:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Helo Petike07!
8 nap mulva megyek boltba, addig várj türelmesen.
Üdv
kismacsek
Hali!
Utánnanéztem, s erről lenne szó:
58 mm belső átmérőjű, egy csavar rögzíti.
Eredetileg: PAL 6902, Czechoslovakia
Piros, év fehér színű kellene..
Végülis ha az átmérő stimmel, akkor a felfogatást, már megtudom oldani.
Köszi, mégegyszer!
Várom válaszod!
Üdv.: Petike
Sziasztok!
Eladó Jawa 350. 1969-es gyártású, gyári állapotú motor. 13 éve nem volt használva, garázsban állt. Nagyon megkímélt állapotban! Adok hozzá továbbá két új(!) hengert, és egyéb tartozékokat. Hja és sosem volt felfúrva, mert mindig is a gyári állapotára ügyeltem!
Ha érdekel valakit, írjon: mb@maffia.hu
Üdv: ImpacT
Üdv!
Ha irnál néhány infót a lámpabúráról, akkor megnézem neked.
kismacsek
Kell,de először is mennyiért adod?
Nekem már elektromos gyújtásom van,nem kell alaplap kondenzátor stb! Meg tudom oldani....remélem! Szoval mennyi az ára?
Fullkopy, kösz a flexes ajánlatot, tegnap nekem is szükésgem volt fürészre, mert az oldhatónak nevezett csavarkötés valahogy nem akart oldani... Azért a vésögépet kihagynám.
Hali!
Összerakás alatt áll egy Jawa 250 (559)-es, motor egy Velorex 560-as oldalkocsival. Remélhetőleg tavaszra el is készül...
Az oldalkocsi hátsó és első lámpabúrája hiányzik. S, a környezetemben sehonnan sem tudok keríteni rá. Ilyet esetleg tudna vki, vagy honnan lehetne beszerezni?
Ha kell, lemérem az átmérőjét... (ahova beleillik, egy krómkeret)
Előre is Köszi!
Üdv.: Petike
Szasztok! Még mindig keresek JAWA 350/634-es használható állapotban lévő blokkot! Köszi!
oriasszakall@freemail.hu
Asszem fogok kapni egy e-mailt, hogy küldjem el a telcsi számomat ,mert csacsogni akarsz velem...
üdvi...-:))
És fel is ajánlanád egy próba elejéig?
A te "járművedet" az istennek se fogom ugyanazzal a géppel csinálni, mint amivel az enyémet. Ennek az az oka, mert az én fényezésem vakító fénye úgyis csak elnyomná a tied "fényezéstét", és a fényképezőgép amúgy is kiszelektálná a két moci közzül a jobbikat(ami természetesen az enyém, bár ebben tudom, hogy senki sem kételkedik, mert a tények azok bizony tények) emiatt a tideből sajna csak körvonalak , és homályos foltok látszanának, ezt pedig nem akarhatod!
Amúgy meg szilveszter előtt, hgyha be tudod hozni Debrecenbe akkor le tudjuk fotózni, mert Dia hoz magával digit fényképezőt, és én is akkor fogom lefényképezni. Na csá!
Ja, tudok írni :..márhogy generátor.. ott röhög a sufniban.
Nem eszik ilyen forrón a kását...Csepelen meg tudnád nézni, nem tudom, hol laksz..nekem van kibontva komplett generáror .
A generátor a legdrágább, a többi szinte csak munka. Fesz.szabályozót sokkal jobbat lehet készíteni a gyárinál egy ezresből, index relének a ladáé is jó, de lehet házilag is, diódák kb. 1.5E a három darab, és akkor már túl vannak méretezve, az izzók sem túl drágák, a gyújtótrafók meg egy házi elektronikus gyújtás mellett maradhatnak. Megszakítók az alaplappal szintén maradhatnak ha nem akarod kiváltani más jeladóra. A duda vagy bírja, vagy nem, de legfeljebb lekapod a feszültségét 6V-ra és maradhat az is. Kábelek szintén maradhatnak, mevel a fesz. nő ugyan, de az áram csökken, kivéve a reflektorét, amit úgyis kicserél az ember 35W-ról 55 körülire.
Csak férjen bele a generátor és már ugrok is neki. A baj csak az, hogy nem tudom kipróbálni a méretet, csak ha már megvettem...
Sosem volt csereszabatos.Felejtős.A helykérdés meg majd kiderül.
Már többször hallottam arról, hogy a 6 voltos Jáwákat 12 voltossá alakítják át. Az kérdés, hogy - mivel eszerint lehetséges- valójában mi is szükséges hozzá. Az első kérdés mindjárt az, hogy a blokk jobb oldalán a dinamó állórész helyére fel lehet-e szerelni a generátor állórészét. Ha igen akkor már csak a gen. forgórésznek, meg a bütyöknek kell stimmelnie, valamint , mivel a generátor hosszabb, kell egy 638-as jobbos fedél is. Azt nem tudom, hogy a 634-es és a 638-as motor jobb fele csereszabatos-e mert ha igen akkor ..... továbbá, gyújtás alaplap, nem tom kell-e másik, kondik értéke stimmel- e két trafó kell, az ősszes körte, másik egyenirányító, és fesszabályzó. Asszem duda is másik kell, irányjelző automata... meg amit kihagytam hirtelen...
Sok szerencsét ... nem lesz olcsó..
Anno én a dinamós polákomat alakítottam át generátorosra. Ráadásul halogén fényszórókat tettem bele és még városi használat mellett sem volt gondom télen sem.
A Polákodban valami nem stimmel, a generátornak töltenie kell alapjáraton is! Egyrészt az a fordulat már elég neki, másrészt nekem is volt ilyen szerkezetem. A 12V-ra átalakítást csak javasolni tudom, a világítás, a gyújtásrendszer egyértelműen javul, nem is kicsit! Én is ezen ügyködöm jelenleg. Nem beszélve arról a további előnyről, hogy a motor (és autó) elektronikák szinte kivétel nélkül 12V-ra készülnek.
A mechanikai méreteket még én sem néztem meg, köszönjük, hogy felhívtad rá a figyelmet!
Kedves Woodoo2!
Mielőtt költségbe vered magad, győződj meg róla belemegy-e a generátor a dinamó helyére. A csepptankosoknál nem lehet a generátort a dinamó helyére feltenni átalakítással sem, nincs elég hely. A városi forgalomban a 12 V-os rendszer sem képes a csodára kis kapacitású akkumulátorral. Van egy generátoros kis Polskim és alpjáraton nem tölt. A főtengely és generátor fordulatszám arány közel 1.
Üdvözlettel:Laci
Kedves Motoros Társak!
Köszönöm a szakmai felvilágosítást. Nagyon tanulságos volt. Nem olyan egyszerü az előgyujtás szabályozás mint ahogy elképzeltem. Az indítás megkönnyítésére pedig a reggeli salátába egy kis kolbászt is keverek.
Üdvözlettel:Laci
Nekem is mindegy...most kell, vagy nem kell ??
Nekem mindegy,én csak a 6V-osból akarok 12 V-osat csinálni.
A 638-as szerintem generátoros.
Akkor nincs senkinek fölöslegben 638-as dinamója??
Hurka!
Szegeden van legközelebb hozzám krómozó. Megvárom míg meg lesz minden és csak utána viszem. Megnézted, és hohy néznek ki a cuccok?
pdarany!
Nem tod lehet-e kepni olyan gumit a hátsó tellóba ami lent rögzíti a vázhoz? Milyen tömítéseket és gumialkatrészeket lenne illő kicserélni a mocin? Úgy, hogy nem húzom szét a blokkot.
Ez tetszik.. csak keményen...úgy látom, a kiscsávók kezdenek vigyázzba állni.. bocsi, hogy bele... nem bírtam kihagyni..
Tibi!
Most szkennelem, holnap reggel a postádba lesz. Sajnos nem a legjobb minőségű, de remélem azért használható.
Pool
kismacsek. köszönjük a dícséretet, itt megjegyzem én szívesen segítek , sokmindent megtapasztaltam már, de vannak itt nálam sokkal nagyobb ászok, akik régebben és jobban ismerik ezt a típust. Van itt sok tehetséges fiatal is de a tanulmányaik miatt sajna , kevesebbszer látom őket, mint nyáron, amikor net helyett inkább mociztak....pedig azt hittem , télen itt fognak csacsogni..
kismacsek,ne tarts semmitől flexem / gyorsdarabolóm / és elektropneumatikus vésőgépem is van , segítek bontani...vadul....-)))) a magam részéről köszi a bizalmat -jól meggondoltad ???-)))
Pool,
azt mondtad szóljak rád, ha esetleg nem küldenéd a 3d előgyújtás grafikont 2T-hez. Vedd úgy, hogy ez most megtörtént! :))
üdv:
tibi
Fullkopy, Ecoracer...
Jó olvasni a hozzászólásaitokat, máris rengeteget tanultam töletek.
Ha tovább bontom a gépemet szükségem lesz a ti segitségetekre is.
Szia Pool!
Kellene az indikátor diagram, nem viccböl kértem.. Érdekel. Irjad majd meg mit müvelsz mert kezdek nagyon kiváncsi lenni rá.
kismacsek
Pool, nem mondasz újat, én ha ezen a fórumon tallózgatok, be is szoktam csatolni magam.. egyszer már leestem a székről, és nem a sör miatt....
Ja, és a Full után a cicabetű helyett tessék kitapogatni a k-t...-)) ott lesz az,a többi betű közt, meg fogod találni...üdvi...Full...
Még mindíg van egy átírható Jáwa Ts. vázam,eladósorban, gerjed rá valaki ? Akad még 2 kerék, nem szépek, némi krómhiba, de használhatók.Első sárvédő kis hibával ... Pc. alkatrészért is cserélhetők.
Matya, azért nagy nehezen rájöttem, hogy a legbelső acéllamellát el se éri.....
Ecoracer, Fullcopy, Matya és a többiek!
Már csak pár nap és elárulom, hogy miért lesz szükség a szaktudásotokra, kreativitásokra meg minden.
Addig is készítsétek elő a bukósisakot és készítsetek karfás ülőalkalmatosságot a gép elé, hogy tudjatok majd megkapaszkodni.
Pool
Még nem kukkoltam meg azt az alkatrészt, amiből kiállnak a menetes hengerek / bordás hüvely a közepe/ de ha a legbelső kuplung acéllamella szintje alatt, ami a gumigyűrűre fekszik elfér a lemezkütyü,nem támasztja ki a lamellát,és nem okoz kiegyensúlyozatlanságot, akkor jót és egyszerűt találtál ki .Majd kiderítem.
" Ha az ember valamit beír, az gyakran nem úgy jön le, mint ahogy szeretné."
Nagyon nagy igazságot fogalmaztál meg.A stiláris eszközökre szakavatottan érzékeny emberek ettől kapnak frászt, a pongyola fogalmazás szintén sokakat kivégez. Nem egyszerű a jó kontaktus írott szövegkommunikáción keresztül.
Egy élménnyel gazdagabb lettél, és jól vetted az akadályt. Sok sikert...
üdvi Full....
Azonnal megértettelek, jó az ötlet. Centírozási, kiegyensúlyozási problémát, rázást , nem okozhat ? Lila gőzöm nincs, mekkorát pörög a kuplungkosár....ez pedig kiengedett kupinál együtt forog vele..hasonló dolgon gondolkodtam..csak átfúrtam volna az alátétet, és metrikus menettel, csavarral horgonyoztam volna le az alatta levő bordás hüvelyes alk. részre.. most hagy ne keressem ki a nevét...lényegileg egyszerűbb a gyári, ha csak egyszer sikerül jól összerakni, jó alkatrészekből... na , ez utóbbi eddig nem jött össze...
A legjobb mai gondolat : A SÖR.. megisszuk, segítek ebben is... mindenkinek.. a macerát meg felejtsük el..
Ne csigázz!
Hányat kell még aludni?
Én nem haragszom, mostanában egész jó kedvem van egy-két dolgot leszámítva.
Szóval: vágj egy hosszabb lapos lemezt.Olyan 25 mm széleset.Fúrsz az egyik végétől 20mm-re egy 12-es furatot.A hossza akkora legyen, hogy a központi furattól elérjen a csavartartó oszlopocskák közé.Rárakod, a központi furatot a kuplungtengelyre, kitámasztod az oszlophoz, anya ráteker ,utána alátét ráhajt.Úgy van megoldva, mint a Jawa csúcstermékénél, a Mustang-nál.:)))
Ha ne érthető, nézzetek utána ott hogy van.
Sajnos be kell látnom, hogy fórumon nemigen lehet ilyesmit megvitatni. Ha az ember valamit beír, az gyakran nem úgy jön le, mint ahogy szeretné. Szűkösek az eszközök, nincsenek ábrák, meg semmi, ami kéne. Főleg elegendő hely nincs. Személyes ellentétet nem szabad hogy keltsen egy vita, végülis nem veszekedés.
Esetleg ha találkozunk valamelyik talin, akkor megvitathatjuk, vagy igyunk helyette egy sört.
Nagyon várunk..azért a sisakot, meg a kesztyűt készítsd a gép mellé.....
Szevasztok!
Örülök, hogy vannak itt olyan szakavatottak akikkel tényleg lehet vitatkozni egy-egy speciális szűk témáról.
Nemsokára szükség lesz a tudásotokra. Hamarosan kiderül miért.
Pool
Szia kismacsek!
Tényleg küldjek indikátor diagramot? :-))) Gödöllőn mi a helyzet? Pontosan jár a HÉV?
Pool
Ennek örölök, komolyan. Eddigi tapasztalataim szerint gyakran elég egy nézetkülümbség tartós ellenségeskedéshez. Nem akarok mindenáron okosnak látszani. Csak tárgyilagos vagyok, de meggyőzhető is. De ehez partner is kell.. Ha tévedek, én beismerem , nem indítok háborút.
Ja , igen Matya , a neked írt üzimben szíveskedj kicserélni a "hülyeségekre "szót az - esetlegesen felhasználható dolgokra - némileg fel voltam indulva, senkit nem akarok megbántani..
Nem haragszom. De azért jobban olvass utána ha ráérsz.
Matya, nem akarom pocsékolni se a pénzemet, se az időmet hülyeségekre. Ha használható, értelmes ötleted van naná, hogy szívesen veszem. Még meg is köszönöm. Add elő, mit rejtegetsz?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|