:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
pdaranyi,
Nincs mit! :-)
Bandi,
A "tilos" túl erős, ugyanis pl. a régi Ladákon volt egy tekerentyű a gyújtáselosztón, amit kézi oktán-szabályzónak hívtak, és azzal lehetett a Szibéria közepén talált benzinhez állítani a motort. :-)
A számításodról még nem hallottam, ami persze nem jelent semmit.
A példád 1:20-as kompressziót jelent, ez meglehetősen magas, 98-asnál pedig már 1:50-es lenne!
A 102-es benzin mennyire nyomható? :-)
A kompresszió a motor összes paraméterétől függ, különben minden autónál azonos benzinhez azonos lenne a sűrítés.
OKTÁNSZÁM: a 100-ból kivonod az oktánszámot, és az eredmény mondja meg, hogy hány százalékra lehet összenyomni az üzemanyag-levegő keveréket öngyulladás nélkül.
(pl: 1000ccm 95-ös benzin-levegő keverék 50ccm -re sűríthető össze öngyulladás nélkül)
Az előírtnál kisebb oktánszámú benzint TILOS belerakni!!! Ez okozza a dugattyú, hajtókar, vagy a főtengely törését. (kopogásos égés) Saját motorodon próbáld ki, és mondd el, hogy melyik törött alkatrész mennyibe került.:) Kisebb oktánszámú benzinnel diesel gépet csinálsz a motorodból!
Hellosztok megszeretném kérdezni hogy Jawa 350/638-hoz lehet-e kapni 18-as fogaskereket mert előtte 17 volt rajta most meg 16-osom van,de most nagyon pörög előre is kösz
Hello Rider,
"a kisebb oktánszámú anyag gyorsabban ég"
Na erre a mondatra várok már egy jó ideje. :)
Köszönöm!
Üdv!
"Bizony ezt nem találtad el."
Én nem találgatok. :-)
Persze lehet, hogy tévedek.
"...lehetőleg szabályozott körülmények között,inkább korábban ..."
Miért jobb, ha a túl korainál én direkt még korábban begyújtom?
"...minek akarod hátba döfni egy bazi nagy szikrával?"
Nem akarom. :-) Amiről még nem volt szó, hogy a kisebb oktánszámú anyag gyorsabban ég. Ezért azonos előgyújtás mellett már a FH előtt kialakul a teljes nyomás. Ilyenkor fog eleinte kopogni, aztán amikor ettől felizzik a gyertya, a korom, v. a dugattyú (később akár mindhárom), akkor jön az, hogy leveszem a gyújtást, és megy tovább.
Ezért ha kisebbre állítom az előgyújtást, nem lesz ilyen gond.
Eleinte nincs rögtön kopogás, persze ésszerű határok közt. 98-as helyett 80-as mosónál már hiába állítgatjuk a gyújtást. :-)
A motorok nincsenek úgy kihegyezve, hogy pl. 95-ös helyett 91-essel egyből öngyulladna, ez csak a túl gyors égés miatti fenti folyamat eredménye lesz.
A motorokban egyébként is különböző hőviszonyok vannak, a gyári oktánszámnak hegyre felfelé versenytempóban sem szabad kopognia. Ezért normál használatnál ha gyengébb benzin kerül bele, lehet állítani a gyújtáson, és menni, de nem lehet kihasználni a maximumot, mert akkor már a magas hőtől magától robban, és hiába állítjuk akárhova.
Én is azt mondtam.De ettől még mindenkinek szíve-joga, hogy azt öntsön a motorba amit akar.Bár tök felesleges, csak pénzkidobás.
Hja, olompotlot egyedul az S100-ba rakok, mert abba kell. :) De az 4 utem.
Fullkopy: azert arra kivancsi lennek, hogy ezekbe a ketutemu mocikba honnan szedsz olyan kicsi oktanszamu benyot hogy ongyulladas legyen. :) (kiveve persze ha megvan novelve a kompresszio)
szacsomo: megszakito hezagot is mertel?
HyGy
Hello mindenkinek!
Köszönöm a szakszerű hozzászólásokat. Próbálom követni. Megmértem az előgyújtást valóban nagyobb volt 3,6mm (pedig nem kopogott, vagy jól szigetel a sisakom, de az is lehet, hogy botfülem van). Gyertya típusa: Brisk Super N17C 0,7
Bandi!
638 TS első lánckereke 17-es sima638-on 16-os van de azt nem tudom hogy ez gyári vagy az előző tulaj cserélte
Bizony ezt nem találtad el.
Az öngyulladás megelőzésére kell az előírtnál kisebb oktánszámú benzin használata esetén nagyobb előgyújtást adni. Pontosan azért, hogy lehetőleg szabályozott körülmények között,inkább korábban és nem a rosszabb kompresszíótűrésű üzemanyag miatt az öngyulladás pillanatában robbanjon a bezin-levegő keverék.Ha már felrobbant szegény. minek akarod hátba döfni egy bazi nagy szikrával? Nem az a cél, hogy mielőtt magától össze-vissza robbangatna, szabályozott időben begyújtsuk ? A rosszabb kompressziótűrésű üzemanyag miatt eredeti, gyári beállítások esetén a gyújtást megelőzve a keverék magától felrobban. A túlzott, de ennek megelőzésére beállítandó ilyenkor szükséges nagyobb előgyújtás miatt viszont a rosszabb üzemi körülmények miatt a gyertya esetenként túlmelegszik, felizzik, és a gyújtás elvétele után a motor még tovább jár. Attól is ketyeghet tovább, ha a nagy sűrítési végnyomás robbantja be.Mint egy dízelt. Azt, hogy az alacsony és a magas hőértékű gyertya viselkedését jól ismerem, de már , mivel nem foglalkozok ezzel talán felcserélem,csak egy dolog, azért vannak itt mások, hogy segítsenek.A kompressziótűréssel, sűrítési végnyomással, oktánszámmal meg az ilyenekkel ettől még sínen lehetek...majd kiderül.
Megnyugodtam, hogy az ólompótló adalékkal kapcsolatban neked is ugyanaz a véleményed.
Na ebbol a vitaestbol valahogy kimaradtam de akkor osszefoglalom:
- olompotlo nem kell a ketutemu motorokba sosem kellett, az a negyemu oregekbe kellett a szelepeknel a keneshez
- a ketutemu motornal a kenest elvegzi az olaj, ha jot akarsz a motorodnak akkor sajat magad kevered valami felszintetikus vagy szintetikus olajbol (eseleg a sima is jobb mint amit a kuton adnak)
- az oktanszam a benzin nyomasturo kepesseget (osszenyomhatosagat) jelenti, tehat ha nem noveled a kompressziot akkor felesleges nagyobb oktanszemu benyot tenni bele
- en a 100-as skodamban probaltam a v-povert de semmi kulonbseget nem ereztem.
- ha meg is erosebben megy valakinek akkor az nem az oktanszam novelestol hanem az esetlegesen hozza adott adaelkoktol
- gyerta szinten logikus a gyartyanal a ho ertek tulajdon keppen a hoelvezetesi kepesseget jeloli. Ha tul nagy hoerteku gyertyat teszel bele akkor tul sok hot vezet el, nem fog kiegni rendesen -> kormos lesz -> koromzarlat dobhatod el.
- ha tul kis hoertekut teszel bele akkor feher lesz a gyertya es eleg szinten dobhatod ki
- a gyertya nem csak ezektol lehet feher/kormos, hanem a rosszul beallitott keverek kepzestol is. Ha sokat kap akkor kormos lesz, ha benzinben szegeny kevereket kap akkor feher.
bye
HyGy
Mar tobbszor volt errol szo. A 638 szeria hibaja, hogy a kuplung tarcsai bele marjak magukat az aluminiumba. Ezert mikor felengeded a hideg olajnal (jo suru) ugrik egyet azon a kikoptatott reszen mert nem tud finoman csuszni rajta hanem van egy holker.
Szal ket lehetoseg van:
- parezer km-nkent szetszeded es finom tureszelovel kiegyengeted
- visszarakod egy regebbi jawa kuplungjat es teszel bele erosebb rugokat.
bye
HyGy
Kedves Márkatársak!
Újonnan regisztrált tagként rögtön a segítségeteket/tanácsotokat kérem, ha nem nagy pofátlanság: Mi lehet a baja a 638-as gépemnek, ha hidegen a kuplung erősen rángat - néha a hátsó kerék ki is pörög egy rándításkor - melegen viszont abszolút makulátlan, keresve sem találnék hibát benne.
Lehet, hogy a régi tulaj nem hajtóműolajjal, hanem valami sűrű trutyival töltötte fel? Vagy készüljek fel valami még ennél is rosszabbra?
Várom a jótanácsot, mint a messiást, üdv Mindenkinek: Nati( Nagy Attila)
Sziasztok! Van egy eladó JAWA 638 Twin Sport 1989-es motorkerékpárom. Nagyon szép állapotban, sok plusz krómmal, gyöngyház fényezéssel, vadonatúj gumikkal, törzskönyvvel, 2 év műszakival. Képek: http://kep.tar.hu/foka1000/index.phtml?aid=27642188
Irányár: 130 ezer forint.
Bocs, hogy belekotyogok, talán 3. félként máshogy látom.
Fullkopy:
"Tapasztalati eredmények: ugyanabba a motorba teszel jó hőértékű gyertyát:őzbarna
alacsonyat: fekete, kormos
magasat: fehér lesz"
Ez bizony fordítva van, Bandi és pdaranyi jól írták.
Ha pl. 260-as helyett 225-öst v. méginkább 175-öst teszel, az fog fehérre égni.
"... a kisebb oktánszámú ,vagy mosóbenya miatt amihez nem lehet elég nagy előgyújtást állítani annak elkerülésére, ..."
Ez is fordítva van, nem lehet elég kicsit állítani.
"Mivel a gyújtásidő célja az, hogy ne magától-izzó gyertya, stb- hanem kedved szerint, a legjobbkor, szíveskedjen felrobbanni a keverék."
Az öngyulladásos kopogás nem azonos a túl korai gyújtás miattival. Az előbbi akár levett gyújtásnál is bekövetkezik, és jár tovább a motor.
Persze összefüggnek, de nem keverendő össze.
Attól, hogy pdaranyi szerény és udvarias, és fiatalabb, még tudhatja jól.
Nem tudom, miért emlékszel rosszul a 76-ban tanultakra, de nem kellett volna őket kioktatni.
A TWIN SPORT Jawa áttétele miben különbözik a 638-tól? váltó? lánckerék? vagy mindkettő?
Ezt én is így tudom, és logikus is. Az oktánkülönbséget akkor veszed észre, ha túl kicsi. A nagyobbat NEM
Ahoj!
Nem akarok hülyeségeket beszélni, de én úgy tudom, hogy az előgyújtásnak a szerepe kicsit más. A benya komressziótűrésének helyessége esetén egyáltalán nem szabad öngyulladásnak bekövetkezni, a keveréket a szikrának kell begyújtania. Visziont van egy égési ideje is a keveréknek. Amennyiben a holtponton kapna a keverék szikrát, akkor az égéstérben a maximális nyomás akkor jönne létre, amikor már a dugyttyú szép utat megtett lefelé.
Helyes előgyújtás esetén a holtpont elött elkezd égni a keverék, (Ha túl korán akkor, rávág a dugattyúra a nyomáshullám -> kopogás) és optimális nyomásviszonyok alakulnak ki a dugattyú útja alatt, több hasznos munkát végeztetsz a benzinnel.
Esetleg van valaki aki többet ért a termodinamikához, az szóljon hozzá, nekem vajmi keveset tanitottak....
Üdv,
Pali
Köszi, Matya, jó lenne, ha sikerülne elérni a kisöreget.
A gyertya hőérték függvényében történő viselkedése tökmindegy,akinek fordítva tetszik, mint írtam, az értelmezze kedve szerint. Lényeg, ha nem jó, akkor vagy nem megy a moci, mert kormolja, beköpi a gyertyát, vagy ha felizzik, öngyulladást okoz és csörögni fog, mint állat.. Nem egy zsigulinak lyukadt ki a dugattyúteteje a főtaxinál a csörgés miatt, és maradva a kétüteműnél nem egy wartburgnak. Mindkettő a kisebb oktánszámú ,vagy mosóbenya miatt amihez nem lehet elég nagy előgyújtást állítani annak elkerülésére, hogy bekövetkezzen a káros, idő előtti öngyulladás, ami kalapácsként veri szét a dugó tetejét.
Hello Matya,
Minden rendben. Ezekszerint jól tudom, mi a hőérték és a vele kapcsolatos dolgok. Ha ez a hozzászólásaimból nem egészen világos, az csak azért van, mert nem tudok fogalmazni. :)
Üdv!
Már bocsánat, hogy beleszólok, de a magasabb hőérték NEM azt jelenti a gyertyánál, hogy milyen hőfokon üzemel, hanem, hogy milyen hőmérsékleten megfelelő az öntisztulása.Üzemel az alacsonyabb hőfokon is, csak akkor beköpi a motor.
Szóval:Az alacsonyabb hőértékű gyertya kisebb kompressziójú motornál is tisztára ég, nem úgy, mint a magas hőértékű.
Magas kompresszió=nagyobb hőterhelés.
Ezért kell magasabb hőértékű bele.Az alacsony tudnillik túlmelegszik ,felizzik, öngyulladás lép fel.Ja és hamarabb kinyírja a gyertyát.
Más: a Jawa dugó nem fog attól átégni, mert ólommentes benzinnel megy.Kétüteműnél a benzinbe kevert olaj ken MINDENT, és hűti is a hengert belülről.Ha átég, vagy kevés olaj volt a benzinhez keverve, vagy a gyújtás volt szarul belőve.Ólompótló adalék is tök felesleges, mert az csak azoknál a járműveknél volt fontos, amik úgynevezett puha szelepülékkel készültek, vagy nem volt tisztességes szelepszárszimmering bennük.Ott még tömítő szerepe is volt az ólomtetraetilnek.Illetve a már említett szelepfészekkopást gátolták vele.
Fullkopy:Az öreget még nem tudtam elérni, majd még próbálom valamikor.
Hello Fullkopy,
Na ez nem hagy nugyodni:"A magas értékű gyertya túlmelegen üzemel. Fehér lesz és felizzik. Az alacsonyértékű kormot gyárt."
Ha alacsonyabb hőértékű gyertya ven egy motorban, mint kéne, akkor (mivel kisebb a hőleadási képessége) nem tud annyi hőt leadni, mint kéne, ezért "felgyülemlik benne" a hő, ergo kiég, fehér lesz. A túl magas hőértékű meg pont fordítva viselkedik.
Igazán nem akarlak kioktatni, tisztelem tudásod és tapasztalataidat és NEM gondolom azt, hogy az én 20 éves fejem jobban ért hozzá, de szerintem a fent idézett kijelentésedben az alacsony érték alatt azt érted, hogy hideg, és fordítva.
A nagyobb hőértékű ugye a hidegebb, mert jobban leadja a hőt, kisebb pedig a melegebb. Tehát a hideg gyertyán (magas hőé.) koksz keletkezik, a meleg (alacsony hőé.) pedig fehér lesz.
Szóval, ha abban amit te mondasz, a "magas értékű" helyett "meleg"-et írunk, és fordítva, akkor ugyanazt mondjuk, nem?
Tehát te értéket mondasz, én meg hőértéket, és azt hisszük, egyre gondolunk, nem?
Üdv!
Úgy hiszem, hogy az Y gyertyák alkalmasak az olajszennyezés lepucolására, de ennek ára van.Kellemesen túlmelegszenek, felizzanak, majd a korai gyújtás miatt idő előtt jól pofán vágják a dugattyút, amitől a szegény kilyukad.
Hello Bandi,
Ezt írod: "az alacsony hőértékű gyertyának az elektródája jobban kilóg (hosszabb) a menetből mint a magas hőértékű gyertyáé".
Ez nem így van, legalábbis a Pal/Brisk gyertyáknál. Ott a hőértéket a szám jelöli (érdekes módon, a 8 nagyobb hőértéket jelöl, mint a 15 - Pal/Brisk sajátosság, gondolom), az Y egy külön tulajdonság.
Üdv!
Ha tudod, mi az a kompressziótűrés a benya részéről, az jó. Ha nem tudod akkor akkor most megtudod, ha összenyomod, annál később robban fel magától, minél magasabb az oktánszáma. Tehát ha oktánszámot növelsz, nem kell akkora előgyújtás. Mivel a gyújtásidő célja az, hogy ne magától-izzó gyertya, stb- hanem kedved szerint, a legjobbkor, szíveskedjen felrobbanni a keverék.Visszatérve: A magas értékű gyertya túlmelegen üzemel. Fehér lesz és felizzik. Az alacsonyértékű kormot gyárt. Ha jól emlékszem , amit tanultam , meg a 30 évvel ezelőtti Verhovina ötösöm viselkedésére.
Hello Bandi,
Az előző hozzászólásomban kérdezem a hőértéket, de te válaszoltál mielőtt elküldtem volna. Mikor kezdtem írni a hozzászólást, még nem volt ott a tiéd.
Viszont a gyertya témában maximálisan nem értek veled egyet, ami a N15YC-t illeti.
Múlt szezon elején gyertyát akartam venni a 638-asomba, ezért utána néztem a dolgoknak az interneten. Találtam is egy táblázatot, amiben a Pal/Brisk gyertyák pontos jelölése le van írva, es az is, hogy mi mit jelent. Az Y azt jelöli, hogy hosszú elektródája van. A Jawa-khoz NEM ajánlott használni, mert kiolvadhat a dugo. Sőt, ha jól tudom, egy 2üteműhöz sem, de ez nem biztos. Ha megnézed a szervízkönyvet, ott nincs is írva az Y-os Pal/Brisk.
Üdv!
Jut eszembe, az Y nem az olajzabálókra vonatkozik ? Az ilyen gyertya nehezebben "köpődik" be. A régi gagyi füstös Skodáké volt az N 7 Y. Amúgy mintha azt tanultam volna,oly rég..... hogy a magasabb hőértékű gyertya magasabb hőfokon üzemel , mivelhogy az értékéhez képest pontosan akkora az öntisztuló képessége. Hmmmm, lehet, hogy mégse nem van igazad ?
"Alacsony vagy magas hőértékű gyertyánál izzik fel a elektróda? Miért annál?"
az alacsonynál. az alacsony hőértékű gyertyának az elektródája jobban kilóg (hosszabb) a menetből mint a magas hőértékű gyertyáé. A Brisk N15YC gyertyánál ez kb 2mm
Igazad lehet..majd kipróbáljuk ezt is..
A kis hőértékű hamarabb túlhevül (izzik), a nagy hőértékű pedig nem fogja elérni az öntisztulási hőmérsékletet, és ezért tiszta szutyok lesz a gyertya. (ha őzbarna, akkor tökéletes) A 638-as gépbe a Brisk N15YC ( Y = változó hőértékű)kell télen, N15C kell nyáron!!! Nálam bevált. (egy profi jawa szerelőtől hallottam. Neki egy 634-es gépe van)
Hello Fullkopy,
Köszi az infókat, sokat segítettél.
Most már csak két kérdésem lenne. Tudom, kibírhatatlan vagyok, de úgy tanul a gyerek, ha kérdez. :)
Szóval, nem túl erős a 98-as benzin a 638-as Jawa-nak?
Alacsony vagy magas hőértékű gyertyánál izzik fel a elektróda? Miért annál?
Üdv!
pdaranyi !
Légyszi, használj ólompótlót
Persze nem muszáj rám hallgatni, de nem kerül sokba....én használom, a reklámért nem kapok semmit, de érzem, hogy logikailag is KELL.
Jó mocizást....Full....
A kis hőértékű hamarabb túlhevül (izzik), a nagy hőértékű pedig nem fogja elérni az öntisztulási hőmérsékletet, és ezért tiszta szutyok lesz a gyertya. (ha őzbarna, akkor tökéletes) A 638-as gépbe a Brisk N15YC ( Y = változó hőértékű)kell télen, N15C kell nyáron!!! Nálam bevált. (egy profi jawa szerelőtől hallottam. Neki egy 634-es gépe van)
Nem zudom, mit kutyulunk össze, ha ebbe itt belemélyedünk..
Tapasztalati eredmények: ugyanabba a motorba teszel jó hőértékű gyertyát:őzbarna
alacsonyat: fekete, kormos
magasat: fehér lesz
Jó a kérdés. Nekem a kútnál ezt mondták, és valóban ezt írja az adalék használati utasítása. Oda már (98-tól) valamiért nem hogy nem kell, hanem ellenzi a leírás a használatát.
A kenőanyag ott a tűgörgők és a dugőgyűrűk miatt létfontosságú.De ettől még ólom hiányában akkorát kap a dugó szegény pofájára robbanáskor, hogy néha ki is lyukad. A légkalapácsszerű ütést a vacak aludugó tetején az olaj csak büdösíti, nem csillapítja.Ez persze nem így van igazán, de így laikusnak is érthető.Kéne oda ólom.. vagy csillapító adalék...
Hello Fullkopy,
A 98-as nem túl erős a 638-asnak?
Már csak arra lennék kíváncsi, hogyhogy nem kell ólompótló a 98-asba, míg a 95-ösbe kell.
Üdv!
Hello Fullkopy,
Még egy kérdés, ezúttal a gyertya hőértékével kapcsolatban. Ezzel még mindig hadilábon állok, mert mikor azt hiszem, fasza gyerek vagyok és értem, akkor derül ki, hogy nem is vagyok olyan fasza gyerek.
Azt írod, hogy ha magasabb a gyertya hőértéke az előírtnál, akkor az elektróda felizzik.
Namost a hőérték az a hőleadási képesség, nem? Tehát minél magasabb, annál hidegebb a gyertya, mert jobban leadja a hőt, ergo jobban hűl. Szóval nem akkor izzik fel az elektróda, ha túl kicsi a hőérték és ezáltal nem tudja leadni a hőt, ergo túlhevül?
Kérlek javíts ki, mit tudok rosszul.
Előre is köszönöm.
Üdv!
Vagy használj ólompótlót, vagy 98 oktánost keverj be. Ne kérdezd miért, legalábbis tőlem ne, de mivel engem eképp informáltak megbízható üzemanyagkutas ismerőseim, valamint az adalék használati utasítása is ezt követeli meg. Majd magyarázkodik a forgalmazó. A száz kilométerre eső költség nem egetverő. Ha ettől nem lesz luk a dugódon, inkább lötyköld bele a benyába.Kis költséggel nagy macerát előzhetsz meg.
üdv...
Hello Fullkopy,
Én korántsem vagyok szakértő a témában, csak abból "élek", amit másoktól hallok. Én úgy hallottam az ólom a kenés miatt van a benzinben. Ezért pl régi Skoda 120-asokba ólompótlós benzint kell tenni. De mivel (ezt már én okoskodtam ki) a 2ütemű úgyis benzin-olaj keverékkel megy, nem árt neki az ólommentes, hisz ott az olaj kenőanyagnak.
Ezekszerint ez nem ilyen egyszerű?
Fontos lenne tudnom, mert ettől a szezontól kezdve át akarok állni 95-ös ólommentesre. Használjak ólompótlót?
Üdv!
Apróság lemaradt... Az ólommentes benya oktánszáma megvan ám, hiszen min 95 +k. , de a hiányzó ólómtetraetil adta plusz kenés és radikális kopogáscsökkenés hova lett ? Ha nem akarod, hogy az ólommérgezéstől kihulljon gyermekeid foga és haja, valamint mégis régi kedvenc vackoddal szeretnél mocizni, lehetőleg nem lyukas dugóval, mert úgy macerás.... használj adalékot. Ha ez sem segít, elismerem, hogy nálam tehetségesebb embertől kéne némi infó...
A katonai szakképzettségem , ez mára avult.. üzemanyagos tartálygépkocsi vezető. Láttam a két katonai évem alatt néhány-száz.- laborvizsgálati jegyzőkönyvet. Tudom, miről szól az ólomtetraetil , és az oktánszámnövelés.Ebben a témában talán nem igazán vagyok helyreigazítható . Ha akarsz, járj száraz benzinnel, de másokat hagyj megfelelő , minősíthető , a régihez ugyan csak hasonlító anyaggal próbálkozni.
üdvi..
Nem tudok mire gondolni. Így minden lehetőségre nyitott vagyok. Gyertyát egy éve, amióta megvan gép ugyan olyat használok. Előgyújtást holnap megmérem, eredményről majd írok. A benzint ezek után azt hiszem én is inkább házilag keverem, az a biztos.
Senkit nem akarok megsérteni, és senkivel sem óhajtok vitatkozni. 1976 évében szereztem autószerelő szakmunkás bizonyítványt. Amit leírok, azt segítő szándékkal írom , nem vitanyitó okból. Akkor, ezek az érvek ,én ezt tanultam, miket leírtam megállták helyüket, vitathatatlanul.Ok nélkül nem lyukad ki dugattyó, és nem olvad el gyertya.Mindenesetre, kellő korhű és gyakorlati felkészültség nélkül egy csak elméleti ismeretekkel rendelkező "újhullámosnak" - egyébként imádom a fiatalokat- nekem is van két tizensokéves fiam... talán nem kéne vitatnia azt, amiről kellő gyakorlati évek hiánya miatt gőze sincs.Sokszor tapasztalom itt, hogy örömömre lelkes a csapat, reagál is az irományokra. Tudom, hogy itt kevés a jogtanhallgató, nem ügyvédnek készültök , de nem kéne a billentyűk gyepálása előtt kissé hosszabban gondolkodni ?
Baráti jobb és minden elvárható segítség innen :
Fullkopy
Egyébként a 91-es benzinből készült keverékben is ólommentes volt a benzin.
Hm, nekem ebből a szempontból más a véleményem. Szerintem egy hagyományos kétütemű benzinmotornál nincs jelentősége az ólomnak. Anno az ólomtetraetilt az oktánszám növelésére használták, ill. az ólomnak a régebbi négyütemű motoroknál van (volt) jelentősége, ahol a szeleptányér/szelepüléknél képezett védőréteget (amelyek még nem voltak annyira kemény anyagból), ill. a szelepszárat is védte, mivel oda kenőanyag nem nagyon jut. Akkoriban lehetett a kutaknál ún. felső kenőt is adalékolni a benzinbe. Szóval erről én ezt tudom elmondani, de ha valaki ezzel nem ért egyet vagy más véleménye van, szívesen meghallgatom.
Ha jól sejtem, a Jawa ólomtartalmú benzin és motorolaj keverékére lett tervezve. A mai benzinek ólommentesek. A 95-ös keverékhez szükséges tenni ólompótló adalékot, amely a kutaknál kapható, kopásgátló és ütéscsillapító hatása van. Ha 98 oktános benzinből készül a keverék, ahoz már adalék nem kell. A dugattyú tetejére ható káros ütőerő így kordában tartharó. Nagyon veszélyes, ha a motor kisebb oktánszámú benzin használatakor vagy az ólompótlás hianya,túl nagy előgyújtás, vagy az előírtnál magasabb hőértékű gyertya miatt csörög.Ez utóbbi azzal jár, hogy a gyertyaelektróda felizzik, ezáltal rendkívül korai és szabályozatlan időben bekövetkező robbanást okoz .
Az könnyen lehet, hallottam már olyanról, hogy spóroltak a kútnál az olajon. A házi keverék az tuti, de egy pici macerával jár, de ezek után megéri.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|