hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 22. péntek 
Cecilia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

hzoltaan
válasz erre | email2012-06-11 14:14:12
Bizony, az ember vagy kiad egy tetemes osszeget egy Vape 12V-os rendszerert, vagy eleve vesz egy CZ350-12V-os blokkot, aminek mas a blokkfele a deknije, fotengelye... :D

Nem egyszeru az biztos.
sorszám: 24470 (133934)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-06-11 13:36:50)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-06-11 13:36:50
"Vannak ra megoldasok, hogy 12V-os legyen a az orege jawa"- elég rázós ügy, ott kezdődik,hogy a 638 generátora nem fér el a 634-es dekni alatt a többiről meg jobb nem beszélni annyi gépmunkát (pénzt)igényel
sorszám: 24469 (133933)
(előzmény: hzoltaan, 2012-06-11 12:44:58)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2012-06-11 13:06:02
Peldaul nalunk eleg sok CZ350 elado mar a 12V-os verzio... ezt osszetenni a 634-el...
sorszám: 24468 (133927)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2012-06-11 12:44:58
Segyevydani: Szerintem az egy komoly projekt lenne beletenni a 638-as blokkot a 634-be. Azt hiszem a felfogatas az kb stimmel (de soha nem meregettem ki) szoval a blokk fizikalisan belemegy. De a villannyal mit teszel? A ket rendszer A-tol Z-ig sehol sem kompatibilis. Generator-dinamo-fotengyelykialakitas-fesszab, akksi... Sajnos csak az menne, hogy atrakod a fesszab/akksi-indexrelet a 638-rol es 12V-al tekeregsz.

Ha hasznalati tergynak kell a 634, es gatyaba akarod razni, akkor pedig szerintem magoldhato, hogy a 638 generator feloli csapjat beletegyek a fotengelyedbe (mar ha ki akarod venni a fotengelyt) es egy kozdarabbal fetenni a generatort. Kelleni fog neked az a jo 100W extra. Ez esetben szedd ki a 634-es blokkot buritsd szet, szereld at a 634-esed elektromossagat a 638-asrol 12V-osra, tedd bele ideiglenesen a 638-as blokkot, vegyel Gyulabatol egy 12V-os gyujtast, es mikor elkeszul a 634-es blokk immaron a generatorral, akkor csak blokkcsere lesz...

Szerintem igy jarnal jol. Vannak ra megoldasok, hogy 12V-os legyen a az orege jawa, nekem csak dereng valami errol a csapcsererol.

Persze, ne jarj olyan blokkal ami nem legalis! :D (latod, lengyelorszagban a motorblokk az cseralkatresz, nincs zsam a forgalmiban. ;) )

Miklosbacsi meg szerintem nem szolt rondan, te meglepoen felkaptad a vizet. :D Nyugi. ;)
sorszám: 24467 (133926)

 
 
woodoo2
válasz erre | email2012-06-11 11:02:06
Oldaltáska/doboz tartóról vaol szó asszem.
sorszám: 24466 (133923)

 
 
woodoo2
válasz erre | email2012-06-11 11:01:17
Rossz az előzmény
sorszám: 24465 (133922)
(elözmény: Rudolph B, 2012-05-23 18:13:25)

 
 
woodoo2
válasz erre | email2012-06-11 10:45:58
Ha kell én csinálok ilyet neked direkt 638-asra valót!
sorszám: 24464 (133921)
(elözmény: Rudolph B, 2012-05-23 18:13:25)

 
 
woodoo2
válasz erre | email2012-06-11 10:35:20
Sirokra jön valaki?
sorszám: 24463 (133920)

 
 
woodoo2
válasz erre | email2012-06-11 10:28:07
Én sem javaslom! 12V a szabvány jelenleg,sokkal könnyebben taálász hozá bármit,mint 6V-hoz. Pl LED index relé stb. Nem is beszélve arról mint az előttem előttem hozzászóló írt, h a töltés nem minegy. Én is kínlódok ezzel,h mikor világítsak és mikor ne h ne merüljön le az aku. általában cs főúton világítok máskor nem. A plusz W kincs,nem pazarold el!!
sorszám: 24462 (133919)
(előzmény: lajos, 2012-06-09 13:16:12)

 
 
Jawafan
válasz erre | email2012-06-10 14:11:26
Ma 8:41-kor Gyöngyös és Visonta között valaki megelőzött, s a hangja alapján Jawa volt. színét és típusát nem tudtam megbecsülni mert jelentős volt a sebesség különbség a robogómmal, de biztosan nem csepptankos volt hanem újabb.
A motoron volt még két fekete téglalap alapú doboz is!
Innen volt esetleg valaki?
sorszám: 24461 (133915)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2012-06-09 14:27:19
Akkor mégiscsak jól értettem. Gyula-bá hozzászólását tudom osztani, egyszerűen nem csereszabatos a kettő. 634 tengelykapcsolót és váltómű alkatrészeket szokás 638-ba építeni, ennyi a lehetőséged durván. Az egyéb bizbaszokról a motoron, ülés, bukócső stb. most nyilván nem beszélünk.
Jogi szempontból típus azonos motorcserére van lehetőséged, tehát a 634-es blokk nem lesz megfelelő, ezt jól látod. Viszont a helyedben leírtam volna, hogy milyen gondjai jönnek elő a motornak, hátha látott már valaki hasonlót, vagy netán tudja a megoldást.
Végül pedig engedelmeddel, azért bátorkodtam megkérdezni, hogy te magad vajon érted-e a kérdéseidet, mert igencsak kuszán írsz. A személyeskedést pedig azért nem veszem fel, mert nem ismersz és ebből kifolyólag azt sem tudhatod, hogy nem szokásom belepofázni olyan dolgokba, amikben nem vagyok otthon . Viszont amit tudok, és tudom, hogy én tudom jól (és nem a vitapartnerem), azért kő keményen kiállok.
=]
sorszám: 24460 (133904)
(előzmény: segyevydani, 2012-06-09 01:43:03)

 
 
segyevydani
válasz erre | email2012-06-09 13:38:36
egyelőre nem akarom veteránosítani, mert elsősorban közlekedési eszköz nekem, kispénzű egyetemistának, de a lehetőségét nyitva szeretném tartani, főleg, hogy elkezdtek fölfelé mászni a biztosítási tételek, így, ha cseréltem is valamit, azért a régi alkatrészt is eltettem...egyébként veteránvizsgáztató ismerősöm is ajánlotta, hogy vigyem el hozzá vizsgázni, mikor látta, de tudom ,hogy ahhoz még pár kört rohangálhatnék eredeti csavarokért...Gyula bá gyújtása a hosszú távú, rendszeres használat esetén viszont jó dolog lehet...a 638 még mindig nincs itthon, így nem tudtam még tüzetesebben megnézni, de első ránézésre elég lehetetlen, vagy legalábbis drága mulatság talpra állítani, nomeg azt a majdnem 40 ezres átiratási költséget,plusz a papírokért kívánt 15öt nem gondolom, hogy megérné...ezért, ha ár úgyis majdnem ment a méhbe, szerintem nekem is csak alkatrésznek lesz jó...végül is donort kerestem csak, nem papiros motort...de majd meglátjuk, ha már többet tudok
sorszám: 24459 (133900)
(előzmény: lajos, 2012-06-09 13:16:12)

 
 
lajos
válasz erre | email2012-06-09 13:16:12
Veterán vizsgára szalon állapotúnak kell lenni a gépnek és ha meg akarod tartani ezt az állapotot "vitrinben" tarthatod. Ha motorozni szeretsz akkor jobban jársz ha a 638-at állítod talpra. 12V 210W-os generátor 6V 70 W-tal szemben 65W-os halogénnel még látsz is valamit.
sorszám: 24458 (133898)
(előzmény: segyevydani, 2012-06-09 01:43:03)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-06-09 08:28:46
Én értem,hogy mire gondoltál de nem tartom jó ötletnek, több okból.
A 638-as blokk nem "csere szabatos" a 634-essel, egyszerűen nem építhető be, sokat kell fúrni-faragni.
A 12 V-os blokk generátora helyére a 634 dinamója nem talál, tehát ez is egy "rázós" ügy
A 12 V-os gyújtó elektronika, igaz csak néhány alkatrészben, de különbözik a 6 V-ostól, tehát ez a csere-bere sem működik...és lehetne folytatni.
sorszám: 24457 (133893)
(előzmény: segyevydani, 2012-06-09 00:01:20)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-06-09 06:55:52
Én is ezt hangoztatom, oszt sok fiatal meg csak néz reám, hogy ez hülyeség.
Érdekes, idővel később mindenki ezt mondja,-tehát van benne valami.;) :)!
Teknőc
sorszám: 24456 (133890)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-06-08 23:26:49)

 
 
segyevydani
válasz erre | email2012-06-09 01:43:03
nem...az alábbi hozzászólásomból kiderül, hogy véletlenül, aránylag olcsón hozzájutottam egy 638-as komplett motorhoz, amit donornak szánok a 634-hez, ami meg nem jó róla, azt eladom...és mivel egyre több probléma jön elő a 634-es blokkjával, felmerült bennem, hogy jobb lenne kivenni a nyárra, és addig vissza se tenni, amíg tökéletes nem lesz (mert hát ugye nyugodt lélekkel megragadás után fúrni is kéne...) na és mivel anyagi okokból is kitartana ez egy pár hétig, addig ÁTMENETILEG beleraknám a 638-as blokkot a jawaba a másik motorból,mivel "sajnos" csak olyan van most pluszban...és mivel, bár 638-asom eddig nem volt, de azt tudom ,hogy az utolsó izzóig mindent ki kéne rajt cserélnem, ha be akarom tenni a 12voltos blokkot a 6 voltos motorba , és ugye pár hét blokkcsere miatt ez nem lenne túl praktikus, ezért gondoltam, hogy szükség törvényt bont alapon addig a pár hétig a 638-as blokk elmenne 6 volttal...ezért merészeltem megkérdezni, de lehet, hogy egyéb akadálya is van, amit én nem látok...ez esetben még mindig át lehet tenni a 12 voltos fogyasztókat is, de az komplikáltabb...nyilvánvaló, hogy nem akarok tartósan 638-as blokkal járni egy olyan motoron, aminek a forgalmijában 634-es szám szerepel, ez a forgatókönyv mindössze opcionális, ÁTMENETI megoldás lehetne...nyilvánvalóan azzal is tisztában vagyok, hogy normális esetben a 12 volt az ideálisabb, viszont a 634-et, mert amúgy gyári és veterán korú, nem sietnék felturbózni ennyire, így emiatt eleve 12 voltos rendszert nem vennék rá, de a használhatóság szempontjából már nem egy visszajelzés aláhúzta, hogy jó (és költségkímélő) lehet Gyula bá gyújtása, mindemellet veteránvizsga esetén vissza tudom alakítani megszakítósra, ha olyanom támad...remélem így már érthető...a hengerfejlesíkolás meg kellett, mert kifújt, az valóban az én hibám ,hogy rossz embernél hagytam, többet nem fordul elő...bár én sem vagyok tökéletes, sem tévedhetetlen, ugyanakkor szeretném tanácsolni, hogy körültekintően olvass el egy bejegyzést, mielőtt elkezded "osztani az észt"...korom okán szakmai dolgokba nem szóltam bele, de olvastam az eddigi beírásaidat, és ha szakmailag nem is tudok feltétlenül kompetens módon állást foglalni, de retorikai szempontból is nyilvánvaló, hogy előszeretettel hangoztatsz hülyeségeket, és tartasz ki mellettük még akkor is, amikor már 5-en megcáfoltak...ehhez képest én csak, ha tudatlanságomnál, és szerencsétlen helyzetemnél fogva is, de csak kérdeztem, nem pedig állítottam...sokkal többre mentem volna, ha a 180-as IQ-d mutogatása helyett elmagyaráztad volna, hogy amúgy a 638-as blokk adott esetben mit reagálna, ha megkínálnák 6 volttal...bár időközben néhány IQ-mnak köszönhetően bennem is felmerült, hogy ha a forgó-és állórész marad a régi szettből, akkor már itt borulhat az ötlet...de majd a szakember megmondja
sorszám: 24455 (133889)
(előzmény: Miklósbácsi, 2012-06-09 00:51:23)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2012-06-09 00:51:23
Te nem semmi figura vagy.... Most őszintén..... Te érted, amit mondasz??? Mert én azt vettem ki az írásodból, hogy van egy 634-es géped, amibe 638-as blokkot szeretnél berakni, de azt 6 voltosra átalakítani.... és ehhez kéne egy elektronikus gyújtás. A hengerfej síkolásos barátnős összeveszős témát már meg sem kérdezem.....
sorszám: 24454 (133888)
(előzmény: segyevydani, 2012-06-09 00:01:20)

 
 
segyevydani
válasz erre | email2012-06-09 00:01:20
Már egy ideje nézegetem ezt a maga által tervezett gyújtásrendszert, de mindig félretettem a kérdést, mondván, hogy a gyújtásommal sose volt probléma, de szaporodnak az "előjelek", lehet, hogy még néhány kondi és megszakító, és árban utolérem ezt a gyújtást. Érdekelne, hogy jelenleg mennyi az ára egy ilyennek? elsősorban a 634-re való, 6V-os verzió érdekel, illetve, tekintve, hogy még nem láttam a két szememmel a 638-as gyújtását, érdekelne, hogy amúgy ez a 6V-os ketyere rárakható-e a 638-ra? A fura kérés azért merült fel, mert lehet, hogy úgy járnék el a nyáron, hogy a lejjebb emlegetett 638-as blokkott belepróbálnám, és esetleg meg is tartanám pótmotornak benne, amíg a 634-es mindenféle szempontból tökéletessé nem lesz téve, így a nyáron lehet, hogy a 638-as blokkal futkároznék...ennek megvalósíthatósága szempontjából azonban fontos lehet tudni, hogy adott esetben meg tudom-e spórolni azt, hogy az összes felépítményt 12V-osra kelljen cserélni az átmeneti blokkcsere miatt...magyarul, bár épszű ember inkább 12 voltosítaná a 6 voltos cuccait, de ezzel a rendszerrel adott esetben 6 voltossá tehető-e egy 638-as blokk?
Hát sajnos amilyen az én formám, pont azért raktam le az illetőnél Marcaiban a motort, hogy egyből el tudjak menni az asszonyhoz, ne kelljen még külön elbuszozni a faluba (meg hát akkor minek a motor, ha még ott is buszozzak)...és ha már ott van 3 napig, akkor vigye el a hengerfejet róla síkolni, és az utcában menjen vele egy 200 m-es próbakört, utána tegye le...na ez nem az utcában történt, és nem is 200 m volt (3 liter benzinem hiányzott)...és a hab a tortán ,hogy mivel a gyerek ne mondta meg rendesen a hibákat, így akkor nem értem oda, barátnőmmel akkor úgy összevesztünk, hogy a mai napig nem hevertük ki, így lassan se asszony,se motor...A gyújtásra vonatkozó kérdéseimre privát üzenetben is válaszolhat: segyevydani2@gmail.com
Köszönöm.
sorszám: 24453 (133886)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-06-08 23:26:49)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-06-08 23:26:49
Ja,és tanuld meg az "öregektől" motort és asszonyt nem jó kölcsön adni! (nem vagy eszkimó)
sorszám: 24452 (133883)
(előzmény: segyevydani, 2012-06-08 22:57:05)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-06-08 23:22:47
A valószínűleg gyújtás (is) problémára egy gyógyszer: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=WjbORxpYOI .
"egyszercsak besatutozott alattam"- majdnem biztos, hogy nem először (a "havernál" kezdte. Fogadásból hajdan megszorítottam a haver 175 Sport CZ-jét ott meghajlott a hajtókar, egyengetés és dugattyú "reszelés" után sokáig gond nélkül használta.
sorszám: 24451 (133882)
(előzmény: segyevydani, 2012-06-08 22:57:05)

 
 
segyevydani
válasz erre | email2012-06-08 22:57:05
Sziasztok!
Nagy bajok vannak a jawaval, mióta egy hónapja kölcsönadtam valakinek, hogy síkoltassa le a hengerfejet (nem kifejezetten a kompresszió végett, hanem mert kifújt), és ment vele egy jó hosszú "próbakört" a hegyben. Mikor visszaadta, el volt szakítva a kuplungbowden, kiszakította a hangtopítót, a motor nem ment rendesen, sőt hátrafele indult el...a bowden és a kipufogó megcsinálása, a gyújtásállítás és egy megszakítócsere után úgy tűnt, nagyjából elhárultak a problémák...azóta csak kétszer mentem vele, a hétvégéken, de megfigyeltem, hogy az egyik henger időnként kihagy...ez lehet 1-2 fordulat, de tarthat többszáz métert is...és ha ráadom a gázt, általában könnyebben visszajön a henger, mintha fixen hagynám...voltam vele Nagykanizsán ma, mondom elsőnek veszek egy gyertyapipát, mert az egyik laza volt, hátha csak ez rázkódik le...de nem...és ami rosszabb, hogy jöttem a 7esen Kanizsáról, és Zalakomár környékén egy 90-es tempónál egyszercsak besatutozott alattam a blokk...megragadt a dugó...de hamar újraindult,a fennmaradó 20 km-t gond nélkül megtette, igaz akkor már 65-70-nél többel nem jöttem...itthon megfigyeltem, hogy a jobb henger jobban melegszik, egy órája levettem, és szépen végig van húzva a dugó...lehet bele újat venni...ezzel párhuzamosan megnéztem a gyújtást, és bizony az egyik megszakító folyamatosan szikrázik...a másik is nagyon ritkán...vajon kondicsere kellhet neki, vagy mi lehet a baj?...talán most már majd elhárulnak a kálváriák ,e többet nem fogom kölcsönadni...
sorszám: 24450 (133881)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-06-08 22:06:31
Éles csavarhúzóval fel lehet feszegetni,majd a "műtét" végeztével bőrbe vagy több réteg rongyba (csak a látszó oldalon) burkolt fogóval vissza nyomható.
sorszám: 24449 (133880)
(előzmény: Peet You, 2012-06-08 21:37:51)

 
 
Peet You
válasz erre | email2012-06-08 21:37:51
Gyula bá, Keri, köszönöm a gyors válaszokat, sajnos nem a spirál szorul, anélkül is kitér, szétszedéstől kicsit félek a peremezés miatt, de majd kigondolok valamit. :)
sorszám: 24448 (133879)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-06-08 21:28:45

Valószínűleg semmit mert menthetetlenül szét kopott, próbáld meg szétszedni (rosszabb már nem lesz). A gyertyákról inkább itt: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9096708&la=118515208
sorszám: 24447 (133878)
(előzmény: Peet You, 2012-06-08 20:12:41)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-06-08 21:22:31
A km óra spirál szorul leggyakrabban.
Csere javasolt. Próbaképpen akkus fúróval tekerd meg közvetlenül az órát. Ha akkor is csapkod, akkor sajnos a szerkezetben sérült az alu harang. Szétszedés nélkül nem tudod megoldani.
sorszám: 24446 (133877)
(előzmény: Peet You, 2012-06-08 20:12:41)

 
 
Peet You
válasz erre | email2012-06-08 20:12:41
sziasztok,
van arra valakinek ötlete hogy egy Jawa Mustang km órájával mit lehet kezdeni, ha oda vissza kileng a mutatója, és ha kiveszem az órát , megrázom kicsit, akkor ugy hallom hogy zörög benne valami (talán rugó?), tudom hogy csodát nem lehet vele tenni a kora miatt, megpróbáljam beolajozni, hátha az segít ?
illetve ti milyen típusú, és hőértékű gyertyával hajtjátok a gépet?,mik a tapasztalataitok a különböző gyertyákról ? (nekem mostanában melegen, alacsony fordulaton erőtlen a motor, én a gyertyára gyanakszom )
válaszokat köszi előre is :)
sorszám: 24445 (133866)

 
 
Jawafan
válasz erre | email2012-06-08 14:42:37
Tedd meg ajánlatod a varadi.balazs93@gmail.com-ra (ár és fénykép illetve a település neve ahol laksz) és amelyikőtöké jobb és közelebb van azét veszem meg!
sorszám: 24444 (133858)
(előzmény: tpapp, 2012-06-07 22:20:58)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2012-06-08 12:27:39
Mi is beszeljuk meg emailben :D
hzoltaan@gmail.com
sorszám: 24443 (133853)
(előzmény: woodoo2, 2012-06-07 18:42:02)

 
 
tpapp
válasz erre | email2012-06-07 22:20:58
Hello, teljesen azonos a két agy, csak a távtartó gyűrűk mérete más, de ebben az esetben nem szamit. A fedél negyzetrácsos mintázott a 634 után, ezért az 559 mintajaban eltér (utobbin nincs). Előbbit esetleg tudok adni, van mintas porvedom jo allapotban, ha nem 559-est akarsz.
Tamas
sorszám: 24442 (133850)
(előzmény: Jawafan, 2012-06-07 19:44:45)

 
 
Jawafan
válasz erre | email2012-06-07 22:00:08
Hogy ne zavarjuk tovább a fórumot a részleteket beszéljük meg e-mail-ben... címem: varadi.balazs93@gmail.com
sorszám: 24441 (133849)

 
 
woodoo2
válasz erre | email2012-06-07 20:20:22
Az előző tulaj feketére festette, én azonnal megváltam től 9 éve,szal nemtom. Asszem alumíniumból van szóval rozsdás nem lehet. Egyébként nincs beroppantva, nem törött és nem karcolt. Mennyit? mittomén. MAx egy ezres + postaköltség. Nem tudom mennyi lehet az ára.
sorszám: 24440 (133848)
(előzmény: Jawafan, 2012-06-07 20:03:35)

 
 
Jawafan
válasz erre | email2012-06-07 20:03:35
Az ránézésre azonos teljesen... Milyen állapotban van és mit kérnél érte?
sorszám: 24439 (133847)

 
 
woodoo2
válasz erre | email2012-06-07 19:49:42
472-eshez valóm van ilyen. Sztem az átmérőben nincs különbség,de holnap meg tudom neked mondani,akkor megyek haza. Az enyém tárcsafékes,nincs rá szükségem
sorszám: 24438 (133846)
(előzmény: Jawafan, 2012-06-07 19:44:45)

 
 
Jawafan
válasz erre | email2012-06-07 19:44:45
A jawa 559-es első kerék porvédő feltehető-e a 638-ra úgy, hogy az még illeszkedjen is a helyére? Tehát azonos-e a kerékagyak külső átmérője?
sorszám: 24437 (133845)

 
 
woodoo2
válasz erre | email2012-06-07 18:42:02
A karbiért cserébe én meg tudom csinálni neked a közdarabot.
sorszám: 24436 (133844)
(előzmény: hzoltaan, 2012-06-07 14:41:52)

 
 
woodoo2
válasz erre | email2012-06-07 18:39:56
Nincs sajnos. Ezek is azért vannak,m 12V-osra akartam megcsinálni a 472-est,de kiderült h ha felteszem azt és a közdarabot amit csinálni kellett volna rá akkor nem fér el a dekni alatt, így jegelve lett a dolog.
sorszám: 24435 (133843)
(előzmény: Jawafan, 2012-06-07 14:44:40)

 
 
magush
válasz erre | email2012-06-07 16:21:04
Nekem 638-asban vape, majd trabant gyújtással is tökéletesen éveken át üzemelt a brisk n15yc gyertya. Soha jobban, és asszem 5-600 Ft, mert most már megdrágult.
A jelenlegi 472-esemben brisk n15c van, hibátlan.
sorszám: 24434 (133838)

 
 
Jawafan
válasz erre | email2012-06-07 14:44:40
Esetleg 638-ra első kerék porvédőlemezed nincs?
sorszám: 24433 (133836)
(előzmény: woodoo2, 2012-06-06 22:40:05)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2012-06-07 14:41:52
hat, valami olyanra, amivel a 634-es karbit feltehetem a 638-asra. ;) KArbim van, csak a kozdarab kell... Megyek a honap vegen magyarba. ;)

Valaki kerdezte lejjebb: 638-am van, de feltennem ra a 634-es karbijat. A 634-est sokaig kergettem, de egy papirtalan roncs lett belole. total felujitas kellene a blokknak.
sorszám: 24432 (133835)
(előzmény: Rudolph B, 2012-06-06 23:25:59)

 
 
segyevydani
válasz erre | email2012-06-07 00:54:48
Sziasztok!
Vettem donornak egy lepukkant 638-as jawat 10 ezer ft-ért vasasoktól. Nem is volt ez így gond, mert amúgy is szétburítanám, ami jó a 634, re az jön pótalkatrésznek ,a blokkot poénból kipróbálnám ,hogy amúgy mennyivel tud többet, mint a 634, és eladnám külön. A dolog érdekessége, hogy kiderült ,hogy honna hozták el a motort, és kiderült, hogy rendkívül viharvert állapota (tiszta rozsda, a dugót is be kell áztatni, fél évet állt a nyílt udvar közepén) ellenére az eredeti gazdájánál tulajdonképpen megvan az eredeti papírja, sőt csak ideiglenesen van kivonva a forgalomból, mert anno meg akarta csinálni, csak a fia az elektronikát kibelezte (kébelek, gyertyapipák, akksi)... szóval nála ott vannak a papírok, amikkel nem tud mit kezdeni, mert odaadta vasasoknak a motort, ami most nálam van (ezt meg is erősítette, hogy így volt), de azért ,hogy a papírokat, meg a rendszámot nekem átadja, 15 ezer ft-ot akar legombolni rólam. Lábra állítani nemhiszem ,hogy lehetne,vagy sok pénzzel (vagy ha a normális dolgaimat áttenném a 634-ről). Mivel nálam nem valószínű, hogy lábraáll a gép, a papír nem akkora hiány, ugyanakkor ,ha valaki meg direkt ecélra keresné, kár volna otthagynai a papírokat, hátha úgy jobban el lehet adni...én odáig jutottam gondolatban, hogy most már ,ha nincs is az öregnél a motor, vonassa már ki végleg, de az érvénytelenített papírokat, vagy azok másolatát juttassa el hozzám, de ez szerintem tisztességes úton 2-3 ezer ft honoráriumnál részemről nem ér többet. A nevemre iratni 30onezrekért semmiképpen nem akarom. Kinek mi a véleménye?
sorszám: 24431 (133829)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2012-06-06 23:25:59
Milyen közdarabra van szükséged pontosan?Mert szerintem megoldható.
Azt ugyan nem tudom, postán lehet-e küldeni, úgy tudom, messze lakunk egymástól, bár a mai európában ez nem biztos, hogy akadály...
Van 634-re való karbi is a polcon, ha esetleg szükséged lesz rá.

üdv.: R
sorszám: 24430 (133828)
(elözmény: Rudolph B, 2012-06-06 14:17:10)

 
 
woodoo2
válasz erre | email2012-06-06 22:40:05
Egyébként van egy pár alkatrészem eladó,ha esetleg lakait érdekel. 638as álló+forgórész,638as oldalsztender stb.
sorszám: 24429 (133827)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-06-06 22:31:31
"Szocis Pal 8-ast nagyon szeretik a Jawák, igaz, beszerezni szinte lehetetlen."-ez természetes, mert már n éve nem gyártják, később "Super PAL" majd Brisk lett a neve, a gyártó cég ua.. Nem meglepő mert ilyen, kétüteműhöz is való üzemre voltak(vannak) tervezve. Ez az az eset mikor cégért cserélték ki és nem a kurvákat, fordítva szokták D).
sorszám: 24428 (133826)
(előzmény: Tibi2T, 2012-06-06 22:14:52)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2012-06-06 22:14:52
Hőérték a lényeg, a 17-es Brisk nem jó semmilyen Jawába-Cz-be(nem is tudom mibe jó egyáltalán), 15-ös esetleg 14-es megfelelő. Én 8-as francia NGK-kat használok, de a Briskkel sem volt bajom (kicsit gyorsabban kopnak az elektródái) de NGK-t kizárólag elektronikus gyújtásúakba ajánlok, a megszakitós gyorsan megöli. Szocis Pal 8-ast nagyon szeretik a Jawák, igaz, beszerezni szinte lehetetlen.
sorszám: 24427 (133825)
(előzmény: woodoo2, 2012-06-06 21:07:15)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-06-06 21:49:19
"lehet h egyedi eset"- azt nem tudom csak azt, hogy kétüteműben 40 éve (ritka kivételtől eltekintve) tejes megelégedéssel használom. Igazad van "kinek a pap.."-kinek a lánya.
sorszám: 24426 (133824)
(előzmény: woodoo2, 2012-06-06 21:07:15)

 
 
woodoo2
válasz erre | email2012-06-06 21:07:15
Én is próbálkoztam ezzel,de nekem cs negatív tapasztalataim voltak vele. Persze lehet h egyedi eset, és másnak semmi problémája nincs vele. Lehet nekem a hőérték nem volt megfelelő v mittomén. A Denso-val minden rendben. De hát kinek a pap.. :)
sorszám: 24425 (133823)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-06-06 20:46:46)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-06-06 20:46:46
A 634 blokkja azonos a tieddel, tehát a gyertya is. A Brisk ugyanezt "tudja" de ezer Ft alatti áron,konkrétan az első találat a neten: http://kamioldmotor.boltaneten.hu/kinalat/34_gyertya-2/1557/

sorszám: 24424 (133822)
(előzmény: woodoo2, 2012-06-06 20:10:46)

 
 
woodoo2
válasz erre | email2012-06-06 20:10:46
Én a "szakirodalomban" lévő Denso táblázat alapján rendeltem bele gyertyát. Kb 1500 Ft darabja és tökéletesen működik,nem kormolódik be stb. 4 éve ki sem volt csavarva. Az enyém cetka, így Denso W22FS-U, kell bele,nemtom 634-nél van-e változás. Nekem cs jó tapasztalataim vannak vele.
sorszám: 24423 (133821)
(elözmény: Rudolph B, 2012-06-05 22:48:42)

 
 
woodoo2
válasz erre | email2012-06-06 20:07:03
Ezt most nem értem! 634esed van és szeretnéd rá visszarakni a gyári karbiját? De akkor minek a közdarab?
sorszám: 24422 (133820)
(elözmény: Rudolph B, 2012-06-06 14:17:10)

 
 
bodnár
válasz erre | email2012-06-06 19:26:04
Ilyen nekem biztosan nincs...
sorszám: 24421 (133819)
(elözmény: Rudolph B, 2012-06-05 23:08:47)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu