hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 29. péntek 
Taksony

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Gyurma
válasz erre | email2004-12-08 20:58:40
garde!!

Lehet hogy tudod már, ha igen akko bocs, hogy untatlak.
Az hülyeség amit hallottál. Ha 16 évesen leteszed az a1-et és eltelik két év utána leteheted a korlátlant csak rutin és forgalmi vizsgát kell tenned. Én most lettem 19 és már nyát óta bármilyen mocit vezethetek. De ha A korlátod van ugyan ezt kell eljátszanod. Csak az áron döbbentem le egy kicsit ugyanis vizsgákkal együtt 10 órát kell vezetnek, és ha nincs saját mocid úgy 30.000Ft +-pár ezer
sorszám: 2370 (20559)
(előzmény: garde, 2004-12-08 16:01:03)

 
 
Gyurma
válasz erre | email2004-12-08 20:37:50
Igazad van tele volt az a szar. Most töröltem le róla mindent, úgyhogy jöhet mail.
sorszám: 2369 (20557)
(előzmény: Hurka, 2004-12-07 13:56:14)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-12-08 19:54:16
Matya, amit írtál,nekem tetszene, de félek, túl egyszerű.
Aggályaim abból származnak, hogy a tárcsafékes más típus.Tehát nem 638-as, hanem asszem 640-es.
A vonatkozó rendeletek szerint - ha ezekre jól emlékszem-, de nem vennék mérget rá ,típusmódosítási engedélyt kéne az átépítéshez kérni. Mindössze ennyi a hitetlenkedésem oka.Innen nézve sajna, más az ábra...
sorszám: 2368 (20556)
(előzmény: Matya, 2004-12-08 19:09:14)

 
 
Matya
válasz erre | email2004-12-08 19:09:14
Mit szólnának.Ha gyári semmit, ha meg kókány, kiszedetik.
sorszám: 2367 (20553)
(előzmény: Fullkopy, 2004-12-08 13:33:06)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2004-12-08 16:41:33
Full A-shoz különbözeti vizsgát kell tenni: Rutinpálya+forgalomban.
sorszám: 2366 (20549)
(előzmény: garde, 2004-12-08 16:01:03)

 
 
garde
válasz erre | email2004-12-08 16:01:03
Bocsi hogy ide írom, de hallottam valamit és érdekelne, hogy tényleg így van-e! Akinek már 2évnél régebbi Akorl. jogsia van és betöltötte a 21életévet az már vezethet bármilyen motort? Még 1x bocsi ha hulyeséget kértem csak a fulembe ultették aztán ugye.....
garde
sorszám: 2365 (20548)

 
 
garde
válasz erre | email2004-12-08 15:02:30
Ok! Örülök az érdeklődésnek:-) Hétvégén elkészítem a fotókat és majd elkuldom a lenti kapcsolat -os címre.
sorszám: 2364 (20546)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-12-08 13:33:06
Srácok, kinek van tapasztalata, mit szólnak vizsgán a tárcsafékes 638-ashoz ?
sorszám: 2363 (20540)

 
 
TTibi
válasz erre | email2004-12-08 11:12:10
szia
küldrem neked mailt, de légysziv ha válaszolsz rá akkor a tanczi.tibor@morfeusz.hu emil címre válaszolj ok?
amugy nem tudom milyen a skoda fordulatszámláló, mert nem igazán láttam még.
miért lenne nekem az jó?
sorszám: 2362 (20537)
(előzmény: pdaranyi, 2004-12-08 01:09:31)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-12-08 01:40:33
Helló Lajos !
Megköszönöm gyors reagálásodat és segítségedet.Ennek , mint kiderült úgy lett volna felhőtlenül kedvezőbb hatása, ha ennek előtte,
semmilyen kívülálló nem csinál cirkuszt abból,
hogy a laikus számára is könnyen felfogható infót tartok kedvezőnek.

Nyilván erre kizárólag attól vártam választ, akinek a sorokat írtam.

Sajnos nem mindenki tudja, mi a határ, mibe és miként szóljon, vagy szólhat bele, bármilyen indíttatásból.

Anyagi okú sérelem végképp kizárva.

Természetesen, ha valakit megértek , csöppet sem jelenti azt, hogy egyetértek vele.

Mint kiderült, a Kacsás immáron jelentős hasznát vette az újabb , mindenre kiterjedő információknak.


A segítségedért,és a megértésedért, ami írásodból kiderül, köszönet jár, részemről is..

u. i. (a beleavatkozók elrettentéséül, azért még átnézem a bibliát, meg a polgári törvénykönyvet, mert úgy emlékszem, valamelyik írt a
fogadatlan prókátorok
lehetséges büntijéről... valami kerékbetörés, vagy mi-))))
- remélem az- !!!
üdv.: Fullkopy
sorszám: 2361 (20531)
(előzmény: lajos, 2004-12-05 13:14:55)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2004-12-08 01:09:31
TTibi,

Miért nem teszed rá a Skoda 120 fordulatszámmérőjét?


Üdv!
sorszám: 2360 (20530)
(előzmény: TTibi, 2004-12-07 18:35:22)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2004-12-08 01:08:24
garde,

A Trabant gyújtás engem is érdekelne.

Az MZ-re kapható rezóról nem sok jót hallottam. A rezonátor akkor az igazi, ha magad csinálod, és olyan fordulatra hangolod, hogy neked jó legyen.


Üdv!
sorszám: 2359 (20529)
(előzmény: garde, 2004-12-07 17:19:40)

 
 
TTibi
válasz erre | email2004-12-07 18:35:22
hidd el van á érdeklődés:)
mivel én is tavasszal szeretnék ilyent csinálni saját jávámmal ezért engem is érdekelne a fotósorozat. amugy ha van aalkinek arra adat halmaza hogy a jávának mekkora fordulaton mekkorának kell lenni az előgyújtásának, akkor légysziv küldje el nekem. mert ha jól tom akkor nagyobb fordulaton lehetne más az előgyújtás és akkor nagyobb a leadott telejesítmény. van számítógépem szivesenm leprogramoznám csak kellene egy adattenger:)
ja meg szeretnék még egy ledsoros fordulatszámlálót, de leeht hogy 8 szegmenses digit fordulatmérő lesz belölle.
amugy ha bárkinek bármilyen tuningötlete van szivesen fogadom, ja és győr környékieknek hutányos áron javítok jawat, cetkát, é más kétkereküt:)
sorszám: 2358 (20512)
(előzmény: garde, 2004-12-07 17:19:40)

 
 
garde
válasz erre | email2004-12-07 17:19:40
Sziasztok! Kinek milyen hangtompító van a vastagabb csövű, kalifornián (638) vagy twin sporton lévő kipuffogó dobban? Mert az én gépemben az eredeti kicsit nem lett jó hegesztés után és fabrikálni kellene valamit helyete....
Megj.: tökre irigylem a barátnőmet, mert neki simán lehet a 250mzjére
rezort kapni és csak 1 kell rá:-)
Még annyit hogy ha van rá érdeklődés és lehetőség akkor segítennék néhány fényképpel azoknak akik trabis gyujtást akarnak gépükre és szeretnék tudni (ha esetleg nem tudják), hogy kb mennyi átalakítás és milyen +apróságok kellenek hozzá.
Huhh és még egy kérdés: Ha csutkára húzom a gázt és elérem a "végsebességet" akkor miért van az hogy ha visszább engedem a tolattyút akkor még neki áll gyorsulni? Ezt kevés vagy sok üzemanyag okozza? És a keverék állítóval lehet módosítanni vagy fúvoka kell bele másik?
Bocsi a sokért!
sorszám: 2357 (20510)

 
 
Hurka
válasz erre | email2004-12-07 13:56:14

GYURMA!!!

Most küldtem emilt neked, de megtelt a postafiókod!
sorszám: 2356 (20503)
(előzmény: Gyurma, 2004-12-06 11:16:26)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2004-12-07 12:51:25
TTibi,

Nagyon szépen köszönöm a felvilágosítást. Ha minden igaz, az alkatrészkatalógus 24-ig oldalán lévő 2-es tételre gondolsz. Ez van a 638-asban. Az újabbakban a (2)-es tételű labirint tömítés van. Nem is tudtam, hogy ez jobb. Sőt, én olyat hallottam, hogy tökmindegy melyik van benne. Mondjuk biztos nem tökmindegy, mert akkor a Jawa-nal nem terveztek volna egy újat.
És miért jobb az újabb? Jobban tömít a két henger alsó része között?
Mikor raktam be a főtengelyt a blokk bal felébe, direkt jól jött, hogy van a tömítésen olyen peremféle, amibe belekapaszkodva szépen bele tudtam csúsztatni a főtengelyt a csapágyba.

A tárcsafékkel kapcsolatban olvasd el a 125-ös hozzászólást, ott le van írva, mi kell hozzá.


Üdv!
sorszám: 2355 (20499)
(előzmény: TTibi, 2004-12-07 12:22:29)

 
 
TTibi
válasz erre | email2004-12-07 12:22:29
lehet hogy nem labirinttömítésnek hivják nálunk nekem egy szlovák fószer mondta,. a motor belselyében ami a sonkáknál van csupa lukas fémdarabok. elvileg valamilyen tömítés, de nem igazán tudom a szaknyelvét. ha elég kicserélni a jobb papucsot, akkor etől fogva én csak jobb papucsot keresek tárcsafékkel:) amugy a tömítésben a régi a rosz, de van egy uj kivitel is és az nagyon jól szolgál. nekem is olyan lesz benne ha felujítom a blokkot.
sorszám: 2354 (20498)
(előzmény: pdaranyi, 2004-12-07 00:51:16)

 
 
TTibi
válasz erre | email2004-12-07 12:19:44
nekem mind egy de lehetőleg elektromos ketserét akarok rá rakni, mert szeretnék hozzád digit fordulatszámlálót, és még sok egyébb kütyüt, és azt szeretném hogy villlamos rendszerrel lehetőleg ne legyen problémám, és hogy stabilan töltse az aksit, amuyg most állok majd neki felüjítani egy 638 ast, és ahhoz szeretnék majd egy uj elektronikát felszórni.
sorszám: 2353 (20497)
(előzmény: Pali, 2004-12-06 16:44:08)

 
 
Robi01
válasz erre | email2004-12-07 00:57:09
hali!

az lenne a kérdésem hogy nem tudja-e valaki hogy a Jawa Mustang-ba pontosan milyen höértékü gyertya kell? öcsémnek van egy és el lesz adva (hál' Istennek), csakhogy a gyertyáról szó se esik se a haszn. útmutatójában, se sehol máshol.

a válaszokat elöre is kösz.
sorszám: 2352 (20486)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2004-12-07 00:51:16
TTibi,

Épp ma beszéltem egy sráccal, akinek 632-ese van. :)

638-ashoz nem gyártottak tárcsaféket, csak a 639-hez (klasszikus féktárcsa) és a 640-hez (úszó féktárcsa - ilyet raktam a 638-asomra). Első villát meg egyébként sem kellett volna gyártani hozzá, mert elég kicserélni a jobb papucsot (remélem ez a pontos neve) olyanra, melyen vannak azok a fülek, amik a féknyerget tartják.

Most jön egy hülye kérdés. Mi az a labirint, illetve labirint tömítés? Biztos tudom miről van szó, mert láttam már belülről a blokkot, de nem tudom a fogalmat semmilyen konkrétumhoz asszociálni. Valaki legyen szíves és világosítson fel. Köszönöm. Annál is inkább érdekel, mivel ugye ha Szlovákiában lehet kapni, akkor tudok venni (mivel itt lakom, ha valaki nem tudná). :)


Üdv!
sorszám: 2351 (20485)
(előzmény: TTibi, 2004-12-06 15:44:22)

 
 
Pali
válasz erre | email2004-12-06 16:44:08
Ahoj!

Milyen elektronika kell 638 hoz?

Fesszabom van alternátoros és elektronikus is. (skoda, tökéletes a jawa-ba).
A többire csak javaslatom van, hova mit éredemes berakni.


Üdv,
Pali
sorszám: 2350 (20469)
(előzmény: TTibi, 2004-12-06 15:44:22)

 
 
TTibi
válasz erre | email2004-12-06 15:44:22
segitségnek ha valaki nem tudja:
632 es blokk amerikai export volt. én most adtam el 2 darabot belölle, alkatrésznek:) amugy nekem van egy felújított állapotban motorszám 000000603:)csodájára jártak:)amugy ladó lesz, de csak akkor ha kapok rá valamilyen komoly ajánlatot.
ja és a két motor anniban eltér hogy a 638 ha jól emlékszem akkor 4-5 lóerővel többet tud, mivel más a motorblokkon belülli felállás.
ja és lehet azért nem láttál hirdetésben, mivel a gépkönyvükben és forgalmin is egyaránt 634 szerepel, csak a blokk 632-es.

java 638-ashoz elvileg gyártottak tárcsaféket, és volt hozzá első villa is. nincs valakink véletlenül?
jawa ülésre jawa felirató műbőr honnan szerezhető? ja és a 638 nak nem jó a labirint tömítése, ki kell bennecserélni, szlovákiában lehet kapni, és akkor az emel a motor teljesítményén. amugy ha van valakinek 638 elektronikához alaktrésza ekkor szivessen fogadom.
sorszám: 2349 (20466)
(előzmény: pdaranyi, 2004-12-06 12:25:33)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2004-12-06 12:25:33
TTibi,

A 634-es 6V-os, a 638-as 12V-os. Gondolom ezt te is tudod.
A 638-as valamivel modernebb konstrukció (váz). Viszont úgy hallottam a 634-es megbízhatóbb. Szerintem a 638-as is megbízható, ha megkapja, amit kér.

A legjobb talán a 632-es. Ez nagyon ritka lehet, én még pl nem láttam, hirdetésekben sem. A 632-es a 634-es és a 638-as keveréke: 638-as váz, benne 634-es motor, de 12V-os rendszerrel. A 638-assal párhuzamosan gyártották, állítólag azért, mert a 638-as konstrukciós pontatlanságok miatt megbízhatatlan volt, ezért elővették a jól bevált 634-est, ráraktak 12V-os generátort, és berakták a 638-as vázába.

634-essel tapasztalatom nincs, de hallottam panaszt a 6V-os rendszerre.
A 638-asommal tökéletesen meg vagyok elégedve.

Röviden ennyi.


Üdv!
sorszám: 2348 (20460)
(előzmény: TTibi, 2004-12-04 10:33:04)

 
 
Gyurma
válasz erre | email2004-12-06 11:16:26
Adok mailcímet!

gyurma17@freemail.hu ide ír6sz! Meg írd le hány csirkét kérsz értük!
sorszám: 2347 (20453)
(előzmény: Hurka, 2004-12-03 13:46:48)

 
 
Kacsás
válasz erre | email2004-12-05 21:18:52
Sajnálom, hogy ilyen vitát okoztam kérdésemmel.
Ennek ellenére nagyon hálás vagyok az értékes és minden szempontból teljes válaszért. A dolgokat nagyjából sejtem, mi hol van, melyik dolog micsoda, a rezgő érintkezőre így hirtelen nem emlékszem, viszont utánanézni sem volt időm a 7végén, ráadásul a kacsám is megtréfált. Talán a következőn.
Köszönök mindent mégegyszer, sokra értékelem a segítségeteket!
Jó éjt: A Kacsás
sorszám: 2346 (20438)

 
 
tibi
válasz erre | email2004-12-05 21:00:15
Nem is rólad beszéltem. Más minősített.

Egyébként nekem is ugyanannyi munka volt beszkennelni, ui. én is megcsináltam, másképp nem is tudtam volna továbbadni, postára nem adnám semmi pénzért. Ha már egyszer sikerült megszerezni.
Kindek mennyi munkája fekszik benne azt nem tudom, de elismerem, időigényes.

Valóban nem mindenki olyan típusú, de kiakaszt, ha egy nagyon jó választ nem értékelnek semmibe, miközben tutyi-mutyi dolgokon meg napokig megy a diskurzus, és ha véletlen valaki olyat mond amit a másik nem úgy tud (vagy ami még rosszabb: nem érti meg vlki) akkor az mindjárt "nem ért hozzá" titulust kap. Nem ez volt az első eset. Bár itt most nem a válaszadó kapta, hanem én mert ki mertem mondani, hogy nagyon jó lett a válasz!

Az tuti, hogy nekem is van egyfajta természetem, el is ismerem, de úgyfest nem én vagyok itt az egyetlen ilyen.

Szerencsére vannak kivételek, mint pl. te, ezért érdemes ezt az oldalt olvasni...
sorszám: 2345 (20437)
(előzmény: Pool, 2004-12-05 19:23:58)

 
 
Pool
válasz erre | email2004-12-05 19:23:58
Tibi!

Nem vontam le semmilyen következtetést a hozzászólásodból, csak úgy éreztem az írásodból, mint ha itt a fórumon mindenki olyan "leszarom a másikat" típusú lenne. Az alkatrész katalógust 4800 Ft ért vettem és hogy felkerülhessen a netre egy teljes nap dolgoztam vele. De én is töltöttem le hasznos dolgokat a szakirodalom menüben. Egyébként tényleg vannak olyan emberek, akik csak magukkal foglalkoznak, a közös érdekért nem tesznek semmit, de azért szerencsére nem csak ilyenek vannak. Ennek a weblapnak az elkészítése és frissítése sem kis munka. A szerkesztők (HyGy és PeetAir) sem kértek tőlünk pénzt. Sőtt néha kritikát kapnak. Akkor ott vannak a cikkek is, azokat sem kis munka összehozni.

Pool
sorszám: 2344 (20435)
(előzmény: tibi, 2004-12-05 17:17:21)

 
 
tibi
válasz erre | email2004-12-05 17:17:21
Erre csak annyit Pool, hogy én ingyen és bérmentve adtam tovább az általam nem kis pénzért megvásárolt leírást! Csak nem ide, de ez most nem lényeges. Ide leírt okokból nem is fogom feltenni. Általánosítani valóban nem túl szerencsés, ebben igazad van, ez az én rossz tulajdonságom. Hidd el, aki segített már egyszer nekem azt én sem hagytam/hagyom soha cserben, de nálam fordítva is így működik. Aki ezért elítél az tegye nyugodtan. Aki ez alapján von le következtetést a hozzáértésemről / hozzá nem értésemről az is tegye nyugodtan. Én sem kötözködés céljából regisztráltam ide, de ha néha jön akkor benne vagyok, szintén rossz tulajdonság...
sorszám: 2343 (20433)
(előzmény: Pool, 2004-12-05 15:55:44)

 
 
Pool
válasz erre | email2004-12-05 15:55:44
Szia Tibi!

Beleolvastam egyik hozzászólásodba és szeretnék reagálni pár mondattal. Azt írod, hogy segítséget kértél CZ350 leírás ügyben és nem segítettek, nem szkennelték be neked. Hát ebből azért nem szabad általánosítani. Nézd meg a szakirodalom menüben mennyi minden fent van. Egy Jawa 350/640 es alkatrész katalógust én is beszkenneltem. Ez eltartott majdnem egy napig. A szkennelés után még meg is szűrtem, hogy jobb minőségű legyen. És ha valaki olyan dolgot kérdez, amihez hozzá tudok szólni, akkor válaszolok is. Szóval az általánosítás nem szerencsés. Bár elhiszem, hogy vannak olyanok is akiket csak a saját problémájuk érdekel és a másiknak nem segítenek.

Pool
sorszám: 2342 (20432)
(előzmény: tibi, 2004-12-05 10:08:21)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-12-05 13:32:31
Matya, nyugtával dícsérjük a napot. Nem, nem veszekednek Én biztos nem.Mint láthatod mindenhol van ok és okozati összefüggés .Valaki rossz passzban volt, és meg lettem találva. Több is veszett Mohácsnál. Mindamellett , ha már besz@rtál, elkésve érkezett a megoldás...Viszont láthatóan érkezik a segítség , kapise ??
üdvi : Full....
sorszám: 2341 (20430)
(előzmény: Matya, 2004-12-05 12:18:56)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-12-05 13:21:45
Megértelek. Éreztem, hogy valami tüske benned van. Erre két dolog is utalt, két leírt gondolatod. Az egyik az, hogy gyakorlatilag ledegradálásnak , túlságosan negatívan értékelted azt az egyébként ártatlan iróniával megírt hozzászólásomat mely szerint az előzmény túlságosan szakmai. A másik az volt, ahogy leminősítetted azokat, akik szakmailag nem felkészültek. Érezhető volt az indulatod.Úgy látom , elszállt a füst, leírtad ami bántott. Vitatkozni nincs miről, a kör bezárult.
sorszám: 2340 (20429)
(előzmény: tibi, 2004-12-05 10:08:21)

 
 
lajos
válasz erre | email2004-12-05 13:14:55
Kedves Jó Motoros Társak!
Igazán röstellem, hogy műszaki probléma hogyan tovább megoldása helyett sehova sem vezető vita alakult ki ahelyett, hogy, további ötletet, tanácsot adott volna a szabad vélemény nyilvánítás mellett azt kiegészítve nagy tapasztalatú, motoros társam. Nos, megteszem én a kiegészítést. Ha zárlatot tételezünk föl a rendszerben az lehet:állórészben, forgórészben, fesz.szab.-ban, vezeték rendszerben.
Elhárítás a vezeték rendszerben:61-ből kiötni a vezetéket, és próba.
Még egy próbálkozás hátha az előző tulajdonos (-) testeléssel használta a gépet és nem sikerült elsöre átdelejezni azaz a visszamaradó mágnesség polaritását megváltoztatni.
Mindkét vezetéket ki kell kötni a fesz.szab-ból ( (-) nehogy zárlatot okozzon, bár hárítására találták ki a biztosítót). Méres a 61 ponton. Mutatós műszer esetén javaslok polaritás váltást is. Ha fölgerjed: és + feszt ad le, leállás, 51-re (-) visszakötése, fesz. szab. fegyverzet (mozgó érintkező hivatalos neve) megnyomásával helyes pólusú remanens mágnestér kialakítása. Próba. Ha jó 61-hez érinteni egy pillanatra a korábban rákötött vezetéket. Ha szikrázik (nem ez a korrekt eljárás,de a célnak megfelel) zárlat van rajta meg kell keresni. A hogyanra kérdés esetén rátérek.
Ha nem működik továbbra sem: dinamó szétszedése, állórész, forgorész, fesz. szab. ellenőrzése. Ez némi jártasságot,
követel mert testzárlatot ellenállás mérövel vagy hálozati feszültséggel, próbalámpával ellenőrzik ami tapasztalatnaság estén AGYONÜTŐSSÉ válhat ezért nem is írok róla. Forgórész menetzárlatot egy erre szolgáló készülékkel vizsgálják. Hibás fesz.szab. esetén javaslom a kétoszlopost, mivel korrektebbül, egyszerűbben lehet beállítani és elfér az ülés alatt, de eből két fajtával találkoztam aktualitása esetén írok rólauk.
Tapasztalat:a forgórész hibásodik legtöbbször (tekercselését Délalföldön 4-5 eFt körül végzik, vagy uraságtól levetett (megbízható helyről) akkor már 70 W-os forgórészt kell szerezni. Dinamós gépekről szerzett tapasztalatommal állok minden kedves motoros társam rendelkezésére. Remélem elég gyakorlatias tanácsot adtam. Jó munkát jó egészséget és sok benzint kívánok.Üdvözlettel:Laci
sorszám: 2339 (20428)

 
 
Matya
válasz erre | email2004-12-05 12:18:56
NNaa!Megint kezdődik.Veszekednek.Beszarok.
sorszám: 2338 (20427)

 
 
tibi
válasz erre | email2004-12-05 10:08:21
Őszintén:
egyszer kértem itt segítséget, CZ350 leírást. Azt írta egy fickó neki van, de ő ugyan nem szkenneli be. Menjek ki börzére, ott majd biztosan találok. Ez a z általad nagyon dícsért segítsük egymást dolog??... Cirka másfél hónap utánajárás és 5E Ft+posta után sikerült. Azóta nagy ívben lekaka kinek mi a problémája, az én mocimat megszerelem, mindenki kínlódjon a sajátjával, pusztán azért vagyok a listán, hogy ha valamit nem tudnék akkor itt rám ragadhat. A műszaki hozzászólás elvétve van csak jelen, ezért tetszett a Lajosé - lévén ipari elektronikai technikus vagyok. Nem érdekel mit hiszel a hozzáértésemről. Amennyi idő alatt körbeírtok egy alátétet annyi idő alatt egy köbdecis acélból is ki lehet flexelni. Egyéb terv: imádok vitatkozni, úgyhogy tőlem folytathatjuk, igaz a lista kárára. Majd a korod és a nagy tapasztalatod eldönti, hogy megéri-e.
sorszám: 2337 (20423)
(előzmény: Fullkopy, 2004-12-04 23:13:46)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-12-04 23:13:46
Nem érdekel, mi mit csinál, az érdekel,esetlegesen mitől lehet a zárlat.
Legyünk tárgyilagosak.
Szerintem halvány gőzöd sincs az egészről. Erre jöttem rá. Ezt tényleg a kor teszi. A tapasztalat. Akkor most mi a csodát akarsz bizonyítani ? Azt már sikerült, hogy egyetlen ötleted sincs. Mit szeretnél még ? A mellébeszélés csúcsát már megdöntötted, hogy bizonyítsd az igazadat. Egyéb tervek ???
sorszám: 2336 (20413)
(előzmény: tibi, 2004-12-04 22:53:01)

 
 
tibi
válasz erre | email2004-12-04 22:53:01
Lajosnál érthetőbben én sem tudom leírni. Valóban melléállok (éppen te támadod, segített aztán lehordtad az egész írását) hiszen ennél szakszerűbb leírást ezen az egész oldalon még nem láttam! Mint szakmabelinek ez bizony tetszett. És a zárlat felderítésében csakis az segít, ha tudod mi mit és miért csinál az egész fesszabályozó rendszerben, márpedig itt a konkrét relékontaktusok is el lettek magyarázva! Egy multiméter, egy kapcsrajz és neki lehet állni. Tőlem mindenki úgy állítja el a gépét ahogy akarja, csak felhívtam rá a figyelmet, hogy nem biztos, hogy kellene, mert lehet még ennél több kárt is okozni vele. Hogy ezért mérges vagy arról nem tehetek. Biztos a kor teszi..
sorszám: 2335 (20412)
(előzmény: Fullkopy, 2004-12-04 21:35:40)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-12-04 21:35:40
Biztos igazad van. Nekem a zárlat felderítésében semmit sem segítene, asszem másnak se. Tuti, hogy gyagya vagyok.
Ha ennyire értesz hozzá, miért nem segítesz ? Most melléállsz valakinek , akit nem is kell védeni , vagy produkálsz valami kézzelfogható haladást az ügyben, tán le kéne írni a hibakeresést gyermeteg módon, hogy még én is megértsem.
Ide nem azért írunk, hogy kioktassanak minket, mihez nincs elegendő szakmai képzettségünk,mibe nem kéne belepiszkálnunk, hanem azért, hogy a képzettek KÖZÉRTHETŐEN segítsenek. Bocsi, ha rosszul gondolok valamit... biztos a kor teszi..
Felesleges vita helyett inkább érdemben segíteni kéne.. fog menni neked ??
üdvi Full...
sorszám: 2334 (20409)
(előzmény: tibi, 2004-12-04 15:22:08)

 
 
tibi
válasz erre | email2004-12-04 15:22:08
A lehetséges okok felderítésében pedig szerintem hatalmas segítséget nyújt neki Lajos leírása! Pl. mostmár tudja, hogy a relé mely kontaktusa mire való és hogyan kell működnie, így jelentősen szűkül a kör.
sorszám: 2333 (20400)
(előzmény: Fullkopy, 2004-12-04 14:07:22)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-12-04 14:07:22
Persze, hogy jól írta le.Mint szakember a szakembernek. A segítséget kérőnek meg továbbra sincs semmi fogalma arról, hogy mit csináljon. Azt leírta, hogy az érintkező manuális összenyomásakor szikrát lát, aztán a motorleáll, tehát ekkor hatalmas zárlat keletkezik. A dinamós rendszer nem olyan bonyolult, mint a generátoros. Pillanatnyilag nem is az állítgatásról lenne szó, hanem a zárlat lehetséges okainak lépésről lépésre történő behatárolásáról, az segítene.
sorszám: 2332 (20396)
(előzmény: tibi, 2004-12-04 08:39:54)

 
 
TTibi
válasz erre | email2004-12-04 10:33:04
szia mindenkinek.
aki tudja irja le nekem, hogy a 634 és a 638 között milyen különbségek vanna, és az nekem miért jó, és miért rosz. most kapok elvileg egy 638-ast. és kiv vagyok hoyg melyik miben jobb. főleg taapsztalatot várok, de a müszaki paramétereket is nyagon köszönöm.
Tibi
sorszám: 2331 (20395)

 
 
tibi
válasz erre | email2004-12-04 08:39:54
Szerintem nagyon jól írta le. Le a kalappal! Mi mit és miért csinál. Nem mindig kell szájbarágósan, a töltés beállítása nagyon fontos dolog, aki a leírtakat nem emészti, az inkább ne is állítgassa.
sorszám: 2330 (20393)
(előzmény: Fullkopy, 2004-12-04 03:09:38)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-12-04 03:39:22
Matya, a körültekintés az első, mindenekelőtt, mivel a lenyomott érintkező zárlatot produkál első olvasatban, én körültekintenék, hogy hol a francba van egy tűzoltó készülék.
Olvastam itt mást is , mástól :
Mindenesetre, az érintkezők kontakt spray által történő befolyásolása a tűz előtt kisebb szikrázással járna.
Ez örvendetes jelenség.
Jók legyetek ...Full..


sorszám: 2329 (20392)
(előzmény: Matya, 2004-12-03 21:58:04)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2004-12-04 03:09:38
Helló Laci !
Végre egy igazi szakember ! Lelki szemeimmel látom a szakzsargon láttán kigúvadt szemű mocistársak lelkes arckifejezését. Szóval minden o.k. de szerintem így megfogalmazva a srácok csak sötét foltot látnak a fényben. Tán gyermekibb stílusban, közérthetőbben kéne, akkor mi is megértjük..
A tévedés jogát fenntartom ....
Üdvi : Full...
sorszám: 2328 (20390)
(előzmény: lajos, 2004-12-03 21:36:45)

 
 
Matya
válasz erre | email2004-12-03 21:58:04
Laci!

Remekül leírtad:))CSak az merült fel bennem, hogy a kérdéses fesszabi milyen állapotban van.Van ami MÁR nem lehet beállítani.Szóval azt mondanám Kacsás Kollégának, hogy csakkörültekintően.Mint mindent:))
sorszám: 2327 (20383)
(előzmény: lajos, 2004-12-03 21:36:45)

 
 
lajos
válasz erre | email2004-12-03 21:36:45
Kedves Kacsás!
A fesz. szab.-ra két szál vezeték megy. 51-re a (-) mivel ezek a gépek (+) testelésűek, és a 61-re a kontrol lámpa. (A kontrol lámpa másik pólusa akku. (-).) Műszerrel ellenőrizhető a helyes bekötés. A fesz.szab. relén két érintkező van. A tekercs oszkop és a mágnesteret vezető vas között az áram kapcsoló. Feladata: ha a felgerjedt dinamó feszültsége aléri a beállítási fesz értékét (6,6 V) összeköti az akku.-t a dinamóval, ha lecsökken a ford. szám és ezzel az indukált feszültség ezáltal áram indul az akku.-ból a dinamóba ekkor kikapcsol, tehát ki-be kapcsol. A másik érintkező rezgő érintkező és a mágnesteret vezető vas túlsó oldalán két álló érinzkező között rezeg. Feladata: feszültség szabályozás. Állítása a rezgő érintkező alsó részénél (ahol "kunkorodik", vissza van hajtva az érintkező) levő HATSZÖGLETŰ ANYÁVAL. Forgórész ellenőrzése: szénkefék érintkezzenek, legyen rugó nyomás, Müszer csatlakoztatása 61 és a test közé. A relé fegyverzetének megnyomása rövid időre annyira hogy az áramkapcsolója is zárjon, remanens mágnestér kialakítása céljából. Gép beindítása után egy darab vezetékkel letestelni a rezgő érintkezőt. Jó forgórész esetén nővekvő fordulathoz növekvő feszültség tartozik (max 8 V-ot szabad). Ha nem gerjed igen nagy valószínüséggel forgórész hiba. Feltételezem, hogy az állórész jó és a vezetékezés gyári állapotú.
Jó vizsgálódást, üdvözlettel:Laci
sorszám: 2326 (20381)
(előzmény: Kacsás, 2004-12-03 19:11:03)

 
 
Kacsás
válasz erre | email2004-12-03 19:11:03
Köszi-köszi a hozzászólásaitokat, megpróbálkozom a felvetett ötletekkel, hátha belefér a 7végébe aztán beszámolok az eredményeinkről.
Szerintem belefér a Viharsarok térségbe, bár nem emlékszem hogy valahol ezt PONTOSAN behtárolva láttam volna. Köszi mégegyszer a tippeket! Jó 7végét!
A Kacsás
sorszám: 2325 (20374)

 
 
Hurka
válasz erre | email2004-12-03 13:46:48

Bocs, bocs, bocs!

Nem voltam netközelben, meg otthon sem azóta, úgyhogy nem tudtam még megnézni az alkatrészeket, de holnap ez lesz az első dolgom!
Ide írjak majd, vagy adsz emil címet?
sorszám: 2324 (20362)
(elözmény: Kacsás, 2004-12-02 20:55:21)

 
 
garde
válasz erre | email2004-12-03 13:33:43
Szia Kacsás! A viharsarki részbe Komádi még bele esik? (mert ott lakom, de bp.-n tanulok). Éppen most kérdeztem meg és egy 12V-os feszszab jawahoz kb 2600-2700ft. Egyébként nekem a skodám fénykürtje csinált olyat, hogy sok nem használat után amikor egyszer csak ugy unalmamba játszottam vele elkezdett füstölni és szikrázni. (Ja, amíg a por ki nem éget az érintkezők közül:-))
sorszám: 2323 (20361)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2004-12-03 10:39:14
Nézd meg előbb rajz alapján, mert szerintem inkább el van ott valami vezeték cserélve annál a fesszabnál vagy a dinamónál...
sorszám: 2322 (20353)
(elözmény: Kacsás, 2004-12-03 00:18:11)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-12-03 03:32:29
Jól látod. Mielőtt cserén törnéd a fejed, fújd be valamilyen csodaszerrel (kontaktspray, WD) az érintkezőket, ha nem hoz eredményt finoman tisztogasd meg az őket.
sorszám: 2321 (20347)
(elözmény: Kacsás, 2004-12-03 00:18:11)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu