:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hello!
Nekem is nehezen indult a Jawám még nyáron is. Aztán fogtam, állítottam a benzinszinten és megszűnt a probléma. Ezután szinte egyre indult a masina. Szívatót indításnál már csak tényleg hidegben kellett ráadni. Viszont a magasabb benzinszinttel többet is fogyasztott. Úgy 5 - 5,5 litert. Aztán visszaállítottam, most talán túlságosan is szegény a keverék, de átlagosan 4 - 4,5 litert fogyaszt. Az egyik hoszabb útnál (300km) 90-100 km/h nél 3,8 literes fogyasztást produkált.
Ha szívatóval is nehezen indul, akkor berúgást úgy csináld, hogy a motort megdöntöd magad felé úgy kb. 45 fokos szögben legalább és úgy rugdosod a berúgókart. Ezt egy öreg mondta nekem, nem hittem neki, de kipróbáltam és igaza lett. Ha megnézel régi motoros versenyeket vagy filmeket ott is így indították a motort.
Pool
6V-os jawasok figyelem!
itt van féláron egy MZ-B.DE féle jawara való modern tirisztoros mágnesgyújtás az ebayon:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?
ViewItem&category=32102&item=7941112796&rd=1
és van egy srác is, aki megveszi és elhozza: apronet@cool.ms
Oké, tudom, ennyiért már van komplett 638-as blokk is, meg lehet adopálni egy akármit is... de ez kész van, csak föl kell rakni, és menni vele. ;-)
Hát az enyimet is meg kell rúgni háromszor-négyszer, mire egyszer beindul, igaz, utána azonnal vissza lehet tolni a szivatót, és erő is van benne (van egy kb. 25 fokos hosszú garázslejárónk). Szerintem csak a hideg a bajuk, semmi más. (A hideg levegő kevesebb benzinpárát vesz föl, az is kicsapódik a forgattyúsházban.)
Jawaslom próbáld meg befogni a levegőszívókáját a szűrőnél, hátha ezzel sikerül rásegíteni a szivatónak. De talán még jobb lenne, ha bedugaszolnád olajos ronggyal a kipuffogókat meg a légszűrőt is, és békén hagynád az elkövetkező pár hideg héten, nem felejti az el olyan gyorsan, mi a dolga. ;-)
Ja, az akkut érdemes azért kicsit tornáztatni, lemeríteni, föltölteni...
Zapkörte, én is a meleg nyarat szeretem élvezni lóháton , de némiképp zavar, hogy mostanság a mocim beindítása annyi rúgásba kerül, ami egy karate edzőprogramhoz is elég. Nem akarok én ilyenkor menni vele, egy centit se, de észleltem , amiket írtál, szivatóval is szegény keverék, beindul, aztán leáll,aztán, mikor langyosodik, minden tökéletes, hirtelen.. Szóval nem akarok mást, csak hetente járatni öt percig, nehogy elfelejtse, mi a dolga.Szerinted, mit tegyek, hogy jobban induljon ?
üdvi : Fullkopy
pdaranyi, asszem a Karel Gott követte el a merényletet, halálra akart röhögtetni,, , ha magad mellé akarsz ülni, kerítsd elő a felvételt, és hallgasd meg.Nekem életre szóló élmény volt, láthatod, még ma is emlegetem..
üdvi : Fullkopy
Üdv!
Valóban Ttibinek szólt.
no persze, kételyeim nekem is vannak, pl. nem okoz-e gyertyaslusszt az olajban dús keverék meg ilyesmi, ki kéne próbálni! Én viszont ezzel a témával tavaszig biztos nem fogok foglalkozni, mert én legalább 100km-es próbautakkal akarom összehasonlítani az eredeti és az átalakított állapotot, márpedig ilyesmit semmi kedvem az ónos esőre hullott havon csinálni a téli zimában. :-) Szóval egyelőre van egy ilyen leírásom lementve, és lehet, hogy eredetileg egy kókler tollából fakadt, aki rég belátta már maga is, hogy hülyeséget csinált, és visszaalakította, nem tudom, én csak találtam ezt valahol a neten, már nem is emlékszem, hogy hol.
Zapkorte,
Nem rossz, de szerintem amit megspórolsz a benzináron, azt ráköltöd a drága olajra, amiből jó sokat kell beleönteni.
Üdv!
Én erről tudok, ha neked is ilyen karbid van, próbáld ki (és számolj be, hogy legalább én ne melózzak potyára :-))
"A 638-as adagolása tényleg szar, de orvosolható, a hibája, hogy alacsony fordulaton a keverék szegény, magas fordulaton pedig irdatlanul dús, melyet a "KÖD" is bizonyít. A megoldás, hogy a Jikov 2928 CE típusú karburátor kisegítő rendszeri fúvókáját 72-esről 40-50-ésre cseréljük. A kisegítő rendszer a keveréket így kevésbé teszi fordutatszám függővé. A főfúvókát 92-esről 130-asra cseréljük, így teljesítmény főgővé tesszük a keveréket. Ezután már csak az alapjárati keveréket és a subertűt kell beállítani, hogy nagy terhelésnél ne csörögjön be a motor. Az átalakítás után a motor a dúsabb alacsonyfordulati keverék hatására pöcre indul, hidegen gázadásnál nem fullad, mind a két henger biztosan indul, és nem kell sokat szivatózni. Alacsony fordulaton jobban húz, és nem zabál magas fordulaton, kis mértékben füstöl, nem kögép. Hátránya, hogy magas fordulaton már nem megy úgy mint régen, de rugalmasabb. A keverék szegényitésénak a legfontosabb része, hogy lehetőleg használj szintetikus motorolajat, és abból is 1:33-asat, mert a szegény keverék miatt elégtelen a kenés és nagy terhelésnél megszorulhat, de szintetikus olajjal ez kizárt. Az én mocim kb. 4l/100km körül van."
bocsi elírtam, a motor tipusa:472 (CZ Sport 350). Szóval ehez kéne vmi tuning.
szakál
Sziasztok!
Újra megkérdem, ezúttal mindenkitől!!
TUDTOK-E ÉPKÉZLÁB TUNINGRÓL AMI A VASHENGERESEKRE ALKALMAZHATÓ (634)???
egy 350 CZ-t készítenék fel 24 órás megbízhatóságira!!!
szakál
koszcuszkótádé és lófennóer :)
Matya, hiszed, nem, mikor taxiztam volt diszpécser, aki azért volt kénytelen elmenni a cégtől, mert két utcanevet képtelen volt kimondani, márpedig onnan sok megrendelés jött.Egyszerűen, nem adta ki rádión a fuvart, mert belegabajodott volna. Az egyik a Koszciuszkó Tádé volt a másik a Laufennauer.
Igazából ez számomra volt döbbenetes, aki ismertem az eredetit, mikor meghallottam idegen nyelven , és láttam az előadó mély átérzését a tv-ben, mikor kornyikálta: pillongó, pillongó, bekúpílá pillongó.. majdnem bekupiltam magam a röhögéstől, aki tudja , miről beszélek , érti.. csak spontán eszembe jutott.. semmi célzatosság.
Józanon sem egy egyszerű feladat. :)
Ja igen, váltott lovakkal szoktam közlekedni.:DDD
Fullkopy,
:))))
Ha én elkezdek énekelni, mindenki elszalad. :) A dalt egyébként nem ismerem.
Üdv!
egy seggel, egyszerre úgyis csak egy lovat lehet megülni ( ómagyar bölcsesség ) -:))
moci, meg -jaimba, minek annyi ??
Persze hogy ismerem, de mocijaimba nem használom.
Legutóbb nyár végén vettem adagolós terméket..eszerint ismered..flakon a melléépített adagolóampullával.. a cimkén még arra hivatkoztak, 98-ba nem kell, benne van.. szóval, nincs már benne a drága adalék, de az ár maradt, sőt, növekedett..
Ez azt hiszem nem nekem, hanem TTibinek szólt...
Nem olyan régen a MOL megszüntette a 98-asban az ólompótló adalékot. Csak külön lehet házilag bekeverni....
Mi nem ? Nem van benne a 98-ban, vagy kihalt a mol kutakból a motyó ??
majdnem jól írtam le, szóval öreg motorok kopogásának csökkentésére, és........a többi stimm
mindenesetre, én használom, nem mondta a szeleptelen kétütemű, hogy nem kéri..
Papa,
kapható ólompótló adalék, de a leírás szerint öreg motorok kopogásának, és a szelepek élettartamának meghosszabbítására szolgál.
A 98-as helyből tartalmazza ezt az adalékot.....
üdvi:Full..
Üdv.tibi!
Kérdezem a gyúltásrészt, hogy tudtad fölszerelni az MZ generátorra?
Üdv papa.
Üdv!
A mocim pillanatnyilag nem mert amotorja ill. ahengerek levannak véve fel akarom fúratni, újdugó, kromgyűrű mert ez a jó magyar ólmozatlan benzi kiképelte nyáron,műszaki 2006 aug.
Még egy érdekesség 13 karakterű EU alvázszáma van kettő helyre beütve.
Üdv.papa
Papa, nyomozunk tovább... a géped egyébként működőképes, van műszakija is ?
üdvi : Fullkopy
Üdv Fullkopy!
Sajnos nemlehetséges!
Beszéltem egy elektromos szakemberrel aki foglalkozik tekercseléssel és azt mondta,hogy nem lehetséges áttekerni mert a forgórész vasmagja nemengedi mert nagyob átmérőjű huzal kellene,hogy a tejesítmény is meglegyen az pedig nem fér bele.Valóban hallotam 12 V-tos 634-ről, de látni még nem láttam.
Üdv.papa
Én el tudok képzelni egy olyan megoldást is, kiveszed a gyertyákat, a főtengely kúpjára teszel egy szerszámot, abba befogsz egy kis kést, megpörgeted egy ékszíjjal, valami villával szépen előtolod, és voala!
Attól függ, milyen marás kell. Ha csak el kell távolítani némi felesleget az útból, akkor ahhoz nem kell marógép, legfeljebb egy 8-as gömbmaró fej...
Matya, először legyél gépész, a mia szar ne legyél,ezután lehetsz akár huncut kereskedő is. Te , ha így folytatod, nem fogsz éhenhalni, garantálom, csak így tovább...
hogy mennyibe kerüljön ?? Jó sokba, hogy neked megérje.. attól még az ismerősök kaphatnak kedvezményt.. majd másokon bejön..
üdvi..
pdaranyi, sürgősen regisztrálj az MSN messengeren , mert vizsgafeladatnak előírtam neked a " bekupílá pillongó " című szlovák népdalt, ezt szeretném előadásodban meghallgatni, internet távrecsegőn.( persze, ez nem igaz, nem is népdal, de a tarkaszárnyú pillangó magyar sláger szlovák -remélem nem cseh - változata.) Osztán kijelölöm vizsgabiztosnak Udvardi rokonaimat asszem nove zamki, úgyis rég láttam őket...
utóirat : reszkessetek egerek..
üdvi : fullkopy
Na!Elég a perverzkedésből.....Majd ha ki tudod mondani piásan, hogy "luxus-Moszkvicsslusszkulcs".Akkor meghajlok.:))
Amúgy nem lehet, hogy a 632nek átmarták a karterét a gyújtásoldalon?
Fullkopy,
Akkor én értettelek félre. Tudom, hogy nem írtad, hogy én keverem, de a kontextusból úgy tűnt.
Képes vagyok én szlovákul gondolkodni, ha akarok, de nem ösztönös. Szlovák tudásom szerintem kielégítő, végülis 14 éve kezdtem el tanulni. Volt már nem egyszer olyan, hogy meglepődtek, mikor megtudták, hogy nem a szlovák az anyanyelvem. De azért természetesen nem tökéletes a dolog. De mondjuk azokat a hibákat nem csinálom, amik tipikusak a magyar ajkúakra, mint pl több mássalhangzó egymás utáni kiejtése, anélkül, hogy magánhangzókat is kiejtene az ember. Pl azt, hogy farkas (vlk) úgy ejtem, hogy "vlk", nem pedig "völk". Van erre egy nyelvtörő is: "strč prst skrz krk" (č=cs, s=sz). Jelentése: dugd át az ujjad a nyakadon. :)
De elég ebből, befejeztem, ez a topic nem erről szól.
Üdv!
TTibi,
Én két független forrásból úgy tudom, hogy a 632-es az 12V-os. Aztán kicsit keresgéltem a google-n, és itt is azt írja, hogy 12V-os.
Most akkor hogy is van ez? Nálad pontosan milyen motorok voltak? Kezdem nem érteni.
Üdv!
Papa, sajnálom hogy nem jön össze...
nekem úgy dereng, hallottam már 12 voltos 634-ről , bár nem vennék rá mérget.
Az elektromos gurukat kérdezném, lehetséges, hogy 12 voltos , de továbra is dinamós rendszerre ,lehetséges az átalakítás ??
Van ennek így értelme ??
üdvi . Fullkopy
Bár a kúp miatt a Jawára nagyobb esélyt látok.Felmérem a terepet.Elvégre gépész leszek, vagy mi a szar....
Ja, és mennyibe kerüljön a közdarab, ha elkezdem árulni?:))
pdaranyi, nem azt írtam, hogy : te kevered....
ha képes vagy arra, vagy leszel, hogy azon a nyelven gondolkozz, ami nem anyanyelved, az nem bűn, az azt jelenti, hogy olyan magas szintet értél el egy idegen nyelv elsajátításában, ami már profizmus.
Az a baj a marással, hogy ahhoz elvben szét kéne kapni a blokkot, hogy rendesen fel lehessen fogni egy marógépre./bázis, sík, stb/.De speciel elképzelhetőnek tartanék egy másik megoldást.Gondolkoztam a dolgon napközben.Azért még kicsit érlelem, meg egy próba se ártana.Na majd jelentkezem.Azért egy MZ generátor jó lenne kézbe, hogy tudjam miről is van pontosan szó.
Hali TTibi!
Dekni felment rá gond nélkül?
MZ generátor úgy tudom valamivel olcsóbb, mint a jaffáé. (legalábbis nekem ezt mondták).
A lefényképezett közdarabot el tudnád küldeni? Ill. közelebbről érdekelne az a vágás a blokkon belül.
köszi!
Üdv Fullkopi!
Nem akartalak bevinni az erdőbe, ezek szerint elütöttem a betűt.
Sajnos rájöttem, hogy nem lehet rátenni a 638-as generátort a 634-re egész més a felfogatása, a generátor 4 pontos külső felfogatású a dinamo illesztett kétpontos és belső.Ezt onnan silabizáltam ki,hogy megnéztem Zapkorte trabi gyujtását azon generátor van és összehasonlítottam az enyémmel mivel most szétvan szedve.Azért nem adom fel és megvalósítható ötleteket várok és keresek, lehetőleg nem nagy átalakítással.Közben találtam itt is aki feltudja újítani a főtengelyt.Ha összelesz rakva a mocim teszek fel rólla képet.
Üdv.papa
helló TTibi!
Érdekelne ez az Mz generátoros átalakítás.Estleg, ha tudsz valami épkézláb tuningolásról akkor az is érdekes lenne. Egy 350-es cetkát szeretnék a 24 órás megbízhatóságira felkészíteni.
szakál
sziasztok
olvastam a "634 re 12 voltos rendszert" hozzászólásokat, én nálam volt 3 darab 632 es blokkal motor, de egyikaen sem volt 12 v-os rendszer, mindegyik 6 voltal megy, ill az egyik át volt alakitva mz generátorral 12 voltos rendszerré.. nem kell hozzá sok minden egy közdarab ami ha jól emlékszem le is van fényképezve, egy mz elektronikus cucc, és egy kis vágás blokon bellül marókésssel.
ennyi.
akinek kell még infó irjon nyugottan.
Egy az egyben tuti nem megy fel rá.Biztos, hogy valami betét kell még hozzá, vagy át kell marni a kartert.Ja, meg a főtengelycsap hossza se mindegy.Amin a forgórész van.És még a kettőnek egymáshoz képest is passzolni kell.Mondom a P21-essel sokat szoptunk, mire minden megoldódott.Ha meg fölraktad, akkor jön, hogy felmegy-e a dekni rá.Elvben lehet, hogy igen, de szinte biztos, hogy valami elállás lesz a valóságban.
Szóval jó játszogatást mindenkinek.Eccerűbb 12V-ost venni eleve.
Félreértesz. Nem keverem az export/import-ot, egyszerűen csak nem jöttem rá, hogy mit takar a rövidítés.
Mindig magyarul gondolkodok. Beszéd közben nem (se a szlováknál, se az angolnál), mert akkor nem gondolkodik az ember, de pl fejszámolásnál es minden más gondolkodásnál magyarul gonolkodok. Még akkor is ha pl előadáson beszél valamiről a prof, én hallgatom a szlovák beszédet, de közben magyarul gondolkodom, hogy hogy is műküdik a dolog, amiről beszél.
Remélem nem fogok oda eljutni, hogy nem az anyanyelvemen gondolkodok.
Üdv!
pdaranyi, a papa keresi majd a kérdésre a választ, ha lenne a közelemben egy 634 , rápróbálnám a tarcsi 638 álló és forgórészemet, rögtön kiderülne az igazság.Szívesen segítenék én is...
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|