:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
udv thuram!
imho ez jawa betegseg, az enyem is ezt jatszotta, megszoritottam, es egy honap hasznalat utan mar volt egy kis lotyogese a berugokarnak. mondjuk tovabb nem erdekelt, mert sem a tengely sem a berugokar nincs tokeletes allapotban es egy kis lotyoges meg elfer a szoci-tehnikaba :)
uff,
ocs.
Sziasztok!
van egy kis problémám :(,van egy 634 (89-es) jawam és sajna ma este eltört a berugokar a gumi "alatti" részen,már sikerült kiszedni belöle a letört véget..Lehet kapni komplett berugokart,erre a tipusra netalántán az mz re is ilyen kell?mit javasoltok ,mert gondolom olyan csak gumis véget nem lehet kapni mert itt semmi menetett nem láttam,fogalmam sincs hogy lehetne beletenni ilyen véget ,esetleg menetett kellene vágni bele?
egyébként már a berugokarral voltak kisebb manipuláciok pl a tengelyre hogy jobban rátudjuk szoritani kifurtuk ,hogy erősebb legyen,hogy jobban össze tudjuk szoritani ,de sajna mindig kicsit lötjögött,ez jawa betegség?
pdaranyi, A kutya se mondta, hogy te erről írtál. Nálam, biza, volt eltérés.Csakhogy rájöttem. Ennek hiányában úgy jártam volna, mint a torkos borz./ Derekasan szívtam volna, mint a mocim a falslevegőt . /Nem személyes sértésként írtam ám , amit olvastál, csak elemzem a történéseket. Megjegyzem csupán , hogy a szerelési könyv ennek a hibának még csak a lehetőségére sem készít fel, nem is említi, tehát erre te sem tudhattál tudatosan felkészülni, ezért bátorkodtam előadni és közzétenni a saját tapasztalatomat. Egyébként kezdem azt látni, hogy a segítőkészséget itt néhányan hadüzenetként értékelik, remélem te nem oda tartozol.
Full....
Csak alkatrésznek!
Eladó 350ccm , 1984- es Jawa ''634- 7- 03'', narancsvörös színű , új típúsú forgalmival, új rendszámos, 2 éve lejárt műszakival, hiánytalan, jelenleg nem megy de hozzáértéssel, pár óra alatt, helyrerázható. 6 voltos, hátsó gumi jó állapotú, első elfogadható, elől MZ tárcsafék(működik). Budapesten, XI. kerületben, Budaörsi úton megtekinthető. "
Ár:22000Ft
Tel.:06202550535
Csak alkatrésznek!
Eladó 350ccm , 1984- es Jawa ''634- 7- 03'', narancsvörös színű , új típúsú forgalmival, új rendszámos, 2 éve lejárt műszakival, hiánytalan, jelenleg nem megy de hozzáértéssel, pár óra alatt, helyrerázható. 6 voltos, hátsó gumi jó állapotú, első elfogadható, elől MZ tárcsafék(működik). Budapesten, XI. kerületben, Budaörsi úton megtekinthető. "
Hello Fullkopy,
Pontosan abban a sorrendben csináltam, ahogy kell. Nincs síkeltérés. Soha nem is mondtam, hogy lenne.
Egyszerűen az egyik menet kicsit megsérült, ezért nem húztam meg teljes erővel az anyát, és a falslevegő kizárása érdekében tömítettem szilikonnal.
Eddig (500 km) működik.
Üdv!
Nekem meg a benzincsapon lévő szűrőkosár kellene.
Sziasztok,
634-hez uj benzincsapot hol vehetnek?
Koszi
VFeri
Jo lenne bármelyik, hol lehet kapni,mi az ára?
ETZ teleszkopot probáltam rárakni de az hosszú.
Twinsportéval.Persze az is 638. Mi a fityfenének kell helyettes, amikor kapható a gyári, Van zárt, és van nyitott / ahol látszik a rugó / Áruld el, mit is szeretnél ?
638-as jawa hátso teleszkópját milyen tipusuval lehetne helyetesiteni?
köszi.
pdaranyi, legközelebb mielőtt fixre húzod a hengerfejeket, előtte húzd meg a karbi és a hengerek szívótorkai közti összekötöelemet, a karbi helyének tőcsavarjait is / távtartóval / . Így tán nem lesz síkeltérés,a két torok közt, és nem kell utólag szilózni. Tegnapelőtt lettem kész a sajátom generáljával, sokmindent megtapasztaltam, sorolhatnám...
üdv Full....
sorszám: 1059 (13444)
( elözmény: Papirmotoros, 2004-06-30 18:36:34)
a kopánycsöröl mi a véleményetek\remélem jól irom\.érdemes lecserélni erre a régi kipufogokat.
pisztrang: én nem tudok róla hogy szériahiba lenne a lánc megnyúlása. Az enyémen is megnyúlt de ez bizonyos futásteljesítmény után normális, ki kell cserélni. Lehetőleg a főtengelyen levő fogaskerékkel együtt cseréld, mert annak a fogai tapasztalataim szerint jobban kopnak mint a kuplung alattié.
sziasztok
érdekldni szeretnek hogy 638-as jawanal a
primer áttételi lánc megnyulása szériahiba
vagy nem.
alapjáraton mivel hozzáér ablokk aljához
csörög magasabb fordulaton ez aprobléma megszűnik.
mássnális előfordul esetleges csere segitene?
A legutolsó szót is elolvastad ?
1026
Nem gondolod, ha meg tudtam volna venni ezeket a cuccokat, akkor azok lennének berakva? Akkor ez egy kényszer szült megoldás volt, ami most tökéletesen műxik és csak abban az esetben nyúlok hozzá, ha meglesznek a megfelelő alkatrészek.
Elolvastad ?
1026
Full...
Ok. A hétvégén csinálok részletesebb képet is. Nálam a dolog úgy néz ki, hogy a kúpos gumigyűrű helyett egy fix danamid gyűrű van fixen felrakva a karbi csövére. A sajtolt fém felfogó lap az eredeti. A talpnál meg egy sima olajálló gumilemez van rárakva (keményebb fajta). Persze, hogy nem az igazi, de fojtás ettől még nincs miatta a gépen. Ha majd egyszer tudok szerezni gumigyűrűt, akkor vissza fog állni a gyári kialakítás. A légszűrőház felől az összkötő gumi cső nem egyenes, hanem a középvonalaik el van tolva egymáshoz képest, magyarán excentrikus. A légszűrőházba be kell ügyeskedni, de utána pöpec az egész.
Ahoj!
Többen írtátok, hogy a karbi és a légszűrő közötti gumi biz-baszt kerestek. Én annak idején a Zichy 32-ben a Futár-ban kaptam. tökéletesen passzolt (bár nem volt egyszerű belecsiklandozni a légszürőházba, kellett hozzá két csavarhúzó, meg egy kúpos fogó).
Üdv,
Pali
Ahoj!
Ja, elöszedtem. Megy is, de vagy a fesszabom, vagy a diófasorom, vagy a töltésvisszajelző relém xar. A generátor jó, azt kiméregetem.
Az alapjárati gondogról apám véleménye egybehangzik az elhangzottakkal, ugyhogy majd amiatt a bejáratás végén aggódok. Viszont a váltó rendetlenkedik, ha valamikor lesz rá ideje rávetni egy pillantást egy tapasztalt kollégának, azt megköszönném. (Mondjuk ez nem mostanában lenne).
Ami miatt inkább aggódok, hogy mikor lesz időm, és nem utolsó sorban pénzem a maradék cuccok rendbetételére. A jelenlegi munkahelyemen jövö héttel fölmondják a szerzödést... Remélem hamar találok másik munkahelyet...
Üdv,
Pali
és még valami. nekem is kellene olyan gumitag, ami a karbi és a légszűrőház között van. nekem lépcsős van. a vastagabb vége akkora, mint az etz-ké, de a vékonyabb, az vékonyabb. ma majd lemérem. ha tud vki küldeni, kifizetem postaköltségestül. továbbá kéne még légszűrő is. a haveromnak is, neki 250es csepptankosa van. szerintem ugyanolyan kell mindkettőbe, de ez nem 100%.
köszi
sziastztok: peti
Szervusz ,
Nem all szandekomban atalakitani , marad minden eredeti , csak felujitas lesz ( motor , porfestes , fenyezes , etc ) . A szin meg kerdeses 8-)
üdv. 8-)
sziasztok.
peti vagyok, most regisztráltam magam itt.
egy 1982-es 350-634-em van. nemrégóta az enyém , de teljesen szerelmes vagyok belé. annak ellenére, hogy nem sokat használtam, és a múltkor szemét módon az úton hagyott. a benzincsap eldugult a sok rozsdától meg ilyesmitől. leszedtem a tankját, nagynyomással ki lett tisztítva, tegnap visszarakva. a karbit leszedtem , kitisztítottam. volt mit miszedni belőle sajnos... a haverom sajna elállította az alapjáratot szabájzó, és a levegőt szabályzó csavarokat, így tegnap nem sikerült elindítani. nem tudom mi tévő legyek, mert az estére, amire betolással végre elindult, lemerült az akksi (ugye 6 volt, és vagy 3 órán keresztül rugdostuk, próbáltuk állítgatni). mindezt az út mellettt. most is ott van a szívem. 5 napja nem tudom hazavinni. nem kellett volna basztatni a csavarokat, meg átrakni a pilangót másik "vágatba". előtte szépen ment. csak haverom kitalálta, hogy magas az alapjárat nagyon. igaza volt mondjuk, de ezt OTTHON is lehetett volna gyógyítani. és most nem állna az út mellett.
szóval: tud nekem segíteni vki abban, hogy milyen állásba kell melyik csavart rakni? a levegőt szabályzó, vízszintesen álló csavar most a max betekeréstől kijjebb van egy fél fordulattal. a pillangó vissza lett téve felülről a második vágatba, de fogalmam sincs, hogy a függőleges csavar a gáztuskó alatt hogyan állt, ill hogyan kellene állnia.
Szia Izirider! Mi készül ebből a motorból? Átalakítod? M
Hello HyGy,
Fényképezz le mindent, aztán írj ide egy linket, mert a postámat pl most sem tudom megnézni, mert régi verziójú az explorer.
Ami a kipufogólezárót illeti, szerintem ugyanarról beszélünk. :) Mindenesetre a legbiztosabb a fénykép.
Üdv!
Hello Powerarc,
A karb. és henger közti tömítés:
Az a darab, amibe a tömítés megy, utángyártott? Mert úgy néz ki, elég durva a széle. Úgy látom, neked valszeg van fojtás a gépen.
A karb. és a legszűrőház közti tömítés:
Tudnál csinálni egy kicsit jobb minőségű képet? Mert ezen csak azt látom, hogy neked nem olyan tömítésed van, mint nekem. :) De nem tudom pontosan kivenni az alakját.
Üdv!
hygy, megspórolhatsz egy fényképet, kétféle légszűrőház van, az egyiknek saját anyagából nyúlványa van a karbi felé és egy lépcsős gumicső köti össze, a másik viszont belecuppan a légszűrőház furatába . Mindkettő kapható , csak nálunk hatszázért.
Szevasztok!
Ha tud valaki eladó 350-es csepptankos Jawat az írjon nekem : pistitimi@freemail.hu
Hi pdaranyi!
Lefényképeztem a gumiösszekötőt, megnézheted itt:
http://kep.tar.hu/powerarc/index.phtml?aid=27654451
Szervusztok ,
kepekrol leven szo , eppen teljes szetszedes alatt all a motorocskam , van fent egy rakas kep ha erdekel vkit .
üdv. 8-)
http://web.interware.hu/fannta/jawa/
pdaranyi, nem. A kipufogo legvegen van egy kor alaku cucc. Amit egy csavar fog oda, es eltakarja a kipufogo veget. Az kene, de majd azt is lefotozom.
kgandras!
Köszi az infot!
Úgy tűnik sinen vagyunk, mint J.A.
Hát az nekem elég messze van.
Ha kell, csinálok fényképet a karbi és a légszűrőház közötti gumi összekötőcsőről, holnapra meglesz.
Hello Powerarc,
Én is erre a módszerre tippeltem.
Gumigyűrűt Kassán (Kosice, Szlovákia) vettem.
Üdv!
Hello HyGy,
Ez a kipufogólezáró, az az az izé, ami közvetlen a hangtompítót összefogó anya alatt van? Ha igen, akkor nem hiszem, hogy lehet venni. Minden bizonnyal csak egyben lehet venni hangtompítót. De megkérdezem.
A karburátor és légszűrőház közti gumidarabot én nem nevezném tömítésnek. Nekem éppen hogy beleér a legszűrőházba, és egy fikarcnyit sem tömít. Várom a fényképet.
Üdv!
Ászokcsavart úgy lehet kitekerni, hogy összekontrázol rajta két ANYÁT és az alsónál fogva kitekered. Ez általában beválik. Pontosan hol tudtál gumigyűrűt venni?
pdaranyi: ket ilyen kipufogo zarot nem tudnal hozni? :) Meg meg kellene a karbihoz egy ilyen gumi tomites hatulra (karbi + legszuro haz), meg johet egy elore is. De ezt a karbi + legszurohaz koze jovot lefotozom majd mert mar tobbszor rendeltem es egyszer sem volt eddig jo amit kaptam.
Hello Fullkopy,
Azért nem kell leharapni a fejem! :)
Természetesen ki akartam szedni, de nem tudtam, hogy hogy kell, és mivel a menet nem halt meg teljesen, csak egy kicsit megsérült, ezért még tart. Viszont nem mertem rendesen meghúzni, ezért segítettem neki egy kis szilikonnal.
Le tudnád írni, hogy milyen az a két összefogott 8-as csavar? Van egy tippem, de nem vagyok benne biztos, hogy úgy is van, ahogy gondolom.
Üdv!
Hello Powerarc,
Én ma vettem egy ilyen tömítést a karburátor és a hengerek közé. Ha van igény, tudok venni párat és elvihetem a túrára. Ja, 35 Sk-ba kerül, azaz kb 180-200 HUF.
Üdv!
Hali!
Nem tudjatok honnan lehetne a kipufogo vegere szerezni ket lezarot? Lehetoleg kromozottat. De ha az nincs akkor jo lenne fekete is. (638)
Jut eszembe, ha ra adod a lampat es elalszik az lehet tultoltes is. Mert mikor ra adod a lampat az jol ra terhel.
Sajna ezt a kúpos gumigyűrűt képtelenség nálunk beszerezni. Majd ha valamikor Pesten járok, körül fogok ott nézni. Egyébként csináltam tegnap este egy tömítést a felfekvő felületre és reggel simán elindult és nem fulladt le. Igaz, hogy épp elérte az alapjárati fordulatot szivatóval, de így is sokkal jobb lett az eredmény.
pdaranyi, ne gányolj szilikonnal, szíveskedj a döglött tőcsavart két összefékezett M 8 -as csavar segítségéve kiszedni, majd méret vételezés után menetesszárból vagy egy tövigmenetes hosszú csavarból levágni és visszapótolni !
üdvi: Full....
sorszám: 1027 (13220)
( elözmény: Papirmotoros, 2004-06-30 18:36:34)
A kúpos szívótoroktömítés hibája egyértelmúen a benzin- levegő keverékarány felborulását okozza. Kapható a tömítőgumi a vastagabb részén befelé , sajna nem talpas " változata, kb. 600 Ft.ért , ez olyan, mint egy vasatagfalú gumitölcsér, az igazi viszont a karbi csővégénél egy ráboruló karimával is rendelkezik. Vedd meg az utángyártottat, de keress hozzá olyan felfogó lemezidomot is, ami a tiednél szűkebb, kb 400 Ft. . Lényeg, hogy a szűkítőből megfelelő mértékben kiálljon a gumi széles alja, hogy szerelés után az tömíthessen a szívócsonkon.Ha most épp nem kapható, a gumi és a lemez, küldj e- mailt, segítek.
sorszám: 1026 (13219)
( elözmény: Papirmotoros, 2004-06-30 20:34:08)
Pali!
Na végre te is előszedted!Alapjárat miatt ne aggódj, mikor elvitted volt, ha járatod néha állítani kell, amíg be nem járatod.
A rugdosáshoz annyit, hogy szimmering is lett benne cserélve, az is javíthat a hidegindításon.
Na minden jót.
sorszám: 1025 (13210)
( elözmény: Papirmotoros, 2004-06-30 13:47:33)
Hello még1MbR,
Köszönöm a segítséget! Most már kicsit jobban belelátok a dologba.
Üdv!
Ja, a másik két kivezetés:
30/51 kék vezeték: +12V
87a kék vezeték: töltésell. lámpára, a lámpa másik vége pedig a testre.
"Ha ráadom a gyújtást, kapcsol a relé és nem világít a töltésvisszajelző. Ha lekötöm a szénkefét, kattan egyet a relé és világít a töltésvisszajelző. Ha újra bekötöm a szénkefét, újra elalszik a lámpa. "
Szia!
Na lássuk akkor:
A töltéslámpa reléjének 4 kivezetése van.
0 (relétekercs egyik kivezetése):ez egy fehér vezeték, testre kell mennie.
86 (relétekercs másik kivezetése): ez egy sárga vezeték, a generátor állórésztekercsek közös részéhez /csillagpont, vagy 86-os pont/ csatlakozik.
A 86-os ponton feszültség csak akkor van, ha jár a motor és rendesen tölt a generátor (diódák jók). Ekkor szabad a relének behúznia--lámpának elaludnia.
sorszám: 1022 (13200)
( elözmény: Papirmotoros, 2004-06-29 17:10:04)
Az Ó utca melletti Zichy Jenő u. 30. alatt van egy bolt, a telefonszáma: 269-5485. 8-16.30-ig vannak nyitva.
Üdv,
kgandras
sorszám: 1021 (13196)
( elözmény: Papirmotoros, 2004-06-30 20:47:27)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|