:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Kedves Hurka!
Az én gépemen is etz tárcsa van és nem cicóztak vele műszakin. Bár tény hogy a tag csak ránézett aztán töltötte a papirokat.Anno mikor én alakítottam át egy szervizes barátomnál csak arra figyelmeztetett hogy megfelelő telót (33 vagy 38) méretűeket tegyek bele azaz ne a 125-ösét és semmi mást nem kell intézni. Ha van ellenpélda érdekelne hogy most mi a helyzet.Üdv Zoli
Joe84!
Ez nemrég már volt téma itt, de ha jól emlékszem akkor sem lettünk okosabbak. Volt aki szerint meg lehet oldani, volt aki szerint nem. Nem jelentkezett senki, aki próbálkozott volna ilyesmivel. Ha minden igaz, gyártottak 638-as Jawa-t 5 sebességes váltóval is (vagy az már 639-es?), de Magyarországon nem sok van belőle.
19-es lánckerékkel tényleg nagyobb a végsebesség, de elég rosszul húz. Pl.: 18-as lánckerékkel, 2 nehéz személlyel, szembeszélben, 4.-ikben alig gyorsul. Szerintem a 16-os, v. 17-es lánckerék a legjobb. Szerintem.
HyGy, miért törlöd Streetes hirdetését?
Végül is alkatrészeket ajánl olcsóbban. Vagy van vele rossz tapasztalat? Én még nem hívtam, de generátor ügyben szándékszom. Elférni meg elfér...szerintem.
Dömper!
Az a baj, hogy ha etz villa és tárcsafék van rajta, akkor átalakítási engedélyt kell kérni, ami elég macerás és drága (ha jól tudom 20-30 ezer Ft körül van), és nem is biztos, hogy megadják az engedélyt rá. Akkor viszont teheted vissza rá a gyári Jawa villát + dobféket, ha megvan egyáltalán. Ha bejön mellé még egy főtengely felújítás, vagy csere, akkor ennyiért már szerintem tudsz venni jobbat is. Szerintem.
Adminisztrator altal torolve.
Amíg nem válaszol az, aki már csinált ilyet, addig megpróbálkozhatsz a szekunder lánc kisebb fogaskerekének egy nagyobbra való cseréjével. Mondjuk 19-esre, az kapható. Nehezebben gyorsul, de gyorsabban megy..
Sziasztok!
Azt szeretném megtudni,hogy a 350-es 12v-os gyújtású jawa-t,ami négy sebességes,át lehet -e alakítani 5 sebességesre,mert úgy érzem,hogy sokkal többet bírna menni,ha lenne még egy sebbességi fokzatom a 4. után!?!
Ha valaki már csinált ilyet,kérem hogy írjon...
1,Eladó egy cz 485/2, 250 ccm, friss müszakival, sok krómmal, sügősen. az ár irányár : 80000
2, Keresek 477- es cz- hez hengert, hengerfejet, főtengelyt, duggattyut gyűrűkkel, csapszeget
3, keresek győri, komáromi, vagy környékbeli, motorépítőket, akik korekt áron, részletfizetéssel, év végi határidővel befejeznek egy már megkezdett motot építését.
ha lehet érdeklődöket emailban, vagy telefonon, a 70/3339723-as számon
Üdv! 350es jawa twinhez és 250es etzhez ugyan olyan szekunder lánc kell?
Csepelen eladó egy átírható Twinsport váz. Alsó és oldaltámaszték szintén . Van még generáror forgórész, ts lábtartók, ülés, tank, oldaldeknik, első sárvédő.Ha v.kit érdekel e-mailt olvasok.
Dömper!
Mondok jobbat nekem van egy 638-as eladó az '90-es évjárat szintén tárcsafékkel,JÓ motorral!!!,jó akksival.
Adok még hozzá egy blokkot alkatrésznek!
Sajna ezen sincs műszaki de nem veszélyes összeg megcsinálni.
az ára 57E
Albertirsán van!
Tel 06205531094/06709437641
Szevasztok Jawa-sok!
Frissen regisztráltam, mert érdekel a véleményetek Jawa vásárlás ügyében. Régebben volt már egy 634-esem, aztán eladása óta nem ültem gépen. Most találtam egy masinát, amelyet megvennék, ha megéri. Ebben kérem segítségeteket. Szóval a sárkány '84-es, a forgalmija lejárt, a váza tökéletesnek mondott, a lengővillát perselyezték, elől etz villa van, tárcsafékes. A vezetékelése is új, késes bizti, új feszültségszabályzó. A blokkot nemrég gyűrűzték, de főtengelyes. Az irányár pedig 25e. Mást nem tudok róla, egy hét múlva nézem meg. Szóval érdemes-e megvenni, és mibe fájna vizsgázott gépet csinálni belőle, elég csk saccográffal megadni, ha lehet ennyi info alapján. Segítségeteket előre is köszönöm.
Küldj tel. számot, visszahívlak e-mailen nem tudok válaszolni, nem kamáz a szolgáltatóm, tilt..
sorszám: 2007 (18679)
( előzmény: Jagermaister, 2004-11-04 13:00:12)
Na.Nana.Azért nehogy már egy vadonat új motor csak 30000-et bírjon ki.Spórolnak az anyaggal, de azért nem ennyire.
A ma gyártott motorok simán elmennek 90-120 ezer Km-t, feltéve ha normálisan használják, és még szervízre is viszik időben.
Ezt én sem értem!
Mi a kis kategóriás?
Mi van a teljesítményével?
Hali!
Szerintem is jó gép lehet, nem is annyira drága.
Woodoo2! Amiről te írsz, az is 9000-en adja le a max. LE-t. Majdnem 2-szer többet pörög, ahhoz képest a teljesítménye nem annyival nagyobb. És ez azt jelenti, hogy elég hamar szét lehet hajtani egy ilyen gépet, szerintem. 30.000 km-enként újíthatod fel a motort, míg mondjuk a Jawa-t 3500-4500(5000)-es tartományban használod, szerintem kibír 100.000 km-t komolyabb hozzányúlás nélkül.
De nehogy már a legújabb 650-es Suzuki-ról vitázzunk a szocimotoros honlapon!
Én csak annyit mondtam, hogy szerintem egy új, 650-es motor megér 1 millát, még ha csak 46Le, akkor is, pláne 57Nm-es nyomatékkal.
hello
érdekelne a főtengelyed, majd emailben beszéljük meg a részleteket
Én is úgy tudom, hogy az Akorl az 25kW. De épp a múltkor nézegettem a Suzuki DL 650-est, alapban 49kW-os, de létezik 25kW-os verzióban is.
A kuplung anya alatti biztosító lemezalátétet ráhajtottad az anya lapjára ? Végülis tök mindegy, szedd le a bal fedelet, nem egy nagy munka, az olaj leeresztése után...kukkold meg a pr. láncot, meg hogy a kuplung nem lazult-e le.A kuplungkosár nem lóg a perselyén ?
Mit csináltak kiskategóriásnak? A Jawa-t? Nem 25 kW a korlátozott? Mert annál azért erősebb a 650-es.
nem tud valaki borsodban egy jó jawa szerelőt, aki reális áron dolgozik?
Na jo de azt direkt ilyen kis kategoriasnak csinaltak mert azt lehet vezetni a korlatozott jogsival. Az elejen en is neztem de mikor meglattam a teljesitmenyet akkor rajottem hogy hagyjuk.
Cégnél van winamp, majd ott meghallgatom.
Remélem működni fog.
Winamp 5? Media player 10? Öregem, nagyon le vagyok maradva.
Amúgy nagyon fasza, hogy a 8-as media player (az van nekem) le tudja játszani, de a 10-es már nem. Úgy látszik, visszafelé fejlődik a microsoft.
Nemrég jött ki. Amúgy a winamp 5 is megvan, csak nem raktam fel, elég nekem a MP.
Media player 10-esről még nem is hallottam. :))
Töltsd le a winampot, az amúgy is létszükséglet. :)
Media Player 10 nem játssza le.
A Windows Media Player nem tudja lejátszani a fájlt. Lehet, hogy a lejátszó nem támogatja ezt a fájltípust, vagy azt a kodeket, amellyel a fájlt tömörítették.
Miért nem? Milyen hibát ír ki? Nekem lejátsza a winamp3 és a media player is.
Nem tudom mitől, de nem tudom ezt az mp3-at lejátszani.
Hello,
A segítségeteket szeretném kérni.
Csörgő hang jön a primér lánc felől. Az az érdekes, hogy csak akkor, ha a kuplungot kiengedem. Ha be van húzva, akkor nem hallatszik semmilyen csörgés. Ez alapjáratra érvényes, menet közben nem hallani, ha van egyeltalán.
A motorban még csak 2700 km van felújítás óta. Ilyen hamar megnyúlt volna a primér lánc? Vagy a sebváltóból jön a hang?
Ilyen hangja van.
A csörgő hangot a felvétel vége felé lehet hallani.
Mi okozhatja ezt a csörgést, és miért csak kiengedett kuplungnál hallani?
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv!
woodoo2,
"Nézd meg pl. a Suzuki SV 650-est!"
Ehhez csak annyit, hogy Jawa 650 kb 1 000 000 HUF, Suzuki SV 650 kb 1 670 000 HUF.
A Jawa teljesítménye ugyan kisebb, de a nyomatéka csak 5 Nm-rel kevesebb és 2500 fordulattal lejjeb adja le mindkettőt, mint a Suzuki.
Üdv!
Hurka,
Olvastam róla tesztet, ahol 5000 km gyorsulási verseny után volt a gép. A cseh bajnokságban valahol az első hely környékén (asszem 2.) van/volt. Persze nem a legnehezebb kategóriában.
Szóval elég nagy igénybevételt kibír. Szerintem ideális túramotor. Nekem nagyon bejön.
Üdv!
Gala,
"Érdemes-e a blokkot megbontani csapágy, szimmering csere céljából ennyi kilóméterrel,ennyi idő után."
Ha jól megy, szerintem nem. Persze egy teljes motorgenerál, ha jól meg van csinálva, nem árt. De nem hiszem, hogy erre szükség van, mivel a cseh gépészet jó, ezért valszeg a csapágyak jó állapotban vannak.
A szimeringeket viszont szerintem cseréld, a guminak nem használ az idő.
És szerintem vedd le a hengereket és nézd meg, minden rendben van-e.
"Tudsz-e Szlovákiában, esetleg Csehországban címeket, ahol be tudnám szerezni ezeket?"
Itt Kassán azt hiszem lehet venni CZ-alkatrészeket is, de te egy kicsit messze laksz Kassától. Kérdezd meg Pool kollégát, ő a dunaszerdahelyi járásban lakik. Inkább írj neki mail-t, mert úgy veszem észre, elég ritkán olvassa a fórumot.
Üdv!
Te most a 4 hengeresekről beszélsz! Azokat kell felpörgetni 9-10000-ig, hogy leadják a max teljesítményt ill. nyomatékot! A 2 hengeresek alacsony fordulaton adják le,csak a kérdés az,hogy mennyit! Nézd meg pl. a Suzuki SV 650-est! http://www.motorland.hu/Robot/index.php?cmd=show&id=1200
Teljesítmény:70 LE,Nyomaték:62 Nm
Itt van a különbség
MINDEN ami SIMSON hoz MZ hez és JAWA hoz illetve robogókhoz kell!!! Új gyári és utángyártott illeteve bontott alkatrészek jóval BOLTI ÁR ALATT!!!!! Blokk alkatrészek, fogaskerekek, csapágyak, szimeringek, gumik, kippufogók, kerekek, tankok, spoilerek, olajak, dugók, fötengelyek, elktromos cuccok MINDEN!!! Akár postai utánvéttel is! 5000 ft felett Bp.-belül INGYENES kiszállítással! HÍVJ INFÓÉRT!!! Szarka Péter 0630/4096093
Na jó, az tényleg igaz, hogy egy 650-es gépből ki lehet hozni 2-szer ekkora teljesítményt is, de ezek a Jawa-k nem speed motorok, inkább túragépek, de én már láttam chopper változatban is. És a max. teljesítményt 6500 rpm-en adják le, a max nyomatékot meg 5000-es fordulaton. Nem 10-12 ezren kell pörgetni.
Ha így nézzük, akár 250-esek is tudják ezt...
Először arról kéne meggyőződni, jól sikerült-e a Vartát üzembe helyezni, illetve milyen a pillanatnyi töltöttségi állapota, mekkora feszültséget produkál. Aztán meg kéne mérni a töltést, ez lesz a döntő, és azt is ellenőrizni kéne,/ bár ez igazán nem dominálhatna , tekintettel az oldalkocsisokra, ahol min. 10 watt plusz fogyasztás adódik a kétszer 5 watt helyzetjelző miatt /hogy nem túl nagy teljesítményű-e pl. a fényszóróizzó.A tr. gyújtás áramigényét sajna, én nem ismerem.Mindenesetre, a gyári javítókönyv ami itt fellelhető, tartalmazza a töltőfeszültség mértékét , valamint a kontroll mérési pontokat, amelyeken külön töltő feszültségeket lehet mérni.Szóval nem egyszerű.
Az alapjárat kapcsán: ha már ennyit mentél vele, és erre alkalmas volt, tehát húz, jár a motor magasabb fordulaton és megfelelő nyomatékkal, lehet, hogy csak a karbit kéne kipucolni és rendesen beállítani.
Ha a gyújtás a hibás, azt menet közben is érezned kellett.Mindenesetre, első javítási mozzanat mindíg a gyújtás ellenőrzése, ha az o.k. , következik a porlasztó.Amíg a gyújtás nem jó, tilos piszkálni a karbit.
Sziasztok!!!
Ha esetleg van valakinek 634-es Jawa-ra való dinamója, vagy arra rá szerelhető generátora ha teheti mielőbb írjon, nagy segítséget jelentene, mivel sehogy sem bírom a töltést megcsinálni. Azt hiszem a dinamó van kipurcanva. Az elektronikus gyújtás elkészítéséről is szeretnék instrukciókat kérni, mibe kerül, mi kell hozzá, hogy kell beállítani. Ha lehet inkább emailt küldjetek, mert elég ritkán tudom megnézni a fórumot! Előre is köszi a segítséget!
Sziasztok!
Jó szerencsét!
Nagyon jópofa, amit az utadról írtál ,nekem legalábbis igazán tetszik, még tanulságos is lehet.Amúgy a gyalogbékán , meg a macskán is remekül lehet perecelni.
A fogyasztást pedig gyerekjáték levinni extra jó esetben, 2,5 literre 100 km.-en, csak ennek az az előfeltétele, hogy az első 50 km. után ne járjon a motor.
üdvi: Full....
Haat, nem nagyon hiszem hogy lenne annyi idom. De ha gondolod oda adom a terveket, es ha tudsz tervezni akkor a sima aramkort kell meg egy peldanyban lemasolni es ujra csinalni.
De a CPI-t fene se tudja hogy jawaslom e. :)
Mert hogy ha muxik akkor jo de ha nem akkor nem. :)))
HyGy
Sztem keves. Ha megnezel egy 650-es gepet akkor siman lenyomja ezt. Az 500-as ER5, gs 500 es CB500, tudja ezt a teljesitmenyt hozni 500ccm-bol.
Kösz az infót!
1 millió Ft körüli ár szerintem nem sok egy vadonás új 650-es gépért. Szerintem elég az a 46LE, 55Nm.
Ha minden jól megy, a héten elmegyek a debreceni Jawa-boltba, ha létezik egyáltalán, majd írok, hogy milyen.
Egyébként ha van köztetek debreceni, a Diószegi úton van, ha jól tudom, nem ismeri valaki?
Üdv.!
Jajj és 5Ah új Varta aksi van a gépben.
Sziasztok! Miótta megvettem a jawa twinemet és nagyjából helyre pofoztuk azóta kb 2000km-t mentem vele (kb:1hónap alatt). Egyszer sem hagyott ott, de rengeteget szívatot és szivat még mindig:-( Az egyik legrégebbi gondja, hogy nincs rendes alapjárát. Egy másik, hogy képes arra, hogy ha 2000-2500f/min és tompított fénnyel döcögök valahol képes leállni alattam, minden előjel nélkül ha nem kapcsolom ki a lámpát. Ez még ok nappal, de....:-) Kérdésem, hogy mivel a jawamnak tranzisztoros gyujtása van ez az elektronika, nem eszik-e sokat villanyból? És nem-e tud valaki debrecen illetve Gyula környékén olyat aki esetleg beállítaná az előgyujtásom ezt a jawára átaplikált trabigyujtást, mert semmi nem ugy mükodik, mint ahogy le van irva egy helyen. Én probáltam saját fejjel megiterálni az előgyuszit, de hát ugye az iteráció nem egy tutti ha nem elég sok a lépés.
Két trabi gyújtás.Összvissz két jeladó kell hozzá.
Szegasz Hygy!!!A4hengeres JAWA-hoz tudnálnekem csinálni egy jeladós gyújtást???
szia mindenkinek
tegnap Tettem mocimmal az első komolyabb örömkört(szombathely-budapes-győr-2 személy-634) és egy két konklúzió:
-ha este jössz haza sötétben és 100 körül mész akkor ne hidd azt hogy a szomszéd erdőben alszik az őzike, mert nem! az nem alszik. Kint áll az út közepén és nézi a fényszórót ahogy közeledik, te meg rakod tele a pellust ahogy közeledsz feléje és a harmadik lábaddal is a nem létező vészféket taposod.(a rókáról az út közepén nem is beszélve)
- ha elfogy a benzin és megállsz tankolni, és utána nem indul el a motor akkor ne erezd le a benzint jelszóval mert vizes, ne szedd le a motorblokk gyújtás felöli részét, azt hinnéd h az elállítódott, ne tojj be este 11 kor hogyhogy érsz haza hanem nézd meg hogy a vészleállító merre van elhúzva:)
és a kérdés: a fent említett típuson hogyan lehet elérni a lehető legkisebb fogyasztást?? nekem nem létszükséglet a 120- inkább a túratempó 90-100, és a kb. 3 literes fogyasztás. ha lehetne pontos beállítási sémát kérek!
előre is köszi mindenkinek
TIBI
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|