:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Affene.Egészségedre.
Full.:Nem teszel vele tönkre semmit, ha meleg karterbe húzod be a főtengelyt.Se jobb oldalt, se balt, központosítás és derékszögelés is marad.Bár azt nem tudom minek a derékszögelésére gondoltál.:))
Túl sok az aggodalmaskodás asszem ebben az ügyben.Hót simán szerelhető az egész.
Ja és a csapágynak se tesz rosszat, ha felmelegítitek 80fok körülre.Persze nem acetilénlánggal.Fel kell dobni egy jól befűtött sparherdra, oszt' jó' is van.
Ahoj!
Csak és kizárólag abban az esetben, ha hengerenkénti (tehát kettő)jeladód van, és azok egymástól függetlenül forgathatóak el a mágnesgyűrű, alaplap, stb körül. Ha csak egy jeladód van (pl trabi gyújtás mintájára készült zseniális szerkezet), az elektronikusan oldja meg a két gyújtótrafó közötti 180 fokos fázisfordítást.
Remélem érthető, amit írok, az ötödik sör után nem vagyok benne biztos....
Üdv,
Pali
Ha belegondolok, hogy a középső, labirintrész enged, lehet, hogy nem csak a jobb oldalt lehet tönkretenni...
A derékszögelést ha szerelt motornál elvégzed, majd a jobb oldali csonkot kísérletképpen meghúzod a hivatkozott szerszámmal , szerintem ügyesen tönkreteszed a derékszögelést, és a központosítást is egycsapásra. Természetesen amíg nem derékszögelted ki, az nem módosul, csak az előbb kissé előre mentem. Igy remélem világosabb..
Nem értek egyet, szerintem ha a két blokkfél már összeér, a főtengely túlhúzható az említett "behúzóval" mindaddig, amíg nem koppan a zégerig előre behelyezett főtengelycsapágyon.Magyarul , ha a bal oldal már a helyén van, a jobb oldalt a jobb csonk túlhúzásával könnyű tönkretenni. Ott ugyanis a csapágy belső futógyűrűje nem koppanhat fel a csonk tövére, mert ez elviszi a központosítást, sőt, a derékszögelést is. A csonk töve és a csapágy belső gyűrűje közt hézag van, szerelési tűréshatár.
17-es is van , a Futárban, de van- szokott lenni- nagyobb is. Tegnap tök véletlenül kaptam gyári 15-öst, az nincs több. Az áruk 800 körül van.
blackie,
A főtengelyben nem esik kár, de a csapágynak nem tesz jót.
Üdv!
Úgy bizony! És nem szabad sokat szarakodni, mert ha a főtengely a csapágyhoz ér, pár pillanaton belül megszorul.
Mellesleg a gyári könyvben az van írva, hogy, kb.80C°-ra melegítve kell behúzni a helyére a főtengelyt.
Szóval sercenjen, ha ráköpsz.
Hello!
Ez a módosítás inkább behúzza a főtengelyt . Igazad van, a melegítés tényleg okosabb megoldás, de belegondoltam ebbe is, és mivel csak a legszélső csap, azaz a főtengelycsonk van húzásnak kitéve, a főtengely egy cseppet sem deformálódik. Kinek a pap, kinek a lánya... :))
Széles utat!
Papi
Ezt lehet úgy orvosolni hogy azt a patkószerű nyomtatotáramkörös lapot a mágnestárcsa alatt valamerre elforgatom?
Még 1 kérdésem lenne.
Tranzisztoros hall jeladós gyújtásnál elképzelhető-e olyan, hogy az egyik hengernek nagyobb legyen az előgyújtása, mint a másiknak? Mert úgy veszem észre, hogy igen, csak nem értem mért....:-(
Hogyan tudnék feltöltenni a galériába a saját motoromról képeket?
17-t lehet a Zichy Futárban. kb 850ft volt néhány hete.
Szerintem elég észrevehetően romlik a gyorsulás 18-assal a 15-öshöz képest, és alacsonyabb fordulaton gyengébben húz. Egyébként lehet kapni 16, v. 17 fogas lánckereket Jawa-hoz?
Szia Pali!
Javaslom a lada barátikör oldalát.
Ahoj!
Emlékeim szerint a CPI-nek csak egy trigger kell egy kapcsolóelemmel (rá lehet kötni a megszakítóra), amit 20 mA körüli árammal terhel. Az már mindegy a CPI -nek, hogy mi kapcsolgatja. Tehát ekkora terhelésre kell méretezni egy tranzisztoros kapcsolófokozatot a hall ic után.
Gyakorlatilag a trabi gyújtás is megfelel neki a végfok tranyók nélkül. Illetve helyett kisebbet, olcsóbbat, mert nem kell ampereket kapcsolnia. (bár jobb lenne látni egy CPI kapcsrajzát).
Üdv,
Pali
Csinos darab!
Lassan itt a tél lehetne vinni krómoztatni :)
Hali!
És mondjuk az MZ-k 5 sebes váltólát nem lehet összeházasítani a Jawal? Bár emlékeim szerint(csak láttam valahol) Annak teljesen más helyen van a léptetőszerkezete és nagyobbak a fogasok átmérői erről esetleg valami ötlet?
Szisztok, Zoli
HELLO!!!SÜRGŐSEN SZÜKSÉGEM LENNE 1 ESETLEG 2 DB. JAWA 250 HAJTÓKARRA CSAK FELÚJITOTT VAGY GYÁRI ÉRDEKEL !HASZNÁLT NEM!ESETLEG KOMPLETT FŐTENGELY!
vAGY EGY CÍM AHOL FEL TUDNAK ÚJÍTANI HAJTÓKART!
TEL:0630-573-84-51 ESTE 18:00 UTÁN
KÖSZI
Vagyis a 18-as kereket a 15-ös helyett.
Én nem próbáltam a 16-as kereket a 15-ös helyébe. Nem gyorsul rosszul, 2000-3000 között még gyenge, de utána megy mint a rakéta. A nagyobb emelkedőket 4.-ben azért észreveszi, nincs már akkora vonóereje.
A gépkönyvben is ez van, átm. 160, 35mm széles.
Üdv Mindenkinek!
Én láttam már olyan 638-as Twin Sportot, ami 4 sebességes, de úgy van kialakítva, hogy bele lehet rakni 5 sebességes váltót is, és ez rá is van írva a tankra. Szóval elvileg gyártottak 5 sebességes váltót, nemcsak a rendőröknek. Ez egyébként egy gyárilag oldalkocsis motor, azt hiszem 1990-es.
Egyébként az én mocim is oldalkocsis volt, de szólóban járok vele. 15-ös lánckerék volt rajta elöl, és azzal nagyon ment, húzott már tök alacsony fordulaton is rendesen, csak az a baj, hogy alacsony volt a végsebesség, és 100-nál már pörgött kb. 4500-t. Lecseréltem egy 18-asra, ez annyiból jobb, hogy magasabb a végseb. és nem pörög annyira a motor, de elég érezhetően romlott a gyorsulása a 15-öshöz képest, főleg 2 személlyel, 4.-ben alig van ereje, és sokkal többször kell visszaváltani.
Szóval szerintem a legjobb megoldás az a 15-ös lánckerék és az 5 sebesség lenne, csak ezt elég nehéz kivitelezni.
Üdv mindenkinek!
Tegnap segítettem barátomnak célbajuttatni a frissen vásárolt 1969-es Jawa 250-es(559) mociját. Az út kb 10km volt, én a már meglévő jogsim miatt jöttem a képbe. A motor szépen ment, hidegen jól indult, nemúgy melegen.
Először szeretném, ha szemrevételeznétek a képeket és mindenk az őszinte véleményét írná le (nekünk is van).
http://trike.fw.hu/jawa-csaba/01.JPG
http://trike.fw.hu/jawa-csaba/02.JPG
http://trike.fw.hu/jawa-csaba/03.JPG
http://trike.fw.hu/jawa-csaba/04.JPG
http://trike.fw.hu/jawa-csaba/05.JPG
http://trike.fw.hu/jawa-csaba/06.JPG
http://trike.fw.hu/jawa-csaba/07.JPG
http://trike.fw.hu/jawa-csaba/08.JPG
http://trike.fw.hu/jawa-csaba/09.JPG
http://trike.fw.hu/jawa-csaba/10.JPG
http://trike.fw.hu/jawa-csaba/11.JPG
Köszönettel: Csaba, Feri
Azt azért megnézném, hogy szorította be a hajtókart szimmeringcsere közben.Ahhoz azért ritka nagy balf*sznak kell lenni.
Köszi!,ha majd elesek megint a fék miatt majd az emlékeidre fogom:)
Kulio,
Ezért (is) van az, hogy a legtöbb szocimotortulaj maga javítja a gépét. Persze van néhány dolog (pl főtengelyjavítás), amit azért otthon nehéz megcsinálni, de egy főtengelyszimeringcsere még megoldható.
Ha esetleg az tartana vissza, hogy még nem csináltál ilyesmit és nincs aki megmutassa, akkor hagyatkozz a szervízkönyvre, alkatrészkatalógusra, a fórumra és a levlistára, és persze óvatosan csináld a dolgokat.
Én is így újítottam fel a blokkot és immáron 2100 km-re hiba nélkül működik (persze ha nem számítjuk a gyújtásállítást).
Üdv!
Sziasztok!
Megtudja mondani nekem valaki,hogy mekkora a dobátmérő(638 on)?Az autósboltba ezt kérdezik,mert kiakarom velük cseréltetni a rossz féken a ferodort ,hogy legyen tartalék:)
HElló mindenki.
Szeetném veleek megosztani tapasztalataimat. Az emúlt hétvégén rájöttem, hogy nem szabad olyan motort venni, amitől a környékbeli szeelők félnek, mert ha meghibásodik elé neéz megjavíttatni.
Nekem sikerült találnom egy "szakembert", aki régen nagyon értett a jawakhoz, csak sajna út közben elitta az eszét, amire nem voltunk figyelemmel, így főtengelszimering csere közben szépen beszorította az egyik hajtókart. :( Találtunk egy másik blokkot otthon, amire azt mondotta, még jobb álllapotban is van, így elkezdte azt csinálgatni. SAjna nekem út közben vissza kellett menni a koliba és a felügyeletet rábíztam az öcsémre, és szülőre, aki még csak nem is ült motoron. Ez egy mondhatni öreg hiba volt. Nem tudták mondani a szerencsétlennek, hogy hogy lehetne megoldani a dolgokat. Végül is indul a jármű, csak a kuplung nem üzemel Legalább is ezt mondták. Hét végén jutok motorközelbe, hogy meglássa, egyáltalán milyen állapotban van, vagy egyben van-e.
Na ez a tény beárnyékolja az egész hetem. Remélem, ha hazamegyek sikerül valamit bütykölni a kuplungon. Ha nem, keresnem kell egy szerelőt, aki hajlandó kijönni megjavítani, ami viszont egy egyetemista számára nem teljesen megvalósítható solog(pénzügyileg na meg időben).
Hát ennyi lenne, remélem mások nem jutnak ilyen sorsra.
Széles utat, gumifákat
Legyen fényes sikere a kohásznak!
woodoo2,
Az a gond, hogy én Szlovákiában lakom. Azért írtam Sátoraljaújhelyet, mert az a legközelebbi határváros. De talán megoldható, hogy elküldöd thuram-nak, én meg átugrok érte. Ez tőle függ.
Jawa 350/640-eshez kéne távtartó az első (tárcsafékes) kerékhez. Lehet, hogy ez így nem sokat mond, ugyanis Mo.-ra nem importáltak tárcsafékes Jawat. Az a baj, hogy nem lehet kapni, ezért jelenleg alátétek sorozata pótolja a távtartót. A tél folyamán úgyis cserélem az első gumit, úgyhogy ki kellesz vennem a kereket. Majd akkor megpróbálom meghatározni a méreteket. Utána elküldöm mailben, ha ez így neked megfelel.
Kb mennyibe kerülne? Kb olyan, mint a 638-as hátsó kerekén a tavtartó (bal oldalon a villaszár és a fék között).
Üdv!
rétiboglárka:
A legnagyobb gumi ami elfér a hátsó villában az a 130-as méret (nekem is ez van).
Ez már radírozza a láncvédő gumit, de kit izgat...
Szia
Igen,kb 150 km-re lakok Sátoraljaújhelytől,viszont Nyíregyházán tanulok,ha így közelebb van. Ha nem tudunk találkozni,postai utánvétellel el tudom küldeni. Milyen távtartó kellene? (Milyen típushoz?)
szervusztok!
szükségem lenne a primer hajtáshoz nagyfogaskerékre és láncra. Tud valaki bontottan fogaskereket? állítólag ujonnan ha van akkor kb 11e, na ezt kerülném.
woodoo2: nekem sem jött még válasz a képekröl, biztos nem ért még rá HyGy.
rétibglárka: nekem 4.1-est vagy 110-est mondtak, h elfér hátul a jáwának.
gyujtást én ugy állítom, hogy az alaplapot és a bal henger alaplapját kb az állítási lehetöség közepére rakom, (v koccig az ellenkezö irányba mint amerre elözöleg forgattam) és onnan kezdem a hézag és az elögyujtás beállítását. nem tudom más e a 634-esnek, de nekem így be lehet állítani.
hknny:
az enyém 90-110 között szeret menni, ezt hegynek fel is tartja. Hüvösebb idöben a stabil 130-at is bírta kétszeméllyel az M0 án(persze egyenesben) Sztem kb 4500 az amit hosszabb távon is szeret.
Csabika
Az én 89-es TwinSportom gyárilag oldalkocsis, de ez is 4 sebességes.
pdaranyi
Jah beraktam a féket,igy már megtudok állni a ház elötti lejtőn ahol akarok első fékkel is:),De tényleg sokkal jobb,szóval kösz:)
Ok megprobálom megkeresni a szivatónál azt a csavart és meghuzni.
thuram,
Hazaértem. :) Igen jól ment a gép. Azon az emelkedőn ahol általában csökken a fordulat simán felment 70-el 3000-es fordulaton.
Egyébként a belső javíthatatlan. :( Elmozdulhatott, ezért a szelep tövénél megrepedt a gumi. :(
A féket már átraktad?
A szivatót tartó csavart próbald behúzni. Mikor én behúztam a kicsavarodott szivatót, nehezebben tudtam "kapcsolni", tehát valszeg jobban meg van szorítva az a kis tengely.
Üdv!
nálam nem jön ott ki semmi, de vágtam egy vékony gumilapból egy tömítésfélét, amit belülre a rugó alá tettem. Akkora lyuk van rajta, hogy a szár passzentosan megy át rajta, így valamennyire tömít is.
Én is keresgéltem a neten, megtaláltam a 350/640 Polive verziót (fénykép is van), de az is ugyanúgy négysebességesnek van írva.
pdaranyi,
Hazaértél?:)
Nem tom azaz igazság lehet ,hogy már régóta csinálja de csak most vettem észre,ritkán figyelem a karburátort berugás ,közben nem is tom ,hogy vettem észre..
egyébként woodoo2 kb 150-200 km re lakik újhelytől.
woodoo2,
"bármilyen esztergályos munkát + tudok csinálni!"
Nekem szükségem lenne egy távtartóra. Milyen messze laksz Sátoraljaújhelytől?
Üdv!
Powerarc,
Én is hallottam, de kétlem. Ugyanis eléggé át kéne tervezni a váltót (keskenyebb fogaskerekek, más pillangótárcsa, 3 tolóvilla). Ez biztosan nem olcsó, és nem hiszem, hogy a Jawa ezt megcsinálta.
Ráadasul, az alkatrészkatalógusban benne vannak a rendőrsági cuccok (villogó, stb), de a blokk ugyanaz.
Üdv!
Miérteket ne kérdezzetek, tök hülye vagyok az elektronikához, "csak" gépészmérnök leszek.
Annyit tudok, hogy ha ott egy kapcsolás, össze tudom rakni magamnak, meg max nyákot maratni.
Egyébként abból a cikkből merítettem ezt az infót, amit a múltkor írtam.
balckie,
Kösz, hogy utánajártál!
Én maradok a klasszikus melegítés-behelyezés módszernél. Szerintem ha felmelegíted a csapágyat, az vígan érkezik lehűlni, mire ezzel a benyomóval benyomod a főtengelyt a helyére. És szerintem az nem igazán jó. Szerintem.
Üdv!
thuram,
Nekem még akkor sem jött ott ki benzin, mikor elengedte a megszakító üllőjét a csavar és olyakat durrogott vissza, hogy dobálta a szivatót. :)
Még akkor sem, mikor a túrán kicsavarodott a szivató a karburátorból, pedig annyi benzint kapott, hogy le is állt.
Csak most kezdte el csinálni, vagy rögtön azután, hogy beállítottam gyújtást?
Üdv!
Csak berugáskor szoktam felhuzni a szivatót ,szóval járó motornál még nem teszteltem,de ha gondolod ,leugrok és berugom:)
Csak berúgáskor vagy járó motor mellett is?
Sziasztok!
Ha felhuzom a szivatót akkor amikor rugom be,annak a kis csőnek a tővénél amit felhuzok amikor felhuzom a szivatót (:)),veri ki a benzint ha nem huzom fel természetesen nem jön ott benzin belöle.Lehet ez ellen tenni valamit?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|