hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 30. szombat 
András, Andor

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

woodoo2
válasz erre | email2004-07-30 12:53:20
Sziasztok!
Lehet,h túl késő szólok /mert most jöttem haza Németországból/,de holnap és vasárnap Tiszacsegén veterán és gyorsasági motorverseny lesz. Akit érdekel jöjjön el,mindig jó szokott lenni.
sorszám: 1220 (14595)
(előzmény: Fazer, 2004-07-29 23:56:06)

 
 
Fazer
válasz erre | email2004-07-29 23:56:06
Tudjátok amikor leszettem az olajdeklit hogy megnézzem a kuplungot szemet szúrt hogy a váltószerkezet rugói nincsenek a helyükön pontosabban az egyik.Na ezt a drága szépen bedarálta és fémreszelék lep el mindent!!Nos ezért akarom mielöbb szétszedni !
Már szedtem szét szimót, rigát, jawa musztángot van egy kis tapasztalatom de erre a gépre most különösen oda akarok figyelni hogy minden smakkoljon.
mivel most látok életemben először 350-est közelről fel akartam készülni rá.
Köszönöm tanácsaitokat! Üdv.
sorszám: 1219 (14573)
(előzmény: Metamorf, 2004-07-29 22:33:19)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2004-07-29 22:56:53
Az elég egyszerűen megoldható, hogy ne hulljanak ki a tűgörgők a csapszeg kihúzásakor.....
sorszám: 1218 (14568)
(előzmény: Metamorf, 2004-07-29 22:33:19)

 
 
Metamorf
válasz erre | email2004-07-29 22:33:19
Ha a blokkban akarod hagyni a főtengelyt akkor minek húzod szét?
A blokk azért nem jön szét olyan simán. Ha 6 voltos öntöttvas hengerekkel szerelt blokkod van akkor mielött széthúzod le kell szedni a főtenegelyről a dugattyúkat különben nem jön szét.- A csapszeg tűgörgős és 28-28 db tűgörgő fog neked szépen kihullani ahogyan kihúzod a csapszeget mivel nem kosaras mint az mz. Amúgy a blokk célszerszám nékül elég nehezen jön szét ráadásul fent áll a veszélye annak hogy a főtengely centírozása szépen elemegy így mindenképpen ki kell majd szedned a főtengelyt is, szóval azt a bizonyos fogaskereket tanácsos lehúzni...Biztosan bele akarsz vágni egyedül?
sorszám: 1217 (14565)
(előzmény: Fazer, 2004-07-29 18:33:01)

 
 
Ricsike
válasz erre | email2004-07-29 22:00:31
Szevasztok Jawa-s testvérek! A vater garázsából előástam egy 350-es cz-t. gondoltam fel kellene ébraszteni csiperózsika álmából. Jó lenne valami támpont. Mondjuk egy 6 v-os elektronikai leírás. Az se baj ha van rajz hozzá. Illetve kérdezném megéri-e 12 v-osra átkötni iletve lehet-e. Ha jól tom az öregem azért rakta le mert a gyújtás folyton elment. No meg mert elvették a jogsiját (ehe-ehe)forgalmistól. Ezért nem tom a pontos tipust. Nem csepp tankos, narancssárga gyári színnel,szörnyen recés gumikkal. Ezek mind gyáriak. Kb. 79,80,81 körüli. Törökszentmiklósi vagyok. Minden segítségnek nagyon örülnék. Köszönök előre mindent! Ha minden ok jövőre együtt túrázhatunk.

sorszám: 1216 (14557)

 
 
Fazer
válasz erre | email2004-07-29 18:33:01
Köszi megpróbálom óvatosan!
Még valami a blokk utána egyszerűen szétjön tehát nem kell még valamit művészkedni?
Ja a fogaskereket muszáj leszedni ?
Nem lehet hogy abban az oldalban marad a cucc szétszedés után?
sorszám: 1215 (14548)
(előzmény: Metamorf, 2004-07-29 01:21:25)

 
 
Doni
válasz erre | email2004-07-29 14:12:11
1 pöczörőt volt oktalan a hozzászólásod!:)

A tanácsot meg jól megfogadom!:)

Doni
sorszám: 1214 (14529)
(előzmény: Metamorf, 2004-07-29 01:15:35)

 
 
lada2103
válasz erre | email2004-07-29 08:10:30
Sziasztok

Bontott 634-638 Jawa alakatrészek eladók!
Utánvételel is!

pegazus17@freemail.hu
sorszám: 1213 (14510)

 
 
Metamorf
válasz erre | email2004-07-29 01:21:25
Fazer!
A bütyköt a tengelyről egy csavarhúzóval óvatosan le kell kocogtatni és a helyére kell behajtani egy, ha jól emlékszem 8-as vagy 10-es csavart, ennek köszönhetően le fog ugrani a forgórész. De azt ajánlom keres valakit aki ért a Jawa-hoz mert nagyon el lehet b*.. bármilyen egyszerűnek is tűnik! A másik oldalon a lánckereket már leszedted? Mert ahhoz pl. elég bika lehúzó kell és eszedbe ne jusson megütni a főtengelyvégeket kalapáccsal, mivel akkor a Jawa-n azonnal elszálnak a bázisméretek és szorulni fog. Összerakni pedig egyenesen művészet kizárólag melegítve lehet normálisan megcsinálni. Szóval ez nem MZ...
sorszám: 1212 (14501)
(előzmény: Fazer, 2004-07-28 21:16:02)

 
 
Metamorf
válasz erre | email2004-07-29 01:15:35
Ez esetben bocsánat az oktalan hozzászólásomért, ezek szerint tényleg ritkaság, bár a fényezésen kívül gondolom nincs különbség a többihez képest, így a többi amit írtam megfontolandó. A kuplung-fedél miatt nem kell annyira aggódni lehet, hogy az öreg kissé sokat használta a kuplungot és idő elött cserélni kellett a betéteket, attól még lehet okés a blokk, mindössze arra akartam célozni, hogy nem kell 100 százaléknak venni a km-t ami az órában van, éredemes attól még kritikusabban átnézni a mocit mert 50 rugó egy 20 éves jawa-ért nem kevés annyira!
sorszám: 1211 (14500)

 
 
Doni
válasz erre | email2004-07-28 22:16:26
Dánke Matya!

Hmm, szóval ritkaság:)

Bár még ifjonc korú, de nagy becsben lesz nálam:)

Az 1-etlen buktató a dologban, hogy a gazdája (a 70 éves bácsi) elég rossz bőrben volt: vasárnap amikor megnéztem a mocit, rosszul lett,
majdnem elájult:(
sorszám: 1210 (14495)
(előzmény: Matya, 2004-07-28 21:43:29)

 
 
Matya
válasz erre | email2004-07-28 21:43:29
Doni kolléga egy full gyári Jawa 350 De luxe-ot talált.Grat.Nem sok van belőle már nálunk.Az 50 elég tisztességes árnak tűnik.
Bár pdaranyi talán utána tudna nézni, hogy tényleg az-e, de 99%, hogy igen.
sorszám: 1209 (14493)

 
 
Fazer
válasz erre | email2004-07-28 21:16:02
Segítsetek!!!
Szétszedtem a 350-es Jawam 634-es és nem boldogulok hogy jobban szétszedjem!?
A szitu: Lent van a blokk a gépről, hengerek generátor kuplund minden szar.
A problém az hogy nem tom a generátor forgó részét leszedni már mondták hogy valami csavart kell beletekerni de hogy!! ami a butyök tengelynél van csavart kitekertem és most hogyan tovább?
Ja és utána hogy jön szét a blokk ugyértem a főtengyegy nem tom elképzelni a két dugattyúnál hogy jön szét???
Köszönettel Zoli.
sorszám: 1208 (14491)

 
 
Doni
válasz erre | email2004-07-28 16:22:19
Metamorf!

Én kenyába sem ismerem az egyes típusváltozatokat, így más forrás nem lévén, a jawamania.cz-t böngésztem, ott találtam 1 korabeli reklámfotót, ahol ugyanolyan a festés + a matrica. A képet a korábban említett képtárba tettem.

Viszont a kuplungfedeles dolog aggaszt, pedig már azt hittem, hogy aranyat leltem:(((

Aug 7-én kiderül!

Köszi!

Doni
sorszám: 1207 (14480)
(előzmény: Metamorf, 2004-07-28 14:17:42)

 
 
Metamorf
válasz erre | email2004-07-28 14:17:42
Doni!
Metálfényezés 84-ben nem létezett a jwaw-kon legjobb tudomásom szerint két rendelhető szin volt, a piros és a fekete, valamint azért sem gyári a tied, mert tudtommal hiányzik a tank oldaláról a krom betét valamint annak helye is...Nekem nagyon úgy tűnik, hogy ez egy szépen átfényezett matricázott motor, de lehet, hogy hiányosak az ismereteim és esetleg exportra ilyeneket is csináltak a csehek, bár kétlem. A 1,5 éves állás miatt nem fog könnyen beindulni, ennek semmi köze ahhoz , hogy miért rakták le. Az a kérdés hogy hol tárolta (száraz, hűvös helyen :), teli volt-e végig az ü.a. tank, tett-e olajat a karburátorba, a gumikat rendszeresen felfújták-e, esetleg alá volt-e bakolva a motor stb. Első lépésként indítás elött, mint ahhogy azt már korábban is írták, nézd meg a tankot, szereld le a karburátort és mosd el, vedd ki a gyertyákat nézd meg van-e szikra, és ellenőrizd a gumikat mert ha cserélni kell az is min. 10 ezer a kettő...Indítás után ha bemelegedett nézd meg van-e rendes alapjárat, nem kopognak-e a hengerek, van-e gyapágyzörej. Ha ez ok akkor menetközben próbáld ki, huzasd meg és nagyon figyelj oda, hoyg ne rángasson egyesben mert az azt jelenti, hogy el van kopva a váltóban egy kapcsolókerék és ki-be dobálja a sebességet. Nem drága az alkatrész de szét kell húzni hozzá a blokkot. Persze ez most csak ami eszembe jutott, a lényeg hogy nagyon figyelj oda, mert mint már említettem egyáltalán nem olyan olcsó, csak ha rendesen működik is. Simán rá lehet költeni egy jó külsejű Jawa-ra is 50-100 ezret ha nem vigyázol...
sorszám: 1206 (14473)
(előzmény: Doni, 2004-07-28 13:16:12)

 
 
Metamorf
válasz erre | email2004-07-28 14:04:24
Thuram!
Ha egy 12 voltos aksiban 8 voltot mérsz akkor az az aksi tutira cellazárlatos úgyhogy mehet a kukába, és ha ez igaz akkor valószínűleg a töltésednek semmi baja, csak egy új aksi kell, én pont így jártam anno a TS-emmel csak nálam 2 cellazárlat is volt így 6 voltos lett az üzemi feszültség, de ment a moci csak szarul és nem volt alapjárat sem...
sorszám: 1205 (14470)
(előzmény: thuram, 2004-07-28 13:07:34)

 
 
Doni
válasz erre | email2004-07-28 13:16:12
Metamorf!

A képeken úgy láttad, hogy nem eredeti a festés? Sztem akkoriban is volt metálfényezés a Jawakon. A motorbelső tényleg lutri még innen, azt látni kell.

Még értetlenkedek 1 kicsit:)
A 1,5 éves állás miatt mondtad, hogy valszeg bibis a blokk, azaz úgy gondolod azért tették le? Lehet, bár tudomásom szerint a 70 éves bácsi egészsége romlott meg, ezért nem tudta használni.
Lényeg a lényeg: be kell röffenteni, és kiderül. Azaz ott majd mire figyeljek, milyen árulkodó jelek vannak, amit még 1 magamfajta "szerelőzseninek" is észre kell vennie?:)

Előre is köszi!

Doni
sorszám: 1204 (14467)
(előzmény: Metamorf, 2004-07-28 00:42:38)

 
 
thuram
válasz erre | email2004-07-28 13:07:34
köszi a segítségeket!

Ilyen egyhengeres leállást még nem tapasztaltam.Egyébként az én motorom nem 6V os(350/634 TS)?A 8V azt jelenti hogy amikor az aksiban már csak 8V van a 12V helyett?
sorszám: 1203 (14465)
(előzmény: még1MbR, 2004-07-27 22:00:09)

 
 
Metamorf
válasz erre | email2004-07-28 00:42:38
Doni!
Jó alaposan vizsgáld meg a blokkját, ha a két blokk-fél illesztésénél középen látsz bármi kitüremkedést ami tömítőpasztára utalna, akkor az általad leírt km biztos hogy kamu! Ez azért gyanúsan kevés km a motor külseje alpján, elég furcsa hogy realtíve nagyon keveset használták 20 év alatt és mégis változott külsőre pl nem gyári fény, stb.. A képek alapján a kuplung-ház dekni már volt leszedve ami szintén indokolatlan ennyi km után... Az árról meg csak annyit hogy én most vettem egy ugyanilyen Jawa-t 84 -es gyári állapot a blokkja tényleg nem volt még széthúzva, 12 éve áll!! Első nap sikerült beindítani pár óra alatt, 42 ezer van az órájában ami sokkal reálisabb, de még mindíg jó a blokkja, bár hangos már egy kissé... Ki volt vonva a forgalomból ami az átíratáson felül plusz 7 ezer ft-ot jelntett ennyi a vizsga meg a rendszám és én 20 ezerért vettem meg. Ha utánagondolsz és belekalkulálsz egy komplett blokk-felújítást akkor sem léped túl az ötven ezret... Szóval azt ajánlom, hogy ne szálj el az árától alkudj keményen és az ár csak akkor reális ha tényleg hibátlan a blokk ami 1,5 év állás után már nem valószínű.
sorszám: 1202 (14453)
(előzmény: Doni, 2004-07-27 19:25:54)

 
 
excelsior
válasz erre | email2004-07-27 23:34:29
szeva matyi!!! üdv innen mosonmagyaróvárról (egy hosszúhajú jawas gazdász)
sorszám: 1201 (14447)
(előzmény: matyi, 2004-07-27 23:20:15)

 
 
matyi
válasz erre | email2004-07-27 23:27:25
Hali, megint en!

PeetAir-tol szeretnem kerdezni hogy a Galeriaban levo kepeken is lathato bortaskat hol vadaszta?mekkora? es mennyibe kerul? Mert en is keresek vm hasonlot,de nem a bolti,csillagos egovi arakert. koszi
sorszám: 1200 (14446)

 
 
matyi
válasz erre | email2004-07-27 23:20:15
Udv Mindenkinek !

Nemreg talaltam ra a honlapra, Gratula hozza! Es csak most volt idom regisztralodni.
Ha megengeditek, egy rovid bemutatkozassal kezdenem. Csiba Matyas-nak hivnak, Szlovakiaban, Dunaszerdahely melletti faluban lakom, foglalkozasomat tekintve diak volnek. De terjunk at a ketkerekumre, ami egy Jawa 350/639 Chopper, es nem csalas nem amitas : 2004 bol, azaz alig par honapos. No nem ez az elso Jawa a csaladban, mert meg a garazsban pihen egy veteran 250/559
gep amire mar csak egy festes es uj iratok varnak,es mitha uj lenne :) Meg vagyok elegedve
a 350-sel, bar akadnak kisebb aprobb gondok,meg egy vadiuj allapotban is. Pl. a hatso ego
allandoan kieg. Most tartok a 1500ik km nel es mar a 3 van benne. Jo, mondjuk nem a vilag vege
egy izzo(40ft) de kinek van kedve allandoan cserelgetni. Esetleg 5let hogy mi okozhatja?
A masik kisebb gond hogy a hatso ulest nagyon kicsire terveztek, amit egyszeruen nem birok felfogni. A vezeto ulese nagyon kenyelmes, a hatso meg olyan keskeny,es hiaba van hattamlaja(ami mellesleg nagyon jo dolog) akkoris kicsi :( Olvastam hogy vk itt kozuletek is ilyen gondokkal kuszkodik,esetleg
ha sikerulne megoldast talalni, orulnek ha megosztana velem.
A harmadik es egyben legnagyobb gondom a fogyasztas. Nem tudom minek tudhato be, talan meg hogy uj?de fogalmam sincs. Sajnos a chopper valtozathoz amugy is kisebb 13.5l tankot (a 17ls helyett) raktak, de ez meg a kisebb gond. Szerintem irrealisan magas a fogyasztasa. A kezikonyv szerint 3.8l atlagfogyasztasnak kellene lennie 80km/h sebessegnel. Lemertem egy 115km uton,tehat nem nyulfarknyi szakaszon hogy azt az emberes 5l-t beverte gond nelkul, ugy hogy egesz uton 1x mentem
90km/h sebesseggel egy elozeskor, a tobbi mind nyugott max 80km/h "kruzolo" sebesseg volt. Ugyanezen az uton visszafele picit temposabban mentem 90-100 altalaban,es ekkor esett le az allam :
olyan 7l/100km korul evett ami szerintem nem normalis. Ja es termeszetesen csak en ultem a motoron egy 15kg-s csomaggal.Kerdesem az lenne, hogy ezen lehet-e segiteni karburatorbeallitassal, esetleg
massal valahogy letornazni a 90-100km/h nala torteno fogyasztast 5-re legalabb. Ugyis ez a kenyelmes utazosebesseg ezen a joszagon. Ez kb. 4000-4500s fordulatot jelent. Elore is koszi ha valaszoltok.

Vk emlitette hogy el akarna adni Jawa Babetta tipusu 49ccm es paripajat. En is rendelkezem 1db-al. Most ujitottottam, pontosabban meg folyamatban van. Szetszedtem alkatreszekre,lefestettem + elhasznalodott alkatresz csere, pucolasok, egyeb. Szerintem nagyon vagany lesz ha elkeszul. Egy 1978-as darab. Ha vigyazok ra, szerintem meg foldi eletem alatt kozlekedni fog. Ezek a gepek eleg hosszueletuek. Piaci ara szinte 0. 15-20e ft nal nem igen adnak erte szerintem tobbet, akkor is csak akkor ha jo allapotban van. Eszmei erteke annal nagyobb, es ez az evek mulasaval csak no. En azt javasolnam, hogy mig van hozza alkatreszed hozd rendbe, jobb mint a bicaj, mert szembeszelben is ugyanugy tartja a kemeny 25-30km/h-s utazotempot :) Masnem a kolykoknek jo lesz tanulni rajta vmkor. En is ilyennel kezdtem. Eleinte csak annyit ertettem hozza hogy megtekerem aztan huzom a gazt,ha meg meg akarok allni a feket, es kesz. Az evek alatt meg megismertem minden csavarjat, annyira hogy most meg teljesen szetszedtem es osszeraktam.

na mostanra ennyit, bocs hogy hosszu voltam
sorszám: 1199 (14445)

 
 
még1MbR
válasz erre | email2004-07-27 22:00:09
Piros lámpánál leállás:
-attól is leállhat, ha nincs, vagy kevés a töltésed és közben a fényszóród meg világít-nyilván jól leszívja az akkut. Olyan 8V-t környékén már le szokott állni az egyik henger, elkezd dadogni a gép.
Hosszú dugóban araszolásnál velem is előfordult már, hogy az egyébként jó akku, jó töltés esetén összejött ez. Sajna alapjáraton nem tölt annyit, amennyit a fényszóró fogyaszt...
sorszám: 1198 (14442)
(előzmény: thuram, 2004-07-27 02:46:30)

 
 
még1MbR
válasz erre | email2004-07-27 21:54:26
Szia!
Itt van egy kis segítség a szomszédnak:
http://kep.tar.hu/szmiklos/images/pic5603135.jpg
sorszám: 1197 (14441)
(előzmény: thuram, 2004-07-27 02:46:30)

 
 
Doni
válasz erre | email2004-07-27 19:25:54
Kgandras és Powerarc!

Dánke a tippeket, megfogadom őket jól:)

Ahogy a gyártási éveket néztem 1 weboldalon, úgy tűnik, hogy 1984-ben gyártották utoljára a 634-est.
Régebbi Jawat szerettem volna, de ez annyira egyben van, hogy vétek kihagyni!:)

Doni
sorszám: 1196 (14437)
(előzmény: kgandras, 2004-07-27 12:20:56)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2004-07-27 14:17:51
Nekem már volt olyan gond sok állás után a benzinből kicsopódott valami sárga trutyi, amit jóformán csak kivakargatni lehet. Egyedül a nitrohigító volt az a szer, amely valamennyire fel tudta oldani. Legnehezebb a fúvókákból, csatornákból kitakarítani.
sorszám: 1195 (14423)
(előzmény: kgandras, 2004-07-27 12:20:56)

 
 
kgandras
válasz erre | email2004-07-27 12:20:56
Szerintem vedd ki a gyertyákat, pucold át őket, nézd meg hogy ad-e szikrát mindkettő, aztán nyomj benzint a hengerekbe, nézd meg az olajszintet. Én biztosan szétszedném a karburátort is. Ha van a tankban benzin, azt le kell ereszteni, mert ennyi állás után már nem szabad használni. Sőt a legjobb az, ha fogsz egy olajos flakont, beleapplikálod a benzincsövet és abba teszel benzint a próbához. Ez azért jó, mert a tankban lehetnek lerakódások és rozsda ennyi idő után.
sorszám: 1194 (14415)
(előzmény: Doni, 2004-07-27 11:20:31)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2004-07-27 11:30:47
Hali!

Én a következőképpen állítottam be:
Kerestem egy hosszú egyenes lecet, amely kb olyan hosszú, mint a motor.
Kb. 10-15 cm magasságban nekifektetem a hátsó keréknek, így két helyen fekszik fel a gumin, viszonylag pontosan megmutatva annak irányát. Mivel az első gumi keskenyebb, ahhoz a léc nem érhet hozzá, egy bizonyos távolságban fut el előtte. Na most az első kereket forgasd el úgy, hogy párhuzamos legyen a léccel. Ekkor mérd meg a kettő közötti távolságot. Ezután fogd a lécet és tedd át a hátsó kerék másik oldalára (az első kerék ne mozduljon el!) és mérd meg szintén elöl a léc és a gumi közötti távolságot. A két kerék akkor fut egy nyomvonalon tökéletesen, ha a két oldalon mért érték egyforma. Lehet hogy egy kicsit bonyolultnak tűnik így leírva, de a valóságban nem nehéz végrehajtani, csak többször kell esetleg próbálkozni.
sorszám: 1193 (14413)
(előzmény: thuram, 2004-07-27 02:46:30)

 
 
Doni
válasz erre | email2004-07-27 11:20:31
Hali kgandras!

Igen, sajna a plusz kőccségek rontják az összképet, dehát azok minden vételnél ott vannak:(

A mocit augusztus 7-én fogom meghallgatni, aksi kell bele, aztán próba.

Nem vagyok MÉG az a kimondott sufnimester, így nem tom, hogy 1,5 éves állás után mit köll tenni beröffentés előtt, hogy ne okozzak bajt.

Tucc vmit tanácsolni?
A Simós időszakból arra emléxem, hogy fecskendővel benyát nyomtunk a hengetbe.

Doni
sorszám: 1192 (14412)
(előzmény: kgandras, 2004-07-26 17:48:53)

 
 
thuram
válasz erre | email2004-07-27 02:46:30
Köszi a válaszokat!

Még1Mbr:a szomszéd nagy elektronika király ,szóval holnap vele értelmezem amit irtál,és valószinüleg az 1 pontban leirt hibát kellene megtalálnunk ,de megjegyzem a 2. est is későbbi időpontokra..Egyébként előfordulhat hogy ezért ált le a motor ha nem figyeltem oda és piros lámpánál álltam,és leállt,vagy az alapjárat az oka,vagy lehet mindekettő?,mert én erre tipelek:)

powerarc:Az egy nyomvonalon haladást hogyan ellenörizem tolom a motort egyenesen,vagy ránézésre?

Még annyit hadd mondjak ,hogy esetleg motoros leirás jó angol nyelven is,bár a szakszavakat nem tudom még egyenlőre,ha tudtok kétütemű motorok felépítésével,javításával könyvet esetleg pdf et ajánlani az nagyon jó lenne..

Jah és a turákról jut eszembe,hogy nem csinált valaki kényelmességi szempontból egy lábtartot amelyre akár kiis nyujthatja az ember néha a lábát,mert arról szivesen néznék képet,hogy hogy kellene ill mi kell hozzá elég egy cső vagy érdemes rátenni gumit,vagy nem szabad rátenni extra lábtartot..
sorszám: 1191 (14406)
(előzmény: még1MbR, 2004-07-27 00:30:14)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2004-07-27 01:06:11
Amikor a kereket hátrébb húzod, ügyelj arra, hogy az első kerékkel párhuzamos maradjon, vagyis egy nyomvonalon fusson.
sorszám: 1190 (14402)
(előzmény: thuram, 2004-07-26 19:35:27)

 
 
még1MbR
válasz erre | email2004-07-27 00:30:14
"A piros lámpa(nem kap töltést ) 2000 es fordulat alatt világit,ez mitől lehet aksi probléma vagy inkább generátor vagy mit érdemes megnézni?"

Szia!
Twinsportnál eddig két dologgal találkoztam gyakran:
1. a rezgéstől elszakad a jobb oldali dekli alatt lévő dióda egységben a diódák hozzávezetése /lába/ a fekete likacsos dobozban. Ha egy dióda kiesek a melóból, máris magasabb fordulattól lesz csak töltés.
2. a generátornál eltörik a szénkefetartó felfogató része a két csavar körül. Ekkor általában teljesen megszűnik a töltés.
sorszám: 1189 (14400)
(előzmény: thuram, 2004-07-26 19:35:27)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-07-26 22:22:19
Na az a 6V-os dinamos dolog kimaradt az olvasasbol. :)
sorszám: 1188 (14396)
(előzmény: Matya, 2004-07-23 01:19:09)

 
 
thuram
válasz erre | email2004-07-26 19:35:27
Sziasztok!

Tegnap én is bevállaltam egy kis turát:)(sátoraljaújhely-debrecen , ~140 km),nagyon megvoltam elégedve a géppel:)).Csakhát szétültük a segünket:),nem lehet valamit kényelmesiteni az ülésen?(Egyébként olyan a motorom amilyen a HYGY-jé legalábbis a galéria és a videók alapján még a szine is:)
ráadásul ahol voltunk a salakmotor versenyen ott is nagyon sok jawa motor volt a salakmotorok között igy nagy sikert aratott a motorunk:)))
nah akkor még irnék néhány kérdést:
A piros lámpa(nem kap töltést ) 2000 es fordulat alatt világit,ez mitől lehet aksi probléma vagy inkább generátor vagy mit érdemes megnézni?
A másik a lánc meglazult kb 5-6 centit lehet felfelehuzni (aszem 1,5 -2 cm lenne szabad)Ugye ezt ugy kell beállitani ,hogy a hátsó kereket hátrébb huzom?mire ügyeljek?

Érdekelne olyan könyv amiben ilyen 2 ütemü motorok müködéséről esteleg szereléséről irnak,ha tudnátok ajánlani jó lenne..
sorszám: 1187 (14388)

 
 
kgandras
válasz erre | email2004-07-26 17:48:53
Így kép alapján tényleg egyben van, dehát nem látni bele a blokkba :( Ha indul, jól megy és nincs különösebb zörej, akkor szerintem 50k-t biztosan megér. Csakhát ott a másik kb. 35-40k átírási és egyéb költség :(

Üdv,
kgandras
sorszám: 1186 (14378)
(előzmény: Doni, 2004-07-26 17:29:34)

 
 
Doni
válasz erre | email2004-07-26 17:29:34
Szia Metamorf és Többiek!

Bűvkörömbe került egy 1984-es 634-es Jawa:)

A gép nagyon 1-ben van: 11823km van benne és 1-2 karcon kívül semmi baja.

Ja, a papírok oké + új rendszámos, 1,5 éve nem használták.

Vetnétek rá 1-2 pillantást, hogy a hüjjének is megér 50 ezret???


http://kep.tar.hu/doni99/index.phtml?aid=27662419


Bár, lehet hogy költői a kérdés:)))

Doni
sorszám: 1185 (14377)
(előzmény: Metamorf, 2004-07-25 01:11:10)

 
 
thuram
válasz erre | email2004-07-25 02:29:37
Sziasztok!

gyujtásról szeretnék kérdezni..
Honnan tudom ,hogy megfelelő a gyujtás?Egyébként a jawahoz nincs hasonló leirás gyujtás beállitásra mint az etz 250 hez a szerviz menüben?Vagy hasonlóan kell azt is?
sorszám: 1184 (14323)

 
 
Metamorf
válasz erre | email2004-07-25 01:11:10
Sziasztok!
Van egy 6 voltos 634-es jawa-m. Nemrég vettem 12 éve kivonták a forgalomból én helyeztettem újra vissza. Már járok vele, illetve járnék, ha nem lenne egy igen bosszantó problémám. A megszakítók állandóan beégnek. Elég jól értek a motorhoz, 12 voltos ts jawa-m már volt úgyhogy kondi trafó primer kör stb-t hagyjuk, már átnézve. Az a gyanúm hogy az új utángyártott megszakítók anyaga nem túl tökéletes, ráadásul a 6 voltos rendszer amúgy is hajlamos a megszakító-beégetésre ha jól tudom. Nem tudna valaki egy ma a boltokban kapható alkatrészekből felépülő tarnzisztoros gyújtás kapcsolási rajzot 6 voltos rendszerhez? A jawamania.cz-n van de azok a tesla tranzisztorok már nem igazán beszerezhetőek én ugyan megpróbáltam de a helyettesítő tranyók nem váltak be mivel alapjáraton lámpával kihagy a gyújtás...
sorszám: 1183 (14321)

 
 
Matya
válasz erre | email2004-07-24 22:51:47
azt nem a fesszabira kötöd, hanem a megszakítókallerre.A hengernek megfelelően.
sorszám: 1182 (14316)
(előzmény: Joe84, 2004-07-24 16:43:02)

 
 
maxxxis
válasz erre | email2004-07-24 21:58:02
Hello.Bevásároltam egy rakás jawa és cezet 350-es alkatrészt + 3 forgalmit(jawa,cz,jawa 350/360 csepptankos).Van zsír felújitott főtengely fúrt hengerekkel,új dugókkal stb.Ha kell valami hívjatok.06703173647
sorszám: 1181 (14314)

 
 
Joe84
válasz erre | email2004-07-24 16:43:02
sega!
Igazad volt megtaláltam a jelöléseket a kapcsolón,már csak az érdekelne,hogy az 1b és 1a pont összekötése a fesszabival pontosan hogyan valósul meg,és hogy mik is ezek a pontok!?!

Köszi...
sorszám: 1180 (14311)
(előzmény: Matya, 2004-07-23 04:36:56)

 
 
Matya
válasz erre | email2004-07-24 13:22:28
Ha kiszedted a blokkot a vázból, dinamóállórész le, megszakítóbütyök ki, 70mm hosszú M8-as hatlapfejűt betekersz a forgórész közepébe, és elvben, ha nincs összerohadva a kúppal, lehúzod.Azért előtte belefújnék egy kis csavarlazítót, és hagynám felkúszni.
Karterösszefogó csavarokat kitekered, ha jól emlékszem 11 darab van.leszeded a váltótengely végéről a kupplungkiemelő
lapkát /átmenő stift/.
Ezek után már csak ki kell tolni a főtengelyt.NEM ÜTNI!!
sorszám: 1179 (14308)
(előzmény: Fazer, 2004-07-23 22:42:59)

 
 
még1MbR
válasz erre | email2004-07-24 04:29:08
"azt a 4 vezetéket,ami lemegy a fesszabályzóhoz,meg a megszakítókhoz ,hogyan kell kombinálni,hogy jól működjön."

Szia!
Nincs kapcs. rajzom, de a 4 vezetékből 1-1 a két trafó 1-es pontjaira megy szerintem a megszakítókról. Hogy melyik-melyik, ki kell logikázni a felső holtpontok alapján leirás hiányában.
A másik kettő közül az egyik a seb.váltó üres helyzetének a lámpájához mehet, testet ad neki üres állásban.
A 4. pedig gondolom akku pluszt visz az akkutól a fesszabályozóra (51-es pont.)

sorszám: 1178 (14302)
(előzmény: Joe84, 2004-07-23 02:35:42)

 
 
Fazer
válasz erre | email2004-07-23 22:42:59
Sziasztok!
Nem tom de a gépem egy 350es 634-es Jawa rosszalkodik a váltóval.
Évekkel ezelött szereltem meg egy musztáng váltóját de az nem volt semmi. Nem tudná valaki pár szóba leírni a lépéseket elég ha magáról a blokkról beszélünk. Még nem nyúltam a rendszerhez de lövésem sincs hogy a generátor forgórésze hogy jöhet le?Bár szerintem lehet hogy azt a felét nem is kell bántani igazam van?
sorszám: 1177 (14299)

 
 
még1MbR
válasz erre | email2004-07-23 22:17:18
Sziasztok!

Itt látszik, hogyan dolgozik a 6V-os jawa fesszab:
http://kep.tar.hu/szmiklos/images/pic5603130.jpg
sorszám: 1176 (14298)

 
 
Matya
válasz erre | email2004-07-23 04:36:56
Hát leírni bonyolult lenne.De rajta vannak a fesszabin a jelölések, csak nagyon buzi helyre van rakva.A csavarhelyek mellé, a bakelitre rányomva.
De csak úgy mellékesen, ajánlanék egy komplett kábelezést.Sokat segít.
sorszám: 1175 (14277)
(előzmény: Joe84, 2004-07-23 02:35:42)

 
 
Joe84
válasz erre | email2004-07-23 02:35:42
Köszönöm szépen a hozzászólást, de sajna nem nagyon igazodom így ki az általad leírtakon.Azok az eljelölések amiket említettél,az enyémen nem így szerepelnek.Ez volt a problémám a letöltött kapcsolási rajzokkal is,mivel ha minden jelölés megegyezik,átvezetékelem az egészet,és ha szerencsém van minden tökéletesen működik.De sajnos a gyújtáskapcsolón lévő számok nem egyeztek,és a dinamón pedig nem is tudom ,hogy vannak -e?!?

A leglényegesebb dolog az nekem nem is a gyújtáskapcsoló bevezetékelése lenne,mert ahhoz nem lett nyúlva,csak a blokkból lettek iszedve a vezetékek nomeg a trafókról.ezeknek a bekötése érdekelne engem.Ha ezeket a számokat kihagyjuk a játékból,nem tudnád egy kicsit részletesebben elmagyarázni,hogy azt a 4 vezetéket,ami lemegy a fesszabályzóhoz,meg a megszakítókhoz ,hogyan kell kombinálni,hogy jól működjön.
A motor ahogyan én bekötöttem,csak és kizárólag aksiról hajlandó szikrát adni,az az ha a kulcsot jobbra fordítom.Mióta összeraktam,volt már úgy hogy a sokadik rugdosás és pöf-pöf után beindult,onnantól kezdve nem is volt vele probléma,amíg le nem állítottam mert utána elrugdoshattam egy nappig is akkor sem indult be újra.A blokkban mechanikus probléma nem lehet,mivel ez a motor régen működött,csak a vezetékek lettek belőle kivéve,még a festés előtt(a problémát az okozza,hogy ugyan én vettem ki belőle a vezetékeket,cssak körülbelül 15-éve és a festésre csssak pár napja került sor.Arra pedig természetesen nem emlékszem,hogy melyik vezetéket honnan vettem le.)De ami a lényeg,hogy ez a motor jól indult és ha már járt,az akist ki is lehetett belőle venni.Most meg ha nagy nehezen sikerül is beröffentenem,ami körülbelül 3 -szor sikerült eddig,és járó motornál kulcsot elfordítom balra,egyból megáll,és akkor is ezt csinálja ,ha az aksit kiveszem...

Kérlek segíts,ha van egy kis fölös időd.Ha esetleg neked is egy ilyen jawad lenne,akkor lefényképezhetnéd nekem a blokkod gyújtás oldali részét(természetesen az oldaldekli levétele után :-)

Előre is köszi...
sorszám: 1174 (14273)
(előzmény: Matya, 2004-07-23 01:19:09)

 
 
Matya
válasz erre | email2004-07-23 01:19:09
HyGy!

Nem tudom, te melyik hozzászólást olvastad, de a kolléga egy 6voltos, csepptenkos 350esről beszélt.Ott meg szerény elektronikai tudásom szerint nincs FÁZIS.
Egy madzag az "1B" pontot köti össze az egyik trafóval, egy az "1A" pontot a másik trafóval.
Na most jön a dologban a csavar:ha régi típusú fesszabi van rajta /tehát a fekete, dinamóra épített bakelit/, akkor annak az "51"es pontját kell összekötni a GYK "30"as pontjával; a fesszabi "61"es pontját a GYK "61"es pontjával.
Ha új típusú aluházas a fesszabi, akkor ha már összekötötted a dinamóval, akkor a "B" pontot a "30"assal, és a "D" pontot a "61"essel kell összekötni a GYK-ban.

GYK:gyújtáskapcsoló.
sorszám: 1173 (14271)
(előzmény: hygy, 2004-07-22 22:49:53)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-07-22 22:49:53
emlekeim szerint a 4 vezetek ami lemegy a blokkba valoszinuleg a generatorra megy
3 fazis vezetek (x,y,z), es egy 86-ra meno vezetek ami a rele egyik laba. Ezenkivul meg ket vezetek megy a generatorra a 638-on, egyik a fold masik pedig a DF.

HyGy
sorszám: 1172 (14261)
(előzmény: Joe84, 2004-07-22 19:22:37)

 
 
Joe84
válasz erre | email2004-07-22 19:22:37
Hello mindenki!
Egy sürgős problémával küzdök, amit még egy motoros találkozó kezdete előtt meg akarok oldani!Felújjítottam egy régi cseptankois 3501-es jawa-t,ami már szétszedett állapotban került hozzám,és az elektromosságát nem bírom összerakni.Már töltöttem le rengeteg kapcsolási rajzot,de egyik sem egyezik meg vele teljesen.Az lenne a kérésem ,hogy küldjön valaki leírást és képeket hozzá(az érdekelne a legfőképpen,hogy azt a négy vezetéket,ami lemegy a blokkba,hova kell pontosan bekötni.A motor tipusát nem tudom pontosan meghatározni,de egy bordó színű 350-es jawa,6 v-os gyújtással.Az első sárvédője már nem olyan szép íves,hanem olyan mint az új 350-eseké).Tudom hogy ez így egy kicsit durva megfogalmazáűs ,de azért remélem tudni fogjátok,hogy meylik tipusról van szó.A motor ugyan ad szikrát,de mégsem akar beindulni,csak pöffen néha-néha egyet.Úgy kellene működnie,hogy ha lemerült benne az akumlátor,2-es fokozatba téve, tolásra kellene,hogy adjon szikrát,és induljon,de ez sajnos nem hajlandó.Szerintem a blokkbamenő vezetékeket kell jobban összekombinálni hozzá.
Kérem mseeeegítsetek....
sorszám: 1171 (14244)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu