:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Éreztem, hogy ez lesz a válaszod, örülök is, mert nekem se lett volna kedvem a jó állapotú "működőt" valami bizonytalanra kicserélni. Majd ha tényleg gond lesz a teljesítménye. Akkor átvinném hozzád valamelyik nap a héten a szabályzót, ha még áll az ajánlatod!
Éppen lehet, de én annak vagyok híve, hogy eredetileg működött az, akkor csak a hibákat kell elhárítani.
Rádaásul ennél a motornál inkább az eredetiségre lenne érdemes törekedni.
sorszám: 24719 (135220)
( előzmény: lorincvagyok, 2012-09-03 11:34:45)
Nem akar a link működni, talán most:
http://href.hu/x/ifgu
sorszám: 24718 (135215)
( előzmény: lorincvagyok, 2012-09-03 11:34:45)
A fékhez: Hézagoló lemezt már valaki rakott bele. Be is zsíroztam, nekem kielégítő a fékerő, remélem a vizsgán is megfelel.
Köszi, lehet, hogy akkor odaadnám, csak kérdés, hogy mennyire érdemes foglalkozni vele, ha a dinamó teljesítménye kevés a lámpás haladáshoz. Lehet, hogy több értelme lenni beruházni egy 634-es dinamójára és ahoz egy fesszabot. Már rég óta szemezem ezekkel:
http://href.hu/x/ifgt
Mit gondolsz, mit gondoltok erről?
Ez jó infó. Azt jelenti hogy a feszültség szabályzó jól működik, van rendes töltésed, csak alacsony feszültségre van állítódva.
Ha kiveszed és odaadod rendbe rakom neked. Pár évig akkor nem lesz gond vele.
sorszám: 24716 (135203)
( előzmény: lorincvagyok, 2012-09-02 15:03:27)
Fék: a tiednél sok lehetőség nincs, mert egykulcsos. Szét kell szedni, kipucolni, lezsírozni vízálló zsírral(1800HUF egy kinyomóba való patron), ami forog vagy csúszik (a dob és betét kivételével természetesen :)))
Ami trükköt eljátszottam én még, hogy a fékkulcs és a betét közé hézagoló lemezt raktam be, hogy ne a munkafelület végén, vagy elején hanem a közepén érintkezzen, de ha normális a fékbetét, erre nincs szükség.
Javaslom tarts meg a régi betétet, mert azt fel tudják újítani jó minőségű kopóréteggel, ha nem kapnál megfelelő utángyártottat.
Bowdennél elsődleges, hogy ne legyem megtörve kirojtosodva. Az eredeti Jawa bowdenek nekem jó minőségűek voltak, ha kapsz olyat inkább áldozz rá. Az utángyártottal rosszak a tapasztalataim, ha nincs akkor pedig bowdenes elég drágán de örök minőségben le tudja gyártani minta alapján, és ha már gyártatod akkor teflonosat és olyan vastagat kérj ami csak befér a helyére.
Elvezetése törés és szűk hajlítások nélkül történjen.
Ja és az új betétet a fékdobra rakott csiszolópapíron párszor áthúzom amíg nem fekszik fel rendesen.
sorszám: 24715 (135202)
( előzmény: lorincvagyok, 2012-09-02 13:32:44)
Szerintem ezek a kefék még jók.
Kopásukból is látszik hogy nincs semmi probléma a kommutátorral.
Feszültségszabályzó lesz inkább. Én azt évente egyszer beállítottam amíg mechanikus volt. Persze nem kell ilyen gyakran, de a régi fesszabokon mindig jelentős állításra volt szükség.
Megszakító: én autós boltban vettem 120-as Skodához. Nem direkt kerestem.
sorszám: 24714 (135201)
( előzmény: lorincvagyok, 2012-09-02 13:32:44)
sziaztok ha valakit érdekel van egy alkatrészkatalogus fénymásolt de az utolso csavarméret is bent van 634es jawához eladó.t :30-288-2257
Szerintem is szinte új kefék:)
Érdemes még megvizsgálni a kefe házát is. Már kétszer találkoztam olyannal hogy hő hatására valami dudor nőtt oda, akadályozva a kefe gyors mozgását.
sorszám: 24712 (135161)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2012-09-02 15:59:55)
A kefék hössza jó a rugók előfeszítő ereje nem biztos,próbáld meg a rugókat egy picit meg nyújtani.
sorszám: 24711 (135159)
( előzmény: lorincvagyok, 2012-09-02 13:32:44)
Kösz a képes infót!
hanem: sztem ezek a rövid kefék simán csereérettek,
egyébként a mofánál is lehet kapni kefét, az is megfelelő,
ki kell mérned a töltést, szereld be az új keféket, kell még hozzá egy rendes, töltött akksi, aztán kezdj el méricskélni...
alapvetően nekem is nagyon sok nyügöm volt a dinamóra szerelt feszültésgszabályozóval, amit aztán, mivel nem sikerült megnyugtató módon megjavítanom, kicseréltem egy önálló egységre. ja, aztán a dinamót is cseréltem egy nagyobb teljesítményű (75w) holmira, mert az állandó fényt egyáltalán nem kedvelte a korábbi rendszer...
sorszám: 24710 (135156)
( előzmény: lorincvagyok, 2012-09-02 13:32:44)
Feltöltöttem az akkut 6,18 V-ra beröffentettem a motort és először minden jónak tűnt, aztán újra kezdődött a villogás. A feszültségszabályzó hátsó érintkezői szikráznak, ahogy pörgetem fel a motort. Ide-oda kapcsolgat, majd nagyon magas fordulaton abbamarad. Az akkufeszültség kb 15 perc használat után megint 6v alatt volt.
sorszám: 24709 (135154)
( előzmény: lorincvagyok, 2012-09-02 13:32:44)
Keri: Hát igen, fő a biztonság!:)
Arpad: nem hiszem, hogy nagyot ütne a tengely, elég megkímélt állapotban van a masina.
A testet már saruval rögzítettem csavarhoz, szerintem az óta nem próbáltam ki. A szénkefék így néznek ki. Holnap járok a gyömrői fele, muszáj a mofakerbe elmennem benzincsap tömítésért meg még egy pár cuccért. A kommutátort a fesszab kapcsolójával együtt, 800-as papírral finoman megpucoltam. Most töltődik az akku, lehet, hogy ideiglenesen mindjárt összerakom az üzemanyagellátást és megnézem, hogy változott-e valami.
bodnar: köszönöm a felajánlást, lehet, hogy élek majd vele! A képeket fel kell tölteni valami fotómegosztó oldalra mint például a flickr és ott általában van egy olyan opció, hogy beágyazás. Ez generál egy html kódot, és azt kell beilleszteni a hozzászólásba. Lehet kézzel is írni ha találsz egy érdekes képet egy oldalon.
Érdemes-e szerintetek vennem új szénkeféket?
Keri: Meséltél egy olasz megszakítóról, azt merre lehet beszerezni? (csak a biztonság kedvéért)
A közjegyző végre befejezte az ügyet mehet műszakizni a motor, meséltél arról, hogy hogyan szoktad beállítani a féket. Le tudnád írni, mert már nem igaz emlékszem rá!
Köszönöm mindenkinek!
Nem látszik az MZ logo a pólómon, gondolom azt direkt kiretusáltad, mert kompromittáló a Jawa fórumon :))))))))))
Az elhangzott tanácsok mellet, ha nem szűnik a hiba, akkor az akku testelése lehet hogy nem bírja a rezgést, ami magasabb fordulaton jelentkezik. Érdemes lehet egy drótot fixen rögzíteni ott valamelyik csavarral a vázhoz is.
Esetleg ha megnézed a feszültség szabályzót látod átkapcsolni, ahogy felpörgeted a motort. Ha a villogás a billenéssel együtt jelentkezik, akkor a feszültségszabályzót kell kicsit rendberakni, esetleg leolvadhatott az ellenállás forrasztása.
Na meg a fesszabot is érdemes lenne labortápon behangolni.
sorszám: 24706 (135120)
( előzmény: lorincvagyok, 2012-08-31 11:27:25)
miként sikerült fotót berámolni ide?
egyébként szívesen segítek én is: több köbméternyi ilyen negyedliteres panelka alkatrészem nyújtózik a padláson, bármilyen forrásra lenne szükséged, keress meg bátran, ingyen neked adom...
sorszám: 24705 (135117)
( előzmény: lorincvagyok, 2012-08-31 11:27:25)
ja, az a 5,x v valóban meglehetősen vérszegény...
bp-n élsz?
ha szénkefét szeretnél vásárolni, a gyömrőin (a richter után kifelé, a páros oldalon, még a sibrik előtt)szuper minőségben (morgan) vásárolhatsz rendkívűl versenyképes áron, hatalmas a választék...
sorszám: 24704 (135114)
( előzmény: lorincvagyok, 2012-08-31 11:27:25)
Ha az aku fesz 5.86, akkor mégse tölt rendesen a dinamó. A villogás magasabb fordulaton is erre utal. Tapasztalataim alapján ez szénkefe érintkezési gondra utal, Vagy szénkefék rosszak, vagy a házuk deformálódott, vagy a kommutátort kellene megtisztítani, esetleg beszabályozni, vagy a tengely üt akkorát hogy a kefe már nem bírja követni. A tisztogatással és a kefékkel, azok szabad mozgásának ellenőrzésével kezd
sorszám: 24703 (135111)
( előzmény: lorincvagyok, 2012-08-31 11:27:25)
Sziasztok!
Nagyon köszönöm Kéri Lacinak az önzetlen segítséget, hogy a város túloldaláról képes volt eljönni segíteni rendbetenni a motort. Jó, hogy vannak ilyen emberek, sokat tanultam tőle. Remélem egy nap majd én is valaki segítségére tudok sietni.
Köszönöm Laci!
Ám újabb probléma ütötte fel a fejét. A dinamó tölt alapjáraton, azonban, ha felpörgetem a motort az összes lámpa villogni kezd, beleértve a töltés-visszajelzőt.
Ez a fesszabályzó hibájára utalhat?
Az akkufeszültség 5,86 V.
Előre is köszi a segítséget!
SZép napot mindenkinek!
Segítsetek nekem:a jawa tankplakettet(króm valami),mi fogja fel a tankra?
Köszönöm előre is
634-be be lehet építeni, 638-ba nem.
Sziasztok!
Azt kérdezném, hogy a 632 es jawa labirint háza ugyanaz-e mint a 634/638 as típusé? Szóval beépíthető-e a 638 asba?
Sziasztok. Eladósorba került egy új, 350-es jawara való (a 6V-os dinamó helyére beszerelhető) komplett Vape gyújtás/töltés rendszer. Típusjele : SZ-13-2. Amit tud: 12V-os, 200W-os töltés elektronikus szabályzással, valamint külön töltőtekercses, induktív jeladós elektronikus gyújtás (tehát aksi nélkül is indul a motor). Ára: 75e Ft.
Hmmmm. Ok. A lengővilla stabil, a gumik jók nem kopottak. A motorral jött a 4.10-es hátsó, ezt feltettem előre. (nem volt kikötve, hogy csak első vagy hátsó) a 130-as meg a Sym 15 collos felnivel jött, jó sok km-rel benne, pár éves, jó gumi. Az ment be hátra. A futóműben az elsó teleszkópot gondoltam felujítani a télen, illetve túl puhának érzem a hátsót... Szerintem szerzek majd rendes méretet.
Jawaról van szó? Mert arra lehet hogy sok a 130-as...a CB750-es Hondámra kell akkora :D
A széles gumik egyébként valóban sokkal érzékenyebbek az úthibákra, főleg a hosszantiakra, másrészt nem megfelelő méret elronthatja a futómű geometriát.
Hogy még egyszerűbb legyen, a gumi formája sem mindegy, tehát leginkább a gyári ajánlást érdemes felrakni.
A lánckerék kóválygás ne okoz instabilitást a futóműben, de egy túl puha vagy szétkopott lengővilla, első futómű, rossz kerékcsapágy, kormánycsapágy, lengéscsillapító tud.
3000FONT az 1milla.
Ennyiért kapsz picivel nagyobb teljesítményű 4T Hondát vagy Yamahát.
Értem én hogy rajongsz a Jawaért, ezzel nincs mit vitatkozni, de azt leszámítva hogy "Jawa" milyen érveket tudsz még mondani ami meggyőzne, hogy ezt vegyem:
http://www.jawamotorcycles.co.uk/models.html
E helyett?
http://motor.honda.hu/modellek-supersport-cbr250r2012
Megjegyzem ez utóbbi 9LE-vel erősebb, és kevesebbet fogyaszt, és nem szimplán 4T hanem injektoros.
De persze nem mindenki szereti a sportos stílust. A Jawa megfelelője a CBF250 ellen sem indul jó eséllyel a Jawa.
http://www.topspeed.com/motorcycles/motorcycle-reviews/honda/honda-cbf250-ar1444.html
sorszám: 24694 (134997)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2012-08-21 14:13:30)
Gondolkoztam, hogy miért nem akar gyorsabban menni a vas, illetve miért érzem ilyen instabilnak:
Széles gumi? Elöl: 4.10, hátul 130-as.
Lötyögős lánckerék. Hülye és szar megoldás a Sym keréken, nincs lecsavarozva a láncerék és "lötyög" a síkjából tér ki pár fokot, nem elfordul.
Az egyetlen dolog amit kifogásook így a motoron, az a futőmű, és lehet, a gumikkal, lánckerékkel, túl puha hátsó rugóval kellene kezdenem.
Meglátások? :)
Bár mi lehet de ezt a kettőt aránylag könnyű ki zárni.
Azért nem minden kategóriában,és az ár.
Ennyiért egy jobb képességű hasonló kategóriás Hondát lehet kapni regadóval együtt. Távol keleti motort hasonló minőségben meg olcsóbban lehet kapni.
Ha már nem képesek újat tervezni legalább a retró vonalra rámehetnének.
Gyönyörű Jawak voltak, miért kell a Japán gazdaságos motorokat majmolni, ha minden tekintetben elmaradnak tőlük?
Valaki egy új jawat!!
http://www.jawamotorcycles.co.uk/price.html
Lehet még szerintem légszűrő is, gyújtás gond is, kipuff is. Vagyis a váz deformálódását kivéve szinte minden. :D
Látni kellene a gyertyát, hallani kellene a motort, no meg érezni. :)
sorszám: 24686 (134927)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2012-08-19 08:56:52)
Lehet karburátor beállítási probléma és kompresszió hiány is.
köszi a segítséget.úgy teszek!
sorszám: 24684 (134925)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2012-08-18 17:13:26)
Sziasztok!
Adott egy jawa super m20...
Szépen beindul, alapjáraton szépen jár, 1-es is oké, de 2-esben nagyon gyenge, 3-asban meg még inkább... Mi lehet a gond? Köszönöm!
Gábor
Próbáld meg a gyertyákat 10 naponként megcserélni,ha olajos akkor a főtengely szimering a hibás.
Jawa 350 Twin Sport motorkerékpárom van és azzal a problémával küszködök,hogy az egyik henger (ha a gépen ülök a bal) 2-3 hét motorozás után tönkre vágja a gyertyát...A motorkerékpáromon Trabant gyújtás van.Kérem aki tapasztaltabb segítsem mit tegyek...előre is köszönöm,Tulipán Béla
WOW... a motor gyönyörű
(ui: papucsban ne motorozz, még udvaron se)
Elég kevés az időm, bírnám részletezni hosszan a sztorit, de kicsit lerövidítem :)
20 éves vagyok, ökológiát hallgatok Újvidéken a Prirodno Matematički Fakultet-on (Természettudományi és Matematikai Kar). 1992-ben születtem Óbecsén, akkor már nagyjában dúlt a háború, s mondhatni egész gyermekkoromat a szirénák hangja tarkította. Amikor már majdnem elsős lettem, jöttek a bombázások, nem volt áram, nem volt víz. Így aztán elég jól megtanultam hogy meg kell becsülni a dolgokat.
Édesapám jogász és rá lett bízva egy ház, hogy adja el, mert meghalt a tulajdonos, és az örökös Németországban van, így felhatalmazást készítettek. Elég gyorsan a házra talált egy vevő Belgrádból, s elmentek megnézni hogy milyen állapotban is van belülről. A szomszédok már kezdték a cuccokat kivinni (még a cserépkályhát is)... A vevőnek megfelelt az állapot, és a házat kifizette, az ingóságokért pedig papíron mi voltunk/vagyunk a felelősek. Egy konyha melletti spejzben lett így rátalálva az 1986-os JAWA 350-esre. Le volt takarva, minden dokumentáció rajta volt az ülésen, becsomagolva. Azon nyomban ki lett tolva a házból és el lett tolva hozzánk. Ez volt 2002-ben. Idáig állt a motor nálunk tiszta garázsban, megtakarítva, egy számomra nagy problémával: nagyon nagyon csúnyán rozsdás tartállyal. Pár hete egyik ismerősöm beöntötte egy speciális folyadékkal a homokfúvás után, és így már hasznát bírtam venni neki.
Az ok a kevés kilométerre az egykori tulajdonos egészségi állapota (Rijeka-ban dolgozott hajókéménytisztítókény- kemény tüdőrák). 1986-ban vásárolta és a papírok szerint 1987-ben ki is jelentette a motrot.
A főbb hibák amiket még nem tudtam orvosolni (nem vagyok JAWA-ban jártas)
- irányjelző automata halott
- néha benzinfröccsöt igényel a porlasztó indítás előtt (ha meleg, ha hideg a motor)
- a bal oldali kipufogó jobban füstöl és olajos, a jobb oldali viszont nem
- a kürt nagyon halkan szól, néha viszont tökéletesen
Ami a regisztrációt illeti, nálunk gond nélkül lehet (nincs oldtimer regisztráció/tábla/egyebek), csak a köböt nézik és kész.
Üdvözlet a fórumon, itt jó helyen vagy...
Köszönjük a videót, nagyon érdekes, bár néhány részletet szeretnénk tudni, pl. hogy miért állt ennyit a gép? Tudom, hogy háborúk voltak, meg gazdasági bajok, talán ez az oka.
A másik, hogy ennyi idő után forgalomba lehet-e helyezni, arrafelé úgy mondják: lehet-e újra regisztrálni?
Amúgy szép gép, a hangja is az, aminek lennie kell, gratulálok a motorhoz, sok kellemes kilométert hozzá!
üdv.: R
http://www.youtube.com/watch?v=PB42yZmUoFM
Üdvözletem Szerbiából :)
Remélem tetszeni fog a videóm!
Én folyamatosan hozatok zseb gázégőket, mert helyben van rá igény. Ezek öngyújtógázzal mennek. :o) Ha gondolod, dobj egy mailt :)
Szerbusz!
Én diósdon lakom ha kell trafo vagy valami bontottat tudok adni neked fillérekért
06 20 9 359 840
sorszám: 24675 (134885)
( előzmény: lorincvagyok, 2012-08-12 14:37:41)
A gyújtás hiba keresés rövid menete:
-akku fel van töltve?
-akku a 15 pontra
-pipa le,kábel kb.5-8 mm-re (a továbbiakban így marad)a testöl,tengely megforgat-van szikra=vagy a gyertya vagy a pipa hibás
-nyitott megszakítónál, próba lámpa a kalapács és a test közé kötve- nem ég=a trafó vagy a kalapács és a trafó közti vezeték szakadt
- nyitott megszakítónál, csavarhúzóval rövidre zárni, nyitni a kalapács és az üllő közti rést (vigyázz "rázhat")- van szikra=a megszakító hibás
-kondi csere, az előző műveletsor megismétel
-trafó csere az előző műveletsor megismétel
Elvileg a szénkefének és a a szabályozónak nincs köze a gyújtáshoz.
sorszám: 24674 (134879)
( előzmény: lorincvagyok, 2012-08-12 14:37:41)
Köszönöm mégegyszer a tanácsokat.
Gyula-bá, rákötöttem a trafóra, de sajnos így sem sikerült szikrát csiholni. Holnap elmennék vásárolni. Mit lenne érdemes beszereznem: trafó, kondenzátor, megszakító, szénkefe, feszültségszabályzó?
Nem, a 15 pontra az akku nem testelt pólusa csatlakozik. Tehát a negatív testelésű gépeknél az akku +, pozitív testelés esetén az akku -.
Szétszedni még sikerült, csak összerakni nem jól raktam össze. Na de majd ma!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|