:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
szia Csabika
elküldtem a képeket az oldal alján lévő címre 7főn,de azóta sincs fent...mit csináltam rosszul?
Nem minden trabinak van TRANZISZTOROS gyújtása!! Én kb. 1 hónapja vettem ki egy olyan trabantból a TIRISZTOROS gyújtást,amit már szabályosan szátrágott az egér! Csak szinte a legelső széria volt normál gyújtásos,az utóbbiak tirisztorosak!
Szia!
A generátor nem szolgáltat elég áramot. lehet szar a forgórész vagy az állórész. az egyenirányítót is érdemes megnézni(kimérni). nekem az állórész X,Y,Z pontokés a 86 pont közti ellenállás rendre 3.2 Ohm. nézd meg nincs e látványos kopás, sérülés, olvadás a tekercselésen vagy a kivezetéseknél.
A forgórész ellenállása nekem 6 Ohm. de át volt szakadva egy helyen, ugyhogy ez kevesebb a kelleténél. de így is eleget tölt.
Esetleg lehet zárlatos valami a világítás környékén is.
Sok sikert hozzá! :-)
Szia Neonknight!
A házszámot nem tudom,de Péterfia u. /18 v 48 nem tudom./ De a Plaza mögött van. Ha a Pláza felől mész az egyetem felé,akkor menetirány szerinti bal oldalban van a Plázától 2-300 m-re. Ki van írva,h motorbolt. Szerintem +találod. Mondjuk kocsiból elég nehéz kiszúrni,de gyalog 1ből + lehet látni. Villamossal /az állomás felől a Pláza utáni +álló,az egyetem felől a Bem tér utáni megálló/ Azt hiszem jól körülírtam,+ fogod találni!
Szia Jack!
Én a helyedben 2x is +gondolnám,h MZ teleszkópot tegyek-e a Jawa-mba!
Az enyémben /CZ 472.4/ ETZ tárcsaféke van elől...mit mondjak...nem egyszerű beletenni. A 2 teleszkóptartó "kifli"t is ki kell cserélni,m a Jawa-éba nem m1 bele. /Jawa cseh,az MZ ETZ német motor,és még cs véletlenül sem 1ezik rajtuk semmi. :-(/ Nekem apám esztergályos,és a 2 "kifli"t összekötő tengely helyett csinált másikat,amivel össze lehetett rakni. Az 1ik haveromnak is 634-ese van,ő 2 csapágy kosarat csináltatott,amibe bele tudta tolni az ETZ kifliket,és vele 1ütt a teleszkópokat.
Viszont ha egyszer összerakod,nem bánod +,még soha nem kellett 4 ujjal fékeznem...általában mutató és/vagy középső ujjal elég! Sokkal 6ásosabb,mint a dob!
Ha viszont + akarod tartani a dobot,akkor mindenképp tartsd + a Jawa-ét,az MZ-é 1 szállal sem jobb!!
Sziasztok! Hurka haverom Jawa szervizeléséhez kérnék segítséget! A tünet az, hogy felkapcsolt világítás mellett 2-3km megtétele után a motor rángatni kezd, majd leáll a bal henger, majd az egész motor. Hogyha ezután megmérem a feszültséget, akkor kb 11-10V feszültség mérhető. Üresjáratban megmértem a töltő feszkót, és világítás nélkül, a fordulatszám növelésével szépen felmegy a töltő fesz 13 V körüli értékre. De ha felkapcsolom a világítást, egyből elkezd merülni az akksi, hiába pörgetem a motort. Ja,a fesszabályzó most lett cserélve. Mi a jóisten ment rajta szarrá?
Milyen Mz villa kell? Tárcsafékeshez, vagy nem? Dobfékeshez tudok két párt is, valamint 6V-os dinamót Mz ts 125-150-hez. (joseph251@freemail.hu)
Jack!
Ha MZ-villa kell, keress meg e-mailben, van egy elfevekvőben az egyik haveromnak! Biztos megválna tőle baráti áron.
Tel: 06 70 299 80 51
E-mail: blackiex@freemail.hu
Azért írtam, h attól is függ mit kíván a motor.
Nálam nem jött be a 1,5 fordulat. Olyan 3/4-1 körül van mert csak ebben az esetben indul el rendesen és így műxik jól melegen is.
No akkor hétvégén alapjárat állítás megint ahogy Matya írta. Már alíg várom.-)
Hm sajna nem emléxem és most messze van (250km) hogy ezt megtudjam nézni. A tömítések újak, de valahogy annyira nincs igazán rendesen összehozva legalább is áramlás szemszögéből a elosztó és a henger beömlők, már ahogy az ujjammal kitapogatam. Igazából nem elsem tudom képzelni, hogy hol szívhatna falsot. A hengerek alatti tömítés is cserélve volt és mindegyiket finoman grafitos zsírozva raktuk össze. háát majd hétvégén megint neki esem aztán majd látjuk.
Módszer nem nyert.
Tolattyút teljesen le, levegőcsavart teljesen be.
Levegőcsavart ki kell tekerni 1.5-1.3/4 fordulattal./Másfél, egyésháromnegyed/De attól is függ, mennyit kíván a motor.A három mindenképpen sok.
Utána a tolattyút addig emeled, amíg el nem éri az 1200at, és kész.
Amúgy ez le is van írva kezelésiben.
A lassan csökkenő fordulatszám fals levegő szívásra utalhat. Ha mielőtt leállna a motor ráhúzod a gázt, hörög, mielőtt felpörög?
Ha mindkét henger egyformán működik, akkor a közös részen, a karburátor vagy a szívócső csatlakozásainál lehet gond.
A három menet három fordulatot jelent nálam.
Szimmeringekkel nem lehet gond, most voltak cserélve. Talán a rosszul tekerem a kiegészítő levegő csavarját....
Valahogy így csináltam:
Teljesen betekertem a kiegészítő levegő csavart, majd három menetet ki. Aztán a tuskó szabályzóval 2500fordig fel. Majd addig tekertem a kieg.lev. csavart amig már nem nőt tovább a ford. aztán megpróbáltam a tuskószabályzóval lejjebb vinni a fordulatot, de ha 2000 alá mentem kezdet lehörögni. Szóval leállni.... Tehát gondolom nem így kell...
Szimmeringeket nézd meg.Meg kell állnia 1100-1200körül.Az enyémnek már ki van a bele a hengernek /olyan 50ezer lehet benne/ de még mindig 1200on vaqgyok alapon.
Ja amúgy a trabinak NEM tirisztoros, hanem TRANZISZTOROS gyújtása van.
Nekem is azzal megy a Jaffa.Igaz Pali? És jól.
Nálam 1100 az alapjárat, itt még szépen ketyeg. 1000-nél érzem, hogy kicsit kevés már neki.
Ahoj!
Miután megjavítottam a fesszabot, (és a szénkeféim is gyakorlatilag újak (mi a frásznak kefélni a szenet.....:))) nekem a generátor a megfelelő töltést már 800-as fordulaton leadja. (a gépkönyv szerint 1000-nél már mindenképpen megfelelő töltésnek kell lennie...)
Alapjárat állítás: tudtommal csak bemelegített motoron érdemes elvégezni. (és mondjuk a benzin-levegő aránnyal együtt). Érdemes egy 20-30 perces menet után elvégezni, akkor már biztos bemelegedett. Ezek után persze nem kell meglepődni, ha rendes bemelegedés előtt le akar esni a fordulat. A 2200 pedig nagyon sok alapjáratnak.... Elméletileg 1200 körül el kell tudnia pöfögni nagy biztonsággal.
Üdv,
Pali
heló,az a bajom hogy kicsit nekimentem valaminek 1 634-es jawa-val és ki kell cserélnem az 1. villát.Azt javasolták hogy akkor már mz villára cseréljem,ezért az lenne a kérdésem hogy tudtok-e valami bontót bp. közelében vagy más helyet ahol lehet olcsón mz vagy jawa elsővillát venni és hogy mit gondoltok a cseréről.előre is kösz.
Sziasztok!
Van egy eladó, 89-es, Twin Sport Jawam, amiért 85E Ft-t kérek. Új rajta a hátsó gumi, a primer lánc, a fordulatszmmérő meghajtójának mindkét része és a bowdenek.
Elérhetőségeim:
wunderbahn@freemail.hu
06-30-498-1748
Ja azt elfelejtettem írni, hogy alapméretű, szinte csak éppen bejáratott eredeti gyári perselyek vannak a hengerbe amikhez nyúlva nem volt, csak a dugókat cseréltem és a gyűrűket kb 150kmre. Teljesítménybe, fogyasztásban és úgy mechanikailag nincs is semmi gond csak valahogy az alapjárat....
Köszi Pali! Végül is megy rendesen a mostani trafókkal is csak az alapjáratott nem tudtam eddig belőni rendesen. kb olyan (ne nevessetek:-)) 2200fordulatnál lejjebb még nem tudtam vinni anélkűl, hogy utánna 10-20 másodperc múlva lenne esen annyira a fordulat hogy leáll a motor. Egyébként ahogy a töltést nézem annak elég lenne a 1200-1300 as fordulat is, de az nem stabil állapot mi felénk, mert ott aztán tényleg hamar leáll.
Ahoj!
A trabant, a wartburg, az MZ, a Jawa, a Simson, stb. mind ugyan olyan trafóval megy. Ha elmész bárhova, ilyet fognak neked adni, amin mindezt fölsorolják. Ha működik a régi, akkor felesleges lecserélned.
Km számlálót már csak olyat kapsz ujonnan, ami MZ orájának mintájára van utángyártva. Azt adják Jawa-ra is, hiába másmilyen egy picit. (egébként nekem is jól jönne).
Üdv,
Pali
Sziasztok! Van egy jawa twinem és a gyújtása egy hall jeladóból egy tirisztorból és trafókból áll. A jeladó és a tirisztor egy trabantból való (2ütemű) viszont a trafók eredeti jawa trafók. Kérdésem annyi lenne, hogy nem-e lenne célszerű lecserélnem a trafókat is a trabiéra? Mert ha szerintettek talán igen akkor befektetnék kettőre.... És ha van esetleg valakinek egy sebességmérője amin megy a km számláló is akkor vennék egy olyat is.
Sanyi
Fullkopy!
Elméletileg itt is kötelező, de a műszaki a motoromra csak formalitás volt eddig. Pl idén augusztus 20-án vittem, a srác megkérdezte minden villog-e meg dudál-e, mondom igen, erre ment egy 1 perces kört, megdícsérte, hogy szépen jár a motor, oszt kész! :)
Kb milyen gyakran kell spray-ezni a láncot? Mert ha 1200 Ft elég pár évig, akkor bevállalom. Mi a pontos neve az általad említett spray-nak?
Üdv!
Sziasztok!
Hát, téli motorozás :-) Nekem 2db 40km/h indexü michelin terepgumim van, az jól bevált a hóban-latyakban.
Thuram:
Ha télen motorozol, esni azt fogsz, abban biztos lehetsz, ilyenkor pusztulnak a dolgok. ugyhogy ha lehet inkább vmi szakadtabb motorral tedd, v enduróval. bütykös gumi nélkül pedig halott ügy az egész. Meg valami térdvédöt szerezz be, meg 2-3 réteg farmer v melegítö, meg jó nagy síkesztyü. Na persze ha futja, akkor tisztességes cross-ruha :-)
woodoo2!
Meg tudnád adni a debreceni bolt címét?
hopsz ezt valahogy még1szer elküldtem,sorry
Persze arra gondoltam ,hogy valami rétre elmenni,az öcsémnek van egy nagy,és ott a havón való bohockodásra ,jobb e a rücskös gumi?(aszem a krossz motorokon van ilyesmi gumi,de ezen bazi nagy rücskök voltak:),vagy mire jó ez a rücskös gumi,jó sima aszfaltra is?
A nagy rücskös gumi igazából laza talajon, vagy sáros terepen jó. Persze mehetsz vele aszfalton is. Csak a normál gumi télen megkeményedik, és keményebb, fagyottabb talajon már nem olyan jó. De normál havas viszonyok között használható.
Persze arra gondoltam ,hogy valami rétre elmenni,az öcsémnek van egy nagy,és ott a havón való bohockodásra ,jobb e a rücskös gumi?(aszem a krossz motorokon van ilyesmi gumi,de ezen bazi nagy rücskök voltak:),vagy mire jó ez a rücskös gumi,jó sima aszfaltra is?
Csak rá ne fagyjunk a mocira.:DDD
Na meg az oldalkocsissal is lehet lavírozni.
Nem kell elfelejteni a hómotorozást.Jó poén.Csak kell, hozzá egy kis ügyesség.Lassan kell közlekedni, és nem aszfalton.Gyerünk kifelé a terepre.Ha másra nem, arra jó lesz, hogy megtanulja az ember, hogy k..va hideg van kinnt.:-)))
Azért mert rücskös a gumi, nem jelent semmit. Inkább felejtsd el a téli motorozást, mielőtt egy jó nagyot borulsz.
Köszi a levelet,bár még nem kaptam meg:)
Végülis mentem tegnap vele 50 km t ,de végül is a kormányt ,hogy görbe lenne nem vettem észre bár sok mindent nem állitgattam,csak kivettem az első kereket és probáltam beállitani a féket sikertelenül:(.Volt egy olyan furcsa patttogás előlről mintha folyamatosan hullámos lenne az út vagy a kerék,ez jobban zavart a kormányban nagy ferdeség nincs,legalábbis most már azt hiszem..szóval ne fáraszd magad egyenlőre bár lehet,hogy eek mégegy párat télen..Voltam ukrajnába és láttam nagyon nagy rücskös gumikat:),gondolom jó olcsó ,szerintetek télre ha felrakok olyat akkor kilehet menni a motorral esetleg havas utakra?
Thuram!
A levelet ma feladtam neked postán!
Ha elhajlott a kormányod,ne kínlódj a kiegyenesítésén,mert úgysem lesz tökéletes! Vegyél egy újat! Nem tudom arrafelé lehet-e kapni,de Debrecenben tudok egy boltot (én is onnan vettem mindent),ott biztos,hogy van,mert láttam olyan kormányt. + még mondtak 1 helyet szintén Debrecenben,ahol minden! van Jawa-hoz,Pannóniához + minden ilyen motorhoz,de ott még nem voltam. (ha gondolod +nézhetem a boltban mennyiért vesztegetnek egy kormányt...)
Köszi a válaszokat!
Már rájöttem,hogy az élettemmel játszok:),én is meglepödtem zsíron ,nem tom ,honnan került oda..Egyébként csak véletlen szedtem le az első kereket,azaz nem gondoltam,hogy ennyire nagy a baj a fékeknél.Egyébként meg egy csomó gumigyürű volt a kerékben,átmérőből itélve ezeknek a tengelyeken lett volna a helye,bár az is lehet,hogy csak ahogy kihuztam a tengelyt ugy kerültek mellé..
"Ti ,hogy szoktátok ezt kijátszani?"
Nincs jobbos tükröm :-)
Gondolom a kis fém fülben amibe a tükröt becsavarod, van egy anya. Ha lehet próbálj berakni még egy alátétet is, h ne szoruljon össze annyira, mikor összerakod.
Az alkatrészkatalógusban vannak a robbantott ábrák.
thuram!
A féked életveszélyes! Ha olaj vagy zsír kerül a betétre, nem elég megcsiszolni. Megpróbálhatod esetleg beáztatni tiszta benzinbe vagy más erős zsírtalanítószerbe, de a szerelési útmutatók tiltani szokták. Ha látszólag száraz lesz a betéted, akkor is hajlamos lehet bekapásra, és legközelebb lehet, hogy kinyír. Szerintem cseréld őket újra, vagy ragasztass rá új ferodot. A fékdobot pedig zsírtalanító szerrel alaposan mosd ki. És ne kend túl a csapágyakat, se a fékkulcsokat.
Bocs, hogy ennyire beleszólok, de az életeddel játszol!
Ez jó ötlet,köszi!:)
Tegnap kiszedtem az első kereket,és elég sok zsír volt a kerékben és kicsit olajos volt a ferodor is, kicsit megcsiszoltam,probáltam beállitani,azzal a módszerrel ahogy irtátok még régebben ,hogy elöször a szárnyas anya majd a másik,na most az első fékem olyan,hogy kb 1-1,5 cm után már nagyon kemény a fékbowden elkezd kiegyenesedni,de fogni nem nagyon fok legalábbis menet alacsony sebbeséggnél is közben alig érezhető a féekező hatás.(lehet ,hogy ez is hibás volt a bukásban mert akkor csak első féket huztam:(.Mivel probálkozzak még?
A másik a fékkar behelyezése,szóval mivel a kormányon van egy kis kiálló vas izé ahova kerül a fékkar ill a visszapillantó tükör,igy amikor meghuzom a visszapillantó tükröt a fékkart alig lehet mozgatni,legalábis behuzás után a bowden nincs annyira erős ,hogy visszahuzza.Ti ,hogy szoktátok ezt kijátszani?
A Szakirodalomban melyik aza fájl amelyikben a robbantott rajzok vannak?Az alkatrészkatalogus mit takar?
A zichy jenö utcában néztem a generátor-árakat a 2. boltban.
Végülis az állórész szigetelése volt átolvadva ill átkopva, ezt újraszigeteltem, és összeraktam, már jó. Ez most fölösleges, ha valakit érdekel.
Bontottan volt 4e az állórész a Kistarcsai boltban. Még egy van nekik de az ramatyabb mint az enyém.
A forgórészt megforrasztottam, ugyhogy az is jó már. Fesszabot még nem tudtam megjavítani abból is újat vettem.
Ellenben elvesztettem az irataimat :-((( Ugyhogy ha nem jön vissza még a héten magától, akkor irány az okmányiroda. :-(
Csabika
Tegyél alá két böszme nagy alátétet, és húzd helyre izomból. Az enyém már kétszer is járt így (egyszer mikor motorozni tanultam, meg egyszer mikor egy cimbit tanítottam). Azóta már van otthon egy tartalék lámpa/index tartó idomom, de lusta voltam szétkapmi a moci elejét, hogy a sérülésmenteset feltegyem. A kormánnyal óvatosan bánj, mert ha elszúrod elég nehéz újat szerezni (legalábbis itt Miskolcon lehetetlen, ha meg ETZ-t raksz a helyére, cserélheted a fék/kuplung kart is, mert a Jawa-é nem megy rá). Keress egy lakatos ismerőst és hajlíttasd vissza géppel.
Tegyél alá két böszme nagy alátétet, és húzd helyre izomból. Az enyém már kétszer is járt így (egyszer mikor motorozni tanultam, meg egyszer mikor egy cimbit tanítottam). Azóta már van otthon egy tartalék lámpa/index tartó idomom, de lusta voltam szétkapmi a moci elejét, hogy a sérülésmenteset feltegyem. A kormánnyal óvatosan bánj, mert ha elszúrod elég nehéz újat szerezni (legalábbis itt Miskolcon lehetetlen, ha meg ETZ-t raksz a helyére, cserélheted a fék/kuplung kart is, mert a Jawa-é nem megy rá). Keress egy lakatos ismerőst és hajlíttasd vissza géppel.
Na jó, akkor nem diszkriminálok. :-)))
Szóval egyszerűen csak egy eszelőst keresek, aki bevállalna egy érett korú járművet.
A XXI.-ker -ben van a cucc,álló és forgórész együtt 8500 Ft.
Mindjárt eldobom magam , a toleránsnak ismert Matya diszkriminációt alkalmaz-))), szóval csak bizonyos kort már megért melegek számára eladó a kosárlakó Cz ???-)). Tágra nyílt szemekkel várom a vevőhegyeket .. vajon ki fog jelentkezni elsőként teljes mellbedobással ? Ilyen szabatosan meghatározott tökéletes ajánlatot még nem láttam... Ha v.ki erre jelentkezik, tuti , hogy megbecsült helyre kerül a bigyója.. Veteránbuzi homlokpánt huszonötezerért kapható...Lementem hídba.
üdvi : Full....bocsi..-)))
Ja a címem : mateyam@freemail.hu
Gyerekek!
Lenne egy eladó 1970es 477es típusú, 175ös cetkám.Elvben minden megvan hozzá, még forgalmija is van, plussz él a tulaj is nem is messze Bp-től.vadi új GYÁRI dugóval, frissen fúrt hengerrel, új légszűrővel, kuplungbetétekkel.Viszont kosárban van a kicsike, szóval megtanul szerelni aki összerakja.Nekem sajnos nincs kapacitásom rá, elég sokáig valószínűleg.Arra gondoltam, hogy ha valaki ad érte 25 rugót, akkor átruháznám rá.A papírokkal minden rendben, lecsekkoltuk egy rendőr haverommal.Szóval egy veteránbuzi jelentkezését várnám, jó lenne, ha megbecsült helyre kerülne.
Hali.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|