:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Köszi...lényeg a lényeg...a főtengely elnevezésű váltó tengelyen csak 1 anya van , és ennek csak 1 bizt. alátéte.A kupl. kosáron belül az az egység, melynek több belül menetes alu hengeres hasábja van, acél bordáshüvellyel.Ennek a rögzítőanyáját biztosítja.
A másik tétel egyszerűbb, ha kiveszed a villaszárat,kell egy asszem 41-es kulcs vagy valami ekkorka. Ezt a másik, általam vadul áhított lemez biztosítja... nagyon könnyen kinyúlik, keskeny, nagyon... kissé elb@szták , sajna... meg a másikat is...túl rideg...
Fullkopy,
A motor elejét csak most fogom szétszedni, ezért sajnos nem tudom, melyik alátétre gondolsz. A 67. oldalon pedig teljesen más dolgok vannak. Ugyanez érvényes a 27. oldalra is.
Én a Szakirodalomban található alkatrészkatalógusra gondoltam. Úgy látszik te valamilyen más katalógusból nézted ki a cuccokat.
Holnap virtuálisan átnyálazom a katalógust és megkeresem a szükséges darabokat, csak gondoltam válaszolok, hogy tudd, mi a helyzet.
Üdv!
Gyurma,
A leveledet megkaptam, el is olvastam, csak eddig nem volt időm válaszolni. Ha már itt is megkérdezted, válaszolok ide, had hallja mindenki. Legalább kijavítanak, ha tévednék.
Szóval az a helyzet, hogy a 634-esnek más az első villája, ezért nem lehet rátenni a 640-esről a papucsot (asszem rugóstag a becsületes neve), amin rajta vannak a fülek, amire a féknyereg van felfogatva. Tehát a villákat cserélni kell. A kifliket nem tudom, de szerintem azt is.
Valaki, aki tudja, írja már le, hogy bele lehet-e tenni a 638-as villaszárát a 634-es kiflijébe.
Én mindent újonnan vettem. Mivel 638-asom van, ezért csak a rugóstag, a kerék és a fékrendszer kellett. Így sem volt a legolcsóbb, de nem bántam meg.
Üdv!
Nézz csak utána jobban....
bocsika , a hivatkozott, az 2 t.. siettem picit..
Valami azt súgja, hogy a Jawa tervező mérnökei az előgyújtás értékét nem az alapjárathoz, hanem a megterhelt motor optimális utazósebességéhez képest vitték be a köztudatba. Ebből az a gyarló gondolatom támad, hogy a gyári előgyújtási szög érték jól tervezett és megfelelő. Eszerint az előírt oktánszám esetén, ez a megfelelő előgyújtási érték,a legjobb hatásfokkal,a hivatkozot tartományban , tehát, a változtatással az alacsonyabb és kevésbé terhelt ford. szám esetét lehetne idealizálni.
Szia szaszi76!
Ha emailben leirod mire lenne szükséged akkor utánnanézek.
Üdv
kismacsek
Hello!
Nagyon szuper járgányod lehet, hogy kézi előgyújtás szabályzód van! Ha eljössz valamikor a találkozónk egyikére, akkor szeretném kipróbálni.
Hogy oldottad meg a kézi előgyújtás szabályozást?
Pool
Remek kis tudományos eszmefuttatásokat látnak szemeim a 2 ütemű mocik gyújtási és működési diagramja kapcsán. Bekapcsolódnék, ha halvány emlékeim lennének , mondjuk arról hogy csóró Trabinak vagy a Vartyogónak volt-e esetleg egy nyamvadt mechanikus előgyújtás szabályzója./ez perdöntő lenne / Egyébként az ezeréves labirint gyűrűket figyelembe véve, szerintem marhára mindegy , majdnem minden...a gyakorlatban.. elvileg lehet csodákat tenni....
Segitség!!!
Jawa 350/360-hoz keresek alkatrészeket.
Ha valaki tud olyan helyet ahol lehet venni, vagy akinek van, és eladná, kérem értesitsen.
70/3818771
Szeretném már pöfögtetni.
Helo pdaranyi
A kormánynál a villaszárnál a kormánytengely csapágyak előfeszítésére szolgáló, anya alatti bizt. alátét ( két füle van befelé ),
67. oldal 20. tétel
valamint a főtengely ellendarab bordás hüvelyébe kapaszkodó bizt. alátét kéne,
27.oldal 15. tétel
ezeket marha nehéz legyártani.Hálám sokáig üldözne, ha segítenél..
üdvi...
Ecoracer!
Látom képben vagy a motoros területen. BME?
Igen abban igazad van, hogy sok dolog befolyásolja az előgyújtás igényt. Fordulatszám, terhelés, töltési fok, visszamaradt kipufogógáz és még a benzin/levegő keverék arányáról nem is beszéltünk, mert az sem állandó, főleg egyszerű karbulátoros motoroknál. Aztán az áremlási viszonyokról már ne is beszéljünk. De a tendencia végül is az, hogy magasabb fordulatszámhoz kisebb előgyújtás a jobb.
Próbálj nagy előgyújtást adni és próbáld ki a modtorod végsebességét és nézd meg, hogy hol húz jól a motor és hol fogy el az erő. Aztán tedd kis előgyújtásra és ott is próbáld ki mindezt.
Pool
Powerarc!
Igen, végül is egy 15 KW-os motor teljesítménye ha nő 10%-al, akkor az tényleg csak plusz 1,5 KW (kb. 2 LE), de azért ez rendesen érezhető. Bizonyos tartományokban a 20% os teljesítménynövekedést sem tartom elképzelhetetlennek.
Pool
Hello Tibi!
Igen el tudom küldeni az E-mail címedre. Előtte még be kell szkennelnem. Egy héten belül ott lesz a postafiókodban. Ha elfelejteném szólj rám.
Azt azonban figyelembe kell venni különösen a kétüteműeknél, hogy különböző motoroknál nem ugyanolyan az optimális előgyújtási szög, de a tendencia azért hasonló.
Pool
Kétütemű motornál felesleges az előgyújtást fordulatszám függvényében változtani, olyan elenyésző a teljesítmény leadások közötti különbség.
>Ehhez a témához tudok esetleg neked
>küldeni egy 3 dimenziós grafikont, ahol
>az optimális előgyújtás a fordulatszám és
>a terhelés függvényében van ábrázolva
>kétütemű motornál.
Szia Pool!
El tudnád ezt nekem küldeni ide:
snapscan@kgb.hu
még nem láttam kimondottan 2 üteműhöz 3d gyújtásgörbét, érdekelne a dolog. Még a végén belekezdenék a kivitelezésbe...
Előre is köszi!
pdaranyi!
Miért kell megvennem az egész elejét a639/40-nek ha át alkítom a mocim? Nem elég megvenni csak az első tellókat +venni? Nem ugyan az a váza a két mocinak? Valahogy oldjuk meg ezt olcsóbban, mert hülyét kapok! Te az első kereked újonnan vetted?
Hurka!
Milyen állapotban van az a hátsó lánckerék? Ha jó a csapágy benne, és nincs kihegyezve, akkor érdekelne. A bukócső jöhet, ha nincs sehol meghajolva és megreszelve tehát egyszóval nem buktak vele. Esetleg nem tudsz képet küldeni?
Fullkopy,
Bizony, ha azért raktam volna rendbe a motoromat (még nics teljesen kész, most jön a futómű), hogy eladjam, akkor meg sem vettem volna, mert tisztán anyagi szempontból rossz befektetés. De ez nem erről szól, mint azt itt mindenki tudja.
A kuplungban tudom melyik alátétre gondolsz, de a kormánynál nem. Körül tudnád írni? Legjobb lenne, ha le tudnád írni, hogy melyik oldalon hanyas számú az alkatrészkatalógusban.
De nem lenne egyszerűbb gyártani egyet? Ha jól emlékszem a kuplungban lévő biztosító alátét egy egyszerű alátét, melyen bevágások vannak, hogy felfeküdjön a sebváltó főtengelyére. Vagy rosszul emlékeznék, esetleg rossz alkatrészre gondolnék?
Üdv!
Pdarányi, Fullkopy!
Köszönöm a lelkesítő szavakat!:)
Nem is fogom hagyni magam!
Ha minden összejön, akkor már a hétvégén áttolom a kicsikét a barátnőmékhez!
Köszi még egyszer, a "házi kedvenc" nevében is!!!
Doni
Szia Pool!
Szeretnék én is motoros találkozóra menni, addigra kész lesz a Dögöm is. Augusztusban vettem, Jawa 353, 250ccm, 45 éves. 6 évvel ezelött, müködöképes állapotban lett leállitva. Hétvégenként szedem szét és javitom. Van néhány képem róla.
Más: Gödöllön tanulok, Pesten dolgozom, és Szlovákiában lakom. Ezért járok sokat Esztergomban, illetve Párkányban.
Szia!
kismacsek
Szerintem azért tűnhet úgy, hogy kisebb fordulaton nagyobb előgyújtás kell, mert kis fordulaton a résvezérlésű motor rendszerint kis töltési fokot tud elérni, ráadásul a rossz gázcsere miatt visszamaradt égéstermék tovább lassítja az égést, és növeli az előgyújtásigényt.
Egyébként az ETZ-men kézi előgyújtásszabályzó van, de nemigen kell állítgatni. 3,5mm-nél csak indításkor és nagyobb tempónál, nagy melegben kell kisebb előgyújtás. Ha tovább növelem, kis gáznál jobban megy valamivel, de jobban is rángat.
Hozzáteszem, hogy mérési jegyzőkönyveket nem készítettem, csak érzésre próbálgattam.
alacsonyabb fordulatnál nagyobb előgyújtást? Biztos, hogy nem fordítva?
Lacibá!
A visszarúgás tényleg a túl nagy előgyújtás miatt van. Egyébként, ha olyan elektronikát csinálsz, ami csak a fordulatszám függvényében állítja az előgyújtást, már az is rettenetes sokat fog hozni. Az állandó előgyújtású motort csak egy fordulatszámhoz lehet belőnni, de így minden fordulaton jól fogja érezni magát a motord. Érezni fogod a különbséget.
Aki hitetlenkedik abban, hogy kétütemű motor az alacsonyabb fordulatnál nagyobb előgyújtás igényel az tegyen egy kísérletet. Állíts egy jó nagy előgyújtást, a javasolt maximumtól is nagyobbat. Aztán nézd meg, hogy hol húz a motorod és hol fogy el az erő és mekkora a végsebessége. Aztán állíts kis előgyújtást és megint próbáld ki. Így majd tapasztalhatjátok, hogy tévedében voltatok.
Amit itt leírtam azt elméletből tudom és gyakorlatban is kipróbáltam, tapasztaltam.
Pool
Szia Lacibá!
Előgyújtás ügyben a legtöbb motorbuher tévesben van. Erről a kérdésről egyébként már többször vitatkoztunk itt.
Röviden válaszolva: kis előgyújtással magasabb fordulatszámon, nagyobb előgyújtásnál alacsony fordulatszámnál fog jobban húzni a kétütemű motor.
Kisebb előgyújtásnál nagyobb lesz a végsebesség. Nagyobb előgyújtásnál magasabb lesz a csúcsnyomás a motorban, így a csapágyak nagyobb terhelést kapnak, a motor érezhetően zajosabb.
Igazság szerint az optimális előgyújtás meghatározásánál figyelembe kellene venni a terhelést is. Nyugati motorokon erre van beépítve egy kis kütyü ami a pillangószelep elfordulását, vagy a tolattyú elmozdulását "figyeli".
Ehhez a témához tudok esetleg neked küldeni egy 3 dimenziós grafikont, ahol az optimális előgyújtás a fordulatszám és a terhelés függvényében van ábrázolva kétütemű motornál.
Végül szeretném kihangsúlyozni, hogy a kétütemű és a négyütemű motorok előgyújtásában nagy különbségek vannak.
Pool
(Ezt a választ már pár órával korábban a motoros túra fórumban írtam neked. Már akkor tudtam, hogy sokan tévedésben vannak a gyújtás tekintetben.)
Helló pdaranyi!
Mi nem eladásra csináltuk meg, hanem házi kedvencnek. ...
Tudnál nekem segíteni ? Szükségem lenne néhány itt beszerezhetetlen biztosító alátétre, nevezetesen a kuplunghoz, és a kormányhoz. Nagyon sokunk kuplungja azért lazul le, mert nem kapunk új bizt. alátétet, a régi meg az anyával együtt elfordul.
üdvi : Full....
Hello Doni !
Nekem 638-asom van , szanaszét szedtem, és teljesen felújítottam, nekem ugyan csak játék, hobby eszköz, de egyre erősebb a meggyőződésem, hogy jó gazdának hűséges, kitartó társa lehet a mindennapi használatban is. Egyszer kell jól beállítani mindenét, aztán már csak szinten kell tartani. Nem kell országúti szerelőkészlet, ha becsületesen fel van készítve.
A 634-eseket nem ismerem, de rosszabb nem lehet. Esetleg a töltés okozhat városban gondokat.
A Jáwák értéke az állapotuktől függ. Az áruk pedig ritkán fedi a valós értéküket. Ezt megállapítani viszont némi gyakorlat szükséges.Motorokhoz értő ismerőstől kérj segítséget...
Sziasztok!
Most hogy jöttek az első minuszok a jawam csak 15-20 rugás után kezd éledezni. Ez normális? Még nem volt télen jawam(:-)) Meg egyébként össze hasonlítottam hogy egy 250etz és a 350es jawam mennyire tartja meg a kompressziót (berugókar nyomkodással) és hát baromi nagyok a különbségek.. az etz jawára, pedig egészen rendben vannak a jawaban is dugok, gyűrűk, perselyek.
Doni,
Ne hagyd magad! Én teljesen meg vagyok elégedve a 638-asommal. Azt kell tőle várni, amire való és minden OK. Nem kell széthajtani és minden OK. Meg kell adni neki a szükséges karbantartást mikor igényli és minden OK.
Az értékéről annyit, hogy a piaci értéke tényleg nem nagy (én pl már valszeg nem fogom eladni, mert biztos nem kapnék érte jó árat figyelembe véve, hogy már mennyi pénz van benne - már annyiért sem tudnám eladni, amennyiért vettem, pedig rendberaktam), de számomra nagyon nagy értéke van és ez a lényeg.
Üdv!
Szia Fullkopy!
Ne, is mondd.
Még meg sem vettem az 1. Jawa-mat és máris azzal riogatna, hogy nincs is értéke, meg hogy nagyon megbízhatalan.
Az az igazság, hogy ha így is van, nekem annyira megtetszett, hogy úgy is megveszem!:)
Azért jól esne ha hallanék más véleményt is a leendőbelimről!:)
Doni
Kedves Laci bá!
Csak a fordulatszám alapján nem készíthető jó gyújtásgörbe. Még legalább egy paraméter szükséges, ami a motor terhelését jellemzi, fojtószelep állás, vagy szívócsővákum. Kétüteműnél inkább a gáztolattyú helyzete, de így már túl bonyolult a dolog.
Az ideális működés röviden: A fordulatszám növekedésével az előgyújtásnak nőni kellene, nagyjából egyenes arányban. De! A növekvő terheléshez csökkenteni kellene az előgyújtást. Ha csak a fordulatszámot veszed alapul, jó lesz teljes gáznál. Szeretett motorjaink viszont kis fordulatokon rendszerint kis terheléssel járnak, ami növeli a szükséges előgyújtást. Ezért működnek jól fix gyújtással.
Egyszerűbb kompromisszum lehetne, ha csak indításkor csökkentenéd az előgyújtást. Vagy a fordulatszámhoz kötve, mondjuk 1000 ford./perc-ig, vagy ami még egyszerűbb, egy nyomógombbal.
Ford. szám növekedésével növelni kell a gyújtási szöget. Terhelés figyelembe vétele nélkül csak erősen fél eredményt lehet elérni, de inkább annyit sem.
Az előgyújtást vedd vissza, max. 3,2mm-t javallok, de 250ccm mociknak 2,5-3mm szokott lenni.
Én nem azt a gyújtást építeném meg, mert:
-ha gyújtás rá van kapcsolva és a megszakító épp megfelelő jelet ad, akkor leéghet a tekercsed (lemerül az akksi, tönkremegy a tranyó, stb.)
-vagy marha nagy vagy nagyon alacsony lesz a zárási szöged azzal a jeladóval, mivel a kapcsolás nem gondoskodik a fix zárási szögről, a mágnes meg elég csekélyke ideig van a HALL előtt.
Nem fogsz tudni megfelelő előgyújtás grafikont szerezni a motorodhoz (lévén max. a gyárban tudtak volna ilyet csinálni ill. kiadni), ezért sohasem lehet tökéletesre megcsinálni a
mikrokontrolleres előgyújtás szabályozót. De ha tudsz akkor ne kímélj, én szívesen megcsinálnám (persze eltartana egy ideig). Jobbnak jobb lesz a fix előgyújtásnál, de a terhelés ekkor még mindig kimaradna a buliból!
Lajos!
Hagyd a francba.Az 559-es azon ritka motorok egyike /van vele tapasztalatom:25000Km/, ami a megbízhatóság felsőfokát képviseli.
Tudom, nem legyek elfogult, de ez ebben az esetben nem megy.Na.
A gyújtást állítsd 3mm-re, akkor tuti, hogy nem fog annyira visszarúgni.Nekem is akkora, 80-85-tel simán lehet vele utazni, a világból kimegy vele.Egy megszakítóval, bármikor elindítod.Én azért egy tartalék kondit, meg megszakítót mindig tartok magamnál, de eddig teljesen feleslegesnek bizonyult.1:40 es keverékkel, ha te kevered be, remekül bírja a legnagyobb meleget is.
Csak azért használok per pill 638-ast, mert az öreget sajnálom midennapi nyúzásra.
Na elég az ömlengésből, még megsértődik a másik.
Jó motorzást.
Kedves Motoros Társak!
Tudom, vanak közöttönk a belsőégésű motorok elméletét ismerő, vannak az elektronika tudományában jártas, továbbá vannak a motorok üzemeltetésével kapcsolatos gyakorlati ismeretekkel rendelkező és mester fokon űző motoros társak. Hozzátok fordulok tanácsért. Az 559 250-es Jawanak 3,5-4 mm az előgyujtása. A "dalia termetemmel és bika erőmmel" indításnál igencsak visszarúg és harmadik negyedik próbálkozásra tudom átfordítani a főtengelyt akkor viszont egyből belindul. Tekintettel arra, hogy ezt használom nap mint nap a városi forgalomban alacsony fordulaton 4. sebességi fokozatban (jó nyokatékos motor) lehet hogy kisebb elögyujtással optimálisabban üzemelne és főleg el is tudnám indítani bírkozás nélkül. Tisztában vagyok vele, hogy az ideális előgyujtás értéke igen sok paraméter függvénye, de ha nagyvonalúan eltekintenénk ezektől és csak az egyszerűen mérhető fordulatszámra hagyatkoznánk, hogyan változna az előgyujtás értéke a maximális beállított előgyujtáshoz képest kölünböző fordulatszám tartományban?
Ezen információ birtokában lehetne megtanítani az előgyujtást szabályzó IC-t, ami HyGy elektronikus gyujtás cikke után van, a feladatára. Társaságunknál villamos mérnökök, informatikusok hada dolgozik így felvilágosítottak miszerint az IC tanításához égetőre ahhoz programra és megfelelő felkészültségre van szükség. Sajnos, nekem ez mind hiányzik ezért javasolták vegyek egy okos IC-t attól, aki már készített ilyet.
Röviden a kérdékeim:
Fordulatszám előgyujtás viszonya?
Készített-e már valaki a fent említett IC okosítást illetve készítene-e megfelelő információ birtokában?
A HyGy által közölt elektronikus gyujtás közel egy éve kész, télen szeretném az el. előgyujt. szab.-val kiegészítve felszerelni és kicserélem a dinamó allórészt is a megnövelt gerjesztésűre. Tapasztalataimat közzéteszem.
Hasznos gondolataitokat elöre is megköszönve üdvözlettel:Laci
Látom,alaposan felkészültél .
Kíváncsian várom a fejleményeket.Az előzményekben megküldött céginfón kívül sajna másban nem tudok segíteni.
üdvi..Jó munkát..
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy TWIN SPORT JAWA komplett matricagarnitúra hányótokat érdekelne? Csak mert nekem kellene, ám mivel nem gyártják kénytelen vagyok matricakészítőhöz menni, aki viszont 40db alatt nem készít.
Akit komolyan érdekel, legyen szíves írjon, hogy tudjam, hogy érdemes-e nekivágni és hogy értesítést tudja küldeni, ha megvannak!!!
wunderbahn@freemail.hu
Üdv mindenkinek!
U.I.: Az eredeti matrica alapján készülne az utángyártás.
Tudom! Van saválló pálcám, össze tudom hegeszteni! Nem esésálló az biztos,de vastagabb,és erősebb lesz! Mindenre fel vagyok készülve,konkrét terveim vannak,h lehet/fogom megcsinálni! Ha vastagabb fallal tudok csak venni,max befogom az esztergába, és oldalazok fel belőle ha nagyon nezéz lenne! Majd ha kész lesz küldök róla képet,h milyen lett!
JAWA 350/634-es blokot keresek, aki eladna ilyet légysi jellezze!
oriasszakall@freemail.hu
Kösz!
A saválló... ,nem esésálló.Pont úgy behorpad, mint a másik. Viszont marha drága megcsinálni, hiszen saválló pálca is kell hozzá ,mert hegesztés nélkül nem műkszik.... Ilyen méretű csövet 1 mm fallal szerintem nem kapsz készen, tehát lemezt kéne hengeríteni.( ebből se kapsz kisebbet 1 táblánál..) Első-hátsó rész , belső rész kompatibilitás, és krómozás...
Macera hegyek.. még mindíg akarod ? Nem akarlak lebeszélni, csináld csak..
És ez nem csak vadmacseknek szól, hanem minden jómotoros (jómunkás) embernek, legyen akár szoci, akár más motorja.
Szia kismacsek!
Szeretném a figyelmedbe ajánlani, hogy minden nyáron van három szocimotoros találkozónk, ahol úgy 25-35 motors ember jött össze eddig. Szóval legközelebb gyere el Te is! Milyen motorod van? Hol laksz és mivel foglalkozol? Valahol Esztergom környékén?
Szia!
Pool
Igen, saválló kellene 100-as átmérővel, össz-vissz 70 cm hosszú! (2*35 cm)
A fala nem kell,h vastag legyen, kb. 1 mm. Kipufogót akarok csinálni! Ja, és kell még 40-es is a könyökhöz! Azt még nem mértem meg pontosan,h milyen hosszú! Azért nem kell vastag falú,mert az nagyon nehéz! most az ETZ rezord kipufogói vannak rajta,de azzal egyet estem,és kijukadtak!
Woodoo2!
Köszi az infokat. A böszörményi boltban még nem voltam, de a nyáron 1 haverom járt ott, és +kérdezte, mik vannak Jawa-hoz, és azt mondták, hogy rendelnek ami csak kell. Azt mondták, hogy elvileg tudnak szerezni pl.: gyári elektronikus gyújtást, Jawa tárcsaféket is. A db-i boltban az öreg azt mondta, hogy nem tud ilyeneket rendelni, hiába ugyanaz a cég.
A saválló vasról fogalmam sincs, hol lehet kapni, majd +kérdezek 1-2 embert.
Ha Esztergomnál átballagtok a hidon Párkányba, a föutcán (a termálfürdö felé, a posta után) van egy Babetta bolt ahol elég sok új Jawa alkatrészt árulnak egész normális áron.
Ha érdekel valakit, én elég sokat járok arra.
Védőkesztyű nélkül még szörnyűbb...ennél már csak az a rosszabb, ha forró a dugattyú...-)))
Áááááááhhhhh!!!
Szörnyűlködés megvolt!
A saválló cső nem olcsó mulatság, vegyiüzemek , laborok használják nagy előszeretettel.Nagyon szép a felülete, könnyen krómozható. Mélyebben nem néztem utána, de az a cég, ahonnan esetleg megszerezheted,többek közt a Ferroglobus.Valamikor piacvezető volt.
http://www.szakinfo.hu/0frm/i_cf.htm
Ezen a lapon válogathatsz is.
Hurka!
Te debreceni vagy,igaz? Tudsz olyan helyet,ahol olcsón lehet venni vasat? (konkrétan saválló csőre gondolok,100-as és 40-es átmérőjűre)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|