:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Most vettem észre, hogy mikor berakom a kulcsot, felvillan és ég a dinamó jelző, ellenben menet közben már sehogy, csak mikor újból indítani akarok és alapjáraton mikor már majdnem leállna, felparázslik, de egy kisebb gázfröccsnél megint elalszik. A rossz akkumulátor nem lehet a hibás mindenért?
Lehet rossz a gyújtás is. Nagyobb terhelésnél nem elég a szikra.
Például túl kicsi a feszültség a trafókon. Meg kellene mérni magas fordulaton is.
Sok mindentől lehet. Elszegényedik a keverék. Elsősorban fúvóka dugulásra gondolnék, ha eddig nem csinálta, vagy kirázódott a tűszelep, vagy rossz a fúvókázása a tűszelepnek. Gyakran próbálnak Simsonba valót eladni, de annak jóval kisebb az áteresztő képessége.
Jaa, és mivel Jawaról van szó, mindenek előtt a benzincsapban a gumit nézném meg, mert az egy picit alá van méretezve gyárilag, és bármi dugulás, tömítés bedagadás képes ilyen jelenségre.
Én vágtam ki magamnak viton gumiból tömítést, a gyárinál nagyobb lukakkal és utána megszűnt a gond.
Ha benzinszűrőt is használsz az is okozhatja. Autóba való szűrő kell, a motorszűrők általában kevesek a Jawanak, de inkább csak finom réz szita, az nem fog le semmit. (a műanyag szita nem jó)
Köszi, a hengerfej ügy megoldódott, egyszerűen a gyertyamenet elszállt. Ellenben múltkor a karburátort állitgattam,és mitől lehet hogy mindegyik sebességben ki tudom pörgetni, kivéve a negyedikben, olyan mintha elfogyna a benzin, vagy nem kapna szikrá. Utána ha elengedem visszatér egy fordulatra és megint müködik.Vélemény, hogy mitől lehet?
mi a baja? nekem van egy pár db.
SOS keresek Jawa 350 634-hez jobb oldali hengerfejet Budapest környékén vagy postával akár.
Ha akad nálad ilyet, írj a rolee91@gmail.com címre! Árat illetően cserébe tudok adni egy bal hengerfejet vagy egy Jirsa 3 star pipát vagy marad a készpénz!
Előre is köszönöm!
Üdv
Sziasztok! Örököltem Fateromtól egy CZ 350-es Jawa-t, a gép darabokban vanfelújítás céljából anno nagy lelkesedéssel szét lett szedve, de sajnos nincs rá se időm se keret hogy életre keltsem, ezért döntöttem úgy hogy megpróbálom hasznossá tenni valakinek! Nem tudom mit lehet érte kérni pénzben, de érdekelne cserébe akármilyen működőképes kisebb nagyobb motorkerékpár vagy légpuska vagy ami hasznos egy háznál
agyob ütvefúró, kézi körfűrész stb. Elérhetőség: 06202646796
Üdv! Komplett jó állapotú JAWA kerékagy eladó. (fékfallal, tengellyel)
Akit érdekel keressen!
Sziasztok
Jawa 559-re keresek térdvédő burkolatot
Lehetőleg gyárit...
Sziasztok
Jawa 559-re keresek térdvédő burkolatot
Lehetőleg gyárit...
Sziasztok. 1 db Jawa 16-os ráfot keresek. Sürgős lenne. Köszi
A 450-estípus 175 köbcentis, az 550-es pedig 50 köbcentis.
A másik rovatból olvasom, hogy 559 típus, az valóban 250 köbcentis.
Mit kínálsz valójában?
üdv.. R
3 féle létezik
- Vape
- Gyulabáféle
- gotronic román
Mind használható. A Vape nagyon jó, de nagyon drága.
Üdvözlök mindenkit!
Lenne eladó JAWA250 es blokkom 2 darab, meg pár apróság.
Sziasztok. A közeljövőben vásárolok egy 80-as évjáratú 350-es Jawa CZ-t. Ehhez keresnék elektromos gyújtást ,mert ahogy olvasgattam róla a kisebbik gyári hibájuk a gyújtása. Segítségeteket kérném.
Szia!
azt a 471-est hol lőtted? Ritka mint a fehér holló, nem biztos, hogy átfaragnám hobbiból, tuningra. Hm?
Szerintem sokunkat érdekel, csak persze a Január eléggé holtidény, de azért megtaláltam ezt a levelet is...
Az alapötlet jó, azzal, hogy van-e a 640-es blokkon generátor, mert az 12 Voltos, ha nincs,akkor az lenne a legjobb hozzá, kiegészítve valami elektronikus gyújtással.
Volt ilyenre példa régebben is, Jawa 362
32-es porlasztóval (DellOrto), kb. 190-es kipufogó nyitással, nagyon jól ment, sokáig tartott, igaz, olasz Asso dugattyúkkal.
Sok mindent magad is csinálhatsz, nem mindig kell kész darabot alkalmaznod, ha nem fér bele a formába.
Jó munkát, nem kapkod, nem siet.
Ha tudunk róla, hol tartasz, megköszönjük.
üdv.: R
Udv minden forumozónak!
Boldog Új Évet!
Egyenlore csak roviden, hátha senkit sem érdekel, belekezdtem egy CZ250 471-es typus felujítás/átalakításához hobbiból.
Pénz nem sok, de itt ott kapok jó dolgokat hozzá. Pl: Jawa 350 640-es typusú blokkot, 32mm Mikuni, rezonátort épitem, benzintank lehet saját lesz, Ducati Monster 821 ulés, Suzuki elso teleszkopok kiflkkel, és még kitudja, lassan haladok vele, csak régiesen, komotosan.
Akos
OFF: ha valaki nem nezne bele a csevegobe, ott leirtam egy nemet nyelvu allasajanlatot. :)
OFF
Egy két új info :). A cél a veterán minősítés, ezért a gyári fényezést is megkapja még idén. A vicc hogy az egész országban 3 festő volt aki azt hirdeti hogy csíkozást is vállal veteránmotornál. Ebből 1 aki elvállalta normális időn belül. 70.000 ft. Első, hátsó sárvédő a csíkkal, tank, oldal dekni. Mivel összehasonlítási alapom nincs, megfelel az ár, csak szép legyen :D. Egy pécsi airbrushost kérdeztem meg elsőnek, ő azt mondta nem festi le a mocim, 1 mert veterán, 2 a csíkozást anno ecsettel csinálták a gyárban, ha ő ezt a pisztollyal csinálja mindenki látni fogja hogy sántít a dolog. Azért ez rendes volt tőle, én erre nem gondoltam… Mondjuk nem tudom mennyire szigorúak a minősítésnél.
Köszi! Azon leszek! Hát műanyagot még nem találtam a gépemen :D, masszívan megalkották anno a nagy őregek. Nincs felhegesztve! 6V, sajnos emiatt jóval kevesebb dolgot találok hozzá. Találtam egy régi képet a 472-ről, eszerint nézegetek hozzá kiegészítőket, meg látom mi volt rajta gyárilag. Jawa 634-es blokk van benne :), legalábbis ez van beleütve.
Akkor sima keretvaz a bolcso helyett es fem kapcsolokonzolok a kormanyon, muanyag helyett, illetve nincs a fek-kupplungkar konzol felhegesztve? 6V vagy 12V? A blokk valoban Jawa 634 vagy 632. Mi a motorszam?
Megvallom, nekem volt CZ-m es jobban szerettem pont a fenti erdekessegek miatt.
A lenyeg a lenyeg, hogy ha van egy pici erzeked a szereleshez, esetleg erdekel vagy szorakoztat, akkor nyugodtan nyulj bele. Kis odafigyelessel nem tudod elbaszni, legfeljebb nem jarsz vele, amig ki nem talalja itt a jonep, hogy mit nyultal melle. Esetleg ha akad valaki a forumrol a kornyekeden...? Szerintem a Jawa marha egyszeru (nalam is ez volt az elso 2 utem ahol peldaul csereltem szimmeringet. Kesobb mar dugattyut es hengert is, kupplungot, igy tovabb. A szerelokonyv jo segitseget ad, es a java robosztus eloemberi volta megad minden engedmenyt arra, hogy elnezz valamit, vagy relative egyszeru szerszamokkal sikerrel jarj. Sok sikert
Szuper, hát a benzin tank keresés bele telt 1-2 napba míg találtam. Kezdjük ott hogy amit magyar oldalakon árulnak, valójában nincs raktáron (Jawa 350 Cz 472 benzin tank). Cseh oldalon meg 1 csapos tankot árulnak hogy ez jó 472-höz http://www.motoren.sk/shop/detail/5808/103. Az egyik magyar oldalon találtam 2 csapos tankot ami állítólag CZ175-höz jó. A google képei szerint a CZ175 1 csapos volt nem kettő! Fel is hívtam és megkérdeztem hogy biztos két csapos? Már megrendeltem. Lehet én nem értem, de arra gyanakszom hogy a csehek is elírták, és a magyar oldalon is a típust amihez a tank jó.
Hát látod :D. Én meg nem erőltettem, mondom biztos jobban tudja nálam, ezért kerestem mást. Ma hívtam fel a szerelőt, hogy megkérdezzem mit sikerült kideríteni. Mondta a tank lehet cserés, mert szét van rozsdásodva. Igen a 4 év megtette hatását, a pozitív hír: 100 %-os a kompresszió, motorblokknak semmi baja. Na ja a karburátornál a tűszelepek eltömődtek az idő folyamán. A kipufogó mivel mindig is hangos volt kértem azt is nézze át (110 db-t mértek anno). Mondta furulya benne, elvileg az is ok. Még nem indította be csak átnézte. Kíváncsi vagyok. Jövőhét szerdán kell felhívnom megint. :)
Hová jutottunk, hogy egy egyszerű 350-est alig mernek elvállalni! Akkor a bonyolultabb motorokkal mi van?
Egyébként én úgy tudom, hogy minden blokkot a CZ gyártott. Tehát hívhatjuk bárhogy, a blokk ugyanaz.
Igen, a Jawa blokk stimmel. Ha jól olvastam anno a Jawa vette meg a komplett motort a Cz-től, és rakta bele a saját motorblokkját majd így forgalmazta. Elhiszem neked hogy 634-es blokk van benne, mert nem tudom pontosan. :)
A CZ 472 ha minden igaz, jawa 634 blokkal van szerelve.
634 helyett 472. ;) Bocsi az elírásért.
Sziasztok,
kicsit megkésve, de köszönöm a válaszokat.
Mindennap néztem azután hogy felraktam a kérdésemet, de 5 nap után, elkezdtem keresgélni. Az első szerelő akit ajánlottak ő azt mondta nem meri elvállalni, mert csak Pancsikat szerel, (70 év felett volt az Úr). Végül egy másik veteránmotor és autószerelőt találtam, akihez ma gurítottuk be a járgányt. Ő azt mondta, sokat nem ígér és mivel nem tudja meddig él szó szerint értsétek :(, csak arra vállalkozik hogy beinditja (kompresszió, a gyújtást beállítja, kipufogót megnézni).
100 szónak is egy a vége, nektek van igazatok, kénytelen leszek megtanulni, találtam is leírásokat, pl. a gyújtásbeállítást is érthetően leírja. Ennek ellenére nem mertem neki állni a motoron semminek, annál azért jobban szeretem hogy kísérletezgessek rajta :D.
Egy vallomással is tartozom, nem 638-as, hanem (Cz) 472-es. Ne kövezzetek meg :D, később néztem meg a törzskönyvét.
Télen elleszek az apróságok rendelésével :). Biztos ismeritek ezeket az oldalakat : http://www.motoralkatresz24.hu
http://www.jawamarkt.cz
http://jawashop.com
Én NGK pipát használok jelenleg. Kimondottan motoroknak gyártották. Gumis, jól bírja vizet. Több motoros boltban láttam már. Én is a Brisket ajánlom gyertyának
A kompresszió.... Szerintem nemhogy szabad, hanem kell az olaj beöntés a henger be hosszabb állás után. Szárazon gyakorlatilag nulla kompressziót tapasztaltam. Olaj nélkül fél órát lehet rugdosni. Azalatt tuti megfullad a benzinben és a gyertyákat is beköpi. Előbb lesz olajos a légszűrő mint a henger.😀
Persze lehet hogy jógyűrükkel a hengerek élettartamának első felében jobb a helyzet. Én már közelíttek hengerfúrási helyzethez.
Az ember eléggé rászorul hogy maga javítsa a jawáját. Nem mindegyik motorszerelő ék van hozzá érzéke, nem is mindegyik vállalja. Gyakran sokat is kérnek.
Engem spéci elszórakoztat ia matatás a motoromon. Én semmit se értettem a dologhoz az elején, mégis boldogultam valahogy. Most se vagyok gépész, de előbb utóbb minden hibát el tudok hárítani. Amit ember készített, azt ember meg is tudja javítani. Másrészt az ember nem arra születik hogy legyőzzék.😀
Hat, ha 4 evet allt, akkor azert kellhet neki segitseg. En sokat jarkaltam 634-el, leszamitva a 6V-os gyujtast, szerintem fasza gep. (volt egy haverom aki evente vett bele egy teljes gyujtas alaplapot es futarkodott vele. Nem kellett gyujtast allitgatni, ennekm 600km-kent)
szoval, hol allt, hogyan allt. En cserelnem a gyertyakat ujra, asszem szerencsem volt mindent kiprobalni, talan a Brisk volt ami bejott, de ez vallas jellegu. Aztan venni egy rof gyujtokabelt, de a rez belut, nem a szenszalast. Minden csatlakozot jol megtisztitani a trafokon, mindenhol.
Beallitani a gyujtast (ezt relative jol leirja a sok-sok szakirodalom csak csavarhuzo 10-es kulcs kell hozza, esetleg egy nagyobb szog (jobb a muanyag valami placa) a hengerbe amivel a 3mm elogyujtast beallitod) Esetleg egy teszt, hogy a trafok jol adjak-e. Egy hondas manualban lattam egy modszert: Egy muanyag darabra szigeteloszalaggal rogzitsd fel a gyujtokabelt, a vegetol pediog 6-7 mm-re rogzits be valami vezeteket amit a foldre kotsz. A szikranak szep kek ivet kell huznia ezen a 6-7mm-en, ha nem, szopni fogsz. A 6V hondamon vagy 10-12mm-t atugrik. Tapogatni a kabelt a teszt kozben ellenjavallt...
ha biztos vagy, hogy a gyujtas jol van beallitva, es a trafok jo szikrat adnak (uj pipa sem arthat, itt johet kreativitas, en sikkerel alkalmaztam valami autobol szerzett pipat. Asszem a Ciquecentonak van nem egyenes pipaja) akkor csak a karbit kell osszehozni. :D
Egy felujitoszett relative olcso, ha szet van barmolva a belseje, de azert az a jikov az eleg sokat kibir. Lyukas uszo mondjuk handikepp.
De az elso amit nagy lelkesedessel javaslok:
Kompresszioteszt.
Ezt akarmelyik autoszerelo meg tudja neked csinalni. En vettem tesztert es nagyon meg tudja nyugtatni az embert, hogy nem azert nem indul mert szar az egesz. Volt olyan is, hogy tudtam, hogy azert nem indul, mert a 4-bol 2 henger elment nyaralni.
A Jawanal hidegen (kis olajat azert szabad befrocskolni egy fecskendovel) tipikusan a kompressziomerok Zold savjanak a kezdeten szoktam merni. (tobb motornal igy volt) Ez ilyen. Ne varj tole hatalmas kompressziot. De azert legyen.
Mivel olvasom, hogy szerelni nem szeretned...
Hat, lehet, hogy fogod! :D
Annyira egyszeru, hogy nemi technikai erzekkel konnyen meg tudsz csinalni mindent, egy marek szerszammal. Igazan jo szerelo hianyaban pedig sajnos kell is majd csinalgatni rajta dolgokat. Nem art, ha az alapokkal rendben vagy, mint gyujtas, karbi. En speciel belevertem kb 15000km-t, benne egy tura angliaba, es gyujtason meg bowdeneken kivul nem volt vele sok dolgom. De rengetegszer volt az, hogy valami nem tetszett es akkor egy fel ora reszelgetes, csavarozas. Szereti a piapfustot, na! :D
szerintem a forum es egy letoltott gepkonyv alapjan mindent meg tudsz csinalni ami nem igenyel komoly gepmunkat.
esetleg javaslom a kipufogokonyokok levetelet es belenezni. Ha van benne 30-35000km, akkor eselyes, hogy el van kormolodva, azt ki kell pucolni. Ebben az esetben a kipufogot is egetni kell.
Az én 634emnél egyszerűbb az eljárás, túlusztatásnál csak benzin csapot kell elzárni és a légszűrő gumit kell levenni. Utánna nem kell többet mint ötöt rúgni és beindul. Ha mégse, akkor gyertya csere vagy pucolás. rengeteg benyát be tud nyomni a légszűrőbe ha túlusztatom. De eddig bármit próbáltam, így maradt.
Az elektronikus gyújtás segített azért egy picit. Ha csak alig úsztatom el, vagy csak egy picit szegényebb a keverék hidegen, még indul. De ha rádermed a kezem az usztatóra, akkor nincs mese, le kell venni a légszűrőgumit.
Szép gép. Nem indul? A procedúrát ismered? Hidegen lenyomod a pöcköt a karbin 3x 4 mp ig, rugsz 3-at vársz 10 mp-et, és erőteljes rugások. Az enyém nem indul máshogy. el sem lehet lopni :D
Ha megszívta magát a levegőcsavart kitekered a benzint elzárod, kikotrod a benzint a lukból a csavarral, visszateszed a csavart, teljesen betekered majd vissza kifele 2,2,5 fordulatot, és elkezded zárt benzincsapnál rugdosni lazán, kb a tizedikre megröffen, és 12 re indul. A gyertya hőértékére figyelj télen.
Sziasztok a 631-es 6v os első telómhoz ez jó?
http://e-motorparts.addel.hu/43209-jawa-350-6v/622698-jawa-350-6v-szimering-teleszkophoz-6v-290044-twn
Sziasztok, a segítségetek szeretném kérni. Van egy 81-es Jawa 350 634-esem, és 4 évet állt a garázsban. Szeretném ha legalább üzemképes lenne, sajnos nem értek a motorok szereléséhez, ezért egy motorszerelőre lenne szükségem. Nagyon örülnék neki ha valaki elvállalná, sajnos itt Baranyában nem találtam Jawa szerelőt, egy idősebb Úr mondta, ő csak Pannóniákat szerel, nem mer hozzányúlni a Jawamhoz. :( Itt vannak képek a motoromról: http://indafoto.hu/10_eves_totalcar
Csak most porosabban, meg kicsit kopottabban. Előre is köszönöm ha valaki tudna segíteni!
Jawa 350-re való VAPE gyujtások eladók. 30-847-33-65
jawamoped.com itt nézelődj és válaszd ki a neked jó típushoz az alkatrészkatalógust, kezelési utasítást, vagy ami tetszik.
Ez angol nyelvű, de van magyar is, most hirtelen nem jut eszembe az oldal címe.
Van egy Jawa Mustang Index fórum is, ez itthoni, oda is benézhetsz.
Jó munkát, üdv.: R
Hello mindenki!
Új vagyok mind ehhez az oldalhoz, mind bármiféle motorozáshoz,magára az oldalra is csak véletlenül találtam rá, de ha már itt vagyok, szeretnék kérdezni pár dolgot.
Tehát van nálam a garázsban egy 1978-as 50ccm-es Jawa Mustang. Kb 20 egynéhány évet állt apám szülőfalujában a garázsukban, onnan hoztuk haza. Kezdeti lelkesedéssel szétkaptuk (most kb a kerekek, sárhányók, lámpa van rajta), de ezek után nem történt vele semmi. (ez 2-3 éve volt...) Most úgy alakul, hogy kb egy hónap múlva már lesz időm foglalkozni vele. Szeretném tavaszra/nyár elejére motorikusan rendbe hozni.
Kérdéseim: Hogyan álljak neki? Mit csináljak? Tudnátok-e segédanyagokat, útmutatókat linkelni?
Előre is köszönöm!
No, csak nem elkészült már?
Jó volna látni is, ...
Valamelyik objektum előtt legalább..;):)
Teknőc
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék hogy egy bejáratós Jawa 250/559-nek mennyi a normális fogyasztása?
Én is 3mm-t találtam jónak. De én inkább trafó hibára gondoltam elsősorban a durrogással kapcsolatban, utánna egyébb gyújtás hibákra, pl megszakító. A gyújtás beállítás csak szélsőséges esetekben okozott ilyesmit jelenlétemben.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|