:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hello,
Na, végre összeraktam a motort. Kb 11 óráig tartott (délelőtt 10-től este 9-ig). Ez persze nem foglalja magában a motor vázba való berakását (jól leizzadtam közben) és a kábelek, lánc, spirálok bekötését (folyamatban).
Most azon gondolkodom, hová lehetne tenni a CPI-ket. Gondoltam arra, hogy az eredeti trafó helyére, de ott nagyon közel lenne a motorhoz (szinte beér a két hengerfej közé). Ez okozhat gondot?
Akinek fenn vannak a CPI-k a 350-esén, az légyszi írja már le, hogy hová rakta.
Továbbá a gyertyahézagot belőttem 1 mm-re. A kondenzátorokkal mit csináljak - szedjem le, vagy elég leszigetelni? Ki hogyan csinálta?
HyGy:
Nekem is 65-ös főfúvókám van. A héten akarok venni nagyobbat. Az ideális a 95-ös lenne, de olyat szinte lehetetlen beszerezni. A legkisebb a 100-as (remélem nem vitték el az összeset). Az már egy kicsit nagy, de még mindig jobb, mint a 65-ös. :)
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv!
Hello,
Pali, Fullkopy:
Köszönöm a segítséget.
Üdv!
p.s.: A Kisvakond meséket én is szerettem.
Szia mindenkinek.
lenne egypár kérdésem:
érdekelne mi mennyibe kerül, de neten nem találtam megfelelő boltot ahol megnézhettem volna így aki tud kérem írja meg kb mennyiért lehet hozzájutni a következő alkatrészekhez, lehetőleg gyári új állpotban, és egy 634-re kellene.
- 2 db tükör,
- első lámpabúra
- kipufogó, (könyök nem kell)
- bukócső (lehetőleg króm)
- láncvédő gumizat
- első telóba kemény rugó
Más
most néztem és próbáltam ki egy 634-est. észrevételeim: szerintem hosszú a sebváltó útja, ez másnál kb mennyi? és hogy lehet állítani?
a kenéshez a váltóházba milyen és mennyi olaj kell?
NAGY KALAPPAL!!!
Aztán diplomásként lássalak.
Ahoj!
Mocit még csak megsimogattam, meg megpusziltam idén. De már egy helyen vannak a szerszámok, alkatrészek, nem az ország három pontján :). Majd hétvégén állok neki, ha nem lesz szombaton nagyon másnap. Addíg fosok, 25-én védek, aztán valamelyest föl is kellne készülni rá.....
Üdv,
Pali
Helló!
Kezdő jawa-s vagyok, tanácsotokra van szükségem:
Bemelegedett motornál úgy 2000-2300 fordulaton hallani lehet 1-2mp-ig valami reszelős hangot, a blokk felől. A zaj sem alacsonyabb, sem magasabb fordulaton nem hallható.
A gép a sebességet könnyen veszi. A kuplung is be van állítva, akár 2esben is el lehet vele indulni.
Olajat májusban cseréltem (Hykomol)
Mit kezdjek vele?
kösz!
üdv
Ugyan nem kőkemény egyházi suliba jártam, de nálunk úgy ment, hogy amíg a fiúk ( két osztály összevonva )tornáztunk, addig a lányok gyakorlati órán varrtak és kotyvasztottak. Eztán a leányzók tornáztak, míg a fiúk fúrtak, faragtak és vadul próbálták elsajátítani a kábelblankolás művészetét.
Viszont, ha lányok esetleg reszelni akartak mi nem tiltakoztunk...-)))
Ha nem akarsz szerelgetni, es nem baj, hogy nem olyan stabil a moci eleje akkor vegyel mz-t.
Ha szeretsz gyakran szerelgetni, akkor vegyel jawat, viszont neki stabilabb a futomuve.
Találtam egy 350/634 hirdetést . 82-es a motor. én most veszek először jávát és nem iagzán tudom mire figyeljek oda. ha valaki tud légyszíves segítsen benne. végigbogarásztam a forumot és azt vettem ki belőle hogy semmi baj nincs vele, csak ne lenne 6 voltos elektronikája. Ezt ha akarom akkor át lehet kötni? és ha igen akkor mennyiért? egyáltalán megéri e? a másik, h álítólag a gíujtás álandóan elmászik rajta, és azt állítgtni kell, ez miért van? nem lehet álllandóra kötni? nekem simsonom volt és azzal nem volt ilyen baj. a másik mtor amin még gondolkodtam az az mz-volt 250 v. 251 -es kivitelben. válaszokat előre is köszi.
Tibi
Fullkopy: Nalunk ez ugy volt altalanosban, hogy ha a lanyok vartak mi is vartunk, ha mi fureszeltunk ok is fureszeltek. :)
HyGy
Sziasztok. Vennék Jawa-t lehetőleg 635-öst.
ha van valakinek eladó akkor írjon email.!
Ja , igazad lehet.. én még az általános iskolában megtanultam, mit lehet sorbakötve vagy párhuzamosan kötve mérni./ Fizikaórán tanították / Erre nem is gondoltam, nekem annyira egyértelmű. Tanultuk az alternatív kapcsolást is,/ előszoba két vége/ nyolcadikban osztályozták.... a lányok főzni tanultak... úgy hívták, hogy gyakorlati óra...juj, de rég volt!
Szevasz Pali!
Na hogy vagy?Működik a Jawa, vagy még nincs átkábelezve?
Más:Az "ahoj"-t nem csak a szlovákok és a csehek használják, hanem a szlovének, horvátok, bosnyákok is, és ha nem tévedek a montenegróiak.A horvátoknál asszem leginkább hajós köszöntés.
Ezzel csak finoman mert akos is megmerte a rovidzarlati aramot az aksijan. :) Mazlijara nem robbant fel. :)
HyGy
Készíts egy 12 vőltos próbalámpát, és szerezz be egy olcsó digitális multimétert.(Barkácsáruházakban kapható, általában sárga ..-2000 alatt van az ára)) Tanuld meg használni, mérj vele egyen és váltóáramot, ellenállást és áramerősséget. Ismerkedj meg a mértékegységekkel és váltószámokkal.Játsz vele, mérj elemeket, villanykörte ellenállást, stb.. szóval rutinosan tanuld meg használni. Ezután kezdd el tanulni a többit. A gyújtáshoz szinte elég egy próbalámpa, a töltéshez viszont a megfelelő kapcsokon egyen- vagy váltóáramot kell mérni. Legjobb, ha az o.k. állapotban mért eredményeket feljegyzed, később könnyebb a hibakeresés. A szerelési könyvet eredménnyel használhatod.Keresd a jelöléseket. Szinte minden mérhető érték benne van,
Sziasztok!
Néztünk ma egy 634-es Jawát, lehet, hogy megvenné Patrik barátom, de találtunk rajta egy furcsaságot. A váltokarnak kb. 15 centis holtjátéka van az alsó és a felső váltási hely között. Ez normális, vagy valami tipikus hiba?
Ahoj!
Neten keresgélni kell, könyvet Tömösy Jenő, Autovillamosság (vagy járművillamosság) amit ajánlani tudok. A cím nem biztos, csak a szerző. Amit leír a könyvében, az teljeséggel lefedi a jawa villamos rendszerét, kivéve a félvezetős egyenirányitót. (de lehet, ohgy azt is leírja, mivel jelentek meg akkoriban egy tranzisztoros feszstab áramkörök, drága volt a tranyó, így minél kevesebbel akarták megoldani).
Amennyiben kérdésed van, azt mail-ben küld el, válaszolok (idővel).
Az "ahoj" köszönést én a cseh nyelvből vettem át, tudva, hogy mit jelent. Most akkor már tudom, hogy a szlovákok is használják. (érdekes, hogy oroszban a megfelelője magyar kiejtés szerint :páká, hangsúly hátul)
Egyébként a Kisvakond köszönt mindíg így gyerekkorom kedvenc csehszlovák rajzfilmjében.
Üdv,
Pali
Hello Pali,
Kapcsolási rajzok nekem is vannak. Épp az a gond, hogy nem nagyon vannak ismereteim ezen a téren.
Azzal tisztában vagyok, hogy a fórumon elég bonyolult lenne ezt elmagyarázni, ezért kérdeztem, hogy hol találnék leírást (könyv, net).
Sajnos a személyes találkozás nem megoldható, ugyanis Szlovákiában lakom.
A felajánlást nagyon szépen köszönöm!
Üdv!
p.s.: Azt tudod, hogy az "ahoj" az szlovák szó és azt jelenti, hogy "szia"?
Ahoj!
Ha van némi elektronikai, elektrotecnikai ismereted, akkor az oldalon található szerelési köny és kapcsrajzok alapján megérthető a működése. Amennyiben nem világos, akkor a rajz alapján (némi kiegészítő rajzokkal) el tudom mondani, hogy mi hogyan működik. Itt a fórumban kicsit nehézkrs lenne, ha 25-e után ráérsz valamikor és Bp. vagy Szfvar.-i vagy akkor szivesen elmagyarázom élőben. (esetleg Pécs is szóba jöhet, júliusban valamikor ugyis megyek oda).
Üdv,
Pali
Elnézést, a "tekercs-trafó"-ért. Tudom, hogy a kettő az egy és ugyanaz. Vagyis nem ugyanaz, de most úgy volt gondolva. :)
Hello,
Nem tudja valaki, hogy hol tudok leírást találni a Jawa elektronikájáról?
Azt szeretném pontosan megérteni (esetleges hiba felismerése céljából), hogy hogy működik az akku-generátor-egyenirányító-fesszab-tekercs-trafó-megszakító rendszer. Mikor mi kapcsol, merre folyik az áram, ha van, illetve nincs töltés, stb.
A segítséget előre is köszönöm.
Üdv!
Gyakorlatilag mindegy,de Budapest, Kecskemét vagy Bééscsaba lenne az igazi.
Szervusztok ,
Miutan reszemre lezarult a idei vizsgaidoszak johet a butykoles / restauralas 8-)
Egy bevalt fenyezom mar van szerencsere , de a motort valoszinuleg ujra kellene furni/hohnolni . Egy Tabori muhely nevezetu szerviz tobb izben is felmerult a forumokon , ez egy korrekt muhely , esetleg tudtok ajanlani masikat Bp-n ? Amennyiben igen , a cimuket meg tudjatok adni ?
Tovabba alaktresz uzlet kerestetik szinten Bp-n , dugattyugyuruk , szimmeringek , hf-tomites es egyeb nyalanksagok erdekelnenek egy 360-ashoz normalis minosegben , sajnos a magyar kisiparosok altal keszitett alaktreszek "nem minden" esetben bizonyulnak tartosnak .
udv. 8-)
Nekem ugyan tapasztalatom meg nincsen veluk , de egy itt nezd meg :
www.celtia.hu/pannonia/hasznos.html
Ravasz,fogós kérdés:-))Utánanézek!
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni abban,hogy hol tudnám Jawa Mustangom két (általam már szétfűzött és megtisztított) abroncsát krómoztatni?
Hello furfarag,
Ez így OK.
A takarék- és hidegindítófúvóka cserélhető? Mert még nem hallottam róluk, és eddig ha karburátor beállításról volt szó, csak a fő-, kiegészítő- és üresjárati volt a téma.
Üdv!
2928 CE jelü karburátor adatai.
Nekem ezek voltak.
Főfúvóka:95
Kiegészitő rendszer:72
Takarékfúvóka:50
Hidegindítófúvóka:70
Üresjáratifúvóka:40
Szisztok!
Kérlek benneteket, hogy segítsetek 638-as Jawa blokk felújításához alkatrészt találni(1. túlméretes dugó,gyűrű, csapszeg...)Sajnos egy boltot sem ismerek..
Köszönettel,
Z
zenner@freemail.hu
Hello HyGy,
Szerintem főfúvókának kicsi a 65. De mintha nekem is olyan lenne benne. A szervízkönyv is 72-t ír kiegészítőnek, és 92(95)-t főnek.
Engem is érdekelne, hogy mi a helyes konfiguráció.
Üdv!
Gyerekek, nektek hogy vannak a fuvoka meretek a 638-ban?
Mert a viktor is azt mondja, hogy neki ugy vannak mint nekem regen volt mikor megvettem, de en vissza csereltem a konyv szerintire.
Fo fuvoka: 65
Kiegeszito fuvoka: 92!!!!
Uresjarati fuvoka: 40
Fogalmazzunk óvatosabban, a hézag nem fog eltűnni, annak az a dolga, hogy egy kicsi mindíg legyen, nem érhet össze, mert akkor hőtágulásnál beszorul a furatba és eltörik. Sajna, a nagyon kopott részbe pont emiatt nem illeszthetjük, mert a kevéssé viseltes részen, ahol a gyűrű jár, összeérne.Jelen esetben például felül is nagyobb a furat, a gyűrű tehát nem oda lesz illesztve,/ hiába mutat jól a képen / ott az előírtnál nagyobb hézag lesz. Pánikra viszont semmi ok, mivel három gyűrű is van egymás alatt, az összeillesztések pedig azért nem közvetlen egymás alatt vannak hogy megnehezítsük a munkára befogott gázok szökését.Veszteség, az azért lesz.
A képek nagyon szemléletesek.
A szaki mérése és véleménye már eldöntötte a kérdést, miszerint gyűrűzni, lehet.
Egy fontos kérdés viszont nyitva maradt. Mégpedig az, hogy a kopott részeken mekkora a furat ovalitása ? Ettől tenném függővé, hogy valóban megteszi-e a gyűrűcsere, bár én inkább csak hosszútávra és megbízhatóságra tervezek.
Sajna, az enyémet nem fogom ennyivel megúszni, vinnyog a harmadik, melegen a motor csörög, csattog mint állat a hegyre meg nem akar felmenni, füstöl ahogy a gyárkémény.
A kép alapján tényleg elég a gyürücsere. Ez a hézag is eltünik, ha meleg lesz a motor.
Hali!
Megmérettema hengereket. Felül +0,12, alul +0,08 a hengerméret, ami a szaki szerinti még jó arra, hogy csak gyűrűt kelljen cserélni. Csináltam két fotót, hogy néz ki a régi és az új gyűrű a hengerben. Megtalálod itt: http://kep.tar.hu/powerarc/jawa
Szeritnem olyan szar olajat nem kapsz mar ami a jawaba ne lenne jo.
SZASZTOK! Csak a castrol a megbízható márka.Crossmociba kezdtem használni,volt köztük cross CZ is,(ami ugye hajlamos a kopásra és melegen nem hajlandó rendesen indulni) de a CASTROL TTS-el hibátlan lett.NINCS KOPÁS ÉS LERAKÓDÁS.Olyan faján olajoz hogy forró motorral is jól indult és nem okádta a füstöt.Váltóba szintén castrolt ajánlok ami nagy igénybevétenek is ellenáll ez a CASTROL SAF-M.Az igaz hogy nem a legolcsóbb de az OMV hasonló olajai drágábbak.A benzint 1:50-1:60-ra lehet keverni igy máris olcsóbb,a váltó részen ne legyen rossz siemmering és kétszer annyit,ha nem többet el lehet vele menni.Tehát CASTROL a tuti higgyétek el.Ja és a szaga is tök jó. Csáó
Hello,
Ha már az olajokról van szó. Ma vettem egy liter OMV 85W-90 sebváltóolajat és egy liter OMV 2T szintetikus (azt hiszem City Star - az olcsóbb fajta) motorolajat.
Mit gondoltok ezekről az olajokról? Szerintem jók lesznek.
Ha a motorolaj beválik, akkor ezt fogom használni, mert az eddig használt Castrol SuperTT másfélszer annyiba kerül.
Üdv!
Ezek is biztos jók lesznek.
Pont ma kaptam valaszt a Motul-tol ( mint Motul hasznalo rakerdeztem melyiket hasznalhatom a valtoban ) , ket olajuk van amit ajanlottak , az egyik a MOTUL TRANSOIL 10W30 a masik pedig a MOTUL TRANSOIL EXPERT 10W40 .
üdv.
Üdvözlöm az Urakat!Lenne egy motor amit eladásra szánok, mondom is:
Helyhiány miatt eladó 350ccm , 1984-es Jawa "634-7-03", narancsvörös színű , új típúsú forgalmival,új rendszámos, 2 éve lejárt műszakival, hiánytalan, jelenleg nem megy de hozzáértéssel, pár óra alatt, helyrerázható.6 voltos, hátsó gumi jó állapotú, első elfogadható, elől MZ tárcsafék(működik).Budapesten, XI.kerületben, Budaörsi úton megtekinthető.
Az irányár 23000 Ft.
Tel.:06202550535
Nagy Gábor
ATF=Automatic Transmission Fluid, vagyis az automata váltókhoz használt olaj. Hígabb mint a hagyományos váltóolaj, de alacsonyabb hőmérsékleten sem "fogja" meg a szétkapcsolt lamellákat. Anno nekem egy Simsonnal volt ilyen jelenségem, hogy hagyományos váltóolajnál, amikor a váltót 1-esbe raktam, nagyon leesett az alapjárat, majdnem le is fulladt. Aztán jött az ötlet, hogy az aut. váltóban is lamellás kapcsolószerkezetek vannak. Így megpróbáltam a mociba is, és jó lett. Mivel hígabb, talán a zajszint is valamivel nagyobb lesz, de más káros jelenséget nem tapasztaltam.
De konkretan milyen MOL olajat? En eloszor Trabi hajtomuolajat raktam bele, de nem valt be! Milyen az az ATF olaj??
Kocce elore is Devil
Én Brisk Super N15C gyertyát használok, a váltóba pedig MOL-os váltóolajat. A kuplung nálam is érdekes volt elöször, nagyon el kell találni a beállítást föleg az automatáét.
Sziasztok. Helyhiány miatt megválnék olcsón egy csepptankos 350-től.A moci újra van fényezve,müködik jól a kipu és a kerekek rozsdásak.A többi króm rendben forgalmija adásvételi van átiratható.Ha valakinek kell akár alkatrésznek is hívjon.Esetleg bármilyen 350-es CZ-re cserélném.Ja és van egy ganitúra 3. túlméretes gyári gyűrűm,szlovákoktól hoztam 634-es hez de azt hiszem ez 638,mert csak 2mm vastag.Na helló.
Szükség törvényt bont.Ha nincs precíziós műszered, de tájékozódni szeretnél mondjuk a henger állapotáról....
Itt a vágyak a földön járnak. Van ám sok sulis srác, akinek döntenie kell, benzint vesz, vagy alkatrészt, esetleg inkább ezek helyett szórakozni megy.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|