:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Sziasztok! Lett a hétvégén egy "aprógond" a motorommal. Egy 92 es Twinről van szó. Szóval egy "szakit" megkértem, hogy szedje már le nekem a primer hajtás kis lánckerekét. Na neki is esett, aztán mivel a saját készítésű lehúzója nem bírta a kiképzést ezért egy trabi kerékagy lehúzóval (megkell fordítanni) sikerült csak neki a dolog. A gond annyi, hogy közben igen erőteljes ütéseket is mért a lehúzókra és így a főtengelyre is. Az eredmény annyi lett, hogy mikor lehúzta Ő elment majd én szépen összepakoltam és amikor be akartam rúgni (már a motort:-)) akkort azt kellett észrevennem, hogy nem forog a főtengely:-( Na hát gondoltam, ha néhány ütéstől megszorult akkor majd nehány az ellenkezőirányból helyre hozza. De nem így lett és nem lett jobb a dolog. A blokkot kiszedtem és vittem a "szakihoz", hogy akkor csináljunk már vele valamit, hogy ez még működjön azért valaha. Becsületére legyen mondva meg is igérte, hogy majd valahogy helyre hozza. De hát ugye én annyira már nem bízzok benne annyira, hogy ez sikerűlni is fog. Amit elszeretnék mondani még: hogy ha nincsenek a hengerek a blokkon úgy mozog a főtengely, de a sonkák csak együtt mozognak. Ha jól láttom akkor a főtengely lánckereke kb 3mmrel beljebb van mint a kuplungé. Szerintettek mekkorra lett a szerkezeti károsodás? (mivel én nem mertem szétszedni még a blokkot és ugye nem tudom, hogy mit higyek majd a szakinak ha majd mond valamit)
Bocs a szöveg hosszért!
Figy, PC taprol probalod? Mert ott nekem sem ment. Mindig bekapcsolt a rovidzarvedelem a villogasnal, forditott bekotesnel viszont ment, es egyfolytaban egett.
Amugy megprobalom megnezni a benne levo alkatreszeket.
HyGy
Üdv.
Meg tudná valaki mondani, hogy mennyibe kerül 12V 350-es Jawa-hoz egy fesz.szabályzó?
Köszi!
Jawa 350-634 6V alkatrészek eladók. Komplett motor, szétszerelve, darabonként is eladó, Debrecenben.
06 30 42-99-071
jawa350xxx@freemail.hu
Hygy! Légyszíves írd le, hogy pontosan milyen alaktrészek vannak az általad épített relében, ellenállások teljesítményei, kondik pontos típusa stb.. Ez sokat segítene, mert nem tudok rájönni a hiba okára, attól féltem, hogy próbapanelen raktam össze, nem csináltam hozzá nyákot és esetleg elkötöttem valamit de már többször átvizsgáltam és a kapcsolás jónak tűnik, végül is villog, de a potira nem reagál egyáltalán... Illetve nem is villog mivel nem alszik ki az izzó csak pulzál és a táp meg zúg amiről próbáltam, 6 volton meg már csak a viszajelző ég az izzók ki sem gyulladnak...(kivéve ha fordítva kötöm be de akkor meg folyamatosan égnek).
Elvileg az segít, hogy a FET-es index "relé" feszültségtől független ütemben villogtatja az indexet, így a 6 voltos rendszeren ahhol százalékosan nagy a fesz. ingadozás stabil indexet lehet vele megvalósítani ellentétben a hődrótossal, aminek az üteme igencsak változik a fesz. függvényében...
Hmm, azert jo az elektronikus index, mert nekem akkor is villogott amikor tok halott volt az aksi, ezt onnan vettem eszre hogy visszadugtam a hodrotost, es kb 2 percenkent villant egyet. Az elektromossal meg nyomta a rendes utemet.
Nem tudom mi bajotok a 638 toltesevel, nekem alapjaraton felkapcsolt lampaval 12.8V feszultseg van az aksin.
HyGy
Nem vagyunk egy malomban kedveskéim. Nekem 12 voltos generátoros vackom van, nem pedig dinamós 6 voltos. Ettől függetlenül sem értem, mit segít a 6 voltosokon az extra index relé, mert ezt, -pedig csak ezt szerettem volna- nem hoztátok a tudomásomra. Megjegyzem, a 12 voltos járgány is csak úgy műkszik rendesen, ha csúcsforgalomban " spórolok " a fényszóróval...
Sohasem fogom megtudni amit akartam...
Üdv!
Segítsen valaki! A nemrég vásárolt 350/360-as JAWA-mon Pannónia hátsó lámpa figyel. Én nem akarom, hogy az ott legyen. Ha valaki tud, egy hátsólámpát a JAWA-mhoz könyörüljön meg rajtam, és jelentkezzen.
Köszönöm!
Ahoj!
Kis megjegyzésem lenne az elektronikus index relé cikkhez. Nem kötözködésnek irom, csak ránézésre is elég durva hiba.
A tantál kondi is ugyan azon elveken működik, mint az hagyományos elektrolit kondenzátor, csak más a fegyverzet és az elektrolit anyaga. Ennek oka, ennek sem mindegy, melyik lábára kötöd a pozitívabb feszültséget. Az anyagtulajdonságaiból adódóan érzékenyebb a túlfszre és a fordított polaritásra, mint az alu elkó.
Csak azért írom, hogy senki ne lepődjön meg, ha szúró lángot lát....:)
Üdv,
Pali
tuti rosz az ellenalas erteke vagy a kondi erteke, ha 20-Hz-n villog akkor modositani kell valamelyiket.
HyGy
A 100nF-os kondi LUXON és 100 voltos...
Nos, megcsináltam de nem működik... Ha fordítva kötöm be akkor ahogyan Hygy írta folyamatosan égnek a lámpák, ha meg rendesen akkor kb 10-20 Hz frekvenciával villog, gyakorlatilag folyamatosan ég csak halványan...Mindegy hova állítottam a potenciómétert.
Kapcsoljatok be nyomtatasnal, hogy feketeferbe nyomtassa az eagle.
HyGy
Köszi! Vakriasztás volt, miután kinyomtattam rájöttem hogy nyomtatáskor kihagyja a furatuok helyét csak ez az ábrán nem látszott...Most már csak papír kell meg fénymásoló.
Nyomtatás után beszkennelve így néz ki:
http://kep.tar.hu/powerarc/images/pic5778607.jpg
Nekem sikerült rendesen kinyomtatni furatokkal. Igaz, nem a free módban csináltam, hanem a prof. verzióban.
Hygy! El tudnád röviden magyarázni, hogy ha sikerült megnyitnom a nyákrajzot eagle-ben, akkor hogyan lehet belőle úgy nyákrajzot nyomtatni, hogy a furatok üres lyukak legyenek pont úgy mint a képfájlon amit a leíráshoz mellékeltél? Próbáltam a fóliákat ki-be kapcsolni de csak annyi sikerült, hogy nyomtatja a vezetőréteget de nem látszanak a furatok...
Ahoj!
A szabvány furatszerelt DIL (vagy dip) tok lábai között 1,27 mm a távolság. (0,05 inch).
Üdv,
Pali
Jaj, bocs megtaláltam a hozzászólásodat köszi!
Powerarc! Melyik eagle verzióval tudtad megnyitni a nyákrajzot?
Hali Fullcopy!
Na, az ezeötszáz forintos autósboltos relével megszívtam. Nem az a gond, hogy alapjáraton lustábban villog, hanem sokszor rendszertelenül, össze-vissza villog. Ezért akarom most az elektronikusat megcsinálni.
Nekem a 638-ason hátul 3.50-18 -as gumi van (ez is van előírva). Így furcsának tűnik, hogy a 634-esen 4.00-ás van.
http://www.wintotal.de/softw/index.php?rb=55&id=1520
Jelen!
Engem elcsaptak egy alkalommal mikor balra akartam fordulni. :(
Szerencsere semmi szemelyes serules nem volt, csak anyagi kar. :)
uff
ocs. da 6 voltos CZ-Jawa 350
1960-as gyártású Verolex 560-as oldalkocsi szétszedett, felújításra előkészített oldalkocsi eladó.
SF
jawa 634,ugyanugy néz ki mint a HYGY jé 1989 twinsport.
Próbáltál már 6 voltos motoron alapjáraton amikor nincs töltés fényszóró mellett hagyományos hőszálas (nem bimetálos!) relével indexelni? Mert tuti hogy ha utána balra akartál fordulni szépen eldaráltak a téged előzők....
Melyik verzióval, mert nekem se nyílik meg! Honnan szerezted ?
Hali !
Megoldódot ????
Ne tessék mellőzni a végkifejlet közhírré tételét ám !
üdvi: Full......
Srácok, vegyetek bele a buliba, mert halvány gőzőm nincs, miért görcsöltök az irányjelző relén. Az enyém olyan lusta volt, főleg gyenge akkunál, mint a csiga,gondolom bimetálos volt szegény , Bementem az első autósboltba és ezerötért vettem másikat,és kicseréltem.Azóta, hogy nekem a mocim - jobban tetszen ,mint karácsonyfa- , lévén hogy oldalkocsis, csakazértis raktam a gépre is jobbos irányjelzőket. Magyarul jobbra 4x15 watt+ kontrollal is úgy villog, ahogy illik.Valaki nyissa fel a szemem, miért akartok gyártani, amikor van olcsó kapható, előre köszi...
Full....
Kösz Hygy! Akkor azt hiszem nekiállok és megépítem, nagyon hasznosnak tűnik...
A progi egy másik verziójával sikerült megnyitnom a rajzot. Kinyomtattam 1:1-es léptékben. Vonalzóval nem lehet pontosan mérni, de úgy néz ki, hogy az ic lábak közötti távolság valahol 2,5-2,6 mm között adódik. Innen jött a következtetés, hogy a pontos távolság 2,54 mm lehet (0,1 hüvelyk). Ha lesz már ic a kezemben, akkor le is tudom ellenőrizni, de így előzetesben ok-nak néz ki.
Egyébként milyen mocid van?
A 4.00-18 -as kerék miatt vagyok rá kíváncsi.
Ha ezt a feliratot látod rajta, akkor OK.
de akkor ugynaz legyen rajta a szám pl 3.75-4.00 18?én is ugy vagyok vele hogy nem drága szóval azért akarok olyat venni ami kell..
Jah tegnap nem kaptam anyám egy másik városba volt és ő meg ezt hozta..mindegy holnapig benne hagyom holnap megprobálok szerezni egyet miskolciába..
Én úgy vagyok vele, ha nincs a belsőre ráírva az a méret, mint a külsőn, akkor bele sem teszem. Egy belső nem olyan drága dolog, amin spórolni szoktam. Egyébként nem tudsz megfelelő méretű belsőt venni, nem kapható?
köszi,de milyen fog paszolni a külsőre?mennyivel lehetnek kisebbek a számok mint 4.00?
Mivel a belső mérete lényegesen kisebb, mint a külső, akkor túlzottan kinyúlik és elvékonyodik a fala. Emiatt sokkal könnyebben el is tud szakadni. Mivel jobban meg is kell nyúlnia, kisebb lesz az az erő, ami a külsőt a felnire szorítja. Szóval szvsz sürgősen cseréld ki a belsőt megfelelő méretűre. Még egy másik dolog: nem mindegy, hogy egy felnire milyen széles gumi kerül fel.
Azt tanácsolom, hogy sürgősen vedd ki azt a belsőt és cseréld ki olyanra, ami passzol a külsőhöz.
Valaki segitsen már lécci ebben a gumikérdésben..bele tettem a 2.75-3.00 18 as belsőt a 4.00-18 as külső be de mintha kanyrokban nem lenne annyira stabil mint volt,hülyeség csak rosszul érzem?
Szia Fullkopy!
Köszi jó lenne a cím mert én is Bp-n vagyok! Egy hétig nem leszek itthon de utána kellene az a bizbasz. benzinszag@freemail.hu nyugottan küldheted a cimet.
Köszi hello!
Professional módban sem nyitotta meg.
Akkor marad az a módszer, amit írtál. Bizti pár próbanyomtatás után akkor jó lesz.
Megy egy az egyben, az aramkor felepitesenlel fogva.
Egy az egybe, vagy azért kell némileg módosítani az ellenállás értékeket? Nagyon jó lenne mivel ez a változó periódusidő 6 voltos rendszernél még kellemetlenebb...
Az eagle rajz megnyitasahoz nem eleg a free modja az eaglenek.
Viszont en ugy szoktam kinyomtatni ilyen rajzot. Hogy berakom pl wordbe vagy openoffice-ba, es ott megmered az ic labai kozotti tavolsagot, es a wordbe/openofficeba beallitod ugy hogy megfelelo meretu legyen, lehet kell par proba nyomtatas, aztan ha jonak talalod rarkod az ic-t a kinyomtatottra es ha jo jo ha nem modositasz, egyebkent nem olyan erzekeny a meretre.
Még annyit, hogy letöltöttem az eagle kapcsolási rajzot, de a program nem tudja beolvasni, hibajelzést ad. Az alapban benne lévő minta kapcsolási rajzokat meg simán megnyitja. Légyszi nézz utána, hogy nálad működik-e a betöltés.
Hali hygy!
Én is meg akarom csinálni az elektronikus index relét. A nyáklemez rajzával van gondom, a képfájlt hogy nyomtassam ki, hogy jó léptékben legyen? Vagy nem tudnád azt megtenni, hogy az Eagle rajzot DXF-be átkonvertálva elküldenéd mélben? Előre is köszi:
Powerarc
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|