hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 30. szombat 
András, Andor

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

marci
válasz erre | email2004-05-20 20:23:19
sürgősen el akarod adni, vagy még ráér?
Mert az egész konkrét tényállás, hogy kaptam egy ajánlatot, miszerint egy 350es Jawa-t működőképesen, lejárt műszakival 25E-ért megkapok. Mindenki akit ismerek, és ért egy picit a motorokhoz, az azt mondta, hogy ezt muszáj megvenni. Én is így vagyok vele, csak mielőtt megvenném, kéne neki helyet keríteni, mert jelenleg van egy simsonom, amit nem akarok eladni, és az utcára tenni sem, viszont nem férne el nállam még egy motor. Most napok óta keresek megfelelő rokont/ismerőst, akinél lerakhatom a motort. Ha nem találok semmit, akkor nem tudom megveni a motort, de ez nem tettszik. :)
Viszont az utcán sem akarom hagyni, mert még csak 15 éves vagyok, így mire jogsival, legálisan vezethetném a motort, még 3 évnek el kell telnie. Én így is meg akarom venni a motort, 3 évig meg elraknám valahol, és ez alatt az idő alatt szépen restaurálgatnám, rendbehoznám, papírokat elintézném... szép komótosan, ráérősen, nem kel sietni. :) Szóval még az sem biztos, hogy Jawa-m lesz, ezért egyelőre még nem veszem meg az oldalkocsit, de ha a motort megveszem, akkor mindenképpen szeretném oldalkocsisként használni. De ha most megveszem a motort, aztán meg jön a nyár... nem igazán lesz pénzem még oldalkocsira, szóval leginkább csak ősszel tudnám megveni. Szóval még ne számíts nagyon arra, hogy megveszem. :( De szeretném...
sorszám: 820 (10390)
(előzmény: Matya, 2004-05-20 19:42:01)

 
 
Matya
válasz erre | email2004-05-20 19:42:01
Persze, hogy eladom, az ára meg annyi, hogy fedezze az átminősítés költségeit.Nem akarok keresni rajta.Majd pontosan utána kérdezek, de asszem olyan 13-15Ezer körül van.
Naná, hogy felrakható, onnan szedtem le.
sorszám: 819 (10389)
(előzmény: marci, 2004-05-20 16:56:33)

 
 
Bandi
válasz erre | email2004-05-20 17:55:48
Alánckerék ára 1200 Ft.
sorszám: 818 (10383)

 
 
Bandi
válasz erre | email2004-05-20 17:54:33
Lecsereltem a kis lanckereket 17-rol 18 fogura a jaffan.
Turatempo : 100 km/h
4100 ford/percnel:))))

Az is kiderult, hogy NEM jawa california gepem van,
ugyanis a california az 1 hengeres motor (2 gyertyaval) es 35 LE
teljesitmenyu !!!

ELADO a 17 fogu lanckerek!!!!!!!!!!!!
sorszám: 817 (10382)

 
 
marci
válasz erre | email2004-05-20 16:56:33
Na, akkor eladod az oldalkocsit? Mennyiért? 350-es Jawara akkor komolyabb gond nélkül felrakható?

Egyébként köszönom mindenkinek az eddigi hozzászólásokat!
sorszám: 816 (10379)
(előzmény: Matya, 2004-05-20 02:09:04)

 
 
Matya
válasz erre | email2004-05-20 02:09:04
Igen, el akarom adni.Nekem teljesen felesleges.Nem is azért vettem, mert azt akartam feltétlenül ,csak ez volt emberi áron eladó.és ha már azzal vettem kipróbáltam, de nem jött be.Én imádom a szerpentineket, dönteni jobbra-balra.Szóval a szólózás nekem sokkal jobban fekszik.
sorszám: 815 (10357)
(előzmény: Fullkopy, 2004-05-20 01:52:09)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-05-20 01:52:09
Matya,
ma akkorát terepeztem az o.kocsissal a sóderbányák környékén, hogy ihaj. Ha eladod ma aprópénzért az oldalkocsit, ha továbbra is megtartod a 638-ast, cirka két év múlva ezt az eladást szerintem megbánod.
Az oldalkocsist vezetni, rossz terepviszonyok , jobbra -balra dőlő földutak használatával lehet csak elsajátítani, kb . 60 kg fix old. kocsi terhelés mellett. Ezután viszont aszfaltúton is élvezet vezetni.Nem lesz ijesztő már a viselkedése kanyarban, vagy hepe-hupás úton.A beállításokon sok múlik. Az enyémnek például , mikor megvettem, tövig be volt nyomva az összetartást állító rúdja. Naná, hogy mint az állat, balra húzott.Félelmetes volt fékezéskor , vitt a szembejövő felé.Ekkor én is azon gondolkodtam , megszabadulok az oldalkocsitól, mert rémes. Ez már a múlté. Powerarctól kaptam egy rajzot az oldalkocsi beállításairól , asszem cseh felirattal, amit pdaranyi lefordított. Ennek köszönhetően sikerült összehozni, kisebb módosítással.
Ezt a kincset,ezt a jó játékot, még mindíg el akarod adni ? Te tudod.....
üdv.: Full.....
sorszám: 814 (10356)
(előzmény: Matya, 2004-05-19 23:40:06)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-05-20 00:00:27
Jaa, ha olalra van vizsgáztatva, és ezt fent kívánod tartani, csak o.kocsival mehetsz vizsgára.
Ha pedig épp szólóban van kedved mocizni, lekötöd és otthon hagyod .
A rend őre erre nem kapott kiképzést, csak csodálkozik. Inkább békénhagy.Jól teszi.
Te pedig kedved szerint használhatod oldalkocsival, vagy anélkül a járgányt, mivel nem tiltja jogszabály.
Kikötés : csak azt az o. kocsit csatlakoztathatod, amellyel a vizsgán megjelentél./ száma van / A rendszámod , a műszakid ,csak azon az o.kocsin érvényes.
sorszám: 813 (10345)
(előzmény: Matya, 2004-05-19 23:40:06)

 
 
Matya
válasz erre | email2004-05-19 23:40:06
Nyugodtan le lehet akasztani az oldalkocsit bármikor.Nem szólhat érte a rendőr.
sorszám: 812 (10342)
(előzmény: Powerarc, 2004-05-19 23:13:00)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2004-05-19 23:13:00
Hali!
Figy, az enyém kezdetektől oldalkocsis volt. Ki volt vonva a forgalomból mikor megvettük. A rendbepofozás után újbóli forgalomba helyezést kellett csinálni. A forgalmiba belekerül az oldalkocsi azonosító (vagy alváz) szám és a járgány 3 személyre lesz vizsgáztatva, ami szerintem azt jelenti, hogy nem lehet egyszerűen csak leakasztani az oldalkocsit és szólóban motorozni vele. Mivel oldalkocsis lesz, 2db rendszámtábla fog kelleni. A műszaki csak annyival több, hogyha van rajt fék, akkor azt is nézik. A világítóberendézesek sem ugyanazok, de ez nem újdonság. Ja, és kell elakadásjelző háromszög is! Tőlem kérték is vizsgán. Szerintem a sima motorhoz is lehet utólag oldalkocsit tenni, csak tuti hogy vizsgáztatni kell. De mindig a papírmunka a legidőigényesebb. Szerintem hívd fel a legközelebbi közlekedésfelügyeletet, ott tuti megmondják, mi lesz a teendő. Vagy lesz itt majd valaki, aki már végigment ilyenen.
sorszám: 811 (10330)
(előzmény: marci, 2004-05-19 22:47:29)

 
 
marci
válasz erre | email2004-05-19 22:47:29
Mennyiért?
Mi a baj a vizsgáztatással? Mármint hogy levizsgáztatni oldalkocsisként? Az olyan bonyolult?
sorszám: 810 (10321)
(előzmény: Matya, 2004-05-19 20:31:18)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-05-19 21:23:51
Arra kicsi az esély, hogy egyszerre 2 műszer feladja, arra viszont nagy hogy az "ugráltató " spirál minden beavatkozás ellenére feladja.
Pont tegnap pocoltam meg, és varázsoltam vissza a km . spirálomat,tök jó lett, a piszok pedig ma 20 km . után fogta magát, és , ráadásul alul, elszakadt.Megérdemlem, mikor megvettem a mocit, minden bowdwent és a ford. spirált is kicseréltem, ezt nem. Juj, de pipa vagyok.
sorszám: 809 (10311)
(előzmény: Milan, 2004-05-19 01:53:37)

 
 
Matya
válasz erre | email2004-05-19 20:31:18
Semmi extra átalakítás nem kell, csak fell kell tenni az oldalkocsi szerelvényeket a motorra, és rá az oldalkocsit.Egyébként ha kell, nálam van egy eladó komplett old-kocs.
A vizsgáztatás izgalmasabb lesz.
sorszám: 808 (10305)
(előzmény: marci, 2004-05-19 20:23:52)

 
 
marci
válasz erre | email2004-05-19 20:23:52
Ha minden igaz, hamarosan veszek egy 350-es Jawat. Erről a típusról kéne nekem sok-sok információ, tapasztalat, ötlet stb. Tervem az vele, hogy kipofozom, rendbehozom, valamint nekem nagy vágyam hozzá egy oldalkocsi. Csinált már ilyet valaki? Sima 350es Jawahoz ugye lehet szerezni oldalkocsit. Kell komolyabb átalakítás a motoron, hogy összerakhassam a kettőt?
Előre is köszi minden infót!
sorszám: 807 (10304)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-05-19 14:46:34
nati, az enyém addig csinálta ezt, amig ki nem cseréltem a váltókar lefelé nyomásakor ellenszegülő rugót. Az történik ugyanis, hogy a rásegítés gyengesége miatt a kuplungautomata kioldva tartja a kuplungot, majd hirtelen, önkényesen zár, és el akar szaladni alólad a gép. Ha berakod 1-be , nem marad túl sokáig lazán a kupl. bowden ? Nem ragad le alsó állásban egy időre a váltókar ? Majd mikor magától kifeszül, száll el a gép, tuti hogy kézzel jól kezelhető ?
sorszám: 806 (10284)
(előzmény: nati, 2004-05-18 11:55:36)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-05-19 14:37:27
pdaranyi, szedd le, vizsgáld meg kívülről, kölső törést egyengesd ki, lógasd fel önts bele petrót, mozgasd könbe a belsejét, vagy áztasd be, pucold ki. Utána kicsöpögteted, hajtóműolajat beleküldöd, majd úgy szereled vissza, hogy minél kevesebb és kisebb hajlás legyen benne.
sorszám: 805 (10283)
(előzmény: pdaranyi, 2004-05-19 01:03:31)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-05-19 14:26:24
Hykomol 80W 90 jó bele.
sorszám: 804 (10282)
(előzmény: nati, 2004-05-19 11:18:42)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-05-19 14:24:33
Igaz, amit írtál, ha leszűkítjük a kuplungra. De én előrelátó vagyok, hiszen betojhat a ford. mérő meghajtás, az elsődleges lánc közben megnyúlhat, a kupl. kosár eltörhet, a lepkében a rugó elfáradhat, eltörhet....régi mocik ezek...
Sokat segít ám a gagyi tömítésen , ha a csavarokat kicseréled imbuszfejűre, jobban meg lehet húzni.
sorszám: 803 (10281)
(előzmény: Pite, 2004-05-19 12:31:45)

 
 
Pali
válasz erre | email2004-05-19 13:24:08
Ahoj!

Ha van hozzá valamilyen doksid lengyel, cseh, vagy legjobb esetben oroszul, akkor külld el. Amugy nem mondanak tul sokat azok a röviditések, amiket irtál.

Üdv,

Pali
sorszám: 802 (10272)
(előzmény: Pite, 2004-05-19 12:31:45)

 
 
Pite
válasz erre | email2004-05-19 12:31:45
Hali nati!

Full.-nak igaza van, hogy könnyebb szétszedni, de akkor nagyon fontos (ha nem használsz tömítőmasszát), hogy teljesen síkok legyenek a felfekvő felületek, mert a papír elég vékony. Egyébként ha egyszer jól rakod össze a kuplungot és minden ok előreláthatlag a mocival, akkor azért LEGALÁBB 1-2 évig nemigen kell szétszedni újra. És én még mindig azt mondom, hogy az a Tutti-Vili fix, ha EGY VÉKONY RÉTEGGEL megtömíted, mert így a tömítés rugalmas lesz.
üdv.:Pite

?????????valaki esetleg az elektronikus fesszabról tud valamit??????
sorszám: 801 (10268)

 
 
Pali
válasz erre | email2004-05-19 11:38:21
800!
sorszám: 800 (10264)

 
 
nati
válasz erre | email2004-05-19 11:18:42
Szia Pite,

Tanácsaidat nagyon köszönöm, 'asszem most már bele merek vágni valamelyik hétvégén. Fullkopy is nagyon sokat segített, bár szerinte meg semmi "Loctite" vagy hasonló csúcstechnika nem kell a tömítéshez, hogy könnyebb legyen legközelebb újra leszedni...
Fullcopy kérdésére válaszolva: a gépnek a szokásos 638-as kuplung hibája van: hidegen a kuplung erősen rángat - néha a hátsó kerék ki is pörög egy ilyen rándításkor - melegen viszont abszolút makulátlan, keresve sem találnék hibát benne. Visszakerestem a régi tereferékből, hogy az Alu-házon kellene csiszolgatni valamicskét.
Már csak egy kérdés: jó bele a Hykomol váltóolaj (a Wartbiból maradt)

Mégeccer köszi, üdv: nati
sorszám: 799 (10263)
(előzmény: Pite, 2004-05-18 13:08:10)

 
 
Bandi
válasz erre | email2004-05-19 10:36:15
Nálam egy digitális km órával van kiegészítve a rendszer. (nekem csak 90 és 110 között ugrál egy kicsit)
sorszám: 798 (10259)
(előzmény: pdaranyi, 2004-05-19 01:03:31)

 
 
Milan
válasz erre | email2004-05-19 01:53:37
Helló!

Saját tapasztalatok alapján a következőket tudom javasolni az "ugráló mutatók" problémára:
1. beolajozni a meghajtó spirált, mert hátha csak némi oxid miatt szaggat.
2. ha ez nem segít, akkor meg kell próbálni kicserélni a spirált egy kevésbé megtört darabra.
3. a probléma az óra csillapításában van, szereld szét az órát (kissé macerás lefeszegetni a krómozott gyűrűt) és talán a hiba házilag is orvosolható (kikopott, szétesett, stb.), ha nem, el lehet vinni műszerjavítóhoz akik nagy valószínűséggel rendbehozzák.
sorszám: 797 (10246)
(előzmény: pdaranyi, 2004-05-19 01:03:31)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2004-05-19 01:03:31
Hello,

Hogyan lehet azt megoldani, ha lehet egyeltalán, hogy a kmóra és a fordszámmérő mutatója ne ugráljon fel-alá? Jawa 350/638.

Előre is köszönöm a válaszokat.


Üdv!
sorszám: 796 (10245)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-05-19 00:07:08
Biztosan sokan segítünk, röviden irdd le, mi a baj hagy ne keressük vissza. A tömítés kapcsán, ha Bp.-n vagy 200 ft a Futér mociboltban egy garnitúra. Vacak papír,gagyi rajzlap, ami a bal fedélhez van , de oda megfelel . Ne ragaszd semmivel oda, felesleges, nehéz lesz újra szétszedni, és egy szomó meló a ragacstól megpucolni.A kuplung működését jelentősen befolyásolja a kuplung automata,annak beállítása, és nagyon durván rontja a két kis váltókar ellenrugó/vagyis általában az egyik / az itt megismert elnevezés alapján : a pillangótárcsában.
sorszám: 795 (10242)
(előzmény: nati, 2004-05-18 11:55:36)

 
 
Alexander24
válasz erre | email2004-05-18 22:44:20
Helló!

Ha esetleg valakit érdekelne Jawa350 alaktrész nekem van sok.Lehetőleg egyben szeretnék megválni tőle.
PL:
2db 638 váz
1db 634 váz
1db 638 blokk komplett generátorral karbival!
Kipufogók,lánckerekek,feszültségszabályzó,egyenirányitó kuplungszerkezet,
tankok,oldaldeknik,kormányok,müszerek,stb.

irányár 27 000 Ft!
Érdeklödni:
lada2103@freemail.hu
sorszám: 794 (10228)

 
 
Pite
válasz erre | email2004-05-18 13:08:10
Hali nati!

Elviekben kelle célszerszám a kuplung szétszedéséhez, de nálam bevált a Rigás módszer is ott is úgy csináltam, hogy egy négyzetes zártszelvény végébe fúrtam átmenő lyukat akkora csavarnak, mint ami az oldaldeklit felfogja (6-os v. 8-as nemtom :)) egy hosszabb csavart átdugtam és becsavartam néhány menetet az egyik felfogócsavar helyére. Majd egy rövidebb csődarabot a zártszelvény és a kuplung-szorítórugók közé rakva, mint egykarú emelőt használva lenyomtam a rugót, stift ki stb. (6-szor). hát ilyesmi.
A tömítéssel kapcsolatban: én vettem a boltban tömítésgarnitúrát (kb:400.-) és azt raktam be, kicsit megspécizve LOCTITTE - BLACK fantázianevű hőálló tömítéssel. Ezt lehet használni a középső részhez is tömítésnek. De szerintem mostmár egész olcsón lehet kapni nyomópisztplyos tubusban magas hőállóságú kifejezetten motortömítő anyagokat. Csak ne motorosboltban, hanem inkább szakboltban vásárold (olcsóbb)
üdv.: Pite
sorszám: 793 (10205)

 
 
nati
válasz erre | email2004-05-18 11:55:36
Bocs, hogy már megint jövök ezzel a kuplungrángatós-históriával, de némi bátorítást kérnék Tőletek. Időközben vettem a fáradságot, és valamennyi korábbi, ezzel kapcsolatos hozzászólást átnéztem, már asszem sejtem, mit kellene csinálnom. Kérdéseim: kell-e valamilyen célszerszám a kuplung szétszedéséhez valami lehúzó, vagy ilyesmi) vagy bátran vágjak neki villáskulcs/csillagkulcs/csavarhúzóból álló szerszámtárammal. Utoljára 20 éve szereltem kuplungot, a rettenetes Riga 4 mopedomon (gyönyörű "kopásálló" bakelit kuplungtárcsái voltak, kellett bele évente egy új garnitúra.) Ahhoz nem kellett semmi célszerszám, de annak a rugóerejét még kézzel le tudtam gyűrni. A másik kérdés, hogy amikor összerakom - bárcsak már ott tartanék - mivel tömítsem a kuplungdeklit. Riga időkben "papírból tömítés kivág, Hermetic nevű csodaszerrel beken és összerak" volt a recept. Gondolom, ma már vannak erre fejlettebb anyagok, komolyabb pH értékkel, tudományosabban megalapozva. Váltóba maradt még a régi Wartburgomból némi Hykomol olaj, jó lesz bele?
Bocs, ha hülyeségeket kérdeztem, legfeljebb ne válaszoljatok.
sorszám: 792 (10201)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-05-18 09:04:05
Akkor nem nagy a baj.Ha nem lesz kész, és kell a bejáratáshoz,még mindíg megkaphatod kölcsön a tarcsi mérőmet .
A bekalibrálás már biztos nem lesz nehéz, a kisebb fordulatot akkus fúrógép, a nagyobbat egy mezei barkácsfúró szolgáltatta, de a szorzószám birtokában bármilyen fúrógép jó, ha tudod, mennyit pörög maxon, át tudod számolni .A névleges teljesítmény és ford. szám ugyan nem túl hiteles, viszont a magasabb ford. számú fúróval való állítás egész jónak tűnik.
Még kb. másfél hétig sűrűbben vagyok,megtalálsz, aztán macerás lesz elérni egy darabig.
sorszám: 791 (10194)
(előzmény: hygy, 2004-05-18 02:02:14)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-05-18 02:02:14
Alapvetoen :) annyira razott a jawa felujitas utan, hogy leesett a fordulatszam mero szamlapja es a sok rezges miatt kiragta az aluminium lapban a lyukat nagyobbra igy azt a lapot mar nem lehetett felhasznalni. ;)
Igy jott az ottlet, hogy csinalok ujabb jobb szamlapot, amit atvilagit a zold lampa alulrol es milyen jol fog kinezni, hogy zolden vilagitanak a ledek.
Igy aztan gimp-et ragadtam, megrajzoltam nyomdaba mentem (tobbe tobbszor) es vegul meglett a szamlapra a folia, utana raragasztottam kivagtam (stb. stb. stb). Ezutan megvilagitottam zold lampaval, viszont az most kevesnek bizonyult ezert az egeszet elkezdtem atalakitani ledes hattervilagitasura.
Most ott tartok, hogy a ledek megvannak vilagitanak jol nez ki. A ledes vilagitast kell meg felfogatni a aljara. Mert most meg ki tud esni. Es utana felrakni a mutatot vegul visszarakni az uveg tetot. :)

HyGy
sorszám: 790 (10189)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-05-17 22:03:24
Oké, értek mindent, főleg , hogy ma szétcibáltam egy km . órát , valamint elvégeztem a ford. mérő teszteket.

Azért ezek után megkérlek, tudasd velem is, miért szeded többször is szét, mi nem stimmel, mert ötszavas mondatok alapján remek a barkohba , de én inkább, ha tehetem érdemben szeretnék v . mit alkotni, ha a kevéske tehetségem megengedi....
Vigyázz, jönnek a kérdések : Tudom , nem győzöd, sok, nem tudsz mindenhol ott lenni....viszont most a saját dolgodról van szó..

1. pont. :Tárgyilagosan : mi nem jó a ford. mérődön?

2. pont : Ha idehozod, segítsek személyesen ,ketten megcsináljuk.

3. pont : Adjak kölcsön egyet, mert nekem van , és neked néhány napra vagy hétre odaadom.
4, pont : A válaszod helye :
üdv .: Full......
sorszám: 789 (10168)
(előzmény: hygy, 2004-05-17 20:54:58)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-05-17 20:54:58
Hali!

Fullkopy persze mar szetszedtem tobbszor is. Nincs benne fogaskerek (az csak a km oraban van ott is csak annal a resznel ami a megtett km-t meri.)
Ugy van megoldva hogy egy tengelyen rajta van a mutato amit egy spiral rugo huz vissza mindig alaphelyzetbe. A tengely masik vegen pedig van egy fem lap ami alatt meg egy magnes, na a spiral ezt a magnest forgatja az viszi magaval a mutatot.

bye
HyGy
sorszám: 788 (10164)
(előzmény: Fullkopy, 2004-05-17 16:32:19)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-05-17 20:34:04
Milan, mikor tavasz előtt megvettem a mocimat, megkérdeztem a régi tulajt, miért csöpög az olaj a kipu-ból ? téli konzerválás talán ? Mosolygott és közölte : a szintetikus olajak nem égnek el, tehát csöpög. Ha hiszünk neki, és te is érted, akkor o.k. , de amit te tudsz, szeretnénk mi is.
sorszám: 787 (10162)
(előzmény: Milan, 2004-05-17 19:15:31)

 
 
Milan
válasz erre | email2004-05-17 19:15:31
Helló Pite!

A kipuff tiszta kb. 300 Km-t mentem azóta vele, érdekes módon nem is kellett anno kipucolni, mert gyakorlatilag tiszta volt.
Én attól tartok - amit előzőleg is írtam - , hogy valahonnan plusz olajat kap, de a jobb oldali hengerhez (a forgattyúsházon keresztül) elméletileg nem juthat olaj a váltóból, vagy mégis?
Ha igen, az nagy gáz...
Egyébként a félszint. olajok ugyanúgy elégnek mint a tisztán ásványolaj alapúak? Ha nem, akkor értem miért folyik ki dolga végeztével.
Remélem a gyújtással lesz a gond, majd valaki szakértővel megnézetem, mert nekem se eszközöm, se tudásom hozzá.

Milan
sorszám: 786 (10156)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2004-05-17 19:07:09
Hali!
Sajna nem tudok ebben segíteni, szerintem a legegyszerűbb talán az lenne, hogy valamelyik könyvesboltban megnézel egy magyar-lengyel szótárt és megpróbálod kikeresni a földelés, a gerjesztés szavakat. Próbáltam kereseni a neten online működő szótárat, de még nem találtam. Ha esetleg találok, szólok.
sorszám: 785 (10154)
(előzmény: Pite, 2004-05-17 17:36:55)

 
 
Pite
válasz erre | email2004-05-17 17:36:55
Skacok!
Senki nem tud semmit az elektronikus fesszabályzó bekötéséről? kivezetések: szcz, +6V, wzb asszem lengyel gyártmány

üdv.
sorszám: 784 (10147)

 
 
Pite
válasz erre | email2004-05-17 17:34:32
Milan!

A kipufogók mikor voltak takarítva? Mert írtad, hogy bejáratós a motor és én még arra tudok gondolni, hogy előzőleg az esetleges rossz beállítás miatt tényleg jobban "füstölt" az egyik, telerakodott és most csak abból ég ki. Az olajfolyás is erre enged következtetni.

üdv.: Pite
sorszám: 783 (10146)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-05-17 16:32:19
hygy , az általad kérdezett szorzó érzésem szerint nem mechanikusan de az órán belül valószínüleg 3,2 és 3,3 közt lehet.
Tehát a spirál kb, a harmadát forogja. Ha a ford mérőt 600 f/p hajtod meg, 2000 re mutat, ha 2500 f/p akkor 8000.
órán belüli fogaskerékáttételzajt sztetoszkóppal nem tudtam beazonosítani. Szerintem nics benne, vagy nagyon nagy méretűek a kerekek, és zajtalan. Ha van benne, azt úgysem nagyon lehet javítani. Más kérdés a rugó törése, a mágnes leválása....akkor esetleg.
Szétszedted már, vagy csak előre tudni akartad, hogy tudod összerakni ?
sorszám: 782 (10144)
(előzmény: hygy, 2004-05-16 21:44:55)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2004-05-17 08:48:48
A lengéscsillapítók tuti jók, viszont egy picit nagyobb levegőnyomás volt az abroncsban. A nehezéket használom, most kb. 30kg van benne, de igazság szerint még ez is kevés. A fékem egyébként jó csak az a lényeg, hogy mindkettőt rendesen kell használni. Akkor volt igazán furcsa, amikor műszakin voltam vele és ott úgy kellett fékpróbát csinálnom, hogy egyszer csak az első féket, utána meg csak a hátsó féket kellett használni, persze hogy félrehúzott. Ha már műszaki, nem vettem észre, hogy megnézték volna a kormánylengéscsillapítót. Mikor megvettük, akkor nem is volt rajta, a kezelési útmutatóban lévő fényképek, rajzok alapján csináltam egyet. A súrlódó elemeket egy kuplungtárcsa maradékából vágtam ki, az összenyomóerőt meg egy erős csavarrugó biztosítja. Így most semmi szitálás nincsen. Hogyha nincs rajta, nem tudom miért csinálja azt, lehet hogy nem egészen pontosak a beállítások?
sorszám: 781 (10128)
(előzmény: Fullkopy, 2004-05-16 23:15:28)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-05-17 00:36:49
Úgy emlékeztem, csepptankosod van, ha nem, a futáros bigyó mégse jó./ pont útban van a műszerfal" /
Viszont jó lenne tudni, hogy vizsgán nézik-e a korm . stabilizáló meglétét és állapotát, mert az enyémen a gumi széle, bizony kellemesen mállik. Ezt már kapni nem lehet, nem is rendelhető. Tudsz erről valamit ?
sorszám: 780 (10121)
(előzmény: Fullkopy, 2004-05-16 23:15:28)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-05-16 23:15:28
A pattogás balra kanyarnál lehet első lengéscsillapításhiba, esetleg nem megfelelő, pontosabban egy főre túl kemény guminyomás is.
Ha magad mész mocizni, dobj be az oldalkocsiba nehezéket.
A féket feltétlenül hangold össze, semerre nem húzhat. Nekem úgy lett jó, hogy az első és a hátsó a puha szürke, az oldalkocsié a gyári kemény, szegecselt.
Nem húz semerre, utassal sem, viszont az összetartás beállítása után lehet, hogy túl nagy kerékdőlést csináltam, csak egyenesen akar menni, minden irányba fordulásnál szinte igénybeveszi a karizmokat.Ha egyszer jó lesz, mint ígértem,az értékeket közzéteszem .....
Egyáltalán nem szitál, pedig az old. kocsi. korm . rögzítő-gyári , a kicsi. /638/ nincs is ráálítva.
Megjegyzem, a tiedhez való van, egyetlen darab, a Futárboltban. vmi 2400 Ft.a hosszú, felül kézzel tekerős.
sorszám: 779 (10117)
(előzmény: Powerarc, 2004-05-16 22:00:49)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-05-16 22:52:12
HyGy, az áttételezés , ha jól értelmezlek, a mutató beállításánál nem dominál. Ha fordulatszám határolós fúróval meghajtasz egy hiteles, működő /Etelon vagy legyen viszonyítási alap, sablon.../fordulatszámmérőt oly módon, hogy mondjuk 2000 ford-nál lekorlátozod- a fúrót, tehát hiába nyomod, nem pörgeti följebb- /segédeszköz itt a spirál, közbetét csupán / egyik vége a fútóba, másik a ford. mérőbe. Ha ezzel készen vagy berakod a saját, kalibrálandó műszeredet, és a leírt ford számmal való meghajtásakor, ügyesen a 2000 irányába felszereled a mutatót.
Másik. A bordák hőelvezetési képességét, ha nem jó hővezető,hőátadó, erre a célra készült festékkel végzed, nagy meglepi érhet már a bejáratás elején. Ha mindenáron festeni akarod, ennek nálam hitelesebb forrásból is nézz utána. Azt én is tudom, hogy a régi rendőrségi MZ-ket/ hengert, h.fejet / fekete festékkel átfújták, de az speciális anyag volt.
Ha csak csúnya, pucolhatatlan, a brigéciol, limuzol, stb nem használ, próbáld ki a kedvenc háztartási gyilkosmarómat, ami az aluedényhez csak azért nem javasolt -mert abból eszel, - káros oxidok miatt, de bográcsról, fritőzről, kerti sütő rostélyáról , az én hengeremről (Jawa)csodásan leszed minden makacs zsíros szenes vacakot, ami ezer éve ráégett.Háztartási boltban is kapható, vagy szupermarketekben, kézipermetezős és utántöltő kivitelben. Úgy hívják, így keresd, hideg zsíroldó, ez lesz a címkén is. Ne lélegezd be, használj gumikesztyűt , és miután befújtad, amit kell, tíz perc múlva úgy mosd le legetőleg meleg vízzel, hogy szembe ne kerüljön. Izraeli a szer, valószínűleg vmi harcászati "kozmetikum" keresése közben kutyulták ki, de tényleg jó. ára kb 600 ft, de 20 nál többször is bőven elég. .
sorszám: 778 (10115)
(előzmény: hygy, 2004-05-16 21:44:55)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2004-05-16 22:00:49
Hm, nem kaptam meg a képeket. Próbáld meg elküldeni még egyszer (a Hotmail néha xaraxik). Egyébként 562-es Velorex van rajta, eredetileg ezzel volt vizsgáztatva. Én is gyári beállításokat próbáltam meg beállítani, de szerintem most így nem jó, mert üresen is jobbra húz (enyhén, de zavaróan). 80-85-nél még nem is mertem vele így gyorsabban menni. Sajna üresen nagyon könnyen elpattog rossz úton, de ez egy erősebb kanyarban zavaró igazán. Voltam úgy, hogy balra nagy ívben kanyarodtam és a hullámos útfelületen az első kerék pattogott el, elkezdte kifelé tolni az orrát. Olyan nagyon sokat még nem vele, azt is utas(ok) nélkül. Szóval nagyon asszimetrikus a jármű, kell idő hozzá, míg meg lehet szokni. De nem veszem le róla, mert egy nyári túrán jól meg lehet pakolni. Ja, az utcasarki jobbra kisívű kanyarral vigyázni kell, hamar megemelkedik az oldalkocsi. A fékezésnél is arra kell figyelni, hogy az első és hátsó féket megfelelően használd, hogy ne húzzon félre.
A beállításhoz még annyit, hogy szerintem akkor jó, ha üresen egy picit balra húz, ha meg ül valaki az oldalkocsiban, akkor meg fusson egyenesen, vagy egy hajszálnyit jobbra. Fontos! Kormánylengéscsillapítót mindenképp rakjál rá, mert az enyémen akkor nem volt és úgy elkezdett szitálni a kerék, hogy alig bírtam megtartani.
sorszám: 777 (10113)
(előzmény: Fullkopy, 2004-05-16 21:35:32)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-05-16 21:44:55
Fullokpy: nincs valami attetelezese a fordulatszam meronek? Szal 1:1 az attetel?

Az ezustot a hengerre. Mert csunya volt mar.

Milan: Gyujtas tuti jol be van allitva?

HyGy
sorszám: 776 (10111)
(elözmény: Milan, 2004-05-16 18:17:53)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-05-16 21:35:32

Nem jelezted, megkaptad- e a képeket, többször, mindkét címre próbáltam küldeni, mi történt ? Végül milyen típ. oldalkocsid lett, és hogyan viselkedik, milyen az úttartása, hova húz , egyáltalán mit érzel? pdaranyi lefordította a beállítási utasításokat, amik a rajzon vannak,egy mondat miatt visszakérte, ki akarja javítani, ha meglesz , és kell ,visszaküldöm neked, de küldj e-mailt ,hova , olyat, ami műkszik is .
sorszám: 775 (10110)
(előzmény: Powerarc, 2004-05-16 20:03:07)

 
 
Matya
válasz erre | email2004-05-16 21:28:58
Motorolajszintet mindig üzemállapotnak megfelelő pozícióban célszerű vizsgálni, gondolom világos miért.Ez mindenre igaz.Kétütemű és négyütemű szintén.
Hát ez elég szakkönyv szagú lett.
sorszám: 774 (10106)
(előzmény: Milan, 2004-05-16 19:15:35)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-05-16 21:25:59
Alapjáraton ugrálhat a mutató. Ha az előző megoldást választod,nyilván addig kell emelni a fordulatszámot, és rögzíteni, amig nem lesz viszonylag stabil a ford. szám mutató állása.Nem lesz pontos, de használható. Ha más sem tud jobbat,nincs jobb ötlet, így is meg tudod csinálni. közben eszembe jutott, hogy az Alig utcai spirálos- kézifék, kupung és egyéb bowdenes cég kétfelé vált, innen mindenki elköltözött, maradtak viszont a műszerjavítók. (km óra, stb ) Próbálkozz ott, ha végképp nem emgy.
sorszám: 773 (10105)
(elözmény: Milan, 2004-05-16 10:46:01)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2004-05-16 20:03:07
Hali!
Nekem oldalkocsis a szekerem és váltóolajszinet mindig úgy ellenőrzöm, hogy 2 (bocs, 3) keréken áll a motor. Néztem a kezelési útmutatómat, de nem találtam benne külön utalást erre.
sorszám: 772 (10099)
(előzmény: Milan, 2004-05-16 19:15:35)

 
 
Milan
válasz erre | email2004-05-16 19:15:35
Sziasztok!

Egy kanyar erejéig visszatérnék a füstülési témára, mely az óta sem hagy nyugodni. Elképzelhető-e az, hogy a jobb hengerem azért füstöl jobban (füstölési arány 1:3 a jobb henger javára), mert valahogy máshonnan (váltóból) plusz olajat szív? Hogy lehet ezt ellenőrizni? Tudom triviális a megoldás: a váltóolaj szintje milyen, de hogyan kell ellenőrizni a váltóolajat?
1. Középállványra állítva (ekkor a blokk kissé hátradől, a motorral együtt persze) a kontroll csavar pedig hátul van, így saját elméletem szerint az olaj ott gyűlik össze, így magasabb szintet jelez.
2. "Két kerékre" állítva? Így a blokk vízszintes helyzetbe kerül (menetközben is így áll a blokk), viszont itt alacsonyabb szintet jelez.

Káros lehet-e az, hogy a bal henger kevesebb keveréket/olajat kap?
A gyertyákat ellenőrizve mindkét hengernél barnák (őz barnától kissé jobban, ezen belül a jobb még inkább barna, ami attól is lehet, hogy a motor még bejáratós, így 3.000 fölött még nem pörgött), a gyertyák menete olajos, ez alapján úgy gondolom mindkét henger elegendő 1/33-as keveréket kap (MOTUL félszintetikus olaj).

Normálisnak tekinthető-e, hogy a kipufogókból folyik az olaj ilyen keverési arány mellett?

Tudom a kérdéseim nagyobb része elég alapfokú, de "egy újszülöttnek minden vicc új" és a válaszokat előre is köszönöm!

Milan
sorszám: 771 (10098)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu