:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
pdaranyi: Nálatok külhonban mennyiért lehetne venni komlett 0 kilométeres 350-es motorblokkot, generátoros 12 voltosat? Lehet egyáltalán így egybe venni?
Üdv
Szerintem nem kéne belekezdeni az átalakításba, úgysem lesz vizsgaképes. Vagy ha igen, akkor annyit, amibe kerül, nem ér meg. Amúgy hosszabb villa esetén nagyobb erőkar miatt megnövekszik a villára és a vázra ható erő. Ezenfelül az eredeti nyeregről hátra fogsz csúszni, mivel az eleje magasabbra kerül.Hátsó utas esetén pedig hamarabb emelkedik az eleje,magasabbra, és borulsz át, mint szeretnéd. Ilyen mértékű átalakítás engedélyeztetés, tervek és dokumentációk nélkül elképzelhetetlen ebben az országban
A szakirodalomban van 640-eshez alkatrészkatalógus. Töltsd le, abban benne vannak pontosan a robbantott ábrák.
Gyurma,
Nem tudom, hogy általában milyen féket raknak rá. Szerintem Mo.-on inkább MZ, Szlovákiában inkább Jawa féket elérhetősége/ára miatt.
A mai napig is gyártanak tárcsafékes Jawa-t (639, 640-es típus).
Igen, a fékkar elég durva megoldás, de jobbat nem tudtam kitalálni. Van még egy-két dolog, amit nem írtam, pl hogy kell venni féklámpakapcsolót, aminek beszerelésével kicsit el kell játszani, meg azt, hogy az egész gázmarkolat kicsit kijjebb lesz, mert az ottmaradt hegesztésmaradvány nem engedi teljesen vissza. Továbbá ha simára lereszelnéd a kormányt, akkor valszeg elforogna rajta a gázmarkolat. Ha érdekel, a hétvégén csinálok pár fotót a fékkar környékéről is.
Minden alkatrész (beleértve a féknyerget) gyári Jawa alkatrész.
Üdv!
TTibi,
Gondolom itt most az én válaszaimra gondolsz. :)
Ha az elején mondod, hogy neked pontosan milyen megfogalmazású tanácsra van szükséged, akkor úgy válaszolok. Vagyis csak válaszoltam volna, mert a 634-est még csak látásból ismerem. :) Ugye neked az van?
Annyi tanácsot tudok adni, hogy tanyulmázosd tüzetesen a bekötési rajzot (nem kell ahhoz nagy koponyának lenni). Figyeld meg az ábrán, melyik kábel melyik kivezetésre van kötve, és ezt ellenőrizd úgy, hogy a multimétert ellenállás mérésére kapcsolod és megméred a kábel ellenállását. A lényeg, hogy ha nem ugyanannak a kábelnek a két végére raktad a mérőt, akkor nem fog változni a kijelzőn az érték.
Üdv!
Figyusz, nekem itt valami nem smakkol. Dinamó meg egyenirányító egy renszreen belül? A dinamó egyenáramot termel, minek oda egyenirányító? Az a váltóáramú generátornál van. Vagy rosszul tudom????
Ja ha egy kicsit hosszabb első villát rakok bele, akkor nem kell megtörni a vázat vagy ilyesmi? Mert azt nem szeretném. Nem Tudjátok hol lehet krómztatni?
pdaranyi
Kössz! Általába milyen fékket szoktak rárakni? Ja a féknyerget hova rögzítem? A villa alsó részét merre tudom beszerezni? Tényleg létezik olyan Jawa ami eredetileg is tárcsár volt? Mi van ha én teleszkópstul mindenestül kicserélem az elejét? Ujjabb motor tellója belemegy a kományba? Elolvastam a 125-ös hozzászólást, hát mit mondjak. Nem egyszerű, de nem is bonyolult. Nem sok szerelési tapasztalatom van de csak sikerül. Viszont a fékkar elég durva megoldás, nekem is rá van heggesztve. Minek a féknyergét tetted rá?
Lehet van pár hülye kérdésem, de eddig nem nagyon foglalkoztam ilyen dolgokkal. Köszi a segítséget!!
szia mindenkinek.
most nagyobb szükségem van az éertelmes hozzászolásra mint valaha.
történt:
szarakodott a váltóm, szétszedtem a motorblokkot, és össze is raktam. de közben véletlenül eltörtem a szénkefetartót. ekkor átraktunk egy másik jawaról(634) egy komplett másik dinamót, és belső tekercset. azóta hiába teszem vissza az eredetit megjavítva, nincs a motoron töltés. én elkezdtem leméregetni a vezetékeket, de nem vagyok egy koponya ugyhogy aki szeretne segíteni akkor legyen szive leírni hogy mit és hogyan ellenőrizzek le, főleg hogy mi hova van kötvce egy eredeti jáván. gondolok itt a szénkefékre az egyenirányítóra, tekercs álló része, stb.
mit érdemes eelnőrizni szakadás után, vagy fesz érték szerint. van egy multiméterem azzal hogyn lehet ellenőrizni a külső és belső tekercsek szakadásmentességt?
tehát ha lehet akkor olyan leírást kérek h forditsd a multimétert ide és ide , illesz a meghatározott végét ide és ide.
aki segít annak előre is nagyon köszönöm.
Tibi
Hali nidenkinek!
Van egy eladó czetkám friss metál-középkék fényezéssel elég jó állapotban, csak a gyújtást kéne a helyére bekötni, mert én nem tudok kiigazodni ezen a kapcsolási rajzon ugyan is nem értek hozzá. Az eladás vagy pénzért: megegyezés szerint, vagy autóért melyre ráfizetek menne. Ha érdekel valakit: pristie@freemail.hu
A motorom benne van a galériában,woodoo2 néven,és még a http://jawa.gportal.hu-n is. /galéria -> Én Jawam
Értem már!
Nem,semmi nem passzol ETZ és Jawa között,hiszen az ETZ német,a Jawa cseh gyártmány. Nekem is azt mondták,h teljesen összepászol...ló****-t! Semmi,viszont egy kis esztergályos munkával kivitelezhető tökéletesre. Ja,de akkor az egész eleje ETZ lesz kezdve a villaszárakat tartó "kifli"ktől a villákon át a kerékig minden!!
Csabika!
Nekem ETZ tárcsás Jawam van,csak most a kérdést nem értem!
Csabika,
Hol vettem? Hát a bótba. :) Simán lehet kapni.
Mennyibe került? Ezt is írtam valahol a 125-ös hozzászólás környékén - 7000 Sk.
Ami az MZ-s kérdéseket illeti, nem tudom, MZ-n még csak nem is ültem. :) De kérdezd furfaragot valamelyik topicban, neki volt egy MZ féktárcsás Jawa-ja. Gondolom ő szerelte fel rá.
Üdv!
"min 1000 km-t ki kell bírnia" ez futárüzemben 1-2 hét :-(
tudom a jawa nem futárkodásra termett. én kb 2-3e kilométerenként csiszolom be a megszakítókat. olyankor, ha már nem ugy huz ahogy régen, meg ha elkezd 6 litert enni...
apropo! nekem 4.5 l-t eszik városban. Ha takarékosan megyek akkor 4 alatt vmivel, szintén városban.
Szia!
Néhány kérdés a féktárcsához: hol tudtál beszerezni alaktrészt hozzá? mennyibe került?
Az etz tárcsafékének a felhasználásával mennyire bonyolult ugyanezt elkövetni? Talál az etz villa(v csak a rugóstag) a jáwáéval?
Csaba
ja, és így néz ki: kep.tar.hu/pdaranyi
woodoo2,
Jól emlékszel. Tárcsafékes első kerék beszerzése nem gond. Teleszkópnak csak az alja kell (rugóstag vagy papucs, vagy hogy is hívják), amin rajta vannak azok a fülek, amihez a féknyerget csavarozod, mert megegyezik a 638-as villájával.
Olvasd el a 125-ös hozzászólast, ott nagyjából leírom, hogyan kell átépíteni tárcsafékesre.
Üdv!
Szia pdaranyi!
Azt mondtad,h te szlovákiában laksz,igaz? Nem tudsz Jawa tárcsafékes első kereket,és teleszkópot szerezni? /itthon nem találtam/
Gyurma,
A tárcsafékhez:
Szerezz egy féktárcsás kerékagyat meg küllőket és fűzd be felnibe. Kicsit drágább, de mindenképp egyszerűbb megoldás ha veszel egy komplett féktárcsás első kereket.
Üdv!
Sziasztok!
Kérdésem mindenkihez szól, akinek van kis köze jawa átalakításhoz!
Faterommal kitaláltuk, hogy egy kicsit átalakítjuk a mocit. Egy kicsit csopperesíteni szeretnénk, szóval hosszabb első tellót szeretnénk feltenni, illene rá egy tárcsafék és vmi csopperesebb kormány. Az lenne a kérdés, hogy minek a tellója stimmelne jól és hogy tudom úgy megoldani a tárcsafékket, hogy megmarad az eredeti felnim? Milyen kormány passzol?
Esetleg van valakinek ehez alkatrésze? Előre is köszi!
Segííítsetek!!!!!!!!!
a tipusa634-5-ös A tello alja kéna, amiben az olaj van, és a tellószárra van ráhúzva 4persely(1hosszú, 1rövidebb, 2egyforma) meg kéne szimering is. És elérhető áron hátsó lánckerék.
Ja és most jutott eszembe még egy kérdés? a java 634 negatív vagy pozitív testelésü e? mert lehet nem mindegy hogy az aksi melyik sarkára kötöttem a vázat.
TTibi,
Ellenőrizd, hogy minden kábelt biztosan jól kötöttél-e be. A szakirodalomban találsz bekötési rajzot. Ha ez megvan és fullra töltöd az akut és még mindig rossz, akkor a szervízkönyv szerint ellenőrizd, hogy jól működnek-e az elektromos alkatrészek (fesszab, egyenirányító, stb).
A fordulatszámmérő spirálját olajozd meg esetleg cseréld ki. Ha végleg meg akarod szüntetni a mutató ugrálását, tegyél rá elektromosat. Az alkatrészbörze topicba épp az előbb írtam, hogy hogy kell.
Sok szerencsét a hibaelhárításhoz!
Üdv!
szia mindenkinek
tegnap össze raktam a jawamat, egy szerelés után, és folyamatosan ég rajta a töltés hiányt jelző lámpa. ha megyek vele akkor volt olyan h az egyik henger leált, a másik ment, és nem tom hol keressem a hiba forrását. az indexek nem égnek, ha világítást kapcsolok, akkor meg akar halni a motor.
ha valakinek már volt hasonló tünete akkor kérem szépen hogy írjon vissza minnél gyorsabban.
a fordulatszámláló spirálom nagyon ugrál, azzal lehet valamit kezdeni? válaszokat előre is köszi
Tibi
Sziasztok!
Még mindig keresek a 350/360-as csepptankos JAWA-hoz komplett hátsólámpát.
Ha tud valaki segíteni, írjon ere a e-mail-ra: revisco@freemail.hu
Sziasztok! Nem tud valaki Jawa motorkulit eladót? Rossz állapotú is érdekelne. Kösszi
Woodoo!
Ezer bocs, hogy ilyen későn válaszolok, nem voltam netközelben.
Hétvégén megnéztem a deknit, és rájöttem, hogy ezen a mocin nem volt ford.szám mérő, úgyhogy nincs rajta a spirálnak bemeneti nyílás.
Üdv mindenkinek!
Még mindíg eladó a 350-es jawa motorkerékpárom műszaki nélkül,kedvezményes őszi áron 55E Ft-ért
90-es évj. jó akksi,csúnya fényezés,mz tárcsafék,jó motorikus állapot stb,stb,stb!
Vegyétek vigyétek
Tel:06709437641
Egyelőre maradok a megszakítóknál, majd meglátom, hogy megcsinálom-e. Viszont a gyertyával kapcsolatban annyit, hogy a gépkönyvem PAL N8-at ír, ami anno 225-ös volt. Viszont az ennek megfelelő hőérték nálam nem jött be. Most NGK van benne, 175-ös hőértékű és az bevált. Még a honlapjukon írták ezt a típust.
Igazad lehet, mert én jobbára 12V -os mocikat csinálok, meg autókat, és ott mindenhová, ahova ISOLATOR-t írtak régen, ma BRISK a tuti, a Jawakat asszem PAL gyertyával nyomtá, ahelyett lehet hogy nem N14 kell, hanem kissebb.
Mellesdleg a trabi elektromos gyújtás is elég szar, mocin nagyon vigyázz a vezérlő egységgel, mert ha beázik, akkor annyi!
A 12V-osra már rá lehet tenni. Én már trabi gyújtást láttam, és megbízhatóan műxik rajta. Én is gondolkodom rajta, mert az oldalkocsi miatt elég nehezen férek hozzá, ha állítani kell.
Lehet hogy csak nem volt szerencsém, de csomo BRISK-kel befürödtem.
Annyi még, hogy használj BRISK gyertyát a Jawa -ba asszem N14 jó.
Így van, bár ezt sok minden befolyásolja, jeladós gyújtás nem javallot régi mocikhoz, mert érzékeny pl a feszültségingadozásokra, meg a melegedésre. A megszakítós is jó, ha a fűtengelycsapágyak jók, akkor min 1000 km-t ki kell bírnia.
A hozzászólásomhoz még annyit tennék hozzá, hogy a megszakítós gyújtás sem rossz, ha jó alkatrészek vannak benne, és jól van beállítva. Szvsz egy szezont simán ki kell bírnia állítás nélkül.
Nos amire készülsz az öngyikosság!!
Az életben nem lesz jó a motorod, ha azt az éket arrébbteszed, ezt garantálom!
Van itt jawa doksi, abban benne van a gyújtásbeállítás menete!
Aszikra erősségét, pedig 3 dologgal befolyásolhatod:
-aksi és kábelek
-megszakítóhézag
-kondenzátor
kondenzátornak használj ICET 0,22 mikrofarádosat, megszakítónak pedig DODUKKO -t javaslok (lehet h nem így van írva a neve).
Megoldás:
-Először középre állítod az alaplapot (az ovális furatokban a csavar középen legen)
-utána a felső holtpontra álítod a dugattyút, majd a hozzá tartozó megszakító hézagát beállítod (asszem 0,35 mm)
-ugyanezt eljáccod a másikkal.
-aztán az előgyújtást úgy állítod be, hogy holtpontra állítod a dugattyút, majd beleteszel a gyertyanyílásba valami mérőeszközt, és a főtengelyt az óramutató járásával ellentétesen hajtod, míg a mérőd a kellő mm értéket mutatja (asszem 2,5 mm) ekkor a hengerhez tartozó megszakítónak épphogy záráson kell lennie (összeérnek az érintkezői) ha ez nem így van, fodíts az alaplapon.
-ugyanígy a másiknál is
FONTOS hogy előbb azon a hengeren állíts előgyújtást, aminek a megszakítója az alaplapon van fixen, a másik henger beállításánál ne az alaplapot forgasd, csak a megszakító kissebb aljzatát!
Ha így teszel menni fog a konkrét értékeket nézd meg a jawa könyvben!
Ha gond van szólj!
Sok sikert!
sorszám: 1882 (17948)
( előzmény: rétiboglárka, 2004-10-14 16:07:36)
Szia Rétiboglárka!
Ne haragudj meg érte, de én azt javaslom, hogy amíg nem vagy tökéletesen tisztában a gyújtás működésével, beállításával, addig ne kezdj bele ilyesmibe :-(
/az írásodból ez derül ki.../
Egy normálisan rendberakott széria jawa gyújtás is teljesen jó szikrát tud adni, kár lenne elfaragni a jó részeket egy másik egység hibája miatt.
Az első mondathoz:
Sajna nem tudom,....
Hogy pontosan hogy helyezkedik az ékhorony. Viszont ha hosszú zárást szeretnél a megszakító bütyköstengelyének ilyen átköszörüléssel, akkor a szvsz a következő fog történni: mivel a bütyök emelési magassága marad, a bütyökprofil nyitó és zárószakasza lényegesebben meredekebb szögben fut. Így a megszakítókalapács emelőbütykére nagyobb erő fog hatni, ami növeli a kopást, csökkenti az élettartamát, bármennyire is rendszeresen kened. A másik, hogy zárásnál a rugónak nem lesz elég ereje és ideje, hogy a kalapácsot a bütyköstengelyre szorítsa. Szóval én nem bízom ebben a megoldásban, inkább elektronikus gyújtást építenék be, már több ilyen működőképes megoldást láttam, amelyek már folyamatosan, megbízhatóan működnek.
sorszám: 1879 (17904)
( előzmény: rétiboglárka, 2004-10-14 16:07:36)
Na akkro most konkrétan kifejtem miröl is van szo és mit szeretnék tudni....
Az excenter tenbgelyt szeretném modositani hogy a szikra határozottam és erösebb legyen .Elvileg az alaplap elforgatásávasl kellene tudni elögyujtást álitani ,igaz,nekem ez nem sikerült. A megszakito tévolságval kell játsaznom (az excenmter tengelytöl)Szerintem ez egy gyártási hiba ami a sorozatfgyártásbol adodik és ezt szeretném én megoldani hogy az a nyavajás gyujtás soha ne álitodjon el..
Azt szeretném megtudni hogy a fötengelyen a forgo résznek a ékjeegy sikba van e a hajtokarral ha az a felsö holtpontba van.meg ha ráértek olvassátok el a a mostani veterán ujságba az5t a pannoniás cikket..Azt isw ugy tuningolták hogy az excenter tengely le volt köszörülve hogy a megszakitot csak egy ponton emeli meg ezért a kondiknak több idejük marad a töltödésre...
Ismét elöre is köszönöm a segitségeteket.
Szia!
Annyit tudok segíteni, hogy az alaplapon található megszakító (felül van) a jobb hengeré. Az alul lévő megszakító a bal hengeré (amelyik a külön kis lemezen van). A gyújtást mindenképp a hézagbeállítással kell kezdeni, mert csak így lesz jó a zárásszög, ami szükséges a megfelelő energiájú szikra kialakulásához. Ha pl. kicsi a zárásszög, akkor nagyobb fordulatszámon már nem tud a gyújtórendszer primer körében megfelelő nagyságú áram kialakulni.
Ezután kell az előgyújtást beállítani.
sorszám: 1877 (17896)
( előzmény: rétiboglárka, 2004-10-14 12:46:34)
Ja,és ha délután válaszolsz,akkor a woodoo2@freemail.hu-ra válaszolj már,mert ma már ntm tudok gép elé ülni,csak ha holnap hazaérek. De a freemail-t el tudom olvasni wap-on!
Előre is köszi:
woodoo2
Jaj! De! Balt akartam írni!
És mennyiért válnál + tőle?
Mikor tudnám +nézni?
/Holnap délelőtt m1ek Db-be,11-kor indul a buszom haza. Ha neked jó,én 11-ig ráérek!
Szevasztokm skacok
Lenne egyí kérésem mindenkinek szol akinek 2 hengeres jawaja van.Ha kérhetem.A fötengelyen a gyujtásforgorésznek az éke felfelé náz mikor a jobb vagy a bal oldali hengerben a dugattyu épp a frelsö holtpontba van?
Ja és irjátok meg azt is hogy tud-e valaki közületek ugy gyujtás álitani hogx cask az alaplapot forgatja és nem kell neki a megszakitohézzaggal álitani az elögyujtást.
Eéöre is kössz a segitséget....
Tisztelettel:Rétibogi
Sajnos a teló az igencsak "fogyóeszköz" írd le hogy konkrétan mi kell és milyen telóhoz aztán megnézem hogy van-e.
Woodoo2!
Az olaj nem a menetirány szerinti BAL oldali dekninél van?
Nekem van egy 634-es dekni feleslegben Debrecenben.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|