:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Re
Szeva..
Komplett Twinsport vázam van, két kerékkel.
nemvanmit: F
Szeva...
Nagyon kéne nekem egy jawa 638-as hátsó lengőkar lehetőleg kultúrált állapotban(bár sokminden nem mehet rajta szarrá)...
ja igen és kéne nekem egy 21-es és egy 16-os felni de olyan ami jó a jawara vagyis át tudom fűzni....
ha esetleg valaki még küllőt is tudna az lenne az igazán álombaillő...
köszi: Z
Köszönjük a karácsonyi jókívánságokat, viszont kívánjuk.
A magam részéről is kívánok mindenkinek nagyon kellemes karácsonyt, és boldog új esztendőt.
Matyi,
az ünnepek miatt tényleg pangás van. Egyébként biztatás nélkül is roppant bátor az olvasótábor -: ))
Miről is írtál , szélvédő ? Nagyon jó dolog, csak marha drága, nekem van, megspóroltam nyáron néhány méhcsípést.
Fogyasztás. Ha hajtod, többet eszik, naná. A Verhovinám evett ötöt akkoriban...
Újra forgalomba helyezni ? Olcsó árra ne is számíts.Ma már tizekbe, huszakba kerül , mire minden o.k.
Sziasztok!
Szomoruan konstatalom hogy nagyon nem mozgattak meg senkit a kerdeseim. Talan tul egyszeruek, vagy vm bajotok van velem, de talan az unnepeknek is betudhato, no mindegy. Azert ha valakienk hozzaszolasa van batran.
Kivanok ezennel minden kedves szoci, es nemszocimotorosnak KELLEMES KARACSONYI UNNEPEKET!!!
Nem használódott el,de mint már egyszer leírtam a rozsdás csavarokat tettem bele vissza,a hátsó kereket ki sem tudtam venni => festeni csak ott tudtam,ahol hozzáfértem. Most azokat csinálom,+ még meg is fúratom,h egy ideig ne kelljen hozzányúlni! Új kipufogók,fordulatszámmérő + stb...
Fölösleges ezen vitázni!!
Most voltam Debrecenben a Péterfia út 48 szám alatti motoros boltban,a boltos azt mondta,h 1800 Ft a munkadíj,plussz dugó,csapszeg,gyűrűk és a tűgörgők még 3909 Ft ami összesen 5709 Ft hengerenként! Ha jól tudom Hurka debreceni,kérdezd meg tőle!
Úgy meg kicsit keveslem a nyolcrongyot.
a fene se vádolt, csak furcsáltam a gyors elhasználódást. de hagyjuk.
Vennék CZ 250 SPORT-ot!!
lehetőleg működőképes érdekelne!
műszaki nem lényeg!
szakal1966@yahoo.com
Nem csak fúrás! A 8-ban benne van az új henger,gyűrűk,csakszeg és a tűgörgők is! Így 8!
A blokkban csak a gyújtás lett kicserélve a trabantéra => a blokk jó,most lesz megfúrva. Viszont a vázon,a két oldaldeknin,a hátsó keréken és a hátsó teleszkópon kívül MINDEN ki van cserélve ÚJra!! (ja, a gyújtáskapcsoló még a régi)
Nem szeretem,ha megvádolnak azzal,h hazudok!!
http://jawagalerie.cezetmania.info/obr_velke/kyvacky/sajda_250_353_3.jpg
http://jawagalerie.cezetmania.info/obr_velke/kyvacky/sajda_250_353_2.jpg
Érdemes megnézni......
Sőt tudok olyan helyet is, ahol 4000-5000 a két henger, és szépen meg van csinálva.
magas labda: a cikkben azt írod "a lényeg csak az volt, hogy motorikusan tökéletesen működjön... Sikerült ilyen motort venni." - egy szezon alatt szétütötted??? :-p
Amúgy itt pesten azért 3000-ért meg szoktak fúrni egy hengert, a nyolcat kissé sokallom!
Szia kismacsek!
Hát igen...a pénz... ha nekem sok lenne sem válnék meg a "kis" CZ-mtől. Kicsit mondjuk kiszépíteném,csilli-villi lenne az egész. Az én motorom sem volt vmi drága 50e Ft,de én szórólapok dobálásával kerestem meg a rávalót. Azóta bánom,h ezt vettem meg,ennyiért sookkal jobb állapotút is tudtam volna venni. Azóta már legalább 100e ráment,és nem vagyok sokkal előrébb. (a két tükör darabja 9e Ft,és ez még csak 2 tükör) most is teljesen darabokban van,festem. Fúrva is lesz,apám azt mondta megfúrja,m ha boltban fúratnám 8e Ft lenne hengerenként,én 16e Ft-ot nem akarok fizetni érte. Idén is addig csinálom,amíg el nem fogy a pénzem. Ezért lenne jó,ha sok lenne belőle...de sajos nincs.
Akkor te most hol is laksz? Esztergom Szlovákiánál van,Erdély pedig Románia. Vagy tévedek? :)
szia:)
egy barátomról van szó:)
mondjad miért keresed?:)
üzenet?
Tibi
TTibi !!!
Véletlenűl nem ismerős a "Vidék" elnevezés?
Ha igen, írjál légyszi a szakal1966@yahoo.com címre
Minden Jawasnak kellemes karácsonyi ünnepeket és sok benzint kivánok
Szia woodoo2!
Esztergomon keresztül járok haza.
Ahol én lakom ott sok emberkének van öreg mocija. Nincs pénz ujra. Én is apummal céheltem össze hogy meg tudjam venni az enyémet. (20e ft volt).
Gondoltam rá hogy a "nagyok" majd beszólogatnak. Ez nem engem minösit. Az ilyesmi föleg Magyarországra jellemzö. Se Erdélyben se Felvidéken nem szóltak még.
Suzukit kifejezetten utálom. Olyan fordulatszámon müködnek, hogy a denevérek is leesnek.
Nem beszélve arról hogy a sebesség és a kopás 3. hatvánnyal függ össze.
Na ezt nem mondtam tul értelmesen.
Szia kismacsek!
Esztergomban laksz,vagy csak kölel vagy Esztergomhoz? Az a "baj" a régi gépekkel,h sokan nem nézik semmibe. Gondolok most olyanokra,akinek apuci megvette a Suzukit v a Kawasakit, és egy-egy grimasz v gúnyos megjegyzés rosszul tud esni...tapasztalatból mondom! Azért ezektől függetlenül én szeretem a gépemet!
Sziasztok!
Esztergályos munkát vállalok!!
Bárkinek bármire szüksége van, küldje el levélben a woodoo2@freemail.hu címre!
Udv Minden Motorosnak !
Eloszor az atirasos,papirmizerisa dlogokhoz szeretnek hozzaszolni,vagy inkabb kerdezni, hogy mire jutottatok.
Rendelkezek egy Jawa 25/559 1969-s gyarmanyu masinaval. Egy a gond vele par eve kivontak a forgalombol. Mar
vagy 1eve probalok talalni vkt, aki vagy csak papirokat, vagy motort alkatresznek,de papirokkal adna el.
Muszakilag jo allapotban van,iden nyaron lett helyrepofozva, meg tavasszal egy fetes+kromozas hianyzik rola.
Szerintetek hogy lehetne meguszni legolcsobban hogy ismet forgalomba kerulhessen??? koszi elore is
A masik dolog: az a franya fogyasztas. Teljesen ketsegbe vagyok esve. Raadasul olvasom itt az altalatok irt
fogyasztasi adatokat(hosszabb tavon 3.8, 4,4.5, de 5 fole nem lattam meg). Tudom hogy pl. 2 szemellyel,csomagokkal
100-as temponal tobbet eszik mint. 1 arva szemellyel 80km/h-nal, de az en gepem az elobb emlitettnel 6-6.3l/100km
az utobbi esetben 5-6l bedobja. A tettes egy 350/639-s Chopper (2004). A szaki akinel voltam mar 2x atnezo szervizelesen
azt mondta nem fog kevesebbet enni. Hmm, valahogy nem hiszek neki, vagy csak nem akarok. Gyozzetek meg pls az
ellenkezojerol, mert nem akarok egy hosszabb uton egy egez benzinkutat utanakotni.
3. dolog. Lanc. Allitolag(a szaki szerint) olyan mertekben meg van nyulva hogy meg adott neki 1000km-t es csere
karhoztatta. Nomost nekem kicsit tul hamar vab az a 4000km utani lanccsere. A gep szinte vadi uj, es mar lanccsere!
Szerintetek normalis? Most ne nagyon rohogjetek, de kerdezek :) Ha esetleg megis megnyult,nem lehetne mondjuk 1szemet
kivenni es aztan ok??? Mert azt mondta hogy az lancszemosszekotesnel olyannyira megnyulik hogy el is szakadhat.
A baj hogy meg nem is lattam, mert "amig megy addig nem szedem szet" elvet vallom en is. Ti mit javasoltok???
4.dolog, tuning. Mivel uj a gep ezert nem szeretnek esetleg vegervenyesen olyan beavatkozast veghezvinni ami
idoelott tonkretenne. Amugy fontolgatom egy masik,nagyobb motor(negyutemu,min 50LE) vetelet,de az kb. 3-4 evbe
is beletelhet. Addig ebbol a gepsarkanybol szeretnek mindent kihozni. A kerdesem lenne ez ugyben. Konkretan mennyire
segit egy esetleges furas?(elonyok,hatranyok,veszelyek), valamint egy lanckerek csere kisebbre,nagyobbra? Es mindezeknek
kb. milyen merteku lenne az anyagi vonzata?
5. dolog,plexi. Nem tudom ki rendelkezik ilyen motorkiegeszitovel a Jaffajan. A tul nagy nekem nem tetszik,de mondjuk
egy kozepes (30-40cm koruli) megfelelne. Kerdeznem hogy mennyire javit a szelvedelmen,esetleg milyen elonyei-hatranyai
vannak. Valamint hogy milyen markak johetnek szoba,es kb menni bankoert???
Hat asszem ennyi jutott az eszembe. Elnezest ha tul hosszura sikeredett, es bocs az esetleges huje kerdesekert, de hat
egy zoldfulunek ez megbocsathato szerintem.szerintem. :)
sziasztok
Szia woodoo2!
250-es mocim van. Eredetileg 350-esre fájt a fogam, de már ez is csúcs, hogy egyáltalán van saját gépem.
Szeretem a régi gépeket, ezért is vettem meg. Eredeti bukósisakot kaptam hozzá. Az egerek nagyon szerették :) Már használhatóvá tettem, ha lesz Esztergomban veterán felvonulás, majd felveszem :)
Szia kismacsek!
A 353-as,az igaz 250-es?! Miért vettél ilyen motort? Vagy örökölted vkitől?
szuia mindnkinek.
eladó egypár cucc filléres áron:
Cz: légszűrőház, Oldaldeknik, Tank, Villahíd-pár gyári, Felső vágott villahíd, felső acél villarúd, km óra tartó, hátsólámpa tartó, légszűrőfedél, fogantyú (kuplung oldali), olajszivattyú, mart alus villahíd pár, hátsó sárvédő, Mini riga tank.
ha kellene valakinek valami esetleg az összese akkor győrben átveheti a kialkudott áron:) vagy utánvétles postán megkapja.
Tibi
Szia woodoo2!
Nekem kicsit régebbi mocim van mint amikröl ti a fórumon beszéltek. Egy 45 éves Jawa 353-as tulaja vagyok.
Szia kismacsek!
Hogy-hogy neked jobb van? Milyen motorod van?
Üdv Matya!!
bocs a kis késésért,de nem voltam itthon. A helyzet az,h én már augusztusban beleszereltem a trabi gyújtást, és sokkal jobb,mint a hagyományos! Az én motorom 6V-os (mint a képen látható),de nincs vele semmi gond! A távtartó méreteit nem tettem még fel,m azt még nem szedtem ki a motoromból,az a papír,amire felírtam,amikor lemértem nincs meg. Erőt veszek magamon,és kiszedem,és felteszem a számadatokat! Ja,a távtartó méretei csak CZ 350/ 634-es blokkra vonatkozik!
jól látom, mz generátor trabi alaplappal? naggyon kreatív...
Sziasztok!
Egy eléggé elvetemült kezdeményezéssel jöttem elő a TUNING, FEJLESZTÉS fórumon. Olvassátok el ott a 288. hozzászólást. Várom a reakciókat!
Pool
szia mindenkinek.
a jawamania.uw.hu oldalon található két motor. az egyiken volt a 12 voltos mz generátor, 00035 ös képen lehet látni a köz darabot is amelyik tartotta. nem rosz dolog, és praktikus.
holnap irok bővebben ha kell valaminek.
ja és mind a két motor 634 es volt, 632-es blokkal.
Tibi
Erre magamtól is rájöttem, de az holnap lesz lehetséges, én ma kezdtem kíváncsiskodni, eképp :
" Urak, ki tudja ..." na, akkó te nem.. azé köszi..
-azér ércsük egymásat- :))
Akkó fogalmam sincs mi van.Kérdezősködni hatóságnál.
Forgalomból 2 éve kivont státuszban vettem. Hatósági kivonás. Bírságot kifizették.
Hétfőn kiderítem a tutit, aztán meglátom.
Értettem én elsőre is, nem vagyok hülye.:))
De akkor is meg kell mindent csinálni.Nincs mese.Sőt, ha végigcsinálod, utána annka a blokknak kell bennemaradnia.Bár gondolom úgyis azt akarnád.
Egyébként ha jól tudom, átrakod a blokkot, elgurulsz eredetvizsgára, ott adnak igazolást, utána mehetsz vizsgára vele.Persze adásvételi kell a blokkról, és CSAK azt fogadják el, ha eleve alkatrésznek vetted meg.Ha benne volt egy motorban, amit vettél, és azt akarod átrakni, akkor már szívás van.
Azér kérdezz utána.Az a tuti.Illetve az sem, mert ŐK sem tudnak semmit, de hátha.
szerintem nem úszod meg a kaszát, legjobban talán akkor jársz, ha szépen beleütöd saját hatáskörben a régi motor számát egy tesco gazdaságos számbeütővel, aztán ha nem tetszik, bekaphatják. ;-)
Na, hogy megértsd.
Mindössze vizsgáztatni szeretném a sajátomat , a felújított idegen blokkal.
A sajátjába nem érdemes visszapakolni, leírtam miért.
Gondolom , vizsga előtt kell a motorszámcserét az ocsmányirodában átvezettetni, mert a kpm adás vételi alapján a vizsgán nem írja át.
Ha megúszom egy motorszámátírással, és mehetek vizsgára, a többi nem is érdekel .
Szóval, magamnak akarom, a moci a nevemen van -:)
Hogy minek ez a sok szarakodás, fogalmam sincs.Egy tuti, ha nem magamnak akarom, vagy nem akarom magamnak átíratni, akkor felelsleges rá költeni.
Igaz, már csak a benyacsövet kell rákötni helyére a tankkal, csapot nyitni, és mikor lezár a tűszelep, lehet méricskélni..
Nagyon barmolt a sajátja, azért nem azt újítottam fel./ véső, kalapácsnyomok, zégerfészek törés,beletört csavarok.../
Mindkét gép törzskönyves, minek az új eredetvizsgálat, nem lehet ezek alapján csak újat csinálni ? Egyáltalán , kell nekem törzskönyv, ha nem akarom a gépet eladni?
Miért akarjak másik törzskönyvet, így nem írják át a motorszámot ?
Minden kell hozzá!!:))Eccerűbb, ha átpakolod a saját karteredbe.
Kell egy üvegpohár. Le kell venni az úszóházat és a karbit pereménél fogva a pohárra tenni.
pdaranyi, ez úgy van, ahogy írtad. Ámde vajmi kevés esélyünk van arra, hogy használt motor vásárlása után a karbit gyári állapotában találjuk.Gyakran van össze, vissza görbítgetve az úszó füle, összecserélve a fúvókák, stb. Rendes helyeken nem is a fülecskét hajtogatják amúgy, hanem a tűszelepet hézagolják,azt én is tudom, persze nem ennél a típusnál.
Legegyszerübb kontroll lenne egy pl. M 4-es menetes furat az úszóház oldalában, melyből jó szint esetén nem folyik a benya.Persze, ettől még túl kicsi szint lehet...ezt könnyű dugózni is..Gyakorlatilag az egész felesleges.
Amit az előzményben leírtam , az kiindulásnak tökéletes, a többi valóban tapasztalati úton derül ki..
üdvi..
Fullkopy,
A szervízkönyvben én is olvastam a leírást, de én is arra a következtetésre jutottam, hogy röntgenszem kell a méréshez. :)
Gondolkodtam olyanon is, hogy szereznék még egy úszóházfedelet és kivágnék az oldalából egy darabkát, helyére meg beragasztanék valami átlátszó műanyagdarabkát. Így a benzinszint ellenőrzésekor egyszerűen felraknám az "indikátor" úszóházfedelet.
Én még egyébként sosem ellenőriztem/állítottam a szintet. Mivel nem csavarral, vagy hasonló idővel elállítódó dologgal van ellátva az úszó, ezért azt gondolom, hogy ha jól van beállítva (eddig nekem úgy néz ki, jól van) és nem piszkálja az ember, akkor jó is marad, mivel nem hajlik el magától az a fülecske.
Üdv!
Urak, ki tudja, mennyi költséggel kell számolnom, motorszám változás esetén ? Új eredetvizsgálat szükséges -e , törzskönyv nyilván másik kell, átírás díja...Vizsga előtt kéne, gondolom.. A blokk törzskönyves, forgalomból két éve kivont járműből származik, adás vételim van róla. Amibe belekerül, törzskönyves, saját. ( 638-350)
üdv: Fullkopy
Sok beállítási érték is rajtavan, gyújtás, karbi, egyéb.
Üdv!mindenkinek!
Unalmamban kersgéltem neten és találtam valamit, nemtudom ismeritek -e a következő lapot.http://www.mz-b.de/uindex.htp én amit akrtam mindent megtaláltam rajta.Igaz, hogy mz-vel indit, de minda kéttipus rajta van, de sajnos német és még 3 nyelv. Érdemes megnéni.
Üdv papa!
Helló pdaranyi
139.oldal, elég tömören fogalmaz :
Üzemanyagszint az úszóházban ,ha azt a test és és az úszóház osztósíkjától mérjük, 11+ - 1 mm 1,837kPa (250 mm üzemanyagoszlop) nyomás mellett .
Na , asszem ehez röntgen szem is kell, mert ha levesszük az úszóház fedelét, ugye, akkor mindjárt belefolyik az összes benya a csőből.
Nekem be szokott jönni, ha fejre állítom az úszóházfedelet az úszóval, lezárt tűszelepnél az úszó egyenes teteje pont párhuzamos az " úszóház osztósíkjával ".Ha így keveset kap, még mindíg lehet állítani a tűszelepet záró fülecskén.
üdvi..
Hali, Pool,
az a nagy igazság, hogy a bejáratás miatt halvány gőzöm nincs már, mit hova állítottam, persze a könyv szerint, azt hiszem már ideje lett volna normál üzemre visszavarázsolni ,a tűt is... Nem sokat fogok már tavaszig görcsölni rajta, nem jó, mikor ráfagy a mancsom a villáskulcsra.A balra döntés kapcsán, egész jó a fizikumom, de ha követni akarom a leírtakat,egy kicsit még rá kell gyúrnom.
Oldalkocsisom van-:))
Értem a dolgot, ha megdöntjük a mocit, egy kicsit túlfolyik az úszóházban az anyag,többet kap indításnál, a döntés iránya csak annyiban fontos, mindegy lenne, hogy meg tudd tartani a járgányt, tehát inkább magad felé...
Nyáron szivatóval remekül indult, és hamar vissza is kellet nyomni a kart. A dolog érdekessége, hogy már tizenöt perc után is csak szivatóval szeretett ismét elindulni.
Fullkopy
Pool,
Le tudnád pontosan írni, hogyan méred, illetve állítod a benzinszintet?
Üdv!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|