:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hova is akarod fújni azt a hőálló ezüstöt ?
Jó lenne, ha több provokáció nem kerülne fel az oldalra.
Azt tudjuk, hogy a ford. szabályzót műszerrel lövik be, erről nem is papolok. Ha lesz egy működőképes Jawa a közeledben, meleg motornál jegyezd meg, mit mutat alapjáraton a műszere. Ezután kösd le a spirált, ideiglenesen biggyeszd rá a sajátodat, és állítsd be a másik által jelzett értékre.Csinálhatod spirál segítségével és ford. határolós akkus csavarhúzóval, fúróval is, de akkor kell egy működő ford. mérő valahonnan kölcsönbe etalonnak.
Mint kiderült, az említett két ember nem kért védőügyvédet, és egyáltalán nem kértünk meg arra, hogy beleüsd az orrod a levelezésünkbe.
Talán azt kérd meg ilyen paraszt módon, hogy szállon le rólad, akinek volt gusztusa rád mászni.
Most komolyan, nem erre csinaltam ezt a forumot, hogy veszekedjunk benne. Nem tudtatok egymast meggyozni es kesz. Attol meg nem kell olre menni. :) Szal ha mindenki lenyugszik akkor drukkoljatok, hogy erkezzen mar meg az e het hetfon feladott csomagom csehbol ami a ket uj hengert/dugokat tartalmazza. :) Es ha azt felrakom legyen jo a moci.
Hja es vettem hoallo ezustot, ami a festek boltos szerint birja a benzit is. Tegnap lefujtam vele egy darab aluminiumot, ma lesz a tesz mert 24 orat irtak szaradasi idonek. Szal ma locsolok majd ra egy kis benyot. :)
Fordulatszam merot szedett mar szet valaki? Hogy kell vissza rakni a mutatot? Szal mi az alaphelyzet?
HyGy
Írásaid erőteljesen ellentmondásosak. Valóban nem tudhatom, ki vagy, ezért írd meg, ha jogod van így beszélned rólam. Ha pedig nem kaptál rá felhatalmazást az oldal gazdáitól, szállj le rólam.
Pont a Te stílusod miatt álltam ki 2 ember mellett, és mint kiderült, jogosan.
Egyébként amit írtam nem neked szólt, és hát Te mondtad, hogy akinek nem inge...
Én nem veszekszek , sőt, nagyon barátságos vagyok , tessék csak példát venni rólam....persze én már gyerek sem vagyok.... Tényleg be kéne fejezni a civakodást, pontosabban nem kéne egyáltalán elkezdeni. Bár ahogy elnéztem a csatát a csevegőben , az a sok felesleges, egymáson túllicitáló koskodás, hegyekben, az már a harcedzetteknek is sok volt. Itt sokkal aranyosabbak a srácok. Szép az idő, motorozzatok és nagyon vigyázzatok magatokra.Este a kanyarban a kivilágítatlan gyalogbékára odafigyelni! Nagyot lehet nyalni rajta !
Gyerekek szerintem ne veszekedjetek. Inkabb motorozzunk!
Szerintem a stílusod miatti fenyegetettséged egynél nem állt meg,mások miatt nyugodtan reszkess, de ha esetleg rám céloznál a fenyegetés kapcsán, akkor sürgősen vegyél jó nagy sapkát, mert a csacsifülek ebben a stádiumban, amiben vagy, már kezdenek kinőni.Nem ártana elrejteni.Miattam érezd jól magad. Már írtam valakinek, hogy behajtással is foglalkozom.- naná, hogy átvertem,nem jött rá, most fog, mi lesz ebből... bocsi- Hobby szinten foglalkozok ,barkácsolás közben, csavar-behajtással.Imádok kisgépekkel játszani.....
Kellene szerezni 6V-s izzot. Es akkro ki tudnam probalni arrol is.
HyGy
HyGy!
Megnéztem a FET-es kapcsolást, de az a baj, hogy nekem 6V-os a renszerem :(
Átültethető rá szerinted, némi módosítással?
üdv: Pite
Hali!
Köszi HyGy-nek az infót.
Tudja valaki, hogyan kellene bekötni a 6V-os elektronikus fesszabályzót? Olyan van rajta, hogy valami wcz, +6V(ezt tudom :)) meg scz vagy valami hasonló (a töltés meg a gerjesztést nem tudom melyik melyik).
üdv.: Pite
Sziasztok!
Új vagyok a fórumon, ezért kezdetnek csak annyit: másfél - két éve JAWA-zom, most egy 634-es sárkányt "nyúzok".
üdv:
Shadow
Matya, tarcsinak átvenném, oldalkocsihoz főleg dombra fel, kell a nyomaték, ez a fogszám pedig sajna nem kapható újban. Sokszor járok a Zöldlomb környékén munkaügyben, ha lesz arra dolgom , megkereslek előtte és egyeztetünk .A két rugóstag sorsa is eldől, ha meglesz még. Köszi...
(Igen, kis kiegészítéssel: nem pusztán elromlik, hanem szabvány írja elő, hogy 1 izzóval sűrűbben kell villognia, és az elektronikust is ilyenre gyártják, pedig annak mindegy lenne.)
(Azért van zárójelben, mert halkan mondtam. :-) Már kaptam egy fenyegetést... )
Ha kell szívesen odaadom, de nem sokra mész vele, olyan cápafogas mint az állat.Futott vagy 80ezer Km-t vele a motor.
Index relenek kint van az oldalon a fetes kapcsolo nem bonyolult es nekem is meg peetairnak is tok jol muxik. Es szerintem a ledeket is meghajtja.
HyGy
Köszi a választ!
Érdekelne az adatlap. Azért kérdeztem, mert úgy gondolom(tam), hogy az eredeti "mechanikus" relét arra az áramra tervezték, amit az indexizzók felvesznek, és ha lecsökken az áram, elromlik a szaggatási idő. Minden esetre érdekelne - már csak a kisebb fogyasztás miatt is - az általad írt szaggatók fellelhetősége.
üdv: Pite
Ahoj!
Amennyiben rendesen kiszámolod, és beépíted a megfelelő előtétellenállást áramkorlátnak, akkor egy szimpla fogyasztóként veheted a LED-es világítást. Hogy erre mivel kapcsolgatod neki az ármot, az neki tök mindegy.
Ha zvar, hogy a reléd vezérlése többet fogyaszt (az akku is meg a generátor is böven elbírja), akkor nem felel meg.
A célnak tökéletesen megfelel egy astabil multivibrátor is, a kimenetén egy jobb tranzisztorral, de meghajthatsz vele egy szilárdtest relét is (észre sem veszed a fogyasztását a relének).
Példa egy szilártest relére:
Sharp S102S01, S102S02, S202S01, S202S02. Kicsi, kompakt, nem drága. Kérésre küldök adatlapot. (van jobb is, csak keresgélni kell).
A mai autókban az index villogtatása félvezetőeszközökkel történik, relét csak azért raknak be, hogy a műszerfalban kattogjon valami a júzernek, aki nem szokta a műszerfalat nézegetni...
Üdv,
Pali
:-DDDDDDD
Bagoly mondja...
Nos, ha már ilyen sokan rábeszéltetek, csak megnéztem a kottát.
Aszongya, hogy z= oldalkocsinál 15, enélkül (350/ 638 ) z= 18
A "z " meg fogszámot jelent .
Tehát én 15-öst vennék.
Jawa alkatrészkatalógus, huszonhatodik oldal, 10-11 tétel.
Matya !
Kémeim arról informáltak, hogy eladó oldalkocsid van, tehát valószínűleg egy kis lánckereket rejtegetsz.
Tuti, hogy miután valamennyi méregfogát jól megszámoltad, nem akarod nekem eladní?
Fullkopy!
CSak annyit a kislánckerék témához, hogy 17-est és 18-ast is lehet kapni, ki is próbáltam mindegyiket, DE szerintem a 18assal kicsit hosszú az áttétel.Sokat levesz a nyomatékrugalmasságból.Most 17es van nekem fennt és egyenlőre nagyon faszán megy minden.Amúgy az oldalkocsisra 15-ös való, ha jól tudom.
Látom , végre lenyugodtál. Pont ideje volt.
Bár azt képtelen voltál megállni, hogy zárásképpen ne próbálj meg mégiscsak felülkerekedni. Ez , sajna hiba. Kihagyhattad volna.
Sosem tudhatod,mikor, kivel beszélsz.
Tudod, akkoriban nagyon sok kiváló agy volt kénytelen másodban taxizni, mert diplomáját, legyen az bármely szakirányú, nem fizették meg a szükséges megélhetés mértékéig. Előfordult talán, hogy a mosónőt orvos vagy mérnök taxisofőr szállította.
Természetesen nem lenne szükséges tudnod, hogy egészen más szakágban én is tovább tanultam.
Le kéne szállni a magas lóról, mert onnan a nagyon nagyot lehet esni.
Bízom benne, hogy némi gondolkodás után másképp, mértéktartóbban fogsz itt levelezni .Akkor nem lesz semmi baj, hidd el. Semmi inzultus, csak békés , egymás tiszteletére épülő csacsogás.
üdv.: Fullkopy
Még ha nem is mondod ki, szerintem sok mindenben találkozott az álláspontunk, ami függőben maradt, azt meg ne erőltessük.
Talán valóban technikatörténetileg volt leghasznosabb a beszélgetés, én is találtam benne érdekességeket.
Más, nem Neked szól! ;-)
Ha egyszer majd úrnak születek újjá,
taxival járok, vagy sofőröm lesz, hurrá!
(teljesen ismeretlen szerző műve :-) )
A fogaskerékszám kapcsán:
Miután vérszomjas ragadozók vesznek néha körül esetenként, segítő szándékom lévén , mivel más erre nem kívánt eddig érdemben válaszolni, nem kis kockázat árán közlöm, a kis fogaskerék -nem kapható- oldalkocsishoz van, a nagyobb pedig nem ilyenhez. Lábújhegyen jegyzem meg, hogy a Twinsporté kb . akkora , mint a 638-é . Tehát ha nagy kell, rendeld meg a Futárban, a kicsit meg add el nekem, mert én oldalazok, és gagyi a saját. A fogszámokat vedd a katalógusból, benne van , töltsd le.A Peti pedig meghozza a nagykerből , amit akarsz, van.
Üdvi !
Új gondolat, nem Neked szól !
Úrnak születni kell, a paraszt meg terem, mint a gyom. Ez a szépisodalmi idézet ne tévesszen meg senkit. Nem én találtam ki, de így van.
Mindenesetre, Rider, a keresés állításod ellenére, mégiscsak az erősségem. Megtaláltam a 726. hozzászólás utolsó mondatát is, valahogy így nem tetszett.
" Kérdésemre nem válaszoltál."
Lehet, hogy ezért írtam, amit olvashattál. Egy dolog biztos, én vagyok annyira inteligens, hogy másokat ismeretlenün ne minősítsek.
Akinek nem inge, nem veszi magára.
Az lehet ám, hogy amit neked írtam, abban van tartalmilag másnak szóló üzenet is, majd ő észreveszi, és reagál, légy nyugodt. Nem célom, hogy bárkit megbántsak.Túl sok volt a megválaszolnivalóm hirtelen, ezt biztos megérted és tán nem fogsz neheztelni.
Visszatérve a téma lezárása kedvéért , nem voltam rest keresgélni a hálón :
Az oktánszám
A benzin a motorban az összenyomás és a gyújtógyertya szikrája
hatására felrobban. A keletkező nagy térfogatú gázok kitágulva
elmozdítják a dugattyút. Röviden ez a benzinmotor működésének
legizgalmasabb mozzanata. Ebben a folyamatban nagyon lényeges,
hogy az üzemanyag a gyújtógyertya hatására robbanjon fel, és
nem korábban.
forrás:
http://www.sulinet.hu/tart/ncikk/
af/0/3496/jan2001.htm
Egy bizonyos motort meghatározott oktánszámú üzemanyag felhasználására és változó üzemi körülményekre is terveznek. Éghajlati és üzemanyagminőségi eltérések kiküszöbölésére az előítr gyújtási értékek beállítása után , a finomállító csavarral van lehetőség korrekcióra , ezzel is szinte csak a régi keleti típusoknál találkozhatunk. Záró mondatként : én még vezettem Ural típusú 8 hengeres V motoros katonai tartálykocsit, melynek alapnormája 67 l . szuperbenzin (92-es) volt, ezen is volt állítási lehetőség, de csinálhattál vele bármit, 86-ossal ha ráléptél a gázra, csak csörgött, nem gyorsult.
A teljesség kedvéértcsak még annyi, hogy a száz feletti oktánszámot már nem a hagyományos módon az alkotók interpolálásával határozzák meg (izo-oktán és n-heptán) mivel régen nem is azok az összetevők benne. Ja és matematikailag sem jönne ki :) Ebből következően csak közelítőleg vethető össze a hagyományos benzinekkel. Illetve én úgy gondolom, hogy a jellemzése más téren is eltér (kémiai tulajdonságok, viszkozitás).
Hali!
Kicsit tényleg elhúzódott ez a vita, de néhány dolog nagyon tanulságos és nosztalgikus :) volt!
Kicsit más témában szeretném kérni a segítségét azoknak, akik foglalkoztak ledes indexekkel, hogy a ledes indexbe gndolom nem jó a hagyományos relé, hanem valami elektronikus kellene. Ha valakinek van tapasztalata a téren, érdekelne, hogy milyen és hol beszerezhető szaggatóval lehetne próbálkozni.
üdv.: Pite
"Ne haragudj, nem vagyok köteles válaszolni,tehát ne kérj számon, de igazán nem tudom, mi a kérdésed, pedig ezek után kerestem, sőt , ha előzőleg látom, már válaszoltam volna."
Kicsit zavaros, hogy nem vagy köteles a nem észrevett kérdésre válaszolni...
Tudod, mint a viccben: Fiam, azt a leveledet, amiben pénzt kértél, nem kaptam meg. :-)
Nem mondtam, hogy köteles lennél, és nem kértelek számon. Kijelentő mondat volt, és arra utalt, hogy egy lényegi kérdés lóg a levegőben.
A keresés sem az erősséged.
715-ös h.sz. első harmada: Miért jobb, ha a túl korainál én direkt még korábban begyújtom?
Műszaki kérdésekben nem döntő, hogy ki mikor és hol himbálózott...
De ha ez Neked fontos, én is sokáig tizenforintokért tankoltam a 86-ost. Sőt, később kevertem az ezeröcsibe mosóból és 98-asból, mert olcsóbban jött ki, mint a gyári 92-es.
"Más téma : az oktánszám szabályzó. Maradjunk inkább az előgyújtásszabályzó előírás szerinti beállítása , annak RÖGZÍTÉSE utáni , a benzin minőségéhaz való kényszerű utánállításánál,.."
Melyet (ismétlem) a _gyári_ gépkönyv hív oktánszabályzónak, én csak lemásoltam.
"amely, az általad sugalltak ellenére sem teszik univerzálíssá , minden oktánszámú benzin befogadójává..."
Pont az ellenkezőjét írtam szintén a 715-ben: 98-as helyett 80-as mosónál már hiába állítgatjuk a gyújtást.
Úgy látszik el sem olvasod, amit írtam. Arról nem is beszélve, hogy nekem tulajdonítod, amit nem írtam.
Így nincs sok értelme a beszélgetésnek.
"Eredmény: két-három oktánszám korrekció, plusz, mínusz."
"a 86-os néha 83-as- vagy 89-es. Szóval, ezért a tapasztalatért nem kell szibériába menni. Pont ennyit korrigált az állítócsavar..."
Mivel a vevőnek erről fogalma sincs, pont nem ezért fog tekergetni. Csak akkor tudja megtenni, ha tisztában van vele, hogy kisebb oktánszámút tankolt. Ha meg a csörgésből jön rá, akkor tutti, hogy nem 2-3-mal volt kisebb az értéke.
Ne legyünk annyira naivak, hogy az akkori szovjet technikát olyan precizre tervezték, hogy a felhasználónak (ráadásul fülre) korrigálni kelljen 1-2-3 oktános eltérést. Pont ellenkezőleg, minden körülmények közt üzemeltethető autó kellett nekik.
A Szibériát pedig (megintcsak nyilván) nem azért írtam, mert itthon nincs ilyen, hanem mert a példaként hozott autót elsősorban a hazai piacra tervezték, és nem elsősorban minőségi, hanem ellátási problémák miatt. Arrafelé valószínűleg nincs 10km-enként kút, ill. ha épp nem volt jobb benzin, akkor a környéken sehol. Erre pont az öregebbeknek kellene jobban emlékezni...
Bocs, hogy már így is hosszú, de van itt még valami összefoglalásként:
A Lada szabályzóját azért említettem _példaként_, mert Bandi általános tilalomról beszélt a kisebb oktánszámnál. Akkor Te is csak az 1200-ast írtad tiltottként, most felsoroltál még 2-3 típust, ahol szintén van szabályzó, és nyilván nem azért, mert pont olyan benzin fog belekerülni, mint a gyári alap.
A szabályzási irányban eltérő a véleményünk, de az mindenképp kiderült, hogy a tekerentyű azért van, mert bizony belekerülhet gyengébb benzin is. (Még 1x : a gyengébb nem enyenlő a leggyengébbel.)
Hello Fullkopy,
A katonák nem arről híresek, hogy megkérdeznek mit akarsz, és az lesz. :)
Csak azért írtam, mert olyan jól hangzott, hogy "taxis koromban" meg "benzinszállító koromban". :)
Üdv!
Repülőbenzin
a robbanómotoros (nem a sugárhajtóműves !) légijárművek üzemanyaga. Jellemzője a magas (100 feletti) oktánszám, melyet magas oktánszámú keverőkomponensek felhasználásával érnek el. Mivel ólomadalékot tartalmaz, közúti járművekben nem használható.
Motoroktánszám
speciális motorban, meghatározott körülmények között mért oktánszám, amely a nagysebesség melletti kompressziótűrésre jellemző (ellentétben a kisérleti oktánszámmal). A mérési módszerből fakadóan a motoroktánszám (mintegy tíz egységgel) kisebb a kisérleti oktánszámnál.
Kiegészítjük a Matyát, én meg ezt találtam:
Kompressziótűrés
a motorhajtóanyagoknak az a tulajdonsága, amely megszabja, hogy milyen
mértékben tűri az üzem során fellépő nyomás- és hőigénybevételt
anélkül, hogy az égési sebesség hirtelen felgyorsulása kopogásban
nyilvánulna meg. A motorbenzinek kompressziótűrését az oktánszámmal
jellemzik. /olajszótár/
pdaranyi, elhiszed, hogy amikor berángattak két évre katonának, friss autószerelő szakmunkásbizonyítvánnyal, és ráadásul mhsz. hivatásos abc jogsival, nem kérdezték meg, hogy akarok-e üzemanyagos lenni ?
A felsorolásból kihagytam a dízelolajat, meg a 98-ast. 1977-ben , mint friss jogsis, egy Moszkvics 434 /ez volt a dobozos Izs elődje, kétüléses, zárt kombiszerű, de lapostetejű furgon/ segítségével riogattam a többi közlekedőt, szóval ez a jármű 95 oktánszámú benzinnel működött. Mivel ilyen akkoriban nem volt kapható, a gépjármű ügyintézőtől fele arányban 92 és 98 -as benzinjegyet kaptam. Más oktánszám, mint amit most írtam, - még a 86-os hozzájön- ekkor nem volt forgalomban.
Ja, és ezt találtam.CSak az érthetőség kedvéért.
Oktánszám:
a motorhajtóanyagok kompressziótűrési hajlamának a jellemzésére szolgál. Az oktánszám egyenlő egy olyan izo-oktán és n-heptán elegy térfogatszázalékban kifejezett izooktán tartalmával, amely szabványos üzemi feltételek mellett kompressziótürés szempontjából azonos a vizsgálandó mintával. Az izooktán kompressziótürése 100, a n-heptáné 0. A meghatározás körülményeitől függően többféle oktánszámot különböztetünk meg (pl. kisérleti, motor). Európában "oktánszámon" általában a kisérleti oktánszámot szokták érteni; vagyis a kutaknál forgalmazott "98-as benzin" kisérlteti oktánszáma 98 (motoroktánszáma 88). Amerikában "oktánszámként" a kisérleti és a motoroktánszám összegének felét tüntetik fel a kutakon. Ebből következik, hogy ugyaz a benzin Amerikában "rosszabb" (kisebb "oktánszámú") mint Európában.
Hogyne tudnám mivel indult a Zsigák típusa.Csakhogy nem ezerkecskénk, hanem ezeröcsink volt.'81-es évjárat, ikerlámpa, krómhűtőmaszk.Szóval 2103-as.
A benzineket mondom, csak olvastam valahol, és asszem úgy írták, ahogy mondtam.
Hello Fullkopy,
Te mi nem voltál még? :)
Üdv!
Visszatérve az oktánszámra.
Mivel 78 és 80 között üzemanyagos tartálykocsivezető voltam egy aprócska zöldruhás cégnél, a szállítmánnyal együtt laborvizsgálati jegyzőkönyveket is vittem, amelyekből kiderült,hogy a 86-os néha 83-as- vagy 89-es. Szóval, ezért a tapasztalatért nem kell szibériába menni. Pont ennyit korrigált az állítócsavar a Volgán, Zsigán, Zilen , Ladán, stb....
Ne haragudj, nem vagyok köteles válaszolni,tehát ne kérj számon, de igazán nem tudom, mi a kérdésed, pedig ezek után kerestem, sőt , ha előzőleg látom, már válaszoltam volna.
Más téma : az oktánszám szabályzó. Maradjunk inkább az előgyújtásszabályzó előírás szerinti beállítása , annak RÖGZÍTÉSE utáni , a benzin minőségéhaz való kényszerű utánállításánál,amely, az általad sugalltak ellenére sem teszik univerzálíssá , minden oktánszámú benzin befogadójává egyetlen jármű motorját sem.Magyarul elosztófej rögzítve, utánállítócsavar plusz-mínusz irányban tekerget. Eredmény: két-három oktánszám korrekció, plusz, mínusz.
Helló Matya !
Nagyon bírlak , okos srác vagy, mások nem tudják , hogy van néha magánlevelezésünk is, éppúgy mint pdaranyival.Tehát nem szoktunk egymás torkának ugrani, ha más a vélekedésünk, de elcsevegünk.Úgy gondolom, hogy amiről én / zsiguli/ írok, arról azért nem tudhatsz bizonyosat, mert akkoriban még spárgán húztad a fazekat, vagy apu lóbált a zacsiban . Tizennégyévesen, mikor verhom volt, úgy emlékszem 86-ost tankoltam.Ezen kívül csak 92-es volt, meg 86 K. Ennek most 31 éve .Egy évvel később már szakmát tanultam, és emlékszem , a Volga M 21 bekerült a családba 86-os benzinigénnyel.Tehetősebb barátunk M 24 kocka Volgája már 92 oktánszámot igényelt. A régi 8 hengeres Zil 130 -asokat, ezeken tanultam, 86 oktánszámra tervezték,kis utánállítási lehetőséggel.A Zsiguli pedig 2101 tipusszámmal indult, a Ladákról pedig egy sort se írtam. Nem csak a nevét cserélték ám ki.
Fullkopy:tuti, hogy nem volt ELŐÍRVA a 92-es a Zsigákhoz.nekünk is volt 2103-as, és gond nélkül ment a 86-ossal.Most épp nincs itt a Zsiguli kezelési könyv, mert kölcsönadtam, és még nem kaptam vissza.Egyébként, mikor elkezdték nálunk forgalmazni a Zsigákat, ha jól tudom, olyan 75-ös érték körüli oktánszámú benzinek voltak forgalomban.Ha jól rémlik, akkor a 82-est is csak valamikor a 70-es évek végén vonták ki a forgalomból.Legalábbis így olvastam.Akkor még saját hibámon kívül nem nagyon vettem tudomást ilyen dolgokról, lévén 78-as születésű.
Más:Lehet 100as oktánszám feletti ÜZEMANYAG, csak azt már nem benzinnek hívják, például a Toulol oktánszáma 106.Ezeket már az 50es években adaléknak használták motorversenyeken a benzinhez.
Bandi,
"Te már láttál 102-es benzint?"
Igen, ahogy Powerarc írta, "versenybenzin" a beceneve. Tartálykocsiból árulják pl. Hungaroringen versenynapokon. Hogy most is így van-e, nem tudom, de nem új a dolog, jómagam kb. 10 éve láttam.
Ezért szoktam mindig mondani, hogy ha v-ki leír v-mit, legalább gondolja át, mert a 98-assal az 1:50-es kompr-arány nagyon durva lenne. És ez független attól, hogy az autószerelő a Peugeotnál v. a Rolls-nál dolgozik-e.
Van az a mondás, hogy aki tudja, csinálja, aki nem, az meg tanítja... :-)
Fullkopy,
az 1200-ast kevésbé ismerem, az 1500-ason (2103) _gyárilag_ van rajta a korábban említett szabályzó. Itt van mellettem a gépkönyve, hadd ne kelljen emiatt szkennelnem. Annak idején fogtam is a saját kezemben (mármint az oktán-szabályzót :-) ).
Kérdésemre nem válaszoltál.
Valamikor az őskorban taxiztam.Volt akkor egy Főtaxi nevű cég, ahol a vezető beosztású bácsik nem tudták, hogy az 1200-as Zsigulikba nem szabad ,vagyis "tilos" az előírt 92 oktánszámú benya helyett 86-ost tenni, ezért , mivel spórolni akartak és pont a benzinen, a következőket tették: amelyikbe jutott, rakattak vastagabb hengerfejpakolást, amelyikbe nem, ott csak nagyobb előgyújtást állítattak azért, hogy ne következzen be öngyulladás. Nem kisebbet,mármint előgyújtást, nem bizony .Jut eszembe. szegény Zsigáknak általában nem tört el semmijük. Mármint motorilag. Ha néha mégís, még mindíg megérte.
Elnézést, ha fogalmi tévedésre adok okot, kompresszió viszonyról van szó.
(ami pl a jawa 638 szerelési könyv szerint 1:10,1 -es a kedvencünkben. Hogy ez igaz-e, és mennyi ténylegesen, arról Matyát kérdezzétek).
Üdv,
Pali
Ahoj!
Erröl a számitásról még én sem hallottam. Emlékeim szerint a 98-as benzinnel az elméletileg elérhetö legnagyobb kompresszió hozzávetölegesen 1:14, vagy 1:14,4 -es (kb.). Ezzel a számítással sehogy nem jön ki. (A diesel-ek mennek kb 1:25 - 1:26 -os komresszióval, de oda meg kell, mindenki tudja miért....)
Üdv,
Pali
Egyszer láttam egy bejátszást egy raliversenyről és ott láttam, hogy ilyen oktánszámú benyát tankoltak. Abban már nem vagyok biztos, hogy MOL benzin volt-e.
Te már láttál 102-es benzint? (Ez érdekes)
Ezt egy autószerelőtől hallottam. A peugeotnál dolgozik, és mellette ő oktatja a műszakit A B C és nehézgépkezelői tanfolyamon. Szerintem ezért szűnt meg a 91-es benzin is, mert nagyon kevés gépnek tesz jót.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|