:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hello!
Na végre sztereo a moci, most aztán kajakra jó. Akinek van kedve vagy motort akar venni, lessen rá, velem lehet alkudni :))):
http://easyrider.uw.hu/jawa.htm
Papi
Nagyon jó hogy csinálsz képeket:))
Ha tudsz minél több infot adj róla az oldalon,pl majd számold mennyibe kerül a felujitás ,hibákról persze ha van rá érőd a javításon kivül.Egyébként hol szereled?
szia mindeenkinek.
most töltöm fel a legujab képeket a jawamania.uw.hu oldalra, mivel nekiáltam kibelezni az egyik motort:) kellemes meglepetés egyenlőre:)
jó nézegetést
Tibi
ui: ha valakinek van valami ötlete hogy a motor miért dobálja kia négyest összerakás után légyszi irja meg. már több tippet kaptam hogy mi van elkopva, de nem igazán jöttek be, és már halottam ugyanezt a betegséget szerelés után panonián is.
előre is köszi
Üdv Mindenkinek!
350 / 634-es Jawa-hoz van egy csomó alkatrészem eladó, olcsón, Debrecenben. Ha valakit érdekel, írjon!
hukka666@freemail.hu, v. jawa350xxx@freemail.hu
Van olyan szimmering is, aminek van még egy porvédő ajka, amely szintén tömít valamennyire. Én majd mindenhová ilyet használok és jó minőségűt választok. Szereléskor megtöltöm egy kis zsírral a két ajak közötti részt. Így lényegében semmi olajfolyásom nincsen (mármint a szimmeringeknél).
sorszám: 1566 (16681)
( előzmény: rétiboglárka, 2004-09-21 14:40:36)
Az emlitett gyürűt a szimmering alatt kicserélted ? Ha az bekopott akkor már az uj szimmering mit sem ér, plusz a gyűrű homlokfelülatének isjól kell zárnia a csapágy belső gyűrűn és a fogaskeréken is, kosz sérülés nem lehet.
sorszám: 1565 (16680)
( előzmény: rétiboglárka, 2004-09-21 14:40:36)
Ahoj!
Matya: Boldog nevenapot!!!
És persze minden Máténak szintén!
Üdv,
Pali
Hy skacok.
Már szétszedtem pár ilyen blokkot,és azt láttam hogy a kihajtásnál lévö szimerint szélessége 3-4 mm-errel nagyobb mint ami oda tényleg méret lenne,az olaj nekem is folyik ,pedig én kicseréltem.Asszuem eddig 10-es szélességü volt,7-est raktam bele..De most ias folyat.Az o gyürüs megoldás nem lenne rossz ha az a persely ami a tengelyre megy cbelül nem lenne olyan érdes.Nem kellene neki 200km és szétenné a surlodástol.Ezt5 a problémát én elkönyveltem jawa betegségnek,megprobálok vele együtt élni:)
Tiszteletel:rétibogi
Hello Csabika,
Hmmm... van valami igazság a szavaidban.
Azt tudtam, hogy kenni kéne a láncot láncvédő hiányában, de azt nem, hogy ilyen gyakran. Akkor valszeg marad a láncvédő.
Kösz a jótanácsot!
Üdv!
Szervusz!
A hátsó felni nálam is beretkelődik ugy 1 hét alatt. De sztem ehez van némi köze a kipufogónak is, meg más olajfolyásaimnak is.
Nem ajánlanám h leszedd a láncvédőt, inkább örülj h van! Leaglább nem kell hetente ujrakenni a láncot. Láncspray-el q drága, amugy meg mocskol.
Csabika
hmm... ahoz szét kellene szedni a blokkot... nem hiányzik most :-)
Meg ha jól emlékszem a tömítendő résznél még tart a fogaskerékhez tartozó bemarás. Eszembe jutott h kiszedem a csövecskét, és teszek más szimeringet,de nem csináltam végülis.
Hm... hát rakd föl azt a tengelyt egy esztergára, szúrj bele egy hornyot, és tegyél rá egy O gyűrűt!
Hello thuram,
Segíteni tudok. De a legközelebbi Jawa bolt amiről tudok, az Kassán van. Mondjuk nekem nem gond, mert oda járok egyetemre. Icq-ra regisztrálva vagyok, de jelenleg nem vagyok olyan gyakran neten, hogy értelme legyen bejelentkezni. Írj mailt! HyGy-vel is így egyezkedtünk és működött. :)
Üdv!
Hello Csabika,
Én már hallottam/olvastam is valahol, hogy az direkt úgy van csinálva, hogy follyon, ezáltal kenje a láncot. Nem tudom, ebben mennyi az igazság.
Engem csak azért zavar, mert a hátsó felni mondig koszos. Továbbá jövőre szeretném leszedni a láncvédőt, és akkor meg minden olajos lenne.
Üdv!
"Kettő. A kis lánckeréknél elég erősen jön az olaj. Mivel lehetne jobban tömíteni? Gondolom szimeringel. Esetleg tudna valaki méretet mondani?
"
Nekem is. Szimeringet már cseréltem ott, de nem igazán segített. az egy cső körül szigetel, amiben(amivel?) a tengely forog. Azt a csövet a lánckerék anyája szorítja tömítési céllal.Szerintem ott a baj. Arra jutottam, h nem baj ha folyik legalább keni a láncot :-)
neeem, az az én email címem.
Az oldal alján a kapcsolat-résznél van: szocimotoros@freemail.hu oda küldjed majd.
Csabika
Sziasztok!
Az előzöhöz:20-442-0526!
Köszi!
Sziasztok!
Van 638-asom de pénzem, helyem kevés.Nagyon szép állapotban van, vigyétek el lécci.Ha érdekel 110 E-re tartom, de megbeszéljük.Képeket is tudok küldeni, jó nagyokat.Új gumi, új teljes gyújtásrész(hibátlan elektromosan), mindennapi használatra is nyugodtan ajánlom.
Köszi !!!!
De!!!!
Nagyon gondolkoztam már hogy atkéne ugrani szlovákiába motorral szétnézni ,hogy ott milyen extrákat lehet kapni a jawahoz..Gondolom Te tudnál segiteni:)Ha van icq d vagy messengered beszélgethetnénk:)
Hello,
Lenne két kérdésem.
Egy. Néha a motor beindítása után, hangosan pukkanás kíséretében kifúj a henger és a kipufkönyök között. Csak néha fordul elő, és akkor is csak egyet-kettőt "pukkan". Ha lekapcsolom a szivatót, nem csinálja, ahogyan menet közben sem. Próbáltam erősebben meghúzni a kipufkönyök csavarjait, de már így is jól be vannak húzva és nem akarom megszakítani a menetet. Ez a jelenség különösebben nem zavar, de azért érdekelne, mi okozza, és hogyan lehet megszüntetni.
Kettő. A kis lánckeréknél elég erősen jön az olaj. Mivel lehetne jobban tömíteni? Gondolom szimeringel. Esetleg tudna valaki méretet mondani?
A segítséget előre is köszönöm!
Üdv!
Hello thuram,
Csak nem Sátoraljaújhelyen laksz? Mert én Királyhelmecen, ami a határtól 30 km.
Üdv!
Elnézést a témától való eltéréstől:
Ki tud valamit Szabó József motorostársunkról? Legutóbbi amit tudok róla, hogy egy oldalkocsis Jawa-val közlekedett, és a Budai Motoros Klub tagja volt a nyolcvanas évek végén.
Üdv.
Bocs az elirásért, nem direkt volt. a cim: jawamania.uw.hu, ha bárki bármit szeretne hozzátenni, elvenni, dokumentáció, és egyéb.
Tibi
Szia Thuram!
A pontos neve:"csapágylehúzó"!
A mérete bármilyen lehet,amivel hozzá tudsz férni!Különböző méretek csak azért vannak,mert valószívű,h a 70-es belső átmérőjű csapágyat nem tudod lehúzni azzal,ami 10-eshez való.Sokat nem számít!Ha a csapágyat teszitek vissza,javaslom,h esztergályossal tetesd vissza,nehogy ferdén menjen rá.
És a cím, amire küldhetem a képeket mi? Ezt az a cím: "cx24gti@freemail.hu"??
Sziasztok!
A lánkerék közepén lévő csapágyat mivel lehet kivenni?Az öcsém valami csapágykivevőt mondott ,de van többféle méret is azt mondja,szóval mi ennek a pontos neve és milyen méret kell (89-es Ts hez)?
A csapágyak zsírozásához milyen zsírt ajánlotok?
Szimpla V-vel írni,hogy Java??!!!
Ejnye, az a rothadó kapitalizmus egyik szigete!!!
Talán a motorra a JAWA írásmód heJesebb. :))
Mindenesetre szerencsés felújítást.A csavar fejét sztem nyugodtan leflexeleheted, ha hozzáférsz.Utána meglátod, hogy tudod kiszedni a többi részét a menetből.Leszakítani ne akard, eldeformálja a hátsó rögzítést.
Üdv.
Én is kérdeztem már tőle. Emailben kell a kiválasztott néhány képet elküldeni neki. (most nemrég el is küldtem)
Csabika
HyGy: nem tudom a freemail megbírkozik e a 2Mb-al, ha valami nem ment, lécci a cx24gti@freemail.hu-ra szolj vissza vagy ide. Köszi!
szia mindenkinek
most áltam neki két leharcolt jávábol egyet felujitani, ha valakit érdekel a menete, tud tanácsot adni, vagy csak úgy spontán érdekli a képeket majd szépen lassan felrakom és megtalálhatóak lesznek egy késöbb megadott linken.
első problémám: az egyik, jobb oldali dekni hátsó csavara az istennnek nem akar megmozdulni és már a feje sincs a legjobb álapotban. ha valaki tud egy izmos modszert hogy lehet azt onnan kioperálni az légysziv irja meg emailba. előre is köszi.
képek kb holnaptól
HyGy!
Hogy tudom CZ 350-esemet feljuttatni a képtárba? Válaszod előre is Köszi!
/woodoo2@freemail.hu/
Még egy motorkiállításon vettem. De keress rá a neten, biztos megtalálod, hogy hol lehet kapni. Az elején 1:33 volt a keverék, most álltam át az 1:40-re.
Power: IGOL? Hol lehet olyat kapni? Drága anyag?
Amíg járatod, keverj 1:33-ast, akkor kevésbé ragad, és tán jobban is pörög.
Saját keverésű és szintetikus olaj (IGOL) 1:40-es arányban.
Power: Milyen naftával hajtod? Saját keverés, vagy gyári MOL 95K?
Most van 500km a gyűrűzés óta. A gyertya a tegnapi motorozás után kaptam ki, egy jó 30km után. A max. fordulat nem ment 3500 fölé. Még hadd járatódjon össze. Jól megy, de a hidegindítás kicsit nehézkes, könnyen beindul, de hirtelen leesik a fordulat és néha le is áll. De ha előtte meghintáztatom a járgányt akkor ez a jelenség elmarad.
Powerarc: ez igazán csinos... ahogy a gépkönyvben meg van írva :)))
Gondolom szépen indul, stb. Látszik rajta, hogy tökéletesen elég anyagot kap.
Más... Végre sztereo a vasam (mindkét henger megy)... Már csak a csörgésen kell egy kicsit halkítanom, meg az olajfolyást kell megállítani, és még a végén decemberre lesz mocim! :DDD Pont jókor...
Papi
Hali evribodri
Egyik ismerosom eladja a jawa-jat. Annyit tudok rola, hogy egy 638-as, csepptankkal, bika motorral. Ja, es megbizhato. Ez egy MZ-s szajabol nem semmi am ;-)
kepet talalhattok: http://gexxx.fw.hu/jawa.jpg
Iranyar: 75.000 jo magyar forint
Reszletek: gexxx@rette.net mailcimen!
Udv: Gexxx
Az én járgányomban is 175-ös hőértékű NGK van. Nálam így néz ki most a gyertya:
http://kep.tar.hu/powerarc/images/pic6138446.jpg
Hello!
fbali85: nálam az MZ csinálta ugyanezt, egy kisebb hőértékű gyertya (175-ös) megoldotta a problémát, azoknak jobb az öntisztulása. Ha kormolódik, lehet, hogy a gyújtásod is rosszul van beállítva és tökéletlen az égés. Milyen olaj/benzin arányú keveréket használsz?
Papi!
Hello!
fbali85: nálam az MZ csinálta ugyanezt, egy kisebb hőértékű gyertya (175-ös) megoldotta a problémát, azoknak jobb az öntisztulása. Ha kormolódik, lehet, hogy a gyújtásod is rosszul van beállítva és tökéletlen az égés. Milyen olaj/benzin arányú keveréket használsz?
Papi!
Hello!
fbali85: nálam az MZ csinálta ugyanezt, egy kisebb hőértékű gyertya (175-ös) megoldotta a problémát, azoknak jobb az öntisztulása. Ha kormolódik, lehet, hogy a gyújtásod is rosszul van beállítva és tökéletlen az égés. Milyen olaj/benzin arányú keveréket használsz?
Papi!
Kösz Papi, csapágycsere lesz!
De azért beteszem mellé a filcet :)
Kálmán
Megszakító, kondi, trafó, gyertyakábel és pipa. Szóval nézd végig mindegyiket.
Helo Mindenkinek! Lenne egy olyan gond az én 634-es Jawammal, hogy a jobb oldali hengerben minden bekormolódik a gyertya és egyszerűen kihagy az a henger ha huzamosabb ideig alacsonyabb fordulaton vagyok kénytelen használni, mint például dugóban! Már próbáltam brisk és ngk gyertyát is mindengyikkel ugyanez. lehet hogy a kondija lehet rossz? Ha valakinek valami ötlete van írjon!
További jó mocizást mindenkinek!
Beindúlt a Jawa ideálom!!!!!!!!!Két évig csak állt!!!!!!!!!!!!
A hátra felé vezető váznyulványba van beletolva egy egy cső ami kié egész a féklámpa mögé, onnan felhajlik, kb s alakban olyan ülésmagassáig ahol vizszintesben megy hátrébb. Egy merevítés van ráhegesztve mert az első verzió eltört. Amint tudok beküldök hygy-nek képeket, azok közt ott lesz a csomagtartóm is.
CSabika
Zénó: köszi a hosszú listát, így lesz egy-két támpontom, hogy merre induljak.
Azok közül, amiket leírtál, az átömlőcsatorna dugulása a legvalószínűbb, a két henger közti gáttal tuti nincs gond, vörös szilikonnal körbekenve tettem be. A hengertalp tömítését is ezzel a pasztával csináltam, lehet, hogy az dugaszolta el az átömlőt. Gyújtáshiba kizárt.
Majd a nap folyamán leszedem a hengereket és kiderítem, hogy mi lehet a gáz. Köszi mindenkinek!
Papi
Vkami: a zárt csapágy a legjobb ötlet, a filces tömítésekkel kb. egyformán véd. A szimmeringes megoldás sem jelentősen hoszabb élettartamú, szóval szerintem a zárt csapágy a legoptimálisabb. Jól töltsd meg a csapágy és az agy réseit kenőzsírral, és ha a csapágyaid csak az egyik felükön zártak (az MZ-khez adtak régebben ilyet), akkor a porvédővel kifelé célszerű beszerelni.
Papi
Thuram: hogy ez az egész műsor hogy megy, nem tudom. Csak láttam már ilyen munkapadot, és így elsőre nem tűnt bonyolult műveletnek.
Hát, amikor roncstelepre gondoltam, abba a MÉH jellegű telephelyeket is beleértettem, itt siklóson pl. egy majdnem full 634-es Jawa-t találtunk a haverokkal tavaly, 10 000 Ft ért oda is adta volna a fószer, de mivel be volt állva a motor, és tiszta rozsda volt az egész, nem láttam mértelmét a megvásárlásának. Azóta már lecsupaszították az alkatrész-vadászok :)))
Papi
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|