:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hello!
Ha az a vacak a gázos, akkor a jobb oldal se kéne hogy jó legyen, nem? Akkor van az, hogy a két henger alul "labdázik" az anyaggal, és föl nem megy semmi, nem?
Köszi!
Papi
A két karter közti henger alakú faldarabot nézd meg, nem lötyög-e.Az szokott ilyet csinálni.De ha már lehúzod a hengereket, kend körbe pasztával a tagot, és úgy rakd vissza.
Hello!
Nem tudom, addig nem jutottam el. Épp azt csekkoltam, hogy az átömlőből fúj-e fölfelé anyagot, amikor a dugó lemetszette az ujjam hegyét. Ezek után nem szereltem tovább. :(
Midazonáltal nem hinném, hogy ott a gebasz, akkor menet közben szuszognia kéne, nem? Azt meg asszem nem csinált...
A bal kipuff tuti nem dugult el, még leszerelt könyökkel is megpróbáltam jártani, de ugyanaz volt a szitu.
Köszi!
Papi
Ha nem kap naftát, akkor szvsz a bal oldali henger valahol falsot szív. Hergertalp tömítés ok?
bal oldali kipuffogó dugulás?
Hali.
Elindult a chat a http://jawa638.fw.hu weboldalamon.
Hello!
Akkora szikrát ad, mint a kék neonfényes rovarcsapdák. Egy lovat is agyonvágna.
Valahol az adagolással lehet a gáz... De ha a jobb kap rendesen, akkor a bal miért nem?
Papi
Helló!
Még új vagyok....
No, lenne egy fontos kérdésem: van egy 26 éves Jawa mustangom, de a gyújtása sehol...ki akarom cserélni szinte az egész álló és forgórészt, de nem lelek sehol semmit. Állítólag néhány skoda típus alkatrészei jók hozzá. (a megszakító tuti, mert azt már ki is cseréltem rá)
Szóval nem tudtok ebben az ügyben valamit?
Gondolom a trafókat is átcserélted egy próba erejéig. Nézd meg, hogy a trafóra rendesen eljut-e a 12V (vagy a 6V).
A kb 4-5 liter lefordítva=5+-5liter.A 140 lefordítva 90+-10km/h.
Hello ismét!
Gondom van, márkatársak. Már írtam a problémámmal ide, de most megint van valami.
Frissen furattam meg a dögöt, felújíttattam a főtengelyt, mert csörgött, frissen szimmeringeztem a blokkot, csapágyaztam, új primer lánc, stb.
Most már végre indul. De a jobb hengerem csodásan, ütemesen jár, füstöl rendesen, a bal meg csak terhelés alatt vagy szívatóval hajlandó menni, füst nélkül, és 7 lityit eszik 100-on. Tegnap cseréltem le a komplett gyújtásvezérlést, megszakítót, kondit, mindent, de a probléma változatlan. Még fel is cseréltem a két oldal pipáját, vezetékelését, de csak nem változik semmi. Ma megint megszimmeringeztem a bal oldalát, de ez se használt. (Még az ujjamból is levágtam egy darabot)
Szerintetek mi a fene lehet?
Bocs, ha hosszú voltam.
Köszi!
Papi
A kék köd azért alakul ki mert amig hideg a kipuffugód az elnem égett ölajköd kicsapódik benne és szép fekete trutymó formájában lerakódik. Amikor aztán kihajtasz a városból és huzod a fülét a cső felmelegszik rendesen és elkezd kipárologni az olaj a csőből. Ez okozza kék füstöt. Ez a füst aztán egy idő után abbamarad (persze attól függően ,hogy mennyi olajat sikerült összegyűjtened a városi tötyögés alatt)
Ha viszont a géped állandóan füstöl akkor sok benyát kap.
A fentiekből pedig az következik, hogy mivel hideg időben később melegszik fel a csöved olyan hőfokra hogy párologjon az olaj, később is kezd füstölni.
Szóval a hengerre rakott terelőlemez a füstölésen nem segít.
én az m0 egyenesbbik részében tartósan tudtam 130-al menni, két személlyel kb 200kg csomagostól. néminemű kék köd azért maradt utánunk :-)
Hidegebb időben magasabb fordulaton kezdi alakítani a kék ködöt. Jól van ez így? pl ha csinálok neki légterelőt a hengerek elé akkor kevésbé füstöl majd nagy fordulaton?
nekemvan annyira laza az elsődleges lánc h hozzáér az aluhoz. azt nem tudom alul v felül, nem emlékszek.
Mennyire baj ez azon kívül h zörög?
meg még: fogaskeekestől láncostól sacc mi pénz az ügy? na meg hol lehet kapni hozzá?
Csabika
Üdv Mindenkinek!
Szerintem is hülyeség ez a Jawa-MZ vita, mindkettőnek megvan a maga szépsége. Egyébként Joseph251 is beismerte nekem egyszer, hogy jobban tetszik neki is a Jawa, de mivelhogy MZ-je van, ezért azt isteníti. Csak azt nem tudom, hogy miért nem fárasztja inkább az Mz-fórumosokat az Mz mániájával, ők biztos jobban örülnének neki!
Sok motorozós napot mindenkinek még erre az évre!
Joseph251:"és nincs az a 350-es amiből szakadék és hátszél nélkül ki lehetne csikarni 125-nél többet".
A Twinsporttal 2 személlyel mentünk egyszer 140-et (igaz rezó csövek vannak fent). Persze elég hosszú út kellett neki míg idáig kihúzattuk.
Fogyasztásról annyit, hogy nekem most kb 4-4,5.
Városi közlekedésre az ETZ se rossz, főleg, hogy sok jót hallok a precizitásról, de én mikor a jogsit csináltam, kétszer mentem a rutin pályán ETZ-vel aztán úgy döntöttem, hogy inkább kockáztatom, hogy elkapnak a jawa-val jogsinélkül, de levittem azt, annyira szar érzés az ETZ, ha a Jawa-hoz már hozzászoktál. Persze lehet, hogy ez fordítva is igaz (ezzel nem fikázni akarom az ETZ-sek izlését).
Ahoj!
15 évvel ezelőtti billentyűzetből kiszedett hall cellával a trabigyújtás a tesztpadon gyönyörűen működött. Tanúk is vannak :)
Üdv,
Na azt hiszem, stabilnak nyilvanitom az elektronikus gyujtast. Most volt mar egy ket hidegebb reggel, a jawa masodik rugasra indult, minden reggel azota is.
Viszont a billentuzetbol kiszedett hall nem jo. Boltbol kell rendelni azt a fekete tokozasut. Nekem csak az vallt be.
Nemsokara megcsinalom a cikket es kiteszem az oldalra.
HyGy
Hali achenobarbus!
Úgy látszik, kicsit félreérthető voltam. Örülök, hogy reagáltál, mert mások is félreérthették, és azt hihették volna, hogy képes vagyok 2,5 km/órás sebességkülönbségen vitatkozni. :-)
sorszám: 1452 (16195)
( előzmény: achenobarbus, 2004-09-10 09:38:02)
Udv Ecoracer!
> Az előbb leírt adatok hamisak, nincs is olyan haverom, aki biciklivel követni tudná az MZ-t. :-)
Hogyaza... Nalad a 10 pont.
Igerem ezentul figyelmesebben olvasok mielott billentyuzetet ragadok.
uff,
ocs, da latszik nincs mukodo motorom :(
Ha esetleg az elsődleges láncra gondoltál a Jawán , ne várd meg, amíg zörögni kezd, és eléri a dekni alját.
belógása semmi, max a nyúlása, de az típusonkénk változik.Általában ha tudsz ráfeszíteni a vezlfesz-vel, akkor még jó.
Sziasztok!
Nem tudja valaki elmondani hogy a "vezérműláncnak" mennyi lehet a max belógása.Üdv mindenkinek.
ja majd elfelejtettem a 2 db motor "kompletten" is elvihető ha valakinek kell
szia mindenkinek
lenne két 634-es jawa alkatrésznek eladó papirokkal természetesen.
akit amilyen alkatrész érdekel írjon és megeggyezünk. ha lehet emilt várok!
Üdv!
Az előbb leírt adatok hamisak, nincs is olyan haverom, aki biciklivel követni tudná az MZ-t. :-)
Láttam, hogy nem komoly a hozzászólásod, csak kiegészítettem, mintha vitáznék. Igazából csak az utolsó sort gondoltam komolyan. Valójában a korábban leírt dörgedelmes igazságok motiváltak, mert már szinte fikázásba hajlott a dolog, és szerintem nem azért vagyunk itt.
Mindekinek kellemes őszi motorozást, hiszen kisütött a Nap.
sorszám: 1445 (16158)
( előzmény: achenobarbus, 2004-09-09 16:07:55)
Udv Ecoracer!
mondom csak flame-elgetunk itten :D
uff,
ocs.
Gondoltam most mrá én is hozzászólok ehhez az mz-jawa vitához. Magamról csak annyit, hogy végzettségemet tekintve autógépészmérnök vagyok motorfejlesztői mellékszakítánnyal, eddig több motorom közül volt 250-es etz-m és a mostani pedig a második jawa-m egy 634-es az előző pedig egy twin sport volt. Szóval azt szeretném gondolni magamról, hogy elfogulatlanság nélkül reálisan látom a két típus közti különbségeket. Mz-Etz: Nagyon megbízható konstrukció köszönhetően az igen hibatűrő kialakításnak barbárabb hozzá nem értőbb szereléseket is túl tud élni. A bölcsőváz hiánya a motorfelfüggesztő hátsó lemezek töréséhez szokott vezetni, valamint szinte mindegyik mz bolkja ferdén áll egy idő után a vázban, mivel a szekunder lánc egyszerűen elhúzza a blokot, bár ez gyakorlazilag semmijen hibát nem okoz csak esztétikum. Menettulajdonságait illetve fürge, de nem túl nyomatékos, 3000 fordulat alatt gyakorlatilag nincs benne erő, a súlypontja- valamint a lábtartók magas elhelyezkedése miatt a stabilitása hagy némi kivetni valót maga után. A rugóstagok és a lengéscsillapítás lágysága miatt kényelmes, de hajlamos a "hintázásra". Az ötfokozatú váltó és a jól kialakított karburátornak köszönhetően takarékos motornak ismertem meg ebben a kategóriában. AZ utazósebessége szintén jó, azt gondolom valamivel jobb a jawa-nál, itt jelentkezik a lágyan felfüggesztett blokk előnye, nevezetesen sokkal tompábbak a vibrációk nagy fordulatom, mint a jawa-nál.
Jawa: Nagy lökettérfogat ebben a kategóriában, a két hengernek köszönhetően egyenletesebb, simább motorjárás, nyomatékosabb (1500-tól húz)de a szilentblokkos felfüggesztés hiánya igen komoly vibrációkat okoz a markolaton 4000 fordulat környékén ez nagy mértékben rontja az utazósebesség nagyságát tekintettel a vezetési komfort hiányára. Az alacsony lábtartrók és a súlypont elhelyezkedésének köszönhetően a stabilitása igen jó, nagy utastömeg esetén is könnyen irányítható marad. Teljesítménye 1-2 LE-vel meghaladja az Etz-ét gyakorlatilag végsebessége a 250-es Etz-vel megegyezik tapasztalataim szerint. A konstrukció igen érzékseny a szakszerűtlen szerelésre, nagyon komolyan be kell tartani a gyártó által előírt javítási útmutatót. A tévhittel ellentétben amennyiben ez megtörténik, egy igen megbízható motor lesz az eredmény. Az Etz-vel ellentétben vannak orvosolandó konstrukciós hiányosságok de mindezek voszonylag könnyen és olcsón megszüntethetőek.
Összefoglalva, az etz egy fürgébb, szerelés szempontjából igénytelenebb motor, a jawa nyomatékosabb, nehezebb súlyú motorosoknak megfelelőbb típus. Mivel én 105 kiló vagyok és a feleségemmel gyakran megyünk együtt, ezért csak a jawa jöhetett szóba ebben az árkategóriában. Az etz-vel egyszerűen kinlódás volt ekorra tömeggel elindulni a lámpánál, illetve felhajtani az ürömi emelkedőn. Szóval nálam pusztán objektív okokból esett a választás a jawa-ra, mindanzonáltal gyakran szoktam ajánlani a kezdő motorosoknak az ETZ-t mivel azokat kevésbé tudják tönkretenni a barbár "szakemberek". A jawa-t is amikor vettem egy kikötésem volt, lehet bármilyen állapotban, de a blokkja legyen szűz. Bocs a bőbeszédüségemért!
Köszönöm, megfogadom a tanácsodat Metamorf. Mostanában amúgy sem sokat megy a gép, hogy sürün kellene tankolni.
Az én MZ-m 131,5-el ment, digitális órás biciklivel követve! Szakadékban pedig biztos vagyok benne, hogy a 250-et is eléri, kellő nekifutással :-)
Miért is olyan fontos ez? Fullgázzal akartok 20 éves motorral rohangálni?
sorszám: 1441 (16150)
( előzmény: achenobarbus, 2004-09-09 11:25:50)
Udv Joseph251!
ha flame hat legyen flame :)
nincs olyan utcai MZ ami tobbet tud realisan mint 128km/ora. :D
az en 638-s Jawam digitalis bicikli km-oraval merve tudott tartosan 130-al menni az autopalyan.
lejton lefele, hatszellel utotte a 140-t.
szakadekba meg nem probaltam, de szerintem siman tud 200-al is zuhanni lefele :P
uff,
ocs.
Hali!
Megvettem a CZ-JAWA-t, úgyhogy üdvözlöm magam a klubban! :)
Szvsz nagyságrendekkel jobb a stabilisása, mint az ETZ-jé (mielőtt vlki megkövez, volt 2db ETZ250 mocim), állat az acélfelni,jó széles a gumikkal együtt.
A félautomata-szerű váltó egyszerűen király!
A blokk ránézésre is tekintélyt parancsol, a szép vastag gumikkal együtt nagyon szép látvány.
Jövőre találkozunk a szocimoci találkozón!
üdv:
tibi
3,5litert a 125-ös tápos Mz fogyaszt,úgyhogy ennek a fogyasztásnak járj a végére, nehogy asztán kisüljön egy 7 literes fogyasztás!
Én 80kg vagyok, és még soha sem ingott be alattam az Etz, ellentétben Hurka haverom Jawa-jával, ami úgy dobál, mint egy betöretlen ló, olyan úton, ahol az enyémmel 100-el biztonságosan (stabilan)lehet közlekedni, és még a dupla bölcsőváz is felesleges az Etz-hez. Az első teló összerogyását pedig egy hihetetlen egyszerű módszerrel meg lehet szüntetni: sűrű teleszkópolajat kell beleönteni. De szerintem jó moci a Jawa is, és mindenkinek úgyis a sajátja az isten!
Hurka te készen vagy! Sokkot kaptál a sok szereléstől! Emlékezz vissza, hogy a Mikepércsi úton 1km-en két kilómétert vertem a jawad-ra. Számtalanszor legyorsúltalak, és neked egyetlen egyszer sikerült, akkor is azért, mert el van görbülve a síbertűm, és az istennek sem akart menni. Vésebességről meg pláne ne vitázz, mert az enyém TÉNYLEG 140-et megy, és nincs az a 350-es amiből szakadék és hátszél nélkül ki lehetne csikarni 125-nél többet.
Jó motorozást mindenkinek.
(ettől függetlenül azért jó moci a Jawa is, de aztért az Mz-k egy fokkal jobbak)
A kérdés az, hogy vajon a megnövekedett áramerősséget hogyan fogják bírni a gerjesztő tekercsek és a fesszabályzó?
hello
Van nálam egy 350-es JAWA(638) ami eladó!!!Az a baja,hogy lejárt a műszakija és ETZ elsőkerék van benne(tárcsafék)de azon kívül jó állapotban van! az ára:55E
Írjatok,hívjatok!!!
tel:20-553-10-94
nekem az is jo ha szetcsavarozod, es megmered az also reszben amiben a benzin benne marad, hogy mennyi a tavolsag a tetejerol (peremetol).
Az er5-on mas karbi van de szerintem az nem holnap lesz meg hanem 1-2 honap, vagy tobb.
sorszám: 1433 (16095)
( előzmény: achenobarbus, 2004-09-08 14:16:08)
> hja es az uzemanyag szintet is megmerhetned a karbiban.
ennek mi standard menete?? a benzinszint az uszohazban, amikor szet van szedve vagy beleallitva egy atlatszo flakonba es a felso peremetol szamitva?
udv HyGy!
> Ha eccer szetszeded a karbit ird mar le a fuvoka meretket. :)
Megnezem, de minek az neked, ugyanaz a karburatorja van ER5-nek is? :D
uff,
ocs.
asszem 92 és 72 a fő és a kiegészítő fúvoka mérete az enyémben. a szervíz-könyv is ezt irja elő gondolom csak jó. ha kisebb is elmenne benne... az nem volna éppen baj :-)
vettem neki tegnap egy új légszűrőt. háát sokkal jobban megy, könnyebben beindul. meg 110-ről úgy húz autópályán.... húúú :-)
majd mérek fogyasztást is.
hja es az uzemanyag szintet is megmerhetned a karbiban.
Ha eccer szetszeded a karbit ird mar le a fuvoka meretket. :)
HyGy
sorszám: 1428 (16081)
( előzmény: achenobarbus, 2004-09-08 10:45:08)
Udv Csabika!
> Hát akkor én boldog lehetek az 5-5,5 literemmel :-))
nem :)
> a 638-astól ne is várjak kevesebbet?
A 638-som 4,4 es 4,8 liter korul fogyaszt. Tehat munkara fel, lehet javitani a fogyasztasi indexen, csak nem tudom mi a titka, en mar igy vettem...
uff,
ocs. da 6V CZ-Jawa & 12V Jawa638 owner
Sziasztok!
Van egy gyönyörűséges, eredeti állapotú, üzembiztos 638-asom eladó (sajnos).A helyhiány bajt okoz a családban (méghogy az autó is be akar állni a garázsba!).Tökéletes külső és belső állapot.Új: gumi, kondik, megszakítok, gyertyák, trafok, kábelek, pipák. Friss műszakival (most szeptemberi) iár: 120000 Ft-ért. Ha érdekel küldök képeket, de meg is lehet nézni.Hívhatok is: 20-442-0526-on.
Köszi: Kalap
Jawa 634/es töltésprobléma kiküszöbölése!
Remélem nektek is megoldódik a probléma!
Sok sikert.
Először is le kell szögezzem hogy két segítségem volt(2db vllamosmérnok)
Köszönet nekik is.(E.Sanyi,P.Jocó.)
Felmerült az az eszme ,mint bennetek is,Hogy túl nagy az igényem?
A dinamó gerjesszen,világítás és egyéb funkciók ne csak időszakosan menjen,amig van nafta az aksiban!?
Töltsön is!?
A válasz NEM!
Nem nagy az igényetek,csak elmúlt közel 24 év,a mechanika ideje lejárt.
A töltésszabájzóban a rugók a pgácsáknál gyengültek,a kommutátor kopik...
Mivel az akkori dők szerint,a világításnak csak este kellett mennie,nem úgy mint most.
Igen,igen,aki nem tudta volna lakott területen belül is,kívül is kötelező a világítás a KRESZ szerint.
Régen nem volt világítás kötelező,így feltöltötte az aksit.
Tehát a probléma a következő.A dinamó teljesítménye kicsi,nem gerjed eléggé fel.Gerjesszük fel jobban.az aksi ampertartalma mivel csak 6V-os elég karcsú neki.Ha valaki este világítás+irányjelző+fék+gerjesztés egy helyben áll huzamosabb ideig ,az MÁR SAJNOS NEM MEGY HAZA!
Tapasztalatból mondom.toltam eleget e miatt.Túl nagy terhelést akarunk kivenni abból a kicsi aksiból.
a probléma megoldása tehát a következő:
1db plusz aksit kell beszerelni a másik mellé úgy,hogy párhuzamosan kötöd az előzővel.így kissebb lesz az ellenállás,megnő az élettartamod.(E.SÁNDOR)Van idő feltölteni.A másik dolog a dinamó,csináljunk nagyobb gerjesztést.
így jobban fog tölteni.Ezt úgy tudod véghez vinni.Hogy az álló részen elhelyezkedő 6darab tekercset 2 felé veszed(P:JOCÓ)2x3db tekercs ugyan csak párhuzamosan kötve.Javaslom és ajánlatos 3 egymás mellett álló tekercset kötni márhuzamosan.nem a szemben lévőket.Gyári bekötést alkalmazunk,a biztosítékot nem kifelejteni!
Ezzel azt értük el,hogy 2xesen gerjesszük a dinamót,több töltés jön le.
Az aksiba tud pótolni.Tudsz közlekedni.
Ez a megoldás annyira bevállt,hogy nem néztem hogy a szénkefém meghallt,töltésem nem volt.DE 0v töltési feszültséggel,a lámpákat ,egyéb fogyasztókat használva 2napig mentem egyfolytában,amíg nem szereztem szénkefét.Tehát,barátok,Nekem bevállt,azóta nincs gondom,folyamatosan használom.
Megjegyzés:SOSE HAJLÍTSÁTOK EL A TÖLTÉSSZABÁLYZÓBAN LÉVŐ POGÁCSÁKAT MERT AZ HALÁL!!!
Mondanám, hogy vegyél rá elektronikusat, de pozitív testelésű. Úgy, hogy csináljál rá elektronikus feszültségszabályozót.
Elketyegni eltud az ETZ is 4,5 alatt, ha országúton járnak vele, és minden rendben van. Az enyém újabb korában, mikor dőleg országútom mentem vele, rendszeresen kicsivel 4 alatt fogyasztott. A mostani, 35 ezret futott állapotában nem hiszem, hogy képes lenne rá, meg kevesebbet is megyek vele városon kívül.
Szevasztok!!
Nem tud valaki egy komplett dinamót fesszabályzóval 175-ös czetka-jáwára olcsón!! Vagy csak fesszabályzót!!!
Vagy valami más megoldást!!
Kössz!!!!!
Bugibuda@axelero.hu
Holnap megnézem a mocit aztán majd elmondom a végeredményt. Nekem egyébként tetszik a JAWA és az ETZ250 is, jobban, mint a 251.
Ezek szerint igaz a fogyasztás. Érdekes, mert MZ-t még nem hallottam 4.5L alatt elketyegni pedig kissebb ketyegő van benne.
Generátort be lehet szerezni emberi áron JAWA-ra? Az a dinamó nagyon szúrja a szemem...
tibi
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|