:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Tehát a testet kössem oda?
a gyújtáskapcsoló sem egy rakétatudomány, pikk-pakk szét lehet kapni, aztán persze össze. Néhány bakelit rézpályával meg rugó, nagyjából ennyi...mielőtt visszahajtod a "krómozott" fedelet az alaplapra, ügyelj rá, hogy ne mozduljon el!!
sorszám: 24669 (134831)
( előzmény: lorincvagyok, 2012-08-10 13:43:08)
Röviden a gyújtó trafó 15 jelű (néha +) pontjára kell az akku + kötni (kikapcsolt gyújtásnál).
Alapvetően ha a megszakítót, trafót és akkut bekötöd egy hurokba, akkor már kell legyen szikra. Egyben ez a leg egyszerűbb módja ezek ellenőrzésére, mert ezzel kizártál minden más elektromos hibát a képletből.
MEgszakítót jól mérted ki, ha be van égve érdemes cserélni, de próbára elég az is ha megcsiszolod, ha azt akarod hogy jól is működjön 2000.es vizes csiszolópapírral fel is polírozod az érintkezőpogácsákat. De megszakító amúgy sem hátrány ha van nálad tartalék.
Kondi trafó hibát csak próba szerencse alapon lehet megállapítani. Nem ritkán hiába szikrázik, valós körülmények között lehet hogy már nem elég az energiája. Sajnos a 6V-os trafók érzékenyebbek.
sorszám: 24667 (134827)
( előzmény: lorincvagyok, 2012-08-10 13:43:08)
Köszönöm a kedvességeteket!
Sajnos én meg Budakeszin lakom, az pont a város másik oldala.
Haladtam azóta a dologgal de sajnos nem teljes a siker. Multiméterrel kimértem minden vezetéket, a megszakítót, stb. nem volt velük probléma (kivéve a megszakítót ami eléggé be lehetett égve vagy nem tom mi, mert semmi vezetés nem volt), ahol kicsit gázos volt ott tisztogattam egy kicsit. Szétszedtem a gyujtáskapcsolót, mert egyébként is nehezen mozgott, illetve a világításkapcsolót tudtam tekergetni kihúzott kulcsnál is. Megigazítottam kicsit, WD-s tisztogatás után sikerült vaószínüleg rosszul összeraknom, még nem volt erőm tovább foglalkozni vele.
Abban tudnátok segíteni, hogy ha ki akarom hagyni a gyujtáskapcsolót az áramkörből akkor hova érdemes kötni az akksit hogy megnézzem van-e szikra. A kondit és a trafót hogyan tudom leellenőrizni, hogy működik-e?
Abba a hibába amit írtál már én is beleestem. Schwalbém váltója nem működött, hát gondoltam szétszedem. Amikor már az egész blokkot széthúztam, láttam csodát, jöttem rá, hogy működik és arra, hogy ha kicsit értettem volna hozzá feltünt volna hogy csak a kuplung-deknit kellett volna lekapni, mert a váltó villásrugója tört el. Mindegy tanultam azért belőle, meg hát kicseréltem akkor már a szimmeringeket.:)Lehet, hogy a gyujtáskapcsolót nem kellett vomna még szétszedni....:S:)
Na az a másik tuti szerszám. Olyanom is volt, de valami vacak gázt tankoltam bele és azóta nem ég rendesen :(
A boltokból meg eltűnt ez a ceruza égő, vagy csak nagyon silány van.
Nekem zseb gázégőm van, az is megteszi :)
Univerzálisan használható, forrasztásra és tűzgyújtásra is :)
Kormány és ülészár V.G. részére bontásra kerül. A megbeszéltek szerint.
Köszönöm az üzletet.
Nekem van ilyen ócsó gázos pákám bibííí :))
Meglepően jól használható, és a gáz is sokáig kitart ha csak normál 350C° környékén használod, de ha kell bármit megforraszt olyan teljesítménye van. Legutóbb pl az elszakadt gázbowdenemet forrasztottam meg az út szélén vele, ami nem semmi, mert az acéldrótot sima páka nem melegíti fel eléggé.
A hegye rézből van szóval azt időnként reszelni kell, de asszem M5-ös rézcsavarral helyettesíthető ha elfogyott.
Szóval csak ajánlani tudom.
Ha Keri útba esik neked, akkor én is. XVIII.kerület. Én is szívesen segítek. Elvileg annyi az időm mint a tenger. Még pákám is van.:D Fogóm nincs mert jobban szeretem a forrasztottat, ráadásul egész jól rá tudom nyomni a sarut oldalcsípő fogóval is végszükségben, az út szélén. Pár tíz ilyen szerelés után már rááll az ember keze. :) De tényleg jobban szeretem a forrasztottat.
Jawánál egyébként is az a tapasztalatom hogy legtöbször elég a pucolás.
Az új kábelköteget szerintem is jobb ha végső megoldásként kezeled mert valóan drága. Szóval ha hozol fínom csiszolóvásznat és WD-t, szinte biztos a siker.:)
Erről jut eszembe. Most hogy átültem a 6voltosra, be szerzek azt hiszem egy gázos pákát. Kevesebb mint 3000 pénz. Akkor az út szélén is tudok újra forrasztani.
Először is gratulálok és Isten hozott a csapatban! :)
Ha kapsz kábelköteget, akkor cserélheted, főleg ha nagyon rossz állapotú a kábelezés, (előre szólok hogy nem olcsó, már anyagáron sem) de hacsak nem valami villanyász a szakmád, saját érdekedben inkább ne piszkáld. Sokkal nagyobb feladat mint elsőre tűnik.
Amit javaslok:
Ha valahol sérült a vezeték, azt cseréld. Csúszósarut lehet kapni, bármelyik villanyszerelő boltban, vagy praktikerben (2-3szoros áron) a színe mindegy, viszont valószínűleg nem akarod megvenni a ~10ezer forintos nyomószerszámot hozzá, az olcsó praktikeres nem ér semmit, szóval forrasztósat vegyél...persze ha nincs pákád akkor keress egy embert akinek van, vagy pákája vagy fogója.
Alapvetően kezd azzal, hogy a lapos sarukat finom drótkefével, vagy durvább acélgyapottal, esetleg csiszolópapírral pucold meg, ha nagyon szennyezet. A hüvelyek ha szorosan mennek rá akkor jók, ha lazán, nyomd össze óvatosan fogóval, ha nem törik el akkor ez így jó is lesz elektromos szempontból. Újra szerelni akkor kell, ha a nyakánál elkezdett megtörni a vezeték.
Egyszerre csak egy vezetéket húzz le, mert össze fogod keverni, aztán egy napos munka hozzáértőnek, mire kigubancolja.
Ha rendberaktad a kábelezést szemre, akkor kapcsolási rajzzal a kezdben, neki lehet látni a maradék hibák megkeresésének.
Ezen felül csak szólok, hátha megkímél sok felesleges munkától, hogy az újonc motorosok előszeretettel állnak neki szükségtelen javításoknak. Pl. felújítják a blokkot, pedig lehet hogy semmi baja, csak be kell állítani rendesen. (nekem 3tized mm lógása van a főtengelynek, csörög a hajtókar, 6bar a kompresszió, mégis van stabil alacsony alapjárat, könnyen indul és megy mint a golyó...igaz erre azért már ráfér a felújítás) Szétszedik darabokra és lefestik a vázat, nem működik valami és letépik a vezetékeket és nekiállnak újrakábelezni pedig csak pár egyszerű hibát kellene elhárítani :))))
Szóval tartsad szem elött hogy megjavítani csak azt kell ami elromlott :) lesz elég dolgod vele így is, aztán ha mégsem akkor még mindig lefestheted a vázat :)
Én Budapesten 4. kerületben lakok, Ferihegyi reptéren melózók, szóval ha útba esel szívesen ránézek neked, mit lehet kezdeni a motoroddal. Valószínűleg nincs komoly elektromos baja, ha csak az állásban fáradt meg.
sorszám: 24660 (134768)
( előzmény: lorincvagyok, 2012-08-07 15:57:39)
Sziasztok!
Pár napja boldog tulajdonosa vagyok (nincs még átírva stb...) egy 559-esnek. Vettem bele akkut, de a világítás hol van, hol nincs a visszajelző lámpák meg egyáltlán nem égnek és szikra sincs. Gondoltam azzal kezdek, hogy újrakábelezem az egészet és ha azok már biztosan jók cserélem a hibás alkatrészeket. Két kérdésem lenne: Érdemes-e kábel-köteget venni, vagy lehet-e kapni valahol a kábelek végén található csatlakozót (a legtöbb helyen valami szürke, talán ólom, egy két helyen réz.
Hogyan lehet a kilóméterórából kiszedni a két visszajelző lámpát?
Köszönöm, és előre is bocsánat ha nagyon amatőr dolgokra kérdeztem rá!
Lőrinc
Szerencsére manapság már van többféle viszkozitású lengéscsillapító olaj. 10W-s kb. megfelel.
sorszám: 24658 (134745)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2012-08-06 14:23:51)
2/3ad lengéscsillapító és 1/3 hajtóműolaj.
Deniel23!!!!!
Az első teleszkópba 1,25 dl olaj szükséges se több sem kevesebb,de a fajtájára nem emlékszem.Kérdezd meg ahol veszed mit ajánlanak teleszkópba.
A java mustang 545km, hirdetése
http://www.expressz.hu/auto/motorkerekpar/hirdetes-32353285/
Sziasztok!
Eladó Jawa mustang
Hosszú betegség után hagyatékból került hozzám. Az órában 545 km van. Nálam kb 4 éve áll, festése szép, Sajnos a légszűrőhöz vezető gumi és az első teló porvédő gumi elöregedett.
Tankja belül rozsdás.
Amikor idekerült kitakarítottsm a karbit, raktam be szűrőt kicsit mentem vele és eltömödött újra, azóta letakarva garászban áll.
Minden áron nem eladó, viszont szükségem sincs rá.
ár: 65eft
érd: ugrobeka09@gmail.com
Miklósbácsi csekkolj emilt.
Az az igazság, hogy egy Sym 125-ös csopperé van benn (rövidebb) és lehet, hogy eleve lágyabb? Súlyra ugyan az a két vas.
Van valami jó módszer a rugó összenyomására? Valahogy le kellene csavarnom a felső szemet (nem olyan mint a 634-é hogy kettéjön a felső tárcsa)
Ha kiveszed a rugót és megmozgatod, könnyen kideríthető, hogy van-e benne olaj.
Alul lehet állítani,olaj pedig lehet,hogy már nincs benne.
Hogyan lehet felkemenyíteni egy hátsó teleszkópot. Túl puhának érzem, mintha nem lenne csillapítása sem. Olaj nem folyik belőle pedig...
Dobj egy mail-t és megadom a számát címét. Pista bácsi Csepelen van.
Kunmadarason kis móka. :)
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/veteran/?dr=76890
Szívből támogatom.
Tpapp, hol is van ez a szerelő, és mi a száma? 2000-ért egy bringakereket sem raknak össze...
Levél ment.
sorszám: 24643 (134684)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-07-29 19:03:09)
Helló Lally!
Várjuk ajánlatodat fényképekkel illusztrálva!
Hol van a motor?
70-es 559 erdeti fénnyel jó állapotban eredeti bontatlan blokkal 14-03ig műszakival eladó!
06203548566
képet küldök emailra!
Hali! Én voltam a 74-es csapat tagjaként és nagyon jó volt. Kanyarban is őrködtem. Már 3. évet húzom le :D Csináltam a saját motoromról csomó kanyargós képet a kifutó pályán.
Nekem van egy TwinSportom,ha a 150e forint feletti, nem azonnal szétborítós, ársávot céloztad meg.
sorszám: 24639 (134657)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-07-28 10:36:41)
Helló!
Van egy 1980-as 350 Jawam. Arra lennék kíváncsi, hogy első teleszkópokba milyen és mennyi olaj szükséges?
638-as Jawat keresek megvételre!
Arról nem tudok,de hétfőn-kedden kidöntöm a szekrényt és akkor tudok nyilatkozni.
Nem is hülye ötlet.
Utána nézek hátha meg tudom csinálni.
Bár elég sok vitára adhat okot :)
Ez jó ötlet, ár más motoros oldalon ez becsődölt. Igaz, ma már oldalt se találom.
De itt megérne egy jó próbát. Szerintem működne itt a dolog.
Sőt, az oldal látogatottsága is nőne, mert fontos infókat is jelentene.
Valamit némi reklámot az öreg, bevált szakiknak.
"A jó bornak is kell a cégér."
Teknőc
Sajna angliába készülök, így időm nem lesz erre a produkcióra és mivel nem tervezem a honba való visszaköltözést, így inkább donornak kínálom, minthogy nálam rohadjon meg az egész. Boldogabb tudattal töltene el ha tudnám, egy másik motorban tovább szolgálhatnak az én motorom alkatrészei.
Gondolom így már szebb a leány fekvése :)
Kellene egy új menűpont az oldalra , SZAKIK néven. Biztos van az ország minden pontján 1-2 rendes becsületes hozzáértő ember, akit itt sokan jól ismernek. A koklereket meglehetne úszni, ha lenne egy kipróbált lista.
Ja. Én is így jártam. Mindehol kábítottak hogy azt nem lehet rendesen megcsinálni, meg vegyek új főtengelyt. Véletlenül beszédültem hozzá, és az arcomba nevetett hogy miért ne tudná megcsinálni, a Warthburg főtengelyen 3 ilyen csapolás is van és azt is össze tudja rakni. Meg is csinálta, olcsón, és nagyon és nagyon sokat elmentem vele pedig nem kíméltem. Csináltattam nála másikat is, egy ismerősnek, azt is sokáig dicsérte hogy milyen jó.
Én meg azóta sem értem mit problémáznak a rossz gépműhelyekkel, meg a Jawa főtengellyel, mert nekem elsőre frankó lett :D
Főtengelyt a Kossuth Pali bácsinál kell javíttatni. Ő megoldja ezt a gondod. Másrészt ha szét van szedve abból lehet jól újjáépíteni. Nem kell vele kapkodni, minden nap csak 1-2 órát kell a kérdéssel foglalkozni. Így a pénz sem gyorsan megy bele és mást sem viszel vele a sírba. :-)
Az összerakott sem lesz jobb, és majd azt is szét kell szedni...
Egy évvel ezelőtt 2000Ft volt a fűzés + centrírozás / kerék. Nem tudom azóta változott-e a tarifája. A többit Ő tudja megmondani.
Na igen... csak a két középső csapágy a főtengelyben kuka (összerakást senki nem vállalta) + első telószárak rozsdásak) + hátsó egyik teló törött (a perselye) + az állórész egyik forrasza szar volt, ezért lett szétszedve kb az egész motor, mire kiderült ez a baja + idő hiány + pénz hiány + amikor összerakhattam volna nem volt jogsim és nem akartam hogy elkapjanak megint... + most csinálom a jogsit, de amennyibe az összerakás kerülne, tudok venni egy másikat :)
Ezek az érveim sajnos az eladás mellett és legalább donor lehet, tehát tovább él és egy másik motor hibáit fogja javítani ezzel annak életét meghosszabítva... Fogjuk fel úgy mint egy szerv donort :)
Értékes marad.
Pedig milyen szépen egyben volt a képeken...
Az alábbi holmik váltak eladóvá régi motoromból Jawa 350/638 (12V):
- Generátor álló és forgórész
- Kilóméteróra (37000km-el)
- Blokkfelek és deklik
- Korménykiflik (alsó felső)
- Kürt
- Légszűrőház
- Első, hátsó kerék (első keréken még jó a külső)
- Sárvédők (pirosak... najoh narancsvörös)
- Lámpatartók elöl és hátul
- Műszerfal és tartója (órák nélkül)
- 2 vadi új secunder lánckerék (fogszámot fejből nem tudom de megszámolom ha valaki érdeklődik)
- Teljes váltó (nem volt vele gond)
- Szétszedett főtengely (középső támcsapágyak kuka)
- Hengerek és dugók
- Első lámpa (foncsorostul), hátsó lámpa
- Átépített Egyenhíd...
- Fékkarok, standerek (közép és oldal)
- Kormány + átvezetékelt kapcsolók (ez utóbbiak kompatibilitásáról szót kell ejtenünk ha kellenek)
- Kuplungszerkezet (nem volt hibája) + új csillapítógyűrű
- primer lánckerék
- LED-es indexek (gyári indexek ledezve, ha kell akkor érdeklődj és szabok hozzá elektronikát is)
- oldaldeklik (narancsvörösek)
- tank (narancsvörös, kis hibával)
Érdeklődni emailben a verhovina@vipmail.hu-n
Árak megegyezés szerint, természetesen nem bolti áron.
A motor szétszedés elött így festett: http://millioforint.atw.hu/jawa/
Telefonon: +36304414712
Köszönöm, hogy elolvastál :)
inkabb csak az ára érdekel, nem hiszem, hogy azért levinném a kereket... bár az is megoldható, ha Pista bácsi meg tudja oldani 1 hét alatt. Nyaralas közben megcsinálja. Kicsit messze lakom Csepeltől... :D
A tiszafüredi Shell kútról van szó?
Zoli, Pista bácsi Csepelen fűz kereket, ha komolyan érdekel irj egy email-t és megadom a számát.
Tamás
Úgy olvastam, hogy az úszószintre nagyon érzékeny még, meg a fúvókákat ellenőrizd hogy megfelelő gyári méretek legyenek benne.
Köszönöm!
A tű akkor jól van.. (a szétszedés előtt a legfelsőben volt, de felülről a 2-ba raktam).
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|