hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 30. szombat 
András, Andor

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Metamorf
válasz erre | email2004-08-08 02:34:04
Hygy! Az oldalon található elektronikus index relé működik 6 voltról is?
sorszám: 1270 (14873)

 
 
thuram
válasz erre | email2004-08-07 16:40:07
Sziasztok!

volt egy hátsó defektem:(a külső 4.00 -18 as a belső ami bene volt 3.25-3.50-18 de sajnos csak 2.75-3.00 -18 as belsőt kaptam jó ez bele?mi az összefüggés a belső és a külső között azaz mennyivel lehet kisebb a belső száma a külsőjénél,mennyi a javalott?
sorszám: 1269 (14863)

 
 
Balansz
válasz erre | email2004-08-07 12:42:14
HyGy! Furfarag dolgozik,de azt üzeni:
a szimering külső átmérő:16 mm
belső " : 5 mm
vastagság max.:16 mm (ebbe a vastagságba több is belefér,lehetőség szerint dupla ajkasat vegyél)
Lehet,hogy nem kapsz ilyen nagy külső átmérőst,akkor vegyél kisebbet és egy perselyt kell hozzá esztergálni.
sorszám: 1268 (14860)

 
 
maxxxis
válasz erre | email2004-08-07 10:54:31
Hello.Keresek 634-es JAWA ill CZ blokkot egyben,henger dugó nem szükséges,olcsón.06703173647
sorszám: 1267 (14857)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-08-07 03:14:53
Ha Bp-n vagy , adok címet a Városligetnél, ahol kivélaszthatod a bontott neked tetszőt a csőszerű izéből, jobbost, balost szinte zéró áron.Múanyag karmantyúszerű izé viszont nincs hozzá.-azt már elhordták a részvényesek-))
üdvi.: full.....
sorszám: 1266 (14856)
(előzmény: Fazer, 2004-08-06 18:33:08)

 
 
maxxxis
válasz erre | email2004-08-07 00:35:49
Szia FAZER.Nekem van csőszerű izém.Ja és Velencén.06703173647
sorszám: 1265 (14849)
(előzmény: Fazer, 2004-08-06 18:33:08)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-08-07 00:22:39
ahol skoda 120 skoda 100 meg ilyesmihez arulnak cuccokat.
sorszám: 1264 (14847)
(előzmény: Kartács, 2004-08-06 23:16:25)

 
 
Kartács
válasz erre | email2004-08-06 23:16:25
Köszi. Ez a 30 Ft-os dolog tetszik. Hol van ilyen Skodabolt? Veszprémben tudtommal nincs ilyen. Nem hiszem hogy a normál autósboltban érdemes próbálkozni.
sorszám: 1263 (14843)
(előzmény: hygy, 2004-08-06 22:23:58)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-08-06 22:23:58
En is igy javitottam meg az enyemet azota is jo.
sorszám: 1262 (14842)
(előzmény: hygy, 2004-08-06 22:23:27)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-08-06 22:23:27
Bemesz skoda boltba kb 30 forintert kapsz olyan fogaskereket.

HyGy
sorszám: 1261 (14841)
(előzmény: Kartács, 2004-08-06 20:12:09)

 
 
Fazer
válasz erre | email2004-08-06 22:08:49
Én szerintem ugyanaz a fajta(czechoslovakia) kilóméteróra van a 120-as Skodának is. Egyszerűen elmész egy bontóba és fillérekér veszel egy jót kompletten. Üdv.Zoli
sorszám: 1260 (14839)
(előzmény: Kartács, 2004-08-06 20:12:09)

 
 
Kartács
válasz erre | email2004-08-06 20:12:09
Sziasztok,

Egy 638-as Jawa-m van, és nem megy a kilométerszámlálója mióta megvettem. Szétszedtem az órát, és egy kis műanyag fogaskerék el van törve benne. Szereztem egy másik órát, aminek ment a számlálója, viszont a mutatója veszettül ugrált. Gondoltam csinálok a kettőből egyet. Mikor szétszedtem a második órát, abban is darabokra hullott a kis műanyag fogaskerék. Nem tudtok valami megoldást? Gondolom típushiba, pl. utángyártott fém fogaskerék?

Köszi.
sorszám: 1259 (14832)

 
 
Fazer
válasz erre | email2004-08-06 18:33:08
Sziasztok!
Nincs valakinek JAWA350/634 az első teleszkópon lévő két csőszerű izéje amik a lámpákat,indexet tartják?
Üdv.
sorszám: 1258 (14830)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-08-06 01:59:10
Kábelestől pakold át a másik hengerre és ha azon az oldalon sem oké, akkor csere. Hogy miért van egybe a pipa meg a kábel, azt most nem feszegetném, mert olyat még nem láttam, de attól még valaki feltalálhatta. Eddidi ismereteim szerint a rossz szigetelésű, nedves kábel szórta el a gyújtószikrát ahol csak tudta a test felé. , főleg, ha az útjába valami gigantikus ellenállás került. Ez lehet elégett pipa zavarszűrő ellenállás, vagy alattomosan elégett rézvezető a kábel és pipa csatlakozásnál, amit okozhat oxid, vagy a pipa durva srófolgatása után kikapart anyaghiány a rézvezetőben. A nagy gyertyahézag is okozná, de ez nem jellemző , egy elektromérnök esetén pláne nem. Amúgy a régi rendszerben, mivel alkatrészben nem volt hiány, ha mást nem, legalább azt megtanultam, hogy kizárásos alapon - alkatrészcserével- mindenre rá lehet jönni és ha a bajt nem beállítás, hanem alkatrészhiba okozza, úgy minden orvosolható.
sorszám: 1257 (14823)
(előzmény: hygy, 2004-08-05 10:55:10)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-08-05 10:55:10
A pipa egybe van a kabellel.
sorszám: 1256 (14801)
(előzmény: Fullkopy, 2004-08-05 02:43:15)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-08-05 02:43:15
Cseréld fel a két henger pipáját is, és ha akkor a másik kábel sz@rozik, akkor egy új pipa kell, mégse kábel. Én a tesztelésnél a gyertyákat is megcserélném.....sok nagyon logikátlan hibajelenséget láttam már, ezért talán szélsőségesnek látszom...mindenesetre érdekel a kifejlet, add majd elő !
Üdv.:Full....
sorszám: 1255 (14797)
(előzmény: hygy, 2004-08-05 01:18:56)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-08-05 01:18:56
Basszul szivok a gyujtassal. Most vettem eszre a sotetben hogy kimaszik a szikra minden fele a vadi uj gyertyakabelbol, lehet hogy ezert allt meg mindig egy hengerem.

Holnap megprobalok masik kabelbe beruhazni.
sorszám: 1254 (14795)

 
 
Muci
válasz erre | email2004-08-04 14:02:50
HEURÉKA!
Végre sikerült a letöltés - megnyitás! Már csak csehül kell megtanulnom, De ez már az én gondom.
Mindenkinek nagyon köszönöm a segítséget ! Ezek szerintem hasznosabbak a számomra mint a cse nyelven írt kézikönyv!
Üdv mindenkinek
sorszám: 1253 (14762)
(előzmény: még1MbR, 2004-08-03 23:40:25)

 
 
Koppány
válasz erre | email2004-08-04 10:50:17
Bócs a hejjesirassért!

hali
sorszám: 1252 (14756)

 
 
Koppány
válasz erre | email2004-08-04 10:48:03
Sziasztok!
Vettem egy 350/360 JAWA-t, de sajnos nincs, meg az eredeti hátsólámpá, ha tudna valaki ilyent akkor jelezze.

Köszi
sorszám: 1251 (14755)

 
 
Plusssz
válasz erre | email2004-08-04 00:51:44
Köszi Powerarc, akkor jól csináltam:)
sorszám: 1250 (14747)
(előzmény: Powerarc, 2004-08-04 00:37:55)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2004-08-04 00:37:55
Bejáratás: 1:33
Normál: 1:40
Benzin oktánszáma: 90-93
sorszám: 1249 (14746)
(előzmény: Plusssz, 2004-08-04 00:27:45)

 
 
Plusssz
válasz erre | email2004-08-04 00:27:45
Sziasztok !
Jawa 350/638 hoz valaki dobjon meg a benzin/olaj keverék aránnyal 1986-os
(olvasgattam a gyári leírást, de nem láttam benne :)
kösz a segítséget... Plusssz
sorszám: 1248 (14745)

 
 
hygy
válasz erre | email2004-08-03 23:53:05
Ha valamelyik link nem jon le akkor szoljatok megnezem. Igyexunk mindent ellenorizni, de eleg sok mindent van fent mar, es lehetnek elgepelesek a letolteseknel.

HyGy
sorszám: 1247 (14742)

 
 
még1MbR
válasz erre | email2004-08-03 23:46:29
Ja és a gyújtáshoz még elfelejtettem odaírni:
-gyújtógyertya állapota, hézaga
-gyújtókábel állapota
-gyertyapipa jó e, benne lévő ellenállás nincs e kiégve?
stb... van ám még, csak jusson eszembe :-)
sorszám: 1246 (14739)
(előzmény: még1MbR, 2004-08-03 23:40:25)

 
 
még1MbR
válasz erre | email2004-08-03 23:40:25
Szia Muci!

Ha elindul szépen letöltéskor a "csík", akkor pedig letölti valóban, csak előtte célszerű megadni neki valami olyan könyvtárat a mentés helyének, amiben otthonosan mozog az ember...
Esetleg valamelyik munkahelyi kolléga tudna segíteni a helyszínen, ha másképp nem megy.
A jawa pontos típusa elvileg fel kell, hogy legyen tüntetve a kormánynál a váz nyakán valahol egy kis adattáblán, az első lámpa mögött. Legtöbb motornál itt van.
A megállás oka:
-Hát, nehéz igy látatlanba jósolni, de két fő alap ok van, ezeket lehet tovább boncolgatni:
1.nem kap megfelelő mennyiségű benzint a motor
2. nem kap rendes szikrát (gyújtás, megfelelő erősségű és idejű)
Innen lehet aztán továbbmenni a részletes hibafeltárásra.
Benzin:
-van e a tankban? :-)
-eljut e a porlasztóig a benzincsövön rendesen?
/ez is tud szépen szivatni, elég csak a benzintank eldugult sapkájára gondolni. Jártam már úgy, hogy mivel itt nem kapott levegőt, nem tudott kifolyni a benzin a tankból és km-enként leállt./
-porlasztóban nincs e dugulás, esetleg víz, kosz?
-nincs e valami utólagos szakszerűtlen házi buherálás a karbiban?
-tömítések állapota milyen, nem szív e falsot valahol...

Gyújtás:
-na itt már sokféle gond lehet :-)
-megszakító érintkezők állapota megfelelő e, nincs e beégve stb?
-kondenzátor jó e?
-gyújtótrafónál nincs e időszakos zárlat a nagyfesz. részben? (lehet, hogy amikor felmelegszik, akkor üt át...)
-nincs e kidörzsölődve valamelyik vezeték, letestelhet ugyanis..
-a gyújtás egész rendszere megfelelő feszültséget kap e?
-jól van e beállítva a megszakítóhézag, gyújtási időpont?
-stb, stb...
Szóval eléggé összetett dolog ez a hibakeresés :-(
Barkács ismeretek, valamilyen szintű rátermettség, elektromos ismeretek, célszerszámok, elektromos mérőműszer kellenek hozzá, akkor van csak esély a hiba elhárítására.
Nem kell elkeseredni, ez nem egy túl bonyolult motor, biztosan meg lehet csinálni jóra.
Én sajnos fővárosi vagyok, de biztosan akad valaki itt a listán arról a környékről is, ahol laksz, ha esetleg nagyon elakadna a dolog...
Vagy, ha műszakilag esetleg túl nagy kihívás a szervízelés (nem tudom...), akkor én szétnéznék ott helyben, van e a közelben valaki szakember. Csak vigyázni kell, mert vidéken hajlamos mindenki szakember lenni :-)))
sorszám: 1245 (14738)
(előzmény: Muci, 2004-08-03 09:35:36)

 
 
Plusssz
válasz erre | email2004-08-03 23:32:47
Sziasztok !
Jawa 350/638 hoz keresnék /oldal/hátsó csomagtartó megoldást, bontott szuper állapotú ülést, bukócsövet /vagy mi a szösz:) / fényszóróidomot, nem emlékszem annak idején volt-e ilyen valami kisipari,ha volna valakinél a sarokban...Bp.IV.
kösz a segítséget... Plusssz
sorszám: 1244 (14737)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2004-08-03 16:49:47
Szia!
Véletlenül nem Babettád van?
Nem hiszem, hogy a zip fáljt megfogta volna a tűzfalad. Ha nem tudod, hogy hová mentette le, akkor az intézőben keress rá így : *.zip . A találatoknál meg csak válogatni kell. A fájlneved meg tudni fogod, mert mielőtt letöltöd, a link fölé mozgatva az egérkurzort a böngésző alján meg fogod találni a fájl nevét.
sorszám: 1243 (14726)
(előzmény: Muci, 2004-08-03 09:35:36)

 
 
Muci
válasz erre | email2004-08-03 09:35:36
Szia "még1MbR"!
Első próbálkozásomkor is több alkalommal próbáltam letölteni, látszólag sikerül is. De amikor szeretném megnyitni sehol nem akadok a nyomára. Mivel a munkahelyemről net-ezek lehet, hogy valamiféle "tűzfal"-nak köszönhetem ezeket a nehézségeket.
Tegnap is próbálkoztam - sikertelen.
A jawa 50-esemre rá van írva, hogy "AUTOMATIK" ennél több tipusazonosítóról nem tudok.
Mostanában több alkalommal mentem a kismotorral, de számomra ismeretlen okból, 1 - 2 km után leállt, és nem utána nem indult. Tolnom kellett hazáig.
El vagyok keseredve, mert vidékre költöztem és ott a helyi közlekedéshez nagy segítségem lenne a moci. De nem így!
Motoros ismereteimről csak annyit: soha nem motoroztam, de kocsit több mint 25 éve vezetek. Nő vagyok, de nem "szőke"
Szóval ezért kértem a segítségeteket, mert nem igazán tudom megfelelően idomítani a "kicsikét"
Továbbra is minden segítséget köszönök!
sorszám: 1242 (14713)
(előzmény: még1MbR, 2004-08-03 01:40:42)

 
 
még1MbR
válasz erre | email2004-08-03 01:40:42
"megkerestem a JAVA kismotorral kapcsolatos kézikönyvet a szoci.motoros.hu-n, de az általam használt rendszer egy alkalommal sem tudta megnyitni."

Szia Muci!
Nekem sikerült. Nem az lesz a gond, hogy ezek tömörített formátumú fájlok? (zip)
Ugyanis ezeket még ki kell tömöríteni ahhoz, hogy meg tudd nézni...
A jawa 50-esből melyik altípusét keresed? Van sokféle...
(Ha kérdésed van a kitömörítéssel kapcsolatban, segítek)
sorszám: 1241 (14709)

 
 
még1MbR
válasz erre | email2004-08-03 00:54:36
"Ajándékba kaptam egy használt 50 köbcentis Jawa kismotort.
Valaki tudna nekem küldeni hozzá valamilyen ismertetőt, vagy használati utasítást? De megköszönnék minden jótanácsot is."

Szia Muci!

Részben igen, mivel az idézetből nem derült ki semmi arra utaló dolog, hogy már utánanéztél itt a honlapon :-(
Amennyiben utánajártál, megnézted, letöltötted, természetesen a megjegyzésem nem vonatkozik Rád!
Ha mégis így éreznéd, elnézésedet kérem!!! Félreértésből adódott :-(
Én csak azokra vagyok mérges, akik csak beböffentenek egy kérést, de nem veszik a fáradtságot egy fél perces szétnézésre, holott nekik szkenneli be az ember, ingyen!, időt nem kímélve... ezt nyilván Te is megérted...

Üdvözlettel: Szentirmai Miklós (még1MbR)
/Ui: ha visszanézed a hozzászólásaimat, azért látható, hogy a nagyrésze nem kritizálás, inkább segítés./
sorszám: 1240 (14706)
(előzmény: Muci, 2004-08-02 12:55:30)

 
 
Muci
válasz erre | email2004-08-02 13:11:37
Az előbbihez a következő kiegészítést teszem: mielőtt segíséget kértem volna megkerestem a JAVA kismotorral kapcsolatos kézikönyvet a szoci.motoros.hu-n, de az általam használt rendszer egy alkalommal sem tudta megnyitni. Tehát nem lustaságból kértem segítséget, hanem más megoldást nem találtam.
sorszám: 1239 (14683)
(elözmény: woodoo2, 2004-07-16 17:11:41)

 
 
Muci
válasz erre | email2004-08-02 13:03:20
Az előbbihez a következő kiegészítést teszem: mielőtt segíséget kértem volna megkerestem a JAVA kismotorral kapcsolatos kézikönyvet a szoci.motoros.hu-n, de az általam használt rendszer egy alkalommal sem tudta megnyitni. Tehát nem lustaságból kértem segítséget, hanem más megoldást
sorszám: 1238 (14681)
(elözmény: woodoo2, 2004-07-16 11:51:26)

 
 
Muci
válasz erre | email2004-08-02 12:55:30
Gondolom, ez a megjegyzés nekem szólt!? Én azt hittem, hogy itt segítséget és nem kritikát kapok!
ÚGY LÁTSZIK TÉVEDTEM!
Azért elmondanám, hogy nem vagyok mai csirke, ezért elég jó teljesítménynek tartom azt is, hogy erre a fórumra találtam, de nem kioktatást, hanem valami mást vártam!
Azért köszönöm!
sorszám: 1237 (14680)
(elözmény: woodoo2, 2004-07-16 17:11:41)

 
 
még1MbR
válasz erre | email2004-08-02 09:57:08
Szia Ricsike!

Oké :-)
Elektromos témában tudok főleg segíteni, blokkot szétszednem még nem kellett szerencsére :-)
Miért kell újravezetékezni a gépet? Annyira tré állapotban van minden egyes kábelköteg, vagy rommá lett esetleg évekkel ezelőtt szedve?

/a héten csütörtökig vagyok netközelben, utána már csak aug.22 utántól, ha esetleg kérdések merülnek fel.../

Üdv: Miki
sorszám: 1236 (14672)
(előzmény: Ricsike, 2004-08-02 04:24:35)

 
 
Ricsike
válasz erre | email2004-08-02 04:24:35
Üdv neked Még1!

Nehány nap alatt sokat okosodtam. Túrkáltam, böngésztem, kerestem. Alakul a helyzet. Nekilátok aztán majd meglátom hol akaok el. Nem lesz sétamenet az biztos. Nézd el ha számodra álltalánosat kérdezek. Ha megkérdezem azért van mert nem tudom.
A legnagyobb gondom az újravezetékeléssel lesz ezt már láton. Nehezen bánok az elektronokkal. Ja! Az rajzolás az én szlengemben az írás.
Tisztelettel. R
sorszám: 1235 (14668)
(előzmény: még1MbR, 2004-08-01 12:29:38)

 
 
Metamorf
válasz erre | email2004-08-01 13:57:33
Krétázós-reszelős fékszabályzó módszer : Megtisztítod a szétszerelt féket. Felhelyezed a fékpofákat a helyükre. Krétával keresztírányban vonalakat húzol a fékpofákra. behelyezed őket a dobba és kézzel kifeszíted őket mintha fékeznél. Megforgatod a kereket úgy hogy közben a betétek a dobhoz érnek. Kiveszed a betéteket és megvizsgálod őket. Egyenként befogod őket satuba és reszelővel lereszeled a betét azon részét ahhol elmaszatolódott a krétával rajzolt vonal. Ezeket a műveleteket addig ismétled amíg az elmaszatolódott vonalak legalább 70 százalékban le nem fedik a betét felületét. Ha még mindíg nem jó, esetleg "lüktet" a fék akkor sajna a fékdobokat is fel kell szabályozni esztergályosnál (általában mivel nincsen elég nagy gépük hozzá ki kell füzetni az agyat a kerékből!).
sorszám: 1234 (14642)
(előzmény: thuram, 2004-08-01 03:02:59)

 
 
még1MbR
válasz erre | email2004-08-01 12:29:38
"Látom nem egyszerű szóra bírni benneteket Jawa gurukat. "

Szia!
Szerintem egyszerű, csak egyikünk sem szeret feleslegesen írogatni. Pl: ilyent, hogy ha szakirodalmat szeretnél a CZ-hez, akkor vedd a fáradtságot, és töltsd le innen a weblapról. Fel van téve, illene megkeresni, nincs eldugva.
2. ha valaki nem válaszol, az azért is lehet, mert nem tudja a választ a kérdésedre (vagy a kérdés túl általános). Általános jellegű kérdésre a válasz is ilyen lesz, nem érsz vele semmit. Pl: "hogyan újítsak fel egy motort? -nézd át a fékek állapotát, ami rossz, cseréld ki."
Távolból nem lehet gyógyítani sajnos. Maximum akkor, ha nagyon pontos, részletes tünetleírást kap az ember (ez ritka). Az orvos sem tud mit kezdeni a beteggel, aki a fele panaszt elhallgatja.
Na mindegy...

"Tehát ha nem derogál valamit rajzolni"
Ezt nem értem igazán, mit is kellene lerajzolni... kapcs. rajzot? vagy mit?

Üdv: még1MbR
sorszám: 1233 (14640)
(előzmény: Ricsike, 2004-07-31 03:14:11)

 
 
még1MbR
válasz erre | email2004-08-01 12:07:20
"Apámmal kicseréltük az üllőt és a kalapácsokat...na azóta nem m1 normálisan"

Szia!
Hmm... szerintem egyszerűen csak nem lett jól beállítva utána a megszakítóhézag és/vagy az előgyújtás. Esetleg nem tiszták az érintkezők, vagy más elektromos kontakthiba keletkezett a bolygatástól. Elő szokott fordulni, hogy a kalapácshoz menő saruk azon része, ahol a vezeték rá van hajtva, az olaj miatt kontaktos lesz. Ohm mérővel érdemes néha végigcsekkolni.
sorszám: 1232 (14639)
(előzmény: woodoo2, 2004-07-30 13:01:33)

 
 
még1MbR
válasz erre | email2004-08-01 11:57:26
Szia!
Az "ütés" oldalirányban való mozgást jelent, tehát azt, hogy a kerék elmozdul e a a motor haladási irányára merőlegesen. Ilyenkor ki kell centíroztatni.
sorszám: 1231 (14638)
(előzmény: thuram, 2004-08-01 03:02:59)

 
 
thuram
válasz erre | email2004-08-01 03:02:59
Köszi a választ holnap kiprobálom az általad irt beállitását a féknek.Egyébként ez a krétázos reszelős módszert sem ismerem:(,ugyhogy ha egyszer sok időd lesz majd ird le.
Hogy a kerekeknek nem ütnek azt nem értem sajna,ez mit jelent?
sorszám: 1230 (14636)
(előzmény: Metamorf, 2004-08-01 01:21:02)

 
 
Metamorf
válasz erre | email2004-08-01 01:25:53
A válasz: vegyél jót!
A jawa egy nagyon fifikás motor szerelés szempontjából iszonyúan meg tudja szivatni ez embert annyira, hogy elmegy az egésztől a kedve én is ezért adtam el az első jawa-mat, pedig addigra már tökéletes állapotban volt. 2 évnek kellet eltelnie ahhoz hogy újra visszataláljak hozzá...Szóval inkább jót vegyél és lassan szoktasd magad hozzá, olvasgasd a fórumokat járj vele a Majtényihoz (k* drága, de az egyik legjobb Jawa-s a szakmában ha nem a legjobb!!)
sorszám: 1229 (14633)
(előzmény: Ricsike, 2004-07-31 03:14:11)

 
 
Metamorf
válasz erre | email2004-08-01 01:21:02
Kerekek nem ütnek? a jawa hajlamos rá. Az első féket a jawa-na pedig nagyon jól meg lehet csinálni, ha rendesen van beállítva sokszor még az mz tárcsafékjét is felűlmúlja fékhatásban. A lényeg hogy lelazítod teljesen a második fékkulcsot mozgató rudazat véganyáját. Utána addig feszíted a féket a bowden végén található szárnyasanyával amíg az első fékkulcshoz tartozó betét hozzá nem ér a dobhoz. Ekkor az említett szárnyasnyát fél fordulatot visszatekered (elvileg erre el fog halgatni már nem súrlódhat). Ezek után ugyanezt eljátszod a fent említett rudazat anyájával is csak most a második fékkulcs által mozgatott betéttel. Ha jól csinálod akkor a lényeg, hogy a két fékbetét pontosan egyszerre érjen a dobhoz amikor meghúzod a féket. Ha mindezek ellenére nincs rendes fékhatás akkor sajna szét kell szedni a féket és a régi jó krétázós-reszelős módszerrel hozzá kell szabályozni a betéteket a dobhoz. De ezt lehet látni a betétek kopásán is, legalább a betét 70 százalékának kopottnak kell lennie ha szétszeded, mert ha nem akkor a betét nem fekszik rendesen a dobra..Remélem érthető volt amit itt összekaratyoltam :)
sorszám: 1228 (14632)
(előzmény: thuram, 2004-07-31 21:24:45)

 
 
thuram
válasz erre | email2004-07-31 21:24:45
Sziasztok!

Hátrébb tettem a hátsó kereket(mert laza volt a lánc)eddig is szitált ,de talán most már alacsonyabb sebbeségnél is,de azt vettem észre hogy igazából akkor szitál amikor leveszem a gázról a kezem,tehát amikor már nem gyorsul a motor,ezt 100 km/h órától csinálja,de felgyorsultam 115 re akkor is ugyanez volt a reakciója.mint korábban irtam már szitált a gép korábban is de akkor ugy éreztem az első kerék miatt,most viszont már talán inkább a hátulját érzem hibásnak,hozzátartozik hogy valszeg a motorral eshetek korábban és a vázban is van egy kis csavarás..De amikor megvettem akkor tudtam vele menni 130 at is szóval valszeg a kerekek nem jól állnak,pedig azzal a leces módszerrel probáltam beállitani amit irtatok..Tudtok adni ötleteket hogy mivel probálkozzak?
a másik hogy amióta hátrébb huztam a kerekeket a hátsó fék felől éles hangok jönnek,valszeg mégsem áll jól a kerék vagy elkopott a ferodor,vagy mi lehet az ok?
az első féket pedig akár mit csinálok nem fog elég erősen(bowdent nem régen cseréltem),szóval most azt probáltam ,hogy egy kicsit már álló helyzetben is fogjon ,de ha behuzom a kart igy is kevésnek érzem..
Most csak ennyi problémám van:)
sorszám: 1227 (14628)

 
 
Ricsike
válasz erre | email2004-07-31 03:14:11
Sziasztok!
Látom nem egyszerű szóra bírni benneteket Jawa gurukat. Bár ha jól tudom ti is voltatok zöldfülűek, valamikor a júra kor hajnalán. No akkor abban legyetek segítségemre, hogy mi volna jobb. Ha minden előképzettség(Jawa) belevágjak egy számomra ismeretlen tipus feújításába vagy vegyek egy viszonylag jó állapotút. Árban ahogy számoltam egykutya vagy talán olcsóbb ha veszek egyet. Nem mintha felvetne a lé, ellenkezőleg.Nekem a Jawa a fontos. A "nagy" 350-es.
Tehát ha nem derogál valamit rajzolni illetve van rá idő, jó lenne valaki szóra méltatni. Köszönök mindent. R.
sorszám: 1226 (14623)

 
 
Metamorf
válasz erre | email2004-07-31 01:37:13
Ha jól tudom megegyezik és pesten a zichy jenő utcában a futár motorosboltban a petinél van gyári új
sorszám: 1225 (14621)
(előzmény: maxxxis, 2004-07-30 22:26:13)

 
 
maxxxis
válasz erre | email2004-07-30 22:26:13
Sziasztok.Sürgős segítség kellene.350-es CZ-hez keresek első teló szimeringeket,lehetőleg Fejér ill Pestmegyén belül.Esetleg ez megegyezik a 634-es,és az ez előtti Jawa-kal?Köszi és sorry ha túl egyszerű a kérdés.
sorszám: 1224 (14616)

 
 
thuram
válasz erre | email2004-07-30 16:56:22
Szia!

Off: küldtem emailt neked a hét közepén,de még nem válaszoltál,most látom,hogy németországba voltál,ha lesz időd válaszolj lécci!előre is köszi..
sorszám: 1223 (14609)
(előzmény: woodoo2, 2004-07-30 13:01:33)

 
 
Metamorf
válasz erre | email2004-07-30 16:32:53
Lehet, hogy hülyeség, de szerintem a trabant tirisztor 6 voltos rendszeren nem fog működni, ráadásul a tarfók tuti nem jók hozzá, mindenképpen a gyárival megy csak...
sorszám: 1222 (14608)
(előzmény: woodoo2, 2004-07-30 13:01:33)

 
 
woodoo2
válasz erre | email2004-07-30 13:01:33
Tavaly vettem egy 350-es CZ 472.4-es Jawa-t. /a blokkja a 634-esével 1ezik +/ hozzákezdtem a teljes felújításhoz és átépítéshez. Április 1-jére már a műszaki is +lett rajta. Elvileg készen lett. A blokkhoz nem nyúltam,m az jó volt. Hidegen kicsit nehezen indult,de utána már semmi baj nem volt vele. Apámmal kicseréltük az üllőt és a kalapácsokat...na azóta nem m1 normálisan. 2 db új skoda üllő van benne kalapácsokkal,de 1 nagy sz*r. Most vettem bele trabant tirisztort,m azt mondták azzal jó lesz,csak nem tudom hogy t1em bele. Tudna vki segíteni?
sorszám: 1221 (14596)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu