:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Ja, köszi! Látom valami ilyesmiről volt szó 2 hozzászólással ezelőtt is. Van valaki a Viharsarokból?
Haho!
Új ember vagyok, a nyáron sikerült szert tenni egy 559-es JAWA-ra, ami már régen a vágyam volt. Eddig nem volt időm foglalkozni a dologgal, de lassan az ügy nem tűr halasztást és hamarosan esedékessé válik a forgalombahelyezés/renováció problémája.
Lehet hogy nem voltam elég figyelmes és beszéltetek már ilyesmiről, de most kérdeznék. Nincs töltés a motoromon, a töltést jelző piros lámpa nem alszik ki. Ha a dimankó tetején levő relét benyomom kézzel, akkor elalszik a lámpa, de szikrázik egyet a kis érintkező, és a motor leáll. Ez amit benyomok talán a feszszabályzó lehet és valami rossz benne, netán zárlatos, és cseréje szükséges. Kérdés: jól látom-e én ezt, s ha igen egy ilyen feszszabályozó mibe kerül és hol szerezhető be az időszakosan megrendezésre kerülő veteránbörzéken kívül?
Köszi előre is válaszotokat: A Kacsás
Szigethalmon hallottam bontóról, nem jártam még ott.
Csepelen nincs ilyen bolt.
Üzlet : Molnár Peti VI.-ker . Zichy Jenő u.34. Futár motorosbolt. Szinte a szomszédjában van 4 Kelemen, tehát mellette, a Nagymező felől hamarabb útbaesik. Nem mondok véleményt, mindkét boltban érdeklődj, árak iránt, te döntesz. A csapágyak nem náluk a legolcsóbbak.Se a szimeringek.
A Peti nem olcsó, de lelkes fiatal, amit tud, megszerez.Én nála vásárolok. Ez ne befolyásoljon.Az se, hogy csak az ő telcsijét tudom . 06 1 312 15 26 vagy 06 20 976 96 88
üdvi : Fullkopy
Köszi a segítségetek, asszem a feszabályzó lesz a ludas.
Kérdés Mindenkinek!!!
Hol vannak pesten Jawa-s boltok, Bontók?
Ha tudtok címet lécci írjátok le pontosan. Holnap mek pestre és körülnéznék. Ha csepel környékén van az lenne a legjobb!! Kössz
Hurka hol vagy elveszve???
Mi van azokkal az alkatrészekkel?
Kép van róla?
Ha igen akkor jöhet ide:
snapscan@kgb.hu
Sziasztok!
Van egy eladó jawa 638-asom 12v-os.
8000km-el.1987-es évjárat semmi nem volt még szétszedve rajta, és minden működik. Gyári tömítés mindenhol.
Olaj, lánc, aksi, légszűrőcsere volt.
Más buzergálás nem. Új forgalmis, de a rendszám le van adva. Ügyintézést vállalok. Sürgős!!!
Ennyiért kár lenne kihagyni: 40.000Ft
Tel: 70 236-3367
Menü-Szakirodalom-ban fogsz találni.
Sziasztok!
Segítenétek egy sorstársatokon?
Idézem a levelét:
"Üdv Urak!
Tudnátok segíteni:
Szükségem lenne egy 350-s kapcsolási rajzára.
hzs@zeroelektronic.hu
Előre is kösz:
H1"
Köszi!
Doni
Fullkopy, tegnapelött már elküldtem a képet. Ezek szerint nem kaptad mag.
Egyébként igazad van a Skodik a legjobb szocis autók.
Az a baj, hogy annyi időm nincs a héten, hogy kimenjek csepelre, de ha kell, akkor jövő héten visszatérünk rá... oks?
ja, meg sztem kompletten kell, de ezt meg majd letárgyalom a sráccal
Üdv: GExxx
Azt hiszem , kevés a töltőáram.aA generátortól 3 szálon kell, lehet mérni feszültséget, egyforma érték lesz, séróból nem tudom mennyi. Vedd elő a könyvet , segít a megértésben. Asszem az még ott váltóáram,tehát az egyenirányító előtt kell mérni... nem akarok hülyeséget írni most spontán , de ha a 3 érték nem egyezik, gáz van...jut eszembe, szénkefe hogy áll??
14.5 V az üzemi feszültsége.Lámpa nélkül.Terhelten se szabad 12.8-13V alá csökkennie.Ha minden normálisan üzemel.Kábelek, generátor, egyenirányító, diódasor.
pdaranyi:
Igen, világítás nélkul mértem.
Remélem a diodásat nem tőlem kérdezted:-)
Matya:
13V alapjáraton?! Huhh, attol egy kicsit messze van.. Hogy csinálod?:-)
garde,
Nekem kevésnek tűnik a 11.75V 1500-as fordulaton. Ezt lekapcsolt lámpánál mérted? Ha jól emlékszem, nekem 2000-es fordulat környékén már töltődött az akku.
És nem vagyok benne biztos, hogy az elektronikus fesszab olyan, hogy vagy megy vagy nem. Lehet, hogy van köztes állapot is. Nem vagyok elektrós.
A generátort érdemes leellenőrizni a szervízkönyvben leírtak alapján.
Az egyenirányító nem okozhat ilyet, ha mondjuk az egyik dióda kiszakad?
Üdv!
Kevés.Alapjáraton kéne olyan 13V-nak lenni.
Köszi Powerarc és pdaranyi a tippeket!
A kipuffok tompítóját már kiégettem. A töltést is mértem már. 2000fordulat alatt 12V, 1500 alatt pedig olyan 11,75V van a feszultség az aksi sarkain, azonban ha húzzom neki akkor olyan 3000-3500ford. tajékán beáll 14,45V körül. Szóval a feszszabályzoval nem lehet gond ha elektronikus, mert akkor egyáltalán nem is menne? Akkor marad a generátor?
furfarag,
Köszi a segítséget...
üdvi Full...
Pénteken Csepeli munkára be vagyok táblázva.Valamelyik családtagom viszont itthon lesz, a közlekedés ide elsőrangú, még BKV- val is....ki tudom készítenia cuccot, tel. kontaktus több számon is megoldható/ mobil, matáv/. Én nem ebből akarok meggazdagodni, ami nekem nem kell, az reális áron elvihető.Csak a vas kell, vagy a gumi is a távtartókkal, csavarokkal ?
üdvi :Fullkopy
Ha félszintetikus, vagy szintetikus olajat használsz, akkor lényegesen lecsökken a füst. Normál terheléssel járva szinte nem látszik semmi. A max. terhelés környékén jelentkezhet valamennyire, mivel a teljes teljesítmény eléréshez dúsabb keveréket kap a normálishoz képest. De előtte egy alapos tisztítás sokat segíthet.
Először is célszerű ellenőrizni a töltőfeszültséget közepes fordulatszámnál.
Ha a mért érték kicsi, akkor alapjáraton üzemelő motornál rövidre záró vezetékkel ki kell iktatni a szabályozót, majd lassan növekvő fordulatszámmal újra ellenőrizni kell a feszültséget. Ha növekszik, akkor a hiba a fesszabályozóban van. Ha nem növekszik, akkor a generátorban lesz a hiba (feltéve nincs valahol kontakthiba).
garde,
A generátor ellenőrzésének módja le van írva a szervízkönyvebn. Ha az jó, akkor valószínüleg a fesszab lesz rossz. Nem tudom, hogy pontosan hogy működik a dolog, de szerintem ha elromlik a fesszab, akkor végképp nem tölt, mert elektronikus. A mechanikus elállítódhat, de az elektronikus elromlik és kész.
Szerintem a kupifogók azért füstölnek, mert ég benne a koksz, mivel nagyobb sebességnél ugye melegebbek. Ha elég ideig mész vele nagyobb sebességgel/fordulaton, egy idő után kiég belőle a lerakódás és nem fog füstölni. Viszont szerintem jobb megoldás a kipufogók manuális tisztítása és jó olaj használata. Én Valvoline félszintetikussal járok 1:50 arányban, és csak akkor füstöl a motor, ha hideg. Miután bemelegedett, füstölésnek jelét sem mutatja.
Ami a végsebességet illeti, kezd egy alapos gyújtásbeállítással. Nekem 2.7 mm a nyerő. Ja, és ha nagyon füstöl a kupifogó, akkor sok benne a lerakódás, ami szintén kártékony hatással van a teljesítményre, ezáltal a sebességre is. Valamint a karburátor is legyen kitisztítva és jól beállítva.
Üdv!
Sziasztok! Hogyan lehet kideritenni, hogy a generátorom vagy pedig a feszszabályzom rosszabb-é? 2000f/min alatt ha világit a lámpája a gépemnek, szép lassan merul az aksija ami pedig uj...
Meghát a másik: Mért fustolnek 95km/h felett marhára a kipufogok? Már nagyon kezdek égni... Egyutt vettunk motort a barátnőmmel. Ő egy 250mz-t én pedig egy 350 jawa twint. Aztán mindig alul maradok ha a végsebesség dönt:-) (alig döcög a jawam 105-al, pedig jók a hengerek és valamiféle "elektronikus trabantos" gyujtása van a mocimnak) (na most jol kisirtam magam:-))
Hmm, ha szerintetek jó, akkor csak kellene (Fullkopy) , de Csepelre nem tudok kimenni. Pénteken megyek haza, akkor átutazom pesten. olyan 1 óra körül... nem leszel véletlenül akkor a belvárosban? ;)
Bocsi,hogy beleszólok.
A Jawa-t három féle első felfogató füllel gyártották.Van a rövidebb fajta, az azért rövidebb,mert a váz és a fül között van egy rezgéscsillapító gumilap is.Teljessen kompatibilis a cucc.
Remélem segítettem:-))"Szerintem"
Szerintem bonciból inkább.Ha olyan szisztéma, mint a 638, csak más méret, akkor hidegen hajtott "L" vagy szögacélból, ha az nincs, melegen hengereltből esetleg lehet csinálni.A falvastagság stimmeljen, a többit lehet faragni..
Van amelyik kompatibilis, szériától függ.
Azt mondják, hogy nem kompatibilis... sajna
nem tom, hogy boltban van-e ilyen...
Bocs Hurka, elfogult voltam az előző hozzászólásomban, remélem nem vetted komolyan! Tudod, hogy a Te Jawa-d sokkal szebb és jobb, mint az én MZ-m.
Az első autóm egy százas Skoda volt.A külső kilincses típus , a legelsőkből. Hatezer forintért vettem, 1983-ban. Az árából kiderül a kora meg az állapota..szétrohadt kaszni, csapágyas motor szétkopott futómű. Megcsináltam, nagyon örültem neki....szép lett, és jól is ment , a zsiga nem volt ellenfél..várom a képet, üdvi: Full..
ImpacT:
Írtam mailt, olvasd el, please.
Üdv
Fullkopy,
nem ijedek meg. Amugy én oldies-es vagyok, a 80 utántól gyártott motorok és autók hidegen hagynak. Mióta bejött az elektronika rossz lett minden. Nem lehet semmihez hozzányulni. Full doboz minden.
A 80 elötti gépeknél a Skodi és nemrégtöl a Jawa viszi a primet.
A mocim 250es Jawa-Cz 353-as.
Küldök képet.
Hali
Sziasztok!
A tegnapi hozzászólásom eltűnt! :) Tehát mégegyszer: többen kerestek alkatrészt vagy motort. Ha valakin tudnék segíteni egy Jawa 350-essel, akkor írjon!
A tartalék állórészemből nem akarok kiszállni, nem kér kenyeret. Forgórészem viszont 2 van, abból az egyik tényleg felesleges..
Heló !
Csepelen van a cucc, a többire visszatérünk ha jó a cucc.
üdvi...
kismacsek,
nem kis fába vágtad a fejszédet , én csak egy 85-ben gyártott jószágot szedtem atomjaira és raktam felújítva össze, az sem volt annyira egyszerű. Esetedben az alkatrészbeszerzés is sokkal macerásabb lesz. A többit meglátjuk... Gőzöm sincs, milyen géped van , ha tudsz küldeni képet, persze, hogy megkukkolom.
üdvi...
Fullkopy, a helyzet a következő: eddig két hétvégén piszkáltam a motrot, tehát még nincs igazán atomjaira szedve. A motorblokkhoz majd a karácsonyi szünetben nyulok.
1,5 éve már szórakoztam egy jawa 05-tel, az viszont nem lett teljesen jó, mert csúsznak a lamellái, berúgni lehetetlen. Tudom a parafát ki lehet cserélni :) Viszont ha betolom akkor müködik, bár a kettes nem szivesen veszi be a nyavajás. Ennyi a gyakorlati előtanulmányom, + most összel leszedtem az autonk hengerfejét (Skoda), a vizforrás megszüntetése miatt, és szétszedtem a teljes vizkört.
Tul sok gyakorlati tapasztalatom nincs, azért remélem hogy ha lesz valahol valamilyen baja a Dögömnek, akkor azt észre fogom venni. Folyamatosan olvasom a jawa könyvet ami a neten van, van egy autószerelő barátom, esztergályos ismerösöm, rengeteg lelkesedésem. Gépésznek tanulok.
Szeretném a lehetö legjobban felujitani, tavasszal levizsgáztatni. Mivel már 45 éves, igy a veterán papir megszerzése a cél.
Ha gondolod, tudok képet küldeni.
Üdv
Hali
Délután rákérdezek, hogy ugyanolyan-é..
Mennyi lóvé lenne? És hol lax
Üdv: Gexxx
Nekem kompletten kellene az álló és a forgórész!
(az E-mail címedet nem tudom!)
az enyém woodoo2@freemail.hu
Helló Gexxx!
Én a 634-est nem ismerem, de ha egyezik a cucc a 638-assal, akkor nekem lenne.
üdvi: Full...
üdv jaffások
a köv. alkatrészre lenne szükségem:
634-eshez motortartó "kifli". ami a bölcsőhöz fogat. több infót nem tudok adni, nem ismerem a jawa-t
Vagy egyáltalán hol lehet ilyet beszerezni?
Üdv: Gexxx
kismacsek, ne sajnáld a tintát, írd le részletesen, ha időd engedi, hol tartasz most a mocival, mik a terveid , milyen mértékben akarsz belenyúlni, az se baj, ha megírod, mennyire vagy szakmailag felkészülve a feladatra..az oldható csavarkötés meghatározás sejtethet valamit a tudásszintedről, de nem tuti...szóval???
Vételi ajánlatot e-mail- ben légyszi... 1 db generátor forgórészt tudnék nélkülözni.. abból nekem kettő van.
pdaranyi !
Maradjunk az eredeti felállásnál... a gyártáshoz nem van most kedvem...
üdvi...
Gyurma,
Nem tudom, de megkérdezem, ha arra járok.
Szerintem a főtengelyszimeringeket érdemes kicserélni. Esetleg további szimeringeket az első villában, kuplunkinyomórúdnál, stb. Szerintem csak akkor cseréld ha rossz vagy régi, mert esetleg többet árthat mint használhat, ha nem sikerül jól berakni.
Fullkopy,
Rólad sem feledkeztem ám el. Ha végre eljutok a motorosboltba rákérdezek az alkatrészekre. A kuplunganyabiztosítóalátét még aktuális, vagy legyártod?
Üdv!
Üdv!
A lámpák alakját megnéztem a jawamania.cz-n :)
Majd akkor ráérsz köszöngetni ha szerencsével járok.
kismacsek
Hali!
Okés, köszi, várok!
Még egy vmi elmaradt, hogy bíztos tudod az alakját: ilyen "hosszúkás", 'U'-alakja van legömbölyítve...
És, még lécci, tudakold meg nekem, hogy egy cs. küllő mennyibe kerül (36 db) , krómozott, csavarral (16"-os kerékbe, valami vastagabb, ami Jawa-hoz kell)
Köszi!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|