:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Szia Matya!
Miért nem jó hozzá a CPI?
Nem mindegy az elektronikának, hogy egy nagy áramú trafó helyett csak egy kis áramot kell kapcsolgatnia? (a CPI bemenetét)
Sziasztok!
Köszönöm a hozzászólásotokat megpróbálok beszerezni egy 5-ös váltót a campona börzén hátha akad. Ja a fogaskereket pedig nem lehetne nagyobbra cseréni ? Mert akkor nőne a végseb. Mondjuk a Zichiben lehetne ilyet kapni?
Sziasztok, Zoli
A főtengelybenyomó tulajdonképpen egy módosított motorházbontó. Úgy néz ki, mint ami a szerelési könyvben van, csak a középső nyomócsavarra csinált a faszi egy kis rátétet, amit miután felcsavarsz a kinyomószerszám középcsavarára a forgórészt rögzítő csavar menetébe be lehet tekerni. A szélső csavarok végig menetesek, és mindegyik csavaron van egy anya is. Az anyák kifelé csavarásával húzza be a főtengelycsonkot a csapágyba.
A kupplung oldalán ugyanez van, csak ott egy másik rátétet alkalmaz, ami a primer lánckerék menetére harap rá. Nem túl komplikált egy cucc, aszonta könnyen meg lehet csinálni. Csak a két rátét kell meg anyacsavarok.
Ezt erősen kétlem, nekem is az van. A különbség annyi, hogy a váltó kihajtótengelyen lévő lánckerék 15 fogú a normál 18-hoz képest. Annyit hallottam, hogy a csehek anno rendőrségi mocikat láttak el 5 fokozatú váltóval.
Szia!
Én úgy hallottam,h a gyárilag oldalkocsis Jawa-kat 5 sebességgel látták el.
Sziasztok!
Ugye mindenkinek jól jött ez a pár nap jóidő hát én is kitoltam a 634-esem és megjárattam. Végül is azt szeretném megkérdezni hogy nem tudja-e valaki hogy létezik 5 sebességes váltó Jawahoz?
Arra gondoltam hogy ha ez belemenne a 634.es blokkba és mondjuk ezt kombinálnánk egy kis lánckeréktunningal hát szerintem tök jó volna.Aki tud ilyesmiről kérem tájékoztasson róla.
Köszönettel Zoli.
Sziasztok!
Szeretnék vásárolni egy 250 CZ sportot ami 2 hengeres. Az igazság az hogy a tipusnak még nem néztem utánna, de Fateromnak kellene. Régen 175 CZ-ja volt, de anno régen volt egy mocitalin és ott látott egy olyan gépet amit keresek.Amúgy neki lenne a motor.
Előre is köszi!!!
Tel.:70-296-4938 v. tatter@freemail.hu
Ahoj!
Meg majd ha felém jársz, az eredeti skiccet is hozd.
Üdv,
Pali
Szia Matya!
A jeladót (forgórészt) a főtengely végén lévő (normál gyújtás esetén) bütyök (ami könnyen kijön) helyére kell betenni egy távtartót,amire fel lehet fogatni a forgórészt.
A távtartó mérete típusonként eltérő, ("régi",634,638)
Az enyém CZ 472.4-es,aminek már 634-es blokkot adtak a gyárban,annak a távtartó méreteit pontosan + tudom adni,ha érdekel vkit.
Egyébként bármilyen esztergályos munkát + tudok csinálni! (pl.: távtartó)
Ja és a CPI sokak sajnálatára NEM JÓ! hozzá.Gyári gyújtótrafó kell hozzá.
Pali!!:neked meg majd küldöm a letisztázott rajzot.A héten átmegy ha minden igaz.
Hát ha lesz egy kis időm, lehet róla szó.De tulajdonképpen mindent meg lehet találni a neten is.
http://www.mgvac.sulinet.hu/trabi/trabi/index1.htm
Na ezen a címen, a bal oldali menüben a műhelytippek alatt az "ESE-2H leírása" feliratra kattintva minden le van írva.
Jeladó kb 3500 jó magyar pénz.
A felrögzítést meg majd leírom ha kell.Kicsit ravasz.de semmi extra.
Matya,
Tudnál esetleg egy cikket írni a Trabant gyújtásának Jawa-ra való applikációjáról? (Na, ez egy jó mondat :))
Engem konkrétan csak a jeladó érdekel, mert van már CPI-m.
A télen szeretnék jeladót tenni rá. A HyGy-féle is megfelel, de még arról sincs cikk. :(
Üdv!
Nekem forgott már kettesben 6000-et is.
CSak a hengerek csörögnek, mert kopottak már a dugók.
Pali:persze, feltesszük a gyújtit.a mágnest a jövő hétre ígérték.Másodszor.Szóval remélem ,most már meg is lesz.
A trabi gyújtás remekül funkcionál, ja és jól javítható, ha beszarna véletlenül.Nekem mondjuk 2mm-es előgyújtással az igazi.de próbálgatni kell.
HyGy,
A cseh srác, aki a hengereket csinálta azt mondta, nem ajánlja a további kompressziónövelést, mert az elvégzett változtatások már így is növelik.
Egyébként miért csökken a max fordulat ha nő a kompresszió?
Üdv!
pdaranyi: azon gondolkodtam amit mar valoszinu az en jawammal nem csinalok meg, hogy ugye most 1mm a hengerfej tomites, viszont ha ezt lecsokkentenenk 0.5mm-re akkor none a kompresszio es csokkenne a maximalis fordulat viszont alacsonyabb tartomanyokban erosebb lenne. Most ezt vagy meghadjuk vagy fel lehet rakni egy nagyobb lanckereket. :)
HyGy
hknny,
Gyárilag ugye 5250-es fordulaton adja le a teljesítménymax-ot, úgyhogy a 4000-et még bírnia kéne. Sőt, rövid távon azt a bizonyos 5250-et is. Én még nem próbáltam 4500 felé menni, de be van tervezve. :)
Üdv!
blackie,
Érdekelne a dolog, ezért megkérlek, ha legközelebb beszélsz vele, kérdezd meg.
Addig, hogy hőlégfúvó, minden OK, de én aztán csak egyszerűen beletettem a csapágyba a főtengelyt.
Előre is köszönöm.
Üdv!
Lenne még egy olyan kérdésem, hogy meddig lehet pörgetni a 638as blokkat amit még tartósan is bírnak. A 3500-4000 még reális?
pdaranyi: a tököm tudja, az esztergályos fószer csinálta, az mondta, hogy hőlégfúvó + benyomószerszám, és így a központosítás nem sérül. Ha mélyebben érdekel a dolog, megkérdezem...
Papi
No akkor nekem sem tirisztor ha nem tranzisztoros a gyuszim:-) Egyébként nem értem, hogy egyesek hogy mernek menni egy tartósan 100km/h vagy fölött. Nekem olyan 80nál van 3200ford/min-él aztán ha 100fele megyek akkor olyan 4100nál a fordulat mutató. És azt még csak megelmlttetem, hogy 100as tempónál már halál félelmem kezd lenni és nagyon keményen kell a kormányt tartanom. Lenne még benne erő 100 fölött is, de hát az már csak olyan "ha meg akarsz d*g lenni" (:-)).....
Helló woodoo2!
Köszi az infókat a gyújtással kapcsolatban! A motor kopogó hangjával nekem is vannak tapasztalataim, csak az enyém inkább karrog, de azt minden fordulaton. A karrogáson azt értem, hogy a hang leginkább ahhoz hasonlít, mint amikor egy vonalzót végighúzol a léckerítésen (remélem érted mire gondolok).
A hang egyértelműen a henger tájékán van (a főtengely felújítva szakember által), a motort szétszedve nincs semmi problémára utaló jel (a henger, gyűrűk, dugattyú OK.), a kuplung is rendben (szétszedve, ellenőrizve) de a zaj, az nem tágít. A szerelő azt mondta, hogy nyugodtan járjak így vele, mert nem lehet belőle baj. Ez akár így is lehet, de engem rohadtul idegesít…
Tippek?
Milan
blackie,
Mi a fene az a benyomószerszám? :)
Én a főtengelyt pontosan a szervízkönyv utasítása szerint raktam be (melegítés).
Üdv!
Ja,de egyébként nem veszélyes!! Nem lesz a motornak semmi baja!
Szia!
Menet közbeni kopogó hangot a karburátor adja. Azt jelenti,h túl sok benzint kap. A helyes benzin-levegő keverék 1:16! 1 kg benzin 16 kg levegőben ég el leggazdaságosabban./hogy hogy lehet ezt ilyen arányra állítani,ne kérdezd,még nekem sem sikerült...nekem is úgy kopog,mintha le akarna szakadni a blokk/ Sok az anyag!
Hello márkatársak!
Kérdésem lenne, ha nem gáz. A vasam most qrva jól megy, kraft ezerrel, de kicsit idegesít, hogy nagy terhelésen vagy magas fordulaton mintha kopogást hallanék, kerregés szerű zajt odalentről. Előgyújtás lehet? A főtengely nem valószínű, nincs benne 100 km a felújítás óta és precízen, benyomószerszámmal lett behyelyzeve.
Köszi előre is!
Papi
Akkor ezek szerint nem tirisztoros,hanem tranzisztoros gyújtásom van,de a neve teljesen mindegy,mert sokkal jobb,mint az eredti!! Tapasztalatból mondom!!
A szerelő,aki az enyémbe tette a gyújtást "Egyek"en lakik és Hajdú Károlynak hívják,ha így könnyebb behatárolni Tiszafüredtől és Tiszacsegétől(ahol én lakok) 10km-re van. Tel. számot holnap tudok mondani,amikor hazam1ek,mert Nyíregyházán tanulok.
Ja, egyébként az én Jawa-mon 4-es gumi van hátul, elférni elfér, csak egy kicsit hozzáér a széle a láncvédő gumihoz, de nem vészes, épphogy csak súrolja. Volt már rajta vékonyabb gumi is, azt hiszem 3,5-ös, de semmi lényeges különbség nem volt a kettő között. Végsebesség, teljesítmény ugyanaz, stabilitással sincs semmi gond, és sokkal jobban áll a motornak a szélesebb gumi, úgyhogy mostmár mindig 4-est fogok rátenni.
Üdv.
Hello Woodoo!
Köszi a választ! Nem tudom, mit említettél a múltkor, nem olvastam, csak a Péterfiásat, azt a boltot én is ismerem, csak nem szeretem.
A tócóskertben ismerek egy autós-motoros boltot a Derék u.-n, de ott nem hiszem, hogy vannak Jawa cuccok.
Ja, a szerelő engem is érdekelne, meg a tirisztoros gyújtás is!
Ahoj!
A Trabit gyárilag tranzisztoros gyújtással látták el, az is fekete dobozban volt. Postás kollega jól mondts, hogy zsigához volt tirisztoros, ill. kisipari megoldások voltak még. (Mz-ben is láttam ilyet).
Matya!
Munka mellett még nem sok időm volt, és most hétvégén nem biztos, hogy ráérek, valamikor fölrakjuk a gyújtást (persze amikor elkészült, alkatrészek megvannak)?
Üdv,
Pali
De ettől függetlenül még mindig igaz az állítás: érdemesebb ezt a gyújtást használni,mint a "normál" megszakítósat!!
Bocs,igazad van,de én még most sem hiszem el... /ez már az én problémám/
http://www.mgvac.sulinet.hu/trabi/trabi/trabi-gyusz.htm
Én is szerettem volna vastag gumikat tenni az enyémbe,de felviláosítottak,h erre a motorra gyárilak 3,25 ill. 3,50 gumik való. Ha rátettem volna a vastagabbakat,csökkent volna a stabilitás,a végsebbesség és a teljesítmény is,m vastagabb gumi nagyobb felület nagyobb surlódás. De te tudod.
A megszakító hézag 0,4 mm, az előgyújtás 2,7 mm.
Az "Ui:" nem értem mire írtad...adjam neked a gyújtásomat? :-)
sorszám: 1688 (17205)
( előzmény: rétiboglárka, 2004-09-30 12:11:19)
Szia Milan!
A hardware:
1 db "fekete doboz"
1 db "patkó" alakú jelvevő
1 db jeladó (kerek lapos mágnes,ami a főtengely végén fog elhelyezkedni)
1 db távtartó,amit esztergályossal érdemes csináltatni
Ára:
fekete doboz: 8200 Ft
patkó: 2000 Ft
a forgórészt nem tudom,mert azt trabantból vettem ki.
Elérhetőséget pénteken tudok írni,mert akkor m1ek haza.
Szia Thuram!
A ferodort kétféle képpen lehet cserélni:
1) Kidobod a fékpofákkal együtt,és veszel másikat
2) Leveszed a fékpofákat,és a legközelebbi autósboltba viszed,ahol +kéred a bácsit,h ragasszanak rá új ferodort.
Ez utóbbi +oldás kb 500 Fb-ba kerül,szóval én ezt ajánlom inkább
/nekem már annyira el van kopva a ferodor,hogy a szegecsek feje csiszolja a dobomat.../
Megint én!
Kérdés:a hátsó kerékre rámegy a 4"-os gumi,mártmint be is fér a hátso villába?Mit lehet csinálni hogy az eleje ne másszon ki a motornak ha egy kicsit poros az ut?Nincs rajta suly és nagyon instabil..Köszi
Tiszteletem motoros ifjak!
Egy oriási problémával állok szemben.A gyujtásom tegnap elálitodott(634),az elögyujtás mértéke 7,25mm-lett.De igy is ment,bár picint rossz hangja volt.Az alap lap elforgatásával akartam az elögyujtás mértékét csökkenteni,de a szélsö helyzetbe valo forgatáskor is még mindig 6 mm-volt.ennél kisebbet csak akkor tok állitani ha a megzsakítót állitgatom,d e azt ilyen szoci megoldások közepette rendkivül nehéz és a megsazkito hézeg se lesz az elöirtak közelébe se.A végsebessége meg asz istenér se akar több lenni mint 105km/h (egyszeméllyel)Már aton töröm a fejemet hogy átalakitom lendkerekes kisautová.
A másik észrevételem: a perimer lánchajtásnál a fötengelyne lévő fogaskerék a kupon van rögzitve.Elöfordulhat az hogy ezt gyárilag ugy zsugoritották rá?Mert én igy házilag nem tudom olyan erössen felszoritani.Elöre is köszönöm a hozzászolásotokat.
Ui:woodoo azért a tirisztoros gyujtásért hálám halálodig üldözne:)
Tisztelettel:Rétibogi
A Jawa hoz előre hátra ugyanolyan ferodor kell ugye?De jó az Mz jé is?
Hogy kell kicserélni a ferodort?
Helló woodoo2!
Az általad említett Jawas szerelő engem is érdekelne, ha nem titok. Tudsz valami elérhetőséget? A tirisztoros gyújtást mennyiért szerelte be, ill. mennyi volt maga a "hardware"?
Előre is kösz!
Milan
Valahogy a tirisztoros gyújtás nem terjedt el. Az elektronikus gyújtás (h)őskorában elindult ugyan ez az ág, de amint a tranzisztorok zárófeszültség-védelmét megoldották, kihalt ez a megoldás. Valamelyik fórumon kifejtették az okát egy páran. A szovjeteknek volt Zsigulihoz tirisztoros gyújtás. Nálunk nem árulták. A gyújtófeszültsége akkora volt, hogy a gyertya porcelánján is áthúzott a szikra. Sötétben világított a gyertya (végül is azért gyertya !) Szóval nem volt jó. Kb. hetvenes évek közepén volt ez.
Úgy tudom, hogy ami nem megszakítós, az mind egy szálig tranzisztoros. A miénk '88-as volt, és emlékszem is a végtranyókra. Ráadásul eléggé hasonlít az ETZ-ére, ami szintén tranzisztoros. Nem hinném, hogy ha 30 évig gyártották változatlanul a megszakítósat, akkor hirtelen kétféle elektronikusat csináltak volna. Valahogy ellentétes lett volna a Zwikaui mentalitással. :-)
Mi '88-ban vettünk egy új trabit, abban tirisztoros gyújtás volt. Egyszer ki is kellett cserélni, még a garanciás idő alatt.
Mondom, hogy tranzisztotos a gyújtás.Egyébként ha te azt mondod, hogy a feketedobozos trabit tirisztorosak, akkor bocs, de el vagy tévedve.
Nem mondom, hogy nem lehettek tirisztoros Trabik, de elég kicsi a valószínűsége.Mondjuk adok neki 1%-ot.
A tranyós gyújtás is fekete dobozban volt/van.Szerintem valamit összekeversz.
85től volt tranyós gyújtás rajtuk, addig megszakítóssal mentek.
Ja egyébiránt van egy remek megoldás a kérdésre.Ha van benne végfoktranyó, akkor tranzisztoros.
De valaki más is szólhatna, hogy volt-e tirisztoros.Már érdekelne a dolog engem is.
Sziasztok!
Van egy eladó, 89-es, Twin Sport Jawam, amiért 85E Ft-t kérek. Új rajta a hátsó gumi, a primer lánc, a fordulatszmmérő meghajtójának mindkét része és a bowdenek.
Elérhetőségeim:
wunderbahn@freemail.hu
06-30-498-1748
A 89-esben sztem már tirisztoros gyújtás van! Ha a motortérben a menetirány szerinti jobb kerék sárvédője fölött van egy fekete doboz /ami több,mint 8000 Ft/,akkor tirisztoros gyújtása van! Nézd +,ha van a közeledben trabant!
Szia Hurka!
Másik helyet,ahol lehet Jawa-hoz alkatrészeket kapni? Amit a múltkor említettem,az nem tudom,h bolt-e,vagy magánház,de állítólag a Péterfia úti bolt is onnan veszi az alkatrészek nagyrészét.
Ha kell,+kérdezem pontosan,h hol van ez,úgy emlékszem,a Tócóskertben van,de majd +kérdezem pontosan.
Ismerek autószerelőt,aki foglalkozik Jawa-val /5 Jawa boldog tulajdonosa/.JÓL dolgozik,az enyémbe is ő szerelte be a tirisztoros gyújtást,és kifogástalan. Csak az a "baj",h nem debreceni,ahol lakik 60 km-re van debrecentől.
Debrecen Péterfia u. 48.
Tel.: 52/ 420-372
azért hozzátenném, hogy nekem 89es a gyújtás, és az azért nem az első széria, de lehet, hogy igazad van, csak én nem láttam még tirisztorosat.
Hát lehet, h a forgórész döglődik.Az szok' ilyent csinálni.
Helló Woodoo2!
Ismersz más motorosboltot is Debrecenben, a Péterfia utcain kívül, ahol vannak Jawa-hoz cuccok? Esetleg nem ismersz valami jó szerelőt, aki foglalkozik Jawa-val, és ért is hozzá?
Egyébként debreceni vagy?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|