:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hello! Vennék 21"-os elsö krosszkereket. Csak dobfékes érdekel.
Asszem a gyári cross Czetkákon ilyen van. E_mail:pek.balazs@freemail.hu
Sziasztok!
Ha jól tudom,a 634-es még 6 V-os,de már van rajta fordulatszámmérő óra...
Nekem egy 472-es CZ-m van,amire szeretnék a tél folyamán többek között fordulatszámmérőt tenni. Van vkinek fölöslegben /menetirány szerinti/ jobb oldali deknije (ahol az olaj van),amin már rajta van a spirálhoz a kimenet?
Merre laksz? Én is egy kilométerre vagyok BP-től, de lehet hogy az ellentétes oldalon...
Köszi!
Tavaszig nem hinném hogy megtanulok szlovákul:) , lehet hogy majd megkereslek. Vagy nemzetközi mutogatós:)
Teleszkóp, vagy tello felújjítására valami alkatrészed van? Perselyek, ...?
Sziasztok. Rengeteg Jawa alkatrészem van eladó. (634/638) Budapesttől egy kilóméterre lakom. Jawa javítást is vállalok. Robert Tel:06303109656
tibi,
A kassai bolt címe Huskova 37. Magyarul nem tudnak, de ha megegyzünk, elmegyek veled és tolmácsolok.
Üdv!
Tudnál adni egy pontos címet? Bár már idén nem lesz belőle semmi, de tavasszal mennék.
Magyarul beszélnek?
tibi
Köszönöm a válaszokat, megfogadom a tanácsokat. Üdv
tibi,
Én Kassán (Kosice) szoktam vásárolni, eddig minden volt a Jawa-hoz. Mondjuk nekem nincs messze a bolt, mert itt tanulok (ebben a pillanatban is Kassán vagyok).
Ha más város érdekel, megpróbálhatok szerezni még címeket.
Üdv!
Sziasztok !
Köszönöm a gyors válaszotokat :) !
Igyekszem a leírtak szerint eljárni.
A gyertyáról annyit, hogy egyszer próbálkoztam a 175-ös gyertyával (Brisk N17C), de az elaktródája használat után falfehér volt (túlhevül). Lehet, hogy csak a Brisk típus volt a probléma..
A trafócserés, gyertyapipás és az kölcsön akkumlátoros ötleteket kipróbálom.
Remélem jobb idő lesz és tudom tesztelni őket. Az eredményről írok még a héten!
Köszönöm!
üdv,
Norbi
Sziasztok !
Köszönöm a gyors válaszotokat :) !
Igyekszem a leírtak szerint eljárni.
A gyertyáról annyit, hogy egyszer próbálkoztam a 175-ös gyertyával (Brisk N17C), de az elaktródája használat után falfehér volt (túlhevül). Lehet, hogy csak a Brisk típus volt a probléma..
A trafócserés, gyertyapipás és az kölcsön akkumlátoros ötleteket kipróbálom.
Remélem jobb idő lesz és tudom tesztelni őket. Az eredményről írok még a héten!
Köszönöm!
üdv,
Norbi
Állítólag határ menti szlovák boltokban minden fellelhető jaffához és czetkához, de még nem kaptam címet. Esetleg tud vlki? Engem is érdekelne erősen.
Nekem is csont ugyanilyen van!:))
Igaz, hogy én nem akarok külön szólóban is menni vele. Viszont az elektronikus indexrelé faszául műxik.:)
Velorex 562, teljesen szép állapotban, gyári szín, új kárpit, plexi,fék, gumi, gumiszőnyeg....
Köszi a segítségedet, örök hála !
A dokumentumból egyértelműen kiderül, hogy az eredeti gyári felszerelés és elhelyezés teljesen megfelel az általad mellékelt előírásoknak.
Hívtak ma telcsin a KPM-től is, de tőled többet tudtam meg. Eszerint marad minden a régiben, hacsak nem kerül elő egy ide vonatkozó frissebb és más tartalmú jogszabály.
Azt tényleg jó lenne tudni, mennyi hiányzik róla. Valszeg a hiánypótlással ott lenne, hogy annyiért egy működőképes is összejönne. Az én járgányomon anno a komplett kormány a műszerekkel, kapcsolókkal, meg mindennel hiányzott + nem volt egyetlen világítótest sem rajta. Hát több mint egy évbe telt, mire összekomplettíroztam, rengeteg utánjárást igényelt.
De ha nem tudsz karbit szerezni akkor az elektronikus rendszer javítása olcsóbb, mint egy új karbi. Persze csak ha van kedved kábelezni, de mivel a mocit úgyis darabokra kell szedni a fényezéshez, így már nem olyan gáz. Kérdés, hogy mi az a pár cucc, ami hiányzik róla...
Szvsz 40E-ért szintén olyan mocit kapsz, amin van bőven javítani való, legfeljebb meghallgathatod a hangját. Ha az neked jól esik:) De egy motorfelújítás mindháromnál "kötelező".
Kedves Csnorbert!
Árnyékolt gyertyapipa már kétszer megszenvedtetett. Átütöttek. Megtaláltam az ív helyét. Azóta szigetelt gyertyapipát használok a kéthengeresen és nincs is baj a gyujtással. Ha bőven sikerült megolajozni a filcet akkor az alsó (bal henger) megszakítójának érintezője olajban van. Érdemes megszabadítani tőle.
Üdvüzlettel:Laci
Kedves Csnorbert!
Árnyékolt gyertyapipa már kétszer megszenvedtetett. Átütöttek. Megtaláltam az ív helyét. Azóta szigetelt gyertyapipát használok a kéthengeresen és nincs is baj a gyujtással. Ha bőven sikerült megolajozni a filcet akkor az alsó (bal henger) megszakítójának érintezője olajban van. Érdemes megszabadítani tőle.
Üdvüzlettel:Laci
Kedves Csnorbert!
Árnyékolt gyertyapipa már kétszer megszenvedtetett. Átütöttek. Megtaláltam az ív helyét. Azóta szigetelt gyertyapipát használok a kéthengeresen és nincs is baj a gyujtással. Ha bőven sikerült megolajozni a filcet akkor az alsó (bal henger) megszakítójának érintezője olajban van. Érdemes megszabadítani tőle.
Üdvüzlettel:Laci
Kedves Csnorbert!
Árnyékolt gyertyapipa már kétszer megszenvedtetett. Átütöttek. Megtaláltam az ív helyét. Azóta szigetelt gyertyapipát használok a kéthengeresen és nincs is baj a gyujtással. Ha bőven sikerült megolajozni a filcet akkor az alsó (bal henger) megszakítójának érintezője olajban van. Érdemes megszabadítani tőle.
Üdvüzlettel:Laci
Szerintem jól gondold át a dolgot, a 10-15 ropi/db igen sok! Ilyen állapotú vasakért 5/8 ropi/db a jó ár, nemtudom papírokkal hogyállnak, de egy próbálhatóval jobban járnál, ha mindenképp Jawa-ra vágysz.
Ha tudsz szerezni egy karbit valahonnan, akkor a 634-es lényegesen egyszerűbb dolog, én azt venném meg. A bowdenek pótlása gyerekjáték. Ha nagyon olcsók akkor esetleg meg lehet venni a másikat alkatrésznek.
Urak, a múlt héten volt egy kérdésem, valaki szakértő mondjon rá valami érdemlegeset, sürgős lenne. Köszönöm
"lenne egy nagyon szakmai kérdésem.
Találtam egy eladó Jawa 350 634-est 1982- es gyártmány, meg találtam egy Cz 350 472-est 1980-as. Mindkettő 6 voltos, és mindkettő üzemképtelen. Az érdekelne, hogy a Jawa-ról hiányzik a komplett karburátor, és a bowdenek, a Cz-nek szét van égve az elektronikus rendszere és hiányoznak róla apróságok. Elméletileg lehetne-e csinálni a kettő szar motorból egy jó motort, mi eggyezik meg rajtuk motorikusan?
Ja és mennyi pénzt érdemes adni a szar motorokért, én úgy tippelem, hogy darabonként 10-15 ezer forintnál többet nem érdemes értük adni, mert nem lehet egyiket sem kipróbálni, bele meg nem lehet látni, ugye.
Vagy hagyjam őket a francba, és 40 ezerért vegyek egy működőképest, annak legalább meg tudom hallgatnia hangját."
Na, itt a hivatalos, érvényes előírás a motorkerékpárok irányjelzőivel kapcsolatban:
A B. Függelék B/08. számú melléklete a 6 /1990. (IV.12.) KöHÉM rendelethez
A motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok világító és fényjelző berendezéseire vonatkozó követelmények
11. Motorkerékpárokra vonatkozó előírások
11.1. A motorkerékpárokat az alábbi világító és fényjelző berendezésekkel kell felszerelni:
11.1.1. távolsági fényszóró
11.1.2. tompított fényszóró,
11.1.3. irányjelző,
11.1.4. féklámpa,
11.1.5. első helyzetjelző lámpa,
11.1.6. hátsó helyzetjelző lámpa,
11.1.7. hátsó rendszám megvilágító berendezés,
11.1.8. hátsó, nem háromszögű fényvisszaverő.
11.2. A motorkerékpárok ezeken kívül az alábbi világító és fényjelző berendezésekkel szerelhetők fel:
11.2.1. ködfényszóró,
11.2.2. hátsó helyzetjelző ködlámpa,
11.2.3. elakadásjelző lámpa,
11.2.4. oldalsó, nem háromszögű fényvisszaverő.
11.2.5. mellső ködfényszóró,
11.2.6. hátsó helyzetjelző ködlámpa,
11.2.7. hátrameneti lámpa,
11.2.8. figyelmeztető villogó lámpa (elakadásjelzés).
14. Oldalkocsis motorkerékpárokra vonatkozó követelmények
14.1. Az oldalkocsis motorkerékpárokat az alábbi világító és fényjelző-berendezésekkel kell felszerelni:
14.1.1. távolsági fényszóró,
14.1.2. tompított fényszóró,
14.1.3. irányjelző,
14.1.4. féklámpa,
14.1.5. első helyzetjelző lámpa,
14.1.6. hátsó helyzetjelző lámpa,
14.1.7. hátsó rendszám megvilágító berendezés,
14.1.8. hátsó, nem háromszögű fényvisszaverő.
14.2. Az oldalkocsis motorkerékpárok az alábbi világító-, és fényjelző berendezésekkel szerelhetők fel:
14.2.1. ködfényszóró,
14.2.2. hátsó ködlámpa,
14.2.3. figyelmeztető villogólámpa,
14.2.4. oldalsó, nem háromszögű fényvisszaverő.
14.3. A 14.1. és 14.2. pontban felsorolt világító és fényjelző-berendezések felszerelésének a 14.6 pont vonatkozó rendelkezéseinek megfelelően kell történnie.
14.4. A 14.1. és 14.2. pontban felsoroltaktól eltérő világító és fényjelző-berendezések felszerelése tilos.
14.5. A 14.1. és 14.2. pont szerinti, az M1 és N1 kategóriájú gépkocsikhoz történő alkalmazásra a vonatkozó A. Függelék A/21., A/22., A/23., A/24., A/25., A/26., A/28. vagy A/29. melléklete alapján típusjóváhagyott világító és fényjelző berendezések használata oldalkocsis motorkerékpárokon is megengedett.
14.6.3. Irányjelző
14.6.3.1. Száma: mindegyik oldalon kettő.
14.6.3.2. Felszerelési vázlat: két irányjelző elöl, két irányjelző hátul.
14.6.3.3. Elrendezés
14.6.3.3.1. Szélességben: a világítófelület hosszanti középsíktól legtávolabb eső szélei és a jármű legszélesebb pontja közti távolság legfeljebb 400 mm A világítófelületek belső széleinek egymástól legalább 600 mm távolságban kell lenniük. Az irányjelzők világítófelületei és a legközelebb eső tompított fényszórók között az alábbi minimális távolságot kell betartani:
a) 75 mm, ha a jelző legkisebb fényereje 90 cd,
b) 40 mm, ha a jelző legkisebb fényereje 175 cd,
c) 20 mm, ha a jelző legkisebb fényereje 250 cd,
d) legfeljebb 20 mm, ha a jelző legkisebb fényereje 400 cd.
14.6.3.3.2. Hosszirányban: a jármű külső hátsó végét határoló keresztsík és a hátsó irányjelző vonatkozási pontja közötti távolság előrefelé legfeljebb 300 mm. Az oldalkocsi első irányjelzőjének az oldalkocsi tengelye előtt, az oldalkocsi hátsó irányjelzőjének az oldalkocsi tengelye mögött kell lennie.
14.6.3.4. Geometriai láthatóság
14.6.3.4.1. Vízszintes szög: lásd 16. pont
14.6.3.4.2. Függőleges szög: a vízszintesből kiindulva 15° felfelé és 15° lefelé. A függőleges szög a vízszintes alá 5°-ra csökkenhet, ha az irányjelzőt 750 mm-nél alacsonyabbra szerelték.
14.6.3.5. Irányítás: előre.
Az első irányjelző a kormányszerkezet mozgásával együtt fordulhat el.
14.6.3.6. Egy vagy több lámpával való összeépítés megengedett.
14.6.3.7. Más lámpával való kombináció tilos.
14.6.3.8. Más lámpával való egymásba építés tilos.
14.6.3.9. Elektromos kapcsolás
Az irányjelző bekapcsolásának más lámpáktól függetlenül kell történnie. A jármű ugyanazon oldalán minden irányjelzőt ugyanannak a működtető-berendezésnek kell be- és kikapcsolnia.
14.6.3.10. Működésellenőrzés: előírt.
Optikai, akusztikai vagy mindkettő lehet. Ha optikai , zöld villogófényt kell sugároznia és minden vezetési testhelyzetből láthatónak kell lennie: már egy irányjelző működészavara esetén ki kell aludnia, villogás nélkül tovább kell világítania vagy a villogási frekvenciában jelentős változást kell mutatnia. Ha az ellenőrzőberendezés akusztikus, világosan hallhatónak kell lennie, és működés esetén azonos üzemviszonyokat kell mutatnia, mint az optikus működésellenőrzésnek.
14.6.3.11. Egyéb előírások
Az alábbi jellemzők mérése során a generátornak a motor és a világítóberendezések működtetéséhez szükséges áramköröktől eltérő áramfogyasztó berendezést nem szabad táplálnia.
14.6.3.11.1. A villogófény bekapcsolásakor a lámpa felgyulladásának legalább egy másodpercen belül meg kell történnie: kikapcsoláskor a lámpa kialvásának legalább másfél másodperc múlva kell bekövetkeznie.
14.6.3.11.2. Minden járműre, amelynek irányjelzőit egyenárammal táplálják, az alábbiak érvényesek:
14.6.3.11.2.1. a villogási frekvenciának 90 ± 30 periódus/perc-nek kell lennie;
14.6.3.11.2.2. a jármű azonos oldalán lévő irányjelzőknek ugyanazon frekvenciával, azonos fázisban kell villogniuk.
14.6.3.11.3. Olyan járművekre, amelyek irányjelzőit váltóárammal táplálják - ha a motor fordulatszáma a jármű maximális sebességének megfelelő fordulatszám 50 és 100%-a között van – az alábbiak érvényesek:
14.6.3.11.3.1. a villogási frekvenciának 90 ± 30 periódus/perc-nek kell lennie;
14.6.3.11.3.2. ugyanazon járműoldalon lévő irányjelzőknek egyidejűleg vagy ellenfázisban szabad villogniuk. A 15. pont szerinti zónákban az első lámpák hátulról, a hátsó lámpák elölről nem látszódhatnak.
14.6.3.11.4. Olyan járművekre, melyek irányjelzőit váltóárammal táplálják - ha a motor fordulatszáma a gyártó által megadott üresjárati fordulatszám és a jármű maximális sebességének megfelelő fordulatszám 50%-a között van – az alábbiak érvényesek:
14.6.3.11.4.1. a villogási frekvenciának 90+30 és 90-45 periódus/ perc között kell lennie;
14.6.3.11.4.2. ugyanazon járműoldalon lévő irányjelzőknek egyidejűleg vagy ellenfázisban szabad villogniuk. A 15. pont szerinti zónákban az első lámpák hátulról, a hátsó lámpák elölről nem látszódhatnak.
14.6.3.11.5. Az irányjelző nem rövidzárlat okozta működési zavarainál a többi lámpának tovább kell villogna vagy világítania, de ebben az esetben a villogási frekvencia eltérhet az előírt frekvenciától.
A felszerelési vázlatot lásd itt:
http://kep.tar.hu/powerarc/images/pic6308947.jpg
Szvsz én is ezt tenném. nem hiszem, hogy a yard belekötne. Lehet hogy műszakira sem venném le, hanem csinálnák rá egy borítást és abba nem köthetnek bele. A műszakin nem olyan esetem volt, hogy a vizsgabiztos áromszögletű prizmát szerett volna látni a gömbölyű helyett......
Szerintem is a legegyszerűbb lenne a csokis megoldás.Ha meg rajtamarad az irányjelző mit tehetnek.Max a műszakira leszeded azt a kettőt.
Csak a mocira akarok irányjelzőt,mindkét oldalra. Az oldalkocsira pedig csupán oldal- irányjelzőt.
Így lenne egyszerű.
A gyári megoldás a bonyolult, minden oldalkocsi le vagy felszerelésnél irányjelzőket is szerelni kell. Szeretném egyszerúsíteni a dolgot,méghozzá úgy, hogy vizsgaképes legyen , ezért görcsölök rajta. Főleg, hogy a gyári elhelyezéssel úgy néz ki szegény, mint egy elfuserált rokkantkocsi.
Én rengeteg BRISK gyertyával befaragtam. Egy darabig jók voltak, aztán tönkrementek. Ha az előbbiekben leírtak sem segítenek, próbálj bele más gyertyát. Milyen járgányod van? Ha 638-as, akkor tegyél bele 175-ös hőértékűt.
Minek akarod túlbonyolítani oldalirányjelzővel?
A rendes indexlámpáját lehet látni a Jawa-nak oldalról is.
A trafócsere is megoldás lehet. Nem azt mondom, hogy vegyél másikat, hanem hogy cseréld fel, kösd át a kettőt, és ha ezután a másik henger vacakol, akkor kell trafót venni. Lehet hibás a gyertyapipa vagy a kábel is. Ha sötétben megvizsgálod a gyújtókábelt, stb, kiderül, hogy esetleg nem áthúzás okozza-e a hibát.
Nekem akkor csinálta ezt, mikor az aksim kezdett gyengélkedni.Próbáld ki, hogy szerzel bele, akár kölcsön is egy jót, próba, aztán meglátod.De valahogy a Jawáknak szokása ilyet csinálni.Ha merül az aksi, vagy betegeskedik, akkor szeret szarakodni a bal henger.
Persze hogy az, ezt hoztam fel példának, hogy mindenki értse. Akkor miért ellenkezel ha bólogatsz ????
Sajna, az irányjelzőt nem szabad letakarni, mint a ködlámpát.
A saruzás megvan, csavarozni meg kábelt ki-befűzni nagyon macerás.
A KPM állásfoglalását közzé fogom tenni, amint visszahívnak.
Helló !
Még a IV-ik túrán voltam veletek Jawammal, ami az utat kifogástalanul kibírta. Sőt, az az igazság az egész szezont királyul bírta nagyobb szerelés nélkül. Most azonban gondjaim adódtak.... :(
Kihagy a bal hengerem. Pár hete még egyszer-egyszer hagyott ki rövid időre, (az első km-ek után, miután bemelegedett) azt is alacsonyabb fordulaton tette. A helyzet súlyosbodott. Mostmár minden fordulaton kihagy gyorsításkor, menet közben, mindig és mindenhol én pedig kéretlenül "élvezem" , hogy a motor előre hátra hintázik.
Beállítottam a gyújtást, semmi hatás.
Furfarag mondta, cseréljek kondenzátort. Tegnap ezt megtettem semmi hatás. Csökkentettem a gyertyahézagot 0,7mm-ről 0,55mm-re, na ekkor már nem hagyott ki annyit, de a gond még mindig megvan.
A gép az Brisk N15C (225 hőérték) gyertyákkal nem sokat üzemelt, bár színük kellemes őzbarna, mégsem bírták 800-1000km-nél tovább. Most N14C-t (260 hőérték)használok, ez jobban bírja. A színe kicsit sötétebb az őzbarnánál, de legalább nem fekszik ki.
A masinán van egy töltésmérő műszerem is és a gond fennálása óta kissebb feszültséget mutat (14,5 helyett 14V). Mintha az aksit nem töltené azóta a rendszer...
Passz. Számba vettem minden lehetőséget elektromosat, tüzelőanyag ellátási problémát, gyújtásproblámát.
Nagy Jáwások! Volt már valamelyikőtöknek hasonló problémája? Mi lehet a megoldás?
Válaszokat előre is köszönöm!
üdv,
Norbi
Külön van beírva a megjegyzésekhez, és az oldalkocsi alvázszáma is fel van tüntetve.
Jól van, belátom, pedig tök tréfás volt elképzelni egy hármas partit. :-)
Az oldalkocsi neked be van írva a forgalmiba betűvel, avagy csak a szállítható személyek száma róvat különbözik a szólóétól?
A motorkerékpár pótülésén csak egy személy szállítható és csak akkor, ha a lába leér a lábtartóra. Az oldalkocsinál van olyan engedmény, hogy két 10 éven aluli gyerek ülhet bele egyszerre.
Gyárilag 3 személyes szóló motort még nem láttam. Az előírásokbanm szvsz 2 személy van, de ennek majd azért még utána nézek.
Van erre valami szabály amiről nem tudok, vagy csupán arra célzol, hogy (gyárilag) csak két személynek van rögzített ülés és lábtartó?
Kizárt, hogy szóló motorral 3-an utazhassanak.
Szerintem simán, a három fő maximális létszám, nem minimális. :-) Sőt, ha az van a forgalmiban, akár hármasban is szólózhattok (ha ráfértek annyian), és a rendőr sem szólhat, hehehe.
A gyári elhelyezésről annyit, hogy amikor a típusbizonyítvány kiadásához (ami a magyarországi forgalmazáshoz szükséges) egy típusvizsgálton esik át a jármű (kivéve, ha európai tip.biz. vn, amit itthon is elfogadnak), akkor többek között a világítótestek helyzetét is ellenőrzik és azt a tip.bizben rögzítik. Tehát elvileg ez a mérvadó, ettől nem lehet az adott típusnál eltérni. Viszont az más kérdés, ha esetleg át akarja helyezni, de az előírásoktól akkor sem lehet eltérni. Szóval ha az oldalkocsin van index, akkor ott kell hagyni. Szerintem az sem lenne gond, ha a mocin is lenne index, csak úgy lenne megoldva a bekötés, hogy könnyen át lehet váltani a másikra. Van viszont még egy kérdésem, a forgalmiban nekem 3 személy van beírva. Akkor szóló motorként hogy üzemeltethetem? Sehogy?
"Az írva vagyon, hogy oldal irányjelzőt minden olyan járműre lehet szerelni, amelyre irányjelzőt lehet.Ha valakinek , aki a sorokat olvassa, nem tiszta , oldal irányjelző például a régi Zsigulik első sárvédője oldalán az a pici kerek sárga lámpa..."
De az.
A jogszabály most is él, csak közben néha változik. De majdnem 100% hogy az van amit írtam. De pontos jogszabályi előírást hétfőn átküldöm mélen.
A kocogtatást így gondoltam, de talán félreértettél, nem cáfolatként írtam, hanem csak kis kiegészítésnek, hátha szükséges.
"...le nem takarhatod, mivel, a Kresz szerint , ami fel van szerelve, annak működnie kell. Szóval macerás."
Szerintem nézz utána, hogy egyáltalán lehet-e oldalas nélkül menni, mert mintha azt olvastam volna (talán itt, a Pannónia topicban), hogy ma már nem.
Ha mégis, akkor egy csúszósarus index-szerelés talán nem sokat dob a kocsi-szerelési időn.
De szerintem le is lehet takarni, mert akkor már nem index van ott :-), hanem pl. egy nylon zacsi, ami mégsem villoghat. :-)
Ronda, de elvileg elfogadható. Feltéve, hogy Kresz-táblák, lámpák és pl. a TIR tábla takarása is szabályos.
"...az oldalkocsira nem kell irányjelzőt szerelni. Egy régebbi szerint viszont a gyári elhelyezést meg kell tartani./ Akkor mégis ?"
A 2 szerintem nem üti egymást. Ha van rajta, ott kell hagyni, ha nincs, akkor nem "kell", tehát nem kötelező tenni rá, de szabad. Én ezt olvasom ki belőle.
Tehát akinek van ott gyárilag, az nem veheti le arra hivatkozva, hogy más gyártmányon esetleg nincs. :-)
Mintha olyan nagy különbség lenne a két blokk között.
Na mindegy.
Teljesen jól látod a dolgot, azt a néhány tizedet, amit behúzol a csavarokkal nem is kifogásoltam soha. Sőt, a kocogtatását sem a jobbos főtengelycsapágy belső futógyűrűje esetén, de csak ha a cspágy még meleg, és például megfelelő átmérőjű csövet használod, amely segítségével a golyók a két futógyűrű közti kedvező beállását teszed lehetővé ./ Ezt valahol olvastam is a Jáwa kapcsán..../
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|