:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Sziasztok!
350 (638) JAWAmhoz keresek egy uj gyujtaskapcsolot. Tudtok valami jo boltot BPn, vagy a kornyeken? En csak az O utcait ismertem, meg a Nagymezo utcait, de most ugy lattam, mindketto mar a multe. Valami jo otlet?
Koszi, elore is!
Lehet, hogy itt kell keresnem a hibát. Sajna az az kúpos gumigyűrű anno tönrement és képtelen voltam újat szerezni. Így egy olyan megoldás van, hogy annak a helyére fix gyűrű van felaplikálva. A talpra felhelyezett tömítés meg egy kicsit kemény anyagból van, így lehet hogy nem nyomódik össze annyira, hogy teljesen tömítsen.
Hello Powerarc,
Elképzelhetőnek tartom, hogy a karburátor és a henger között kap egy kis falsot, de üzemhőmérsékleten a rés elzárul ahogy kicsit tágulnak a fémek.
Nekem sikerült majdnem elbaxnom a menetet azon a csavaron, amire teszed rá a karburátor és hengerek közti összekötőelemet, és 2 anyával ráhúzod. Na, én az egyik anyát egy kicsit tulhúztam. Aztán óvatosan meghúztam és a falslevegő kizárása érdekében körbetömítettem szilikonnal, kivéve az alsó részt, mert ahhoz nem fértem hozzá.
Üdv!
Nekem csak részleges felújításom volt most, csak gyűrűcsere. Még nagyon kevés kilométert mentem vele, de szépen megy, rendesen húz, van rendesen alapjárat is. A gond a hidegindítással van. Indítás a kézikönyv szerint megy, a motor be is ugrik, de olyan alacsony az alapjárat, hogy leáll. Érdekes módon, ha megmozgatom a motort, akkor az rendesen felpörög. Itt először arra gondoltam, hogy alacsony a benzinszint, de az rendben van. Lehet az, hogy a karburátor után valahol egy pici falslevegőt szív, ami elég ahhoz, hogy hidegen nehezen induljon, de üzemmeleg motornál ne legyen észrevehető?
Hello Pali,
Nekem is felújítás után van és rögtön volt alapjárat. Új dugók, gyűrűk, fúvókák, fúrt hengerek meg miegymás.
Nem tudod, mi lehet az 1009. hozzászólásban leírt problémára (töltésvisszajelző) a megoldás?
Üdv!
Sziasztok!
kérdésem a következő. van egy 6v -os 350 esem tárcsafékkel, tök jó, csak a kormány kezelőszervei esztétikailag nem a legszebbek /az átalakítás után/ indexkapcsoló stb
A fékek etz-ről vannak, hogyan lehetne ezt esztétíkussá tenni? Esetleg új etz kormány?
Ahoj!
Olvasva a hozzászólásokat, kedvet kaptam én is egy rövid beszámolóhoz.
Tegnap fölélesztettem a pacimat hosszú álmából. A gázosabb helyeken a vezetékezést megcsináltam, de valószínüleg az egészet ki fogom cserélni. Úgy meg a gép, mint ha kutyák kergetnének....:)
Aztán elöjött pár probléma, melyek orvoslása idöigényes lesz.
A legidegesítöbb az volt, hogy indulás elött leellenöriztem a világítást (is), index nem villog. Nézem, hogy mi a fene lehet, az index relé testelése leszakadt. Nem akartam sokat tökölni, így most egy szigetelöszalag rögzíti az indexlámpa tartójához... De villog :)))
A karburátort érdemes volt lecserélni, az indítás meglepöen könnyü volt. Fél éves állás után az 5-dik vagy 6-dik rúgásra beröffent. (A régi karbival 10 percig rugdalni kellett).
Csak hát még bejáratós, új karbi, amíg be nem kopnak a hengerek meg a fúvókák, addíg nincs alapjáratom....
Na meg a fesszab vagy az egyenírányító gázos. A generátort kimértem, az jó, de a tegnapi utolsó pár kilóméteren folyamatosan világítot a töltésvisszajelzö.
Ugyhogy a következö pár hét alatt villanyt szerelek, meg kicserélem a elektronikus áramköreit a gépnek.
Üdv,
Pali
Hello HyGy,
Kösz.
Kondenzátorokat lekötöttem, megszakítókat cseréltem, megszakítóhézag 0.3 mm. De mi köze a megszakítónak a fesszabhoz, szénkeféhez?
Üdv!
Sajna nem mértem meg az enyémet mikor felújítattam, de inkább a 4mm vastagságra tippelek, az 5 valahogy túl vastagnak tűnik.
MIlyen vastagra kell ferrodoloztatni az elso fekbetetet a jawan 638-ts? 4mm? 5mm?
Gratula hozza!!
A kondenzatort lekototted a CPI-krol? Meg megprobalhatsz megszakitot is cserelni, megszakitohezagot rendesen beallitottad?
En egyebkent a megszakitora tippelnek.
A valto szerintem majd bejarodik.
HyGy
Hello,
Vasárnap beindítottam a gépet a teljes felújítás után. Amint beért a hengerbe az anyag, beindult, és rögtön olyat csinált, amit eddig még soha - tartotta az alapjáratot. :)
Viszont egy érdekes problémára derült fény. Ha ráadom a gyújtást, kapcsol a relé és nem világít a töltésvisszajelző. Ha lekötöm a szénkefét, kattan egyet a relé és világít a töltésvisszajelző. Ha újra bekötöm a szénkefét, újra elalszik a lámpa. Egyetlen változtatás az elektronikus rendszerben a CPI-k felszerelése. Fogalmam sincs mi lehet a gond. Tanácstalan vagyok. Mikor legközelebb otthon leszek, megnézem, tölt-e a gép, mert ha nem, akkor a fesszab lesz a húnyó szerintem. Ha valakinek van ötlete, mi lehet a gond, az kérem ne tartsa megában. Előre is köszönöm
Továbbá, érdekes dolgot csinál a jobb henger gyújtása. Akkor is ad szikrát mikor összeér a megszakító. Próbáltam rákötni a bal henger CPI-jét, de akkor is kétszer szikrázik a gyertya. Ha viszont nem lassan van forgatva a főtengely, hanem gyorsan átfordul (elég egy kicsit erőteljesebben megtekerni a rotort a 10-es kulccsal) azon a ponton, ahol összeér a megszakító akkor csak ott ad szikrát ahol kell. Leteszteltem úgy is, hogy a hengerre tettem a gyertyát és a berugókarra tapostam párszor (kisebb erővel, mint indításkor) és egy szikrát adott. Ezért bendítottam, ráadásul úgy, hogy a bal hengerből kicsavartam a gyertyát, és gyönyörűen jár.
Továbbá a váltó nagyon kemény lett. Főleg az egyes megy bele bagyon nehezen. Viszont minden nemű recsegés nélkül, szépen, halkan. Arra gondolok, hogy még nincs rendes kenés a váltóban (kb 100 m-t mentem, és új előtéttengely van benne), és a kuplung beállítás nem tökéletes (ebben az esetben viszont recsegne a váltó egyesbe rakásnál, nem?).
Üdv!
Bocs ha valaki művét leszoltam. Sikerült a hivatalos oldalról letölteni infókat. Sziasztok. Fazer
Hát hogy öszinte legyek kotradék az a kézzel rajzolt valami. Én egy hiteles kapcsolási rajzra gondolnék. 8-) Valamire amin rendesen fel van tüntetve minden.
Amik itt vannak a Szakirodalom menüben, azok nem használhatók?
Köszi megpróbálok szétnézni!
Ja még valami nem tudsz valahol használható bekötési rajzot a 250-eshez/esetleg gyári/. Mármint főleg a gyújtás és a fesz-szab érdekel mert a gépem hálózatára ráfér egy csere.
Az én 350-esemen felújított fékpofák vannak mindenhol. Mivel Budapesttől távolabb vagyok, ottani címeket nem tudok mondani. Én egy motorkerékpár szervizbe vittem. Igaz, hogy nem közvetlenül ők csinálták meg, hanem egy erre szakosodott maszek. Szépen megcsinálták, ráadásul utána le is szabályozták. Szóval ha találsz valahol egy ilyen műhelyt, akkor szerintem próbáld meg. Nézz körül olyan helyeken is, ahol gépkocsik fékbetéteket újítanak fel.
Köszönöm 'Fullkopy' a címeket meg fogom keresni!
'Powerarc' Igen még megvannak talán arra gondoltál hogy felújítani célszerübb? De hol? Szerintem maradok a Zichy utcánál. Üdv.
Kuld el a szocimotoros@freemail.hu cimre, kulkon a kepeket es kulon a szoveget. Ha spec helyet akarsz a kepeknek akkor jelold be a szovegben pl (1. abra)
HyGy
Hali hygy!
érdeklődni szeretnék, hogyan lehetne képeket, illetve cikket felrakni az oldalra (ha érdekel valaki) egy 1980-as Jawa CZ felújításáról (1 év munkája). Felettéb tanúlságos fordulatokkal fűszerezve. Persze a végeredmény szerintem eléggé oké lett :)
üdv!
Bocs, azt nem írtam, hogy van ilyen is beépítve. A probléma akkor adódik, amikor a benzincsapot tartalékra kell állítani és tank aljában előforduló szutyokdarabok eltömítik a benzincsapot. Ez ma elő is fordult velem a próbaút során. Azt tudtam hirtelenjében csinálni, hogy le húztam a karbiról a benzincsövet és egy jó nagyot belefújtam. Így már gond nélkül hazajutottam. Találtam egy darab rézhuzalból készült szövetet, amit sikerült a régi szűrő helyére ráaplikálnom. Nem olyan sűrű a szövése, de addig jó lesz, amíg nem tudok szerezni egy eredetit.
VI.-ker Ó u. és Zichy J. u. , az utóbbiban 2 bolt van. Cirka 1000 Ft. a két fékpofa 638-350-hez, a 250 sem hiszem, hogy több.
Hali !
A váltót már beállítottam, leteszteltem. a dolog megoldva...Azért kellett amúgy a kelleténél többet görcsölni vele, mert másik házba lett összeépítve.
Egy benzinszűrő, ami a tankcsap alatti cső elvágása után két mozdulattal beszerelhető, tán száz forint. Minden motorosboltban kapható, ez a legegyszerűbb megoldás . Szerelésekor viszont körültekintően kell eljárni, a szűrő műanyagteste semmilyen körülmények közt nem kerülhet a hűtőbordák közelébe, valamint illik benzincsövet is cserélni, a jobban záró illeszkedések miatt. Bilincs nem kell.
Nincsenek meg a fékpofák?
Hali!
Végre volt rá időm, hogy összerakjam a motort. Maradt a gyűrűcsere, az ovalitás sem volt vészes, mint a furatkopás. Viszont a gyűrűhornyokban annyi volt a ráégett olaj, hogy egyszerűbb volt a dugót is levenni, helyén elég szűkösen fértem csak hozzá. Szóval végre összeraktam. A motor nagyon szépen ketyerészik. Ugyanúgy bejáratom, ahogy a könyvében le van írva. Mentem vele egy 30 km-t idáig. Megnéztem a gyertyát és így kis terhelés mellett járatva a gyertya már világosabb barnára égett ki, mint eddig. Egy gondom van még, hogy a tankot is kipucoltam és észrevettem, hogy a benzincsapon lévő szűrőháló több helyen is szakadt. Több boltot is végigjártam, de mindenütt azt mondták, hogy csak komplett csappal együtt tudok venni. A Babettáé is ugyanilyen, de ahhoz sem lehet külön kapni. Több kétezer forintot nem fogok adni az egészért, mikor egy szinte filléres alkatrész megy csak tönkre. Találkoztál már ezzel a problémával? Tudsz valahol egy boltot ahol kapni lehet?
Üdv,
Powerarc
Sziasztok!
Most vásároltam meg életem első nagyobb mociját egy 250-es Jawa mivoltában.
Szükségem volna első lépésben egy kis infóra hogy hol lehet hozzá alkatrészt beszerezni Budapesten.Ja és mennyit ér piaci áron egy fékpofagarnitúra./új/
Üdvözöl mindenkit Fazer
És állítani lehet valahogy? Mert amit mi néztünk, azon kb. 120°-ot kellett fordítani a váltókart a két váltási hely közt.
Üdv!
Elkezdtem felújítani a 450/05-ös jawam-at.Ripityára szedtem, de nem tudom, hogy a lengő villát hogyan szabadíthatnám el a váztól. Tudna vki segíteni? Valamint keresek gépkönyvet kölcsönbe egy másolás erejéig. Amit a neten találtam, az nem igazán olvasható, rossz minőségű.
Köszönet!
Ahoj!
Nekem a rövid váltóút furcsa, amikor épp nem JAWA-n ülök....:)))
Szia. Mennyit kóstál a CZ és mekkora?Ha nem itt akkor emil fent.
normalis.Ez allitolag a felautomata valto miatt van. Nekem is hosszu a valto ut a 638-on. :) Szokatlan is volt az MZ utan.
HyGy
Azért kérdeztem, mert mi is néztünk egy 634-est, annak is nagyon nagy volt a váltóútja. Én is kérdzetem, hogy ez normális-e és én sem kaptam választ.
Kedves Uraim !
Percek alatt részántam magam egy kis motorgenerálra, csináltam és ....tattam célszerszámokat is, melynek eredményeképpen a boncolás sikerrel járt. Az összes csapágy cseréjén már túl vagyok, a váltót is visszabizergáltam, viszont a villák visszarakása utáni tesztelés valahogy a könyv szerinti előadásban első olvasatban kissé bevitt az erdőbe. Valaki röviden és érthetően le tudná írni, minek , mikor, hogy kell állnia ? Mi ne érjen bele mibe.. és egyáltalán...összeraktam a bal felet, minden kapcsolásnál történik valami,vált, nem feszül, dolgozik.Közben este lett, azt sem tudtam beazonosítani, mikor melyik sebességet kapcsolja. Most jó, vagy nem jó ? Tudtok segíteni ? Köszi... Full....
Hello Doni !
Kellemes kirándulást szeretett fővárosunkban ! Kiváló mocisidőt kívánok-ránk férne- !
üdv.: Full....
tudna küldeni róla egy fotót az xgjani@freemail.hu címre
nekem van egy 1980-as CZ-ám, ,ha érdekel
Igen ezzel kapcsolatban kérdeztem a váltó dolgot. meg a többi mást is pl: hol a nyavajában lehet kapni bukókeretet, mert már fél lábam lejártam utánna.
Háj Fullkopy!
Dánke a lelkiismeretes segítségnyújtásért!:)))
Megfogadom jól tanácsodat és a Közlekedési Múzeomot is útba ejtjük!
Bár lehet hogy 1/2-re értelmezem a neved, de az én hajhagymáimnak a köbgyöke (is) csak 4:)))
Kellemes 7végét!:)
+1 vicc:
- Mit énekelnek a molyok a szekrényben?
- ???!
- Edd-a blúzt!!!
Doni
Hello!
Mennyibe került? A váltó dolgot ezzel kapcsolatban kérdezted?
na akkor hivatalosan is csatlakozok a klubbhoz:)
a motorom képe megtekinthető:
http://hazikedvenvcek.uw.hu/motorom.htm címen.
Aki tud valami boltot szlovákiában ahol a lent leírt alkatrészeket beszerezhetem akor légyszí mondja meg vhogy.
Tibi
Szívesen segítenék , csepeli is volnék 19 éve, de motoros múzeumról itt sajna, nem tudok. Talán jobban teszed, ha máskor előre tájékozódsz.
Kárpótlásul viszont barátnődet több helyre is viheted. Hatalmas élmény a Citadelláról nézni a várost. Aztán menj fel a Várba a Lánchídtól a Siklóval. Nézd meg a Királyi Palotát, és sétálj át a Halászbástya , Mátyás templom érintésével a Hadtörténeti Múzeum felé (nem baj, ha bementek ) . Remek a körpanoráma.Ha már ott vagy, nézd meg a Bécsi Kaput is. Ha eluntátok a "magaslati levegőt " irány a Városliget, ott a Közlekedési Múzeum, de én inkább a Vajdahunyad Várát nézném meg, remek parkjával, és a benne lakó Mezőgazdasági Múzeummal. Közben meg lehet csodálni a Városligeti Tavat, amely télen otthont ad a Műjégpályának.
Aztán még 2 múzeum, Cirkusz. Vidámpark, Állatkert, melegvizes fürdő....Ha programot akarsz bárhol Pesten vagy budán.... add meg a kerületet , az igényt, ha előre szólsz, segítek, ha tudok..., nemcsak neked, mindenkinek.
Holnap még olvasok itt.. ha kérdésed van, leszek..Ha mindenképp mocikat akarsz, van egy csomó szalon és üzlet...
Hello ,
Hat , borze .....
Vagy kulfoldi ( nemet/cseh ) URL-t tudok , ha erdekel ...
üdv.
http://dino.euroweb.hu/mazsola/motor/
MINDENKI!!!
Lenne 1 gyors kérdésem! Holnap lagziba megyek Dunával szelt fővárosunkba. A szombatom totál üres és a barátnémmal (némi unszolás után) lebeszéltem, hogy mi biza’ motors múzeumot fogunk nézni!!!
A kérdésem az, hogy hova érdemes menni, Csepelen van valamiféle motormúzeum az egykori gyár emlékét őrzendő, vagy „csak” a közlekedési múzeum áll rendelkezésre. Persze a lexebb az lenne, ha találnék 1 olyat, ahol a prototípusok is megvannak.
Előre is köszi a segítséget!
Doni
ha valaki tudja amit lejjebb kérdeztem légyszi válszoljon rá fontos lenne.
előre is köszi
Tibi
Hello HyGy,
Kösz.
Ez a CPI elhelyezés tűnik a legegyszerűbbnek, de kellesz csinálnom oda valamilyen tartót.
Én 92-95-ös (cseh srác javasolta) fúvókát akartam venni, de olyat nem lehet kapni. A 65-ös meg nagyon kicsi szerintem. Most készülök írni egy mail-t a cseh srácnak, hogy mit szól hozzá.
Üdv!
Hali!
Gratula pdaranyi!
Nekem a regi trafok helyen egymas mellett vannak a CPI-k
Kondenzatort ott hagytam, csak kihuztam a kabeljet es hozza rogzitettem a logo kabelt a kondihoz.
De tobbet fog fogyasztani a mocid ha nagyobb fovuvokat teszel nem?
En eppen egy kissebben gondolkodtam.
Ez OFF lesz.
Akkor hárman vagyunk Kisvakond Fan Klubban. Legjobb a Süni.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|