:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Szerintem az a furat a tengely kihúzását könnyíti ( mondjuk egy keresztbe tolt és két végén megmarkolt csavarhúzóval ), a csepptankosoknál legalábbis a rögzítésben nem játszik szerepet.
Én a lengővilla blokk felőli végén keresném az okot, mert ott néhány tizedes kopás a másik végen már milliméterekben mérhető, egy-két milliméter pedig félcentis oldalmozgásban jut érvényre a hátsó keréken. A csepptankosoknál legalábbis ez nem tökéletes konstrukciós elgondolásból fakadó típushiba.
Köszi a választ ugy tünik ott lehet a baj,a kerék nek a tengelye amelyik körül forog az egyik oldalon van egy csavar a másik oldalon viszont olyan lyukas végü,mintha valami csapszeg esetleg csavar kellen bele ,hogy jobban rögzitse de hiányzik ez a csavar,vagy valami.Nem tudjátok pontosan mi kell bele?És ugy tünik hogyha bele kerülne ez a csavar vagy valami akkor is lenne még helye a villának hogy mozogjon ezen a tengelyen gondolom ezis okozhatja a beszitálást,és az érdekelne hogy hozzászabad nyulni a másik oldalon a csavarhoz hogy kevesebb helye legyen a villának mozognia ezen a tengelyen vagy ehhez nem szabad nyulni?Összefoglalva hogy lehet a villa holtjátékát csökkenteni?:)
Dreamer!
Csatlakozom woodoo2 gondolataihoz, és ha ezeket ellenőrizted és még mindíg nem megy akkor úgy jártál mint én. Ebben az esetben a labirint tömítés a rossz! Ehhez szét kell húzni a blokkot stb. Lejebb volt egy hozzászólásom, azt olvasd el, és ha már azon gondolkozol, hogy feladod, bizd egy jawa profira! A Csaba nekem is nagyon frankón meg tudta csinálni a gépet. Hajrá!
thuram!
szerintem ez csak +szokás kérdése. Az én motorom elég öszvér,amikor április 1-én végre sikerült átrugdosni a műszakin /minden működik rajta,kifogástalan,de csakazértis kerestek vmit,amibe bele lehetett kötni/ az első utamon nagyon szitált a motor hátulja már 90-nél. Csak meg kell 'szokni',ismerni a motort,és nem lesz semmi baj. Nekem már 130-nál sem szitál be. De ha attól +nyugszol,akkor nézd + a villaszárakat,nincs-e csavar kilazulva,ellenőrízd a kerék nyomását /kb. 2 Bar/,azt,h 1 síkban vannak-e,ki van-e centírozva,a gumi nincs-e rendellenesen kopva. 1enlőre ennyi tippem van,remélem sikerül +oldani a problémádat.
Dreamer!
Ellenőrízzétek a karburátor beállítását.(Pl. nem kap-e túl kevés/sok levegőt) Nézzétek meg milyen olaj van benne,ha túl fekete cseréljétek le,sokat jelent. Ha még mindig semmi javulás,a hengereket kell megnézni,nincsennek-e elkopva. Lehet,hogy 2 új dugó vagy gyűrűzés segítene rajta. Ezek az én tippeim,remélem tudod használni.
Sziasztok!
a legujabb problémám az lenne ,hogy 100 felett egyre erősebben szitál a gép,és mintha egyre menne lejjebb ez a sebbeséghatár azaz mintha mostmár egyre hamarabb kezdené ezt a szitálást:(.Van valaki borsodi ebben a forumban?
Majd szeretnek az oldalra csinalni egy WiKi rendszert, ez egy ilyen lexikon szeruseg, amit az osszes olvaso szabadon atirhat. Igy lehetne egy jo kis osszefoglalo tipusonknet akar, de jo nagy munka, es meg neki sem kezdtem. :)
De egyebkent nem is tudom, hogy hasznalnatok e.
HyGy
Hali!
Remélem tudtok segíteni!
Az egyik jó barátomnak van egy TS350-es 1991 Sport Jawa-ja. Az a baj, hogy 100 felett meghal a gép, csak füstöl, horog, de nem megy.
Van valami tippetek?
Dreamer
Hm! A lentebb felsorolt átírási költségekkel kapcsolatban volt egy kis hiányérzetem. És meg van:-) Persze a kötelező bizti:-( +4600Ft. No így már teljes:-(
szia mindenkinek
lejjebb feltettem egy kérdést gyujtási adatok érdekelnének inkább és egy választ kaptam is. ha valaki esetleg még tudja vagy van 634 es szerelési gépkönyve akkor légyszíves írja meg h biztos legyen ok?
előre is köszi.
ja és nem találtam a doksik között olyant amiben benne van
Vagyonszerzési adó + nyomtatvány: 5540Ft (15Ft/ccm)
Forr a vérem:-((( Mint a piócák.Szívják a vérünket!!!Nem elég, hogy az adózott pénzedett a bank is pénzért kezeli,de ha veszel belőle valamit,még azután is leveszik a sápot.Ha italra költöd a pénzt, hány Ft./ccm??:-)))))
Upsz most olvasom, hogy irogatok a gyújtásról. Az enyémben jelenleg egy utolsó generációs 2ütem trabantnak a tirisztoros gyújtása van és jól müxik.
Sziasztok!
Működőképes Jawa 350 Twin Sport fordulatszámmérőt illetve sebességmérőt (km számláló is menjen) vásárolnék. 702065974
Még leírom ide, hát ha érdekel valakit, hogy mostanában mennyibe van egy 350es Jawa átírása. Velem most történt:-)
Eredetiség vizs: 13000Ft
Műszaki vizs (ha kell): 6750Ft
Forgalmi kiállítás: 4000Ft
Törzskönyv: 4000Ft
Vagyonszerzési adó + nyomtatvány: 5540Ft (15Ft/ccm)
Súlyadó: 2400Ft (minden megkezdet 100kg után 1200Ft, mondjuk ezt a januári tulajdonos fizeti)
Ennyi:-(
még1MbR
Én tudom miröl beszélsz és van rá megoldásom! :-) GYIK alias FAQ! Gyakran Ismételt Kérdések!
Gyüjtsétek össze öket, tegyétek fel egy lapra és mindenkit küldjetek oda! :-)
Példa: http://www.mzklub.hu Fóruma
Ott a GYIK: Fontos tudnivalók az MZ....
Ha valaki olyan kérdést tesz fel ami már ezerszer letárgyalt, akkor odamegy és elolvassa! :-)
Mellesleg tök véletlenül néztem be ide, mert én MZ-zek, de kíváncsi voltam ti miröl beszélgettek...
ciao
Semi
Helló még1MbR
Maximálisan igazad van. Amit ezen felül mérlegelni kell: mások logikai felkészültsége. Sajna, pont ezt nem tanítják, és nem fejlesztik. Nesze , internet, süsd meg. Tallózz és keress, ha tudsz, ha nem , akkor is fizeted a díjat. Aki már véres verejtékkel eljutott egy szintre, joggal várja el, hogy a kérdezők munka árán zárkózzanak fel. Márpedig ez ma még hiú ábránd...én sem vagyok megfelelően felkészülve....viszont már sejtem, hova kéne felzárkóznom....Ez nem megy mindenkinek máról - holnapra.Nekem sem. Nyugodj meg, és folytasd a "hittérítő" munkát...Tekintettel arra, hogy végülis örülsz, ha másokon segíthetsz....Néha én is lusta vagyok,vagy ügyetlen, és nagyon jó, ha "tálcán" kapom az infót.
üdv: Full...
Szia!
Feltettem újra a tar.hu-ra, mert múltkor minden kitörlődött onnan.
http://kep.tar.hu/szmiklos/images/pic5603132.jpg
A zener dióda típusát sajnos nem tudom, nem bírtam leolvasni.
Érdemes lenne a 120-as skodáéval összehasonlítani (abból is van elektronikus és mechanikus, persze nekünk az el. kell) ha jól emlékszem talán annyi eltérés volt, hogy a skodrién eggyel több kivezetés van. Kell venni egyet bontóban és megnézni.
Sziasztok!
milyen gázbowden jó jawa 634 hez?csak a saját tipushoz való vagy esetleg megfelel másé pl mz simson stb:)?
Sziasztok!
Gondoltam fontos lehet nektek is Jawás társaim! Van Pécsen egy ember aki nagyon keni-vágja a Jawa szerelés minden csínnyát-binnyát. Az én jawamat is ő csinálta meg, miután 2 évig szívtam vele, hogy úgy menjen mint régen. Nagyon jól dolgozik (igényes a munkájára), hisz Ő is jawas. Már pestről is, bonyhádról is hozzá viszik a mototrokat, mert bár a jó hírnév lassan terjed, de terjed. 638-as jawaba szerintem nincs olyan dolog amit ne tudna megjavítani. Egyébként nem szakmaszerűen szerel, tehát nem ebből él, csak szeret szerelni jawat, bár szerelt már uralt is stb. Ha valakit érdekel: Fülöp Csabának hívják és a tel.száma:06205556534. Természetesen az Ő beleegyezésével tettem fel a tel. számát! Remélem tudok ezzel segíteni másoknak is!
Hello még1MbR,
Engem érdekelne a kapcsolási rajz.
Amúgy írtam a Jawa gyárnak, hogy berakhatom-e a 638-asba a 640-es fesszabját, de eddig még nem jött válasz. :(
Üdv!
Szia Fullkopy!
Erről beszélek:
http://www.zsiguli.hu/minimum.html
2. bekezdés: Hogyan kérdezzünk?
Valóban olyan nehéz lenne ráklikkelni egyeseknek a "szakirodalom" ,majd pedig a "jawa 50 kézikönyv" linkre? kb. 5mp :-(
Ehelyett inkább regisztrálnak, kérdeznek, ahelyett, hogy max. 1 percet! rászánnának arra, hogy végignézzék az oldal tetejét...
Aki meg lelkesen szkennel, felrak, weblapot szerkeszt órákig, annak az a jutalma, hogy még külön irjon is levelet a sültgalambot váró emberkének, természetesen csatolva a jawa kézikönyv leírást, stb-stb...
Hát még mit nem...
Én szívesen segítek mindenkinek, de annyit azért elvárok, hogy az illető is vegye a fáradtságot és ne csak beböffentsen egy kérdést a nagy semmiből, hanem nézzen szét, nincs e már fent az adott honlapon a dolog. (Nem a fórumokban elhangzott dolgokra gondolok, az elég sok időt vehet igénybe, ezt megértem).
Természetesen nem mindenki géniusz, de ha valaki olyan szinten jártas, hogy regisztrálni-fórumba irni tud, akkor olvasni és klikkelni is tudnia kell, ráadásul ez kevesebb időbe is került volna...
Ehh... végül az ilyenek miatt unja meg az ember az egészet és végül hagyja a fenébe az egész segítősdit. A zsiguli.hu-n rendszeresen ez megy a fórumban... na mindegy...
Hello! Eladnám a 2 sebességes Jawa Babettám (210-es tipus ha jól tudom) kisebb felujításra szorul(egy szimering,belekéne nézni), mennyit érhet így???
Sziasztok!
A problémám a berugokarral van még mindig:(,berugáskor a berugokar neki csapodi az első lábtartónak ,nem tudtok valami megoldást erre?Esetleg ha volt valakinek hasonló problémája hogyan oldotta meg?
Kösz a tippet, de mivel nem budapesti vagyok, nem tudok csak úgy odaugrani. De megpróbálom felhívni őket. Egyébként az OSRAM-nak is van ilyen izzója, csak a helyi forgalmazó ma nem volt nyitva, csak hétfőn tudom megnézni. De tudtam volna venni 35/35W-os halogént a sima foglalattal, csak nem tudom, hogy mekkora a fényereje. Ha min. annyi, mint s hagyományos 45/40-esnek, akkor az is jó lesz, mert nem fogyaszt annyi naftát.
Halo!
Érdekelne hogy kinek a tulajdona
ott a galériában az a fehér
chopper re megcsinált 250 es Jawa!
Csak atért mert az enyémre is kéne olyan ülés :))
Asszem a IX. Lónyaiban van a Philips márkabolt, nem messze a Kálvin tértől- tán 2 utca- próbáld ott is.
Helló
Sajna csak a 638/350-est ismerem, alkatrész ellátásomat pedig a Bp. VI.-ker . Zichy Jenő u . 34 . alatti Futár motorosboltra építem.
T : 312 15 26 Mob.
06 20 97 69 688
üdv: Full...
Ne szomorkodj emiatt, tudomásul kell venni, hogy itt az internet még gyerekcipőben jár. A lapok kezelése, a keresők " a tálcán kínált lehetőségek " észrevétele az átlagos felhasználók részéről ebben az osrszágban még sok év.Egy frissen regisztrált pedig biztosan nem tudja, miről írtunk két héttel ezelőtt. Ahogy veszem észre, itt nagyon sok türelem és megértés szükséges a mocistársakkal való kommunikáciőhoz. Nem mindenki fenomén, és műszaki zseni. Van , aki jól beszél, de nem jól ír. Nehéz ügy ez.Lényeg hogy próbáljunk kritikáktól mentesen segíteni egymásnak. Gondolom én...
Hali.
Ma voltam a Tungsram márkaboltban. nem tudtak hozni 45/40W-os halogént, mert szerintük nincs rá igény. A 60/55W-ost lehet kapni. Az is igaz amit írtál róla, de azért lenne jobb a 45/40-es, mert az az izzó hatósági jóváhagyással rendelkezik, tehát, se a zsaruk, se a vizsgabázis nem köthet bele. A másik izzó viszont nem jóváhagyott, ha észreveszik, akkor gáz lehet belőle. Holnap megpróbálom az OSRAM boltban, ők is gyártanak (katalógus szerint) 45/40-est.
Sziasztok!
Egyszerűen elszomorító, hogy sokan veszik a fáradtságot anyaggyűjtésre, szkennelésre, honlapon felrakásra a drága szabadidejükből, más meg arra sem képes, hogy a tálcán elétett oldalon szétnézzen és letöltse...
:-(
Ajándékba kaptam egy használt 50 köbcentis Jawa kismotort.
Valaki tudna nekem küldeni hozzá valamilyen ismertetőt, vagy használati utasítást? De megköszönnék minden jótanácsot is.
Be kell vallanom, hogy soha sem motoroztam, most is csak a bevásárláshoz használnám.
Előre is köszönök minden segítséget!
Szervusz ,
A 360-asban ugyanaz azok a kuplungtarcsak vannak mint a 6xx-esekben ? Hol lehet egy ilyen setett beszerezni BP-n , csak tavolkeleti kaphato , milyen tapasztalatok vannak vele ? 8-)
Ami a szerszamokat illeti , pont ma csinaltam enis "blokkszethuzot" ( http://web.interware.hu/fannta/jawa/PICT2117.jpg ) , a lanckerek sima csapagylehuzoval lejott .
üdv.
Srácok, ha valaki ráfanyalodik a távol keleti kuplungtárcsára, szerintem beszerelés előtt üveglapra tett finom csiszolóvásznon enyhén szabályozza fel, ha nem akar a rángatással küzdeni.
A kupibowdent pedig zsírozd, ne olajozd.
Szükségem lenne néhány biztosító alátétre a kuplung anya alá, tud valaki segíteni ?
Gyújtásállító indikátor óra, blokkszéthúzó szerszám, elsődleges láckerék lehúzó elkészítésében adatokkal , rajzokkal segíteni tudok,ha kell valakinek, írjon.
Kapható a fesszab. Szerintem ne vegyék tarcsit, nem szokott elszállni- mondja a kereskedő.- tehát ráérsz akkor, ha tévedett...amúgy semmi gond.. felejtsd el...nem történt semmi.
üdv.: Full...
Amúgy a 638-as foncsora elbírja a 60/55W-ost is, nekem az van benne. Hosszú városi araszolásban viszont célszerű lekapcsolni, mert az akku lemerülhet a töltés hiánya miatt.
Ma voltam a márkaboltban, meg is rendeltem.:)
Izzó témában: a tungsram.hu-n ott van a katalógus pdf fájlban, mindenféle foglalat, izzótípus benne van.
Szia!
Szerintem a skoda 120 fesszab teljesen jó bele, régebben egyszer összehasonlítottam a kettőt. Le is rajzoltam a kapcsolását, valahol megvan, ha valakit érdekel.
Úgy értem 0,35 mm mexakítóhézag. :] Jó reggel van még nekem...
Szia TTibi !
Amíg 350-es volt, úgy emlékszem, mindig a következő beállítással mentem: 3,3 mm előgyújtás, 3,5 mm mexakítóhézag. Mindig jól ment.
Helló!
Talán itt a Szakirodalom menü alatt találsz valamit!
<--
Szia mindenkinek
sürgősen szükségem lenne a 350/634-es jáva(6V) össze gyújtási adatára(kalapácsok beállítóadatai, .....) nem én csinálom ha nem aki ért is hozzá csak kelene neki az adat ami alapján be lehet lőni a gépet h egy pöcre induljon.
előre is köszi
Most néztem meg a hazai izzógyártónk honalpján a gépjáműizzó katalógust. Meg is találtam az R2 Halogén izzót, 45/40W-os, típusszám: 52950U. :))
Az R2-es meg ugyanolyan foglalatú mint a Duolux, 45/40W, és halogén.Bőven megfelelő.
Nem lenne rossz, ha megnéznéd. A H4-es 60/55 W, a sima duolux meg 45/40 W-os.
Nekem az első autóm egy kispolák volt anno. A fényszórót kicseréltem gyári H4-es kivitelűre, lett is fény rendesen. Igaz, hogy a dinamó is generátorra lett cserélve, meg a kormánykapcsolót relézni kellett, de megérte.
Én ajiba kaptam, állítólag a kis-poski-ba való.Arra viszont nem esküszöm meg, hogy H 4-es, a teljesítménye tán 45/40,ha jól emlékszem, lesz időm a hétvégén, esetleg megnézhetem ....
Sziasztok!
1 INTELLEKTUELL kérdés:
Tuggya valaki, hogy mennyi itthon 1 működőképes JAWA OHC???
Esetleg tud ilyenről valamelyikőtök?
Doni
Hello,
Lehet kapni Magyaro.-on fesszabot a 638-asra? Kisipari is OK. Persze a gyári a legjobb, de a boltban azt mondták, nagyon nehéz beszerezni. Esetleg jó bele a 640-esé?
A jelenlegi működik, tartalékba kellene.
Üdv!
A gépkönyv most nincs épp a kezem ügyében, de emlékeim szerint kb. 120 a végsebessége, a tartó sebesség meg 105 km/h.
Hello Fullkopy,
Én a segítségedet soha nem vettem hadüzenetként. Minden segítséget nagyra értékelek és nagyon hálás vagyok érte.
Ha a hozzászólásomból úgy tűnt, mintha ideges/ingerült lennék, akkor elnézésedet kérem. Ilyen érzések még csak eszembe sem jutottak.
Üdv!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|