:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
NGK B6HS gyertyát használok (638-as moci).
A váltóba meg ATF olajat.
Való igaz, hogy az FHP-ban nagyobb lesz a hézag, de talán még nem olyan nagy az eltérés. Van a közelben egy gépműhely, ahol motorfelújítással is foglalkoznak, majd ott megméretem a hengereket és kiderül, hogy mi a helyzet.
Nem vagy piskóta, hogy ezt így meg tudtad mérni.
Az eredményeket látva azért maradtak aggályaim, mivel a gyűrűt
elvileg úgy kéne illeszteni, hogy a hüvely bármely pontján a hézag meglegyen. Ez viszont, mivel a perselyed
a fhp-ban és közelében a legbővebb, ott fog nagyobbra nyílni a hézag , és ez kompressziócsökkenést fog okozni. Talán kisebb lesz a sűrítési végnyomás, és terjeszkedéskor is lefújhat, de ha ez nem így lesz, legalább tudni fogjuk.
Próba cseresznye, kíváncsi leszek a gyűrűzés eredményére.
Viszont, ha már úgyis szétkaptad, lehet, hogy el kéne vinni a hengereket tanácsot kérni egy gépműhelybe, ahol megmérnék pl. az ovalitást , mivel igazán ez lenne a döntő tényező...
Hali!
Megmértem a gyűrűvégek közötti hézagot. A legfelső "nyers" részen a hézag 1,74mm.
A többi helyen:
FHP: 2,07mm
+10: 1,96mm
+20: 1,89mm
+30: 1,91mm
+40: 1,89mm
+50: 1,94mm
+60: 1,95mm
+70: 1,92mm
Persze indikátor órával lenni az igazi megmérni, amit majd valahol megpróbálok megejteni. De szerintem jelen állás szerint elég lesz a gyűrűcsere.
Szevasztok!
Ki milyen gyertyat szokott belerakni a Jawajaba? Na meg milyen olajat a valtoba?Mitol csinalja az a kuplungom, hogy ha berakom sebessegbe, akkor menne, olyan mintha nem emelne ki rendessen, ha pedig megyek vele es odahuzom neki, elporog!!??!! Lamellak jo, az olaj lehet suru? Probaltam bele mar sokfajta olajat, de mindig ezt csinalja. Van mikor hidegen franko, berakom sebessegbe, es all a motor behuzott kuplungnal, nem megy sehova, de ha bemelegedett, ujra elkezdte.
Kocce a segitseget elore is!!
Bye Devil
Jó az indikátor órád:-)Kiválló megoldás a henger átnézésére!!!!!!
Apróság kimaradt, Mivel ez nem kompresszor, hanem motor, a gyűrűt igazándiból oda kéne illeszteni, ahol üzemi körülmények közt nem jár, tehát a hengerhüvely kopásmentes, legszűkebb átmérőjénél. Ha " kövérebb" lyukba illeszted, majd üzemben szépen megdagad a hőtágulástól, összeér, és klasszul eltörik,mikor fent vagy lent a szűkületbe ér , és barátságos, több barázdás szántóvá teszi a hüvelyt.
A felső holtpont alatt közvetlenül mért hézag az irányadó.
Ha ez megvan, told lejjebb a használt gyűrűt , és mérj újra hézagot. Ezt tedd meg centinként.
Ha a mérések szerint öblösödik a hengered,magyarul radikálisan nő a hézag a lökethossz közepéig, mégsem elég a gyűrűcsere.
Ha nem jól gondolom, javítsatok ki.
Köszi, akkor gyűrűcsere lesz.
Sziasztok!
Lekaptam a mociról a hengerfejeket és a hengereket. Új pakolások, koksztalanítás stb. miatt. Próbaképpen levettem az egyik dugóról a gyűrűket és beletettem a hengerbe. Megmértem a gyűrűvégek közötti hézagot és már majdnem 2mm. Ez szerintem túl sok. Tudja valaki mennyi a normális hézag? A hengerek nagyon jó állapotban vannak, így egy gyűrűgarnitúracsere elégségesnek tűnik.
Kösz a bőséges válaszért, a Jawa tényleg rezeg,mint egyszer ha gyorsan mész vele.Lehet hogy inkább maradok az MZ-nél, azt egyszerű szerelni.
Egyébként én még azt csináltam, hogy a 6mm átmérőjű tengely helyett csináltattam egy 8mm-eset hengerfej csavarból. A tengelyhez tartozó furatokat mindenhol átfúrtam 8mm-re és így raktam össze a blokkot. Ártani nem ártott, mert amúgy is elég gyenge a JAWA váltó és azóta nincs vele bajom.
pdaranyi: rosszul fejeztem ki magam, egészen pontosan a léptetővillából egy darab (az egyik "nyúlványa" a kettő közül ami a fogaskerék nútjába megy) egyszerűen elkopott. Szóval a villa bent tudta tartani sebességben a váltót, csak ha kivettem 4-ből, már visszatenni nem tudta mert kiesett a fogaskerék nútjából.
A tengely pedig -mikor kivettem 4-ből- meghajlott és elrepedt de egyben maradt. 3.-at nehezen tudtam váltani, csak állandóan kiemelt az automata kuplung, mivel nem tudott a váltókar visszamenni a helyére középállásba.
Hello kgandras,
Nem igazán értem a dolgot. Ha eltört a villa és a villatengely, hogyan tudtad visszarakni 3.-ba? Aztán meg hogyan tudtad visszarakni 2.-ba? Mert ugye csak akkor nem mozog a főtengelyen lévő villa, mikor 1. és 2. között váltogatsz. És egyeltalán miért tört el a villa, ha a fogaskerék nem dobta ki magát?
Én már akkor is ideges lennék, ha másodszor kellene szétszedni a blokkot, nemhogy negyedszer!
Üdv!
pdaranyi: tulajdonképpen az enyémben sem voltak olyan nagyon megkopva, azért vettem észre csak 4. szétszedéskor. A biztonság kedvéért kicsit azért igazítsd meg a bütyköket szerintem!
Igazából nem dobta ki 4.-ből, hanem mikor visszaváltottam 3.-ba akkor vettem észre hogy szorul a váltó és már nem tudom 4-be visszatenni. Ezek után haza, blokk szétszed, villatengely + villa csere, összerak, jó is, majd kb. 10-20km. után megint reccs... Mondhatjuk, hogy egy kicsit ideges voltam a 3. után... :)
Hello kgandras,
Ha jól értem, a bütykök annyira meg voltak kopva, hogy a kapcsolódó kerék "kidobta magát" a 4. fokozat kerekéből.
Ezt úgy kell elképzelni, hogy mikor negyedikbe váltottál, kidobta, és ezután csak az 1. és 2. fokozat működött? Elég kellemetlen lehetett.
Én úgy vettem észre, nekem csak az 1. fokozat kerekébe kapcsolódó kerék bütykei vannak megkopva, de csak egy kicsit a sarkukon, nem az egész hosszukon. Szerinted ez okozhat gondot? Én úgy gondolom, hogy nem, mivel a bütykök egész hosszukban kapcsolódnak. Szerinted?
Nagyon szépen köszönöm a segítséget!
Üdv!
pdaranyi: a váltó gondja az volt, hogy a kapcsoló fogaskeréken a bütykök (amik a másik fogaskerék furataiba mennek be kapcsoláskor) meg voltak kopva, ezért a 4. sebesség léptetővillája és a léptetővillák tengelye eltört. Én nem vettem új fogaskerekeket, hanem óvatosan egyenesre köszörültem a bütykök oldalait. így már saját magát tartja bent sebességben a két fogaskerék és nem a léptetővillát feszítik.
Hello Milan,
Én is úgy tudom, hogy a California az az, amit te írsz.
Bejáratás után bírnia kell az 1:50-et (a Castrol TT-hez ilyen arányt ír a szervízköny is), sőt akár az 1:60-at.
Én Castrol SuperTT-t használok 1:50, de már mondták, hogy sok benne az olaj, mert nagyon füstöl.
A cseh srác szerint az 1:50 elég a bejáratáshoz is, mivel a mai olajok jó minőségűek.
Olvastam tesztet, hogy a különolajozásos Jawa jóval kevesebb olajat tesz bele (kb 1:80).
Sőt, olyat is olvastam, hogy valaki 1:100 keverte. Szerintem ez azért már durva.
Minél feljebb a tű, annál dúsabb a keverék, ergo jobb kenés és valamivel nagyobb fogyasztás.
Üdv!
Hali mindenkinek!
Az a gondom a 638-asommal, hogy reggel nehezen indul be a moci. Pontosabban fogalmazva beindul, de vagy le is áll, vagy éppenhogy csak jár, elég egyenetlenül. Ha elkezdem mozgatni, rázni a motort, akkor meg szabályosan felbőg, ahogy kell. Ez a jelenség 1-2 percig áll fenn, amíg egy kicsit be nem melegszik. Utána semmi baja, van rendes alapjárat, gázadásra is szépen egyenletesen húz. A karbit is már többször kipucoltam. Tud valaki tippet adni, mi lehet a baj?
Üdv Mindenkinek!
Van egy eladó Velorex 562 oldalkocsim, kitünő állapotban, papírokkal, mindennel, olcsón.
Ha érdekel valakit írjon!
Szia pdaranyi!
Köszi a tippeket! A lényegről valóban nem írtam, a moci egy 1985-ös kiadású JAWA 350/638-5.00, kivitele ügyében egy kicsit gondban vagyok, mert az enyém egy gyárilag krómozott első-hátsó sárvédővel és szintén krómos bukócsövekkel szerelt típus, színe középpiros (szerintem „málnametál”, mert van a fényezésnek egy gyári metálos beütése, persze szoci színvonalon…) matricázott feliratokkal. Akkoriban volt egyszerűbb változata ennek a típusnak (emlékszem rá személyesen, akkor voltam 16 éves…) ami sima piros színű, és króm nélküli kivitel volt, ahol feliratok (a tankon a „JAWA” és a dobozon a „350”) alumínium lemezből voltak préselve.
Akkoriban azt gondoltam, hogy az én variánsom a JAWA de Lux - a la ETZ – de nem az. Talán California, bár egyesek szerint az teljesen másmilyen (itt az oldalon írták azt, hogy a California az egy henger, két gyertya, 35 ló), erre meg én mondom azt, hogy a jawamanian és a jawa hivatalos oldalán lévő fényképek alapján a California egy krómosabb, chopperesebb változat, viszont ua. blokk (ill. már külön olajadagolóval), hengerszám és teljesítmény.
A 1/33-as keveréket én cca. 1.500 Km-ig gondoltam alkalmazni, majd áttérnék az 1/40-ra esetleg 1/50re fullszint olajjal. Ez utóbbi nem tudom, hogy jó lesz-e neki?
Az alsó helyzetben lévő tű – ha jól gondolom- dúsabb keveréket (benzin-levegő) eredményez ami a jobb kenés miatt kell?
Én most már elkezdem aktívabban használni (járatni a motort) és a fejleményekről majd beszámolok, ha van igény.
Üdv!
Milan
Egy álló kocsisor miatt vészfékeznem kellett a JAWA-mmal, alig bírtam megállni. Mondom állítok egy kicsit az első féken. így is történt, majd miután ki akartam próbálni a fékhatást még álló helyzetben, leszakadt a bowdenről a dió a fékkarnál. Ekkor belegondoltam, mi lett volna ha a vészfékezésnél szakad le... Tanulság csak annyi, hogy mindnyájan Isten kezében vagyunk....
Ja elfelejtettem: 350-es gépsárkányra fáj a fogam!
Köszönöm a szívélyes fogadtatást!
Sajna időm és a bukszám sem engedi, hogy még ebbe az évbe levizsgázzak, de „lovat” mindenképen veszek. Arra gondoltam amíg nem vezethetek „hivatalosan”, kipofozom, és csinosítom a nem sokára (remélem) megvásárolt „jószágot”.
Nem tud valaki egy eladójárgányt Zala, Somogy, Baranya megyék területén.
Koppány, haj ra jogsit csinalni. :)
HyGy
pdaranyi: nem birtam ki. :)
Hello Koppány,
Üdvözöllek az őrültek klubbjában! :)
Remélem minél hamarabb sikerül vételezned egy Jawa-t.
Üdv!
Hello Mindenkinek!
Szeretnék a 350-es Jawa CZ-mre tenni generátort, mivel a dinamója elszállt! Aki már esetleg csinált ilyen átszerelést szóljon rám hogy milyen generátor jó rá, meg hogy mit hogy kell. Ja amúgy 1981-es évjárat, az alvázszám 472-4-el kezdődik, a motorszám pedig 634-9-el.
Bali
Helló Mindenki!
Kb. 4 napja, vagyok JAWA-as (350), igaz még csak fényképen láttam, de mikor egy-két fotót megpillantottam róla, és itt a szoci.motors.hu-n meg hallgattam a hangját, rögtön tudtam, hogy mi a végzetem. Az apósjelöltem, aki már teljesen bezsongott a motor hiány miatt elhatározta, hogy kerül, amibe kerül, vesz egy csoppert, aztán mi közbe vakított mesélt nekem rájöttem, hogy üres az életem. Megvilágosodtam! Nem tudom elképzelni az életemet motor nélkül. Azonnal neki is álltam pénztárcámhoz mérten motort keresni az MZ-k kizárva - nem tetszenek. Így maradt a JAWA, akkor még nem tudtam, hogy néz ki, de bizakodtam, és végül mikor megláttam egy-két paripát a szívem majdnem megszakadt. Azóta minden gondolatom a JAWA.
Sajnos még nem tudtam szerezni, és ami a legnagyobb baj az, hogy jogsim sincs.
További jó motorozást!
Koppány
Hello Milan,
Szerintem a "klasszikus" bejáratási ütem megfelelő.
500 km felett majd néha pörgesd egy kicsit, hogy szokja a magasabb fordulatot. Nekem azt tanácsolták, hogy az első 1000 km-en, max 4000-es fordulatig. Természetesen úgy, hogy ne terheld. Aztán 1000-től 1500-ig, már meg kell neki mutatni a max fordulatot, de még mindig egy kicsit vigyázva kell vele járni. 1500 után már elegendően be kellene járatódnia a normális használathoz.
Ja, és ne használj feleslegesen dús keveréket. Természetesen bejáratás alatt kicsit több olaj kell neki, de nem kell túlzásba vinni. A tűt meg tedd a legalsó rovátkába az első 1000-1500 km-en.
A leírtakat még nem próbáltam, mert a gépem még sajna nincs összerakva, de egy olyan embertől hallottam, akinek szakértelmében én feltétlenül megbízom.
Én a fent leírt módon fogom bejáratni a gépem.
Üdv!
p.s.: Sok olaj+alacsony fordulat=sok trutyi lerakódik a kipufogókban és máshol.
p.p.s.: Mi a géped típusszáma?
Hello HyGy,
Én 19000-ért vettem a motort, a tárcsát meg 7000-ért.
De ezt már annyiszor megbeszéltük, ne menjünk bele még egyszer.
Amúgy azt hittem, nem fogsz válaszolni a hozzászólásomra. :)
Üdv!
Szevasztok.
Jawa 175 Czetkat ('67-es) szeretnék, és a kérdésm az lenne, hogy van e valakinek tapasztalata ezzel a mocival, vagy hogy mire kell számítanom, milyen hibák jöhetnek ki rajta? Ez lenne az első nagymotorom eddig csak Komár és Simson Star bajszát cibáltam. Előre is kösz!
köszi powerarc,megtaláltam
Hja kb a motor veteli aran :(
HyGy
Helló pdaranyi!
Köszi az írottakért, sikerült megnyugtatnod. Amit írtál, az pont stimmel. A motor még nyers, így 70-80-nál többet eddig nem mentem vele. A fordulat sem volt több 3.000-nél, tehát az alapjárat „elmenetele” miatt érthető a probléma.
Most 400 Km van az új hengerben, dugattyúban. Szerinted utángyártott dugó és gyűrű esetén milyen bejáratási ütemet érdemes választani? A keverék 1/33 MOTUL félszintetikus.
Előre is kösz!
Milan
az a dobfék azért orvosolható ;))
Hmm. Azert en ezt cafolnam. Nekem a 638 TS szereti a 100-110-es tempot, es nem raz jobban mint 80-nal. Szot a 120-at is szepen viszii, jobban most meg nem progettem mert bejaratos. De regebben ement 140-ig a mutato.
De egyebkent jo valasztas az mz. Megbizhato motor. Preciz.
A jawa jobb utfekvesu/stabilabb, nehezebb motor. Erosebb mint a 250-es mz (ez fokent nyomatekban jelentkezik), viszont dobfek van elol, ami nagy hatrany.
bye
HyGy
Sziasztok!
Nézegettem a képeket a galériában és megakadt a szemem egy képen, ami Liszai Bálint gépét mutatja. Honnan lehet ilyen utánfutót szerezni, mert nekem nagyon megtetszett. Ez JAWA, vagy valami általános gyártmányú? Van belőle többféle is?
HALI
Hali
A JAWA-mba 12e Km van, és nagyon kímélően használta az a bácsika akitől vettem, én se hajtom. A kuplung kosáron, és az öntényen sincsenek bemaródások, és csak felületi karcolások vehetők ki róla. Az valószíműleg nem lehet a rángatás oka. Megfogadom a tanácsod, és kipróbálom a taiwanit, ha neked bejött, akkor nekem se lehet rossz.
pityke!!!!
Szerintem a válasz a kérdésedre az MZ!!!!!!! A JAWA-t annak ajánlom, aki szeret szerelni, és a konstrukciós hibáival együtt tud élni, vagy javítani tud rajta (mazoista). Én ilyen vagyok, már a gyujtás HALL elemes, és BOSCH elektronikákkal működik. A kuplung már régóta szopat, de ez a kissebbik gond. A JAWA 80-100 körül, és fölötte szinte elviselhetetlenül ráz!!!! Ha szeretsz kényelmesen közlekedni, akkor neked nem ajánlom (ez a 634-re és a 638-ra egyaránt igaz). Ha felülsz az enyémre, ami olyan állapotban van, hogy megszólal (ha akarod küldök képet), és beálsz tartós 100-110-re 5 percnél tovább nem bírod. Annyira rezeg, hogy fékezni alig bírsz a lábaddal annyira elzsibbad. Most, ha végre lediplomáztam és lesz időm szétszedem és leesztergálok a főtengelyemből, a haveromét már megcsináltam az ö sonkái oldalirányban 0.2 mm-t, hoszirányban 0.3 mm-t ütött. A hajtókarok súját is be kellene állítani, mert az se egyezik. A dugatyúké meg végképp nem. Én szeretem ezt a mocit, és imádom bütykölni, de nem tudom, hogy te ilyen vagy e. Ja a 634-esnek katasztrófális a töltése. Felkapcsolt fényszóróval nem ajánlott használni, és nagyon sokszor kell tölteni. Ja erre a problémára a haverom mociánál már megtaláltuk a megoldást. Ha valamire még kiváncsi vagy, akkor írj. Én már 2 éve próbálom fejlesztgetni a mocimat. Annó nagyon megtetszett nekem, mert 5e Km volt benne és 91-es évjáratú, ezért kitartok mellete. A másik barátomnak 250-es ETZ-je van, nem ért a mocikhoz, mert jogásznak készül. Már régóta nyúzza a gépet és nincs annyi baj vele, mint az én szinte origin JAWA-mmal.
HALI
Hali! Szerintetek melyik Jawa a jobb: a 638-as, vagy a 634-es? Most akarok venni egy Jawát, mert nagyon megteszettek ezek a gépek. Nem tudok dönteni közöttük, nagyjából ugyanolyat mennek, csak a 638-as szakadtabb. Mindkettőért 35000 pénzt kérnek.(ez az mzkhez képest olcsók, eddig csak Mz-m és Simsonom volt.)Műszakik 2 éve lejárva, a 634-es vizsgáztatható, csak 2 tükör kell meg egy mosás, a 638-ashoz még sok egyéb.Mennyire bonyolultak a 250-es Trophyhoz(MZ)-hez viszonyítva(ilyenem van.)?Köszönöm, ha valaki válaszol!
Segítsééég!!!!
A napokban vettem egy régi Jawa salakmotort.
Típust nem tudok mondani, mert semmi számjelzést vagy ilyemit nem látok rajta.
Annyit tudok róla mondani, hogy kb 25 éves lehet, 500ccm-es OHV szelepvezérlésű erőforrása van néki.
A lényeg, hogy nincs rajta porlasztó!!!
Szóval, ha valaki bárhogyan is tudna nekem segíteni az kérem írjon!!
Fontos , mert ezzel akarok menni majd a hangerőmérésekre, hagy égjen a sok sportmotoros feje!!! :))
Persze még nem tudom, hogy honnan lessz bele metanol, de az már mellékes.
Ezekkel kapcsolatban mindenféle infót és segítséget előre köszönök!
Képek erről a típusról :http://beaver.vinu.edu/Jawa/
http://www.volny.cz/david.pleskot/manual/manpanel.html
tudtok valami infót a 350-360-as jawaról?
Úgy tűnik megtaláltad a kuplung a hibát.Én nem kaptam gyárit, jelenleg távol-keleti van benne. Működik.
A rángatásnak sok oka lehet, például a legfeltűnőbb a kuplungkosár berágódása, ami hirtelen rántja be zárásra a lamellát. Utolsó felújításként reszelővel igazítsd ki. Ha valahonnan többet szedsz ki, több kárt okozol, mint hasznot. A k. lamellának a kosár minden felfekvő felületén egyformán kell /-lene/ érintkeznie.Nem lesz egyserű.
Hi!
Nem tudom, hogy pontosan milyen típusú motorod van, nekem 638-5-ös, 2928 CE karbival. A kezelési utasítás szerint a tű helyzete a 2.bevágás felülről. A levegő állító csavar 1,5-2 fordulatra nyitva. Előgyújtás 2,7-3,2mm.
Hello Milan,
1. Ha a gyújtás jól van beállítva, szerintem nem.
2. Az alapjárati fúvóka, alapjárati- és levegő csavar, csak kb 1/3 gázig játszik szerepet. Onnan kb 2/3-ig a tű emelése, onnan pedig a főfúvóka. Szóval, ha rossz az alapjárat, az csak indulásnál és alacsony fordulaton (kb 3000-ig) mutatkozik meg a motor viselkedésén. Ha pl teljes gázon is gyengébb, akkor máshol van a hiba szerintem.
3. Én úgy tudom, hogy a tű helyzete 1. bevágás felülről, levegő csavar 1-1,5 fordulatra nyitva.
Mindenképp azt ajánlom, állíts a levegő csavaron.
Egyébként jól megy a motor? Nem kap fals levegőt?
Üdv!
Sziasztok!
Vettem egy 1967-es 350-es Jawat.
Le szeretném vizsgáztatni. Tudtok segíteni abban, hogy hol kapok hozzá alkatrészt? Pest környékén.
Fékkar kellene, markolatok, lámpakeret, stb. apróságok.
Amúgy nincs rossz állapotban, a minap is mentem vele egy kört.
Köszönöm.
Tudós Uraim!
A tegnapi nap beállíttattam a JAWA gyújtását (sajnos nem értek hozzá, így segítséget kellett kérnem), de azóta (hogy az állítástól, vagy mitől, nem tudom) nincs alapjáratom! Annyira nincs, hogy a levegő csavaron kívül mindent próbáltam már állítani, a porlasztóba ferdén illeszkedő ütköző csavart, a gázbowden előfeszítését, de semmi sem használt (az üresjárati levegő csavart azért nem, mert az addig tökéletes volt).
Úgy gondolom, ki kellene pucolnom a karbit és újra kezdeni a beállítást, de két dologban összezavarodtam: egy szerelési kézikönyv (forrás: szoci.motoros.hu) szerint a levegő állító csavar 1 fordulatra nyitva, a tű helyzete 1. bevágás felülről.
A motorhoz szerzett kissé romos állapotú használati leírás (1984-ből) szerint levegő 1,5-2 fordulatra nyitva, tű 2 bevágás felülről.
Kérdéseim:
1. a gyújtásállítástól elmehet-e az alapjárat?
2. ha rossz az alapjárat, akkor az elegendő indok arra, hogy a motor kevésbé húzzon, mint előtte (érzésem szerint kevesebb a nyomaték)?
3. a két különböző könyv szerinti beállításból melyik a nyerő?
Előre is köszi, és bocs azesetleg béna kérdéseimért.
Milan
Ja, azt elfelejtettem írni, hogy a gyári lamellákat azért cseréltem, mert rángatott vele a kuplung, és nem lehetett normálisan csúsztatni. Ezért azt nem szeretném visszarakni. Kipróbáltam még a Castrol EPX 90-et is, de az se jött be.
HALI
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|