hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 23. hétfö 
Viktória

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Gyula-bá
válasz erre | email2012-06-30 09:09:49
Mint már írtam vitatkozni nem állt szándékomban, kösz, hogy utánanéztél helyettem (én lusta voltam hozzá).
sorszám: 24520 (134243)
(előzmény: Keri, 2012-06-30 07:57:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-06-30 07:57:39
Mivel én is kíváncsi voltam a helyes megoldásra utána néztem, így kapásból elkerülhetünk egy halom vitát.

44§/7 FORGALOMBAN részt vevő motorkerékpárt kell kivilágítani tompítottal.

45§/2 Álló járművön csak helyzetjelző világíthat, kivéve ha forgalmi okokból állt meg.

Ezek értelmében piros lámpánál, bár a kresz megengedi hogy világítson a tompított ilyenkor, de nem kötelezően írja elő. Ha pedig megállsz akkor kötelező lekapcsolni.
sorszám: 24519 (134236)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-06-29 23:00:52
"Forgalmi okból álló járművön ugyanis nem "kapcsolgathatod" a tompítottat helyzetjelzőre"-én ugyan nem így tudom de ezen nem fogok vitatkozni. Bármikor beköthetsz egy az elektronikus kapcsolót rövidre záró kapcsolót, az, hogy ezt hova teszed rád bízom.
sorszám: 24518 (134232)
(előzmény: Miklósbácsi, 2012-06-29 22:07:39)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2012-06-29 22:07:39
Van hozzá kézre eső kiiktató gomb is? Forgalmi okból álló járművön ugyanis nem "kapcsolgathatod" a tompítottat helyzetjelzőre.
sorszám: 24517 (134230)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-06-29 20:51:39)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-06-29 20:51:39
Minden motorjával áramhiányban szenvedő motorosnak, elkészült a "pislogás" mentes tompított lekapcsoló automata. Bővebb infó itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa
sorszám: 24516 (134229)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-06-27 23:22:26
Hmm a castrol illatosabb lesz:),ma intéztem én is egy kis cetka hátsó telót, összvér lesz a gépből!:)
sorszám: 24515 (134207)
(előzmény: bodnár, 2012-06-26 18:51:02)

 
 
19Dávid89
válasz erre | email2012-06-27 22:33:15
Eddigi mérleg 2személlyel 90-100km/h val 140km 4L fogyasztás,feketeleves karburátor és benzincsap eldugult,jobb henger kilőtte az elolvadt brisk n25yc gyertyát.:(
sorszám: 24514 (134206)

 
 
bodnár
válasz erre | email2012-06-26 18:51:02
mi ez az oltós duma, hee?
egyébként meg mogul meg egy kis bécsi maradék...
a levegőszűrőt cseréltem, holnap bevetem...(fűzővel kifelé)
sorszám: 24513 (134184)
(előzmény: Troster07, 2012-06-25 20:55:46)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-06-25 20:55:46
A mostani hurkatöltődről nem is beszélve:D A motorban légszűrőt kell cserélni, én meg szilikózist kaptam a hétvégi túrán:)
sorszám: 24512 (134166)
(előzmény: bodnár, 2012-06-25 19:08:24)

 
 
peti60
válasz erre | email2012-06-25 19:42:09
Üdv!
eladó Jawa 250/559!
gyári fény nemolyan rossz,blokkja mbontatlan,csörgésmentes,23000km,új gumik,2014.03-ig műszaki,2.tulaj,minden működik rajta,megbízható(tegnap előtt mentem vele 288km-t gond nélkül)képet küldök ha kell emailban.ir.ár.:140000Ft
babcsanyp@freemail.hu
06203548566
csere is jöhet bármit meghallgatok,rá is fizetek ha olyan!
sorszám: 24511 (134165)

 
 
bodnár
válasz erre | email2012-06-25 19:08:24
Én supertrap hurkatöltőket szereltem rá, meglehetősen jól tolt a szürke...
(persze "építettem" bele lamellákat meg ilyesmit...)
sorszám: 24510 (134164)
(előzmény: Marci0737, 2012-06-24 00:08:46)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2012-06-24 00:25:14
Szóhoz sem jutna, szerintem.Hatalmas fojtás (az 50 cc-hez méretezve), kis keresztmetszetek, nagy ellennyomás, melegedés, fulladás.
A gyári teljesen megfelelő.
Hétköznapi nyelven talán azt mondhatnánk, hogy akinek 43-as a lába, ne vegyen 34-es cipőt...

üdv.: R
sorszám: 24509 (134151)
(előzmény: Marci0737, 2012-06-24 00:08:46)

 
 
Marci0737
válasz erre | email2012-06-24 00:08:46
Helló mindenki szerintetek mit szólna egy 250 jawa két mustang kipufogohoz?
sorszám: 24508 (134150)

 
 
Marci0737
válasz erre | email2012-06-23 16:28:33
Nem várok csodát, ez maga a csoda:D
sorszám: 24507 (134135)

 
 
peti60
válasz erre | email2012-06-22 21:22:14
szia! én 18-as után raktam fel egy 19-eset de kb 5km/óra.nemnagyon veszed észre!nevárj csodát ettől a géptől 14 retróló!
sorszám: 24506 (134105)
(előzmény: Marci0737, 2012-06-20 22:08:26)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2012-06-21 19:00:21
Igaz, az en atteteleim meg vannak mokolva (mas kerek, mas lanckerekek) es emiatt kb 15%-al alamer... 70-es tablanal kb 60-al menve tartom a forgalmat, a gyorsfolrgalmin meg 80-at mutat. Ott 90-100 kozott megyek autoval... Kene egy GPS...
sorszám: 24505 (134091)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-06-21 17:22:47)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2012-06-21 18:58:49
Haszta, 110 oldalassal??
En szoloban nem merek annyit menni, mert tok kovalyog. :D Majd okosits ki kerlek emailben. Kepet kerek a folyamatrol, ha akad! Gratulalok.
sorszám: 24504 (134090)
(előzmény: Ze78, 2012-06-21 18:46:58)

 
 
Ze78
válasz erre | email2012-06-21 18:46:58
Kész lettem a Jawa főtengely cserével. Öszesen 25-26 munkaórába került , ebbe benne van a próbakör is. A három blokkból öszeválogatott motorom jobb lett mint gondoltam . Kb ..110 lett a vége oldalkocsival, minden fokozat megvan szépen, nem csörög csattog semmmi /most/. Az összes csapágy japán lett benne. Főtengely gyári nem pedig felújított,órával megnéztem kb. 2 század ütése van. :-) De a leg érdekesebb alig remeg a blokk.
sorszám: 24503 (134088)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2012-06-21 17:35:37
Üdv Marci0737!

A Jawa 250/559 végsebessége ülő helyzetben 95-100km/h,a kormányra hajolva 105 -110km/h.Ezek a gyári adatok.
sorszám: 24502 (134087)
(előzmény: Marci0737, 2012-06-21 13:15:38)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-06-21 17:22:47
Ellenőrizd a km órádat, a szoci motorokon "csodás" dolgokat tudnak mutatni, igaz általában többet a valóságosnál.
sorszám: 24501 (134086)
(előzmény: Marci0737, 2012-06-21 13:15:38)

 
 
Marci0737
válasz erre | email2012-06-21 13:15:38
üdv,
köszönöm a számolási tanácsot. Ma megszámoltam a lánckerekeim fogait. Az első 18 fogú a hátsó 46. Ezek elvileg a gyári fogszámok. Úgy érzem nyomatékban nincs hiány, múltkor mentem kecskemétre és inkább azt éreztem 70 80 között(a mutató kileng), hogy nem erő hiány van, inkább nem akar már többet forogni. Amikor találkozok az utcán nagy öreg motorosokkal mind azt mondja hogy ezek voltak a leggyorsabbak annó és a gyári leírásokban is 115 -125 körüli értékre emlékszem de én evvel még 90 fölé sem tudtam nagyon menni Nyílván nem versenyezni szeretném használni de jó lenne ha nem előznének le sorba az autósok akik 80-90 el mennek, főúton elég veszélyes.
A motor előéletéről tudom ,hogy ezt egy ládából guberálta össze az előző tulaj. Elképzelhető , hogy a váltóban levő fogaskerekekkel is lehet variálni?
sorszám: 24500 (134084)
(előzmény: hzoltaan, 2012-06-21 11:48:03)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2012-06-21 11:48:03
kerekatmerobol es a lancattetelbol ki tudod szamolni, hogy adott kislanckerekfordulathoz milyen sebesseg tartozik. Aztan szamold ki, hogy ugyanakkora fordulathoz 1 foggal nagyobb elso lanckerekkel mi lesz.

Sajnos a dolog nem nyujthato a vegtelensegig. A motor nyomatekgorbeje miatt a nagyobb lanckerek nem feltetlen fog nagyobb sebesseget eredmenyezni, mert mar nem bir elporogni a blokk 5000-ig. 17-18 a normal, 15-16 az oldalkocsis (ahhoz kell a kraft) es 19-essel, szerintem amr nem fog tobbet menni, de 90-nel kevesebbet forog. A szerelesi konyvben megtalalod a valtoatteteleket es a primer attetelt, siman kiszamolod egy sebesseghez tartozo fotengelyfordulatot is, es ha tudod, hogy 3450-nel gyonyoruen jar a motorod, akkor arra lodd be a kedvenc sebesseged.
sorszám: 24499 (134079)
(előzmény: Marci0737, 2012-06-20 22:08:26)

 
 
19Dávid89
válasz erre | email2012-06-21 10:57:50
Köszönöm mindenkinek!
Mz250 vizsgáztam és egy szalon állapotú (2200km)638 Jáwát fogok hajtani.
Dávid
sorszám: 24498 (134077)

 
 
Marci0737
válasz erre | email2012-06-21 00:52:20
Köszönöm szépen mindenkinek :D
sorszám: 24497 (134073)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-06-20 22:49:40
"Egy fog jelent valamit?"-igen, sokszor nagyon sokat.
sorszám: 24496 (134072)
(előzmény: Marci0737, 2012-06-20 22:08:26)

 
 
tpapp
válasz erre | email2012-06-20 22:33:29
Szia Marci! Dobtam egy levelet. Tamas
sorszám: 24495 (134071)
(előzmény: Marci0737, 2012-06-20 20:47:55)

 
 
Marci0737
válasz erre | email2012-06-20 22:08:26
Nézelődtem már. a 19-es fogszámút én is megtaláltam de ha jól tudom a gyári 18as. Sajnos azt nem tudom, hogy a mostani milyen ami rajta van de mindenképpen elgondolkodtató az oldalkocsis dolog.
Egy fog jelent valamit?
sorszám: 24494 (134070)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-06-20 21:42:24)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-06-20 21:42:24
"Vagy még a kuplunklánckerekek csereberélye miben befolyásolja a végsebességet?"-felejtsd el, gyakorlatilag lehetetlen
"nincs sok választék"-pedig van,a szekunder hajtás kis lánckerekéből kapható 14-19 fogúig minden, lehet kísérletezni, de előbb jobb ha utánanézel milyen a gyári fogszám, előfordulhat, hogy a tied valamikor oldalkocsival közlekedett.
sorszám: 24493 (134069)
(előzmény: Marci0737, 2012-06-20 20:47:55)

 
 
Marci0737
válasz erre | email2012-06-20 20:47:55
Helló új vagyok és segítségeteket szeretném kérni. Czene Marcell vagyok és van egy jawa 250/559 em.
Gondjaim akadtak a főtengelyel a hülyeségem miatt. Cserélt már valaki ilyen motorban főtengelyt? Tudnátok adni valami tanácsot hogy mire figyeljek? Még sosem kelett ilyen mélységekig szétszednem a blokkot.
A következő kérdésem az lenne hogy van e valakinek valami tippje hogy tudnék gyorsítani a gépen? 60 70 et tudok vele utazóba menni az fölött már idegesítően pörög a motor pedig nyomaték van bőven szerintem lánckerék áttéttel sokmindent lehetne hozni de ahogy láttam nincs sok választék a lánckerékméreteken. Valakinek valami ötlete hogy miből lehetne rá gyártani megfelelő láncereket. Vagy még a kuplunklánckerekek csereberélye miben befolyásolja a végsebességet? köszönöm válaszotokat :Marci
sorszám: 24492 (134067)

 
 
Lally
válasz erre | email2012-06-20 18:00:22
Hajrá!
Mivel vizsgáztál? És mit fogsz használni az utakon?
sorszám: 24491 (134065)
(előzmény: 19Dávid89, 2012-06-19 22:32:14)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2012-06-20 15:46:36
ha bukkanon megyek at, ugy erzem tok nagyot mozdul a segge a motornak... Lehet, hogy tul puha az a lengescsillapto ami benne van, vagy esetleg nem csillapit eleget?
Ha szetburitom (ha szet tudom) akkor milyen olajat tegyek bele? (... nem Jawa, sym Husky hatso rugo)
sorszám: 24490 (134063)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2012-06-20 12:25:22
;)
sorszám: 24489 (134062)
(előzmény: 19Dávid89, 2012-06-19 22:32:14)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2012-06-19 23:10:43
Nem értem ide időben, de a lényeg, hogy megvan.Gratula, innen megyünk tovább...

üdv.. R
sorszám: 24488 (134060)
(előzmény: 19Dávid89, 2012-06-19 22:32:14)

 
 
19Dávid89
válasz erre | email2012-06-19 22:32:14
MEGVAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sorszám: 24487 (134059)
(előzmény: 19Dávid89, 2012-06-19 10:02:35)

 
 
19Dávid89
válasz erre | email2012-06-19 10:02:35
Szép napot mindenkinek!
Kérek mindenkit,ha fontos nektek egy leendő motoros társ,akkor szorítsatok nekem fél 2kor,mert akkor lesz a forgalmi vizsgám.
Köszönöm Dávid
sorszám: 24486 (134049)

 
 
peti60
válasz erre | email2012-06-16 15:17:53
Üdv!
eladó Jawa 250/559!
gyári fény nemolyan rossz,blokkja mbontatlan,csörgésmentes,23000km,új gumik,2014.03-ig műszaki,2.tulaj,minden működik rajta,megbízható(tegnap előtt mentem vele 288km-t gond nélkül)képet küldök ha kell emailban.ir.ár.:140000Ft
babcsanyp@freemail.hu
06203548566
csere is jöhet bármit meghallgatok,rá is fizetek ha olyan!
sorszám: 24485 (134008)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2012-06-13 13:24:07
Ok, elhiszem en. :D
sorszám: 24484 (133971)
(előzmény: lajos, 2012-06-13 12:39:47)

 
 
lajos
válasz erre | email2012-06-13 12:39:47
Persze jó lesz. Működik. Nem írnám ha nem így lenne. Cak a személyes tapasztalataim alapján veszem a bátorságot arra, hogy ajánljam. Így erkölcsös. Kívánságodra akár le is fényképezhetem és elküldöm.
sorszám: 24483 (133970)
(előzmény: hzoltaan, 2012-06-13 12:01:13)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-06-13 12:25:34
6V/8A-es relét a LOMEX árul, cikk száma 42-03-99.
sorszám: 24482 (133969)
(előzmény: hzoltaan, 2012-06-13 12:01:13)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2012-06-13 12:01:13
en hasonloan automatara csinaltam meg a vilagitast. A toltesjelzo rele egy masik relet vezerel, az meg a lampat kapcsolja. Itt lengyelben kotelezo a lampa mindenhol es mindkor, igy kapcsolora nincs is szukseg. Ha jar a motor (van toltes), van lampa. Nekem ugy van belove az alapjarat, hogy es folyamatosan megy, de valoban at lehetne kotni az uresvisszajelzore es alacsonyabb alapjaratra, ugy, hogy uresben levegye a vilagitast.

Legfeljebb annyi, hogy a ladabol szedsz ki relet, akkor az a 6 voltos Jawakba CZ-be persze nem lesz jo. :D
sorszám: 24481 (133968)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-06-12 11:40:48)

 
 
bodnár
válasz erre | email2012-06-12 21:13:48
ez nagyon tetszik,
köszönöm,
ki fogom próbálni
sorszám: 24480 (133960)
(előzmény: lajos, 2012-06-12 09:22:06)

 
 
bodnár
válasz erre | email2012-06-12 21:11:17
Köszi,
bár nem vagyok egy nyák-guru, vmit megpróbálok én is összerámolni,
üdv
sorszám: 24479 (133959)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-06-11 21:04:26)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2012-06-12 12:38:39
Igy mar mas a leanyzo fekvese. Ha nem varosozol, akkor a 6V nem rossz, mondjuk ugy, elegseges. (futheto ruhat mar nem teszel ra, az szent. :D )
En a 634-emet nagyon oldschoolnak atepitettem, kb 40 evesnek nezett ki. Nem volt rajta index sem. a Tobbi az ledes volt, es ugyan nem szerettem ejjel menni, de azert vilagitott a 35 wattja. (erosebb izzot talan nem kaptam...?)
A jelen 638-asban is ledesek a helyzetjelzok es a muszerfal, az oldalkocsin is. Az igazan fontos dolgokat, fek, index meghagytam 21W-nak azok ugysem folyamatosan mennek.

Itt lengyelben most behoztak a nappali feny fogalmat, eros ledes elso lampa ami kivaltja a a rendes lampat. Ha valahogy igenyesen egybeepited a foncsorral akkor meg jol is nez ki.

Cezet 350 Typ 472.6 12V-os, a 638-as generatorat hasznaltak fel, de a regi blokkban. A 634-tol elter a jobb blokkfel es a fotengelycsonk. Itt lengyelben 86-tol volt kaphato es van belole eleg sok a neten. Sajnos en ezt nem tudtam, mikor Jawat kerestem, mert szamomra ez lett volna a telitalalat. Igy most van egy 638-am es fosok, hogy mikor hullik darabokra a valtoja. :D

Bar elado, ha elviszik, ez mar nem az en gondom lesz.
sorszám: 24478 (133953)
(előzmény: segyevydani, 2012-06-12 00:31:32)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-06-12 11:40:48
Nem rossz ötlet, bárkié is legyen, kicsit tovább "fejlesztve" ha a relé tekercsével párhuzamba kötsz egy elég nagy kapacitású kondenzátort talán elérhető, hogy az I.-ből II.-ba kapcsoláskor ne villanjon a tompított.
sorszám: 24477 (133952)
(előzmény: lajos, 2012-06-12 09:22:06)

 
 
lajos
válasz erre | email2012-06-12 09:22:06
A kérdés nem nekem szólt de nekem is van ötletem(nem én találtam ki). Zsiguliban találhatsz olyan relét amilyen a 638 töltés jelző lámpát működteti azaz nyugalomban zárt érintkezős relét. Ezt bekötöd úgy, hogy az érintkező a tompított fény áramkörébe legyen. A tekercs egyik fele meleg pontot kap pl gyújtás a másik fele a o kapcsoló testét. Így amikor o állásban várakozol a lámpánál csak a helyzetjelző világít.
A relé működik 6V-rol is.Vizsga előtt a tekercs egyik pontjáról le kell húzni a csatlakozót.
sorszám: 24476 (133950)
(előzmény: bodnár, 2012-06-11 20:40:21)

 
 
segyevydani
válasz erre | email2012-06-12 00:31:32
Köszönöm szépen a tanácsokat. Tulajdonképpen nekem a 6 voltos rendszerrel semmi bajom nem volt, az indexrelé elektronikussá cserélése (az eredeti is megvan) óta semmi lemerülési hajlama nem volt (akkor is csak annyi, hogy későn kezdett indexelni, mert a bimetálnak több kraft kell), sőt azt is el lehet mondani, hogy gyújtást sem kellett állítani, igaz csak műúton használtam. Mondjuk hozzá kell tenni, hogy város híján nemnagyon megy városi forgalomban...max néha kanizsán, vagy Marcaliban. Az elektronikai problémák akkor jöttek elő, amikor kölcsönadtam és a hülyegyerek a hegyben próbálta ki, és mire visszakaptam, katasztrófális állapotok ütötték fel a fejüket...ezeket fokozatosan végigmenve sikerült orvosolni...először is még akkor ki lett cserélve a megszakító, mert az egyik elégett, ki lett cserélve a fesszab, mert nem volt visszatöltés (korábbi tulajtól származó forrasztásnyomok voltak az érintkezőknél, a fesszabon belül gondolom ezt rázta szét a hegyi motorozás)...de még mindig csak az egyik henger ment rendesen...először gyertyapipát kapott, majd két nap múlva kondenzátorokat, és a kondenztorcsere nagyjából megoldotta a gondokat. A gyertyák, bár én állítottam be a gyújtást (még a felújítás előtt följelöltem), ahogy a könyvben meg van írva, olyan barnák, így az elektronika mostanra pont jó...de azért ha lesz pénzem, kap egy Gyula-bá féle 6 voltost.
Hanem ahogy írtam, megragadt egyszer alattam pár napja, 90-nél...(már rég vége a járatásnak, és még most is 30-as keverékkel, néha 33-assal megyek, és ennél a tempónál nemigen megyek többel)...így a dugókat cserélni kell, és bár a h.persely nem tűnt nagyon sérültnek, de lehet, hogy jobb volna fúrni is...aztán ami miatt a blokkot kéne széthúzni ,az az a régebben már ide is leírt problémám, hogy valószínűleg a szerelő decemberben egy hézagolót nem rakott vissza a váltósorhoz, mert 2-3-ban (leginkább 3ban főleg visszaváltásnál) zavaró süvítő hangot ad a váltósor környéke...ami nem nő, nem csökkent a megtett km-ek függvényében, valamint szívem szerint a főtengelyt föltenném mérőpadra, mert a novemberben leírt 3 körös főtengelyfelújítási kálváriám végén Taszáron csinálták meg, de a szerelő szerint még onnan sem jött ki tökéletesen, kellett még centírozni, így bár a hangját nem hallom, de ha más miatt szétszedném, azért ráméretnék egyet, hogy nehogy túlságosan kevés kilométer után meglepődjek...a 638-as blokkot meg nem erőltetem, csak néhány hetes átmeneti megoldás lehetett volna, ha belement volna...
A fórumot pedig korom, helyzetem, végzettségem (földrajz szakos vagyok) okán csak egy hobbimhoz való tájékozódásként használom, így az én alapállásom itt a kérdezés, nem szakmai viták eldöntése, nem az állítás, így eleve kevés esélyem van olyan sületlenségeket állítani, amiért ilyen modorban kéne (lehetne) kérdőre vonni...alapvetőn itt is csak kérdeztem,igaz elég összetett a probléma, de Gyula-bá, akihez a kérdés elsősorban szólt, megértette, hogy mit és miért kérdeztem, és én is megértettem a válaszát. Igazából a kérdés lényege annyi volt, hogy amíg a 634es blokkot szerelem, addig, be tudom-e tenni a 638as blokkot a helyére, hogy lehessen közlekedni, és hogy arra a blokkra ráment volna-e a 6 voltos gyújtás, mert ha igen ,akkor 3 hét blokkcserérét nem kezdek el minden izzót (és sok mást) is kicserélni, és a gyújtást veszem meg először...aztán már utóbb, mielőtt bármi építő jellegű választ kaptam, magamtól is rájöttem, hogy a 638as, 12 voltos forgórészre (illetve állórészre) akkor sem érdemes rácsavarozni a 6 voltos panelt, ha egyébként a csavarhelyek megvannak, és így elférne, mert nem fog összejönni...az első hozzászólásomnál kifelejtettem a számításból, hogy Gyula-bá gyújtása nem komplett, hanem a meglévő gyári forgó- és állórészre épül rá, aminek a tekercselése már valószínűleg önmagban eldönti a voltszámot, így zsákutca...ha meg az állórészt is átcserélem 6 voltosra, mivel a méreteket nem ismertem ,mert nem volt előttem a 638, arra sem tudtam a választ, hogy a 638as blokkon elférne-e a 6 voltos álló és forgórész, plusz járna-e fúrás-faragással...így nem releváns ez az út.
sorszám: 24475 (133948)
(elözmény: hzoltaan, 2012-06-11 12:44:58)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2012-06-11 23:06:10
Hol láttál 12 V-os 350-es CZ-t?
sorszám: 24474 (133947)
(elözmény: hzoltaan, 2012-06-11 14:14:12)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-06-11 21:04:26
Tanácsolni sennit sem tudok, mert a megoldás amit használok nem felel meg a KRESZ előírásainak, de azért röviden leírom. Műszerfal,hátsó világítás LED-es. Plusz a tompított fényt (csak nappal) egy nagy teljesítményű LED-es helyzetet jelző "helyettesíti" ("éjszakai" üzemnél ki kell kapcsolni mert vakít). Ezzel a módszerrel a nappali "fogyasztást" sikerült a gyári helyzetjelző fogyasztása alá vinni, amit már simán elvisel a dinamó. Eddig még nem kötöttek bele a zsaruk.
sorszám: 24473 (133943)
(előzmény: bodnár, 2012-06-11 20:40:21)

 
 
bodnár
válasz erre | email2012-06-11 20:40:21
én ugyan 360-ast használok, de 634 dinamóját és feszültségszabályozóját szereltem rá, városi forgalmat nem kedveli az állandó lámpakényszer. Te mit tanácsolsz?
sorszám: 24472 (133940)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-06-11 19:23:18)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-06-11 19:23:18
Ha rendbe van téve a 6V-os rendszer (634) kifogástalanul tud működni csak városban tompítottal való araszolást nem bírja,de erre is van "gyógyszer".
sorszám: 24471 (133936)
(elözmény: hzoltaan, 2012-06-11 14:14:12)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu