:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Jawaboy! Semmiképpen ne tedd bele a cseptankosba a kúti 40-es keveréket, szinte biztosan be fog állni! Igaz hogy macerás kevergetni én is inkábba benzinkútnál tankolok keveréket, de nekem 634-esem van és már nem valami jó a blokkja így nem sajnálom, úgyis fel kell újítanom előbb-utóbb. A cseptankosnak azonban még a 634-esnél is problémásabb a hűtése szóval nem ajánlom.
B* meg Wick! Nem csak dumálni azonnal tegyed közkincsé azt az értékes infót, nekem is 634-esem van, bár nem olyan gáz a töltése de lehetne rajta javítani főként este...
Na, nekem meg az ETZ250 tetszik jobban, mint a 251 :)
Dehát ezért gyártanak sokféle motort :)
Szintetikus olajból szerintem igen.
"Én a magam részéről nem vennék olyan motort aminek nincs normális BÖLCSŐ váza." Akkor ezzel kizárhatjuk a Ducatit, és a többi sportmotort is, mert nem elég jó a stabilitásuk.:-)
Hi, Mindenki!
Szeretnék tanácsot kérni. A 350-es (1971) csepptankos Jawa elbírja a 1:40-es keveréket, vagy érdemesebb otthon mixelni 1:30-asat?
Köszi a válaszokat: Jawaboy
Egyetértek Palival, szerintem is sokkal szebb a Jawa, Joseph251 tényleg nagyon elfogult. Az sem igaz, hogy gyorsabb a 251-es akármelyik Jawa-nál, már többször legyorsultam az 251-esét a 350/638-asommal! És végsebességben is jobb a Jawa valamennyivel!
Hogy milyen motort?
Nállam egyértelmű a Jawa.
Egy frankó telókkal rendelkező Twinsporthoz képest az ETZ stabilitása egy rémálom. Persze lehet, hogy egy 100kilós ember alatt nem dobálja a seggét jobbra-balra, de az én 60kilómmal a Jawan megszokott satufékezés a hátsó fékkel egy ETZ-n életveszélyes mutatvány.
Hogy sokat kell szerelni? Egyszer kell tényleg rendbe tenni és akkor nincs probléma vele. Nekem egyedül tavasszal volt vele gondom, mikor két hónap pihi után kihoztam a pincéből, és az istennek nem indult, amíg ki nem pucoltam a karbit az időközben leülepedett mocsoktól. Állat dolog, hogy nem kell nagy fodulaton pörgetni, mint egy ETZ-t, és ha mégis van valami disznóság(tönkrement gyertya), és leáll az egyik henger, a másik még mindíg haza visz.
Én a magam részéről nem vennék olyan motort aminek nincs normális BÖLCSŐ váza.
Ahoj!
Hát igencsak elfogult hangja volt a levelednek :)
Egyébként, hogy mi milyen szép, az izlés dolga. Ízlésről vitatkozni meg tök fölösleges. Szemely szerint a Jawa-kat sokkal szebbnek tartom bármelyik etz-nél (már ha rendbe vannak rakva, és etz-ből is láttam olyan szép darabot, hogy leesett az állam).
Abban, hogy melyikből van több, nem értek veled egyett, jawat-t kevesebbet látok, mint rövidebbik változatú etz-t (kétségteleneül kevesebb van, mint a 250-esből.
Én leginkább azt tanácsolnám, hogy olyan szoci motorot vegyen, aki akar venni, ami leginkább tetszik neki. (Ugyis mindegyiket bütykölni kell, a jó karbantartásról volt másr szó). Aztán azt kell minnél jobbra, és csinosabbra megcsinálni. Jobban érzi magát az ember egy olyan motor nyergében, ami tetszik is neki, mint amyeik nem annyira....
Üdv,
Pali
Szervusztok!
Hát akkor én boldog lehetek az 5-5,5 literemmel :-)) a 638-astól ne is várjak kevesebbet? jo mondjuk légszűrőt cserélek majd amint lesz rá keret; addig marad a kompresszor.
sziasztok!
van 4db jawa indexem,csak jawam nincs. ha érdekel valakit baráti áron odaadom.
minden jót!
sorszám: 1410 (16018)
( előzmény: achenobarbus, 2004-09-07 10:18:04)
Udv!
> A fogyasztásra iszonyat alacsony értéket mondott a srác, 3,5-4l-t. Rákérdeztem mégegyszer biztosan jól hallottam-e?
Jol hallottad :)
Nekem is 4 liter korul volt a fogyasztasom, turan ket szemelyel es csomagokkal.
uff,
ocs. da CZ-Jawa owner.
Gyerekeeek!
634-es ről volt szó.Az még nem is generátoros!! Sok mindenkinek van még.
Azért gondoltam írok azok számára akik szenvednek még vele.NO-ELEKRTONIKA .
AHOJ
Hát nemtom. Most vehetnék egy teljesen felújított CZ-JAWA-t 65E Ft-ért, állítólag eredeti alkatrészeket is könnyebb beszerezni hozzá, mint az ETZ-hez. A fogyasztásra iszonyat alacsony értéket mondott a srác, 3,5-4l-t. Rákérdeztem mégegyszer biztosan jól hallottam-e? És normál gyújtással és 6V-al mindezt. ETZ250-em már volt, jó kis moci, de nagyon drága egy felújított. Száguldozni nem akarok, volt VF750F gépem is, azzal lehetett, ezek a gépek nem arra valók. Viszont szerelgetni sincs kedvem. Mindenesetre megnézem és kipróbálom azt a mocit zatán majd kiderül.
tibi
Na jó az előbb egy kicsit elfogult voltam. Van a Jawa-nak is előnye, ugyanúgy mint ahogy az Mz-nek is van hátránya.pl: a 350-es nek sokkal szebb a hangja, és két személyel tényleg jobban megy.Viszont az tény, hogy sokkal szervízigényesebb.
Egyértelműen Mz-t. Hogyha teheted akkor a csúcsot a 251-est válaszd. Ez szebb, és jobb bármely Jawa motornál.
Ezeken gyárilag kifogástalan elektronikus gyújtás van, lehet hozzá gyári alkatrészt kapni, jobban tartja az árát. A 251-es nagy előnye a 250-essel szmben, hogy jobban néz ki, fiatalabb, és rövidebb kipufogórendszerének köszönhetően fürgébb, gyorsabb, akármelyik 350-es Jawa-nál. Ja és a legfontosabb: nagyon kevés van belőle az országban, ezért egyedi. Pl Debrecenben eddig hármat láttam(beleértve az én kis édesemet is). Szóval hogyha az okosra hallgatsz Mz-veszel.
Ahoj!
Még nem raktam össze, de valószínüleg megvan a Jawa638 töltésproblémájának oka.
A jelenség az következő volt. eleinte csak 1200-1500 fordulatnál aludt el a visszajelző lámpa. aztán már folyamatosan világított. Hétvégén szétszedtem a feszültségszabályozó áramkört. A 18 éves kor megviselte, egy 100nF-os hidegítő kondi el volt repedve benne (csere), ezenkívül gyári hibás volt a nyák. (volt egy alámarás rajta, amiből mostanra lett szakadás). (ráadásul a végfok tranzisztor is halott volt benne). Így a végén gyakorlatilag nem volt gerjesztésze a generátornak.
Meg lett javítva, mérőpadon szépen muzsikál. Már csak be kell rakni a jawa-ba.
Egyébként a TraWaLa-ban kaptam fesszabot (oda kell figyelni a feliratára, hogy alternátoros vagy elektronikus), ami harmadakkora, mint a gyári jawa (rögzítési pontjai ugyanott vannak). Kicsit modernebb, pontosabb, stb, 13,8-nál kezd leszabályozni. Ez annyit jelent, hogy abszolút nem fogja forralni savas akkut, és zselés akkuhoz is jó.
Üdv,
Pali
Sziasztok sorstársak!
Megoldódott a probléma,Nevezetten Jawa 634 /6volt-os töltésprobléma.Megérte a szenvedés.Semilyen nemű töltési hiba nem található.Hosszú távon tesztelve.
Most már este is közlekedhetek beébített segéd elektronika nélkül,gyári modosított töltéssel.Ha valakit érdekel hogyan bátran írjon.
Igen, rosszul tudtad, csak egy karbi van.
Nekem a fogyasztás 5-7liter között van, a nagyobbik érték városi használat mellett.
tudtommal két karbicsek van a 350JAWA-n, ezek szerint rosszul tudtam? (ETZ250-em volt eddig). Mert ha igen, akkor bizony fenn áll a veszélye annak, hogy a hengerek egymás ellen dolgoznak, lévén az egyik karbi mondjuk 100% behangoltságú, a másik meg 40%, így az egyik henger fékezi a másikat. Tipikus P21 hiba! A főtengelyük nem is nagyon szerette. Persze 1 karbival más a helyzet. Fogyasztást tudnátok mondani?
Aggodalomra semmi ok, a 2 henger nem hajlandó egymás ellen dolgozni. Ha mégis előfordulna, max. háttal ülsz a kormánynak, és úgy mocizol.
Helló!
Te valamit keverhetsz.. Szerintem a JAWA - mármint amiket Mo-on forgalmaztak - egy porlasztósak (sajnos).
Melyiket vegyed? (meg fogtok kövezni!!!)
Ha szerelni akarsz: akkor JAWA
Ha motorozni: akkor MZ...
Nekem JAWA-m van...
bocsi, rosszul fogalmaztam de biztosan érted a lényeget. Annyit akartam mondani ezzel, hogy az egyik henger a karbi eltérő beállítása miatt lehetőleg ne a másik henger ellen dolgozzon...
Milyen 2 karbit egymásra hangolni???????
hali!
Szerintetek mit érdemes venni? JAWA350 vagy ETZ250? Azt mondják fürgébb az ETZ, a végük kb. ugyanott van, de a 350 emelkedőn, szembeszélnél és kétszemélynél viszont érződik. Mennyit eszik egy JAWA? Nem probléma a 2 karbit egymásra hangolni? Nem tudom melyiket vegyem...
tibi
hali!
Szerintetek mit érdemes venni? JAWA350 vagy ETZ250? Azt mondják fürgébb az ETZ, a végük kb. ugyanott van, de a 350 emelkedőn, szembeszélnél és kétszemélynél viszont érződik. Mennyit eszik egy JAWA? Nem probléma a 2 karbit egymásra hangolni? Nem tudom melyiket vegyem...
tibi
Sziasztok!
Van egy mustangom.. kérdés: mit lehet csinálni hogy több nyálat kapjon?? esetleg van-e valami nagyobb fúvóka a karbiba?
Én egy afganisztáni háborús tudósításon láttam ahogy az arabok videoton színestévét néztek. Tudjátok, azt a régifajta fadobozos hatcsatornásat. :-)
Hali HyGy!
Pls help! 1329-1333.sor
ÚJ ALKATRÉSZEK NAGYKERÁRON!!
Minden alkatrész MZ -hez JAWA hoz és
SIMSON hoz!!! és még sok más motorhoz, gyári és utángyártott alkatrészek, gumik akksik stb... (póstai utánvéttel is) BP. területén 5000 ft felett INGYENES kiszállítással!!! INFÓ:
tel: 0630 4096093
Üdv.: Péter
Miota kicsereltem az enyemben a hall ic-t azota stabilan mukodik a gyujtas. Most kb egyhuzamban mentem vele 1500km-t.
HyGy
Szeva mindenkinek!
Tegnap este véletlenül átkapcsoltam a tv-m a Spektrumra. Valami dokumentumfilm volt (passz hogy miről). A lényeg, hogy Kairóban forgatták és fószert mutattak, aki milyen mocival furikázott? Egy 634-essel! Picit utött-kopott volt, de hibátlanul működött!:))) A Jawa egy világmárka!:))))
Mondjuk azt megteheted, hogyha szegényíted a keveréket, arányosan több olajat adsz a benyához. Persze egyáltalán nem biztos, hogy e módon bármennyi benzint is megspórolnál. Cseréld le inkább egy 125-ös czetkára vagy MZ-re, az majd kevesebbet fogyaszt.
Nem különolajozós :-)
Okosodtam megint: ne babráljam a fúvókákat, mert írtó érzékeny rá, és könnyen beragad ha szegényebb a keverék.
A jawa ugye különolajozós? Akkor térj át pb-gázra! ;-)
Szervusztok!
Időközben megoldottam a töltés problémákat. Szóval ezügyben nyugodtan forduljatok hozzám :-)
Újabb kérdésem született: futárkodásra adtam a fejem a jáwámmal. fogyasztást szeretnék csökkenteni neki, a mostani 5, 5,5 literről lennebb. Az előgyújtást visszább veszem majd, még kiderítem h mennyivel. Arra gondoltam, hogy a főfúvókát is kisebbre cserélem ha minden igaz 92-es való bele; mennyire rontom a kenését, ha szegényebb keveréket használok? és mekkora fúvókát tegyek bele, hogy azért még menjen valamennyire? olyan 80-85 körül? kiegészítő fúvókához nyúljak?
szóval ha valaki tud valami okosat, lécci írja meg!
köszi, Csabika
ui: jawa 350-638
A fúrás dijja negyon változó 3000-től 10000ig. Persze minőségtől is függ. Dugó pesten 3000pénz gyürüvel csapszeggel. A szinjelöléssel ne fogalakozz ha felújított a főtengely. Ezt régen azért csinálták mert úgy válogatták össze a különböző illesztéssel legyártott alkatrészeket. Mert nem sikerül minden egyformára. De ne aggódj, ma is igy csinálják az autókat, sőt a csapágyakat is!
sorszám: 1382 (15808)
( előzmény: rétiboglárka, 2004-09-01 14:26:21)
Hát én 4500 ért csináltattam meg hengerenként de ebben benne volt a csapszeg és az új dugók is, no meg a gyürük.
Üdv. Fazer
sorszám: 1381 (15793)
( előzmény: rétiboglárka, 2004-09-01 14:26:21)
Hy skacok..Most akarok felfuratni egy 634-es blokkot...és arra lennék kiváncsi hogy hol lehet beszerezni +méretes dugattyut,és gyürüt?és azt hogy ez anyagiakban mennyit kostál..
Azt is olvastam a 638-as szerelési könyvébe hogy van valam itürésosztályozás a tügörögkre,meg van valami dugyattyu csap szinjejölés is aki tud erröl nekem felvilágositásat adi az kérem irjon...
elöre is köszi....
Tisztelettel:Rétiboglárka
Sőt, még olyan is van, hogy akkor sincs töltés, ha a lámpa kialszik. Ezért kell megmérni, hogy eléri-e a feszültség a 7,2 vagy 14,4 voltot. Persze ha meghaladja, az sem jó.
Sziasztok!
Köszi a megoldásokat, megnézem mindenképpen mert megint le akarok csavarni egy 120km-et.
Tényleg nincs töltés ha nem világít a visszajelzőlámpa?
Üdv!
Testelés ügyben nem jól vagy informálva. A kormánytartó alumínium öntvényen van egy pici csavar a 2 bilincs között. ami az akku testelés csavarja alól közvetlen testet kap, saruk és kábelek útján innen testel minden, ami a kormánnyal együtt forog. Ha világít a töltésjelző lámpa, akkor tuti hogy kap testet. Ha nem kap testet, akkor nem is világít, tehát azt sem jelzi, ha nincs töltés. Ha nem jó a testelése, akkor viszont nem is lesz töltés, mert ez olyan hiba . Érdemes az elaggot foglalatokat fémtisztítóval / higított sósav is jó / lemaratni, a sajtolásokat szorosabbra zárni, szükség esetén összecinezni a saru test ellendarabját az izzó foglalathüvellyel. / nem a műszerével/Persze, legjob újra cserélni. Nem tudom, kapható-e.
a voltmérőt bárhová kötheted, legegyszerűbb talán akkura. Nézd meg álló motornál, aztán ha menet közben ugyanannyi, akkor és ott nincs töltés. Nem érdemes viccelődni vele, mert nehéz az ahhoz, hogy hazatold. ;-)
A hibát persze okozhatja bármi: időszakos testzárlat (bárhol), meglazult, rozsdás éritkezők, kopott szénkefe...
Szerintem ez csak sima kontakt hiba, vizsgáld át a sebességmérő és a km mérő bowden-házakat, mert ha jól tudom a 638-asnak a kontrollámpái onnan kapják a testet...De mivel csak a töltésmérő lámpád rosszalkodik, így valszeg a foglalat a ludas...
Üdv !
Köszi válaszodat és azt is hogy ilyen gyorsan beírtad.
Megnéztem ma is:kulcs bedug, lámpa világít, és elalszik ha beindult utána kb. 1000 fordulatnál (asszem ez így jó).12V-os egyébként a gép, hová kössem hogy ne verjem át magam mérésnél? Ja és eszembe jutott hogy máskor is csinált ilyet, hogy meg kellett mozgatni a lámpát hogy világítson.
Üdv!!
Köszönettel: kalap
A megfejtés egyszerű: köss föl szigszalaggal egy multimétert a kormányra, és fuss egy pár kört. Ha folyamatosan megvan a 7,2V (esetleg 14,4V) töltőfeszültség, akkor a visszajelződ rossz. Ha nincs meg, mérj fesültséget a gerjesztőtekercsen (fesszab dinamó felőli végén), ha ott nem találod meg az akkufeszültséget, akkor fesszab csere, ha ott megvan, akkor szénkefe, forgórész stb. Ez ilyen egyszerű.
Sziasztok !
Rég nem találkoztunk, de a dolgok folytak tovább: van papír a 638-asomon!
Ennyit a jó hírekről, megyek vele már egy 100 km és a bukkanoknál kivillan a töltésvissz.jelző lámpácska. Aztán egyre többet kezdett világítani. Levettem a tompítottat és ez ideiglenesen megoldás volt. De aztán megint elkezdett világítani, minden lámpát elvettem tőle, ja és közben ment mind a bolond, semmi dadogás. Megállok az út szélén, leállítom, nem világít a töltés lámpa, pedig kulcs benyomva. Megmozgatom a lámpát, erre megint franko.
Mi a rák van vele?Csak kontakthiba a töltéslámpánál? Relé?
Segítsetek pls.
Köszi előre is, üdv!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|