSCH gyujtáselektronika van benne, amit az általam csinált hallelemes gyujtás vezérel. Ebbe a JAWA-ba semmit se tudok beletenni, mert 6V-os, és ez nekem semmilyen elektronikámhoz se elég. Ti mit csináltatok vele, hogy tudjátok használni????????????????? Mert én már megpróbáltam 12V-osra áttekertetni, de senki sem válalja. Én személy szerint JAWA párti vagyok, de azoknak akik mocit akarnak venni (Pl: itt olvastam nemsokkal lentebb) azt ajánlom, hogy ha ragaszkodnak hozzá, akkor, de csak is akkor vegyenek, de akkor is csak 638-ast. Mert ezzel a mocival csak SZÍVÁS van. Én szeretm szerelgetni, és törekszem az igényes megoldásokra. De ha valaki még nem elég dörzsölt és nem rendelkezik elég tudással és gépesítettséggel (eszterga, hidraulikus prés, stb.), akkor annak inkább az ETZ-t ajánlom. Azon tárcsafék van elöl, és sokkal jobban használható. De ha MZ-t vesz, akkor minden esetben nézze meg nincs-e felheggesztve a kuplungja (tapasztalat) ! Előre is köszönöm a segítséget. Sanyi
Sziasztok!
Jawa 250-eshez (typ 353) keresek Velorex 560 típusú oldalkocsit. Csak olyan érdekelne, amihez megvan minden, kompletten. Az állapota nem annyira lényeges. Előre is köszi! Aki tud segíteni esetleg, az is írjon. Bye
Hi skacok!
Thx Matya, elértem a formát. már megbeszéltem vele a dolgokat, elvállalja :))!
BBubi: az elektronika nem stimmel, meg nem ártana 1 generál is.
Kössz mindenkinek ;-)
Cső: dawo
u.i. egész nyáron jawazni fogok wáwáwá
Ja 638-as 12 V Jawam van:)
Sziasztok!
A féktárcsás megoldás engem is nagyon foglaloztat, de egy kicsit drágának találom az 50e forintos szlovák beszerzést. Viszont 'furfarag' irta hogy mz tárcsával is megoldható. Leirnád, hogy ez hogy kivitelezhető? Mz kerékkel? És a villa ami a féknyerget tartja? Szóval ez felvet pár kérdést...
Köszi:
Monroe
Hello
Buny
Visszaolvastam, már értem miért gondoltad, hogy vettem jawat. Persze nem vettem, csak HyGy útmutatása alapján megjavítottam egyet.
Üdv Attila
Hello!
Szoval ide:
http://szoci.motoros.hu/hygy/dugo/kep/
feltettem a fenykepeket a regi meg az uj dugorol is. A regi elvileg
gyari. Mit szoltok az ujhoz? Lefotoztam rajta a feliratokat kivul. Belul
pedig a kokilla vagy hogy hivjaknak a szamat.
bye
HyGy
Üdv dawo. Mi érdekelne a Jawarol? Nekem is u.a. van. 1981-es 350-634... bbubi
Probalj meg leszedni egy robbantott alkatreszjegyzeket a motorhoz.
sorszám: 285 (5481)
( előzmény: LecsóKolbász, 2004-02-12 19:40:53)
Helló Hygy.
Rakd be a gyárit,azt legalább már "hőkezelted".Egy gyári használt,sokszor jobb mint a kisipari.
Hali!
Előfordul, hogy nem veszi fel, néha otthon felejti.Már mondtam neki én is, hogy a homlokára ragasztom a telefont.De van hogy csak nem hallja meg.Azért csak próbálkozz vele, jó szaki.
Üdv ízi rájderek!
További ötletekre lennék kíváncsi '81-es 350-es 634-es Jawa szervízekkel kapcsolatban :))))
Kössze szépn!
Matya: a csávót már próbáltam , nem vette föl... de még próbálkozok vele! thx
üdv : dawo
Hali!probald bele a csúzliba és jo messzire lőjj vele.Bocs.Szerintem a lánckerék csőtengelyére való.Üdv.
sorszám: 281 (5465)
( előzmény: LecsóKolbász, 2004-02-12 19:40:53)
Attila!
Te vettél Jawát, vagy az egyik ismerősödnek segítettél be?
Sziasztok a segítségeteket szeretném kérni!
Nemrég vettem egy 350 Jawa-t és még nem ismerem, szétszedtem a hátsókereket és most mikor raknám össze van egy 32-es anya amit nem tom hova kell tenni és amivel a tengelyt rögzítem kissebbnek tűnik, kb 20-as-nak.Minden alkatrész elfogyott, csak ez a 32-es anya maradt, és nem tudom rögzíteni a hátsókereket.
Segítségeteket előre köszönöm!
Hello!
Lementunk a boltba hogy vegyunk 2 dugot. Mert mintha gyari lenne. Szoval
david is megnezte en is. Jo megvettem 2400/darab mert gyarinak nezett ki
teljes mertekben.
Erre elmegyunk a masik boltba mert ott meg van jo gyuru. Mutatjuk, hogy
nekuk erre a gyari dugora kell gyuru. Nezi a faszi nezi nagyon, aszondja
ez nem gyari. Kerdezzuk miert erre azt mondja belul a dugo belsejen
ugyan az az onto szerszam szama mint az o kisipari dugojanak. Annyi hogy
ebbe a dugoba ami a mienk bele utottek a tetejere azt a gyari jelzest.
Szoval :) A KURVA ANNYAT A BOLTOSOKNAK. Raadasul a masik helyen 1600
ugyan ez a dugo.
Szoval most a kerdes a kovetkezo:
- inkabb tegyem be a gyari csehbol hozatott dugot ami kb 2000km-t futott
az uj hengerbe es furassam meg ahhoz
- vagy tegyem be ezt a kisiparu dugot az uj hengerbe es furassa meg
ehhez?
- honnan lehet megallapitani egy dugorol hogy gyari e?
bye
HyGy
Hello.
Hívd fel a 0630-364-5-364 számot, az egyik ismerős szerelő haveromé.Szatóry Karcsinak hívják.Elég jól ért a Jawákhoz.Kérdezd meg, lehet hogy ráér.Jól dolgozik, és nem is túl drága.Bp-en dolgozik.
Üdv néktek!
Esetleg nem tudnátok Pest megyében (és/vagy Budapesten) egy szervízt ahol 350 es 1981-es Jawát teljesen megvizsgálnak? (generál)
Kössz előre is!
dawo
Hello
HyGy megoldása sem lehet rossz, nem rég nekem is ajánlotta. Megcsináltuk és jó lett!
Egyébként nem kell belőle centiket lereszelni, csak a felületet simítani.
Üdv Attila
Sziatok
Kérdeznék,
szerintetek jo ár volt a 638amomat eladni 83Eftért?
hali
Hát a kupplunghoz csak annyit hogy amit HyGy mondott biztos működik, de nem kell reszelni-csiszolni, (csóri kupplungkosár amúgy sincs túlméretezve, simán eltörhet) elöregszik a gumi O-gyűrű a kosár aljában, kikeményedik.Ha kicserélitek, hibátlan lesz újra.
A másik megoldást nem díjazta a múltkor HyGy, de akkor is működik!Kupplung szétszed, lamella elhajít, összeszed, összerak.Még senki sem panaszkodott rá, én az enyémen megcsináltam, többet nem volt vele gond.Egyébként ha csak más sorrendben kerülnek vissza, már az is sokat segít.
Nekem 350 Cz-é volt felrakva,de soha nem csúszott meg,pedig megjárta az alacsony Tátrát is. Még a pécsi kilátóhoz vezető úton sem,tudod a rövidebbiken:-))
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|