:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Csá Gyurma!
Valahol a neten azt írták, hogy van egy bolt Debrecenben ahol új Jawa-kat + MZ-ket árulnak. Pénteken elmentünk a megadott címre, de sz@r az egész. Volt ott egy használt 1000-es MZ + 1db MZ Baghira + 1db MZ Mastiff + valami robogó. Jawa-val nem is foglalkoznak. Szóval áll ott az udvaron 3db új Mz és kész. Alkatrészt nem is tartanak.
De Debrecenben tudok 1-2helyet, ahol szinte mindent be lehet szerezni Mz-hez és Jawa-hoz, ha érdekel. Milyen alkatrész kellene?
A bal hengered rondán fel van húzva. Nem mostad el összerakás előtt rendesen? A gyertyák színe nem lenne rossz, viszont a keletkezett lerakódás soknak tűnik. Gőzöm sincs, mi okozhatta.Persze, okoskodni lehetne, miszerint rossz keverékarány, gagyi keverékolaj, nem a bejáratáshoz előírt karbi beállítás, rossz előgyújtás, nem megfelelő gyertya.. melyik tetszik ? Sürgősen találd ki az okot, mivel az enyémben is majdnem ennyi van , generál óta, ha én is szétszedem, és ilyeneket látok, tudjam az okát...
Eredetvizsgálat, átiratás, biztosítás, súlyadó, vizsgáztatás, az öreg gumik cseréje, örökös töltésgondok, egy lassan múzeális moci alkatrészeiért való kutatás és egyebek...ha eladni akarod, akkor titkold el a fentieket... , ha venni akarsz, akkor bőven kapsz olyan 638-ast , amivel érdemes lehet foglalkozni...szóval ha rám hallgatsz, kihagyod a 634-est. Nem mai mocik a 638-asok sem. Ha nem értesz hozzá, és nincs ismerősöd, aki segít, vagy ha nincs érzéked, hogy beletanulj, nem lesz olcsó mulatság ,bármelyiket választod,vagy bármit választasz , ami ilyen korú.
Gyurma,
A bolt Kassán (Kosice) van. Csütörtökön megyek oda, úgyhogy addig mond meg, mit kérdezzek meg. Leírhatod ide, esetleg mailbe.
Üdv!
Helo Gyurma!
Attól függ mennyire reszelt a beton, ha nagyon akkor a krom nem tünteti el. Az én mocim bal kipufogóját is megtépte a berúgókar (legalább 10 mm hiányzik belöle). A króm föként dizájnnak jó, meg rozsda ellen és kisebb karcok eltüntetésére. Én spec Érden (BPesttöl nem messze) fogok kromoztatni, Ez Szarvastól kocsival 2-2,5 órányira van. Ha érdekel emailben küldök telefonszámot, bár szerintem hozzád közelebb is el tudod végeztetni a munkát. Körülnézek neked.
Üdvi
Köszi, ezeket már nézegettem... no akkor belevágok, aztán legfeljebb majd kétségbeesetten járom a börzéket. :-)
Nincs valakinek jó állapotú első bukócsöve 634-eshez, mert nekem kicsit meg van tekeredve. Hiába vittem el kasznishoz nem lehetett rajta segíteni, krómoztatni szeretném!
Kéne 639 vagy 640-es első kerék tárcsával!
pdaranyi!
Hol is van az a bolt ahova jársz? Meg tudnál nekem kérdezni ott egy pár alkatrészt?
Hello kismacsek! Hol tudsz krómoztatni, és az kb milyen messze van szarvastól? A kipufogó hibáit el lehet tüntetni krómozással? Mert az én motorom még a fateré volt és ő kicsit megreszelte betonon. Azt el lehet tüntetni?
Csá Hurka!
Merre tudtok Jawa/MZ boltot? Mert nekem is kéne egy. Én elmennék érte az ország másik végére is, csak legyen alkatrészem! Békés megyében nem tudtok esetleg boltot? Köszi
Hali!
Motorikusan kifogástalan rozsdamentes 350/634-ért mit kérhetnek el ha nincs műszakija de amúgy minden papír OK?
Üdv, Zoli
van néhány oldal ahol körbenézhetsz CZ ügyben:
http://www.cezetmania.info/
http://jawa-cz.wz.cz/
különösebb tipushibárol nem tudok.
Melyik településen van ? ( a szállítás miatt kérdezném )
Azért krómoztatnám a kipufogót mert van némi hibája,meg hogy vizsgáztatásra pofás legyen. Új vásárlására nincs pénzem, a krómozást ingyen csinálnák. A telefonszám nem sürgös a fent emlitett ok miatt. Üdvi
Megállítani a rozsdát ? Ha sikerül kipucolni a meglévőt, legjobb óvszer a vízmentes benya , meg az örökké tele tank...Szerintem ne krómoztass, vegyél olcsón szép állapotú másikat..Telcsi szám megszerzése folyamatban,- bocsi, szívesen segítek, de vállalkozó lévén kicsit elúsztam időben- amint járok arra, megtudakolom , és elküldöm...
Szevasztok, van-e valaki a listán, aki már beleásta magát a cezet 175/450 tip lelki világába? (vagyis a tojásblokkoséba) Csábítgat egy pofás darab, kérdés, hogy van-e valami tipushibája, amire különösen oda kell figyelni vásárláskor? (Mint a pannóniák kettes fokozata vagy efféle...)
köszi,
G.
Sziasztok!
Ha valakinek kell Jawa oldalkocsi, szóljon nekem! Árban megegyezünk, csak vigyétek!
70/943-74-02
Hurka,
Szerintem ne a 639, hanem a 640-es tárcsáját rakd rá. Nekem is az van rajta. A különbség annyi, hogy a 639-es tárcsáján nincsenek "bevágások", míg a 640-esén vannak. Továbbá a 640-esnek úszó tárcsaféke van, vagyis csak az egyik fékpofa van rányomva a tárcsára fékezéskor, míg a 639-esnél mind a kettő.
Nem tudom, melyik jobb, és miért, de hallottam panaszt, hogy hamar blokkol a Jawa tárcsafék. Nekem még egyszer sem blokkolt, csak mikor nagyon akartam. Ezért gondolom, hogy a panasz a 639-es fékére étrndő. De ez nem biztos, csak az én véleményem.
Elhiszem, hogy az italozás itt olcsóbban jön ki, de engem nem izgat, mert nem élek vele, inkább benzinre költök. :)
Üdv!
Hello,
A hétvégén lekaptam a hengerfejeket, mert néha kifújt a bal henger és hengerfej között. És ha már ott voltam levettem a jobb hengerfejet is. Csináltam néhány képet. A motorban 2700 km van felújítás óta.
Mi a véleményetek? Minden rendben? Mi az a fehéres-sárgás színű lerakódas a bal dugón és hengerfejen? Miért van a koromnak különböző alakja a két dugón?
A motor egyébként jól megy.
A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv!
Ahoj!
A tank rozsdarétegét le kell kaparni/mosni. Jó ki izommunka, kell bele tenni kavicsot (kisállatboltban kapható, akváriumba való), fölönteni mosóbezinnel, majd pár órán keresztül rázni. Majd bezin csre, majd megint rázás.... Eléggé igénybeveszi az embert. Utána tele kell tankolni keverékkel, az megakadályozza a további korrodálást...
A kipuffogót is leginkább mosóbenzinnel lehet letakarítani, de biztos van rá más módszer.
Üdv,
Pali
Sziasztok!
Lenne két, számomra égető probléma: rozsdásodik a mocim benzintankja. Mivel lehetne megállitani? Továbbá szeretném krómoztatni a kipufogót. Van valami lötyi amivel rendesen meg lehet tisztitani?
Üdvi: kismacsek
Vonóerő diagram ? Légellenállási tényező ? Mi a fészkes cicafaroknak ??Számold ki 120 km/h esetén, ugyanekkora hátszélnél( Viharos picit )Jobbat mondok, tapasztalati út..17-es, vagy 18-as első fogaskerékkel menj fel csutkagázon egy hosszú ,elég meredek emelkedőre . Aztán egy 19-essel. Vadul figyeld minden esetben a km. órát, aztán a végén rájössz, hogy minél nagyobb a szekunder áttétel meghajtó fogszáma, annál lassabban lesz képes leküzdeni az emelkedőt a motor. Sőt, a magasabb fokozatba váltáshoz szükséges sebességet is lassabban fogja elérni.
Az enyémet a Futár motorosboltban adtam le felújításra.Új dugók, stb... Azóta mentem vele kétezret, oldalkocsival, tökéletesen működik.Ez persze nem azt jelenti, hogy mindenki így jár. Ha ötezer után is minden klappolni fog, kicsivel optimistább leszek...
Kedves kgandras!
Köszi a tippeket, egy kicsit elkeseredtem. Asszem még egy próbát teszek.
Üdv, zeta.
Én az enyémet már eladtam hibásan, de ha jól akarod megcsináltatni akkor Pool szerintem tud neked segíteni. Ugyanis ő Felvidékenn lakik és ott még normálisan fel tudják újítani. Itthon tudtommal senki(!) nem csinálja meg rendesen. A Jawa főtengelye ugyanis a 2 henger miatt kicsivel macerásabb mint pl. az MZ-jé. Az itthoni szakiknak nincs hozzá felszerelésük, amivel központosan lehetne összerakni, satuban meg valahogy sohasem jön össze :) Autó főtengelyekkel foglalkozó cég (akik amúgy értenének hozzá) meg nem tudja megcsinálni, mert olyen kis gépük nincs ami ehhez kellene.
Üdv,
kgandras
A mocin volt alapjárat, de a vége felé hidegen már csak egy henger járt. Ezután Te mit tettél? Keressek valami rendesebb műhelyt a felújításra?
Szia zeta!
Az alapjárat jó a mocin? Azért kérdem mert én is felújítottam az enyémet még tavasszal mert kopogott és ugyanígy jártam. A felújított főtengelyen ugyanis a gyári értékek többszörösei voltak a tűrések és kb. 500 km alatt szétverte a labirintgyűrűt ezért alapjárat sem volt.
Üdv,
kgandras
Sziasztok jawa-sok.Frissen regisztráltam és lenne néhány kérdésem hozzátok.Fél éve boldog jawa tulajdonos lettem.Sikerült vásárolnom egy nagyon szép állapotban lévő 638-ast,motor hibásan.A hibája az volt hogy amikor bemelegedett nagyon kopogott a jobb oldala.Gondoltam egy teljes motorfelújítás és elfelejtjük a kopogást és mindenki boldog.Meg is történt a felújítás(fúrás,főtengelyf.,csapágyak)a motor nagyon szépen muzsikált,de 500 km után ugyan úgy elkezdett kopogni(szerintem)a főtengely de most a másik oldalon.AZ üzemanyag jó volt(én kevertem)és meg sem hajtottam.Szerintetek mitől van ez? Estleg elbaltázták főtengelyemet a felújítás során vagy ez ilyen?A másik kérdésem az lenne hogy fel lehet e tenni a 638-ra a trabi el.gyújtást?
Sziasztok!
Sűrgősen el kell adnom a vasakat, ha valakit érdekel hívjon!
2 db 638-as jó és szép állapotban papírokkal az egyiken tavaszig vizsga is van.
1 db velorex 562-es oldalkocsi felújított alvázzal szerelvényekkel.
Továbbá rengeteg alkatrész 638-hoz és 634-hez bontott blokkok kerekek tank stb.stb.
Az egész egyben vagy darabokban eladó!
Tel.: 06 30 310 9656
Hurka!
Kb ugyanannyi idő beletenni az ETZ villát,mint a Jawa-ét. (persze,ha minden alkatrász megvan hozzá) Igen, ETZ kerék, és villaszárak kellenek bele,de ha a Jawa tárcsát teszel bele,akkor is új kerék kell,egy ETZ-ét pedig könnyebb keríteni,mint Jawaét. Persze ízlés kérdése is,nekem jobban tetszenek a nagyobb tárcsák,és nagyobb féknyereg. A Jawa-ét kicsinekl találtam így képről...nem igazán tetszett.
Ha esetleg nem tudod a Jawa tárcsát megoldani,írj,tudok robbantott ábrát küldeni az ETZ-vel való párosításhoz.
Ha valaki megadná a légellenálási tényezőt, viszonylag hamar össze is tudnák ütni egy vonóerő diagramot, amiből pillnatok alatt ki lehetne deríteni, hogy pl. egy gyorsítófokozatos 5. mit eredményezne.
Nem szeretném bonyolítani azzal a helyzetet, hogy említem a primer áttételt, a váltó lassító áttételeket,( I.-II, III ,) valamint a szekunder áttételeket. Elég annyit tudomásul venni, hogy a gépkönyv szerint a 4. sebességfokozat direkt , tehát nincs módosító áttétel . ( 1: 1), tehát a sebesség növeléséhez vagy a váltón belül , vagy a másodlagos meghajtásnál gyorsító áttétel létrehozása szükséges. Eszerint 10 %-os sebességnöveléshez a váltó esetén 1: 1.1 áttételmódosítás szükséges ( ha a motor is bírja......)Tehát a kihajtás egytizeddel legyen gyorsabb. A másodlagos meghajtás módosítása egyszerűbb, ettől nőhet a végsebesség, más tényezők róvására. Ezen olyan 5 sebességes váltó segíthetne, amely az 5.-ben direkt, 4. -ben pedig az eredeti felállás paramétereit produkálná...nos, aki érti mindhárom hozzászólásomat, az tegye fel a kezét, szeretném megszámolni...-))))
üdvi srácok, kellemes agyalást...
Az áttételszámításod hibás. a direkt fokozat azért direkt, mert 1:1 az áttétel arány . Az egyszerűség kedvéért: ahányat fordul a főtengely, épp annyit autó esetén a kardán. Magyarul, ha a főtengely egyet forog, a kardán pedig ,csak ennek a 0,75 százalékát, magyarul csupán háromnegyedét, abból nem lesz ám gyorsító áttétel, max egy szimmetrikus megosztású váltó 3. sebességfokozata.
Nincs tévedés. Az 5 sebességes véltó képes arra, hogy mint gyorsító sebességfokozat, országúton kisebb terhelésnél az alacsonyabb motorfordulat miatt takarékosan megtartsa a felvett sebességet. Ha az 5. sebességfokozat a 4 . vagyis a a direkt sebességfokozatnak felel meg, akkor ennek a fokozatnak a tartós használata semmilyen változást nem jelentene .
Hali Bambi!
Köszi, hogy utánanéztél, de közben szólt egy haverom, hogy ad nekem egy hibátlan főtengelyt, szóval úgy néz ki az kerül bele.A nagyapjáé volt a motor újkorától, és összvissz 8000 Km volt benne, mikor elbontották.A blokk azóta ott áll lezsírozva.:))
Mindenesetre ha valakit még érdekel esetlag ismerősök közül, akkor szólok neki, illetve neked.
Köszi.
Máté.
Woodoo2!
Most olvastam a cikkedet, jó meló lehetett! Az "Ez egy rakás ócskavas" és a "Miért nem veszel inkább autót?" mondatokat mintha már én is hallottam volna a szülők szájából, dehát ők ezt nem érthetik.
Köszi a segítség felajánlást, de én Jawa tárcsaféket akarok tenni rá, ha sikerül beszerezni (meg ha lesz rá keret). ETZ tárcsát csak úgy lehet feltenni, ha kicserélem az egész elejét, villákat, kereket is?
pdaranyi!
Én úgy tudom, hogy ennyi a legolcsóbb vizsga, de ha nem a közlekedésfelügyelethez viszed, hanem valami maszekhez, ennél jóval többet is elkérhetnek. Vagy tud valaki olcsóbb műszaki vizsgáztatást 2700 Ft-nál Magyarországon?
639-es tárcsaféket + a többi cuccot hozzá lehet M.o-on beszerezni?
Amúgy én 5 éve voltam legutóbb Szlovákiában, akkor is alacsonyabbak voltak az árak, mint M.o.-on, legalábbis ami az italozást illeti. A többi termék árát nem tudom, arra nem költöttem. :)
Szevasztok!
Köszönöm a hozzászólásokat, erre számítottam.Ez az ajánlat kimarad, de a 2010-esen kaptam másikat.Mégegyszer kösz mindenkinek, sok türelmet tavaszig!
Hurka!
Ha ETZ tárcsát akarsz rá tenni segítek! Az enyémen is az van (főoldalon a cikkben már írtam róla),kis tapasztalatom már van az összerakásban! :-) :-(
Hurka,
A 639-es csak abban különbözik a 638-astól, hogy elől tárcsafék van és van egy kis idom a lámpán.
Üdv!
Hurka,
A legolcsóbb vizsga 2700 HUF?! Az rohadt drága! Nekem a műszaki 120 Sk-ba (kb 720 HUF) került most nyáron.
Egyre inkább úgy tűnik nekem, hogy Mo.-on drágább az élet, mint Szlovákiában (bár nem tudom milyen különbségek vannak a fizetések között). De azért szívesebben élnék Mo.-on.
Üdv!
Hát lehet, hogy átalakítjuk, de csak ha sikerül rá szerezni gyári JAWA cuccot, én nem rakok rá holmi silány, német mz féket, csak minőségi terméket.(:-)
Mikor megyünk már el a Jawa/MZ boltba? Péntek?
Ez tévedés. Az 5-ös váltót nem a végsebesség növelése miatt találták ki(nem is nő tölle a végsebesség), hanem a fogyasztás csökkentése, és a motor kímélése miatt. Ugyanez igaz a gyári mértenél nagyobb lánckerékre is, azzal a különbséggel hogy egyáltalán nem biztos, hogy kevesebbet fog fogyasztani, viszont biztos hogy sokkal szarabbul fogy húzni. Az 5.sebességre visszatérve, az lényegében olyan, mintha a 4.fokozat lenne ketté osztva,csak annyi a különbség, hogy az 5. 1:0,75 az áttétel, a 4. pedig általában 1:1. De azért mindeképp jobb, ha 5 sebesség van, nem csak 4.
Matya.csak taiwani van 6000ft/db,a középső csapágy az van gyári 2500ft ennek a munka összege centírral 8000ft.Így a külső csapágyak nélkül ha jól számolom 22500ft.Mi is az MZ-be már sajna ezt rakjuk.üdv bambi
Csá Hurka! A szentkrisztofer a házgyár területén lévő jármúszervíz, ahol vizsgáztatással is foglalkoznak. Zsuzsi faterja is oda hordja a mercit.
Remélem így végre átalakítjuk a tiedet is tárcsásra.
Woodoo2!
Mi az a St. Christofer? Én a kpm-hez vittem, a közlekedés felügyelethez. Ott a legolcsóbb a vizsga ( 2700 Ft, ha jól emlékszem), de ott kötekednek a legjobban. Akkor ezek szerint máshol átengedik műszakin az ETZ-esített gépeket is. Én azért nem akartam ETZ tárcsaféket tenni a Jawa-mra, mert a kpm-nél nem engedik át a vizsgán, de akkor majd viszem máshova. Mondjuk az igazi az egy gyári JAWA tárcsafék berendezés lenne, de az elég drága + nehéz beszerezni.
Hurka!
Az enyémen is ETZ villa + tárcsa van elől,Debrecenben volt műszakin,és megkaptam rá! Csak annyit mondtak,h kicsit gyenge az eleje. Szerintem,ha ha beleteszed az ETZ elejét,de kicseréled benne a rugót Jawaéra,vagy egy csövet dugsz még bele (magyarul előfeszíted az ETZ rugót),h ne legyen annyira "gyenge",nem kötnek bele! Persze aki bele akar kötni vmibe,az úgyis talál vmit! Az enyém olyan lett,h ha elengedem a kormányt kicst se húz semerre! (Debrecenben a St. Christofer-hez vitted?)
Szerintem ha nagyobbra cseréled az első lánckereket (a kihajtásnál), mondjuk 18-ast 19-esre, akkor valamivel nagyobb lesz a végsebesség, de ez szerintem nem vonja maga után a fogyasztás növekedését, mert nagyobb lánckerékkel ugyanazt a sebességet kisebb fordulatszámon éred el. Nem?
Az 5 sebességes váltó nem csak a végsebesség növelése miatt lenne jó, hanem a fogyasztást is lehetne csökkenteni vele.
Ok. Vannak olyan helyek, ahol nem cicóznak nagyon kisebb átalakítások miatt, de pl. a debreceni kpm-nél olyan parasztok a vizsgáztatók, hogy a legapróbb dolgokba is belekötnek. Műszakin nekem még azt is megnézték, hogy világít-e az országúti fényszóró visszajelző lámpája a műszerfalon, stb. Sőt amikor az oldalkocsit le akartam szerelni a Jawa-ról, közölték, hogy ezt csak az ő szakemberük teheti, az ő szakműhelyükben + fizetnem kell érte kb. 30ezer Ft-ot + átalakítási engedély is kell emiatt. Képesek lettek volna lehúzni kb. 40-45ezer Ft-al emiatt. Persze nem így történt, de ha nem járok utána, megszívtam volna.
Szóval ha ilyen helyre beállítanék egy Jawa-val, amin ETZ villa + ETZ tárcsafék van, szerintem még a rendszámot is képesek lennének levenni a helyszínen. De biztos vannak olyan magán műszaki vizsgáztató helyek, ahol megadják rá a műszakit.
Max még egy olyan lehetne, hogy az 5. ugyanakkora, így a fokozatok közötti lépcsők lennének kisebbek. De tényleg felesleges foglalkozni vele. Ezzel a motorral nem célszerű gyorsabban menni, mint amennyire tervezték.
Az öt sebességes váltó alkalmazása kérdéseket vet fel. Az első az lenne, hogy az ötödik, az direkt, vagy már gyorsító áttétel. A másik pedig az lenne, hogy mekkora lánckereket alkalmaztak a kihajtásnál, és a hátsó keréken. Száz szónak is egy a vége, bármilyen módon akarunk nagyobb végsebességre szert tenni esetünkben, a gyorsulás, és a terhelhetőség róvására fog menni.A fogyasztás megnövekedéséről nem is beszélve. A macerát se éri meg..
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|