:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hello mindenki!
Lenne egy kérdésem:vettem egy 350-es jawat,aminek a teljesítményét a vásárlást megelőzően nagyon túlbecsültem.Szeretném tudni,hogy egy jól beállított 350-es jawa(12v-os gyújtás fordulatszámmérő stb.)milyen végsebességre képes.
A segítséget előre is köszönöm...
Kedves Mindenki!
Köszönöm a tanácsokat, biztatásokat és az információkat (kuplung, mz-jawa összehasonlítás)! Mindenkinek jó motorozást kívánok! Petya, neked meg írok majd, lehet, hogy még mielőtt megveszem...
A közbetétet úgy vetted, vagy csináltattad? Nem lenne rossz a H4-es, főleg hogy vannak +30%, +50% és még ki tudja milyen kivitelű izzók. A több fénynek nem vagyok ellensége.
Ami infó eddig bejött, annak alapján a bizalmatlanságom oldódott, mérlegeltem az összes adat birtokában a dolgokat, úgy gondolom , nem kéne lemaradni erről a vételről. Ha tudsz alkudni, ne mulaszd el. Ha tényleg kell a moci, ne tedd kockára az üzletet. A döntés a tied....sok szerencsét..
Nekem műkszik a közbetét, tekintve hogy nappal is kötelező a tompi, a fene tudja mit csinál este, akkor már itthon vagyok...
Elvileg egy közbetétgyűrűvel az enyémbe is be lehetne rakni a H4-est, csak ugye ez szabálytalan. Viszont ott van a hagyományos izzók között a 75/75 W-os, ugyanaz a foglalata. Az már más kérdés, hogy a lényegesen nagyobb áramfelvételt hogy bírnák a vezetékek. A generátor ki bírná szolgáni ezt a nagyobb teljesítményt is, csak az a baj, hogy a városi cammogások alkalmával leszívja az akksit.
Az lenne a kérdésem, hogy a gyári 634-es kupplung mennyire tér el a 638-asétól. Van ugyanis egy kupplungom, ami elvileg 634-esből származik, csak nem vagyok benne biztos, hogy gyári. A 638-asba ugyanis nem passzol, mert a kupplungkosár belső furata nagyobb, mint a 638-as bordástengelye. A 638-as bordástengelye és kupplungkosara közötti távtartó csőidom viszont nem jó hozzá. Szerintetek mit tegyek? Érdemes megvenni? Annál is inkább, mert a lamellák teljesen épek.
Helló!
A mintázat alapján (mármint, amit a lámpa az útra vetít) jobb a szimmetrikus. Olyat a 6V-osomban használtam egy 6V 35/35W-os H4-essel, és szerintem többet láttam vele, mint haverom az asszimetrikussal, amibe H5-öst használ, pedig az 55W.
Sziasztok!
Lenne egy eladó 250JAWA-m !
Őrökségből maradt rám nagyon keveset használták külsőre kissé rozsdás, törésmentes.
Üzemképes, kitünő motorikus állapotban van!(váltó. generátor.stb...)
Papírjait sajnos nem találom ezért alkatrésznek gondolnám. A vázára már érkezett ajánlat ezért főleg a motorját kínálom. De megoldható hogy egy felesleges 350-es vázra átszereljük a mociját.irányára 30ezer Forint a 350-es vázzal együtt.külön-külön 15eFt.Érdeklődéseiteket a tigerspeed@freemail címre küldjétek.
Sziasztok!
Udv!
Szerintem ott mas baj volt a vilagitassal, mert igaz nem egy vilagitotorony de a 12V Jawat siman lehet terlegetni ejjel is amikor csak a sajat lampadban bizhatsz.
Masreszt a 6V-s valtozate egy igazi remalom, az volt az egyik ok, amiert beszereztem egy 638-ast.
uff,
ocs.
Hali!
Melyik fényszóró a gyenge? Az enyémen a gyári, ami rajta volt egy PAL gyártmányú szimmetrikus kivitel volt. A vizsgán kötözködtek, hogy nem jó és ekkor vettem rá az asszimetrikus kivitelűt. Sima 45/40-es izzó való mindkettőbe. Sötétben még nem próbáltam ki menet közben, de akkor mindkettő lámpa xar lehet? Persze a H4-es könnyen kenterbe veri mindegyiket.
Helló!
A Jawaról leírtakat még a lámpával egészíteném ki:
A Jawanak ugyanis még a lámpája a gyenge pontja. Én ETZ fényszórót használok egy profi +60%-os H4-essel és mindenkinek ezt ajánlom. Haverom megjátszotta a H5-öst a gyári foncsorba, de az eredmény még engem is elszomorított, pedig volt 634-esem is.
(Ami jó, azt kell használni!)
hja es jo az a korlatozott jogsi, nekem is az van. A sima A-t elegge alulrol kozeliti a jawa :)
Hello!
Na szal nekem volt mz is meg jawa is. Igaz mz csak 150-es. De szerimtem:
- MZ
-----
- egy muszer a valtoja
- nagyon kiraly a tarcsafek
- uttartasa kevesbe jo kicsit konnyu az eleje
- lehet porgetni mint a fene jol viseli
- ket szemellyel sok csomaggal dombon felfele visszakapcsolhatsz egy 4-et
- olcso hozza az alkatresz, es aranylag konnyu beszerezni
- A karbiban a toalttyu aranylag hamar megkopik a huzogatastol, es elkezd csorogni.
jawa
----
- nagyobb motor hatasat kelti motorozas kozben mint az mz
- a dobfek szar, meg sem kozeliti az mz tarcsafeket, hogy elfogadhato legyen rendszeresen be kell allitani a ket kulcsos feket
- az uttartasa franko, szepen veszi a kanyarokat nem rangatja csovalja emelgeti az elejet, nem szital.
- nyomatekosabb mint az mz, szal sok csomag + ket szemely szepen felmegy a megfelelo tempoval dombon is
- tobbet kell szerelessel foglalkozni vele mint az mz-vel
- a megszakitos gyujtasa nem tul stabil, nehezkes a beallitasa, idenyenkent 2-3 alkalommal celszeru atnezni (ez orvosolhato hall-os jeladoval es elektronikus gyujtassal)
- az alkatreszeket sokkal nehezebb beszerezni (foleg videken) mint egy MZ-hez, es dragabbak is, pl kuplungkosarat 15e HUF-ert hoztak volna nekem.
- Ha fel kell ujitani nehez jo szakembert talalni aki normalisan megcsinalja a fotengelyed.
- Hajlamos a csorgesre a blokk felol
Ahogy az előttem szóló is mondta, A korl. simán jó, mert a moci kb. 19 kw és a jogsi határa 25kw. Nekem oldalkocsis a járgányom és szinte kizárólag az automata kuplungolást használom, még induláskor is, csak egy pici gyakorlás kell hozzá. Ha hirtelen kell fékezni akkor persze a kart használom.
Ha megvetted, szólj, adok egy freemailt, mert általában nem túl gyakran nézem az oldalt, csak ma kiba nem vett be a meló. :]
Szóval: petya777@freemail.hu, bármi van, írjál bátran.
Ja, és ha véletlen tudsz egy MZ TS 125 v. 150 gépezetet papírral, tűrhető állapotban, műszaki nélkül, olcsón, akkor firka ugyanoda ! :]
A rohangálnit úgy értettem, hogy nem szoktalak beérni szimóval a hídon... :)) De jó, rögtön lesz egy szegedi jawas "ismerősöm".
Lehet hogy nyert, bár mostanában két másik srácot is szoktam néha látni ugyanilyen kombinációval. :]
Rohangálni... ez relatív. Városi forgalomban talán rohanásnak tűnhet. :]
Valahogy ráéreztem. Én is Szegeden lakom :))) Akkor te szoktál azzal a pirossal rohangálni piros bukóban?
Szegeden. Tök lapos itt minden ( csak a csajok nem :] ), de azért van néhány motorozható hely. Mondjuk túrázni éppen bárhova lehet menni.
Köszönöm szépen a válaszokat, meg a biztatást... Akkor hát valahogy megpróbálom előkaparni a lóvét. Petya, te merre laksz egyébként?
A világ egyik legjobb dolga - amennyiben helyesen van beállítva, nem tudod tönkretenni a váltóművet. Gázelvétellel kupplung nélkül válthatsz a megfelelő fordulatszámon fel és vissza is. ( Az elsőt mondjuk gázos, mert lábbal elég nehéz finoman visszaengedni, hamar megnézi az ember a rendszámot. :] )
Simán belefér. Azt hiszem a 638-as is csak kb. 23-24 lovat tud, 34-ig meg lazán mehetsz.
Még egy dolog, illetve kettő. Jó dolog ez az automata kuplung? A másik: ez a gép simán belefér az A.korl-ba, ugye?
Hát, ezeket igazán örömmel hallom. Csak még jobban meghoztad a kedvem. Nem, persze csodákat én se várok, hogy hibátlan legyen. De az már önmagában is csoda, ha az ember egy ilyen klassz gépen motorozhat!
A Jawa a vázkonstrukció miatt csavarodásra egyáltalán nem hajlamos, ellentétben az ETZ-vel. Tök merev az egész gép. Kormánycsapkodást, riszálást nem igazán tapasztaltam a korábbi vasaimon sem. Ha a teleszkópok nem engedik el az olajat, nem hiszem, hogy bármi gondod lenne, két személlyel meg csomagokkal pláne nem. Mint egy hajó, kb. úgy fog ringatni a legdurvább úthullámokon is. Kanyarba bevinni kicsivel nehezebb, mint a csepptankost 16" vs 18 " :], a fékek viszont jobbak a kétkulcsos első miatt. ( Meg talán a felhordott anyag is jobb már. )
Hát a megbízhatóságáról vannak viták mindenütt, én azt mondom, hogy egy tisztességes, szakszerű karbantartás mellett is kijönnek apróbb hülyeségek párezer km-es időközökben. Szoci ez is, csodát várni nem célszerű. Az út mellett viszont nem fogsz ottmaradni, ha kicsit vágod a témát és van nálad pótalkatrész. ( megszakítók, bowdenek, gyertyák, tömítések, tartalékcsavarok, stb... )Gondolom, a szimó sem volt mindig hibátlan. :]
Én túrázni szeretnék vele. Meg főleg úgy, hogy 2 személy+csomagok. Semmiképp se pörgetni. Nekem az lenne a fontos, hogy mennyire stabil, megbízható... Milyen az úttartása, mennyire kényelmes. Ilyesmi. Ha ilyen szempontból jobb, mint az mz, akkor eldöntött a kérdés...
Elfogult vagyok mint gép, úgyhogy ne hallgass rám, :], de azt tudom mondani, hogyha szépen karbantartod, gyújtást folyamatosan pontosan tartod, jó keveréket tankolsz, alacsony fordulaton használod, akkor érvényesül az, ami a Jawa előnye az ETZ-vel szemben: a nyomaték. Az ETZ pörög, mint a vadállat, különösen egy kis tuninggal, tehát ha nyugodt, Jawás tempót mész és nem dragbikenak nézed az öreg vasat ,] úgy fognak otthagyni lámpánál, hogy csak lesel, meg talán a Jawával egy kicsivel több a macera, de összességében iszonyat jókat lehet vele menni.
Nekem Jawa 250 559 van, 1968-as és semmi bajom nincs vele. Profi megszakító kell, ( német, Skodához való lyukas DODUCO ) elég gazdag keverék a vashenger miatt és ennyi. Meg nyugodtság. :] A Jawa nem gyorsulásra meg eszetlenkedésre való, hanem túrázni.
Ha megvetted, nézd át, tankold meg & hit the road ! ,)
Egyébként ez elég hülye kérdés, de ez lesz az első nagymotorom. Szerintetek jobban járok vele mint egy etz-vel?
Köszi Petya! Én is úgy gondoltam, hogy egy tizest megpróbálok lealkudni, de ha nem megy, belenyugszom... Amúgy nem csörög, meghallgattam. Én is úgy értettem, hogy gyanus volt, de miután megnéztem a bácsit kb megértettem, miért nincs széthajtva a gép...
Miért olyan gyanús az, hogy egy rokkantnyugdíjas bácsi nem hajtja szét a bringáját ? ,)
Próbáld meg elérni azt, hogy kaució+személyi otthagyásával elvihesd egy komolyabb próbakörre a városban. ( 50 - 60 km-re gondolok legalább. ) Ez alatt legalább egy érzést kapsz a gépről. Ha hosszú állás után kicsit kitisztított karbi+légszűrő kombóval pöccre indul, majd melegedés után egyenletes lesz az alapjárat és egyenletesen egyformán füstöl a két cső, nem csörög bántóan ( mert picit mindig fog ), akkor meg kell venni. 10%-ot simán lehet alkudni készpénznél. Jó hajtást !
Udv!
Szerintem igen, Hygy szerint nem :P
Amugy csak akkor vedd meg ha tetszik amugy a Jawa, mert a csodalatos cseh mernokoket belefoglalod majd a huszarmiatyankba :D
uff,
ocs. da 2 Jaffa is van otthon
Sziasztok!
Köszönöm, hogy válaszoltatok. A gépet nagyjából átnéztem, a Jawahoz nem nagyon értek (simsonos vagyok). Nekem is gyanus volt, de nem találok rajta semmit. A kipufogó tök tiszta, nincs elszíneződve a króm, az ülés teljesen ép, a lábtartók tök rendbe vannak. A papírokat megnéztem, első tulaj, műszaki jövő augusztusig, biztosítás is van rajta... Azért akarja eladni, mert rokkantnyugdíjas, berúgni is fáj neki. Pöccre indult, gyönyörű a hangja. A gumik olyan régi típusúak, keskeny, mély, cikk-cakkos barázdák, kopás alig...Kamionos volt az öreg, nem volt ideje hajtani...Kicsit olyan ez, mint egy álom. Meg kéne vennem?
Sziasztok!
Haverom mocijából elég tisztességesen folyik az olaj a blokk két részének illesztésénél. Mit érdemes vele tenni? Lehet valahol olyan csvarokat találni BELÜL, amikkel ez csillapítható? Azért belül, mert a külsők rendben vannak.
Hat egyebkent az enyemnek is szebb hangja van mint volt anno. De azert meg is. Nekem is cserelt az osszes csapagy, par fogaskerek, par tengely. :)
Aszongya az írás, hogy a Jawa olyan marha jó szívás, és kipufogó zaj tompítással rendelkezik, hogy "kihallatszik " a motor működése. azok a furcsa zajok, amiket hallasz nem utalnak hibára, vagy ha mégis, azt csak szakember tudja megállapítani. Dióhéjban ennyire emlékszem a prospektus idevágó részéből. Magyarul , ha a garis mociddal bementél a szervizbe, hogy csörög-zörög, elhajtottak, mint a magzatot. Előbb -utóbb mind zörög. Az enyémben 260 km . van generál után. Minden csapágy cserélve a blokkon belül. Szép, mély pattogós hangja van , a fordulatot fürgén veszi. Egyformán és enyhén füstöl a két henger, csodát tett a nagyon pontos megszakító és gyújtás állítás,-ezt fáradságot nem kímélve többször ellenőriztem -karbipucolás,levegőállítás, szintcsökkentés-sokat kapott-. Jelenleg a motor jó, és minél többet megyek vele, annál jobban tetszik .A régi csatazajos után elképesztő a változás.
Hát igen a km-óra állás nem mindig a valós értéket mutatja. Ha csak ennyi van benne, akkor a gumik mintázata igen jó kell legyen, viszont az életkoruk alapján már látszódnia kellene az öregedés nyomainak. A fékberendezésen van fékbetét kopásjelző, ami szintén árulkodó. Meg lehet nézni a gyertyát is, elvileg még az eredetinek kellene benne lennie (PAL), de ez nem 100%. A lábtartó, a váltókar gumijain is meg lehet nézni, mennyire kopottak. Ha ténylegesen nem látni a csavarfejeken megbontásra utaló nyomokat, akkor nem történt nagyobb javítás. A motort ki kell próbálni menet közben is, húz-e rendesen a motor, jók-e a fékek stb. Mondjuk egy kompressziómérés is sokat elárulna. Igaza van Fullcopy-nak, hogy a papírok is rendben vannak-e. Ha az első tulajdonostól vennéd meg, az jó jel. Ha nem az első az sem baj, csak kérdés, mikor volt utoljára tulajdonosváltás. Ha nem régen, akkor nem biztos a dolog. Van olyan ismerősöd, aki ért a Jawa-hoz? amennyiben igen, vidd magaddal, egy szakértő szem sok apró részletre is oda tud figyelni.
Az a 4200 km valószinűtlennek tűnik. Inkább gyanúsnak tartanám, hiszen szerintem azt a pézt egy kifogástalan állapotú 42 ezret futott gép is esetleg megérné. Álláspontom szerint az alaphelyzet túl szép, hogy igaz legyen. Papírok, tulaj, törzskönyv, műszaki rendben ? Ha vidéki a járgány , ott sokkal alacsonyabbak az árak,amúgy kipuhatoltad, miért akarják eladni ? Ha minden rendben van, és tényleg annyit ment,akkor nagyon megéri.
Sziasztok!
Szeretnék véleményt, tanácsot kérni. Ajánlottak nekem egy 1988-as 350es Jawat. 4200 km van benne, teljesen egybevan, egy-két pici kopás van rajta, minden eredeti bontatlan. 100 ezret kérnek érte... Mit gondoltok???
Előre is köszi
A kopogás nekem nem ugyanaz, mint a csörgés.Kopogni a tartócsapágy szokott.Általában.De távdoktorlást nem vállalok.
igaz mostanaban mar csak a csorges okat kerestem. De nem talalom, akarmit csinalok csorog.
Valami nyugati kellene.
Utána pedig vissza a keletihez:-))
Ja,mától van egy 350-es CZ-em,igaz elég
siralmassan néz ki.
Helló!
A berugókar nálam is lötyögött. Azt kell tenned, hogy egy olyan hosszúsűgú csavart teszel a berugókarba, ami átér a túlsó feléig. Aztán a hosszú csavar végére csavarj egy kontraanyát, és garantált a siker!
sorszám: 1080 (13707)
( elözmény: LecsóKolbász, 2004-07-09 00:10:11)
Egy ismerős srácnál láttam a következőt. Neki P20-as Pannóniája van, de egy érdekes átalakítást eszközölt rajta. Ráaplikált egy 12V-os generátort (350-es Jawa-ét), a megszakítókat ledobta és beépítette a Trabi elektronikus gyújtásrendszerét. Tök egyszerűnek tűnik a beszerelés, az elektronikát valahová eldugni, meg némi villanymadzag, aztán kész is. Már több ilyen mocit is átalakított, valamelyik már több mint 3000 km-t futott hiba nélkül. Én is gondolkodom rajta, hogy átalakítom, mert az oldalkocsi miatt egy kicsit macerás a megszakítókkal bíbelődni.
Nem biztos, hogy fotengely az. Nekem is uj a fotengelyem es nekem is csorog. De nem tudom mitol.
Sziasztok!
Van egy 638-as 350-esem, ami rettenetesen kopog. Cseréltem benne első-áttétel láncot, mert meg volt nyúlva, de semmi sem változott. Megnéztem a dugattyúcsapszegeket, tűgörgőket, de semmi. Szerintem főtengely. ... Szerintetek?
Felújítottan vettem, és 200km normál bejáratós használat után egyik pillanatról a másikra támadt a zaj, ami fordulatszámmal változik.
Mit tegyek?
Ismer valaki olyan helyet, ahol főtengelyt tudnék venni? (nem cserélni, mert ez nagyon vacak)
Köszönök minden segítséget!
Az a baj, hogy 2 szemellyel csomaggal gyenge lenne 1 gyari 250-es etz.
A jawa eroben jo, stabil az uton, viszont kb tobbet szerelek mint motorozok mar 3 eve. Bar igaz mostanaban mar csak a csorges okat kerestem. De nem talalom, akarmit csinalok csorog.
Valami nyugati kellene.
Doni,köszi a bizalmat, de mivel én Budapesti taxis voltam egykoron, idegenvezetésem, ami akkortájt valóban sikeres volt, sajna, szeretett fővárosonkra korlátozódik.Mindössze annyit tudnék tán javasolni, az érintett helységneveket, ahol áthaladnál, faggasd ki a keresőkön keresztül, meg fogsz lepődni, mennyi infót találsz. Most fog bejönni az, hogy előre szervezd meg, amit csinálni akarsz...Két órát kibírsz a monitor előtt egy jó kis programért...várom a visszajelzést..örülök, hogy a multkor bejöttt a városnézés....
üdv.: Full...
Gyerekek en eddig aszondtam jo lesz a jawam elobb utobb, nem fog csorogni. De ma feladtam, akarmit csinalok csorog. Tele a tokom a jawaval. Miota megvettem 3 eve egyfolytaban szerelek.
HyGy
Szia Fullkopy, Igentisztelt Idegenvezetőm!
SEGÍTCCCS NÉKEM!!!!
Hallgatva korábbi intelmedre, most 1 héttel az utazás előtt fordulok Hozzád segélykiálltásommal.
A Dunántúlt fedezem fel Kedvesemmel júli 18-23 között, Bakonybélben szállunk meg, oszt onnan szanaszét látogatjuk a magyar hont!:)
A zasszony mán minden nevezetességet felírt, mint várrom, porcelán múzeum, stb, viszont a motoros látnivalóknak se híre se hamva!!!:(((
Tudolsz segíteni nékem ebben?
A Közlekedési Múzeumi ajánlásod is bevált, ráadásul veterántalálkozó volt előtte:)
Please help me!
U.I.: Egyházi valutában fizetek!!!
Doni
sorszám: 1072 (13614)
( elözmény: LecsóKolbász, 2004-06-26 00:19:43)
Hello!
Én küldtem az SMS-t és az a helyzet hogy nekem is van egy Jawam de totoalkcar lett És ez most Nagyon jó lenne ha összejönne. Szombaton felhívlak és megbeszéljük.
U.I.: Bocs de jelenleg nem vagyok még telefonon elérhető.
sorszám: 1071 (13583)
( elözmény: LecsóKolbász, 2004-07-07 23:35:51)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|