:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Gyárilag valóban úgy van , a Jáwán is, csak ha kedved szerint akarsz mocizni oldalkocsival vagy anélkül, tehát gyakrabban le - fel szerelgeted, minden esetben két irányjelzőt is biggyeszteni kell a szólóra. Ha ott az oldalkocsi, amin van irányjelző, akkor viszont le kell szerelni a gépről, le nem takarhatod, mivel, a Kresz szerint , ami fel van szerelve, annak működnie kell. Szóval macerás.Tavasszal , mire vizsgára megyek, kiderül minden.
Köszi a segítséget,elolvastam a vonatkozó részt, okosabb lettem. Azt ígérték a Mozaikban, hogy a jövő héten visszahívnak,és tájékoztatnak, mert a kérdésem után már őket is érdekli. Számomra a kedvező megoldás az lenne, ha az irányjelzőket csak a motoron helyezném el. / így nem kell a leakasztásnál annyit vacakolni a jobbos irányjelzőkkel./.Telefonon felolvasták azt a jogszabályt is, ami szerint az oldalkocsira nem kell irányjelzőt szerelni. Egy régebbi szerint viszont a gyári elhelyezést meg kell tartani./ Akkor mégis ? / Gyakorlatilag az nem derült ki eddig, hogy ez a régi szabály él-e még. A másik, ami nem ártana, az oldalkocsin oldal-irányjelző.Persze akkor a motorra is kell...Az írva vagyon, hogy oldal irányjelzőt minden olyan járműre lehet szerelni, amelyre irányjelzőt lehet.Ha valakinek , aki a sorokat olvassa, nem tiszta , oldal irányjelző például a régi Zsigulik első sárvédője oldalán az a pici kerek sárga lámpa...
Matya, hagyjul el a Czetkát. Jawa 350 638-ról volt szó. Részemről a témát lezártam. Akit érdekel, majd visszaolvassa az előzményeket és kedve szerint állást foglal, így, vagy úgy.
Ma a Campona börzén a kezemben volt egy CZ Jawa 350 magyar nyelvű javítási kézikönyv. Ha vadászol rá, megszerezheted..
Full!
Megtaláltam az előírást a neten!
http://www.godbrother.hu/download/6_1990_kohem.pdf
Na eszerint a motorkerékpárt (oldalkocsist is) nem kötelező felszerelni irányjelzővel! De ha van rajta akkor a következő érvényes rá:
63.§ (3) Az irányjelző lámpák átvilágított felületének külső széle a jármű legkülső pontjától 0,40 méternél távolabb nem lehet.
Figy Fullkopy!
Hétfőn tudok pontos jogszabályi előírást előbányászni, de addig is következőt tudom mondani. Egyszerre nem villoghat két irányjelző (egyik a mocin, a másik azoldalkocsin), mert megtévesztő, meg amúgy is oldalanként 1-1 lehet elö és hátul. A irányjelző elhelyezésére is van előrírás, meg van adva, hogy a jármű szélétől max hány centire lehet. Az oldalkocsi esetén a motor jobb irányjelzője tuti nem jó helyen van.
Nem ígérem, mert nagyon be vagyok havazva mindenfélével, és papíron van meg, szóval ha lesz időm, energiám felvinni gépre, akkor majd lehet róla szó, de ez nem most lesz.
Börzéken lehet ilyeneket időnként találni.
Láttam pár Mz-s képet, ahol a motoron csak bal index volt, a kocsin pedig a jobb. Az egyik kép gyári volt.
A 2 jobb index egyszerre villogása tényleg nem valami jó. :-)
Ja, még annyit, hogy én az oldalkocsira tenném, mert elég furcsa, ha a jobb index a két helyzetjelző közt villog, közelebb a balhoz. :-)
Full, ez esetben én is veled örülök. :-)
És majd igyekszem partner lenni.
Az indexes kérdésedre sajnos én sem tudom a választ.
A főtengellyel kapcsolatban pedig szerintem sem érhet össze egyszerre a 2 csapágy a fötengely vállával, ill. kívűl a zégerrel. Az összehúzással kapcsolatban viszont felmerült bennem, hogy elvileg a csavarok is húznak a végén pár századot, és az is megfeszítheti a csapágyakat. Egy kis nagyon óvatos kocogtatással minden a helyére kerülhet, bár ekkor meg a felület sínyli meg a dolgot.
Valami úton-módon nem tudnád feltenni az oldalra? Esetleg lefénymásolni (természetesen kifizetem)? Nemrég jutottam egy CZ350-hez és jól jönne.
üdv:
tibi
Full.
nekem valahol megvan a CZ350esnek a gyár által kiadott javítási kézikönyve, szervizek részére.Na abban vannak benne a célszerszámok képei.Én is onnan csináltattam magamnak.A megfogalmazás amúgy pongyola, a "kényszerösszehúzó" nagyon szarul hangzik.A szerelés menetébe ne menjünk bele, elég hosszadalmas lépésről lépésre leírni.
Most, hogy egy hálátlan témán túl vagyok, segítséget kérek. Srácok, ki tudja- mert a KPM a Mozaik utcában a mai telefonon feltett kérdésemre nem tudta a választ- Működhet -e egyidejűleg a motor és az oldalkocsi irányjelzője? Nyugaton csak a mocin van irányjelző, az oldalkocsin csak első és hátsó helyzetjelző van.
Jogszabály szerint az oldalkocsin nem kötelező az irányjelző.
Jogszabály szerint a gyártó által előírt felszerelést be kell tartani./ akkor meg oda kell tenni /
Jogszabály szerint a világító és fényjelző berendezések elhelyezése nem lehet megtévesztő./ pedig elég muris , hogy az oldalkocsi meg a moci egyszerre villog /
No, akkor most járjak asszimetrikus elhelyetéssel, amit útál a jogszabály,és elég ronda, vagy szimmetrikussal, de akkor nam lesz gyári az elhelyezés.
Melyik ujjamat harapjam meg, mindegyik fáj..... Ki tud okosat ?
Kedves Matya, most, hogy kigúvadó szemecskéimet visszatoltam a tokjába, ismertetném veled, hogy ezt a rosszul sikerült csevelyt csakis azért kezdtem el, mert kifogásoltam egy NEM GYÁRI kényszer összehúzó szerszám használatát. Az eszköz megrongálhatja a központosítást, mivel a felek összehúzásakor a bal oldal már fix rögzítése után lehetővé teszi a jobb oldali csapágy zégerütközésig való túlhúzását. / ezzel terpeszti a szerelt főtengelyt./Márpedig ott a megmunkálási és központosítási tűrések miatt hézagnak muszáj maradnia. Ezt már az előzőekben megírtam, indokoltam. Ha nem tetszel érteni- mert úgy látom nem- akkor mi a fenének győzködlek ? Majd az idő múlásával rájössz. Hagyjuk ezt a fenébe.
Matya, most elvesztettem a szálat.. mi a bigyóról beszélsz ? ha érteném, nem kérdezném ám, tudhatod... bővebben tessék, mert így hülyén fogok elpatkolni...Milyen szerszám és milyen célra ?? gyári ?? nem akarlak zaklatni, de ,nézd el nekem értetlenségem- most frankón nem utazok kiakasztásra... eddig sem, csak így alakult, nem így akartam, ... bocsi ...
Full...
Rider, örülök, hogy itt vagy . Valószínűleg a továbbiakban nem igazán lesznek kiélezhető nézeteltéréseink.Ehez viszont két ember kell. Amit legutóbb írtam , felejtsd el.
Üdvi : Full...
de a gyári szerszám úgy van kialakítva, hogy a csapágy BELSŐ gyűrűjére fekszik fel, tehát nem kap axiális tehelést a golyó.
Nem nyert, folyamatosan itt vagyok.
Látom, a dícséret fel sem tűnt, pedig tényleg örülök, hogy ma már szerinted is csak a műszaki érvek a fontosak. Nemrég még nem így volt.
Ha örömet akarsz v-kinek szerezni, az nem biztos, hogy mások "kiakasztásával" fog sikerülni.
Én úgy vélem, itt senki nem neheztel senkire, sajnálom, hogy ez számodra rossz hír.
Úgy véled, sebeket okoztál? Khm...
Elfelejteni? Talán feltűnt, hogy azóta nem írtam, most is csak kíváncsi voltam, őszinte-e, amit írtál.
Azért Matya és a többiek biztos megbocsátanak nekem, Neked pedig további jó "kiakasztást" a következő pár évszázadra. :-)
Valóban a kutya sem kérdezte a véleményedet, tehát jól döntöttél.Remekül időzítetted a felbukkanásodat, remélem örömet szereztem Neked azzal, hogy a Matyát egy kicsit kiakasztottam. A rosszhír viszont az, hogy mi egyáltalán nem neheztelünk egymásra, úgyhogy a sajátod mellett nem kell más sebeit is nyalogatni. Ha szépen megkérlek, el tudnál felejteni néhány évszázadra ?
Köszike: Full...
Addig igaz, amíg a két fél össze nem ér, vagy ősszehúzáskor el nem akad.Aztán már nem igaz.
Másik dolog : a csapágy káros előfeszítést kap összehúzatásnál,a golyók nem a járatuk megfelelő helyére kerülnek és ez csökkenti az élettartamát.
Tényleg nem érdemes ezen vitatkozni, mert akik elolvassák, nagyrészt úgysem értik az egészet, annyira elvi síkon van.
Mindenkinek, aki nem biztos annyira a dolgában , inkább a könyv szerinti eljárást javasolnám.
Egyébként a legigazabb hozzászólás még mindíg a 1761-es.Tulajdonképpen minden más csak szócséplés.
na jó motorozást mindenkinek.remek idő van még:)))
A moci anno 10 évig állt, és benzinből kicsapódó parafin belette magát mindenhová. Csak kapirgálni lehet, ill. kaptam nemrég egy tippet, nitrohigítóba kell beáztatni, az feloldja és nem bántja az alumíniumot meg a rezet. A sikma benzinben való áztatás szvsz nem sokat ér. Majd téli pihenő alatt szedem szét.
"Nekem olybá tűnik, hogy ok és okozati összefüggés elegáns áthidalásával témát váltottál. Talán vissza kéne térni a kényszerbehúzó célszerszámra a korrektség kedvéért.Ugyanis én ezt nem találtam jónak, és ez volt az eredeti téma. Hogy miből hányat hogy raktál össze , az nem tartozik ide."
Nem merem leírni a véleményem, mert még le leszek parasztozva, meg leszek fenyegetve, stb...
(Azért örülök, hogy ma már Te is így állsz hozzá.)
Köszi, nem kell, hagyjuk.Elhiszem, hogy jobban ért hozzá mint én.
Melleseleg nem az utolsó néhány millimétert, hanem néhány tizedet.
A kényszerbehúzó, ahogy te hívod, gyári megoldás.Szóval tuti hogy jó.
Az innen letölthető dokumentációk segítségével apró darabokra szedd szét a karbit.Minden megtalálható, még a fúvókaméretek is. Mindent szedj ki, ami a katalógus szerint kiszerelhető. Tisztítás után mindent áztass be benzinbe egy napra, és kezdd elölről a tisztítást. Használj sűrített levegőt, de legalább egy pumpát, amit más kezel, amíg te a csövét irányítod. Mechanikus tisztítás is kell, de ezzel vigyázz, semmit ne tágíts föl pl. egy vastag dróttal..nálam a sodort rézvezeték / mt kábel /bevált, ebből csak a megfelelő mennyiséget csavarom össze...néhány szálat csak.Ügyeskedj, ha nem vagy biztos magadban, írd fel, mit , honnan szedtél ki. Ne siess.
Nekem olybá tűnik, hogy ok és okozati összefüggés elegáns áthidalásával témát váltottál. Talán vissza kéne térni a kényszerbehúzó célszerszámra a korrektség kedvéért.Ugyanis én ezt nem találtam jónak, és ez volt az eredeti téma. Hogy miből hányat hogy raktál össze , az nem tartozik ide. Az viszont, ha már szóba hoztad , illetlen dolog, hogy az utolsó néhány milimétert csavarral vagy kénytelen behúzni.Edig szerencséd volt, ami múlandó.Ezt nem így írja a dokumentáció. Biztos szenilis vén hülyék csinálták a javítókönyvet. Én nem raktam össze annyit, mint te, de azt erőszak nélkül tettem.Így is lehet . Amúgy felhívtam egy régi ismerősömet aki a KÖTUKI-ban dolgozott- nem portás volt- Ha érdekel, leírom ,mit nyilatkozott a dologról...
Azon pici furaton kersztül jut be a benzin a csatonába, azon keresztül a hidegindító berendezéshez. A tank és a karbi között van plusz szűrő és már sokszor kipucoltam a karbit. Egyébként az indítási nehézség napi használat után is megvan. Mondjuk ebben a melegben nincs gond, de a reggeli hűvöset nem szereti. Pedig ennél jóval hidegebb időben is el kell tudni indulnia.
Nekem is hasonló problémám volt a twin-el.Nehezen indult, néha csak akkor, ha a hengerbe benyát löttyintettem, de ha egyszer sikerült felpörgetni, akkor utánna jó volt. Gondolom 1-2 napos állás után megint leülepedett a kosz benne. Az úszóházban csak kevés kosz volt, a többi a subler-tű környékénél volt lerakódva. Kimostam benzinnel és azóta beszereltem egy benzin-szűrőt is.
Az a pici furat nekem is ott van.(Lehet, hogy valami túlfolyó-nyílás?)
Valahol kevés benyára gyanakodtam én is.
A szivató benzinfúvókája merre van? Az úszóház aljánál látok egy pici furatot, annak kell lennie?
Figyelj NEM megy el semmiféle központosítás.Nem tudom Full, hogy hány Jawa blokkot raktál már össze, de ebben asszem vezetek egy kicsit.Olyan 10-12 nél tartok.Mindig egyformán csinálom, és soha nem ment el semmi.Egyébként nem erőszakolod a csavarokkal.
De mindenki úgy dolgozik, ahogy szokott, ha működik az kiderül idővel, és akkor ok.Ha nem működik.......
Nem kell ám a "tejfelesszájúra" hallgatni.:))
ja előbb a bal, aztán a jobb.Ha már bennt van a karterben, akkor a blokkközépcsavarokkal összeszorítani.Utána mehet fel a henger.......
Hogyis van ez, először bal, aztán ismét bal oldal??Itt nem politizálunk, csak mocizunk-))) tényleg fáradt voltál.....Valamit már kapisgálsz ám, ez tetszik, viszont a bal csapágy kerül először a helyére. Eztán a főtengely. NEM marad felesleges hézag, koppon van minden. / senki nem ér bele semmibe/Majd jön a jobb fél, a benne lakó csapággyal. Ha ez a helyére kerül, ott lesz kicsi hézag a csonktő és a csapágy belsőgyűrű között. Hacsak a csonknál fogva nem cibálod meg jobbra az egészet. Mi is történik ekkor ?
Szerintem hidegen keveset kap. Karbipucolás.A szivató környékén lehet a baj.
Köszi a bizalmat, de nem vagyok fejvadász, annak viszont örülök, ha valamilyen logikai feladat terítékre kerül. Az esztergályos pedig nem gépész, nem kapott ilyenirányú képzést. Persze attól még jó ember lehet...
Jajj, nem felel meg, mert máris elbaltáztad a központosítást.A két félnek erőszak nélkül kell összecuppannia.Nem a csavarokkal kell összeerőszakolni. Gondolkodj csak még egy kicsit, nem árt az senkinek.Majd kipihenten válaszolj, nem hajt a tatár.
üdvi Full...
Sziasztok!
Én egyszer lemértem, nincs az 5-600mA...
Talán 150mA volt maximum...
Ezt csak azért mondod, mert így legalább van egy hajszálnyi eselyéd arra, hogy az ETZ-del lépést tudj tartani velem! (Nehogy megint megsértődj, mert drága lesz a tojás!)
Köszi a válaszokat!
16-ost is lehet kapni?
Igazából a 16,5-ös lenne a legjobb :))
Ahoj mindenkinek!
A 638-asomnak van egy apró gondja, mégpedig a hidegindítás. Főleg úgy, hogy éjszakára most kint maradt az udvaron. Szóval az indítás a szokásos módon, először gyújtás nélkül pár indítás, majd gyújtással. be is ugrik, de olyan alacsony az alapjárat, hogy pár másodperc után leáll. Ha meg jól meghintáztatom a járgányt, akkor meg szépen felpörög és utána már nincs gond. Melegen abszolút semmi baja, jó alapjárat, rendesen húz meg minden. Gondolom valahol a hidegindító rendszerben lesz a hiba, csak nem találtam meg. van valakinek valami tippje?
OK, majd küldok e-mailt, ha lemértem a dolgokat. Nem hiszem, hogy nagyon hamar meglenne, mert csak a tél folyamán tervezem a dolgot.
Szia!
Jó,ha elküldöd E-mail-ben /woodoo2@freemail.hu/ a méreteket,+csinálom,azt,h hova küldöm nekem mindegy!
Az árát nem tudom,hiszen még nem tudok semmit. Anyagköltséggel 1ütt nem lesz több,mint 500 Ft,az biztos!
Nekem is tárcsás elől,de az nem Jawa,hanem ETZ tárcsa...A galériában benne van woodoo2 néven.
Üdvözlet tisztelt Uraim/Hölgyeim
Szóval megtetszettek ezek a 350-es vasak, lenne egy nagyon szakmai kérdésem.
Találtam egy eladó Jawa 350 634-est 1982- es gyártmány, meg találtam egy Cz 350 472-est 1980-as. Mindkettő 6 voltos, és mindkettő üzemképtelen. Az érdekelne, hogy a Jawa-ról hiányzik a komplett karburátor, és a bowdenek, a Cz-nek szét van égve az elektronikus rendszere és hiányoznak róla apróságok. Elméletileg lehetne-e csinálni a kettő szar motorból egy jó motort, mi eggyezik meg rajtuk motorikusan?
Ja és mennyi pénzt érdemes adni a szar motorokért, én úgy tippelem, hogy darabonként 10-15 ezer forintnál többet nem érdemes értük adni, mert nem lehet egyiket sem kipróbálni, bele meg nem lehet látni, ugye.
Vagy hagyjam őket a francba, és 40 ezerért vegyek egy működőképest, annak legalább meg tudom hallgatnia hangját.
Hello!
Még mielőtt leszeditek a fejemet, megjegyezném, hogy az említett műveletet esztergályos szakember csinálta, aki valószínűleg tisztában van ezzel a jelenséggel. Épp ezért nem én álltam neki. MZ-hez szoktam, ott kicsit könnyebb volt :))))
Széles utat, teli tankot!
Papi
Szerintem nem lett olyan sokkal rosszabba mocid húzása, bár észrevehető. Így legalább kevesebbet fogyaszt, és jobban kímélné a motort, ha nem pörgetnéd.De mivel sértődős vagy ezért pörgeted. Én a helyedben rajta hagynám a 18-as lánckereket.
Ahoj!
Bocs, jogos. 200 -at akartam írni, egy régebbi cikket olvastam cpi-ről, abban ekkora áramra emlékszem a megszakítóknál. De még az 500-600mA sem 4-5A.
Üdv,
Pali
Lécci magyarázzátok el nekem, hogy mi az a derékszögelés!
Köszi!
ok, ez stimmt, én is ezt mondtam.
A többit majd honap átgondolom, most elég fáradt vagyok.
na jóccaka.
Jajj tudom már.
Nem teszed tönkre, mert először a bal oldalt húzod be ütközésig.Akkor még nem fekszik fel a sonka a falra.Utána a bal oldalt, de csak addig, amíg csak egész kicsi hézag van a két karter közt.utána behajtod a karterrögzítőcsavarokat, és azzal húzod össze teljesen a két kartert.Így nemszorul meg a főtengely sehol.
Így megfelel?
Még 1 apróság, ha 80 foknál ráköpsz a csapágyra, nem fog sercegni. Ez csak a forráspont fölött jellemző, víz -nyál - esetén ez min. 100 C fok. A C jelű csapágyak, melyeket előítrak a főtengelyhez, fokozottan tűrik a magasabb hőmérsékletű üzemet , tehát kb. 150 fok esetén, sőt ennél magasabb hőben sem lesz semmi bajuk.
Sajna, nem értettél meg. Mérd meg az üres összehúzott blokkban a távolságot főtengelyzégertől főtengelyzégerig. Ezután mérd meg a két csapágy szélességét. A főtengely szélességét is mérd meg csonktőtől csonktőig, és add hozzá a csapágyak szélességét. A kapott érték kisebb lesz, mint a két zéger közti távolság. Naná, hogy engedi magát szétcibálni. A másik dolog. mire a behúzót felszerelnéd, már rég visszahűlt minden, ezt a gyakorlatból te is tudod. Gondold át mégegyszer a dolgot. A derékszögelésre vonatkozó dolgot pedig pontosítottam, de nem olvastad el.
Jó lesz az 500-600mA-nek is! Tessék figyelmesen elolvasni a leírást!
üdv:
tibi
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|