:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Ha akadozik akkor mindenképpen okozhat remegést. De ha teljesen áll, arra sem mondanám hogy nem semmiképpen nem okoz remegést. A féloldalasság nagy fordulaton fura dolgokat művelhet.
Ugyan lehet egyszerre két hiba, de mindig valószínűbb hogy csak egynek van két tünete. Ebben az esetben az olajos egyik oldali kipuff egyik lehetséges oka a gyújtáshiba , a remegésnek is egyik lehetséges oka gyújtás hiba(esetleg csak beállítási) mind a kettőnél eltér a többi hiba a másik hibáitól. Tehát ez a valószínűbb, nem a két külön hiba.
Ha nem megy az egyik, az remegést semmiképpen nem okoz, viszont annál inkább látványos, hogy nincs teljesítmény. Az pedig van, ahogyan írta. Trutyit viszont okozhat. Itt csak szimplán aszimmetrikus a gyújtás: a taknyos felének túl kicsi az előgyújtása. A remegés szinte mindegyik darabnál jelentkezik, hol gyengébben, hol erősebben, egyes fordulatokon szinte öngerjesztővé válik a folyamat. Egy dolgot tehetsz: nem használod ott tartósan.
Esetleg elfordult a főtengely két fele egymáshoz képest.
Gyertya kiszed, 1-1 pálcika beledug a hengerbe (ne essen bele) és figyeled hogy a holtpontnál egyszerre forduljon meg a mozgásirányuk. ha a pálcikák végét egyformára töröd, ráteszed az ujjadat a végükre akkor rendkívül kicsi szöghibát is ki tudsz tapintani. Ha nem érzékelsz különbséget akkor valószínűleg Árpinak van igaza.
Az egyik henger nem vagy alig megy. Ez okozhatja a remegést is, a trutyit is.
Ez sok mindentől lehet. Hibás az egyik gyertya, trafó, vagy megszakító, esetleg kondi.A kondi a legkevésbé valószínű, a megszakító a legesélyesebb szerintem. Az szeret legjobban fordulat függvényében hülyéskedni.
De találkoztam már kipuff dugulással is ami hasonlót okozott.
Van egy kisebb nagyobb problémám! Első: reszket a motor 4.000-es fordulat környékén mint a nyárfalevél és alig birok meglenni rajta...
A másik pedig, hogy a kipufogó végének képe közel sem azonos az egyiken éppen, hogy csak van egy vékony olajfilm réteg a másik pedig csupa rutya (Minden menet után törlöm őket!)
http://kepfeltoltes.hu/120713/F_nyk_p1851_www.kepfeltoltes.hu_.jpg (gyújtásoldali)
http://kepfeltoltes.hu/120713/F_nyk_p1855_www.kepfeltoltes.hu_.jpg (kuplungoldali)
- Az alapjárat stabil az olaj nem fogy, és az erő is megfelelőnek mondható -
Várom a tanácsokat, válaszokat! Előre is köszönöm!
Üdv:Bazsi
Esetleg, ha vállasra kopott a kommutátor széle, érdemes felszabályozni. Ha felraktad nézd meg mérőórával(pl.), nem üt e nagyon.
A körkörös kopásnyomok semmi gondot nem okoznak, csak ha sérült a kommutátor, mert az fokozottabb szénkefe kopást okoz.
Maximum annyit érdemes tenni ezekkel, hogy kimosod a grafitport gázolajban, mert gyengítheti a töltést ha az átvezet.
Hello mindenki, olyan kérdéssel fordulnek hozzátok hogy milyen karbantartást igényel egy 250/559 es 6 voltos dinamoja. Lassan másfél éve tettem fel azóta nem nyultam hozzá. Most szetszedtem és a forgó resz egyes részén erősebb kopást találtam. Mit tegyek vele?
Éppen elég jól tudok olvasni. Csak arra akartam utalni, hogy ha tűrésen belül van a főtengely ütése, gyári megszakítókat használva bőven elég 5000 km-enként utánaállítani a gyújtást, még kíméletlen használat mellett is. Ha hamarabb szükséges, akkor valami nincs rendben.
Sajnos egyre gyengébb minőségű alkatrészekkel árasztják el a piacot, rég nem veszek tőlük semmit, ha egy mód van rá.
Csak kiváncsiságból teleraktam a virtuális kosarat az e-motorparts-nál 120ezerért, úgy hogy nem volt benne blokkalkatrész. Kerekek, kipuffok, krómozott dolgok,hátsó telók, kormány, visszpill,lengővillatengely, ilyesmi...
És akkor még nincs el.gyújtás, fényezés .
Én első tulaja vagyok a 31éves vasnak és vigyázok is rá.Tavaly a Balatoni túráról a generátor forgórész halála miatt akku töltésekkel jöttem haza,de már meg van javítva.
A jawa alapvetően egy megbízható motor, csak sajnos sok belőle a lelakott darab. Manapság már tényleg minden van hozzá megint, de mire egy lelakott darabot valaki felújít az 100e Ft feletti tétel csak a blokk. Ezért sokk a kicsit felújított darab. Saját bőrömön tapasztaltam.
Megcsinálta a váltót és kulungot 2007 ben + elektronikus gyujtás, de főtengelyt már nem mert sokbakerült .... Majd 2012 be kb. 8000 Km után újra nagyszerelés mert csak nem az igazi a csőrgős blokk, mi van, ha meg áll stb.
De az összes 2 hengeres ilyen pl a P20 az is vagyonokba kerül mire készvan. Az MZ re is lehet költeni, de kisebbek a számok. Ha csak az üzembiztonág a fontos és még ott van a festés stb.
Majd ha lesz energiám hozzá egyszer le mérem.
Nem lehet túl magas mert az öngyulladás amióta meg csináltam már nincs.
Igen,emlékszem, egyszer már rákérdeztem azért kösz. Érdekes volna tudni a henger hőmérsékletét is.
sorszám: 24555 (134368)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2012-07-08 20:05:18)
Az útszéli gyújtásállításra vonatkozott. Olvass figyelmesebben.
A hengerfej van csak vízzel hűtve és így pont jó.
"A 638-asom, ami ugyebár 12V-os, akkor vált túraképessé és "karbantartás-mentessé", mikor megkapta az elektronikus fesz.szabályzót és a trabi gyújtást."
A 638 gyárilag elektronikus fesszabályzós.
"Hosszú távra alkalmatlanok, ezt be kell látni sajnos."
Ha szakszerűen van karbantartva, az égvilágon semmi probléma nincs az aluhengeres 350-essel. Bármikor el merek indulni vele többszáz km-es útra.
Rendben, ha lesz valami, szólj, hogy tudjam.
üdv.: R
Az oldal megvan, de a kapcsolást aktualizálni kellene.
Volt egy oldalad korábban, azon rajta volt, vagy az már nincs meg?
üdv.: R
Nincs. De ha építeni akarsz egyet akkor feltehetem valahova.
A PAL megszakítóim jól bírják, , kb 5000 kilométerenként KELL állítani a gyújtást. Persze, sürübben ellenörzöm.Évente szétszedem, eltakarítom, + filcolajzás, egyenirányító ellenőrzés-forrasztás. Kell vele törődni, na.
Árpád, a Hallos gyújtásodról van valanol leírás?
Volt olyanhoz is szerencsém. 2000km után leesett az érintkező pogácsa :D Út szélén messze mindentől fogtam visszaraktam, megnyomorgattam fogóval, és beragasztottam pillanat ragasztóval. Ez még 200km-re elég volt és pont a házunk előtt állt le újra, és esett szét véglegesen.
Az eredeti PAL megszakítónál van rosszabb. Az utángyártott.
Pár éve olyan miatt gyulladt ki a jawám. Elkezdett lötyögni a talpa amit az excenter nyomogat. De már leírtam párszor az esetet. Mostanra már lekopott a ráégett poroltó por. :D
De én tehetek a dologról. Már 1984ben csináltam hallos gyújtást, miért kellett mégis évekig a mevhanikust használni a jawán 2004től ?!!
Mióta elektronikus a gyújtás semmi gond. Leszámítva a 4 év kerti ácsorgás okozta apróságokat, de már azok is szűnőben vannak.
A Trabant megszakítóval tényleg nincs gond. Nekem csak az eredeti PAL megszakítókkal voltak gondjaim. Azokat átlag 500kmenként utána kellet állítani. Viszont egyszer véletlenül autós boltban vettem Skodához való olasz megszakítókat, onnantól kezdve az égvilágon semmi bajom nem volt a gyújtással.
sorszám: 24544 (134345)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-07-06 23:43:52)
Köszönjük Jawások!
Azt szűrtük le,hogy a legkritikusabb pont a gyújtás,amit célszerű elektronikusra cserélni.
A kinézett motoron jelenleg Trabi megszakító van. Az eladó szerint semmi probléma nincsen vele.
Tett rá + 2 kis lámpát a bukócsőre és egy + féklámpát is beszerelt,szerinte gond nélkül működik.
A próbakörön lenyűgözött a verda! De nem akarom elkapkodni!
Hidd el, tölt. Műszerrel mérve. Ugyanis nem csak 7.2 voltnál tölt, hanem 6v felett. Mivel akkor már nagyobb mint az aksi névleges feszültsége.Csak ritka az hogy a kommutátor és a forgórész is tökéletes legyen. A forgórészen nagyon gyakori a menetzárlat. Közvetlenül a vasra van tekerve, nincs mindig a menet lezárva papírral. A rezgéstől, a melegtől előbb utóbb hozzá ér valamol a vasmaghoz.De még a kefe is tud néha akadozni.
Az aksiról annyit, hogy nem véletlenül van 12AH benne gyárilag. Azzal át lehet araszolni a városon, és vissza. Pizzafutár motornak nem jó.
A Hungária nem jó motornak se, talán a legrosszabb tud lenni. Még az Üllői felső szakaszán és a Lágymányosi hídon tudok annyit szenvedni. Sem hely, sem normális autosok nincsenek ahhoz hogy ezeken a helyeken a kocsisor mellett elhúzzunk. Legalábbis ha élni akarunk még egy kicsit.
"Valamennyire"- tényleg bírja, hogy meddig az akku függő. "Mostanság nyugodtan végig mehetek a Hungárián bármelyik napszakban."- ott én is, bármikor, az motorral egy "kényelmes" könyék.
"Ilyenkor már 1200as fordulaton is tölt."- azt,hogy elalszik a visszajelző (6V, nagy valószínűséggel a generátorra is igaz) elhiszem de, hogy tölt is azt már nem.
A városi forgalmat is bírja valamennyire ha az ember megpucolja néha a kommutátort, és ha nincs rajta menetzárlat. Ilyenkor már 1200as fordulaton is tölt. Eleinte én is sokat szívtam dugókban. Aztán egy forgórész csere után megváltozott a helyzet. Mostanság nyugodtan végig mehetek a Hungárián bármelyik napszakban. Persze a minimum 10AH-s aksi kell ehhez. Már a tartalék aksi cipeléséről is leszoktam.
Én mentem 1000 km már a 634essel. Igaz állítottam fél uton a gyújtást. Akkor még mechanikus volt. Kb 5 perc volt a dolog.
Ezért nem mondanám hogy nem való hosszú útra.
A dinamó gyengesége csak pesti dugóknál zavaró. Nekem este is, mert nem bír el 40 wattos izzónál erőssebbet. A halogénnal valahogy rosszul látok. De ez nem szól bele a túratávba. Abba egyedül a megszakító szól bele, az is csak 500 kilométerenkénti 5-10 perc megállás erejéig. Ha a megszakító Fiatt, esetleg elég 1500 kilométerenként állítani az optimális működéshez. Töbszörösét is lefutja, csak nem optimálisan. De pár ezer forintért lehet elektronikus gyújtást szerezni. De ha valaki ért hozzá, anyagáron 3000 forint max Minden másra elég az évenkénti karbantartás és pár tízezrenkénti generál.
"Persze addig sem volt vele gond. Egészen 300km-ig."- nem tudom miért az én 634-esem (dinamós) minden gond nélkül ment egyhuzamban 450 km-t, csak a városi forgalmat nem bírta.
Semmiképpen nem felhasználóbarát. A 638-asom, ami ugyebár 12V-os, akkor vált túraképessé és "karbantartás-mentessé", mikor megkapta az elektronikus fesz.szabályzót és a trabi gyújtást. Persze addig sem volt vele gond. Egészen 300km-ig. Hosszú távra alkalmatlanok, ezt be kell látni sajnos. Például a legelső szocitúrámat Pécsig biztosan nem bírta volna, oda-vissza, plusz a túra: majd 800 km-t ment 3 nap alatt. Lehet kínlódni, de minek?!
Tulajdonképen még a dinamó teljesítmény is elég de csak aránylag nagy fordulaton, a baj akkor van mikor alapjárat közeli fordulaton bekapcsolt világítással vagy kénytelen közlekedni, ilyen körülmények közt az akku előbb-utóbb lemerül. a probléma megoldására két ötletem is van, lásd itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=M9ESxlapyg .
Nem annyira a 6v a baj, hanem a kicsi teljesítmény. De még annál is inkább a dinamó kialakítása. Szinte képtelenség rajta gyújtást állítani mechanikus megszakítók esetén. Amikor meghúzza az ember, elállítódik, ráadásul kiszámíthatatlan módon.A fesszabot én nem annyira találtam neuralgikus pontnak.
Amúgy a 634 nem egy szeretni való gép, hanem a legszeretni valóbb. :D
4-4.5 literrel elmegy 80as tempó melett(elektronikus gyújtással, jól bejáratva). Legalábbis személyes tapasztalatom szerint. Szembeszélnél, emelkedőn nem kell a gázt rángatni, váltogatni. Ha siet valahova az ember, elballag akár 120al is, tartósan is. Az úton nem pattog el oldalra, csuszkálni se szeret csak előre hátra. Ha jó az ülés, egész kényelmes.
Kell ennél jobb motor?!! :D
A 6V is olyan mint a motor többi része, ha rendesen karban van tartva nincs vele gond :) A feszültség szabályzót kell pontosan belőni, tesztpadon, műszerekkel, és akkor az akku is tartós lesz. Esetleg ha van hozzá elektronikus az mindenképpen megéri.
A szeretsz szerelni és rendesen karbantartod, nem lesz vele gond.
Ha nem tudsz szerelni, akkor lehetnek problémáid, mert azért ezek már nem olyan gépek hogy csak tankolsz és mész.
Jól motorozható, kényelmes és erős gép. Én szerettem.
Mire összetörtem, addigra már a hibák is kikoptak belőle apránként.
sorszám: 24533 (134323)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-07-05 17:58:59)
Szép estét mindenkinek!
Szombaton szelestén veterán találkozó,ha érdekel valakit.
Üzembiztosság: rajtad múlik.
Alkatrészellátás: kiváló.
Fogyasztás: elfogadható.
Kritikus pontok: 6V-os elektromos rendszer (maga idejében is kettes alát kapott). Amit nézz meg: azonkívül, hogy minden kezelőszerv, fék stb. hibátlanul működjön, legfeljebb 3-ik rúgásra induljon és emellett legyen stabil alapjárat (jól beállított porlasztó és gyújtás) és persze nem árt, ha nincsen szétrohadva, a lánc megnyúlva. Általános szemrevételezés és próbakör!! Minden fokozatban nyelezni, lehetőleg emelkedőn is, amiből látni fogod, hogy mennyire van elhasználódva a motor....
sorszám: 24531 (134320)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-07-05 17:58:59)
Kinéztem magamnak egy Jawa 634-est.
Mi a véleményetek erről a típusról (üzembiztosság,alkatrészellátás,fogyasztás)
Mik a kritikus pontok,amiket mindneképpen megnézzek,mielőtt megveszem?
Köszi a tanácsokat!
Tea víznek nagyon kevés ,D)amúgy ha ilyenhez van illesztve a henger-dugó nagyon kellemes, bogarat dugtál a fülembe.
sorszám: 24529 (134305)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2012-07-03 21:13:24)
Hmm...
képzeld, amikor még a térdvédő (360) meg a jobbos-balos fedelek is gépen voltak, majdnem ki is gyulladt, annyira túlhevült... A hengerből óriási zörömpölés tört elő, a teljesítmény is alaposan visszaesett, majdnem kibécsi született a vashengeresből...
sorszám: 24528 (134304)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2012-07-03 21:13:24)
Én is gurultam egy kicsit a hűtővizem elérte a 60c fokot.
van hozzá mindenféle porvédőm, meg jófajta "C" olaj a teknőbe...:)
hétvégén megugraszottam a szürket, nem nagyon csippantotta az ezer fokos menetszelet, szépen elfőzte az olajat, meg kaptam egy hátsó deffektet is...
638-as Jawahoz jó a 640-es bowdenes féklámpa kapcsolója? Sajnos csak megrendelésre van így meg nem tudom összehasonlítani.
amúgy meg a helyzetjelző világít és jobban látszik egy gyári rendszernél mint a tompított alapjáraton.
Nekem is folyamatosan világít, de itt most régi 6V-os rendszerekről van szó amik elég gyakran nem képesek világítani álló helyzetben mert annyira gyenge a dinamó, hogy csak a névleges fordulatszámon tud a tompítotthoz elég villanyt termelni.
Nekem hibátlan az elektromos rendszerem, de így is csak az után lett elég a dinamó hogy a 35W-os izzó helyére 25W halogént tettem, és a fék és hátsó helyzetjelzőt LED-esre cseréltem. PErsze ez szabálytalan, de biztonságos, így legalább látszik is hogy világít, mert eredetileg csak arra volt jó hogy megfeleljen a szabályoknak, de életveszélyes volt.
A piros lámpa az forgalmi ok. Nem szorul magyarázatra.
Keri, szerintem nem lehet úgy értelmezni ahogy te írtad. Piros lámpánál várakozás nem minősül álló járműnek. Így a tompítottnak szerintem akkor is világítania kell a 44/7 miatt. Legyen akárhogy is a rendőrnek lesz igaza, egyébként meg ha este szemben jön valaki és nem látja hogy a pirosnál állsz..., mert nem ég a tompított, az gáz. SAjnos az autósok nagy része vak és nehezen látják a motorosokat. :-( Én azon a párton állok, hogy világítson mindíg. Kocsival is így járok bárhol.
Tamás
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|