:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Már túl vagyok mindenféle méricskélésen, sőt próbaképpen már átkötöttem mindent ideiglenesen más vezetékkel de nem segített.Egyszerűen nem tölt többet. Próbáltam max. gerjesztéssel, de annyit értem el, hogy leégettem egy forgórészt.Bekapcsolt tompított(25W) 3000 rpm mellett is mérhető a 6,6-6,8 az akkun és az izzón is.Mivel van Mz trophym is egy csomó tartalék alkatrésszel, gondolkodtam a dinamócserén, de nincs tapasztalatom a hardveres megoldásban.A z mz elektromos rendszere pedig elbirja simán a 45W-os (álmaim netovábbja!!) első izzót.Ha van valakinek gyakorlati megoldása szivesen veszem.(köszi a magánban küldött leveleket is)
Szia! Én a gyújtáskapcsolót úgy oldottam meg, hogy elmentem az első gazdaboltba, és vettem zetor gyujtáskapcsolót. A tompított állás után még van egy másik állás amit nem kell figyelembe venni, de amugy teljesen olyan mint az eredeti, még a gyujtáskulcs is. A bekötésben segít a rajta levő számozás, csak a sarukat kell átdugdosni és kész.
Ha bekapcsolt világítás mellett lead 7 Voltot akkor ne is küzdj a dinamóval tovább, ennél többet nem is szabad töltenie , különben felforr az akku. Inkább nézd meg a vezetékeket , meg a kapcsolókat , érintkezési hibára. Az átmeneti ellenállásokon el tud veszni akár 3 V is ( Trabi index szindróma :) )
Szia!
Rossz, vagy nincs meg?
üdv:Attila
Sziasztok!
Most találtam rá erre az oldalra. Ősszel sikerült szert tennem egy 250-es csepptankos Jawara. Elkezdtem a restaurálását, de nagy gondom, hogy nem találok gyújtáskapcsolót hozzá. Tud segíteni valaki? Előre is köszi...
Mit kérsz érte, merre van? Én Bp.
Nekem akad 6V-os Jawa dinamóm! üdv.
Jut eszembe: ha van neked vagy valakinek Jawa dinamója eladó(45W)jelezze, megvenném, vagy Mz dinamót(60W) adok érte.
Hurka!!
Hajdúböszörményben a bolt címét meg tudod szerezni? Mert tizedike után mennénk debrecenbe, és akkor körüljárjuk debrecent és kinéznénk oda is.
Akkor elmennék a hátsó lánckerékért és a csőért
Hurka!!
Hajdúböszörményben a bolt címét meg tudod szerezni? Mert tizedike után mennénk debrecenbe, és akkor körüljárjuk debrecent és kinéznénk oda is.
Akkor elmennék a hátsó lánckerékért és a csőért
Dinamót 6 voltosat. a generátor 12 erről bambit kérdezd neki ven ilyesmi
6V-os dinamót vagy 12V-os generátort?
Én mosr építek be MZ dinamót minimális átalakítás kell csak.
Hello
Nem tudom sajnos, hogy mi lehet a baj. Lehet, hogy csak álló helyzetben nem tudod berakni.
Pool
Sziasztok!Még új vagyok ezen a listán.Van egy 634/350-es Jawa a birtokomban. A gondom vele a következő:kevés a dinamó álltal teremelt teljesítmény. A töltő fesz. 6,8-7 V körül van(amin nem tudok már feljebb állítani) és a termelt teljesítményem elég kicsi.Elől a 25W-os izzóm is alig pislákol.Már cseréltem álló-forgórészt, illetve szabályzót is. A gyári 35W-os izzó szinte meg sem mozdúl benne.Van valakinek valami ötlete ateljesítménynövelésére? Esetleg robogógenerátorra lecserélni és azt reáaplikálni, vagy a 12V-os Jawaét,ETZ-ét? Havi 3000 km-t körül kell neki nyáron lefutnia, úgyhogy addigra meg kell lennie.Elörre is köszi a válaszokat.
én is így tudtam de valamelyik akkor nics meg csak kettőt vált mi lehet a baj
Hellosztok Nemrég kaptam egy Jawa mustangot és azt szeretném tudni hogy hány sebességes
ja boldog új évet mindenkinek
Boldog új évet minden Jawa tulajnak!:)
Boldog újévet mindenkinek aki olvassa a fórumot!
üdv: garde
Minden motorosnak békés, boldog, balesetmentes új évet kívánok!
vizvezjav@net-tv.hu küldd ide, kértem hygy-t, hogy írja át, szépen leleveleztük, mégis így maradt.Nem tom, mi történt. Max újra regisztrálok az új szolgáltatóm miatt, más nickkel, hogy működjön az e-mail innen is.
Nem jön hamar, nincs itt, nézd meg, mit ír ki e-mail címként, ha netbank.hu, akkor nem jó.
Nyah, a fénykép elküldve. Remélem hamar átmegy.
A netem xaraxik, de elküldtem a mélt.
Nem müxik a hotmailod, visszajött küldj e-mailt, és majd re.
Küldöm a képet, emailt kukkold.Kicsit nagy lesz, majd csinálok kisebb felbontással is. 1987 Jawa 350 638/5.00
Figy neked is 638-asod van ugye?
Esetleg összehasonlíthatnánk fényképen keresztül az enyémmel.
Vagy tíz éve vettem egy Ford Escort 1600 dízelt, érvényes műszakival, és elvittem taxinak átminősíttetni, magyarul taxi vizsgára.Ott kirúgtak azzal, hogy a motorszámban egy szám át van ütve.El kellett vinnem a gépet a KÖTUKI-hoz, ahol egy gépjármű műszaki szakértő , ha már lúd. legyen kövér, a kaszniszámot is megnézte. Az rendben volt. Azt a számot viszont, amit a szakértő a motorról eredetinek vélve leolvasott, átküldték a rendőrségnek. Néhány nap múlva -!! ez igen dícséretes!!)- kaptam egy papírt a rendőrségtől, hogy a blokkom bűnügyi nyilvántartásban nem szerepel.Mehettem vizsgára, a kpm. ráragasztott egy motorszámot, forgalmit átírták és csá. Tapasztalatnak jó volt, csak nem hiányzott...
Ha a Jawa esetén nem tudják hogy néz ki, az o.k.De mi van akkor, ha három ilyen vizsgázik előttem közvetlenül ?Ennyire nem hülyék, akkor se ha egyébként fütyülnének rá..
Na az eredetvizsgálattal anno majdnem szívtam én is, mikor újbóli forgalombehelyezés volt. 1 tulaj volt, majd kivonás után 10 évig állt. A műhelyben a gyerek meg nekiállt kötekedni, hogy nem eredetiek a blokkban a számok, de azt sem tudta, hogy kell kinézniük....Egy másik helyen rendesen megnézétk és semmi baj sem volt....
Köszi a segítő szándékot... ja, döntött és vékony.. az igazi meg le van fényképezve, eredetiség vizsgálatnál ezzel kezdik. Gyanítom, ha kell, megtalálják a képet egy kis összehasonlítás kedvéért.
A többinek utánanézek...
ja, hát én sem bolygatnám azt a motor-témát a helyedben.
Nekem van vagy három-négy féle számbeütőm, majd megnézem, hátha valamelyik hasonlít a gyárira. Sajnos ha jól emlékszem, a gyári beütés döntött volt, nekem meg biztos, hogy csak álló formátumú beütőim vannak. :-(
Amúgy eszembe jutott még valami: egy ismerősöm egyszer úgy cserélt motort a trabijában, hogy belekapott flexxel a számba, majd pedig riadt arccal besétált a kf-re, hogy *véletlenül* olvashatatlanná vált a szám, és af-ezzék le. Leiratták vele egy nyilatkozatban, beütötték af-el, beírták a forgalmiba, és csók. Persze ez sok-sok évvel ezelőtt volt, akkor még nem is volt eredetvizsga meg ilyen sápok... de végülis egy telefont tán megérne ("ez és ez történt, most mit tegyek?"), és ha nem zárkóznak el a dologtól, akkor már csak olvashatatlanná kell tenni a működőképesebb blokkod számát...
Különösebben nem izgat már a 850-es, jót nosztalgiáztam rajta,gyerekkoromban egy sulitársam faterjának volt ilyen. Abban a korban egy megbámult járgány volt a konstrukció meg olyan, fogalmazzunk így" korhű".Azt nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a 850-es kis kategóriás, a Polski (125 ? jól emlékszem a típ. számra ?)már nem is közép, hanem nagy kocsinak számított .
Igen, zabálni imád , nemigen kajolt kevesebbet mint az M 21-es Volga (púpos) az 13 lityit evett,de normálból.( 1976-ban még ez volt a családi autónk )
A Jáwát szívesen hajtanám én is , nem örvendezteti meg a lelkemet, hogy ismét le kell kötni az oldalkocsit, mert a blokk csak arról jön ki..Nemigen érdemes vacakolni bizonytalan dolgokkal, hosszú távon úgyse műxik.
Visszapakolom a sajátjába,bár lesz dolgom a festék eltávolításával-azzal rakták össze- a feszítésnyomok , meg belül a szurokszerű lerakódás eltüntetésével..
A Twint tulajdonképpen csak alkatrésznek vettem,jó vétel volt, kihagyhatatlan, ez is érdekes, a saját blokkját kosárban hozták, ami benne volt, arról meg odaadták az adásvételit.Az meg, persze hogy nem átírható. Mondjuk ezt tudtam előre. Ezért lett a Twin eredeti blokkja felújítva összepakolva.Motorcserét terveztem be.Addig is tudtam mocizni az oldalkocsissal, ráértem kivárni a gépmunkát és utána kényelmesen összerakni. Az irreális költségvonzat miatt viszont motorszámátírásnak lőttek.. szeretek szerelni, de amikor valami ennyire egyben van.... vétek szétszedni.
Február végéig nem nyúlok hozzá, hátha addig kiderül valami okosság..
esetleg van valakinek otthon a fiókban "gyári" szám beütő szerszám ??
Lehet, de mindemellett nem tartom egy jó konstrukciónak a 850-est, ha érdekel, magánban szívesen kifejtem miért, de mivel erőteljesen off, nem untatnám vele a többieket.
Persze, hogy a nagypét is megrágta már az idő itt-ott, de azért kiforrottabb valami. Nagyon persze ezzel sem száguldozok, ezzel meg az étvágya miatt, de majd a jawanak jól kihajtom a belét, csak tavaszodjon már ki végre!
A dolog úgy működik, hogy a kis autót örökké csúcson kell járatni, kénytelenek vagyunk belőle kisajtolni a maximumot. Egy nagy autó teljesítményének viszont csak töredékét használjuk ki ugyanolyan körülmények között, nyilván az utóbbi sokkal tartósabb, hosszabb életű lesz. A nagypolákok rendkívül gyorsan rohadtak, kilencven százalékuk közületi selejtezésből került magánkézbe. Az áruk a hasonló kategóriájú Ladákhoz képest durván magas volt, alkatrész szintén, viszont nyugatiasabb megjelenésű, elegánsabb és kényelmesebb volt.Egy új nagypolák szinte mindent "letolt" maga elől az autópályán.
no az enyim ugyan nem ment annyit, 110-nél már ötezres fordulaton bőgött a motor, és kormányozhatatlanul repült az orra az út fölött. Talán motorikusan bírta volna még, de ezzel a kispolszki szintű futóművel...?! Hogy mennyire volt tartós, nem tudom, hozzám már mint elaggott huszonéves járgány került, olyan előre nem látható fáradásos törések jöttek ki rajta, hogy sokszor megizzadt az őrangyalom. Lecseréltem egy azonos koru nagypolákra, és a vételi revizió óta a szokásos karbantartáson kívül semmi bajom nem volt vele, marhára nem bántam hát meg. (Pedig ez is sokat látott darab: állami kocsi volt.) Az álláspontoddal nem, illetve csak részben értek egyet, sok szerelő rossz nézni, mit csinál, meg aztán más kocsiját normában senki se úgy szereli, mint a sajátját. Szvsz. a legjobb a takarékos nyugdíjas vagy a kivont kocsi, mert ami még nincs *agyonszerelve* annál könnyebben visszaállítható az eredeti állapot egyszerű eszközökkel. (Pl. egy rozsdás de eredeti sárhányóívet kivághatsz "szamárvezetővel", helyibe teszel egy darab lemezt, behajtod, és jézus. Viszont egy össze-vissza toldozott-foltozott ívet már kizárólag új elemmel lehet szépen lejavítani, az meg vagy van, vagy nincs.)
Ezeket a járgányokat több mint 30 éve gyártották.A Fiatnak ez a 850-es sport változata elég tartósnak bizonyult, arról nem beszélve hogy képes volt 160-nal döngetni.
Nekem is volt már jónéhány használt autóm , az a meglátásom, legjobb, ha a gazdi nem ért hozzá, de van pénze szervizre.Akkor nincs kókányolva, ami pl. a bkv buszsofőrökre jellemző.
A legjobb állapotú öreg autóm egy nemdohányzó női tulajtól származott.A legutolsó csavarig minden eredeti, vagy beleillő volt.Tiszta és sérülésmentes volt, tíz fölötti kora ellenére.
Az autó szétcincálását és összerakását az első autómon voltam kénytelen megtanulni, az mb 1000-rest követő még nem süllyesztett, tehát külső kilincses 100-as Skodán.Lelkes fiatal autószerelő voltam , olyan jogsival, ami még magától kinyílt.. akkor döntöttem el, hogy ilyet soha többé..
nincs rajta sok dicsérni való, öreg hervadt jószág volt. Azt viszont megtanultam rajta: bár mindent meg lehet javítani, igaz, de csak a megkímélt darabokkal _érdemes_ foglalkozni, mert különben egy orbitális nagy szívás lesz belőle, és a végén többe lesz, mintha egyből jót vettél volna (igaz, viszont nem kell egy összegbe kipengetni).
Ha egy Fiat 850 Coupé-t láttam , akkor sínen vagyok:-)))
azérse dícsérem:-)
szóval ezen volt full felújításom: http://www.aranykezu.hu/pics/850_3.jpg
egyszer én is csináltam ilyet, mégpedig ezen:
de azt hiszem, képtelen lennék ilyesmire még egyszer az életben. Vagy legfeljebb valami nagyon-nagyon különleges darabon. (Most hazudok, mert most is karosszériaelemeket preparálok a tavaszi nagypolák-újjáépítéshez, de a dolog normális menetéhez tartozik a fogadkozás, hogy "soha többé nem veszek olyan járgányt, amin kasztnimunka van".)
Természetesen szokásom szerint ismét kihagytam valamit, tehát a kormánycsapágy cserét, meg az index relé cserét elektronikusra.. A kacsalábakat még faragom hozzá, de meglesz az is.
Ja, csak óvatosan a vélekedéssel..
atomjaira szedtem, kerékcsapágyak, gumicserék,összes, tömlővédő szalag is, valamennyi bowden, fékek, plexik, telószimmeringek, lánc, lánckerék, komplett blokk felfúrva, felúj. főtengely, oldalkocsi gumiszőnyeg,lámpák, búrák, kanócok átsaruzva és részben cserélve, kárpitok , összes áthúzva,festés gyári narancsvörössel javítva... a hátsó telókat újra fogom cserélni, Twin- nyitottrugósra-. Na, mostmár szabad dícsérni..-: )))
...vagy amibe már egy másik blokkot beépítettek azóta!
Amúgy szépen egyben van az eszköz, csak azért nem dícsértem agyon első blikkre, mert a fotó alapján ecceri megvigyázott gépnek gondoltam... bár jobban megnézve az áthúzott ülések, festett teló, MZ tükör mind munkálkodásról tanuskodik...
sajnálom, hogy ennyi bajod van az adminisztrációval, szerintem ne törődj az átiratással, ha márciusban még kérik a számot, jattold meg a vizsgát, és kész. Vagy valami okos figyelemelterelés, pl. még mielőtt megnéznék, vedd elő a kötszerdobozt és izzókészletet, háromszöget, és követeld, hogy nézzék meg, hogy van benne "E" jelzés... meg a lámpabúrákba is, nézzék csak meg... hátha ilyen ügybuzgalom láttán ledobja a szíjat az agyuk, és nem nézik meg a számot. ;-)
Stimmt. Sajna, csak márciusig van időm, mert vizsga lesz.Amúgy csak olyan jármű blokkja építhető át, ami véglegesen ki van vonva a forgalomból. Ellenőrzik. Még nem lépett életbe a tervezet, hogy 2 év után automatikusan véglegesített az ideilenes kivonás.
Úgy tűnik, bejön amit írtál a múltkor, mert egyébként harmincezerbe kerülne nekem az átírás, annyiért viszont nagyon szívesen dolgozok még én is itthon hobby szinten akár 8 órát is-:))
Mer hülyék.Egyébként sem kell mindent az otrukra kötni.Jawa?Igen.638as?/Senkit nem érdekel, hogy Twinsport, vagy sem./Igen.Adásvételi van a blokkról?Igen.
Bár az eredetvizsga nem kikerülhető, mert blokkcserénél szükséges, bár ha vársz egy kicsit vele, lehet, hogy nem lesz szükséges.Valammi olyat hallottam, hogy csak a vázszám lesz lényeges valamikortól, a blokkszám a kutyát sem érdekli.Az EU-ban már így van régóta, és ugye egységes jogszabályok, miegymás....
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|