hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. március 29. péntek 
Auguszta

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Matya
válasz erre | email2004-04-07 12:27:06
Hello _béla!

25 vagyok, és Bp-i.
sorszám: 520 (8043)
(előzmény: _béla, 2004-04-07 11:43:50)

 
 
Pali
válasz erre | email2004-04-07 12:19:22
Ahoj!

A gyakorlat szerintem is fontos. De sokat tud segíteni alkalomadtán egy dokumentáció. (megjegyzem én sem könyvböl tanultam meg forrasztani, eleinte össze is égettem magam, és nem lett szép, de most már türhető munkát birok kiadni a kezemből).
Viszont a dokumentáció értelmezéséhez is kell némi érzék, és ha az nincs, akkor inkább szereltessen az ember. (Valamennyi érzék szorult belém, de gépészeti gyakorlaton kivül szerszámaim sincsenek, ezért nem állok neki csapágygolyóig szétszedni mindent (bár már porszívó javításban is van némi gyakorlatom (ezt sem az egyetemen tanultam....:)))
Mint mondani szokták, gyakorlat teszi a mestert -> szakbarbárrá... Néha motorozz is, ne csak szerelj.
A leveld meg egyáltalán nem volt sértő, ha valaki annak érezte, akkor úgy kell neki. A kor meg nem sokat jelent, találkoztam már 30-40-es mérnökkel, ismétlem mérnökkel!!! akit szükszavúan úgy lehetne jellemezni, hogy műszaki analfabéta. (épphogy csak nem volt beoltva műszaki dolgok ellen.)

A fent irtak személyes véleményeket és tapasztalatokat tükröznek. Kritikát birom, de csak ha a szemembe mondják.
(Így korán reggel....:)))

Üdv,
Pali
sorszám: 519 (8042)
(előzmény: Matya, 2004-04-07 02:23:13)

 
 
_béla
válasz erre | email2004-04-07 11:43:50
Hello Matya
Hány éves vagy?
Merre laksz?
sorszám: 518 (8040)
(előzmény: Matya, 2004-04-07 02:23:13)

 
 
Matya
válasz erre | email2004-04-07 02:23:13
Hello Fullkopy!

Hát lehet hogy most szentségtörő dolgot mondok, és elnézést, ha kicsit nyersebbre sikerül, mint ahogy tervezem, de leírom amit gondolok.Nem akarok megsérteni senkit, lehet hogy idősebb/ek vagy/tok nálam, és nem illendő a hangnem, de előre is bocsánat.
Elöljáróban annyit, hogy én az a típusú ember vagyok ,aki szerelni szokott, nem olvasgatni a dokumentációt.Ezt szó szerint vedd/vegyétek.Az első blokkgenerálom úgy történt, hogy gondoltam egyet, hogy márpedig én megcsinálom, és másnap szét is szedtem a delikvenst./Jawa-638/
Szóval valahogy nem szeretem ha valaki könyvből próbál meg szerelni.Abból sok jó nem sülhet ki szerintem.Neki kell állni, és megcsinálni.A könyv képeit lehet nézegetni, olvasgatni, de attól még nem lesz kész a meló, nem tanul meg szerelni senki.
Rugócsere simán megoldható széthúzás nélkül.Ne higgy az ábráknak, csak a saját szemednek!
A tolóvillatengely és a pillangótárcsa közt pedig annyi a kapcsolat, hogy ugyanarra a blokköntvényre/hez vannak rögzítve.Illetve a tolóvilla belekapaszkodik a pillangótárcsába, mert ugye az mozgatja.
Persze elismerem, hogy érzék is kell a szereléshez, és ez nem adatott meg mindenkinek egyformán, de ami nem megy ne erőltessük.Láttam már olyat, hogy valaki VIDEÓRA!!! vette, hogy szedte szét a blokkot.Nem is tudta összerakni.Pedig maximum 3 órás meló, ha nagyon ráérős az ember.
Hát ez elég hosszú lett.Most pedig jöhet a megkövezés, várom az ütlegeket.Így visszaolvasva azon se csodálkoznék, ha letiltanátok erről az oldalról.De meg kellett írnom, nem is a legutóbbi hozzászólás miatt, hanem mert néha annyi hozzánemértést érzek a szövegekből, hogy fel szokott menni a pumpa időnként.Ha valakinek nincs meg a tudása hozzá, ne szereljen, hanem szereltessen.De nagyrészt csak elhatározás és egy kis önbizalom kérdése az egész.Végülis olyan pofonegyszerű szerkezetek ezek, hogy BÁRKI meg tudná tanulni.De könyörgöm NE elméletben akarjátok először megtanulni.Itt a gyakorlat a fontos.
Na most már tényleg elég lesz.
sorszám: 517 (8026)
(előzmény: Fullkopy, 2004-04-07 00:11:17)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-04-07 00:11:17
Helló Matya !
Köszi az érdemleges választ és az intelmeket! Hallgatok Rád, nem fogom ki és szétszedni a pillangótárcsát - azt hiszem ezt nevezi a katalógus váltó automatának- mivel a dokumentáció szerint én is úgy látom hogy a blokk széthúzása nélkül a javítás, rugócsere vagy vizsgálat nem kivitelezhető.Majd főtengely javítással együtt. Merthogy kissé csörög. Jól látom, hogy ez a kapcsolóvillákkal és azok tengelyével valami szerves egységet képez?
Üdv.: Fullkopy
sorszám: 516 (8021)
(előzmény: Matya, 2004-04-06 01:05:06)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-04-06 23:54:18
Minden O.K. pdaranyi !
A szolgáltatásaim mindegyikét ebben a körben - mivel behajtással is foglalkozom- Neked is jobb, ha nem érvényesítem...Amúgy megpróbáltam szigorúan írni a nickedet, de hiába ráncoltam közben a homlokomat vadul, mem jött össze. Majd gyakorolok, szólok ha már jó.
Üdvözlettel
-nem véletlenül : Fullkopy
sorszám: 515 (8018)
(előzmény: pdaranyi, 2004-04-06 22:11:28)

 
 
szacsomo
válasz erre | email2004-04-06 22:11:38
Hello pdaranyi !
Lehetne egy kérésem? 2001-es 350 california kipuffogót (cromozot rezohoz hasonló)lehet kapni felétek és ha igen milyen árban? Van valami tapasztalat róla? Nem sürgős mügszik a régi is csak ugy jól mutatna a TS-en. Ha bolt közelében jársz és eszedbejut kérdezz rá!
Előre is köszönöm.
sorszám: 514 (8006)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2004-04-06 22:11:28
Hello Fullkopy,

Nagyon szépen köszönöm a felajánlást. Ha nem tudok itt venni, feltétlenül igénybe veszem szolgáltatásaidat (rossz aki rosszra gondol :) ).

A windows sem egy egyszerű eset - meglehetősen, sőt nagyon, SZAR. Az XP és társai már valamivel jobbak, de a Linux akkor is sokkal jobb rendszer. Esetleg kevésbé "user friendly".

Egyébként nekem, mint informatikusnak (bár még csak másodéves), kötelességem útálni a microsoft-ot. :)


Üdv!
sorszám: 513 (8005)
(előzmény: Fullkopy, 2004-04-06 21:09:57)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-04-06 21:09:57
Hello pdaranyi !
Amennyiben mégsem kapnál rugókat, nagyon szívesen megküldöm postai úton Neked. Betűk rendezve. Lenin megmondta, ami nem megy ,azt ne erőltessük... linux
rendezve.Használj windowst.
Baráti üdvözlettel: Fullkopy
sorszám: 512 (8003)
(előzmény: pdaranyi, 2004-04-06 17:49:27)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2004-04-06 17:49:27
Jó van, de én (sajnos) Linux-analfabéta vagyok. Szégyellem is rendesen.
sorszám: 511 (7991)
(előzmény: hygy, 2004-04-06 17:13:23)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-04-06 17:13:23
Hello!

Ez tevedes linuxban sem tunik el az í vagy a jobb alt-j kombinacioval vagy a jobb alt-i kombinacioval erheto el a kicsi es nagy I vagy pedig a bal felso billentyu helyen.

En minden ekezetet be tudok irni debian linux alol is.
sorszám: 510 (7990)
(előzmény: pdaranyi, 2004-04-06 16:39:59)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2004-04-06 16:39:59
Hello Fullkopy,

Abban teljesen igazad van, hogy helyesírásilag nagy betűvel kellene írni a pdaranyi-t a megszólításban. De ez csak egy nick, meg családon belül nem kell túlzásba vinni a formalitásokat. :) Ezért kérlek a megszólításban is legyek kisbetűs.
A billentyűzetem meg 101 gombos. Ezért, ha Linuxban kapcsolok magyar leosztásra, az "í" betű eltűnik, míg a windowsban az 1-es mellé kerül balról, a 0 meg csak a numerikus részen érhető el. Ennek okán, ha Linuxban vagyok, inkább ékezetek nélkül írok. Ez persze nem vonatkozik a levlistára, ahol sosem használok ékezeteket.

Na tessék - már megint egy csomó fölösleges dolgot írtam! :)

Még egyszer köszönöm az alkatrész-felajánlást.


Üdv!
sorszám: 509 (7986)
(előzmény: Fullkopy, 2004-04-06 14:30:20)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-04-06 14:30:20
Üdv Pdaranyi !
Megígérem hogy csak a megszólításban leszel a továbbiakban nagybetűs - nem én találtam ki, helyesírási és udvariassági szabály lenne. De ha akarod, ott is lehetsz kisbetűs. Amúgy azt hittem, itt vagy valahol a közelemben ,azért kínáltam fel a motyót. Meg azt is gondoltam, hogy bizti angol bill-ed van....bocsi..
:full.. sorry
sorszám: 508 (7984)
(előzmény: pdaranyi, 2004-04-06 01:55:43)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2004-04-06 01:55:43
Hello Fullkopy,

Nagyon szépen köszönöm, de azt hiszem, nem megoldható az átadás, mivel Szlovákiában élek, és jóval többe kerülne nekem leutazni, mint megvenni a rugókat. Arról nem is beszélve, hogy sok macerával járna.

Még egyszer köszönöm!


Üdv!

u.i. a pdaranyi-t szigorúan kisbetűkkel és ékezet nélkül írom
sorszám: 507 (7969)
(előzmény: Fullkopy, 2004-04-06 00:42:18)

 
 
Matya
válasz erre | email2004-04-06 01:05:06
Fullkopy!

Igen azok, amik egymással szemben vannak.Ki ne szedd a pillangótárcsát.CSak ha a blokkot is szét akarod dobni.Az az utolsó alkatrész szinte, amit ki lehet szerelni.Illetve ki még kiszeded, de vissza?????!!!
Szóval kupplungkosár le, berúgószerkezet ki, átmenőtengely ki /túloldalon ott van a kupplungkiemelő is rajta!!Előbb azt szedd le róla./, és már hozzá is férsz az említett rugókhoz.
A kifáradásról annyit, hogy a kettőötvenesemben 34 évesek, és semmi baj velük, tökéletesen működik.Persze előfordulhat, de én még nem találkoztam ilyennel.Töréssel annál inkább.Amit én láttam, általában egy környi anyag hiányzik, tehát ha csak rápislant az ember, azt hiheti, hogy tökéletes.Főleg összenyomott állapotban.
Na asszem ennyi.Leírni tovább tart mint megcsinálni.
sorszám: 506 (7965)
(előzmény: Fullkopy, 2004-04-06 00:38:32)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-04-06 00:42:18
Pdarányi, ha gondolod adok két rugót, én elővigyázatos voltam és négyet vettem.Csepelen átveheted.
sorszám: 505 (7963)
(előzmény: pdaranyi, 2004-04-06 00:34:46)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-04-06 00:38:32
Hogy pontosítsak : nem a kuplungkosár alatt jól látható reteszelő rugókra gyanakszom,- ami imád szétugrani ha nincs biztosítólemezed, célszerszámod- hanem a váltókar lenyomásakor ellenálló rugóra, amely ugyanezen a lemezen, váltóautomatán van de már bent a hajtóműházban , a váltókar középállásba kerülést segítené. Ugyanilyen rugó nyomja vissza a váltókart felhúzás után is.Tehát ha kiszedem a két sülly. fejű csavart és behelyezem a reteszbizt. lemezt, valamint leszerelem a kuplung automatát is, hogy az egész kijöjjön a kulisszából - kapcsolóvillákból- utána vissza lehet-e varázsolni az egészet a blokk széthúzása nélkül ?
sorszám: 504 (7962)
(előzmény: Fullkopy, 2004-04-06 00:12:28)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2004-04-06 00:34:46
Hello Fullkopy,

En is azokra a rugokra kezdtem gyanakodni, ezert venni is akartam ma, mivel ugyis motorosboltaban voltam. Nem volt nekik, de jovo heten kellene lenni.

Szerintem ha eleg ovatos es elovigyazatos vagy, ki tudod cserelni a blokk szethuzasa nelkul.
Nekem ilyen gondom nincs, a blokk mar kettoben van. :)


Udv!
sorszám: 503 (7961)
(előzmény: Fullkopy, 2004-04-06 00:12:28)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-04-06 00:12:28
Helló Pdarányi és Matya !
Határozottan az kezd bennem körvonalazódni, hogy az említett egymással szemben levő rugó a sebváltóautomatában- pontosabban az egyik, de ezt csakis párban szabad cserélni- elfáradt. / Ugyan lihegni nem hallottam, de a korából kikövetkeztethető./ Az a jó hír, hogy a Futárban van ilyen kb 100 Ft/db áron. A rosszhír viszont az, hogy a cseréje miatt szét kéne húzni a blokkot. Vagy elég legyártani a reteszbiztosító lemezt és kiemelhető a cucc ? Tudja valaki a választ ?
üdv : Fullkopy
sorszám: 502 (7960)
(előzmény: pdaranyi, 2004-04-05 22:30:54)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2004-04-05 22:30:54
Hello Matya,

A kiemelo kar tengelye az az kis tengely, amire a valto-/berugokar van rateve?

A visszahuzorugo alatt azt a ket kis rugot erted, ami egymassal szemben van? Ha igen, akkor nekem az nincs eltorve. Sot, semmi sincs eltorve a valtoban es kornyeken. Tudom, mert jelenleg kettoben van a blokk. Esetleg valami hianyozhat? Nem hinnem, mert egyebkent szuperul muxik a valto.


Udv!
sorszám: 501 (7952)
(előzmény: Matya, 2004-04-05 21:46:55)

 
 
Matya
válasz erre | email2004-04-05 21:48:45
Tetszik ez az 500-as szám.
Sorry, de az ezerről tuti lecsúsznék.
sorszám: 500 (7949)

 
 
Matya
válasz erre | email2004-04-05 21:46:55
Hello Fullkopy!

ahogy elmondtad, nem csak a középállásba visszahúzó rugód lehet eltörve, hanem valamiért szorulhat a tengelye a kiemelőkarnak is.tudod, ami a berúgó folytatása.Szedd szét, nézd meg.A két süllyesztettfejű maradhat a helyén, mert azzal a pillangótárcsát is kiszednéd, viszont abba kapaszkodnak a tolóvillák.Szóval szerintem NE akard kiszedni.Arra vigyázz, h be ne lője a stiftet a rugója a váltóházba.Anyáztam már ilyen miatt.
Pdaranyi:neked szintén a visszahúzórugó lesz eltörve.Nekem ugyanezt csinálja.Az volt az egyetlen cucc, ami nem volt itthon, mikor raktam össze a blokkot.Szóval ki kell majd cserélnem valamikor azt is.
Pali:Te legalább már írhatod a diplomádat.
sorszám: 499 (7948)
(előzmény: Fullkopy, 2004-04-05 08:32:29)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-04-05 20:32:30
Csepelen van jó szerelő , viszont sajna nem olcsó. Cim: 1213 Kolozsvári u. 30. Seemayer Karcsi. A Fátra utcában is van egy srác , de ő Jáwát nem vállal.Legközelebb a XI.-ben tudok megfelelőt.
üdv..
sorszám: 498 (7941)
(előzmény: szoli, 2004-04-05 14:42:46)

 
 
szoli
válasz erre | email2004-04-05 14:42:46
Hali! Új tag vagyok. Lenne egy kérdésem tud e valaki csepelen valami jó szerelőt, vagy rutinos motorost aki segítene felkészíteni a motort vizsgára? Köszi
sorszám: 497 (7915)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2004-04-05 13:00:29
Hello Fullkopy,

Nekem sem jön vissza a váltókar középállásba. Ezért mikor mondjuk 4-esből 2-esbe váltok, a 3-as után kicsit vissza kell engednem a kuplungkart hogy a váltókar visszaugorjon középállásba. De ilyen problémám, mint neked, még nem volt. Nekem csak hideg motornál akadozott.

Próbalj eljátszani a félautomata kuplingkoildás beállításával.


Üdv!
sorszám: 496 (7913)
(előzmény: Fullkopy, 2004-04-05 08:32:29)

 
 
Pali
válasz erre | email2004-04-05 11:13:51
Ahoj!

Királyság! Remélem valamikor meg tudom nézni. Mostanában gondog vannak a munkahelyen is, otthon nincs net, szoval itkán fogok ide irogatni. Közben be kéne fejezni a diplomát emiatt fáj a szívem, mivel kitüztem magamnak jutalmul, hogy csak akkor nyulok a Jankához, ha leadtam a diplomát.... (Közben megy gyülnek az alkatrészek, szerszámok amiket majd használok......)

Üdv,
Pali
sorszám: 495 (7910)
(előzmény: Matya, 2004-04-04 03:34:16)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-04-05 08:32:29
Helló Pdaranyi !
Sajna,csak melegen csinálja. Az alutest állapota kifogástalan,a lamellákat most cseréltem, de előtte a kuplung ugyanilyen volt. Ha alányúlok a váltókarnak és finoman megemelem, elmúlik a tünet. Azt nem tudom, hogy a kuplungautomata rendellenes kopása, berágódása okozhat- e ilyet, vagy valamelyik nyomórugó gyengesége, amelyiknek vissza kéne segítenie a váltókart középállásba és ezzel rásegítene a félautomata kuplung kioldás hatástalanítására.Itt rögtön adódna egy kérdésem : ki tudom cserélni a két kis rugót - nem a reteszelőt - ha a kuplungot leszerelem és kibányászom a két asszem süllyesztettfejű csavart ? Köszi a segítséget....
üdv ..
sorszám: 494 (7906)
(előzmény: pdaranyi, 2004-04-05 01:45:52)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2004-04-05 01:45:52
Hello Fullkopy,

Nem csak akkor viselkedik igy a kuplungod mikor meg hideg a motor? Ha igen, akkor ez a problema mar volt targyalva.
Azert viselkedik igy, mert a kulpunglamellak kis valyatokat csinalnak abba az alu cuccba a kuplung belsejeben, amibe a csavarok vannak belecsavarozva. Ezert hideg sebvaltoolajnal nincs olyan jo kenes es megakadnak aztan hirtelen ugranak. Szet kell szedni a kuplungot es reszelovel eltuntetni azokat a valyatokat.

Nekem is csinalt ilyet a kuplungom es mikor szetszedtem olyan volt az az alu dob mint a grand canyon. De en cserelem, mert el van torve az egyik menet.

Ha jol emlekszem, HyGy javasolta/csinalta igy. Ha valamit rosszul irtam, majd kijavitja.


Udv!
sorszám: 493 (7904)
(előzmény: Fullkopy, 2004-04-05 01:16:48)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-04-05 01:16:48
Kérnék némi segítséget, gondot okoz nekem a félautomata kuplung kioldása, méghozzá csakis egyesben. / Amúgy azért nem automata, mivel mechanikusan vezérelt,hiszen a váltókar tengelyére szerelt íves vezérlő. rudazat és körhagyó működteti / lényegileg berakom egyesbe, felengedném a kuplungot is, de leragadva marad, majd ha kedve lesza mocinak, meginul mint a vadbarom. Minden be van szabályozva , semmi nem lóg. Amire gyanakodnék: kuplungautomata, vagy nyomórugó csere a kulisszában. Kinek van ötlete ? Előre is köszi, ha segítesz....
sorszám: 492 (7902)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-04-05 01:00:42
Ellenőrizd a telót úgy, hogy kicsavarod a menetes dudót a teló felső végén.( rugó tehermentesül) Ha rugó nélkül összenyomáskor ellenállása van, akkor sok az olaj benne. Az olaj csak kiterjeszkedéskor csillapíthat. Ellenőrizd az olaj típusát és mennyiségét. / lökésgátlóolaj , 200 ml.vagyis két deci.
sorszám: 491 (7900)
(előzmény: hygy, 2004-04-04 23:31:15)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-04-04 23:31:15
Hello!

Na felkeszitettem a jawa-t muszakira.

- fekeket beallitottam- gumibigyot felraktam a telora
- Kipufogo tompitonak vagtam uj menetet tettem be nagyobb csavart.
- Lepucoltam a motort.
- Megcsinaltam, hogy ne lotyogjon az ules.
- Kicsereltem a labfek feklampa kapcsolojat
- Csinaltam az elso fekkarhoz feklampa kapcsolot, vittem fel ket villanydrotot neki persze behuztam a kabel korbacsba, a csatlakozokrazsugorcso, plusz vastag zsugorcsobol kialakitott vedo szigeteles azegeszre
- Ha mar ugy is kint volt az egyik hangtompito, le is dzsuvaztam. (voltahol 2mm vastag kox reteg volt rajta.
- Atneztem a fenyeket, indexek villognak, tompitott jo refi jo fenykurtjo, helyzetjelzo jo, feklapak mind elso hatso kapcsolora is muxenek (eznagy dolog igy 1 ev utan.)
- Megcsinaltam a dudat (nemi allitgatas kellett neki hogy szoljon. Demost ismet szol)

Mar csak a fordulatszam mero szamlapjanak megtunningolasa van vissza, eselvileg mehet muszakira.

Hja meg meg van valami most ugye felraktam az uj gumit az elso telokra.Viszont most alig lehet lenyomni a telokat. :) Most vagy roszul raktam valamit ossze vagy pedig legrugo keletkezik az uj gumin belul mert elegjol tomit.

Na kihagytam valamit?

bye
HyGy
sorszám: 490 (7890)

 
 
IMRE
válasz erre | email2004-04-04 19:58:01
Sziasztok!
Már két napja szenvedek egy 354-es gyujtásával. Ha valaki tudna az összerekásáról részletes leírással szolgálni az nagyó lenne.
Előre is köszönöm.
sorszám: 489 (7879)

 
 
Matya
válasz erre | email2004-04-04 17:31:48
CSorogni???
Na nem, ha egyszer megcsinálok valamit, az nem fog olajat ereszteni.Legalábbis eddig egyik motor se jött vissza ilyen miatt.Nem akarom fényezni magam, de másért se nagyon.
sorszám: 488 (7873)
(előzmény: hygy, 2004-04-04 10:57:32)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-04-04 14:58:14
Pontosan 1946 óta.

Kálmán
sorszám: 487 (7867)
(előzmény: Matya, 2004-04-01 18:53:30)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-04-04 10:57:32
Wow gratula! huz is rendesen? Nem csorog?
sorszám: 486 (7864)
(előzmény: Matya, 2004-04-04 03:34:16)

 
 
Matya
válasz erre | email2004-04-04 03:34:16
Pali!!!

Kész a gépsárkány!Eddig veszett jó.Blokkgenerál, fényezés, kábelezés.Szóval tokkal-vonóval felújítva.Tőttés is van.Hiányzott egy testkábel.Ja és a fesz.esés is megszűnt.Hiába most nem 20 évesek a "drótok".Megint motor lesz egy pár évig.
sorszám: 485 (7857)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-04-02 15:22:42
En inkabb fel automatanak mondanam. De en nekem a valt be, hogy egyutt hasznalom mind a kettot igy kb egyforma a terheles. :) Meg pl kiraly, hogy ha meg kell alni de nem sok idore akkor nem kell huzni a kuplungot csak nyomni a labaddal. :)

bye
HyGy
sorszám: 484 (7708)
(előzmény: pdaranyi, 2004-04-01 20:21:59)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2004-04-01 20:21:59
Hello pityke,

Az automata kuplung még jól jöhet, ha elszakad a kuplung-bowdened. Mindennapi használatra szerintem kényelmetlen és számomra természetellenes úgy váltani, hogy nem nyúlok a kuplungkarhoz. :)
Mindenesetre ügyelj arra, hogy be legyen állítva ha esetleg szükséged lenne rá.
Erről az oldalról letöltheted a szervízkönyvet, abban benne van hogy kell.


Üdv!
sorszám: 483 (7652)
(előzmény: pityke, 2004-04-01 18:17:18)

 
 
Matya
válasz erre | email2004-04-01 18:53:30
Gondolom te is most kezdtél Jaffázni.
Az összes kétütemű Jawa automata kupplugal van szerelve, asszem az '50-es évek közepe-vége óta.
sorszám: 482 (7647)
(előzmény: pityke, 2004-04-01 18:17:18)

 
 
pityke
válasz erre | email2004-04-01 18:17:18
Szevasztok! Van egy 350-es Jawám, nem tudom hogy milyen típusú, de a váltója eléggé furcsa, mert ha vissza vagy feljebb váltok, a kuplung mintha önállósítaná magát. Esetleg lehet félautómata?
sorszám: 481 (7645)

 
 
Fece
válasz erre | email2004-03-31 15:22:17
Hali Prandesz!
Ez amúgy én vagyok!Lehet,hogy már holnap hazamegyek!Na csumi!Feri
sorszám: 480 (7594)
(előzmény: pandagyik, 2004-03-30 20:26:43)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-03-30 23:22:15
Üdv !
A moci ülését én megcsináltam magam. Kell egy varrógép, bőrvarró vagy ha nincs, gomlyukazó cérna, Valamint nagyon bőven elég 1 fm. (1,40 szélas ) gépjármű műbőr.A cérna 90 Ft spulninként, kettő elég, a műbőr 1500 körül van. A régi huzatból a varrás mellett elvágva remek szabásmintát lehet készíteni, csak nagyobbra kell körbe egy centivel hagyni. Ha kárpitossal csináltatod, hatezer körül számolhatsz.Mielőtt odavinnéd, bontsd le a huzatot és alaposan rozsdamentesítsd a lemezvázat,majd fesd is le. Régebbi autósboltokban kapsz rozsdamentes acél rögzítőbolhákat,kb. tíz Ft /db.áron, vegyél max negyvenet, nehogy a régi korrodált kerüljön vissza, mert megeszi az új huzatot.
sorszám: 479 (7570)
(előzmény: pandagyik, 2004-03-30 20:26:43)

 
 
Occi
válasz erre | email2004-03-30 22:52:35
Szia Fece!

Nekem van 2db Jawa kerekem is Bp-től k.b 30 km-re Fehérvár felé, Ráckeresztúron. Ha érdekel az occi@vnet.hu-ra írj!
sorszám: 478 (7564)
(előzmény: Fece, 2004-03-30 17:01:22)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2004-03-30 20:26:43


Üdvözlet mindenkinek!

Kérdésem a társasághoz a következő:Hol lehet 350es JAWAnak ülését eredeti állapot visszaálítása érdekében bőröztetni?Győr vagy Budapest érdekel.Ha valaki már csinált ilyet akkor az ára is érdekel ugy kbra.Előre is kössz
sorszám: 477 (7549)

 
 
herberc
válasz erre | email2004-03-30 19:18:04
Szevasztok
Van egy eladó Jawa 638-asom.Nagyon szép állapotban van ,90 százalékban fel van újítva.(a blokkon még egy kicsit dolgozni kell)Forgalmival, törzskönyvvel ,üzemképesen. Kérésre képet is küldök.
Sürgős lenne ,úgyhogy az ára nagyon kedvező.
Pest melett lakom.Tel:06303109656
sorszám: 476 (7543)

 
 
Fece
válasz erre | email2004-03-30 17:01:22
Hali!
Kéne egy kerék 634-hez lehetőleg Pest és Fehérvár környékéről vagy Győrből.Aki tud segítsen!Köszi!
sorszám: 475 (7535)

 
 
t.tomi
válasz erre | email2004-03-30 14:16:01
Eladó:Jawa csepptankoshoz gyári karcmentes plexi '70(tartókonzolok nélkül)
Szerintem felszerelve még nem volt.
Ha érdekel: 06/70-528-3849
sorszám: 474 (7524)

 
 
t.tomi
válasz erre | email2004-03-30 14:08:46
Sziasztok Jawasok!
'66-os vashengeres Jawamnak hajtokarjait bronzperselyesről tűgörgősre cseréltem.
Szerintetek kell e a gyári 3,2-3,5-ös előgyújtáson változtatni a (25-ös helyett) 40-es keverék, valamint a 95-ös benzin miatt?
Ha igen, növelni, v. csökkenteni kell?

Köszi: TTomi
sorszám: 473 (7523)

 
 
t.tomi
válasz erre | email2004-03-30 14:01:35
próba
sorszám: 472 (7520)

 
 
Petike07
válasz erre | email2004-03-30 13:21:08
Üdv Hurka!

Köszi, hogy utánnanéztél.
Engem pontosan csak a Velorex 560 típusú oldalkocsi érdekelne!
Ha esetleg kell, képet is tudok mellékelni róla.
Ha utánnajárnál, milyen is, nagyon megköszönném!
Amúgy, igen 350-es Jawa-hoz is szokták csatolni..


sorszám: 471 (7515)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu