:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Szerbusztok!
Elcserélnék egy kifogástalan állapotban lévő Mz első kereket tárcsával és fékkarral együtt egy hasonlóan jó és nyolcasmentes JAWA 350/634 első kerekére.
Metamorf hozzászólásához csak annyit tennék hozzá , hogy én mindenképp párban cserélném a kerekeket. Ha már egyszer kidobálja , biztos nem szüzies állapotú egyik sem és ha csak egyet cserélsz akor a hazzsnált kerék kikezdi az ujat .Valószinű azonnal nem fogja kidobálni de hamarosan ott leszel ahonnan indultál, és kezdődik az egész előlről
Nekem már volt! Az oka pedig hogy a korábbi b* á* tulaj azt hitte magáról, hogy húúú de okos és kihézagolta a kihajtó fogaskereket a csapágynál ennek köszönhetően beljebb került a fogaskerék és feszült a villa így el is égett.. De a te problémád szinte teljesen egyértelmű: el vannak kopva a kapcsolókörmök mindkét kapcsolókeréken méghozzá a kisebbek mert azok állnak a negyedik és az első fokozat fele és azok szoktak elkopni olyan mértékben hogy kidobálja a sebességet. Ez így kb 90 százalék hogy igaz. Ne tévesszen meg, hogy szemre jónak tünnek mivel nem arra kell gondolni hogy tövig kopnak elég, ha egy kissé kigömbölyödik a végük és akkor már kidobja... Én nemrég javítottam egy ilyen esetet igaz ott csak az első fokozat volt gáz. A Zichy Jenő utcában a Futár boltban vettem hozzá új kapcsolókereket 2000 huf/db. De jól vizsgáld meg az ellendarabot is, ha nagyon kúposak már a furatok végei akkor az is csere különben nem lesz tartós a probléma javítása.
szia mindenkinek.
sürgőssen kellene a megoldás mert már a hócipőm tele vele:
az az igyazság hogy így kezdődött:
mentem a jawaval és néha kidobta a 4-est. nem tudtam miért de beletörődtem. hiba volt. elszált az egyik kiemelővilla szára és ezért ki kellett csrélni a villát. kicseréltem mind a kettőt és összzeraktam a motort. feltöltöttem olajjal és akkor berugtam.
a motor megy de:
az egyes és a négyes fokozatot kidobálja egy bizonyos nyomaték után és nem tudom h miért.
ha valakinek volt már ehhez hasonló tapasztalata, és tudja rá a választ akkor légyszíves minnél elöbb közölje velem mielött még valami más is elszáll a motorban ez miatt.
Hygy!
Na mi van az elektronikus gyújtással? Működik?Nem nagyon olvasok mostanában róla, hogy hogy állsz vele.
Helló mindenkinek.
Van egy nagy problémám. A motor rúgásra indul, aztán ha nem húzom neki a gázt, leesik az alapjárat, aztán pedig míg 2-3 km-t nem mentem vele, nincs húzása. Mi lehet a gond.
Hali hygy!
Pls help! 1329-1333 hozzászólások.
Igen van szervezete a jawasoknak. A jawa klub. Ha irsz emailt nekem hygy@freemail.hu akkor kuldok egy telszamot meg egy nevet.
HyGy
prespánpapírnak hívják.
egyébként kisebb hengereknél 0,5-ös lágy aluminium lemezből is ki lehet vágni. De ha pesti vagy, menj el a Jókai térre, ott van két tömítéses is, a fűnyírómhoz 1700-ért csináltak hengerfejtömítést, pedig az oldaltszelepelt, szóval szivatós. (Persze a hengerfejet el kell nekik vinni, hogy méretet vegyenek.)
Udv!
Nah, szal egyszer már csináltunk ilyet. Villanymotorok tekercseléséhez használnak olyan papirszerű anyagot ami jol tűri a hőt, hengerfejet bezsíroztuk vékonyan, rányomtuk aztán olló.
Nincs ötlete valkinek hogy lehet ideiglenesen hengerfejtömítést barkácsolni?
Fazer
Oszt van-e itt valaki, aki üzemeltetett már 175-ös cezetet? Tapasztalatokra lennék kiváncsi... mennyire szivatós, vannak-e s ha igen, mik a konstrukciós hiábi, van-e olyan évjárat, amit kerülni kell, stb.
Tényleg ELŐRE kell berugni, ha nem megy akkor ott valami gáz van :-(((
Ezer bocs télleg előre rugod be. Bocs !
Ha valami gond van szivesen válaszolok írj mailt. Valaha közöm volt egy olyan machinához.
Fazer
Helló!
Bocsi de nekem úgy rémlik mintha jobb oldalon kihajtod a berugót és HÁTRAFELÉ rugod be Ez csak egy ötlet csáó!
Fazer
üdv, a csepptankosba jó a polski légszűrőbetét,kb. 1000 ft.
Van a JAWAsoknak Magyarországon valamiylen szervezete?
Ha nem megy az berugas vala, probalkozz a tolassal :-) nekilodulsz berakod sebessegbe raugrasz ki a kuplung es hatha beindul. Ha egyebkent valami szet van torve a blokkban es azert nem fordul meg a fotengely eszre fogod venni (szuszik a hatso kerek) es ha ilyen gond van nagyobb kart ugysem teszel benne mintha eloszor szetkapnad, mint foxi a labtorlot :-)
Na kaptam ma egy Jawa mustangot! És nem tudom berugni! Ugye elöre felé kell berugni?! Próbáltam mindenhogy de nem lehet berugni! Mi lehet a gond? A blokkban széttört vmi?
Ha jol tudom hasonlo elven mukodik mint a jawa-e, vagyis a sebvalto kar kenyszerkapcsolatban van a kuplunggal, amikor a valtot pl. lenyomod egyuttal kiemeli a kuplungot. Ez azert hasznos mert ha orszaguton pl elszakad a kuplungbowdened akkor meg mindig tudsz valtani, csak akkor a sebvaltot kell ovatosan visszaengedned.
buta kérdés: mit tesz az, hogy a czetkának "félautómata váltója" van? (Most épp nincs kéznél egy, hogy kipróbáljam, szétszedjem.)
Ki tudja hol és mennyiért lehet kapni csepptankoshoz légszűrőbetétet?
Köszi előre is
Brisk M14, 175 hőértékű, esetleg Beru vagy Bosch. A hőértéket bemondva a típust az eladó kinézi neked táblázatból, ha egy kicsit segítőkész.
ahoj!
Szeintetek milyen gyujtógyertyákat vegyek a csepptankos Jawa-ba.
Szervusztok!
egy 1989-es Jawa 350 -638-am van.
Úgy látom elég népszerűek most a töltés problémák. Az én bajom: amikor még volt töltés akkor sem bírta az alapjáratot tul
sokáig felkapcsolt fényszóróval. aztán kapott egy halogén 55/60-as izzót előre amit még kevésbé szeretett, +még elkezdett
olyat is h néha csak 2-3e fordulaton aludt ki a töltés-jelző. Mostmár egyáltalán nem alszik ki majd csak vhol 3e fölött, és
függetlenül attól h van e világítás v nincsen. meg olyan is volt h kb 3-4e fordulaton egyszercsak hörög-fullad majd lámpa lekapcsolásra tisztességesen húz tovább. +még az akkut is főzte azutóbbi időben.
Erre gondolom én biztos a fesszabályzó a hibás. meg irja a szerelési könyv h kb 2A áram kell menjen álló motornál a gerjesztési körben. nekem ehelyett kb 1A folyik. meg amugy is csak 10V a fesz.
Alapjáraton kb 10V-os töltés van, majd kb 3500-as fordulatra eléri a 16-17V -ot.
Mi lehet ilyenkor? A fesszab tranzisztorait külön-külön kicserélgettem, diódáit kimértem, egyik sem döglött látványosan.
A forgórész ellenállása kb 7ohm, amin csak 14V-on tudna 2A áram folyni, hát gondolom ez sem normális, lehetne kisebb is az ellenállása(nem tudom mennyi kell legyen)
Pesten a Zichy jenő utcában 4e ft a fesszab, nekem ez tul sok. Meg az a gyanum h fesszab sem jó meg a forgórész is döglöttebb a kelleténél.
Ja igen, alapjáraton akkor sem éri el a 14 voltot, ha külön akkuról 12Voltot kötök a forgórészre.
Engem is érdekelne valami normális pesti motorbontó. Van a nagykőrösi úton egy az autópiacnál de azok suttyók. Kinn Kistarcsán is van egy mostmár a főút mellé költöztek. Az Ó-utcai bolt pedig a Zichy utcába költözött a másik mellé.
Az a kérdésem h mennyi kell legyen a forgórész ellenállása a generátorban? mekkora a gerjsztőfeszültség, és áram alaphelyzetben?
Előre is köszi a segítségeteket.
Csabika
Sziasztok mindenkinek!
Sajnos nem jó a töltés az 1981-es Jawa CZ 350 cm3-es mocimon! Gyanítom hogy a fesszabályzója van behalva (kétoszlopos), de legjobban annak örülnék ha valaki tudna tippet adni milyen generátort lehet rászerelni, mert ez a 6 V-os dinamó nem tartozik a kedvenceim közé! Most egy hétig nem leszek, ha valakinek van tanácsa ide is írhatja, de szívesen fogadom a mail címemen!
Remélem tudtok segíteni! Előre is kösz!
Hali
Balázs
Szerbusztok Jáwások.
Csak azt szeretném megkérdezni ,hogy szerintetek jó e a 350-es JAWA-ra az MZ-s rezonátoros kipufogó? Ha igen akkor melyik 125 -ös, vagy a 250 -es? Van valakinek személyes tapasztalata?? KÖSZI. JÓ idöt SZép motorozást!!
Sziasztok.Olyan kérdésem lenne,hogy 634-es blokk,teljes generál után nehezen működik a váltó.A váltókar mindíg ottmarad ahová nyomom fel-le,és igy nem veszi rendesen a sebességeket sem.Ha felhúzom a kart és egy kicsit vissza nyomom akkor veszi,de mintha szorulna a kar.Mindezt ha kuplung nélkül teszem a félautómata szerkezet viszzasegíti a kart akkor jó de megállálnál behúzott kuplunggalnem tudok visszaváltani egyesbe.No ha valaki tudja a megoldást kérem segítsen.Köszi
Hali!
Engem mindenképpen érdekelne az oldalkocsi. Küldtem már e-mailt is.
Várom válaszod, ha írsz SMS-t visszahívlak!
Üdv.: Petike
Metamorf! Ha minden igaz HyGy-ék hétfőn elindultak Horvátországba.
Valami motorbontó van ott,de én még nem voltam ott.
Itt van az a motorlerakat?
Mert nekem csak úgy rémlett a cím a háttértárban de nem vagyok benne biztos .
Nos akkor Tengerszem u.-ban van motortelep?
Üdv. Fazer
A Tengerszem u.-ra gondolsz!
Szevasztok!Nem tudom,hogy tudjátok-e,de megszünt az Ó utcai motorosbolt,ugyhogy ne menjetek hiába.
Üdv mindenkinek!
Nem tudtok Bp-n motorbontót vagy valami olcsó használtmotorkerékpár lerakatot?
Még annak idején Pesterzsébeten tudtam hasonlóról de ez már 5-éve.
Alkatrészek kellenének és gondolom mindenkinek hasznos lenne egy két cím.
Hallottam még egy nagy motortelepről valahol az M3-as felhajtójánál kérem aki tud valamit tegye közkincsé.Köszönettel Fazer.
U.I.: Jawa 350 hátsó teleszkópok kellenének olcsóba..
Ja, 12V-osra. Egyébként kész van, de nem műxik, pedig az előírt alkatrészekből van összeépítve. Amikor kapcsolom az indexet, jópár másodperc után kezdenek világítani az izzók, de nem villog, csak folyamatosan ég. A tranzisztor már majdnem füstölni kezdett.
Gondolom neked 12 voltosra megy igaz?
Figy!
Nekem már majdnem kész a cucc, legkésőbb hétfőn ki is próbálom. Az összes alkatrész a lista szerinti, kíváncsian várom, hogy fog működni. Majd beszámolok.
Hygy! Alkatrészlista a villogóhoz?
Főoldal/menü/szakirodalom töltsd le és olvasd el, javítási kézikönyv, alkatrészkatalógus. Ha teheted, nyomtasd is ki.Minden benne van , ami Jáwa.Megtanulhatsz szerelni, vagy előre tudni fogod, mihez nem szabad nyúlnod.
A "szaki" sajnos meggyilkolta a főtengelyed központosítását. Minimum 30000 ft kárt okozott, szűken számolva a szerelési díjjal együtt. Biztosan nem ért a Jáwához, de erről részben már meggyőződhettél a magad kárán, de ha a szerelési könyvet innen letöltöd és elolvasod, teljes bizonyosságot nyerhetsz. Addig hozd el onnan a mocid, amíg nem kezdi el szétfeszegetni a marha a blokkot csavarhúzóval , vésővel és feszítővassal.A szétszedéshez ugyanis kinyomószerszám szükséges.Nem hinném hogy van az alkotóművésznek. Ez az ember nekem ígérhetne bármit, meg se hallgatnám. Sajna a megoldás: motorblokk ki, főtengely ki,főtengelyjavító gépműhely, zsebbe nyúl, szerelő összerak, gazdi ismét zsebbe nyúl. Ha jobb tippem lenne, leírtam volna. Nem lenne ám baj, ha a "szaki " barmolás helyett megtérítené az okozott kárt.
Minden kerekben van kerekcsapagy :-)Na most nem akarok hulyeseget mondani (majd kijavitanak) de legszebb emlekeim szerint egy kis gumi vagy fem fedel ra van teve, porfogonak, ezert nem lathattad. Mindenfelekepp a dobban keresgesd.
Ez a kerékcsapágy merre található?kb 4-5 napja vettem le a hátsó kereket a tengelyről,de fogalmam sincs mi lehet ez,Én csak távtarókat,és a szokásos dolgokat találtam a hátsó tengelyen,szóval fogalmam sincs:(
Ne próbáld meg magad helyrehozni, mert nem fogod tudni megcsinálni! Vidd el a főtengelyt egy gépműhelybe, ott van ehez felszerelés. Én is jártam így egy felújított főtengellyel, később tudtam meg hogy a JAWA főtengelyt NEM SZABAD ÜTNI!
Üdv,
kgandras
Szia! Hátsó kerék kottyanása nekem is volt, de azert a kerékcsapágy volt a felelős, érdemes lenne megnézned, Ha mégis a küllők miatt van akkor inkabb vidd el szakemberhez, mert ha te kezded el megfeszitgetni könnyen eltolhatod a felnit. Üdv.
Sziasztok!
Ismét lenne néhány kérdésem:
a mtorom alváz,és motor száma is 638 al kezdödik és a forgalmiban még is azt irják ,hogy 634 es egyébként pedig 12 V os,szóval lehet ettől még 634 es?:)
a hátsó kerékben ugy érzem van egy kis oldalsó kotyogása ,a csavarokat elég erősen meghuztam ugy érzem ,hogy a kotyogásazért van mert a küllők elég lazák ezért a külök miatt kotyog,érdemes lenne levenni és elvinni valami profihoz a hátsó kereket vagy megprobálhatom én is kijavitani,azaz hogy kell kijavitani?
Ugy érzem ,hogy a motor egy kicsit mintha gyengült volna,talán mintha csuszna a kuplung ,de igy is nagyon hangos a váltó,egyébként a váltót állitottam be ,hogy az az u alakú forgó rész éppen elforduljon(2 mm) a kiálló cső felett.Szóval előfordulhat az ,hogy egyszerre nem emel ki és csuszik,vagy a motor gyengülése inkább a gyujtás elállítodása miatt lehet?volt olyan,hogy mintha bizonyos fordulatok között fordulatszámban kicsi az eltérés de erőben nagy..
bocsi a hosszúságért és a össze vissza gondolatmenetért:)
Ahoj!
Nagyjából 2500 HUF
Üdv,
Pali
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|