:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Ja, és ha esetleg Böszörményben rendelsz vmit,azt a debreceni boltjukból hozzák át Bösz.be.
Hurka!
Debrecen: Péterfia u. 48.
Hajdúböszörmény: Dorogi u. a "La Redo" mellett.
Ennek a két boltnak ugyanaz a személy a tulajdonosa. A debreceni bolt vmivel drágább, viszont több az alkatrész, és árulnak bontott alkatrészeket is, a böszörményiben csak újak vannak,amik sokba kerülnek. Ja, és a debreceni csak motoros bolt, a böszörményi inkább autós,mint motoros. (amikor én Böszörményben laktam,mindig bejártam Db.-be)
Gyurma!
Nem tudom mennyire ismered Db-t. A Péterfia utcán van a legjobb bolt szerintem, nem tudom, hány szám, a plázától kb. 200m-re, a nagyerdő felé, könnyű megtalálni. A Kövér egér nevű kocsma mellett van. (Ha nem vagy LOKI-drukker NE menj be oda!:) ) Na, szóval itt eddig én még mindent kaptam, amit csak kellett 638-ashoz. 639,640-es cucc tuti, hogy nincs. 6V-oshoz is elég sok minden szokott lenni. 634-eshez nekem is van egy eladó hátsó lánckerekem és bukócső is van, ha jó használtan is, szólj.
Van egy másik motorbolt is a Kassai úton, itt is árulnak Jawa alkatrészeket, bár kisebb a készlet, mint a Péterfián.
Esetleg ha jársz Hajdúböszörmény felé, ott is van egy mocibolt, úgy tudom ott lehet a legtöbb mindent kapni. Azt mondták, bármilyen alkatrészt meg tudnak rendelni, ami csak létezik Jawa-hoz. Utca/házszámot természetesen itt sem tudok, de ha érdekel, kiderítem.
A dugattyútisztítás kapcsán : dugó kiszerel, bal kézre védőkesztyűt húz, dugót ezzel a manccsal szoknyájánál megragad, jobb kézbe drótkefét fog, és vadul pucol. ( A közepétől kifelé,csak 1 irányban, úgy nem karcolod össze a palástját)Ha fémtiszta lett, bal tenyérbe polírpapír, picit gömbölyít, dugót belenyom, forgat (Csak a dugó tetejét csuszmákolni ) A művelet után úgy fog ragyogni, mint a Salamon töke. Ezt a megoldást makacs lerakódások esetén sikerrel lehet alkalmazni.
A művelet ellenzőinek kellemes szörnyülködést kívánok./ úgy emlékszem, én sem egészen ezt tanultam a suliban...-))) /
Helló Doni !
Remélem jól fogod venni az akadályokat !
Fullkopy,
Félreértettél engem, én meg nem értettelek meg téged. :)
Nem volt vér reggelire, de még ha lett is volna, akkor sem sértődnék meg.
Lazaságommal és humorérzékemmel semmi baj sincs, csakhát már fáradt voltam és nem igazán kapcsoltam. Így, még egyszer elolvasva, már értem.
Ja, és azt írod, hogy néha úgy csinálok, mintha vér lett volna reggelire. Ilyen még nem fordult elő egyszer sem, ezért ha valamikor úgy tűnt, akkor vagy rosszul fejeztem ki magam, vagy nem értettél meg.
Remélem, most nem fog senki félreérteni.
Üdv!
Szevasz Útmutató Fullkopy!
Látom humorodnál vagy!:)
két hét és beszerzem az 1984-es Jawat.
Majd itt is boldogítom a társaságot a pucuka kérdéseimmel.
Apropó, gumikalapács, vagy standard?:)
Doni
Mindenkit megnyugtatok, nem szándékozom megőrülni.
Színpadiasan vett értelemben talán, de azt sem most, mert ki vagyok, mint a kutya.Hogy finoman fogalmazzak.
A gyűrűhornyot én hagynám a fenébe, kétezer Km alatt ki van csukva, hogy olyan sok korom rakódott volna le benne.Csak kockáztatod hogy esetleg eltöröd a gyűrűket.Akkor gondolom nem járnál örömtáncot.
A keményfát azért mondtam, mert.Próbáljátok ki, és utána kérek majd véleményt.Egyébként majdnem olyan, mintha csavarnyúzóval csinálnátok a tisztítást.Na jóccaka.
Sziasztok,
bocs, hogy belekotyogok, de a dugót alulról erősen hűti a friss keverék.
A gyűrűhornyok tisztasága azért fontos, hogy ne szoruljon meg a gyűrű, mert akkor nem tömít.
A csavarokat azért is érdemes olajozni, hogy kevésbé kopjon a menet. Főleg, ha gyakran van szétszedve. :-)
Lelazulni nem tud, mert nyugalmi helyzetben a nyomóerő miatt kiszorul az olaj.
Hello tibi!
Egyébként a szakkönyvekben én is azt olvasom, hogy csavarhúzóval ne bántsuk a dugót és a hengerfejet, de eddig még nem sikerült rájönnöm, hogy miért. Igaz a karcos helyeken könnyebben rakódik le a kosz, de hát egy ilyen kétütemű úgy sem megy el szétszedés nélkül 200 ezer kilométert. Meg aztán a nekem nincs arra időm, hogy a dugót és a hengerfejet polírozzam. Csak a durba kokszot eltávolítom és kész.
A dugattyú hornyot azért érdemes néha kitisztítani, mert a dugattyúról a hőnek a legnagyobb részét a gyűrűk vezetik el. Ha berakódik, akkor romlik a hőáttadás a gyűrű és dugattyú között.
A Jawán a hengerfejcsavarokat jó erősen meg kell húzni. Hidegen húz meg. Ha ez sem segít, akkor a menetet tisztídst meg és enyhén olajozd meg. Így a csavar meghúzásának nagyobb része fog esni az összeszorító erőre és kisebb a súrlódásra. A súrlódás azért kell, hogy önzáró legyen a csavarkötés. De hagyjuk az elméletet. Ha megolajozod a menetet, akkor ugyan olyan meghúzó nyomatéknál erősebben nyomja majd a hengerfejedet a hengerhez a csavar.
Pool
Más mocija miatt megőrülni... Te is túl vagy terhelve.. lazíts kicsit..
Én a felhúzott hengert leszedném, a dugót szintén, megvizsgálnám a gyűrűket, akár nagyítóval, ha kell kicserélném a gyűrűket, a motyót újra illesztve és elmosva pakolnám össze. Lehet, hogy túl precíz vagyok, ...tán szakmai ártalom.. így tanultam.. ha jól emlékszem... rég volt..
Nagyon bírlak, de néha úgy csinálsz, mintha vér lett volna reggelire. Lazíts, és fejleszd a humorérzékedet. Persze, hogy nagy marhaságot írtam, de ezt a túlnyomó többség látja...
A dugó tetejéről a salakot , ha ki van szerelve, nyugodtan le lehet kaparni, a mély árkok létesítésétől viszont tartózkodni kéne. Aztán finom csisz.vászonnal szinte fémtisztára lehet varázsolni. Beszerelés előtt tessék nagyon tisztára mosni, petróban, benzinben, lakkbenyában, gázolajban...
Ezt most nem értem. Mit akarsz ezzel mondani.
Kivétel, a szevizkönyv szerinti kötelező tisztítás. ( természetesen, vésővel, és kalapáccsal. Nem smirglizek.)Nagyon baró elektropneumatikus készülékem is van erre a célra..ha esetleg eltörne a kalapács nyele....
Azért nem szokás csavarhúzóval és smirglivel kapargatni a kokszot a dugóról, mert ugye alumínium lévén egyrészt elég mély karcokat lehet ejteni, másrész nő a felület és a karcok miatt sokkal gyorsabban fog újra lerakódni a koksz és sokkal erősebben, mélyebben, stb. A szemmel nem látható barázdákról is szó van!
Amúgy mindenki azzal csinálja amivel akarja, véletlen sem akarok vitatémát indítani...
Az ötlet királyi. Tessék sürgősen kivitelezni.( Adjak bele ??? ha kell , beszállok ...-))))
Pool,
A dugó oldalához és a gyűrűhornyokhoz hozzá sem nyúlok, mivel a hengereket nem fogom leszedni.
Üdv!
Matya !! Nekem eszem ágában sincs szétszedni a precízen összeállított, hatalmas gonddal és nem kevés költséggel felújított mocimat !!!!!
Van valakinek eladó 639 vagy640-es mocihoz első kereke tárcsával és egy kormánya? 634-hez első bukócső jó állapotban? Nagyon kéne a cucc!
Sziasztok!
Pár hozzászólást olvastam és elmondom én is a véleményem.
Szerintem a hengerfejfől és a dugattyú tetejéről simán le lehet kaparni a lerakódásokat csavarhúzóval és smirglit is nyugotdan lehet használni. Semmit nem árt, ha egy picirit megkarcolod. Persze nem is használ. A hengerre már vigyázni kell, azt nem jó megkarcolni. A dugattyú oldalához meg ne is nyúlj hozzá! Ott hadd rajta a kormot meg minden egyebet. A gyűrűhornyok alól esetleg a lerakódást ki lehet kaparni.
Olaj témához még annyit, hogy sima üzemben elég lenne a szegényebb olajzás is, igazából csak nagy terhelésnél lenne szükség több olajra. De hát az olaj adagot nem lehet szabályozni, így a legnagyobb terheléshez mérten kell az olajat bekeverni ami 1:40 és 1:50 körül lehet.
Pool
Hurka!
634-eshez kipufogók, hátsó lánckerék, 639vagy40-hez első tellók. Egyenlőre ennyi. Debrecenbe merre vannak aboltok? Néha járok arra, úgyhogy ha lenne cucc el is tudnék menni érte. Köszi ha megnézed.
Akkor inkább azt kellene csinálni, hogy kinézünk a neten valami jó chat es helyet és oda megy aki akar. Valahogy azt is meg lehetne csinálni, hogy zárt szoba, tehát bárki nem tud bejönni. Meg más idegen miért is akarna szocimotoros chatszobába menni, nem is kell a zárt szoba.
Matya,
Azért nem kell mindjárt rosszra gondolni.
Csavarhúzó - sárga kiálló lerakódást leszedni vele, anélkül, hogy a hegye hozzáérne bármilyen alkatrészéhez a motornak.
Smirgli - a lehető legfinomabb, szinte sima papír. Egyszer próbálkoztam vele, hát a kezem belefájdult mire egy pici korom lejött, annyira nem érdes, mármint a smirgli.
Ja, és nem őrültem meg, így születtem. ;)
Na nehogy már itt szívrohamot kapjál nekem. Megnyugtatlak, vannak érzéseim, és nem teszek semmi erőszakosat a motorral (meg mással sem). Láttad volna, milyen szépen feleztem a blokkot, a szíved rögtön megtelt volna örömel.
A chat nem biztos, hogy kellene ide szerintem. Mondjuk talán helyettesíthetné a csevegőt, de pl a Jawa topic jobb, ha fórum, mert megmaradnak a dolgok, ezért vissza lehet olvasni. Pl ha mi most ezt chatben beszéljük meg, akkor valaki konkrétan rákérdez a fórumon, aztán írhatod le még egyszer. Rosszabb esetben valaki nekiesik brutálisan csavarhúzóval a hengerfejnek (még egyszer: én nem ilyen vagyok, pontosan meggondolom, mielőtt bármibe belefogok, és azt is érzéssel, óvatosan csinálom). Meg ha jön egy újonc és olyat kérdez, amiről már szó volt, elég csak azt mondani, nézzen utána, már volt róla szó. Bár ez egyre nehezebb. Mikor én csatlakoztam, az első hozzászólásom a 121-es volt (ez valamivel több, mint egy éve volt - szépen gyarapodtunk azóta hálisten).
Üdv!
Nem rossz ötlet, de nagyon melós szerintem. Majd HyGy elmondja neked.
A gyűrűcsere utáni bejáratás miatt kevertem 1:40-re. Majd tavasszal jöhet az 1:50-es.
HyGy !!!!!!
Eszembe jutott, kéne esetleg egy chatszoba ide.CSak regisztrált felhasználóknak.
Szóljatok, ha nagyon barom ötlet.
CSavarhúzó???????!!!!!!!!
Smirgli???????!!!!!!!!
Megőrültél?Max keményfa ékkel kapargasd!Ami azzal lejön, ok, de a többi maradjon csak rajta.
Eszem megáll.Szegény motor.
Na azért nem megsértődni, de el ne kövesd nekem ezt az akciót, amit tervezel, mert megőrülök.
Powerarc,
Én Valvoline félszintetikus 1:50. Kicsit füstöl míg bemelegszik a motor, aztán semmit.
Nem sok egy kicsit az 1:40 szintetikus olajnál? Olyan ajánlást olvastam, hogy a Jawa-ba a legjobb a félszintetikus olaj 1:60 arányban. A szervízkönyv is azt írja, hogy a Castrol TT-t 1:50-hez kell keverni.
Szóval én maradok az 1:50-nél.
Télen pucolom a kipufogókat. Meglátom, mennyi lerakódás lesz.
Üdv!
Nekem most Igol szintetikus van keverve a benya 1:40-ben. Rendszeres városi használat után az országúton úgy 4000-es fordulaton néhány km alatt kiég a kipuffból az olaj, és utána alig van füst.
Matya,
Igazad van. Eddig max 4500-as fordualaton ment a motor, tartósabban (5-10-15 perc) meg 4000-esen.
A sárgás lerakódást leszedem, mármint azt a részét, amit mondjuk egy csavarhúzóval le tudok szedni anélkül, hogy különösebben kapargatni kéne. Teszek bele új hengerfejtömítéseket (holnap megyek megvenni) és motorozok, amíg még lehet az éven. Aztán meg majd télen lesmirglizem a kormot.
Hát, a legújabb Jawa-k bizony nem olyan jók, mint pl a csepptankos. Abba tényleg csak elég olaj kell, aztán kész. Ami az olajat illeti, eleget rakok bele (hallottam olyat is, hogy fullszint 1:100 arányban és évente 15000 km gond nélkül - Jawa 350/632) és a TMK-t is igyekszem nem elhanyagolni. Ennek keretében vettem le pl a bal hengerfejet, mert úgy gondoltam, valami nincs rendben és igazam volt - a hengerfejtömítésre gondolok.
Üdv!
Annyira megy a vita, hogy gondoltam én is megszemlélem.
Hát öregem én hozzá nem nyúlnék.Most néztem a képeket.Kétüteműtől mi a fenét vártok?Fémtiszta legyen a dugó teteje, meg a hengerfej?Látszik a felirat a dugó tetején.Ez elég szerintem.Keverékkel/Olajjal megy, leégni meg nem tud róla teljesen.Annál is inkább, mert gondolom nem hajtottad meg úgy istenesen, mióta összeraktad.Ennél tisztább szerintem nem nagyon lesz, maximum, ha nagyon elszegényíted a keveréket.De a kétüteműnek az a dolga, hogy füstöljön.Az a baj, ha nem.Jó esetben mindíg marad benne elégetlen olaj.
A "felhúzások"-ról annyit, hogy még ha nem is volt 100%osan kimosva, ha valami nagy gebasz lett volna, már megállt volna.Végleg.Ezzel a hengerrel ítéletnapig elmész.
A sárgás lerakódás is olaj, illetve benzinszármazék.Hagyd a fenébe, ne foglalkozz vele.
Csak zárójelben jegyzem meg, vannak nekem is szlovákiai magyar ismerőseim.Ezer éve motoroznak.Jawával.Mi mással!!???Egyikük mondta nekem, hogy egy Jaffa simán elmegy 70-80 ezer Km-t, gyári új korától generál nélkül, csak elég olaj legyen a benzinben.Bár akkor a csepptankosokról beszéltünk, de szerintem ez áll az újabbakra is, csak TMK-ra van szükség.Tervszerű Megelőző Karbantartás.
Összesítve:Rakd vissza a hengerfejet, és használd.
Ok, rendben. Tudod, hogy a sárgás színárnyalat mire emélkeztet még? Mikor sokáig áll egy moci, a karbiból nem eresztik le a benyát, és idővel kicsapódik belőle valami, talán a parafin, amit aztán nagy öröm levakargatni.
Powerarc,
Az a sárgás-barnás lerakódás nekem is feltűnt, de fogalmam sem volt, mi lehet.
Nem emlékszem, milyen volt felújítás előtt, de lepucoltam. Dugók meg ugye újak kerültek bele.
Természetesen újra lepucolom. Remélem még lesz annyi jó idő hétvégén (csak akkor vagyok otthon), hogy legalább egy 100 km-t rájárjak.
Majd beszámolok.
Üdv!
Hali!
Nagyon érdekesek a képek. Az én járgányom hengerfejét mikor leszedtem, vékony egyenletes matt fekete réteg volt rajta. Meg a dugón is. A gyertyád nagyon szép, de a sárgás-barnás lerakódás nekem valami olajszármazéknak tűnik. A felújítás előtt is ilyen volt, és akkor le volt pucolva? Esetleg még arra gondolok, hogy talán a keverékben még az olaj nem volt egyenletesen felodva. Pucold le, rakd össze, majd később újra kapd le és nézd meg. A megszakítófilcre nem kell sok olaj, mert az alsó megszakítóra rácsöpög.
Matya,
Ami engem illet, én azért vettem a bal hengerfejet, mert nem tetszett, hogy kifújt és kíváncsi voltam a tömítésre. Mint kiderült, jól tettem, amit tettem.
A jobb hengerfejet meg azért vettem le, mert ha már ott voltam, hát kicsavartam négy anyát és megnéztem, mi a helyzet.
Egyébként működő gépet nem szedek szét.
Üdv!
Full!
Működő motort minek szétszedni!!??
Ezt megmagyarázhatná végre nekem valaki.
Örüljetek, hogy gond nélkül mennek az olajkályhák.Ha meg olyan nagyon szerelhetnéketek van, tartogassátok akkora, mikor tényleg szükség van rá.
Általában mondtam, nem csak tőled kérdezem.Ha valaki elmagyarázná nekem, megköszönném.
Meg kell, hogy verjelek butabuta Hurka!
Vigyázz mit mondassz, mert megszünik a jawa szervíz az Áchim András utcán!!!!!!!:))
Fullkopy,
Már értem, mi a felhúzás. A hengerrel én már nem csináltam semmit. A srác, aki fúrta, ki is mosta, de lehet, hogy valami szennyeződés belekerült összerakás közben.
Hát igen, az 50 km utáni ellenőrzést én is csinálhattam volna. Na mindegy. Majd most.
Egyébként indikátorórám nekem is van, azzal állítom a gyújtást.
A bütyök kenését az a filc biztosítja, nem? Azt hogy olajozzam meg, mert úgy látom, már elég száraz.
"A szintetikus olaj pedig nem igazán ég"
Nem éppen fordítva van, hogy a szintetikus elég, az ásványi után meg egy csomó korom marad? Vagy megint tévedek? Amúgy szerintem is túl drága a fullszint, ezért félszinttel járok. 270 Sk/l (kb 1600-1700 HUF) - szerintem az nem rossz.
Üdv!
Azok a karmolások a hengeren, a képen jól kivehetőek, követik a gyűrűk útját kb, az alsó holtponttól a felsőig. Az a felhúzás.Akkor szokott bekövetkezni, ha a megmunkálás során keletkezett szemcsanyag nincs jól kimosva, és például az átömlőből a hengerbe kerül.Ott beszorul a dugó, gyürűk..közé...mellé.. és beágyazódik.Aztán folytatja romboló hatását. Más esetben a gyűrű sérülése, törése okozza, esetleg az illesztés utáni finom sorjázás elbliccelése...stb.
A dupla hengerfejtömítéssel elvileg megnövelted az égéstér nagyságát amely a sűrítési végnyomás csökkenését eredményezi. Ennek egy rakás következménye van, többek között a beállítások kötelező módosítása.Ezt most kihaggyuk, mivel egyrészt visszaalakítottad, másrészt ennél a típusnál szerintem nem is olyan húsbavágó...
A hengerfejeket én az első kör után ellenőriztem... és minden hozzáférhető csavart .., valamint az első 50 km. után a gyújtást is... nem voltam rest indikátor órát beszerezni , megterveztem a szükséges alkatrészeket ( gyertyamenetes persely befogópofával, hosszabbítószár) és legyártattam.. a gyújtás mindaddig tökéletesen pozícióban marad, míg nem kopik a bütyökből. Tehát a kenésre oda kell figyelni.
A dúsabb keverék minden bizonnyal rosszabbul ég el.A szintetikus olaj pedig nem igazán ég, tehát szinte folyamatos kenést biztosít.Ez jó a bejáratásnál, én is ezzel kezdtem, majd sürgősen leszoktam róla. Addig volt, amíg tartott az egy liter. Nem valami kedvező az ára. Szerintem ez a típus nem is igazán igényli, de így nyugodtabb voltam. Jó bele az Arol 2 T is...
Joseph251!
A mz féket nem 300 km/h-ra tervezték, hanem 30-ra. Amúgy igaz amit írtál, csak összekeverted a számokat. Megfogja 300 méter alatt 30-ról!
Vita lezárva!
:))
Nem is Jawa lenne, ha nem a bal henger szarakodna. Olyan még nem volt, hogy a jobb hengernek lenne baja.
Még annyit, hogy a motor nagyon szépen ment, nem adta semmi jelét, hogy valami ne lenne rendben.
Ha esetleg te is leszeded a hengerfejeket, feltétlenül csinálj pár képet és rakd fel netre, esetleg küld el nekem mailben.
Fullkopy,
"A bal hengered rondán fel van húzva."
??? Ezzel mit akarsz mondani (ezt a kifejezést még nem hallottam)?
"rossz keverékarány"
Kizárt, mivel a sok lerakódást a sok olaj okozza, és az első 1500 km alatt 1:40, utána 1:50.
"gagyi keverékolaj"
Bejáratás alatt Valvoline félszintetikus. Aztán egy liter OMV félszintetikus, aztán visszatértem a Valvoline-hoz.
"nem a bejáratáshoz előírt karbi beállítás"
Első 1500 km alatt tű legfelül, aztán legalul. Mikor fent volt a tű, sokkal aránytalanabbul kaptak anyagot a hengerek, mint mikor legalul volt. 100-as főfúvóka, ami egy kicsit nagy. Legjobb egy 92-es, vagy egy 98-as lenne, de nem hinném, hogy ilyen különbség több lerakódást eredményezne, mint kéne.
És miért lesz több lerakódás, ha nem a bejáratáshoz előírt karburátor beállítással járok. Hiszen olyankor több anyagot kell kapnia, tehát a nem megfelelő beállítás, az nem éppenhogy kevesebb lerakódást okozna? Vagy tévedek?
"rossz előgyújtás"
Na, ebben lehet valami igazság. Ugyanis 2.5 mm-re állítottam be, ami nem rossz, de valszeg nem 2.5 mm-rel FHP előtt gyújtott. Hogy miért? Mert mikor legutóbb állítottam (ezúttal 2.7 mm-re, sokkal jobb lett így), miután beállítottam x mm-re, kicsit megmozgattam a főtengelyt, kalapácsot, és máris nem ott adott szikrát, ahova állítottam. Akár egy-két tized mm-rel máshol. Undorítóan pontatlan ez a szar megszakítós gyújtás!
"nem megfelelő gyertya"
NGK B6HS. Lehet, hogy egy B7HS jobb lenne neki, de szerintem ez nem olyan nagy különbség, hogy sok különbséget okozna a lerakódás mennyiségében.
"Sürgősen találd ki az okot, mivel az enyémben is majdnem ennyi van , generál óta, ha én is szétszedem, és ilyeneket látok, tudjam az okát..."
Nekem nem tűnik olyan nagyon soknak a lerakódás. Bár könnyen előfordulhat, hogy tévedek. Amit feltétlenül ellenőrizz, az a hengerfejt tartó anyák, hogy mennyire vannak meghúzva. Mert osszerakáskor szépen meghúztam őket, ahogy kell, most meg alig voltak meghúzva - egy kicsit fordítottam a kulcson és máris engedtek. Ja, és a bal hengerbe két hengerfejtömítést tettem, gondolom ez sem tett neki jót. A tömítések egyébként szépen megnyomorították egymást, azért kell cserélni. A jobb hengerfejtömítésnek nincs semmi baja, de azért azt is cserélem.
Üdv!
Az a silány német MZ fék még egy 1000-res Hondát is megfogna 30méter alatt háromszázról fékezve! Úgylátom megint kezded a vitát!!!
Csá Hurka!
Azért azt is tedd hozzá, hogy milyen kedves és aranyos az eladóbácsi, meg, hogy mennyire akart minket átbaszni, meg azt is tedd hozzá, hogy csak utángyártott szar alkatrészeket forgalmaz.
pontosabban a maradék 20%-ból 19-ben én is lebeszéltem magamat :-)
Esetlegesen venni akarok, de még az sem bizti hogy 634-es. Jawa típusszámozáshoz láma vagyok, lehet hogy épp 638-as a gép, sajna még nem láttam. Érzékem van hozzá azzal nincs gondom., foglalkozásom is műszaki meg 18 éve motorozok, ám jawa-val még nem volt dolgom. Egy ismerős ajánlotta fel a gépet, ahogy én kivettem: "mindegycsakvigyevalaki". 80%-ban már lebeszéltek róla, a maradék 19%-ban én is magamat :-))
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|