:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Igen, van jawa klub magyarországon. Én egy hivatalosról tudok, Első Magyar Jawa-Czetka Klub a neve. A klub épp kihalóban van. Egy darabig tagja voltam, de tagdíj nemfiztés miatt asszem megszűnt ez a tagságom. Én a barátaimmal rendre végigmotoroztam az elmúlt nyarakat, miközben egy idő után elfelejtettem taggyűlésre járni, így aztán nem szavazhattam se arra, hogy ki legyen az írnok, se arra, hogy ki legyen a pénztáros, se arra, hogy épp miként viszonyuljunk a Mavamsz-hoz (Magyar Veterán Autós-Motoros Szövetség). Remélem értitek. Semmi egyebet nem írok róluk, mert biztosan olvassa vki közülük ezt a fórumot (hs igen akkor tőlük bocsánat). Akit ennek ellenére mégis érdekel ez a "klub", annak adok szívesen elérhetőséget.
Üdv,
Peti74
Hurka,
Igen, árakat tényleg nem írnak. De én írtam nekik maileket, főleg technikai jellegű kérdésekkel kapcsolatosan, de megkérdeztem, hogy el tudnák-e nekem küldeni a cuccot Szlovákiába. Azt mondták nem gond, tehát szerintem ugyanúgy nem gond bármely más országba küldeni. Küldtek egy árlistát is (DPH=ÁFA).
Üdv!
Pdaranyi!
Köszi az infot!
Most néztem meg a honlapot! Tényleg forgalmaznak elekt. gyújtást 638-ashoz is! Király! Csak az a baj, hogy az árlistában csak annyit írnak, hogy az árak az ÁFA-t nem tartalmazzák, de az ár persze nincs feltüntetve! Azért köszi, legalább már tudom, hogy létezik ilyen és lehet rendelni!
Én is agrármérnök vagyok!!! Illetve leszek!
Már 3 tagú a Motoros Agrármérnökök Klubja! Még a rövidítése is jó : MAK :)))
Azért inkább ne szeparálódjunk el a nem gazdász Jawa-soktól! Lényeg, hogy Jawa-d legyen!
Tényleg, van már JAWA-klub M.o.-on?
Csuhajja!
Tetszik a felvetésed! Hol agrármérnökösködsz?
Sziasztok, van egy eladó Jawa Pionír mopedem. Ha te pont ilyet keresel, vagy ehhez alkatrészt, akkor én vagyok a te embered. A járgány nem járóképes, de komoly baja nincs, szét van szedve, de mindene megvan az utolsó biz-baz ig. Kérésre küldök képet és egyéb infót. Tel: 0670-229-86-15
matyi,
Remek, köszönöm. Már nagyon várom a képeket.
Üdv!
Hi pdaranyi !
Akkor jo, orulok hogy sikerult a kep segitsegevel tisztazni a dolgokat. En is ugy tudtam hogy csak azert 639-s a chopper mert 640-bol nem csinaltak ezt a fajtat.
Persze, vagyis annyit tudok igerni hogy megprobalom :)(hatha megmakacsolja magat es nem akar lejonni) Hetvegen megyek haza akkor fotozom aztan felteszem a kepeket arra a cimre ahol a motorkepeim vannak.ok?
tovabbi minden jot,udv
Eljenek az agrarmernok motorosok :)))))
Mar gondolkodtam hogy kene vm gazdaszmotorosklubbot alapitani. :))
Udv!
A 350/639ch mellett pihen a garazsban meg egy 1969-s 250/559-s jarmu is amit tavaly hoztunk rendbe haverral,de csak muszakilag.Kromoztatni es festetni szeretnem,mert fenyezesugyileg nagyon le van robbanva. Raadasul kellene kormany+fuggelekei(eredeti) En is most nezelodom hogy mit mennyiert,hol. Ha tudok vm jot,jelentkezem, esetleg ha ti tudtok ocsot akkor szoljatok.
csao
Szevasz Streetes!
Az elképzelhető, hogy lehet nálatok mindent kapni, de az e-mailokra nem szoktatok túlzottan reagálni!!! Én már kb 3-szor írtam nektek e-mailt, és egyszer kerestelek titeket telefonon azzal a ki*a*z*tt 353-as könyökkel kapcsolatban, de semmi választ nem kaptam!!! A problémát már azóta megoldottam, de azért köszi a segítségeteket :)))))))))))!!!
Szeva Herki!
HÚÚÚ...Már rég voltam a mosiban, nem is csipázom annyira azt a helyet, no meg itt volt a vizsgaidőszak is. De most már 2 hete megy a pörgés a koliban, és még mi lesz jövő héten a Felezőzkön?!
csövi
Hali Orion!
Nyáron végeztem a gépész szakon... De hiányzik rendesen az a környezet!!
Mizu a Mosiban??
Gépészek vagyunk mi, f@sza gyerekek!! :))
Minden jót! G.
1986-os 350-es JAWA tökéletes állapotban ELADÓ! Irányár: 98000 Ft
JAWA 250-es teljesen eredeti állapotban (szürke forgalmival) a legjobb ajánlatért ELADÓ!
Tel: 06/30-3604406
Helló!
Igen, érdekelne vmi sorrend. Az elmúlt években legalább 4-szer szétszedtem, mindig vmi apróság miatt. Jelenleg a főtengely van javítás alatt. S ha már darabokban van, szépítkezhet is. Bár szabadidőm nem sok van, mivel még tanulok a pécsi fősulin.
Üdv,
Schoti
Mennyire szedted szét az elejét ?Segítség nélkül el se kezdd összerakni, mert tartani kell, külömben széthullanak a golyók, a zsír rögzítéstól függetlenül.Éjfélig fentvagyok, küld e-mailt, minden lépést megcsacsoghatunk, itt hosszú lenne.
Fullkopy,
Sajnos az már túl nagy csúszás lenne, ha hazamennék, csészét fényképeznék, jövő héten megbeszélnénk, stb.
Ha lesz a boltban, és nem lesz drága, akkor veszek. Ha nem lesz, akkor még otthon pontosan megnézem, mi a helyzet.
Le tudnád írni, mire figyeljek, mikor kell már a csészéket is cserélni?
Esetleg le tudnád írni, hogy te hogyan raktad össze a motor elejét? Megköszönném.
Nekem az alkatrészkatalógus is 18-at ír. :) Íme:
http://img.tar.hu/pdaranyi/img/10874925.jpg#3
http://img.tar.hu/pdaranyi/img/10874926.jpg#3
Vagy a 640-esbe kevesebb kellene, mint a 638-asba? Szerintem ugyanannyi.
Viszont neked 19 van benne és gondolom semmi gond nincs.
A kormányzár a képen nyitott állapotban van. Mondom, nem garantálom, hogy olyan állapotban van, ahogy a gyárból kijött, de tutira működik.
Ha az esetlegesen rozsdás golyókra gondolsz, azokat természetesen nem teszem vissza, vettem újakat, az összeset cserélem. Ha a csészékre gondolsz, az nem tűnt rozsdásnak, de még nem vizsgáltam meg tüzetesen.
Üdv!
Dehogy vagy tanácstalan, már leírtam. A szervizkönyv adatai nem pontosak azzal ne törődj.
A csapágycsészéket megpucolva fényképezd le, hátha tudunk segíteni, ne a boltos irányítson.
Az alkatrész katalógus az irányadó, tehát 19 kell bele csapágyanként (mivel a kettőhöz ír 38-at).Nekem is annyi van benne.
Én mindkettőt újra cseréltem, kompletten.Ez nálunk cirka hatezer, sajna.
A képet, amit csináltál elmentettem, és nagyítva vizsgálgattam, nem láttam a lukban a kormányzár belógó hengerét.Ha kivetted a villafejet, minek raktad vissza a kormányzárat ? A fej csak úgy jön ki, ha a zár nincs bent..
Én úgy vettem az enyémet, hogy át volt fúrva a kormányzár,lefúrták a záróhengert,nyilván elromlott, vagy elhagyták a kulcsait.
Nem agyaltunk rajta,nálunk ez már történelem, csak azt írtuk le, mi hogy csináltuk a kioperálását. Ennek ha te eszerint nem is , más viszont hasznát veheti.
A golyóknak a képen muris színe van ,mintha rozsdás lenne..a zöld limolárd zsír is jól látszik. Ha a vakrozsda meglepte, ne tedd vissza.
üdvi..
Hurka,
Igen, lehet. Nézd meg a www.vape.cz oldalt. Van angol verziója is. Ez a cég a Jawa beszállítója. Pontosan le van minden írva. A 638-asra rá lehet tenni a legegyszrűbb elektronikus gyújtást, a többinél már generátorcsere is szükséges, ami nem olcsó mulatság. A legújabb Jawa-kon már más generátor van. Matyinak elméletileg már ilyen van a gépén. Remélem majd csinál róla fotót.
Üdv!
Fölöslegesen agyaltok rajta, ugyanis a kormányzár tökéletesen működik. :) Azt nem mondom, hogy gyári állapotában van, de lezárja a kormányt. Nekem ennyi elég. :)
Fullkopy,
Én is cserélni akartam a csészéket, de a boltos azt mondta, fölösleges. :( Na nem baj, veszek azt is, csak legyen nekik, mert ha nem lesz, csúszik az egész és nem érkezek befejezni határidőre a gépet.
Nekem ahány szervízkönyvem van, az mind 18-18 golyót ír (szintén 6,35 mm átmérőjűt). A boltos is annyit mondott. Illetve nem annyit mert elnézte és 72-őt mondott, ami 36+36, valszeg a 36 maradt a fejében, mint az egy csapágyra jutó golyók száma.
De most már teljesen tanácstalan vagyok. :(
Üdv!
Szeva Herki!
Agrármérnök tanonc vagyok a SZIE-n, most lesz a felezőm! Csak nem te is itt pusztítod az agysejteidet??
CSŐ
Schoti!
Most csak esztétikai felújításra gondolsz ? Mert el lehet makkolni egy ideig azzal is. De ha átgondolod előtte, akkor elég gyorsan meg (1-1,5 hónap alatt) meg lehet csinálni. Kell hozzá szabadidő is rendesen. Ha komolyabban érdekel le tudok írni vmi értelmes sorrendet, meg tennivalót, ha tényleg nem tudod hogy fogj hozzá.
Üdv,
Peti74
Bots mindenki... Kicsit le vagyok fáradva, ezért nem beszélni rendesen magyar... :)) Plusz a mai fogalmazásgátló adagomat is bevettem már :))))
Sziasztok!
Tanácsra lenne szükségem! Van egy JAWA-ám (250-559), tulajdonképpen apámé, amit kb 3 éve használok. Esztétikailag nem éppen tökéletes, úgyhogy fel szeretném újítani. Először a krómozásra gondoltam, de fogalmam sincs, hogyan fogjak hozzá. Ha valaki tudna segíteni, nagyon örülnék neki. Előre is köszönöm!
Az sem egy rossz megoldás, de ahhoz ki kell szedni az egész elejét... A másik viszont külső bontás nélkül is működik... Robogón gyújtáskapcsolót "nyitottunk" így ki... Utánna gyakorlatilag bármilyen kulccsal működött :))) Ha más nem tud róla, akkor meg tökéletes, nem? :P Kívülről semmi "elváltozás" nem látszik, plusz a törött stiftek miatt nem is olyan megvan az érzet... A zárnyúlvány dolog jogos!! Bár ... :))))
Hogy jó a szemem, azzal nem ért egyet a szemüvegem :-)
Viszont nem láttam a lukban belső kb 10-es átmérőjű zárnyúlványt amit lehetséges, már a zárbetét felől lefúrtak.Mellesleg ilyenkor szokott telemenni az alsó csésze fémforgáccsal..
Én összekapcsoltam a kellemeset a hasznossal, akkor szedtem ki, amikor más miatt úgyis ki volt véve az alsó villafej. A kormányzárat oldalt egy tűgörgő csap rőgzíti bezárás után a házban, egy horonyban .Rideg anyag.Elég volt megütni a kormányzárat egy 40 dekás kalapáccsal befelé, a stift elpattant.Ívbe hajtott köracéllal belülről kiküldtem, és ennyi.Ha megszorul, pofozgtni kell ki-be, amíg a letört stift le nem esik.
üdvi..
Üdv. Márkatársak!
Lenne hozzátok egy kérdésem: Ha jól tudom, a 639-es JAWA-t már elektronikus gyújtással gyártják, ugye? Lehet ilyen gyári gyújtást kapni? (vagy 640-esét?) Ha igen, hol és mennyiért? Rá lehet ezt tenni 638-asra?
Jó szemed van! Én akár hogy eröltettem nem sikerült ebből a szögből megállapítani, hogy működőképes-e az a kormányzár, avagy sem... Egyébként a mocimat kulcsok nélkül sikerült még anno újítanom... Elég idegesítő volt, így kiszedtem a régit...
2 megoldás létezik (mindegyik brutál, de műkszik):
1.) Kellék: Csavarhúzó, drót
A dróttal a stifteket kicsit leszorítani, majd egy bivaly mozdulattal elfordítani a zárat... Ha van időd ki lehet szedni roncsolás nélkül is, bár kulcs nélkül minek?!
2.) Kellék: tűreszelő, 4-es fúró (én ezzel csináltam)
Unalmas percekben egy vékony tűreszelővel az alsó részt ledolgozni. Nem kell sokat, csak annyira, hogy a stifteket szorító rudók helye látszódjék (alulról szépen hozzá lehet férni), majd a fúróval kitágítani a lyukat... rugók ki, innentől bármivel nyitható...
Helyére Babatta ülészár kb. 1000Ft-ért kapható (csak picsit le kell vágni belöle) Ülészárnál ua.
Azért kulccsal egyszerübb, nem? Inkább vigyázzunk rá!!! :)))
Herki voltam
Ha esetleg jól látom, hogy egy kiherélt kormányzár van a gépben, ami nem nyitható,most megszabadulhatsz tőle.
A kormánycsapágy csészék és a golyók egyszerre cserélendők, ha be van a futófelület rágódva. Az alsó megy tönkre hamarabb. mert azon van a súly.Esetenként elég csak ezt cserélni.Ha már mozgott,és jártak vele, akkor kinyúvasztotta mindkettőt.Ennél csak az a rosszabb, ha a laza csésze oválisra veri a vázat .
Már megcsacsogtuk, hogy nem egyforma a katalógusunk. Azért leírom : 67. oldal 17. tétel golyó 6,35 38 db.
Tehát ennek a fele 19, ennyi kell bele.
üdvi..
Hali!
Mit tanulsz Gödöllőn?? Mióta jársz oda suliba?? Tudom nem ide vág, de azé' érdekelne...
Ciao:
Herki
Hello,
Lenne egy kérdésem.
Szétszedtem a motor elejét. Cserélem a kormánycsapágyat, vagyis azokat a kis golyócskákat. Szervízkönyv 18 golyót ír csapágyanként, de ha 19-et teszek bele, akkor is úgy néz ki, hogy megférnek egymás mellett, de lehet, hogy a gyakorlatban szorulnának. Ha 18-at teszek bele, akkor kicsit hézagosnak tűnik, de lehet, hogy direkt így csinálták.
Így néz ki 18 golyóval és így 19-el.
Szóval az a kérdésem, hogy most mennyit tegyek bele. Úgy gondolom, nem véletlenül ír a szervízkönyv 18-at, de mindenesetre meg akartam tőletek kérdezni.
Üdv!
Szia!
Köszi, értem már, megpróbálom! Mailben írták, hogy segítségül hívhatok egy hőlégfúvót is, gondolom akkor az alu csövek könnyebben lejönnek..
Köszi mégegyszer! :)
matyi,
Remek! Mindent megmagyaráz a kép. Tárcsafék kérdés is eldöntve - a legújabb van neked, ami a 640-eseken is van.
Viszont lenne egy nagy kérésem. Le tudnád kapni a jobb deklit és lefotózni a generátort? Elméletileg a legújabb Vape elektronikus gyújtásnak kellene rajta lennie, amihez már más generátor van, es akku nélkül is megy (más elven működik).
Üdv!
Sziasztok!
Véleményeteket szeretném kérni!
Adott egy eladó Jawa 350-es 638-as model egy velorex oldalkocsival. A motor hiánytalan, de elhanyagolt. szerintem úgy 5-10 éve állhat. Nem rozsdás, inkább fakó az egész. Motort fel kellene újjítani, mert berugókar nem mozog :)
Mennyit érhet meg iyen állapotban?
Kösz a trabis megoldást, megpróbálom így megoldani!
De ha valakinek meg van az ehhez tartozó leírás azt nagyon meg tudnám köszönni, ha elküldené!!
Csövi
Köszke! körülnézek itt is-ott is, no meg alkudozok egyet :))
rxdns !
Jó úton jársz, azt a zéger-szerű rugósgyűrűt kell levenned, nem biztos, hogy egyszerű lesz, egy vékony penge vagy egy hegyes csavarhúzó meg egy kis kitartás kell hozzá. Én úgy szoktam, hogy egy vékony acélrúddal (pl. türött 2-es fúró) picit megütöm érintő irányban ennek a rugósgyűrűnek a végét, aztán ha megindult, akkor alá a pengét. Ez a zéger nem olyan törékeny, max hajlik, de az aluminium gyűrűket nem sérts meg. Ha lejött a zéger, akkor sorban le lehet húzni az első aluminiumgyűrűt, aztán a vas távtartót, aztán a második alu gyűrűt, végül a harmadik nagyobbat is, ami csúszkál a csövön. Ha szorulnak, akkor finoman reszeld körbe a seeger helyét, mert a vascső legvége szokot zömülni, ha sokszor lekoppan a teló. Ha még mindig szorul valahol, akkor a szimmeringházzal le tudod ütögetni őket. Úgy csináld, hogy a szimmeringházat rögzítsd és a csövet "rántsd bele" többsször. Ha az első alugyűrű lejött, a többi már könnyebb. A vízvezetékszerelő csőfogót felejtsd el !
Összerakás értelemszerűen fordított sorrendben.
Üdv,
Peti74
Orion ! Csak azért kérdeztem, mert érdekelt a "tirisztoros" gyújtás. Nos, 12 V-hoz 2 hengerre, minden további nélkül csinálhatsz elektronikus gyújtást, nem tirisztorost, hanem "sima" tranzisztorost. A legegyszerűbben úgy jössz ki, ha a trabant elektronikus gyújtását felteszed rá. Annyiban kell barkácsolni, hogy trabi jeladóját fel kell tenned valahogy a generátorra. A linket nem tudom, de vki feltett egy ilyen leírást fényképekkel vmi saját oldalra. Ha vki ismeri a linket, küldje már el légyszíves.
Üdv,
Peti74
Kerepestarcsán van egy bontó, ott nézz körül ,bár olcsó ott semmi nem lesz.
Km. órát a Campona börzén még láttam, sajna el szoktak romlani.Ha teheted, javítsd meg a régit.
Irányjelzőt csak újat vegyél,búrával együtt, a használt ha matt, korrodált a tükre, nem ér semmit.Kapsz Pesten,a Zichyben, a Futár motorosboltban.
Szeva peti74!
12V-os a kicsike!
cső
Cső Fullkopy!
Egyenlőre két kipufogó kellene, 1 km óra meg két első index. A belső szerveket majd akkor, ha teljesen szét lett botva a gép.
Vas megyei vagyok, de Gödöllőn tanulok (Pest megye), és ha a régi alkatrészek jó állapotúak, jobban érdekelnek mint a drága ujjak :)
csá
Hali! Megin én a 634-es Jawa első telóval... Elkezdtem szétbontani, hogy jól kipucoljam, és ha új szimmeringet nem is kapok bele, a régit legalább egy kicsit rendberakjam.. Eljutottam odáig, hogy a belső szárból kiszedtem a külső szárat. De a szimmeringet nemtom leszedni, mert felfele ugye megvastagodik a cső, lefele meg a lengéscsillapítás miatt kis vastagabb csősarabok vannak. Hogy lehetne leszedni? A legalján a legalsó kis vastagodás alatt észrevettem egy kis zégergyűrű szerűyéget, de megmordítani sem bírom. Na, hogy lehet széjjel szedni? :)
Hali!
Velorex oldalkocsira keresek lámpabúrát! (kerekes, kúpos forma) Ha valaki tud benne segíteni, megköszönném!
Kép: http://www.jawamarkt.cz/sidecar/sidecar1.htm (az oldal alján)
Előre is köszönöm!
Üdv.: Petike
Hali!
Érdekesség képpen, ha érdekel vkit "szoci" motorokra adattábla, akkor itt tudnak csinálni! Nekem Jawa-ra, 800 Ft volt.
Cím.: Fülöp József, Budapest, Fő u. 171/C (1196)
Sajna a telefonszámot már nem tudom:(
Üdv.: Petike
Azért ez egy kicsit túlzás, de a 12 Voltos elmegy vele, csak az illesztés legyen inkább 6század, mint 4.
Hát anna idején a Simson utángyátott dugattyúinál nem ezt tapasztaltam.
Ég és föld volt a különbség. A gyűrűkről már ne is beszéljek. Az igaz, hogy a gyári sokkal drágább volt...
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|