:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Ja és hogy ne kelljen végigolvasni az egészet, a Beállítás alcímtől van ami téged érdekelhet.
Ha viszont állítható a főfúvóka és az alapjárati is, akkor megszívtad, mert nincs gyári érték.
Alapjárati fúvóka beállítását megtalálod itt a szerviz rovatban, a főfúvókát pedig kb. úgy kell beállítani, hogy a legnagyobb legyen a végsebessége a motornak.
Ezt nézted már?
27-28. oldalon van a karburátor leírása.
Ebből, így felületesen, nekem úgy tűnik hogy a középső az alapjáratot állítja a két szélső meg csak fix fúvóka.
Tűt felülről a 2-ba kell tenni. Ha bejáratós a 3-ba
http://jawamustang.ucoz.hu/load/szerelesi_konyvek_segedletek/jawa_mustang_muhelyszolgalati_segdkonyv/6-1-0-4
Sziasztok!
A super m20 karburátorával kapcsolatban lenne kérdésem:
szétszedtem, kitakarítottam, ősszeraktam , de újra be kellene állítani. Valaki el tudná mondani a 3 csavar funkcióját és ajánlott beállításait?
A subertű milyen állásban legyen? Már szétszereléskor feltűnt, hogy a henger nagyon szoros a karbiban.. ez normális? Van egy mustang karbim, abban simán és könnyen jár.. Mit lehet tenni, hogy ne legyen ilyen szoros? Javítási kézikönyvet töltöttem le az ideal-hoz, de sajna nem igazán vagyok jó a szláv nyelvekből :)
A válaszokat előre is köszönöm.
sracok, fuzetett mostanaban valaki kereket? Szeretnek befuzetni egy masik agyat egy kerekbe, de sejtesem sincs az arakrol. Kullot is kell gyartani. Kromosan sem artana... :D Delux kerekfuzes.
Szép napot mindenkinek!
Egy ismerősömnek van 2db dinamó forgórésze 350 jáwához,ha kell valakinek
jutányos áron írjon.
Azt hiszem vannak nála karbik meg kuplung láckerekek,majd csinálok listát,ha érdekel valakit.
Üdv:Dávid
Irtam levelt, érdekelődöm a dobozaid iránt.
A fogyasztás 7-7.5 között van, de most az olajat is elkezdte elég rendesen enni, van egy jópár folyás is, majd ezeket kéne meg szüntetni, meg a kipufogó ami idegesít nagyon, de nem vállalták el Dabason, se javítani se újat csinálni. szekszárd körül találtam bontottat a bontós szerint hibátlan.
Akkor jó, kezet rá!!!
Nálam is vastag a majré,
vajon kibírja-e azt az extrém, nagyjából 70 km-et, persze max hetvennel...
Akkor egykor a helyszínen
üdv
Szia!
Van egy ismerősöm, neki volt egy simson négyüteműre alakítva.
A Balatonnál csinálja valami cég,és valami olasz hengert tesz rá,úgy tudom,és a főtengely végére valamit tesznek,vagy marnak ami mozgatja a lökő rudat. Baszott jó lett vele,a hangja is, és az erejét sem vesztette el.Majd elő szedem a videót amit csináltunk, és fel rakom ide,de lehet hogy a simson fórumon többet tudnak a dologról. Nekem tetszett mint érdekesség,na ezért gondoltam a dannuviát is át mókolni, hátha megbízhatóbb lenne.
nem tudom elképelni hogy a belefektetett munka megérje az átépítést! :D
hogyan oldják meg a vezérlést, milyen a henger? és mit lehet így elérni vele?
de mint technikai kihívas tutti jó ötlet, csak üzletszerű szinten nem bírom elképzelni. Akkor már legyen elektromos, vagy tegyenek be a dízel blokkot. Az behozná az árat, ha sikerül tartósra megcsinálni.
Kolléga reméljük kegyes lesz az idő, nem úgy mint tavaly!Én egy 13órai indulásra gondoltam a szokásos shellnél.
Már a lábamba a bugi!:)
Szia Laci!
A danuvia most esik át a nagy felújításon.
Rendbe akarom rakni.
Van egy hely a balcsinál ahol simsonból négy üteműt csinálnak.Meg akarom kérdezni hogy a dancsit is meg lehet e szerkeszteni négyüteműnek.
Jó a czetka csak valamit akarok építeni.
Meg szoktad már a nagyvasat? Mennyit fogyaszt?
A két Krauser dobozom lehet eladó, vagy inkább cserélném olyanra amit feltudok rakni a gpz-re.
7végén valaki mászik Kunmadárra, hee?
(rajtam kívűl)
Kedves Ratbike!
Szét ne hajtsd a kis cetkám! Elég neki a 80-90!
Nálam bejön a lóerôtöblet ;-)
Kicsit hiányzik a 2T füst ....., de tegnap készlett a kis ETZ-m, fél éves benzin füstölt rendesen, úgyhogy bepótoltam a hiányt.
Danuvia mûxik?
Üdv mindenkinek!
Nekem nem fog lehajlani.:)
Amilyen pesszimista ember vagyok, én rögtön nem mertem rá csomagot tenni.:D
A lengéscsillapító és a nyulvány közé nem biztos hogy tudnék tenni valamit. Emlékszel, mutattatam képen hogy nekem valamiért máshova van a lengéscsillapító szerelve. Szerintem gyárilag. már több fotón is láttam ilyet, de lehet hogy azoknak van igaza akik szerint valamelyik előző tulaj variálta át. Én egyébbként szeretem így. De nemcsak hogy máshol van a teló, de a felfogatási hely is keskeny, nemigen lehet oda tenni semmi mást.
Az egyik fotón ahol így volt szerelve a teló, volt csomitartó. Ott is a lábtartótól vitték a rudat. Nem a legszebb, de ez van. Még csak nem is álcázta a tulaja a csövet. Szépen krómoztatta hogy mindenki lássa, ilyenje is van. :D
Én alighanem ráteszem az oldaldobozokat, úgy nem látszik annyira.
Azért nem semmi ez a csomagtartó dolog. Még az ETZ krauzert is mindenki máshogy teszi fel még az ETZre is. Univerzális... Egyformán jó mindegyikre. Azaz sehogy.
Szia Bohumil!
Köszönöm megnézem!
Ze78 Pont a Te képeidnél találtam meg,és bocs mert Kunfehértó.Piros cz két dobozzal és sima jawa tankkal fehér cz matrica. Jól van el felejtem az egy kipufogót csak pont minimalizálni akarok,és egy csomó mindentől megszabadítanám a gépet.Olyan cafe racer stílusban,de ez csak még ötlet és lehet hogy így hagyom a fenébe,és csak használom.Négyüteműt szeretnék és tulajdonképp beszámoltam a motort, de ha valakinek kell eladó is lehet, vizsgás és rendezett!!!
Nekem lehajlott. Átlósan behegesztettem egy vascsövet a lengéscsillapító rögzítése és a nyúlvány vége közé, az után már bele is ülhettem a dobozba legfeljebb az első kerék emelkedett :)
Akkor a motort ismerjük! Szerintem 90-100 Km/h való a jawaknak a könyv is max 105 km et ír.
Nem érdemes jobban hajtani folyamatosan, ha legalább is azt szeretnéd, hogy sokáig jó legyen. Lényeges még a rendes keverék, én a 33 -ast jawaslom hozzá.
Kétüteműnek a kipufogó a lelke, egész biztosan csökken a teljesítmény, hiszen hogy rezonálna össze a másik hengerrel?
Üdv ratbike!
Testy nových modelů JAWA 350 typ 634 a další zajímavosti ze SM
Itt legtöbb kérdésedre választ kapsz.
Hát nekem hosszan belenyúlik a csőbe a beledugott. Másrészt a krauser oldalcsomagtartója meg elér közvetlen a hátsóteleszkóphoz, szóval jól szétoszlik a terhetlés, nem túl nagy az erőkar. Be van tesztelve amúgy :D utassal rogyásig rakva oldaldoboz, nem hajlik el semmi nyugi :) De biztos nem rossz azért ha megerősíted még, de nem szükséges. Ha csak nem a jawan hordod a piacról a zsákos krumplit.
Árpád-Köszönöm!
Azt hittem, hogy csak úgy megy hogy egy kipufogósra csinálom de akkor ez több annál.Mondjuk akitől vettem az volt vele azt hiszem az Újfehértói túrátokon,és azt mondta hogy átlag 80 nal ment vele.Én úgy vettem észre hogy igényli a 110 et.Igaz egy 1100 as gpz dfi ről szálltam át, de kezdem megszokni a lóerő külömbséget.
De ez a 100-110 kicsit még lassú nekem.a 97 km nél a jelölésnek van szerepe?
Szerintem 110es utazóval számolhatsz. Legrosszabb esetben százzal.
Az egy kipuffal az agond leginkább hogy nem találsz megfelelő méretűt.De mindenféle nem várt örvénylések is felléphetnek ami igencsak visszafoghatja a teljesítményt. Tehát nem csak hogy megfelelő áteresztésűnek kell lennie a dobnak, de tényleg a kéthengeresre kell méretezni.
Én felejteném a dolgot. Még csak kinézni sem néz ki jobban egy kipuffal, sőt...
Erre a megoldásra én is gondoltam, de aztán gyáva voltam hozzá. félek hogy lehajlik a váz hátul.Én csak megerősítve merném feltenni. Akárhogy nézem, a jawa634-628 váza az utas alatt gyengébb mint az etzé.Talán akkor merném bedugott csőre tenni, ha az a cső égig ér a vázban.agy legalábbis jó hosszan benyúlik.
Én egy cső felszerelésén gondolkodom ami az utaslábtartótól megy a krauzerig. Vagy másik megoldás egy plusz cső felhegesztése a váz alá. Esetleg lehet vastagabb lemezcsík is.
De lehet hogy mivel úgyis ülést csinálok mint lejjebb írtam, egyszemélyes lesz. Előfordul hogy nem szerszámos dobozt fabrikálok az utas helyére hanem egy 40 literes dobozt. :) Csak először kipróbálom, így is feltudok e szállni a motorra. Ha nem teszek be 16os kerekeket, nagy az esélye hogy a doboz felett nem tudom áttenni a lábam.:D
Az oldal dobozokat megoldom valahogy.:) Legfeljebb hegesztem a dobozok alaplapjait.:D
Amúgy a motor jól néz ki.:)
Sziasztok!
Vettem egy 79 es czetka 350 et,napi szinten használom,és mindig rúgásra indul.
Az lenne a kérdésem, hogy mennyi az utazójuk egy személlyel,és baj lenne e hogyha egy kipufogósra csinálnám meg?
A kilóméter órán van kb 97 km nél egy kicsi fehér jelölés annak mi a szerepe?
Köszi RAT
Hello!
Az egy egyszerű krauser csomagtartó, legtöbbet ETZ-n látni. Dugtam két csövet a jawa vázába, a csavaroknak kifúrtam. A csomagtartó elülső részét pedig úgy oldottam meg, hogy egy bilincs van a vázon és átmenőcsavarral van rögzítve. Természetesen mindenhová a megfelelő méretű távtartókat helyeztem. Azóta már krauser oldaldobozok is vannak rajta. Majd mutatok arról is képeket.:)
Jelenleg az eredetileg is galvánozott alkatrészek galvánozása van folyamatban. De csak mert ingyen van :D
Üdv
Hááát... aránylag jó. Szocitúrára még ne gyere vele, ahhoz polírozni kell kicsit, mert kinéznek! Viccelek, nagyon szép természetesen, gratula! Az oldalsó csomagtartó mit tud? Évek óta akarok az enyémre (bőrtáskához), de egyszerűen lusta vagyok megmozdulni. Egyedi darab?
Üdv Itt!
Szép lett a motorod.
Hello mindenkinek! Itt a fórumon még új vagyok, de már 4 éve JAWA-zom. Már egy ideje figyelem az eseményeket itt. Nekem egy 638-as JAWA-m van. Hát konkrétan egy hulladék volt de ilyen lett: http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/veteran/?dr=71983
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/veteran/?dr=57730
ÉN a jawan 5cm szivacs /kárpitos keményebb verzió/ és 1,5 cm polifom a tetején. A tetejét az aljával egyező szélesre csináltam, így nyertem 1-2 cm széessségben. Nekem bejött. KB. 5 cm alacsonyabb mint az eredeti, és rugúzik az egész szivacs.
A suzukin tovább fejlesztettem,ott az eredeti ülés kapott egy huzatot. Ami az ereti ülésre 2cm polifom + 2 cm szivacs és egy vastag műbőr az ülésre.
A frány ülés valamit mindig tör:-) ha puha akkor a műszert, ha kemény akkor a hátsót. A gyári 20-30 éves ülés meg szétvan ülve , de hanem akkor is elöregedett a szivacs.
Köszönöm a segítséget. Am az üléses témához hozzászólva, én most alakítottam át a 250 es jawamon az ülést D csepelesre. Azon nekem 2 cm keményebb szivacs lesz, mert a lengescsillapito úgy is elnyeli az úthibát.Ha visszaér a festőtől küldök képet.
Akkor nincs más hátra, megyek ilyet venni. :)
Nem tudom, milyen mai motorra gondoltál, de amiken én ültem azok bizony kemények voltak többnyire.
Ha ugyan olyanra gondoltunk, akkor az és a tzm közti félúti állapot jó lesz.
Bár én picit még mindig könnyebb vagyok mint te. :D
Nekem abszolut kényelmes, de alapvetően puhább mint mai motorokon szokás. A traktorom ülését csak 5cm-es polimorf szivacsból csináltam meg, az közép kemény lett, de az csak egy lap, nincs hova elrugóznia, mint a motor ülésen.
Bizony, ettől is remeghet.
Nem is kell eltérő két dugattyú. A cimbi 634ese már attól is remegett hogy 638as csapszeg került bele. Pár gramm a különbség. Ráadásul mind kettő csapszeg ilyen volt. Mégis kiegyensúlyozatlanná vált a főtengely.Még jo hogy kilukasztotta az egyik dugót a srác, cserélni kellett, különben sose jövök rá a dologra.
Az itt szereplő esetben azért nem gondoltam erre, mert úgy éreztem egy jól működő darab kezdett vacogásba.
Én 360-ast használok, korábban egy "mester" által fúrt és hónolt hengerpárt szereltem rá, ahogyan az lenni szokott, kaptam hozzá dugattyúkészletet is. Szépen járatgattam, aztán, miután kifutotta a kíméletes távot, ráálltam az országúti tempóra (85-90 km/h). Egy bizonyos fordulatszámon a blokk idegesítő remegésbe lendült, alatta, felette simán futott. Ez a dolog annyira hergelt, hogy néhány ezer km után, (mivel nem akart szűnni az eset) leszereltem a hengert, kiszereltem a dugattyúkat, gondoltam, lemérem, és hihetetlen, de igaz: az egyik, a kettes henger (a jobbos) dugattyúja 20 gramm többletet mutatot. Majdnem elájultam, még egy gyógyszertárba is elmentem, és ott is megmértük szuperpontos eszközzel... ezek után nem csoda, hogy majdnem szétrázta magát. Alaposan letisztítottam a dugattyúkat, és kiderült, hogy nem azonos gyártmány a kettő, nem is tudom, hogyan fordulhat az elő, hogy eltérő alkatrészeket adnak egy munkához, mondjuk lehettem volna figyelmesebb átvételkor, mert aztán már hiába...
Ez jól hangzik. Mennyire volt kényelmes?
Amúgy a hungarocell nem csak a forma miatt kell. Jelentős a rázkódás csillapítása is, a nagyobb huppanóknál is segít egy picit. Persze egy kerti széknél nem jelentene sokat. :)
De jónak tűnik amit írsz. Így összejön a 6 centis vastagság ami a cél lenne.
Ha szerzek 16os kereket, csak első ülést rakok fel. Az utas helyére szerszámos dobozt fabrikálnék.
Nagyon zsír lenne. :)
Gyári szivaccsal ha rajta ülök van vagy 8cm. Terheletlenül kb 15 cm.
Ha az általam felsorolt 5-7.5 cm-es terheletlen magassághoz hasonlítjuk felszáláskor nagyon jelentős a különbség, rajta üléskor 2-3 centi. Ez utóbbi nem tűnik nagy különbségnek. De az. Pont ennyi hiányzik ahhoz hogy teletalpal a földön álak mind a két oldalon. A 634 sajnos elég nehéz a térdemnek ha megdől megálláskor. A lábujhegyen való egyenesben tartás pedig nem minden helyzetben elég stabil.
Hogy összegezzem. Eléggé fájnak ahhoz a lábaim hogy kanyarodás kozben keljen megálnom a javával, vagy csúszósabb helyen. Felszáláskor pedig eléggé le van néha ahhoz merevedve a lábam hogy kényelmetlen legyen a felszálás esetenként. Egyenlőre jól elvagyok a jelenlegi állapotával is a motornak, de biztosan romlik lassan az állapotom és miért ne lehetne már most is teljesen kényelmes motorom?
Majd elfelejtettem. A lábtartóhoz is jó lenne egy két centivel alacsonyabb ülés, akkor lenne optimális helyzetben a lábam.
Úgy érzem, a 634eket 174--175 centi magas embereknek tervezték. Én csak 173 centi voltam mielőtt elkezdtem összemenni.Én már nem nőhetek, tehát a motornak kell összemennie. :D
Az ülés néha csak hungarocellből áll. Mentem olyanon. Rövid távon egész jó volt. Olyan 100 km után kezdtem azt mondani, mégse ilyen kell nekem. Arra gondoltam, egy 2.5 centis puha gumi ami a súlyom alatt felére nyomódik össze, kiterjeszti a távot 200 kilométerre. A tul puha üléstől is nagyon szenvedek. Akkor az ülés nem csak az erre teremtett ülőcsontokat nyomja, hanem minden mást is, pl a prosztatámat. Ami néha nagyon tiltakozik ez ellen. Azt etzvel voltam a répáshutai túrán. Ott majdnem visszafordultam a közös út elején emiatt.
Tehát valami átmeneti keménység kellene a gyári etz és egy caferacer motor ülése között. De ha nincs átmenet, akkor inkább a kemény.
Kárpitosnál van olyan hogy polimorf szivacs. Ez keményebb min a sima szivacs mert szivacs darálékból van összesütve.
Ebből 2-3cm jó lehet neki.
A hungarocel gondolom az ülés forma kialakítása miatt kell.
Én 5cm-es ilyenből faragtam ki az ülést és 1cm-es sima szivaccsal burkoltam, hogy jól is nézzen ki.
Drótkefével szépen lehet formára "csiszolni", és palmatexel lehet ragasztani.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=290019821080390&set=a.274250462657326.65324.100002171242459&type=3&theater
Szerintem a 2cm szivacstól éppen elég kényelmetlen lesz :)) Teljesen mindegy, hogy van-e alatta gumi, vagy nincs. Amúgy amiket felsoroltál, nincsen olyan magas, mint az eredeti ülés? A kisebb kerék is jó megoldás lehet, kérdés, hogy tudsz-e szerezni két ráfot, két gumit, küllőket és olcsóbban jössz-e ki, mint az üléssel. Ha megnézed, akármilyen motorhoz a lowered-seat legfeljebb 1-2 centivel alacsonyabb az eredetitől, szóval nem kellhet túl sok neked sem. Egyik lábad sem ér le? :-D
Még valami. Ha véletlenül pénzhez jutnék le kellene a tankot cserélni. Szeretnék 350es cseptankot feltenni(634re). Tudja valaki hogy hogyan célszerű ezt kivitelezni?
Gondolkodok még 16os kerekeken is, csak azt nem tudom mennyire rontaná el az eddig számomra tökéletes menettulajdonságokat.Olyan király lenne ha kényelmesen le tudnám tenni a talpaimat megálláskor.
Más. Szeretném a jawa ülést alacsonyabbra varázsolni. Szerintetek hosszú távon mennyire lenne kényelmes a járólap hungarocell-gumilap-szivacs három réteg rétegenként 2-2.5cm vastagsággal? Esetleg szivacs nélkül? Nekem a viszonylag kemény ülések jönnek be, de nem lenne ez túl kemény még nekem is?
Zselés is lehetne, de nem lehet, mert az túl drágának tűnik nekem.
Mit nem mondasz, remeg az ETZ? :D :D
Én azt hittem hogy az ismerősöm hátsólámpa tartó konzolja unalmában fordult le tövestől a helyéről és a kezem parkinson kór miatt remeg amikor a tz gázmarkolaton van.:D
Amúgy az én ETZm igenis ment már többször úgy hogy nem püffögött a hengere. Én úgy neveztem ezeket az eseteket hogy lopkodó üzemmód, más pedig úgy hogy lejtőn gurulás hátha beindul aksi nélkül szituáció. :D
De azért én szeretem az ETZt.
Nem tudsz rá véletlenül vevőt?
Ha ETZ-n kihagy egy henger akkor nem megy :D
Ha megy akkor meg alapvető hogy remeg :)
Nekem is van két hengeres jawám Nem is egy vagy két éve. Elég sokat mentem másokén is. Mivel a jawa a kedvencem, azt kölcsönkéregetem néha, ha olyan a tulaj. Hiszek én neked, de magamnak jobban. :D
Mégha ETZről lenne szó... :D
Mondhatnám azt is, hogy a remegés nem hiba. Az akadozást pedig nem úgy kell elképzelni, mint egy 100 fogú fogaskerék egyik törött fogát, 5/perces fordulaton. Itt van kint a motorom üzemképesen, tudom, mikor adta meg magát a gyertya, mikor nem megy egy henger. Hidd el nekem, hogy teljesen mások a tünetek. Ez szimpla gyújtásbeállítás kérdése.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|